abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167363883
Goedendag,

Ik ben 26 jaar en heb met mijn vriendin een dochter van inmiddels 3 maanden. Huilt weinig, geeft goed aan wat ze wil en slaapt 's nachts al door (8-10 uur). Opa's en oma's willen graag oppassen. Nu is dat bij mijn schoonouders niet zo'n probleem, die houden rekening met onze wensen en regels voor onze dochter. Wij weten natuurlijk hoe onze dochter bepaalde dingen wel of bepaalde dingen niet wil. Nu is het zo dat als ze moe is, ze graag wil tutten om in slaap te vallen. Wij hebben dus een speen, en die gebruiken we niet voor elke scheet. Nu heb ik al een aantal keer meegemaakt dat mijn ouders die tut niet geven zodra zij daar behoefte aan heeft.

Ze is ook nog eens verkouden en als ze moe is en de tut niet krijgt, kan ze hysterisch gaan huilen. Mijn ouders gaan dan uren rondlopen met haar (omdat dat vroeger hun manier was) en dat resulteert in een overstuur kind. Ze geven dan aan dat ze best mag huilen. Wij geven aan dat wij dat niet op prijs stellen. Als ze niet hoeft te huilen, hoeft ze niet te huilen.

Als ze buikkramp o.i.d. snap ik dat ze huilt, maar niet voor onzin. Ik merk dat mijn ouders niet luisteren en hun eigen gang gaan. Ik kan hier pissig van worden en heb het al een aantal keer aangegeven, echter doen ze hier niets mee. Hoe kan ik dit het best aanpakken? Het lijkt wel of hun de ouderwetse manier nog hanteren, ze denken dat een baby alleen slaapt en huilt.
pi_167363950
Als Je een verkouden baby een speen in de mond geeft , hoe ademt ze dan?
pi_167363970
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:08 schreef computergirl het volgende:
Als Je een verkouden baby een speen in de mond geeft , hoe ademt ze dan?
Het gaat er niet om of ze verkouden is of niet, het gaat erom dat ze onze regels niet respecteren en hanteren.
pi_167363972
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:02 schreef Draadloosverbonden het volgende:
Goedendag,

Ik ben 26 jaar en heb met mijn vriendin een dochter van inmiddels 3 maanden. Huilt weinig, geeft goed aan wat ze wil en slaapt 's nachts al door (8-10 uur). Opa's en oma's willen graag oppassen. Nu is dat bij mijn schoonouders niet zo'n probleem, die houden rekening met onze wensen en regels voor onze dochter. Wij weten natuurlijk hoe onze dochter bepaalde dingen wel of bepaalde dingen niet wil. Nu is het zo dat als ze moe is, ze graag wil tutten om in slaap te vallen. Wij hebben dus een speen, en die gebruiken we niet voor elke scheet. Nu heb ik al een aantal keer meegemaakt dat mijn ouders die tut niet geven zodra zij daar behoefte aan heeft.

Ze is ook nog eens verkouden en als ze moe is en de tut niet krijgt, kan ze hysterisch gaan huilen. Mijn ouders gaan dan uren rondlopen met haar (omdat dat vroeger hun manier was) en dat resulteert in een overstuur kind. Ze geven dan aan dat ze best mag huilen. Wij geven aan dat wij dat niet op prijs stellen. Als ze niet hoeft te huilen, hoeft ze niet te huilen.

Als ze buikkramp o.i.d. snap ik dat ze huilt, maar niet voor onzin. Ik merk dat mijn ouders niet luisteren en hun eigen gang gaan. Ik kan hier pissig van worden en heb het al een aantal keer aangegeven, echter doen ze hier niets mee. Hoe kan ik dit het best aanpakken? Het lijkt wel of hun de ouderwetse manier nog hanteren, ze denken dat een baby alleen slaapt en huilt.
Bedenk dat ze wel echt hun best doen, er zit geen kwaad in.

Hoevaak passen je ouders op, hebben ze een vaste dag? Uiteindelijk kan het natuurlijk ook echt niet zoveel kwaad als een kind andere regels en manieren heeft 1 dag van de week. Bijvoorbeeld bij ons thuis mogen de kinderen echt niet uren met de tablet, oma heeft 1 dag de kinderen, en die vindt dat wel prima.

