quote:Een Nederlandse man is in Bulgarije opgepakt voor de poging tot moord op een Bulgaarse vrouw.
Dat hebben Bulgaarse media gemeld. De Nederlandse ambassade in Sofia heeft de aanhouding bevestigd.
De aanval vond donderdag omstreeks 05:30 lokale tijd plaats in het centrum van Sofia, de hoofdstad van het zuidoost Europese land. Politie-agenten op patrouille zagen de aanval gebeuren.
De 30-jarige David H. viel volgens het Bulgaars Openbaar Ministerie zijn 28-jarige slachtoffer met een mes aan. Zij liep hierbij diepe steekwonden in haar nek, een slagaderlijke bloeding en een gebroken neus op.
De Officier van Justitie heeft reeds aangevraagd de in Bulgarije woonachtige verdachte permanent in bewaring te mogen houden.
Een woordvoerder van het ziekenhuis omschrijft de toestand van het slachtoffer inmiddels als 'stabiel'.
Worden David's ook gedicrimineerd op de arbeidsmarkt dan?quote:Op vrijdag 16 december 2016 10:01 schreef xpompompomx het volgende:
'Nederlander' zonder stageplaats zeker?
Geloof niet dat ze in een Bulgaarse cel gevangenen toestaan te FOK!kenquote:
Is allemaal niet zo relevant natuurlijk. Ik ben wel erg benieuwd naar de reactie's in dit topic, aangezien het toch een migrantenaanval op autochtone bevolking betreftquote:Op vrijdag 16 december 2016 10:01 schreef xpompompomx het volgende:
'Nederlander' zonder stageplaats zeker?
Net zoals met andere migranten criminelen: veroordelen en of meteen terug naar zijn eigen land om daar straf uit te zitten of direct na uitzitten van de straf terug naar zijn eigen land.quote:Op vrijdag 16 december 2016 10:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Is allemaal niet zo relevant natuurlijk. Ik ben wel erg benieuwd naar de reactie's in dit topic, aangezien het toch een migrantenaanval op autochtone bevolking betreft
Dus je wilt hem er fijn van af laten komen in een prettige Nederlandse cel op kosten van Nederlandse burgers terwijl hij daar niet eens meer woonachtig is en ingeschreven staat, in plaats van in erbarmelijke Bulgaarse omstandigheden?quote:Op vrijdag 16 december 2016 10:18 schreef nixxx het volgende:
[..]
Net zoals met andere migranten criminelen: veroordelen en of meteen terug naar zijn eigen land om daar straf uit te zitten of direct na uitzitten van de straf terug naar zijn eigen land.
Niet de eerste keer dan, al eens eerder vastgezeten wegens drugsdelicten.quote:Op vrijdag 16 december 2016 10:28 schreef Woestijnvos het volgende:
Die had vast een slag van de molen gekregen.
Dan had hij wel Frans B. of Rafaël van de V. gehetenquote:
In Duitsland een jaar of 70 geleden welquote:Op vrijdag 16 december 2016 10:03 schreef Fides het volgende:
[..]
Worden David's ook gedicrimineerd op de arbeidsmarkt dan?
quote:Op vrijdag 16 december 2016 11:40 schreef Dven het volgende:
Misschien had dit topic 'Migrant opgepakt voor poging tot moord op autochtone vrouw' moeten heten om wat meer van de grond moeten komen.
Blijft wel ironisch natuurlijk. Werkt eigenlijk overal hetzelfde. In NL hebben Oost-Europeanen een slechte naam. In BG hebben West-Europeanen een slechte naamquote:
Dan zat je nu al aan deel 3 met reacties zoals laatst in dat topic over die juffrouw die van die trap naar beneden was geschoptquote:Op vrijdag 16 december 2016 11:40 schreef Dven het volgende:
Misschien had dit topic 'Migrant opgepakt voor poging tot moord op autochtone vrouw' moeten heten om wat meer van de grond moeten komen.