Bedenk goed hoeveel het je waard is dat perse de opvoeding geheel volgens jouw wensen en manieren gaat wanneer je je kind ergens anders onderbrengt. Op een kinderdagverblijf zul je het ook niet met alles eens zijn.

Als het je echt vreselijk dwars zit dan breng je je kind gewoon niet meer naar je ouders, ik denk alleen dat je een beetje overdrijft. Je ouders hebben een andere manier van omgang met babies dan jullie, uiteindelijk heb jij het ook gewoon overleefd dus zal je kleine het ook prima overleven en later gewoon naar dr zin hebben bij opa en oma, ondanks dat ze haar anders benaderen dan jullie.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167363990
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:09 schreef Draadloosverbonden het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of ze verkouden is of niet, het gaat erom dat ze onze regels niet respecteren en hanteren.
misschien hadden ze in dit geval wel een punt, op basis van nodige jaren ervaring tov jouw drie maanden ervaring. Voor de rest geen ervaring hiermee dus geen advies
pi_167364000
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bedenk dat ze wel echt hun best doen, er zit geen kwaad in.

Hoevaak passen je ouders op, hebben ze een vaste dag? Uiteindelijk kan het natuurlijk ook echt niet zoveel kwaad als een kind andere regels en manieren heeft 1 dag van de week. Bijvoorbeeld bij ons thuis mogen de kinderen echt niet uren met de tablet, oma heeft 1 dag de kinderen, en die vindt dat wel prima.

Bedenk goed hoeveel het je waard is dat perse de opvoeding geheel volgens jouw wensen en manieren gaat wanneer je je kind ergens anders onderbrengt. Op een kinderdagverblijf zul je het ook niet met alles eens zijn.

Als het je echt vreselijk dwars zit dan breng je je kind gewoon niet meer naar je ouders, ik denk alleen dat je een beetje overdrijft. Je ouders hebben een andere manier van omgang met babies dan jullie, uiteindelijk heb jij het ook gewoon overleefd dus zal je kleine het ook prima overleven en later gewoon naar dr zin hebben bij opa en oma, ondanks dat ze haar anders benaderen dan jullie.
Het gaat mij niet om snoep o.i.d. ik weet dat ze altijd verwend worden bij opa en oma. Ik heb nu meerdere malen aangegeven dat ze bepaalde handelingen moeten verrichten als de baby overstuur is. Hoe ze daar huilt doet ze normaal nooit, zo hysterisch. Ik vind het zonde als alle tijd en energie die we er in stoppen vergaat, omdat zij een eigen manier van opvoeden hebben, door onze aanpak en handelingen niet te respecteren.
pi_167364012
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:11 schreef computergirl het volgende:

[..]

misschien hadden ze in dit geval wel een punt, op basis van nodige jaren ervaring tov jouw drie maanden ervaring. Voor de rest geen ervaring hiermee dus geen advies
Als je dag in dag uit met je kind bezig bent weet je wel welke behoefte ze bij een bepaald punt heeft. Niet mijn ouders die voor de 2e keer oppassen en we haar al 2 keer hysterisch op moeten halen omdat ze niet luisteren.
pi_167364018
Je kind is 3 maanden en je wil bepalen wanneer je kind wel mag huilen en wanneer niet? :'(
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 16 december 2016 @ 09:13:59 #9
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_167364019
Herkenbaar.

Jij kent je eigen ouders het best. In principe moeten ze aan jullie wensen voldoen, want als zij op een 'verkeerde' manier te speen hanteren, hebben jullie daar thuis ook weer last van. En begint een bepaald leerproces weer van voor af aan.

Als je weet dat het effect zal hebben toch het gesprek met je ouders aangaan en benadrukken welk effect 'hun manier' voor jullie heeft. Misschien verstandig dat jij zo'n gesprek met je ouders alleen aangaat. Dus zonder aanwezigheid van je partner en kind...

Ik wist dat het bij mij een onbegonnen zaak was dus in een bepaalde fase van de ontwikkeling van ons kind gaf ik mijn ouders niet die verantwoordelijkheden. Vechten tegen de bierkaai.
pi_167364030
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:13 schreef vincenzo78 het volgende:
Herkenbaar.

Jij kent je eigen ouders het best. In principe moeten ze aan jullie wensen voldoen, want als zij op een 'verkeerde' manier te speen hanteren, hebben jullie daar thuis ook weer last van. En begint een bepaald leerproces weer van voor af aan.