Vooroordelen en xenofobie zijn van alle tijden. Als een eerste indruk is dat het mechanisme om tot een 'definitief' oordeel te komen. Helaas blijven de meeste mensen (wereldwijd) in het eerste stadium hangen.quote:
Buiten de private gevangenissen voldoet er geen enkele in Bulgarije aan de EU-normen.quote:Op vrijdag 16 december 2016 12:10 schreef john2406 het volgende:
Sofia is toch die plaats waar ze die of zo een leuke gevangenis hebben die prima aan de EU eisen voldoet?
schrijnend maar waarquote:Op vrijdag 16 december 2016 12:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan zat je nu al aan deel 3 met reacties zoals laatst in dat topic over die juffrouw die van die trap naar beneden was geschopt
Gek toch ze zijn toch wel bij de EU toch?quote:Op vrijdag 16 december 2016 12:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Buiten de private gevangenissen voldoet er geen enkele in Bulgarije aan de EU-normen.
Jij hebt gelezen dat als waar, dat ik hem geen uitlevering gun?quote:Op vrijdag 16 december 2016 12:24 schreef Dven het volgende:
[..]
schrijnend maar waar
Maar het geeft wel goed weer hoe de verhoudingen liggen. Een Bulgaar die een Duitser van een trap af trapt is gespreksonderwerp over het hele internet. Een Nederlander die een Bulgaarse met een mes de strot wil doorsnijden is dan weer niet zo boeiend.
Andersom werkt het precies zo overigens. West-Europeanen hebben een zeer slechte naam hier.
Ze vieren volgend jaar hun tienjarig jubilEUm ja. Goede staat van de gevangenissen is daarentegen geen directe eis voor lidmaatschap. Logisch ook wel toch? Zo kan geen enkel land bij de EU. Omdat overal wel iets op valt aan te merken.quote:Op vrijdag 16 december 2016 12:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
Gek toch ze zijn toch wel bij de EU toch?
Hoe kan dat zo schone schijn?
Ik snap je opmerking niet zo goed?quote:Op vrijdag 16 december 2016 12:25 schreef john2406 het volgende:
[..]
Jij hebt gelezen dat als waar, dat ik hem geen uitlevering gun?
Ik heb het niet over een goede staat, ik bedoel dat er teveel op een mtr samen moeten leven.quote:Op vrijdag 16 december 2016 12:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Ze vieren volgend jaar hun tienjarig jubilEUm ja. Goede staat van de gevangenissen is daarentegen geen directe eis voor lidmaatschap. Logisch ook wel toch? Zo kan geen enkel land bij de EU. Omdat overal wel iets op valt aan te merken.
Niet zo vreemd. Als je als West-Europeaan naar dergelijke landen verkast moet je dan ook wel al iets op je kerfstok hebben.quote:Op vrijdag 16 december 2016 12:24 schreef Dven het volgende:
[..]
schrijnend maar waar
Maar het geeft wel goed weer hoe de verhoudingen liggen. Een Bulgaar die een Duitser van een trap af trapt is gespreksonderwerp over het hele internet. Een Nederlander die een Bulgaarse met een mes de strot wil doorsnijden is dan weer niet zo boeiend.
Andersom werkt het precies zo overigens. West-Europeanen hebben een zeer slechte naam hier.
Als Nederland en Bulgarije daar een verdrag over gesloten hebben, ja dan prima. Zo niet dan mag hij lekker rotten in Bulgarije.quote:Op vrijdag 16 december 2016 10:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Dus je wilt hem er fijn van af laten komen in een prettige Nederlandse cel op kosten van Nederlandse burgers terwijl hij daar niet eens meer woonachtig is en ingeschreven staat, in plaats van in erbarmelijke Bulgaarse omstandigheden?