Als je weet dat het effect zal hebben toch het gesprek met je ouders aangaan en benadrukken welk effect 'hun manier' voor jullie heeft. Misschien verstandig dat jij zo'n gesprek met je ouders alleen aangaat. Dus zonder aanwezigheid van je partner en kind...

Ik wist dat het bij mij een onbegonnen zaak was dus in een bepaalde fase van de ontwikkeling van ons kind gaf ik mijn ouders niet die verantwoordelijkheden. Vechten tegen de bierkaai.
Precies dit, ik ben blij dat je me begrijpt. wij zitten er de rest van de avond mee namelijk. ze slaapt dan slecht en is helemaal ontdaan. als iedereen gewoon hetzelfde hanteert, is er niks aan de hand.
pi_167364042
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:12 schreef Draadloosverbonden het volgende:

[..]

Het gaat mij niet om snoep o.i.d. ik weet dat ze altijd verwend worden bij opa en oma. Ik heb nu meerdere malen aangegeven dat ze bepaalde handelingen moeten verrichten als de baby overstuur is. Hoe ze daar huilt doet ze normaal nooit, zo hysterisch. Ik vind het zonde als alle tijd en energie die we er in stoppen vergaat, omdat zij een eigen manier van opvoeden hebben, door onze aanpak en handelingen niet te respecteren.
Dan breng je je kind toch niet meer?

Ik vind het nogal wat dat je je ouders in hun eigen huis de les probeert te lezen over wat ze moeten doen met je kind. Zij proberen ook wat in hun ogen het beste is voor je dochter, jouw houding naar je ouders komt op mij ook nogal respectloos over.

Ze proberen je te helpen, echt geloof me. Laat het los, laat het gaan. Haal 3x adem, pak je kind op laat een paar keer de manier zien die werkt, bewaar de vrede en de rust.
  vrijdag 16 december 2016 @ 09:16:10 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_167364046
Die tut is de speen?
En wat computergirl al zegt: een verkouden baby een speen in de mond stoppen is niet bijster slim.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_167364051
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:13 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Je kind is 3 maanden en je wil bepalen wanneer je kind wel mag huilen en wanneer niet? :'(
Het gaat om de handeling die je verricht zodra ze huilt.. niet wanneer ze huilt....
  Moderator vrijdag 16 december 2016 @ 09:16:46 #14
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_167364056
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:16 schreef Leandra het volgende:
Die tut is de speen?
En wat computergirl al zegt: een verkouden baby een speen in de mond stoppen is niet bijster slim.
Ik snap wel waarom ze dan bij TS en zijn vriendin rustig wordt... :X
Breitling - Instruments for Professionals
pi_167364064
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:16 schreef Draadloosverbonden het volgende:

[..]

Het gaat om de handeling die je verricht zodra ze huilt.. niet wanneer ze huilt....
Je ouders hebben 2x mogen oppassen en moeten ook een beetje wennen? Je kind trouwens ook?

Je overdrijft echt door na 2x zo op je strepen te gaan staan.
pi_167364065
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik snap wel waarom ze dan bij TS en zijn vriendin rustig wordt... :X
Ik neem aan dat je snapt dat een baby beter kan ademen als ze verkouden is met een tut, dan dat ze hysterisch huilt, de tut niet meer neemt en daardoor zuurstof te kort komt en hoestbuien krijgt in combinatie met huilen.
  vrijdag 16 december 2016 @ 09:18:21 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_167364076
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dan breng je je kind toch niet meer?

Ik vind het nogal wat dat je je ouders in hun eigen huis de les probeert te lezen over wat ze moeten doen met je kind. Zij proberen ook wat in hun ogen het beste is voor je dochter, jouw houding naar je ouders komt op mij ook nogal respectloos over.

Ze proberen je te helpen, echt geloof me. Laat het los, laat het gaan. Haal 3x adem, pak je kind op laat een paar keer de manier zien die werkt, bewaar de vrede en de rust.
En dit, om een speen voor een verkouden baby van 3 maanden :N
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_167364085
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dit, om een speen voor een verkouden baby van 3 maanden :N
Het gaat niet om de speen. het gaat om respecteren van bepaalde handelingen, ja zeggen en niet nastreven. Ja knikken en nee doen. DAAR gaat het om.
  vrijdag 16 december 2016 @ 09:19:38 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_167364090
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:17 schreef Draadloosverbonden het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je snapt dat een baby beter kan ademen als ze verkouden is met een tut, dan dat ze hysterisch huilt, de tut niet meer neemt en daardoor zuurstof te kort komt en hoestbuien krijgt in combinatie met huilen.
Wees nou eens duidelijk: is die tut hetzelfde als een speen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_167364091
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:19 schreef Draadloosverbonden het volgende:

[..]

Het gaat niet om de speen. het gaat om respecteren van bepaalde handelingen, ja zeggen en niet nastreven. Ja knikken en nee doen. DAAR gaat het om.
Je gaat het echt nog zwaar krijgen. Niet de hele wereld draait om jouw kind.
pi_167364100
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wees nou eens duidelijk: is die tut hetzelfde als een speen?
Ja.
pi_167364103
Ga je toch lekker zelf je eigen kind opvoeden.
pi_167364106
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:19 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je gaat het echt nog zwaar krijgen. Niet de hele wereld draait om jouw kind.
Wel als er anderen op mijn kind moeten passen maar een totaal andere wending geven aan alles.
pi_167364128
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:20 schreef Draadloosverbonden het volgende:

[..]

Wel als er anderen op mijn kind moeten passen maar een totaal andere wending geven aan alles.
Zo is het leven, je zal het ook niet altijd precies eens zijn met de benadering van de juf, of de oppas.

Jullie manier is nu eenmaal niet de enige manier. Je geeft je ouders niet eens de kans, je gaat direct met je hakken in het zand als het niet precies zo gaat als jij wilt.
  vrijdag 16 december 2016 @ 09:22:51 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_167364130
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:19 schreef Draadloosverbonden het volgende:

[..]

Als jij mij opdraagt je baby op een manier te behandelen die compleet niet rijmt met de situatie van het kind op dat moment (een snotverkouden baby een speen in de mond duwen) dan kun je dat ook vergeten.
Wees je ouders dankbaar dat ze wat anders proberen, want op het moment dat je baby die speen echt nodig heeft om rustig te worden en/of in slaap te komen heb jij een probleem als dat kind serieus ziek is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_167364149
Denk dat het voor je kind beter is als jij eens leert ontspannen.. Je ouders hebben jou ook groot gekregen...

Een kind kan een hoop hebben, zelfs jouw sneeuwvlokje. Zou voor jezelf, je ouders en je kind een hoop schelen als je leert omgaan met de stress die komt kijken bij opvoeden.
  vrijdag 16 december 2016 @ 09:24:01 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_167364151
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:20 schreef Draadloosverbonden het volgende:

[..]

Ja.
Noem het dan consequent een speen, een tut impliceert namelijk dat het om een knuffel of een doekje gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_167364152
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als jij mij opdraagt je baby op een manier te behandelen die compleet niet rijmt met de situatie van het kind op dat moment (een snotverkouden baby een speen in de mond duwen) dan kun je dat ook vergeten.
Wees je ouders dankbaar dat ze wat anders proberen, want op het moment dat je baby die speen echt nodig heeft om rustig te worden en/of in slaap te komen heb jij een probleem als dat kind serieus ziek is.
Gelukkig ken ik mijn kind het best, en niet jij.
pi_167364167
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

De ouders hebben ook gewoon meer ervaring, deze nieuwe ouders komen net kijken met hun eerste die net 3 maanden oud is en denken nu al de ouders te kunnen vertellen hoe het allemaal moet.

Echt wtf. Ik zou als ouders niet eens meer willen oppassen.
  vrijdag 16 december 2016 @ 09:25:58 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_167364184
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:24 schreef Draadloosverbonden het volgende:

[..]

Denken je baby van 3 maanden goed te kennen... succes met het ouderschap verder, je zult het nodig hebben :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_167364186
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:24 schreef Draadloosverbonden het volgende:

[..]

Voedt dan lekker zelf je kind op en dump het niet her en der met pas 3 maanden oud.
pi_167364192
klinkt me bekend in de oren.
mensen die hun eigen regeltjes en wensen door drukken.
kan erg vervelend zijn, het heft altijd zijn nawerking, als de kleine een jaar of ouder is zal dat verschil steeds kleiner worden maar eerste maanden zijn rust & regelmaat het beste.

als baby behoefte heeft aan speentje om overdag makkelijker in slaap te vallen of rust te vinden, wie zijn de andere mensen dan om het baby te ontzeggen, of baby nou verkouden is of niet.

baby 2 bij ons heeft overdag ook behoefte aan speen en in de nacht niet.
ook als baby verkouden is heeft ze behoefte aan speentje om rust te vinden.
Speen helpt ook met aanmaak hormoon om in slaap te vallen en ene baby heeft daar meer behoefte aan dan andere.

het heeft NIKS te maken met (on)dankbaarheid.
als je dan in de avond zelf met gezeik en geziek zit om de rust weer in kind te krijgen.
onze oudste als dit soort zaken gebeurde hadden we daar werkelijk een hele nacht en soms ook volgende dag "last" van.

heeft écht niks te maken met ondankbaarheid, maar een baby vormt zichzelf en word gevormd door de omgeving waarin het opgroeid verandering van omgeving en manier heeft altijd positief/negatief effect.
pi_167364205
Ik snap best dat een eerste keer spannend is. Ik gaf ooit ook een complete handleiding met mijn baby mee. Het is lastig om dat los te laten, ook omdat je zelf de indruk hebt dat jouw manier ook echt de enige manier is.

Maar inmiddels weet ik ook dat het allemaal niet zo zwart-wit is. En wat ik lees zijn opa en oma hele liefhebbende grootouders. Uren met een huilend kind rondlopen. Dat is toch ontzettend fijn dat ze dat willen doen. En je weet niet of ze wel stil was geweest met een speen. Dat is ze bij jullie misschien maar dit was een andere situatie.
pi_167364228
Ik zou het ook proberen los te laten. Ze laten je kindje niet alleen huilen, onder het mom dat ze dat zo snel mogelijk moet leren.
Maar ze lopen uren rond met haar en geven haar liefde en aandacht.
Misschien gaven ze de speen niet, omdat ze zo verkouden is en het voor hun niet goed voelde en was het niet verkeerd bedoeld.
pi_167364247
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:27 schreef Kyara het volgende:
Ik snap best dat een eerste keer spannend is. Ik gaf ooit ook een complete handleiding met mijn baby mee. Het is lastig om dat los te laten, ook omdat je zelf de indruk hebt dat jouw manier ook echt de enige manier is.

Maar inmiddels weet ik ook dat het allemaal niet zo zwart-wit is. En wat ik lees zijn opa en oma hele liefhebbende grootouders. Uren met een huilend kind rondlopen. Dat is toch ontzettend fijn dat ze dat willen doen. En je weet niet of ze wel stil was geweest met een speen. Dat is ze bij jullie misschien maar dit was een andere situatie.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:28 schreef Omentielvo het volgende:
Ik zou het ook proberen los te laten. Ze laten je kindje niet alleen huilen, onder het mom dat ze dat zo snel mogelijk moet leren.
Maar ze lopen uren rond met haar en geven haar liefde en aandacht.
Misschien gaven ze de speen niet, omdat ze zo verkouden is en het voor hun niet goed voelde en was het niet verkeerd bedoeld.
Nee jullie snappen het niet, zn ouders doen dit alleen om hun zin door te drukken. Ze tonen geen respect. Zo is het en niet anders.
  vrijdag 16 december 2016 @ 09:32:31 #36
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_167364280
Jullie gaan hard op TS. Ik post niet vaak in OUD, maar hebben jullie eerdere ervaringen met elkaar?

Want uit jullie reacties lijkt het wel of jullie het belangrijker vinden om TS aan te spreken dan adviseren.
Daarnaast is dit TS zijn eerste kind (volgens mij) en ik was destijds ook nog zoekende en op den duur stel je bepaalde zaken weer bij of doe je helemaal niet meer.
pi_167364324
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:32 schreef vincenzo78 het volgende:
Jullie gaan hard op TS. Ik post niet vaak in OUD, maar hebben jullie eerdere ervaringen met elkaar?

Want uit jullie reacties lijkt het wel of jullie het belangrijker vinden om TS aan te spreken dan adviseren.
Daarnaast is dit TS zijn eerste kind (volgens mij) en ik was destijds ook nog zoekende en op den duur stel je bepaalde zaken weer bij of doe je helemaal niet meer.
het overwegende advies is om wat relaxter met dingen om te gaan en uit te gaan van goede intenties van oppassers
pi_167364333
quote:

Misschien omdat TS in zijn zoektocht onnodig hard is richting zijn ouders en daarbij een houding aanneemt die hem weinig gaat opleveren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2016 09:37:04 ]
  vrijdag 16 december 2016 @ 09:38:36 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_167364357
quote:

Hij is boos dat z'n ouders een verkouden baby geen speen in de mond duwen...
De meeste mensen met flink wat ervaring weten dat de ouders weinig te verwijten valt vanwege die keuze.

Daarbij doet TS alsof al het huilen van het kind nu ook al om het niet gegeven speentje draait, en als dat zo is dan is die speen niet zo "af en toe" en "indien nodig" als hij stelt.

Maar ondertussen wel de ouders verwijten dat ze niet correct hadden ingeschat dat dit zo'n "af en toe" de "indien nodig" moment was, en ze daarom zelfs gebrek aan respect voor hun regels verwijten.

Man, man, man, dan is het echt tijd om wat los te laten of om je kind vooral niet meer naar je respectloze ouders te brengen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_167364373
Blijkbaar heeft TS zijn ouders nodig om op te passen. In dat geval heeft hij 3 mogelijkheden: een andere vorm van opvang zoeken (waar hij waarschijnlijk tegen hetzelfde aan gaat lopen), met zijn ouders in gesprek gaan om dit te bespreken of het wat meer loslaten en zijn ouders het voordeel van de twijfel geven.

Volgens mij adviseert vrijwel iedereen het laatste punt. In gesprek gaan zou de volgende stap zijn.
pi_167364384
Dan laat je je ouders niet oppassen.

Als je zo nodig heel strakke eigen regels aanhoud, moet je die zelf ook uitvoeren. (of eventueel iemand daarvoor betalen, die dat ook op basis van jou opdracht dan moet doen).
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_167364400
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Denken je baby van 3 maanden goed te kennen... succes met het ouderschap verder, je zult het nodig hebben :*
Waarom precies kun je je baby van drie maanden niet goed kennen? :@
pi_167364415
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:40 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Waarom precies kun je je baby van drie maanden niet goed kennen? :@
Omdat je baby bij andere mensen in een andere omgeving toch compleet anders kan reageren dan bij mama thuis op schoot?

Dat geldt voor alle leeftijden trouwens.
pi_167364455
Als ik kijk hoe hier in OUD soms gereageerd wordt op Grote Misstappen van andere opa's en oma's ('Oh my god, appelsap, zo veel suiker, mijn kind, mijn regels') dan vind ik dit maar vreemde reacties. Geen idee waarom er zo lullig gereageerd wordt op TS? Ook lekker makkelijk om spottend te doen over het feit dat hij pas drie maanden vader is. Wanneer mag hij wel de inschatting maken wat werkt voor zijn kind? Gaat dat pas in bij 4 jaar ofzo? Of als hij drie kinderen heeft?

Als ik met mijn, ook al is het dan maar zeer beperkte, ervaring denk te weten dat mijn kind kalmeert met een speen, zou ik het ook niet plezierig vinden als anderen die ervaring bewust negeren, omdat ze zelf denken dat het anders moet. Als jij zelf niet van het laten huilen bent, en je ouders geven expres geen speen, omdat zij vinden dat een kind wél best mag huilen, dan mag je daar toch best van balen? Zeker als het erin resulteert dat jij de rest van de dag/avond met een kind zit dat uit z'n doen is.
Ik lees allemaal reacties over die verkoudheid en dat het superdom is om een verkouden kind een speen te geven, en misschien is dat ook wel zo. Punt is dat de ouders zelf zeiden dat ze de speen niet weigerden i.v.m. de verkoudheid, maar omdat zij vinden dat een baby best mag huilen. Dat vind ik nogal een verschil en ook iets wezenlijks om van mening over te verschillen met iemand die op je kind past. Volgens mij is 'laten huilen' in OUD behoorlijk not done, maar in dit geval niet, want TS is nog maar net vader en hij is toch ook groot geworden en ze bedoelen het allemaal zo goed en ga dan lekker zelf voor je kind zorgen.

Overigens ben ik het er wel mee eens dat je een heleboel dingen gewoon moet laten gaan als je je kind bij anderen onderbrengt, want je kunt niet van mensen verwachten dat ze alles op jouw manier doen. Dat hoeft ook niet. Maar dan denk ik inderdaad meer aan dingen als meer schermtijd, een Fristi'tje teveel, een pannenkoek in plaats van een boterham en later opblijven dan afgesproken. Niet aan zoiets gevoeligs als baby wel laten huilen vs. baby niet laten huilen. (Disclaimer: Neeeee, zijn ouders lieten haar niet huilen, want ze gingen lopen, maar hun uitgangspunt was dus wel anders.)
  vrijdag 16 december 2016 @ 09:46:05 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_167364486
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Omdat je baby bij andere mensen in een andere omgeving toch compleet anders kan reageren dan bij mama thuis op schoot?

Dat geldt voor alle leeftijden trouwens.
Dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 16 december 2016 @ 09:49:06 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_167364546
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:44 schreef Jentin het volgende:
Als ik kijk hoe hier in OUD soms gereageerd wordt op Grote Misstappen van andere opa's en oma's ('Oh my god, appelsap, zo veel suiker, mijn kind, mijn regels') dan vind ik dit maar vreemde reacties. Geen idee waarom er zo lullig gereageerd wordt op TS? Ook lekker makkelijk om spottend te doen over het feit dat hij pas drie maanden vader is. Wanneer mag hij wel de inschatting maken wat werkt voor zijn kind? Gaat dat pas in bij 4 jaar ofzo? Of als hij drie kinderen heeft?

Als ik met mijn, ook al is het dan maar zeer beperkte, ervaring denk te weten dat mijn kind kalmeert met een speen, zou ik het ook niet plezierig vinden als anderen die ervaring bewust negeren, omdat ze zelf denken dat het anders moet. Als jij zelf niet van het laten huilen bent, en je ouders geven expres geen speen, omdat zij vinden dat een kind wél best mag huilen, dan mag je daar toch best van balen? Zeker als het erin resulteert dat jij de rest van de dag/avond met een kind zit dat uit z'n doen is.
Ik lees allemaal reacties over die verkoudheid en dat het superdom is om een verkouden kind een speen te geven, en misschien is dat ook wel zo. Punt is dat de ouders zelf zeiden dat ze de speen niet weigerden i.v.m. de verkoudheid, maar omdat zij vinden dat een baby best mag huilen. Dat vind ik nogal een verschil en ook iets wezenlijks om van mening over te verschillen met iemand die op je kind past. Volgens mij is 'laten huilen' in OUD behoorlijk not done, maar in dit geval niet, want TS is nog maar net vader en hij is toch ook groot geworden en ze bedoelen het allemaal zo goed en ga dan lekker zelf voor je kind zorgen.

Overigens ben ik het er wel mee eens dat je een heleboel dingen gewoon moet laten gaan als je je kind bij anderen onderbrengt, want je kunt niet van mensen verwachten dat ze alles op jouw manier doen. Dat hoeft ook niet. Maar dan denk ik inderdaad meer aan dingen als meer schermtijd, een Fristi'tje teveel, een pannenkoek in plaats van een boterham en later opblijven dan afgesproken. Niet aan zoiets gevoeligs als baby wel laten huilen vs. baby niet laten huilen. (Disclaimer: Neeeee, zijn ouders lieten haar niet huilen, want ze gingen lopen, maar hun uitgangspunt was dus wel anders.)
Dit.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 16 december 2016 @ 09:49:13 #47
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_167364548
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:44 schreef Jentin het volgende:

Niet gelezen ;), maar ik ben het wel met je eens.
pi_167364588
Beste TS, je ouders is het gelukt om je veilig en gezond op te laten groeien zodat je nu op je 26ste ook kan genieten van je eigen kind... Ik vermoed dat ze meer ervaring hebben met kinderen dan jij.
pi_167364596
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit.
Ja dat geldt dus voor alle leeftijden, maar blijkbaar mag je na een bepaalde leeftijd wel denken je kind te kennen? Jij insinueerde dat je je kind van drie maanden niet echt kan kennen.
pi_167364608
En wat Jentin zegt inderdaad :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')