Hoezo Nederlands paspoort betekent Nederlands probleem?quote:Op vrijdag 16 december 2016 16:44 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als Nederland en Bulgarije daar een verdrag over gesloten hebben, ja dan prima. Zo niet dan mag hij lekker rotten in Bulgarije.
Nederlands paspoort betekent Nederlands probleem. Daarom zou men ook terughoudend moeten zijn met paspoorten verstrekken. Niet dat dat laatste iets met dit onderwerp van doen heeft.
http://www.novinite.com/a(...)ng+in+Downtown+Sofiaquote:Op vrijdag 16 december 2016 16:48 schreef Mortaxx het volgende:
Meteen uitzetten naar z'n eigen land samen met al z'n soortgenoten
Ja, David is een echt islamitische naam natuurlijk. ((NOT). n.b. het is dus een bulgaar met nederlandse achtergrond.quote:Op vrijdag 16 december 2016 16:56 schreef Moofasah het volgende:
''Nederlander'' als in Mohammed kwam naar Nederland, kreeg een Nederlands paspoort en is nu een ''Nederlander''.
Kan ik niet zeggen.quote:Op vrijdag 16 december 2016 17:32 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ja, David is een echt islamitische naam natuurlijk. ((NOT). n.b. het is dus een bulgaar met nederlandse achtergrond.
quote:Op vrijdag 16 december 2016 16:56 schreef Moofasah het volgende:
''Nederlander'' als in Mohammed kwam naar Nederland, kreeg een Nederlands paspoort en is nu een ''Nederlander''.
Zet dat er wel even bij s.v.p.
Staat ook op de FP, zit nu mobiel dus even geen tijd om te bronnenquote:
Ik ken de dader toevallig persoonlijk en helaas voor jou is het geen Mohammedquote:Op vrijdag 16 december 2016 16:56 schreef Moofasah het volgende:
Zet dat er wel even bij s.v.p.
Nee. Het is een Nederlander die in Bulgarije woonachtig is.quote:Op vrijdag 16 december 2016 17:32 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ja, David is een echt islamitische naam natuurlijk. ((NOT). n.b. het is dus een bulgaar met nederlandse achtergrond.
Nog beter gewoon naar Bulgaristan!quote:Op vrijdag 16 december 2016 15:06 schreef Doublepain het volgende:
Ik ben het eens met Dven dat alle Bulgaren terug moeten naar Boekarest
Iig voor de ambassadeur ter plaatse en zijn staf die bij Nederlandse burgers in buitenlandse hechtenis langs gaan en ondersteuning bieden waar nodig en gewenst. Ook als er verdragen zijn waardoor een nederlander zijn straf uit zou kunnen zitten in Nederland.quote:Op vrijdag 16 december 2016 16:54 schreef Physsic het volgende:
[..]
Hoezo Nederlands paspoort betekent Nederlands probleem?
Dat is wat mij betreft dan het grootste nieuws. Hoe is het mogelijk.quote:Op vrijdag 16 december 2016 19:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik ken de dader toevallig persoonlijk en helaas voor jou is het geen Mohammed
Dan moet hij wel aardig door het dolle zijn geweest wil je dit flikken.quote:Op vrijdag 16 december 2016 19:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik ken de dader toevallig persoonlijk en helaas voor jou is het geen Mohammed
Ik ken je verder niet maar het lijkt me dat jij één van de nieuwe trolletjes in NWS bent. Succes ermeequote:Op vrijdag 16 december 2016 22:52 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Dat is wat mij betreft dan het grootste nieuws. Hoe is het mogelijk.
Ga es naar bed ouwe Bulgaar.quote:Op zaterdag 17 december 2016 06:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik ken je verder niet maar het lijkt me dat jij één van de nieuwe trolletjes in NWS bent. Succes ermee
Naar bedquote:
Nou goeiemorgen danquote:
Welterusten danquote:Op zaterdag 17 december 2016 06:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou goeiemorgen danIk kruip er nu in.
Hoogstwaarschijnlijk ligt het niet in de relationele sfeer.quote:Op zaterdag 17 december 2016 05:42 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dan moet hij wel aardig door het dolle zijn geweest wil je dit flikken.
Laat me raden: relatie problemen?
Ik denk dan ook niet dat een gemiddelde west-Europeaan naar een land als Bulgarije op vakantie wil.quote:Op vrijdag 16 december 2016 12:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Oh wacht ff, ik heb wel gehoord van die Belg ja....zijn ze nog kwaad over op de NL facebook sitequote:Op zaterdag 17 december 2016 06:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Hoogstwaarschijnlijk ligt het niet in de relationele sfeer.
Er is hier een jaar of twee geleden een Belgische oplichter geweest die een callcenter is gestart en daar allemaal randfiguren uit Nederland heeft laten werken. Die zwerven nu helaas dus veelal nog steeds door het land.
Daarmee dat ik hier in dit kleine stadje al bijna een miljoen westerse toeristen per jaar te verwerken krijg jaquote:Op zaterdag 17 december 2016 06:43 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Ik denk dan ook niet dat een gemiddelde west-Europeaan naar een land als Bulgarije op vakantie wil.![]()
Lekker links laten liggen.
Haha klopt. Met name mensen die zelf ook niet helemaal zuiver zijn. Dat is nog wel het ironische. Deze stad verdient een flinke zuivering van Vlaams/Nederlands tuig want het is er met de jaren niet beter op geworden helaas.quote:Op zaterdag 17 december 2016 06:43 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Oh wacht ff, ik heb wel gehoord van die Belg ja....zijn ze nog kwaad over op de NL facebook site
Zo aan het werk ja, denk dat je het eerder over jezelf hebt.quote:Op zaterdag 17 december 2016 06:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Daarmee dat ik hier in dit kleine stadje al bijna een miljoen westerse toeristen per jaar te verwerken krijg ja
Je bent duidelijk niet zo goed ingelicht. Of een beetje aan het trollen. Moet toch wat op je katerige zaterdagochtend he
Nee hoor, ben alweer een vijftigtal westerse toeristen van dienst geweest in dat land waar geen westerling op afkomt. En dat op een ijskoude zaterdagochtend in midden decemberquote:Op zaterdag 17 december 2016 07:04 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Zo aan het werk ja, denk dat je het eerder over jezelf hebt.
Had jij maar een vak geleerd?quote:Op zaterdag 17 december 2016 10:03 schreef Dven het volgende:
[..]
En dat op een ijskoude zaterdagochtend in midden december
Wat probeer je nu eigenlijk de gehele tijd te bereiken? Dst ik me hier ten opzichte van jou ga verdedigen?quote:
Waarom niet dan? Lijkt mij een mooi land.quote:Op zaterdag 17 december 2016 06:43 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Ik denk dan ook niet dat een gemiddelde west-Europeaan naar een land als Bulgarije op vakantie wil.![]()
Lekker links laten liggen.
Ik ook en toch hoef ik niet naar de kou inquote:Op zaterdag 17 december 2016 15:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat probeer je nu eigenlijk de gehele tijd te bereiken? Dst ik me hier ten opzichte van jou ga verdedigen?
Oke. Komt 'ie :
Ik heb heus wel geleerd!
Ik verdien meer geld dan jij!
Mij piemel is ook groter!
Gelukkig nu?
Lijkt mij ook al zal het verschil tussen arm en rijk er nog groter zijn als hier.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:36 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Waarom niet dan? Lijkt mij een mooi land.
Ben ook benieuwd naar zijn antwoord maar helaas.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:36 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Waarom niet dan? Lijkt mij een mooi land.
Zijn wel groene he, want of ze stoken niet of ze hebben goed geïsoleerd!quote:
Maar snel veranderd jaquote:Op zondag 18 december 2016 12:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zijn wel groene he, want of ze stoken niet of ze hebben goed geïsoleerd!
Edit.
Afbeelding maar snel veranderd?
Helder verhaal weer Johnquote:Op zondag 18 december 2016 12:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zijn wel groene he, want of ze stoken niet of ze hebben goed geïsoleerd!
Edit.
Afbeelding maar snel veranderd?
Er wordt daar zoveel verdient dat ze nog niet kunnen stoken of het geld aan isolatie kunnen uitgeven toch?
Nou, fijn dat toch nog iets vanuit je schooltijd blijven hangen is.quote:
Och er is zoveel blijven hangen, waar ik achteraf mijn eigen tint aan toegevoegd heb, en dus wist dat er veel gelogen was wat men mij bijgebracht had, ben jij al zover!quote:Op zondag 18 december 2016 12:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Nou, fijn dat toch nog iets vanuit je schooltijd blijven hangen is.
Dus iemand die 3 jaar in Bulgarije woonachtig is is in dat geval een Bulgaar? Dat komt toch niet bepaald overeen met jouw visiequote:Op zondag 18 december 2016 13:05 schreef DrDentz het volgende:
TS neemt het artikel over van een Bulgaarse nieuwssite maar delete 1 zinnetje: "'David" is registered as a Bulgarian resident in the city of Veliko Tarnovo in north central Bulgaria." Waarom, vraag je je af. Maakt dat de man minder 'Nederlands' en meer 'Bulgaars'? Wat zit er achter deze censuur?
Nee hoor vind het alleen ietwat verdacht dat alleen dat zinnetje is weggelaten en de rest van het artikel een kopie is.quote:Op zondag 18 december 2016 13:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Dus iemand die 3 jaar in Bulgarije woonachtig is is in dat geval een Bulgaar? Dat komt toch niet bepaald overeen met jouw visie
Maar inderdaad! Linkse censuur!!!!![]()
![]()
Jij houdt er maar een vreemde definitie van kopie op naquote:Op zondag 18 december 2016 13:09 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Nee hoor vind het alleen ietwat verdacht dat alleen dat zinnetje is weggelaten en de rest van het artikel een kopie is.
Te westers?quote:Op zondag 18 december 2016 13:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Jij houdt er maar een vreemde definitie van kopie op na
Daar zullen we het maar op houdenquote:
Ik dicrimineer geen enkele valutaquote:Op zondag 18 december 2016 17:48 schreef john2406 het volgende:
[..]
Van de centjes van het westen ook vies?
Meneer wilde graag vrijgelaten worden omdat hij een callcenter heeft en z'n personeel anders niet uitbetaald kan worden.quote:
Een niet-Moslim die verdacht wordt van moord... wtf gek, alsof dat kanquote:Op maandag 19 december 2016 09:42 schreef xpompompomx het volgende:
Gezien het aantal reacties hier was het geen moslim?
Nee. Blanke jongen. Gemilimeterd haar. Dan val je sinds een paar jaar niet meer binnen de nieuwscriteriaquote:Op maandag 19 december 2016 09:42 schreef xpompompomx het volgende:
Gezien het aantal reacties hier was het geen moslim?
Hier op Fok! is dat vrijwel onmogelijk.quote:Op maandag 19 december 2016 09:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Een niet-Moslim die verdacht wordt van moord... wtf gek, alsof dat kan
Ik zal deze post maar niet zo serieus nemen.quote:Op maandag 19 december 2016 09:52 schreef Toga het volgende:
Deze jongen is vast gevlucht uit een parelwijk, je kunt 't 'm dus moeilijk kwalijk nemen: traumas en zo.
Als de Nederlandse ambassadeur ze dat even uitlegt hebben ze er vast wel begrip voor.
Deze post was dan ook sarcastisch bedoeld en gericht op de excuses die ik in Nederland (en Duitsland) hoor over criminele vluchtelingen.quote:Op maandag 19 december 2016 10:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik zal deze post maar niet zo serieus nemen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |