abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167318526
Uitgerekende data:

16 december: Ooi86 (jongen)
28 december: BlueEyes

2017

30 januari: Selvaria

2 februari: SmallishBear
9 februari: WupWup
11 februari: marel88
18 februari: *** tombolafan *** (meisje)
27 februari: *** Stormqueen en bleiblei *** (jongen)

19 maart: Cygne (jongen)
25 maart: Sylver_ (meisje)

4 april: Fazzoletti
6 april: Hilzillah (meisje)
7 april: Sam1993
7 april: Gogo83 (jongen)
15 april: Theeleuter (meisje)
22 april: Thistleweed (meisje)
23 april: *** Tweedledee *** (meisje)

10 mei: Logician2.0 (meisje)
15 mei: Minarosa
15 mei: Messina

2 juni: Adrian4
8 juni: ***Valerie. & Crutch*** (meisje)
13 juni: Vieve6

5 juli: ingee
8 juli: FlyingFish (tweeling)
11 juli: Sara82
14 juli: Stroopwafelmeisje
16 juli: missbrunette
21 juli: Lemijn

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 15-12-2016 15:14:59 ]
pi_167318638
Baby heeft gisteren besloten weer in stuit te gaan liggen en nu heeft m'n navel de hik :D
pi_167318690
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 11:29 schreef WupWup het volgende:
Baby heeft gisteren besloten weer in stuit te gaan liggen en nu heeft m'n navel de hik :D
Plopt je navel nu in en uit? :D :7
pi_167318724
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 11:32 schreef Jipster het volgende:

[..]

_O- zou een mooie toevoeging zijn. Maar nee, ik heb zo'n krater die het tot het einde als heuse navel volhoudt :P
pi_167318827
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 11:33 schreef WupWup het volgende:

[..]

_O- zou een mooie toevoeging zijn. Maar nee, ik heb zo'n krater die het tot het einde als heuse navel volhoudt :P
Haha ik deed ook aan mental images, zou wel grappig zijn! Hopelijk draait je beeb wel weer terug uit stuit.
pi_167318950
Wupwup _O-

Mag er meisje achter mijn naam? O+
pi_167318995
Hihi Wup :D

Ik hoop dat ik een uitplopnavel krijg, kan ik 'm eindelijk eens zien :')
pi_167319000
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 11:44 schreef Logician2.0 het volgende:
Wupwup _O-

Mag er meisje achter mijn naam? O+
Done
pi_167319013
Thx
pi_167319494
Mijn kraternavel heeft een tuutje :')
pi_167320091
DaD wat een klote nieuws, sterkte! :*

Ik zit onder mijn steen tot vrijdag, dan is de termijnecho
  woensdag 14 december 2016 @ 14:01:01 #12
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167321129
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:01 schreef ingee het volgende:
DaD wat een klote nieuws, sterkte! :*

Ik zit onder mijn steen tot vrijdag, dan is de termijnecho
Is dat niet laat? Ik dacht dat dat tussen 10 en 11 weken moest? (en vrijdag ben je al ruim 11 weken, toch?) Of verschilt dat ook weer per vk?
  woensdag 14 december 2016 @ 14:06:39 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_167321236
Termijnbepaling is meestal tussen 9 en uiterlijk 13 weken :)
disclaimer
pi_167322121
Spannend Ingee, vingertjes gekruist en duimpjes gedraaid!

Hier gaat dat "vertellen met de kerst"-idee nog best lastig worden. Da's dus echt zo he, dat je het met een tweede veel sneller ziet... Poe! Gewoon dwars door mijn killerabs heen, hoe kán het...! :')
pi_167322122
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 11:32 schreef Jipster het volgende:

[..]

Mag mijn UD naar 15 mei? Ik denk er eindelijk eens aan nu ik een nieuw topic zie.
pi_167322146
Eerste echo was de geschatte termijn 9,2, maar de echoscopiste vond dat te vroeg voor de termijnbepaling. Dus vrijdag met 11,2 echt de termijnecho.

Waarom die eerste echo te vroeg stond weet ik niet, wel fijn natuurlijk maar niet op mijn verzoek oid.
pi_167322221
Omdat ze dan kunnen declareren :X
pi_167322272
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:01 schreef Sara82 het volgende:
Gewoon dwars door mijn killerabs heen, hoe kán het...! :')
:D . Veel wijde kleding? Ik voel me nu ook al erg zwanger met mijn zichtbare buik, terwijl ik bij zwangerschap 1 rond deze periode aan het miepen was dat er nog zo weinig te zien was. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167322296
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:01 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Mag mijn UD naar 15 mei? Ik denk er eindelijk eens aan nu ik een nieuw topic zie.
Gezellig samen *O*

Ik kom net terug van de VK. Moet de pijn een weekje aankijken. Als het erger wordt of na een week niet weg is moet ik weer bellen.

Nu mag ik sowieso al volgende week bellen voor een afspraak in het nieuwe jaar bij de gynaecoloog om al mijn angsten en vragen te bespreken. Ik voel me echt serieus genomen en alleen daardoor voel ik me al een stuk fijner.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_167322342
Heel veel sterkte voor Twist en DaD :* !!!
pi_167322433
Mijn buik zie je ook echt een stuk beter in vergelijking met zwangerschap 1. Nu 14 weken en ik denk dat het vergelijkbaar is met de vorige keer bij ruim 20 weken, vooral 's avonds echt... Wel leuk ook, maar ik denk ook wel, hoe groot zal de buik uiteindelijk worden.

Iemand misschien ervaring met de alcholvrije wijn van Lussory? Op de site staat dat deze echt 0.0% alcohol is. Maar vorige zwangerschap had ik ook een doos pasdutout wijn besteld maar toen bleek daar toch nog iets van 0.2% ofzo in te zitten, dus die durfde ik tijdens de zwangerschap niet te drinken. Ik heb die toen maar in de BVperiode gedronken.
Ik hoop dat deze wel echt 0.0% is. Ik vind het wel leuk om met kerst ook wat te kunnen drinken. Maar mocht het toch niet geheel alcoholvrij blijken dan bewaar ik hem wel weer voor tijdens de BVperiode.
pi_167322478
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:07 schreef WupWup het volgende:
Dit dacht ik dus ook dankzij dit forum. De naïviteit is er redelijk van af. :')
pi_167322710
Vieve ik lees dat het ook Halal is dus dan denk ik dat het wel veilig is.

Nu wil ik ook een doos bestellen :')
pi_167322927
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:07 schreef WupWup het volgende:
Maar hoe zit dat dan met praktijken die standaard bij de intake al een echo maken? Belazeren die de boel dan allemaal qua declaraties?
Want ik ken hier in de buurt al 3 praktijken die dat doen én ermee adverteren op hun website. Dan gaat er toch vanzelf een keer een verzekeringsinstantie zeuren? :?
Needless to say dat ik er zeker dit keer érg blij mee was... :X
pi_167323052
Dat vraag ik me inderdaad ook af. Deze keer itt de vorige zwangerschap bood mijn praktijk ineens ook een vroege echo en een standaard groeiecho (niet laten doen) aan. Zoiets zou toch op moeten vallen? :?
pi_167323108
Mijn VK doet elke keer een echo. Wat ze kan declareren is mooi, de rest is gewoon 'voor de leuk'. Hoef er niet voor te betalen verder.
pi_167323466
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:01 schreef Minarosa het volgende:

[..]

check
pi_167324199
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:54 schreef Selvaria het volgende:
Dat vraag ik me inderdaad ook af. Deze keer itt de vorige zwangerschap bood mijn praktijk ineens ook een vroege echo en een standaard groeiecho (niet laten doen) aan. Zoiets zou toch op moeten vallen? :?
Doet het ook. Er zijn al verschillende praktijken geweest die serieuze boetes hebben gehad voor onnodig declareren.
Waar ik werk wordt ook een vroege echo gemaakt, maar deze wordt niet gedeclareerd. Alleen de termijnecho. Maar als er dan eens een eerste echo gemaakt wordt bij 9+ weken, dan is dat gewoon een termijnecho.
pi_167324640
Ik kom even binnenvallen zonder bijgelezen te zijn.. Ik ben afgelopen zondagavond bevallen van een prachtige dochter O+ 12-12 net niet gehaald dus, maar dat maakte me uiteraard ineens helemaal niets meer uit ;)
Het gaat heel goed met haar en met mij, de bevalling was kort en daardoor heel heftig, maar ik knap snel op en ik voel me eigenlijk alweer (naar omstandigheden) fit.
De borstvoeding komt goed op gang, m'n meisje is heel tevreden.. Kortom; we zijn dolgelukkig!

Ohja en we hebben uiteindelijk ook nog een prachtige naam voor haar weten te kiezen (die ik hier liever niet deel ivm privacy, sorry) voor wie onthouden had dat dat zo'n issue was.
pi_167324827
*O* *O* *O*
Gefeliciteerd!
pi_167324949
quote:
17s.gif Op woensdag 14 december 2016 17:20 schreef Goudreinette het volgende:
Ik kom even binnenvallen zonder bijgelezen te zijn.. Ik ben afgelopen zondagavond bevallen van een prachtige dochter O+ 12-12 net niet gehaald dus, maar dat maakte me uiteraard ineens helemaal niets meer uit ;)
Het gaat heel goed met haar en met mij, de bevalling was kort en daardoor heel heftig, maar ik knap snel op en ik voel me eigenlijk alweer (naar omstandigheden) fit.
De borstvoeding komt goed op gang, m'n meisje is heel tevreden.. Kortom; we zijn dolgelukkig!

Ohja en we hebben uiteindelijk ook nog een prachtige naam voor haar weten te kiezen (die ik hier liever niet deel ivm privacy, sorry) voor wie onthouden had dat dat zo'n issue was.
Jaaa! Wat leuk! Ik kwam al af en toe hier langs om te kijken of je al wat gepost had! Gefeliciteerd! Ik ben stiekem nu toch benieuwd naar de naam....

Hier vanmiddag weer bij VK geweest. Alles weer goed gekeurd en alvast besproken hoe het eventueel na de UD verder zal gaan verlopen. Als er nog niks gebeurd is wordt ik volgende week donderdag gestript.

Vannacht wel heel kut geslapen doordat iedereen me had zitten opfokken ivm volle maan... Ik wil zo graag die baby zien!! Ik heb echt weinig geduld blijkt maar weer.
pi_167324985
Ik zie nu dat Helio een voorspellende droom had! :D

En hoe is het met Ooi? Trek je het nog een beetje? Naam wil ik eventueel per PM/DM wel delen :)
pi_167325073
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 17:33 schreef Goudreinette het volgende:
Ik zie nu dat Helio een voorspellende droom had! :D

En hoe is het met Ooi? Trek je het nog een beetje?
Ja, alles hartstikke prima hier. Iets te goed naar mn zin. Ik bedoel, er moet toch iets verminderen voordat je een bevalling in duikt? Ik loop nog zonder moeite trappen, vandaag weer rondje wezen fietsen met mn paard, daarna op bezoek bij mn zusje en ik weet nu al dat ik mezelf vanavond om 23.00 u naar bed moet trappen. Haha, die baby zit nog heerlijk daarbinnen.
  woensdag 14 december 2016 @ 17:51:34 #34
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167325354
Gefeliciteerd! *O* *O*
  woensdag 14 december 2016 @ 17:56:50 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167325462
Goud, gefeliciteerd! O+ Geniet van de kraamtijd en van elkaar :*.
Ik ben ook wel benieuwd naar de naam ;).

quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 17:37 schreef Ooi86 het volgende:
Ja, alles hartstikke prima hier. Iets te goed naar mn zin. Ik bedoel, er moet toch iets verminderen voordat je een bevalling in duikt? Ik loop nog zonder moeite trappen, vandaag weer rondje wezen fietsen met mn paard, daarna op bezoek bij mn zusje en ik weet nu al dat ik mezelf vanavond om 23.00 u naar bed moet trappen. Haha, die baby zit nog heerlijk daarbinnen.
Niet per se, ik liep met 42+ weken ook nog heel soepeltjes en fruitig het ziekenhuis binnen, ze geloofden haast niet dat ik al zo ver was :P.
KuikenGuppy
pi_167325565
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 17:56 schreef Burdie het volgende:
Goud, gefeliciteerd! O+ Geniet van de kraamtijd en van elkaar :*.
Ik ben ook wel benieuwd naar de naam ;).

[..]

Niet per se, ik liep met 42+ weken ook nog heel soepeltjes en fruitig het ziekenhuis binnen, ze geloofden haast niet dat ik al zo ver was :P.
Nee, dus daarom ging jij ver overtijd :P En ik ben zo bang voor dat feestdagenkind :'( Ik wil geen kind dat geboren is op 1e of 2e kd of op oud en nieuw ofzo. Als zal dat laatste niet gaan gebeuren.
pi_167325801
Gefeliciteerd met je dochter Goudreinette *O*
pi_167326586
Gefeliciteerd Goudreinette! *O* *O* *O*
pi_167327022
Gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje Goudreinette! *O* wat fijn dat je je alweer oké voelt!
  woensdag 14 december 2016 @ 19:08:34 #40
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167327169
Goudreinette, gefeliciteerd! Fijn dat je dochter er is, en dat het goed gaat, en dat jullie een mooie naam hebben gekozen. Geniet van elkaar! *O*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_167327220
Van harte gefeliciteerd Goudreinette *O*
pi_167327506
Gefeliciteerd Goud! *O*
pi_167328045
Van harte gefeliciteerd Goudreinette!
pi_167328069
Gefeliciteerd Goudreinette! *O*
pi_167328238
Gefeliciteerd goudreinette! *O*

Voor de tweede avond op rij harde buiken. Niks pijnlijks, niks regelmatigs, maar wel irritant. Hopelijk is het een groeispurtje en over een paar dagen weer voorbij en gaat dit niet zo blijven tot het eind.
pi_167328293
Gefeliciteerd, Goud! Fijn dat je opknapt en de bv goed loopt, geniet van je kraamtijd!
  woensdag 14 december 2016 @ 20:22:48 #47
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167329187
Gefeliciteerd, Goudreinette! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_167329381
Jeej gefeliciteerd Goudreinette met je meisje! En mijn droom klopte dus, grappig 8-) fijn dat het goed gaat! *O*

Ooi, wel lekker dat je je nog zo goed voelt! En baby komt vast nog een eindje voor kerst, de 21e ofzo *verder met voorspellen gaat*
pi_167329978
Goud O+ *O* gefeliciteerd! Geniet ervan
pi_167330180
Schuifelt voorzichting binnen

Hoi :W
Ik ben Mazou. Ik heb ongeveer een half jaar eerder me hier gemeld maar mijn zwangerschap eindigde toen in een miskraam. Nu ben ik weer zwanger en inmiddels 14 weken. Door de miskraam (en nogal hobbelige start van deze zwangerschap) voelt het voor mij af en toe nog steeds heel onwerkelijk en soms 'niet echt' terwijl het toch echt echt is :D

Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter Goudreinette! Fijn dat alles goed gaat.
pi_167331718
Gefeliciteerd Goudreinette *O*
  woensdag 14 december 2016 @ 21:30:46 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_167331746
Van harte gefeliciteerd Goudreinette! *O*

En mazou, welkom!
disclaimer
pi_167332061
Gefeliciteerd Goud!! O+
pi_167332075
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje Goudreinette!!!

Welkom Mazou...

Balen van de harde buiken WupWup. Toch altijd een gek en geen fijn gevoel. Hopelijk morgen beter!
pi_167332311
Oh en sinds ik hier las over de vijfde ziekte ben ik er ook zenuwachtig voor. L. gaat woe voor het eerst naar het kdv voor een wenochtend en vanaf januari iedere week 1 dag. & ik ben dan bang dat ze gelijk alle ziektes krijgt en dan ook deze : (. Zou het er bijna om willen uitstellen. Maar misschien moet ik wat positiever denken...
pi_167332918
Goudreinette gefeliciteerd! *O*
pi_167334275
Gefeliciteerd, Goud! O+ Ik ben ook wel benieuwd naar de naam.
pi_167335614
Gefeliciteerd met je dochter goudreinette!
  donderdag 15 december 2016 @ 08:48:13 #59
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167338213
Mazou, welkom! Fijn dat je nu al in week 14 bent, hopelijk wordt het snel echter! Hoe voel je je?

Vieve6, begrijpelijk, maar hopelijk lukt het je een beetje om het te relativeren. Het hele leven is vol gevaren. Of voelt dit voor jou echt als een risico dat makkelijk te vermijden is en waar je dus je best voor moet doen? Ik neem aan dat je oudste naar het kdv gaat met een reden toch?

Ik keek nog even terug in het vorige topic, en zag een stralende stormqueen in kerstjurk, wat leuk, mag die straks met de echte kerst weer aan?

En ik las dat Franny nog steeds soms zo misselijk is. Rot dat je soms nog steeds moet spugen. Hoe ben je daaronder? In de eerste weken schreef je een keer dat je het gevoel had dat je minder blij kon zijn omdat je je rot voelde toch? (uit m'n geheugen schrijf ik dit dus misschien niet geheel correct). Hoe is dat nu? En slik je er iets tegen?
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_167338615
Vieve, mijn dochter zit al vanaf zeven maanden op een kdv, ze is nu bijna drie, en heeft nog geen enkele ziekte gehad, zelfs niet eens een griepje (wel veel verkoudheden, maar ach). Het is dus niet per definitie zo dat je kind dan met allerlei ziektes thuiskomt. Het kan natuurlijk wel, maar hoeft zeker niet.

Lemijn, lief dat je het vraagt. Ja, het is heel heftig geweest en het was echt een domper op de zwangerschap. Maar momenteel gaat het heel goed: af en toe moet ik wel weer overgeven, maar dat is niets vergeleken met hoe beroerd ik me de eerst 3 1/2 - 4 maanden voelde. Ik kreeg er wel pillen voor, maar de pillen die iedereen in eerste instantie krijgt (emesafene) werkten bij mij niet en op een gegeven moment heb ik wel zwaardere pillen gekregen, maar ook die konden het beroerd zijn niet helemaal wegnemen. Ook de zwaarmoedige gevoelens en het chagrijn zijn verdwenen, dus ik begin nu wel echt te genieten van het zwanger zijn. *O* .

Gefeliciteerd Goud, wat klink je gelukkig. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167338857
Welkom Mazou!

Vieve, hier dezelfde ervaring als Franny, maar ik snap de zenuwachtigheid heel goed.
Hoe ver ben je trouwens in januari?

Franny wat fijn dat de zwaarmoedigheid over is! Dat lijkt me een heel stuk schelen.
pi_167339107
Welkom Mazou, leuk dat je je aansluit. Fijn dat je nu al 14 weken bent. Hopelijk voel je je snel zekerder.
  donderdag 15 december 2016 @ 10:12:18 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_167339164
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 21:47 schreef Vieve6 het volgende:
Oh en sinds ik hier las over de vijfde ziekte ben ik er ook zenuwachtig voor. L. gaat woe voor het eerst naar het kdv voor een wenochtend en vanaf januari iedere week 1 dag. & ik ben dan bang dat ze gelijk alle ziektes krijgt en dan ook deze : (. Zou het er bijna om willen uitstellen. Maar misschien moet ik wat positiever denken...
Vieve, als ik je posts lees heb ik sowieso het gevoel dat je er erg angstig in staat. Met eten en drinken en ziektes en dergelijke. Ik voel een angst om het "fout" te doen. Waar komt dat vandaan? Had je dat bij je eerste zwangerschap ook zo sterk?
Hopelijk krijg je snel wat meer vertrouwen :*

Wup, dat lijkt me erg oncomfortabel ja. Hopelijk geen blijvertje. Wanneer begint je verlof?

Ik heb vannacht voor het eerst wakker gelegen van baby. Niet omdat het pijnlijk was maar gewoon zoveel beweging aan alle kanten :D Ben dat helemaal niet gewend van mijn vorige zwangerschap :') O+
disclaimer
pi_167339688
Over twee weken en een dag! *O*
pi_167339696
Welkom Mazou!

Fijn dat je je weer zo veel beter voelt, Franny.

Ah, wel gezellig SQ, of er nu helemaal moe van?

Dan al Wup, wat ga je hard!

Hoe realistisch zou het zijn dat peuter baby als eerste ziet (na ons ;) )? Wil ik graag, maar aan de andere kant toch niet weten hoe het loopt en wat handig is. Ik vind het zo onwerkelijk ineens weer, niet weten wanneer je gaat bevallen, hoe het gaat zijn met baby, het voelt zo abstract allemaal. :@ mijn controlebehoefte speelt op geloof ik :P
pi_167339783
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 10:52 schreef Heliotrope het volgende:
Welkom Mazou!

Fijn dat je je weer zo veel beter voelt, Franny.

Ah, wel gezellig SQ, of er nu helemaal moe van?

Dan al Wup, wat ga je hard!

Hoe realistisch zou het zijn dat peuter baby als eerste ziet (na ons ;) )? Wil ik graag, maar aan de andere kant toch niet weten hoe het loopt en wat handig is. Ik vind het zo onwerkelijk ineens weer, niet weten wanneer je gaat bevallen, hoe het gaat zijn met baby, het voelt zo abstract allemaal. :@ mijn controlebehoefte speelt op geloof ik :P
Toen ik vorige keer thuis beviel, waren mijn ouders bij ons thuis voor de oudste (op een andere verdieping tijdens de bevalling) en heeft oudste de navelstreng doorgeknipt. Het is niet onmogelijk, zeg maar.
  donderdag 15 december 2016 @ 11:25:26 #67
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_167340265
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 10:52 schreef Heliotrope het volgende:

Ik vond dat ook heel erg belangrijk. En met familie ook zo afgesproken. Dreumes was bij schoonmoeder en heeft haar na geboorte van baby thuisgebracht en man heeft haar mee naar boven genomen en zo waren we dus eerst even alleen als gezin O+

Het lijkt me dus niet heel onrealistisch.
pi_167340344
Wauw Wup, wat bijzonder O+

Ah mooi ook snoenk, zoiets heb ik ook in mijn hoofd (alleen dan misschien nog in het ziekenhuis), als alles meezit.
pi_167340736
Ik was 4,5 toen mijn broertje werd geboren, maar ik kan me nog best herinneren dat ik de ziekenhuiskamer binnen kwam en bij m'n moeder op bed werd gezet en dat kleine koppetje met zwart haar in d'r armen. O+

Ik denk dat het één van m'n eerste duidelijke herinneringen is. :)
  donderdag 15 december 2016 @ 11:58:35 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_167340819
Ik was 3,5 toen mijn broertje kwam en ze waren mijn moeder nog aan het dichtnaaien terwijl ik van onderaan de trap recht de slaapkamer in keek. :') ;(

Gelukkig kreeg ik daarna lego.
disclaimer
pi_167340870
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 11:58 schreef Stormqueen het volgende:
Ik was 3,5 toen mijn broertje kwam en ze waren mijn moeder nog aan het dichtnaaien terwijl ik van onderaan de trap recht de slaapkamer in keek. :') ;(

_O-
pi_167340952
Lol! Ook een herinnering :')
  donderdag 15 december 2016 @ 12:20:24 #73
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_167341147
quote:

_O- :'(
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_167341391
quote:

Whahahahahaha _O- Wel fijn van de lego :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_167341881
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 10:12 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Vieve, als ik je posts lees heb ik sowieso het gevoel dat je er erg angstig in staat. Met eten en drinken en ziektes en dergelijke. Ik voel een angst om het "fout" te doen. Waar komt dat vandaan? Had je dat bij je eerste zwangerschap ook zo sterk?
Hopelijk krijg je snel wat meer vertrouwen :*

Wup, dat lijkt me erg oncomfortabel ja. Hopelijk geen blijvertje. Wanneer begint je verlof?

Ik heb vannacht voor het eerst wakker gelegen van baby. Niet omdat het pijnlijk was maar gewoon zoveel beweging aan alle kanten :D Ben dat helemaal niet gewend van mijn vorige zwangerschap :') O+
Dat denk ook ja. Ik ben inderdaad soms wat angstig aangelegd. Bij mijn eerste zwangerschap had ik dat ook wel... Waar het vandaan komt weet ik niet, denk toch een beetje genetisch. Maar thnx voor je lieve post. & de anderen ook bedankt voor de relativerende reacties :).

Ik ben in januari dan 17 wkn dus gelukkig niet al te ver van de 20 wkn vandaan.

Ik weet eigenlijk niets meer van mijn broertjes geboorte. Toen was ik 2,5 jaar. Wel van verhalen die mijn ouders later vertelde. Maar niet echt beelden ofzo!

haha Lego :D
pi_167342083
Oh Goud, gefeliciteerd nog! *O*

Waarom krijg ik een reclame over hulp bij alcoholproblemen bij dit topic :')
pi_167342933
Post van t ziekenhuis. Die internist die nog niet hoefde, is toch maar een afspraak voor gemaakt. Komende drie weken dus elke week wel een keer naar het ziekenhuis. Verder zit er een dieetlijstje bij en of ik daar alvast mee wil starten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167343043
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 13:48 schreef Cygne het volgende:
Post van t ziekenhuis. Die internist die nog niet hoefde, is toch maar een afspraak voor gemaakt. Komende drie weken dus elke week wel een keer naar het ziekenhuis. Verder zit er een dieetlijstje bij en of ik daar alvast mee wil starten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat, ik zou je gyn bellen om te vragen waarom dan toch, en of het niet anders kan?

Ik vind het heel heel heel heel weinig! :o
pi_167343176
Ik eet toch zeker drie keer zoveel denk ik :o zou inderdaad maar even bellen, iig telefonisch overleggen met diabetesverpleegkundige of diëtiste en maf dat ze die afspraak met internist gewoon inplannen.
pi_167343181
Ja ik ook. Ze hebben een lijstje voor diabetes type 2 meegestuurd. Zelfs dan vind ik t nog veel te weinig. Als ik t invul kom ik op zo'n 500-600 calorieën.

Die assistente zal wel gedacht hebben. Protokoll ist protokoll. Diabetes is diabetes. Of zo.
pi_167343198
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 13:48 schreef Cygne het volgende:

SPOILER
*ontlurkt* ik vind het zelfs erg weinig voor een niet-zwangere.. :o hoeveel kcal is dat ? minder dan 1000 kcal lijkt me..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_167343306
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2016 13:56 schreef Barreltje het volgende:

[..]

*ontlurkt* ik vind het zelfs erg weinig voor een niet-zwangere.. :o hoeveel kcal is dat ? minder dan 1000 kcal lijkt me..
Jup.. Ik hou het advies van de gynaecoloog maar aan. Wat minder mandarijntjes eten. Verder eet ik al redelijk suikervrij. Ik drink water en thee, zonder suiker. En ons brood bakken we zelf. Hij zag dus eigenlijk niet zoveel aanpassingen mogelijk.
  donderdag 15 december 2016 @ 14:10:25 #83
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167343515
Och Cygne wat vervelend, als je niks doet rol je dus alsnog de hele molen in. Heb je zin om daar weer achteraan te gaan? Zelf, of je man, of je verloskundige? Dat dieet vind ik ook schrikbarend weinig.
Sterkte met het gedoe!

En wupwup, jij gaat dus met 35 weken met verlof ongeveer? Red je het nog op je werk? Doe je aangepaste dingen of gewoon je normale dingen? Je had ergens last van toch... bekken... rug... sorry ik weet niet alles. En heb je er nog plezier in of is dat teveel gevraagd?
pi_167343751
Inderdaad Lemijn, ik zei dat ik de internist nog niet wilde. Hoeft ook niet zei de gynaecoloog. Doen we toch, dacht de assistent. Nu denk ik laat maar ik ga wel naar die internist. Maar ik ga dus pertinent niet crashdiëten zeker niet als dat buikje al afbuigt in groei.

Maar de lol is er wel een beetje af zo..

SPOILER
pi_167343813
Goud gefeliciteerd met jullie dochter!

Messina wat vervelend dat die litteken zoveel pijn doet. Hopelijk is het snel over.

DaD wat schikken en ook nog is alleen naar zo'n echo, pff. Sterkte

SPOILER
:* :*
  donderdag 15 december 2016 @ 14:23:26 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_167343833
Cygne, dit is gewoon belachelijk. Ik weet zeker dat ik je een veel beter dieet kan voorschrijven en ik ben verre van diëtist. Dit moet je echt niet doen, het is een crashdieet en ze zijn hartstikke gek daar.
disclaimer
  donderdag 15 december 2016 @ 14:23:47 #87
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167343838
:o Cygne, daar val je toch van om, als je dat eet? Ook als niet-zwangere zou ik dit een crashdieet noemen, waarom zouden ze dit in hemelsnaam aanraden?!
Als dit is waar ze mee komen, zou ik die afspraak helemaal afzeggen. :') als ze niet beter kunnen dan dit...

En nog een :* voor je laatste spoiler. Hopelijk helpt je afspraak en kun je er ook nog van genieten. Je mini doet het hartstikke goed :*
pi_167343842
Lieve Cygne, ik denk dat je echt te streng voor jezelf/je lichaam bent :* Ik snap het heel goed hoor, en het is een gevoel, dat zet je niet zomaar uit.

Ik zou zo in jouw plaats die assistent willen bellen om haar ter verantwoording te roepen, wtf :( Hopelijk is de gyn/internist het met jou eens dat het helemaal (nog) niet nodig is :* :*

En sowieso, iemand die al veel moet overgeven op een crashdieet zetten, wtf :( :(
pi_167343852
Cygne wat een vervelend nieuws, heel veel sterkte! Hopelijk kom je er goed uit wn helpt het praten met de therapeut. :*
pi_167343853
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 14:23 schreef Stormqueen het volgende:
Cygne, dit is gewoon belachelijk. Ik weet zeker dat ik je een veel beter dieet kan voorschrijven en ik ben verre van diëtist. Dit moet je echt niet doen, het is een crashdieet en ze zijn hartstikke gek daar.
Nou dit! Ik zou het zelfs beter kunnen en ik ben het tegenovergestelde van een diëtist :(
pi_167343907
Het zal vast standaard protocol zijn die brief en de soep wordt ook vast niet zo heet gegeten. Maar ik voel me wel een beetje behandeld als een diabetes type 2 patiënte met necrotische wonden die dagelijks 5 borden friet met chocopastasaus eet. Voor 0.1 te hoge waarde. :')

Beetje dat wat kwak en rady al aangaven.
pi_167343937
Dit valt toch niet serieus te nemen? Vind eigenlijk dat je dat ook gewoon moet zeggen. Als dit deskundigheid is en medische begeleiding....
pi_167343971
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 14:27 schreef Cygne het volgende:
Het zal vast standaard protocol zijn die brief en de soep wordt ook vast niet zo heet gegeten. Maar ik voel me wel een beetje behandeld als een diabetes type 2 patiënte met necrotische wonden die dagelijks 5 borden friet met chocopastasaus eet. Voor 0.1 te hoge waarde. :')

Beetje dat wat kwak en rady al aangaven.
Nou maar dan mag je er JUIST iets van zeggen vind ik! Dit is toch belachelijk! :(

Geef hun nummer maar :(
SPOILER
pi_167343974
Als alternatief voor die boterham mag ik dan wel vier theekoekjes. _O-
  donderdag 15 december 2016 @ 14:32:02 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_167343986
Nou heb ik weinig echte klinische dieetkennis maar dit lijkt me ook geen dieet voor een diabeet eigenlijk. Een diabeet moet namelijk vaker eten dan drie keer per dag zes happen. Dit lijkt me een pre-operatief dieet voor mensen die een WLS moeten ondergaan.

Ik mag geen tips geven officieel maar ik denk dat jij al geholpen bent door je koolhydraatinname te verlagen en meer eiwitten en vetten te eten (dus bijvoorbeeld een broodmaaltijd vervangen voor volle kwark, nootjes ipv chocolade) en dat je waardes daar al bij gebaat zijn.
disclaimer
pi_167344020
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 14:31 schreef Cygne het volgende:
Als alternatief voor die boterham mag ik dan wel vier theekoekjes. _O-
wtf _O-
  donderdag 15 december 2016 @ 14:36:09 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_167344057
quote:
11s.gif Op donderdag 15 december 2016 14:29 schreef Franny_G het volgende:
Dit valt toch niet serieus te nemen? Vind eigenlijk dat je dat ook gewoon moet zeggen. Als dit deskundigheid is en medische begeleiding....
nou je staat er van te kijken wat voor adviezen "ze" aan mensen meegeven :') Optimel drinken bijvoorbeeld. Of ontbijtkoek eten. Echt, als er twee dieettechnisch zinloze producten bestaan... ;(
disclaimer
pi_167344094
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 14:31 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Nou maar dan mag je er JUIST iets van zeggen vind ik! Dit is toch belachelijk! :(

Geef hun nummer maar :(
SPOILER
Dat was t meest vadsige wat ik kon bedenken. _O-

Ik ga zeker nog wel bespreken hoe ik erover denk. Mijn afspraak met de verloskundige staat nog voor de afspraak met de diabetesverpleegkundige.

Dat gesprek met die assistente op de poli gynaecologie ging ook echt zo:

"Je bent natuurlijk gewend om 3 grote maaltijden per dag te eten."
"Nou, nee eigenlijk niet.. Ik heb weinig eetlust en moet mezelf echt dwingen om.? "
"Nou, dat mag dus niet meer, je moet kleine maaltijden gaan eten en minderen met frisdrank"
"Ik drink het liefste water, eigenlijk."
"En koek en snoep mag je ook niet meer."
"Laat maar :')."

@SQ, zo bracht de gynaecoloog het zelf ook. Toen ik vertelde wat ik at vond hij het al prima. Alleen mag ik dus geen 6 mandarijntjes meer. Hij was de doorverwijzing naar de diabetesverpleegkundige al bijna vergeten zelfs. _O-
pi_167344103
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 14:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nou je staat er van te kijken wat voor adviezen "ze" aan mensen meegeven :') Optimel drinken bijvoorbeeld. Of ontbijtkoek eten. Echt, als er twee dieettechnisch zinloze producten bestaan... ;(
Sonja Bakker-adviezen :')
pi_167344119
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 14:38 schreef Cygne het volgende:

[..]

Dat was t meest vadsige wat ik kon bedenken. _O-
Vind je t gek dat je vaak spuugt :(
SPOILER
quote:
Ik ga zeker nog wel bespreken hoe ik erover denk. Mijn afspraak met de verloskundige staat nog voor de afspraak met de diabetesverpleegkundige.

Dat gesprek met die assistente op de poli gynaecologie ging ook echt zo:

"Je bent natuurlijk gewend om 3 grote maaltijden per dag te eten."
"Nou, nee eigenlijk niet.. Ik heb weinig eetlust en moet mezelf echt dwingen om.? "
"Nou, dat mag dus niet meer, je moet kleine maaltijden gaan eten en minderen met frisdrank"
"Ik drink het liefste water, eigenlijk."
"En koek en snoep mag je ook niet meer."
"Laat maar :')."
WTF :')
pi_167344168
Het is schokkend hoe slecht ze naar je luisteren.
Dat dieet... dat lijkt me echt ongezond om zo weinig te eten. :{
pi_167344212
Ohja ontbijtkoek mag ook. Als alternatief. *O*
;(

Gelukkig luisteren de gynaecoloog en vk wel goed hoor. Maar ik blijf t zo overtrokken vinden voor zo'n grenswaarde. Mja diabetes is diabetes. Ik weet niet wat ik naarder vind. Dieet of 4x glucose per dag prikken tot einde zwangerschap. :')
pi_167344225
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 14:44 schreef Cygne het volgende:
;(
Suikerspin ook zeker? :Y
  donderdag 15 december 2016 @ 14:45:58 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_167344238
Wel ontbijtkoek maar geen mandarijntjes. Dit is zo verwarrend :'(
disclaimer
pi_167344304
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 14:45 schreef Stormqueen het volgende:
Wel ontbijtkoek maar geen mandarijntjes. Dit is zo verwarrend :'(
FRUITSUIKERS ZIJN GEVAARLIJK HOOR. :(

Advies minder mandarijntjes kwam van gyn. En meer dan dat hoef ik wat hem betreft niet aan te passen.

Advies ontbijtkoek kwam van assistente: 'lekker hoor, ook suikervrij!'.

Denk dat t wel duidelijk is wiens advies ik op ga volgen.

SPOILER
pi_167344331
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 14:49 schreef Cygne het volgende:

[..]

Advies minder mandarijntjes kwam van gyn. En meer dan dat hoef ik wat hem betreft niet.

Hoeveel at je er per dag? 50? :+

Suikervrije ontbijtkoek hmhm, en suikervrije marsen mogen ook :Y
  donderdag 15 december 2016 @ 14:51:05 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_167344345
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 14:49 schreef Cygne het volgende:

[..]

Advies minder mandarijntjes kwam van gyn. En meer dan dat hoef ik wat hem betreft niet.

Suikervrije ontbijtkoek? Is dat dan aspartaamkoek?
disclaimer
pi_167344352
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 14:50 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Hoeveel at je er per dag? 50? :+

Suikervrije ontbijtkoek hmhm, en suikervrije marsen mogen ook :Y
Stuk of 6. :')
  donderdag 15 december 2016 @ 14:52:47 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_167344387
Oh ik vind een recept voor suikervrije ontbijtkoek :D

Zit een halve pot honing in :') en appelstroop :')

:')

:')
disclaimer
pi_167344427
Ja nee ok is goed hoor. _O-
pi_167344513
Altijd blijven lachen :*
Hoop dat de laatste drie maanden voor je voorbij vliegen, Cygne! Straks een gezonde jongen op schoot O+

MB, een kloppend hartje *O*
Ik had in het begin ook wel erg last van pijn (boven mijn schaambeen), alsof ik ongesteld moest worden. Bij mij ging dat uiteindelijk over, weet niet meer precies wanneer.
pi_167344650
Jezus Cygne wat een achterlijk dieetadvies heb je meegekregen :') Hoop dat je sterk genoeg in je schoenen blijft staan om voor jezelf op te komen. En inderdaad, ik zou het ook eerst alleen met wat minder mandarijntjes proberen ;) Ik begrijp goed dat dit voor jou niet meehelpt om je lichaam lief te blijven vinden, maar je kleine man heeft het bij elke controle nog steeds goed naar zijn zin, toch? :*

Fijn MissBr dat je een goede echo had ^O^
pi_167344663
Wat een advies Cygne. 8)7 Van het dubbele zou ik nog omvallen. Ik heb verder geen verstand van (zwamgerschaps)diabetes hoor, maar zolang hetgeen dat je eet verantwoord is zou je toch zeker wel meer en op meerdere momenten verdeeld over de dag mogen eten?

Ik ga vanaf volgende week halve dagen werken ivm mijn bekken. -O- Gelukkig is het de laatste week voor mijn verlof (of eigenlijk de kerstvakantie), maar wat baal ik ervan dat mijn lichaam me het niet gewoon volledig af laat maken.

SPOILER
  donderdag 15 december 2016 @ 15:10:56 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_167344699
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 15:08 schreef Selvaria het volgende:
Wat een advies Cygne. 8)7 Van het dubbele zou ik nog omvallen. Ik heb verder geen verstand van (zwamgerschaps)diabetes hoor, maar zolang hetgeen dat je eet verantwoord is zou je toch zeker wel meer en op meerdere momenten verdeeld over de dag mogen eten?

Ik ga vanaf volgende week halve dagen werken ivm mijn bekken. -O- Gelukkig is het de laatste week voor mijn verlof (of eigenlijk de kerstvakantie), maar wat baal ik ervan dat mijn lichaam me het niet gewoon volledig af laat maken.

SPOILER
Dat kan helemaal niet, dat mogen ze sowieso alleen tellen als je tussen week 34 en week 36 ziek bent en jij bent nog geen 34 weken.
Fijn dat je leidinggevende meedenkt iig!
disclaimer
pi_167344764
Wat een gezanik Selvaria. Fijn van je teamleider.

Tweedle, zwangerschap lijkt me nog assertief te maken dus komt wel goed. :Y
pi_167344856
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 15:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat kan helemaal niet, dat mogen ze sowieso alleen tellen als je tussen week 34 en week 36 ziek bent en jij bent nog geen 34 weken.
Fijn dat je leidinggevende meedenkt iig!
Zo werd het me verteld door mijn teamleider, ik denk dat er bedoeld werd ziekgemeld vanaf afgelopen dinsdag (ondanks nog wel gewerkt 8)7 ) en dan verlof vanaf maandag a.s. als ik 34 weken ben. Mijn verlof gaat nu officieel op 2 januari in (36 weken), maar omdat de kerstvakantie gunstig valt stop ik al met 34+4 met werken, in die zin zou ik door met 34 weken met verlof te gaan heel veel tijd kwijtraken omdat ik dan de kerstvakantie niet terug krijg (volgens cao).

Oké, woordenkots. Ik krijg het niet zo fijn verwoord maar hoop dat het duidelijk is. :')
  donderdag 15 december 2016 @ 15:21:53 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_167344894
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 15:20 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Zo werd het me verteld door mijn teamleider, ik denk dat er bedoeld werd ziekgemeld vanaf afgelopen dinsdag (ondanks nog wel gewerkt 8)7 ) en dan verlof vanaf maandag a.s. als ik 34 weken ben. Mijn verlof gaat nu officieel op 2 januari in (36 weken), maar omdat de kerstvakantie gunstig valt stop ik al met 34+4 met werken, in die zin zou ik door met 34 weken met verlof te gaan heel veel tijd kwijtraken omdat ik dan de kerstvakantie niet terug krijg (volgens cao).

Oké, woordenkots. Ik krijg het niet zo fijn verwoord maar hoop dat het duidelijk is. :')
Ik denk dat ik het snap :+
Da's een van de weinige voordelen van de collectieve onderwijsvakanties, dat je vaak extended verlof hebt :P
disclaimer
pi_167344989
Ik snap het ook soort van, maar soort van niet :P gelukkig denkt je teamleider mee Selvaria.

En Cygne, goed van assertief, maar wel een stom gedoe zo.

Fijn van de goede echo, MissB.

De verloskundige belde mij met hun spoed(mobiele)nummer, dat is weer eens wat anders :D gewoon om een afspraak in te plannen, maar toch ;)
  donderdag 15 december 2016 @ 15:30:34 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_167345073
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 15:26 schreef Heliotrope het volgende:
Ik snap het ook soort van, maar soort van niet :P gelukkig denkt je teamleider mee Selvaria.

En Cygne, goed van assertief, maar wel een stom gedoe zo.

Fijn van de goede echo, MissB.

De verloskundige belde mij met hun spoed(mobiele)nummer, dat is weer eens wat anders :D gewoon om een afspraak in te plannen, maar toch ;)
Ik heb het nummer in mijn telefoon veranderd van "VERLOSKUNDIGE SPOED" naar "Verloskundige dienstnummer". Ik merk dat me dit in alle gevallen veel stress bespaart _O-
Little effort, much gain.
disclaimer
pi_167347764
Goud gefeliciteerd!! O+

Mazou Welkom :W

Wupwup, hoe gaat het nu?

Franny en nu lekker genieten dan O+

Cygne :o serieus ik eet 6x zoveel en dan heb ik nog steeds honger :'( :+
Ps: ontbijtkoek is toch heulemaal niet goed als je zwanger bent?

MissB van fijn dat je een goede echo had, ben je al wat meer in balans gekomen sinds je laatste post?

Selvira fijn dat je teamleider zo meedenkt!

SQ ik las net pas je lego verhaal _O- omg :D

Mijn baby heeft volgens mij de hik O+

Ik heb (sinds het begin) nog steeds af en toe van die :o momenten..
Dat je je ineens realiseert van omg ik ben gewoon zwanger :o
En vervolgens direct er achteraan van omg, ik ben gewoon zo op de helft :o :+

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2016 17:48:27 ]
  donderdag 15 december 2016 @ 17:33:38 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_167347792
Ontbijtkoek is nooit echt goed :+
disclaimer
pi_167348309
Ik heb dat serieus echt nog nooit gekocht ook. _O-
pi_167348664
Goed idee wel SQ!

Oh ik eet dat wel veel, juist zwanger, op van die ik ben misselijk van de honger/van het maagzuur-momenten.

Logi, je gaat hard ook alweer, van onwerkelijk naar opeens best ver!
pi_167348705
Jeetje Cygne, wat een gezeik!! Laat je de kop niet gek maken hoor!

@Selvaria: fijn dat je het op hebt kunnen lossen met je teamleider, fijn, die overkoepelende organisaties..

Hier gaat het wel okee. Afgelopen dinsdag heel erg afgestraft toen ik een sprintje trok om de bus te halen, best wat pijn in mijn bekken van gehad. Op m'n werk ook maar een liftsleutel geregeld. Nu gaat het wel weer, dus die sleutel lever ik weer in volgende week. :) Morgen weer naar de vk, ben benieuwd wat ze zegt van mijn ontplofte buik!
pi_167352167
Die momenten heb ik ook nog steeds logi. Het gaat dan zo hard ineens. :o

SPOILER
  vrijdag 16 december 2016 @ 07:16:37 #126
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167363255
Dat dieet Cygne :o Dat kan gewoon niet kloppen.

Waarom is ontbijtkoek niet goed als je zwanger bent? Los van dat het überhaupt niet heel gezond is dan :) maar wel lekker! :Y)
pi_167363271
UD voor Ooi vandaag *O*
  vrijdag 16 december 2016 @ 07:37:47 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_167363311
Ultieme mijlpaal ooi!

Ingee, succes bij de echo straks :)
disclaimer
pi_167363347
Mogguh! Vandaag inderdaad de dag waarvan het voelde dat hij nooit zou komen en opeens is hij er zo snel!

UD!!! *O*

Hopelijk dringt het nieuws door in mn baarmoeder ;)
pi_167363543
Jemig Cygne :N bijzonder advies 8)7

UD voor Ooi *O*

Wat een gedoe dan opeens met werk Selvaria, fijn dat je het toch hebt kunnen oplossen :*

Even klagen; m'n geïrriteerde teen is weer terug. Nieuwe crème gehad van ha en ja hoor, de jeuk op m'n handen is ook weer terug. Al nacht 3 op rij dat ik wakker word van jeuk. :( Ik probeer het nu te smeren zodat het niet m'n handen raakt, misschien scheelt dat iets
pi_167363902
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 08:26 schreef Fazzoletti het volgende:

UD voor Ooi *O*

Wat een gedoe dan opeens met werk Selvaria, fijn dat je het toch hebt kunnen oplossen :*

Even klagen; m'n geïrriteerde teen is weer terug. Nieuwe crème gehad van ha en ja hoor, de jeuk op m'n handen is ook weer terug. Al nacht 3 op rij dat ik wakker word van jeuk. :( Ik probeer het nu te smeren zodat het niet m'n handen raakt, misschien scheelt dat iets
Hoe ver ben je zwanger? Jeuk op je handpalmen (en/of voetzolen) in het derde trimester moet je even overleggen met de verloskundige.
pi_167363911
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 08:26 schreef Fazzoletti het volgende:

UD voor Ooi *O*

Met die doktershandschoentjes aan smeren? Niet die losse flubber dingen.
pi_167364052
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:04 schreef WupWup het volgende:

[..]

Hoe ver ben je zwanger? Jeuk op je handpalmen (en/of voetzolen) in het derde trimester moet je even overleggen met de verloskundige.
Vorige keer dat ik het had was rond 12 weken dacht ik. Toen concludeerde HA iom dermatoloog een eczeem aanval. Ik ben nu 24 weken, dat is toch nog 2e trimester?
pi_167364083
Ooi, D-Day! *O* . Gekke dag wel, want het is een datum die nu al maanden in je hoofd zit en dan gaat de dag misschien gewoon voorbij als zoveel andere dagen (vond ik bij mijn eerste zwangerschap toch wel een apart gevoel.)

Fazz, wat ellendig van die jeuk. :{ .

Nou, ik heb de kraamzorg geregeld. Het is nog wel gelukt om ons bij een wat kleinschaligere kraamzorgorganisatie aan te melden, waar het allemaal - als het goed is - iets persoonlijker aan toe gaat. *O* . Vorige keer zaten we bij een hele grote, en ik was wel tevreden maar ook weer niet supertevreden. Ik ben benieuwd hoe het dit keer zal gaan.

Wij schrokken gisteren ineens, want mijn vriend zit in de ouderraad van ons kdv en toen de directrice bij een vergadering hoorde dat we een tweede verwachten zei ze dat we ons wel echt snel moeten inschrijven omdat er al behoorlijke wachtlijsten zijn. En ze zei ook dat al een kind op het kdv hebben geen voorrang geeft. Ik nu net gebeld met het hoofdkantoor: dat laatste klopt dus niet, maar we hebben in ieder geval nu wel de inschrijving alvast geregeld. Voor iemand die over het algemeen met alles nogal last minute is, vind ik dit heel bijzonder. :P .
pi_167364113
Hier hetzelfde Franny, ik wilde opvang vanaf eind juli maar krijg pas mijn voorkeursdagen per 1 oktober... eerder is er geen plek :o Ik kan die tussenliggende periode gewoon schuiven met werk maar als je die optie niet hebt wordt het wel heel lastig!!
pi_167364217
Wij hebben pas opvang vanaf december 2017/januari 2018 nodig, dus het is gelukkig niet heel prangend, maar ik begreep dat het voor oktober/november inderdaad al heel lastig is, zeker op bepaalde dagen.

Ook een irritatie puntje: ik wil graag mijn ouderschapsverlof in één keer opnemen na mijn gewone verlof. Heb ik de vorige keer ook gedaan, en op mijn werk is dat geen probleem. De afdeling PO bij de stichting van de school waar ik werk, had de vorige keer heel netjes op papier voor mij gezet tot hoelang mijn verlof (inclusief vakantieweken etc.) zou duren en hoe lang dan het ouderschapsverlof zou zijn en wat dit financieel betekende. Nu is die aardige mevrouw van toen vervangen door een meneer die mij alleen maar antwoorden geeft die uit de CAO komen (die ik dus al ken) en schrijft dat ik ouderschapsverlof kan aanvragen na de bevalling. Ja duh. o|O .
  vrijdag 16 december 2016 @ 09:38:40 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_167364360
Oh wat vervelend van de jeuk, Fazz :{ Ik heb als ik zwanger ben trouwens wel last van hardnekkige schimmels, maar dat is het bij jou dus niet?

Ja, kinderopvang :') Ik had tot voor kort altijd de donderdag ouderschapsverlof, maar omdat ik dat de helft van de tijd moest verzetten omdat alle belangrijke meetings / trainingen etc hier op kantoor ALTIJD op donderdag zijn heb ik besloten om ook maar voor de veilige woensdag te gaan. Eigenlijk tegen mijn principes maar je werk maakt het je gewoon praktisch onmogelijk om het anders te doen. (en ondertussen wel klagen dat op woensdag en vrijdag zo weinig mensen werken he :'))
Maar probeer maar een donderdag te krijgen op het kdv :') (logisch ook als elke kantoorslaaf MOET werken op donderdag).
Nu heb ik de opa/omadag maar op donderdag gezet, maar volgend jaar heb ik dus om en om de donderdag wel nodig (de ene week gaat Mauw en de andere week gaat Noud). Ik hoop dat het gaat lukken. Heb het ongeveer een jaar van tevoren aangevraagd :')
disclaimer
pi_167364630
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:16 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Vorige keer dat ik het had was rond 12 weken dacht ik. Toen concludeerde HA iom dermatoloog een eczeem aanval. Ik ben nu 24 weken, dat is toch nog 2e trimester?
Geen probleem dan voor de zwangerschap!
pi_167364785
opvang moeten wij nog gaan regelen, voor drie. Tot nu toe ging O op dinsdag naar oma, maar we hadden al onze twijfels of die twee kinderen zou gaan redden, maar drie lijkt ons helemaal een no-go worden. Gelukkig hebben wij dus maar 1 dag overlap en opvang nodig, maar wel een van de lastigste dagen en dan ook nog eens voor drie tegelijk. Maar even goed op een rijtje zetten wat handig is voor die ene dag. En andere oma die drie wel aan kan is grotendeels niet inzetbaar in het najaar ivm vakantie, dus dat schiet ook niet op bij een wachtlijst.
  vrijdag 16 december 2016 @ 10:07:06 #140
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167364839
Ooi, wat een mijlpaal *O* word je al gek van alle mensen die vragen of het al begonnen is?

Ik heb ook enorme jeuk, maar volgens mij komt dat vooral van droge huid (benen en handen, heb ik vaker) maar ik heb een hekel aan smeren omdat dat dan weer zo vet is. En nu word ik misselijk van de geur van crèmes ;( iemand tips?

En wat een problemen met kinderopvang :o ik krijg het er nu al Spaans benauwd van :X ik werd ook wel nerveus toen die vrouw zei dat je met 12 weken al kraamzorg moet regelen.. Maar misschien dan toch maar vast in verdiepen. Wonen jullie oppasopa's en -oma's in de buurt?
  vrijdag 16 december 2016 @ 10:16:22 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_167365004
Ja, mijn vader op 3,5 kilometer en mijn schoonouders op 7 kilometer dus dat is wel uitzonderlijk luxe. Maar mijn vader kan zeker geen twee kinderen tegelijk hebben, vandaar dat we om en om op donderdagen een andere oplossing zoeken.
Kraamzorg moet je doorgaans voor de 20e week aanvragen Stroop, dus inderdaad niet te lang mee wachten. (geldt ook voor zwangerschapsverlof overigens!)
disclaimer
pi_167365194
Vanaf welke leeftijd gaan jullie ukkies voor het eerst naar het KDV?
  vrijdag 16 december 2016 @ 10:31:33 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_167365238
11 weken, dan is mijn verlof voorbij. Al pakt mijn man misschien nog een week vrij dan, dus dan met 12 weken.
disclaimer
pi_167365401
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 10:07 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ooi, wat een mijlpaal *O* word je al gek van alle mensen die vragen of het al begonnen is?

Ik heb ook enorme jeuk, maar volgens mij komt dat vooral van droge huid (benen en handen, heb ik vaker) maar ik heb een hekel aan smeren omdat dat dan weer zo vet is. En nu word ik misselijk van de geur van crèmes ;( iemand tips?

En wat een problemen met kinderopvang :o ik krijg het er nu al Spaans benauwd van :X ik werd ook wel nerveus toen die vrouw zei dat je met 12 weken al kraamzorg moet regelen.. Maar misschien dan toch maar vast in verdiepen. Wonen jullie oppasopa's en -oma's in de buurt?
Haha,valt wel mee hoor. Ik vond t van de week erger met volle maan. Toen ging ik er zelf bijna in geloven!

Nog even een stom feit: ik had een verzorgingstas van de joolz day2 besteld (al die andere van joolz vind ik niet zo mooi) precies in dezelfde kleur/stoflijn als m'n kinderwagen (geo studio graphite). Nou blijkt dus dat de kleuren niet met elkaar kloppen... ff contact gehad met Joolz en het dat is geen foutje maar klopt want ze zijn het aanh het veranderen. Dat meldt je dan toch even?!

[ Bericht 0% gewijzigd door Ooi86 op 16-12-2016 10:46:30 ]
pi_167365461
De mijne met 16 weken Messina, ik plak nog wat vakantie achter m'n verlof :)
SQ, de donderdag is ook hier het probleem. Ik omzeil de dinsdag al met oma. Ik ga die tussenliggende maanden dus op donderdag vrij zijn zodat de kinderen dan op woensdag naar't kdv kunnen...

Dank Wup, hoef ik me daar geen zorgen over te maken! SQ het is nu ook een schimmel op m'n teen. Dacht ik vorige keer ook maar toen was het een bacteriële infectie volgens de ha :?

Ik herinner me jeuk ook wel van vorige zwangerschap maar nu is het wel wat heftiger. Over 16 weken is het vast over :+
  vrijdag 16 december 2016 @ 10:43:47 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_167365482
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 10:43 schreef Fazzoletti het volgende:
De mijne met 16 weken Messina, ik plak nog wat vakantie achter m'n verlof :)
SQ, de donderdag is ook hier het probleem. Ik omzeil de dinsdag al met oma. Ik ga die tussenliggende maanden dus op donderdag vrij zijn zodat de kinderen dan op woensdag naar't kdv kunnen...

Dank Wup, hoef ik me daar geen zorgen over te maken! SQ het is nu ook een schimmel op m'n teen. Dacht ik vorige keer ook maar toen was het een bacteriële infectie volgens de ha :?

Ik herinner me jeuk ook wel van vorige zwangerschap maar nu is het wel wat heftiger. Over 16 weken is het vast over :+
dan heb je weer jeukende hechtingen ;(
disclaimer
pi_167365505
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 10:29 schreef Messina het volgende:
Vanaf welke leeftijd gaan jullie ukkies voor het eerst naar het KDV?
Ik vrees de mijne met 10 weken al. Even afstemmen met vriend nog.
En hoe rot ik het vind klinken zo jong al, ik weet waar hij/zij terecht komt en bij welke leidster en daar vertrouw ik het absoluut aan toe.
  vrijdag 16 december 2016 @ 10:46:45 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_167365528
ik vind het nu ook ineens jong klinken blue... terwijl mauw met 12 weken ging en daar had ik helemaal geen moeite mee :?
Misschien omdat we nu weten hoe fucking snel ze groot worden.
disclaimer
pi_167365552
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 10:43 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik ga dit keer voor kniploos :{w

Dat litteken is wel erg gevoelig nu trouwens :{
  vrijdag 16 december 2016 @ 10:49:48 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_167365575
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 10:48 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ik ga dit keer voor kniploos :{w

Dat litteken is wel erg gevoelig nu trouwens :{
Oh maar een knip is ook geen randvoorwaarde :') ;(
Kan ik me voorstellen ja :X het is ook nogal een kutplek voor een litteken.
disclaimer
pi_167365601
Ik werk vanuit huis, maar vrees een beetje dat daar weinig van terecht komt met een baby in huis. :@

De oudste ging met 6 maanden "pas" naar de crèche. Ik heb me ook nog nergens aangemeld nu :@

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 10:39 schreef Ooi86 het volgende:

[..]

Haha,valt wel mee hoor. Ik vond t van de week erger met volle maan. Toen ging ik er zelf bijna in geloven!

Nog even een stom feit: ik had een verzorgingstas van de joolz day2 besteld (al die andere van joolz vind ik niet zo mooi) precies in dezelfde kleur/stoflijn als m'n kinderwagen (geo studio graphite). Nou blijkt dus dat de kleuren niet met elkaar kloppen... ff contact gehad met Joolz en het dat is geen foutje maar klopt want ze zijn het aanh het veranderen. Dat meldt je dan toch even?!
Als de kleuren anders zijn geef je de kleuren toch een andere naam :{
  vrijdag 16 december 2016 @ 10:57:40 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_167365705
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 10:51 schreef Messina het volgende:
Ik werk vanuit huis, maar vrees een beetje dat daar weinig van terecht komt met een baby in huis. :@

De oudste ging met 6 maanden "pas" naar de crèche. Ik heb me ook nog nergens aangemeld nu :@

[..]

Als de kleuren anders zijn geef je de kleuren toch een andere naam :{
Werk je vanuit huis in loondienst? En krijg je betaald op basis van uren of van output?
Indien output is het wel te combineren, alleen zul je dan stukken minder verdienen. Maar als je op uurbasis betaald wordt is het echt geen doen. Baby en werk combineert niet samen.
disclaimer
pi_167365832
UD voor Ooi!! *G*

Onze baby gaat pas vanaf half/eind augustus naar de opvang. Mijn verlof eindigt vlak voor de zomervakantie, maar ik ga dan dus niet meer werken waarschijnlijk. Officieel weet ik dat niet zeker, want ik kom vlak voor mijn verlof in de WW, maar in het onderwijs de kans nihil dat ik een baan vind van half juni t/m half juli.
pi_167365885
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 10:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Werk je vanuit huis in loondienst? En krijg je betaald op basis van uren of van output?
Indien output is het wel te combineren, alleen zul je dan stukken minder verdienen. Maar als je op uurbasis betaald wordt is het echt geen doen. Baby en werk combineert niet samen.
Output gelukkig, ik kan 100% mijn eigen tijden en de hoeveelheid die ik doe bepalen, dat scheelt wel.

Ik houd van m'n werk, maar ik zal meer van de baby houden. _O-

En mijn werk heeft te maken met de dood, terwijl ik nu juist zo bezig ben met het leven, ik vind dat moeilijk, zal ik eerlijk toegeven. :@
pi_167365998
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 10:49 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Oh maar een knip is ook geen randvoorwaarde :') ;(
Kan ik me voorstellen ja :X het is ook nogal een kutplek voor een litteken.
Hihi kutplek

Man is hier op donderdag vrij *)

*vliegt weer weg
  vrijdag 16 december 2016 @ 11:18:41 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_167366087
Ja de mijne dus op vrijdag. Want ja donderdag is zo'n kutdag. :P

Oh dat klinkt inderdaad als een bizarre contradictie messina :{
disclaimer
pi_167366162
Ik ben zelf woensdag vrij trouwens, vind dat wel fijn, 2 dagen werken, vrij, 2 dagen werken :P Hier op kantoor is eigenlijk vooral vrijdag een probleem.
pi_167366340
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 11:07 schreef Messina het volgende:

[..]

Output gelukkig, ik kan 100% mijn eigen tijden en de hoeveelheid die ik doe bepalen, dat scheelt wel.

Ik houd van m'n werk, maar ik zal meer van de baby houden. _O-

En mijn werk heeft te maken met de dood, terwijl ik nu juist zo bezig ben met het leven, ik vind dat moeilijk, zal ik eerlijk toegeven. :@
Hier hetzelfde. Alleen heeft mijn werk niet te maken met de dood.
  vrijdag 16 december 2016 @ 11:40:12 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_167366464
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 11:22 schreef Miezziej het volgende:
Ik ben zelf woensdag vrij trouwens, vind dat wel fijn, 2 dagen werken, vrij, 2 dagen werken :P Hier op kantoor is eigenlijk vooral vrijdag een probleem.
ik vind het ook prima, al vond ik mijn donderdag fijner. Vrijdag is zo'n fijne rustige bijwerkdag op kantoor O+
disclaimer
pi_167366626
Mijn kind zal met 12 weken naar de opvang gaan. Moet me er ook nog in verdiepen, nog geen idee hoe/wat er hier in de buurt mogelijk is. Opa's en oma's zijn qua afstand waarschijnlijk geen optie.

Vanochtend naar de vk geweest en daar bleek m'n glucose iets te hoog (0.1 punt) en mijn bloeddruk was ook te hoog.
Voor de glucose moet ik even opnieuw prikken, maar dan nuchter. De bloeddruk vond de vk nog niet zo'n probleem. Hoef pas over 4 weken terug te komen.
Hoewel alles verder ok was vind ik toch een beetje een domper. Hou er zo'n 'meh-gevoel' aan over. Goed dat dit soort dingen gecheckt worden en er zal overal wel een oplossing/behandeling voor zijn, maar toch. Meh -O-
pi_167366870
Oja opvang.. Ik ben benieuwd of mijn schoonmoeder op 2 ukkies wil passen en anders wordt het 2 dagen kdv voor beiden vermoed ik. De constructie om en om naar de oma's gaat het hier niet worden, want tsja mijn moeder werkt op donderdag :P Bovendien heb ik niet zo'n zin om dan na het werk nog overal langs te moeten om de kinderen op te halen (man en ik reizen vaak samen en schoonmoeder woont ook nog in een andere stad dan wij).

Mazou welkom nog! Vervelend van de hogere waardes, maar wie weet zijn ze met de volgende metingen wel goed.
pi_167367031
Snap ik Mazou. :*
pi_167367325
Pff meelezen is bijna niet meer te doen, een onwijs cliché maar er zijn wel meer clichés waar gebleken deze week :P Het lijkt alsof je niet veel te doen hebt met een pasgeboren baby, maar je dag is zo voorbij.
Ik wilde wel nog even zeggen dat ik de mensen in het ziekenhuis van Cygne ontzettende sukkels vind. Wat een idioot dieetvoorstel zeg. Gelukkig lijk je er zelf assertief en verstandig in te staan :*
pi_167367680
Cygne oh fijn, is dat ook geregeld :)

Sylver ontbijtkoek is "slecht" omdat er kaneel in zit, dus advies is enkel met mate.

Ooi!! DD *O*

Fazz ohh man dat lijkt mij echt super irritant, jeuk al, maar helemaal dat gevoel na het krabben op je teen :{
Sterkte er mee!

Franny Oja ... kraamzorg... nog 4dgn tot 20wk :o zo maar eens wat gaan googlen dan :X

Mazou wat balen van je waardes, gelukkig zijn ze er wel lekker vroeg bij om alles een beetje in de gaten te houden.

Goud :W hoe gaat het met je?

Ik ben eigen baas dus ik kan overdag vanuit huis of s'avonds/s'weekends werken.
Toen Noa 6mnd was had ik bedacht dat ze elke woensdag naar het kdv ging zodat ik die dag, overdag clienten kon ontvangen en s'avonds wat meer rust had.
Maar mijn meisje kon niet aarden op het kdv dus uiteindelijk zijn we daar gestopt.
Ik zag er stiekem heel erg naar uit dat als Noa in januari naar school zou gaan, dat ik dan eindelijk weer vollop echt overdag kon gaan werken.. Tot dit cadeautje op onze weg kwam dus ik denk dat ik nu maar gewoon op deze manier door ga. :+

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2016 13:03:43 ]
pi_167368200
Toen ik een maand of 4 zwanger was heb ik de GO gevraagd of ze plek had voor onze tweede, gelukkig was dat wel het geval! Voorwaarde is dat mijn vrije dagen (woensdag en vrijdag) komend schooljaar hetzelfde moeten blijven, anders heeft ze geen plek. Mijn school heeft er alleen wel een handje van om het rooster (inclusief definitieve toezegging van vrije dagen) zo'n 4 dagen voor aanvang van het nieuwe schooljaar bekend te maken. :') Ik hoop zo dat het allemaal goed komt, maar heb al besloten er niet mijn probleem van te maken als er toch iets misgaat, ik geef alles ruim van tevoren aan, dus ze zoeken het dan ook maar zelf uit als het nodig is. :W

Beide kindjes zullen 2 dagen gaan tzt. Dreumes ging voor het eerst met 14 weken en mini2 zal ergens tussen de 11 en 14 weken (afhankelijk van geboortedatum en meivakantie) gaan.

Dinsdag is bij ons vergaderdag en dus de dag dat iedereen moet werken. Gelukkig is man elke dinsdag vrij door zijn ouderschapsverlof. ^O^

UD voor Ooi, bijzonder lijkt me dat! *O*

Thuiswerken met baby whehehehe. :') Misschien als je een modelbaby krijgt, maar dat was die van mij niet bepaald. :D Gelukkig kon ze tijdens piekperiodes in mijn nakijkwerk meestal wel een extra dag bij de GO terecht.
  vrijdag 16 december 2016 @ 13:20:55 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_167368266
Kaneel moest je toch zes potten van leegvreten voordat het kwaad kon?
disclaimer
pi_167368868
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 14:01 schreef Cygne het volgende:

[..]

Jup.. Ik hou het advies van de gynaecoloog maar aan. Wat minder mandarijntjes eten. Verder eet ik al redelijk suikervrij. Ik drink water en thee, zonder suiker. En ons brood bakken we zelf. Hij zag dus eigenlijk niet zoveel aanpassingen mogelijk.
Enige tip die ik dan heb is om je sneetjes zelfgebakken brood af te wegen,een normaal sneetje is 35 gram, maar als je zelf snijdt wordt het bijna altijd twee of drie keer zoveel...

En die dieetlijst is bela helijk weinig.
Kwak
  vrijdag 16 december 2016 @ 13:55:47 #168
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_167369024
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 14:01 schreef Cygne het volgende:

[..]

Heb je wel iets van advies met betrekking tot koolhydraatspreiding gekregen?? Die spreiding is namelijk bij (zwangerschaps)diabetes veel belangrijker dan of je wel of geen koolhydraten / suikers eet. En heel veel artsen weten opvallend weinig van een medisch dieet :P. Vaak blijft het, zeker bij diabetes, beperkt tot jarenzeventigadvies.

Een verwijzing naar een diëtist, daar heb je veel meer aan dan aan die onzin over mandarijntjes.

Succes!
pi_167369033
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 14:44 schreef Cygne het volgende:
;(

Gelukkig luisteren de gynaecoloog en vk wel goed hoor. Maar ik blijf t zo overtrokken vinden voor zo'n grenswaarde. Mja diabetes is diabetes. Ik weet niet wat ik naarder vind. Dieet of 4x glucose per dag prikken tot einde zwangerschap. :')
Na een week goeie curves mocht ik over maar drie keer per week en daarna naar eigen jnzicht.

:*

Ik herken heel erg wat je zegt, over het verteouwen in je lijf dat geschaad wordt en mensen die jouw grenzen overgaan of niet naar je luisteren.

Kom alsjeblieft voor jezelf op, ze zijn zo geneigd om je zodra het stickertje DG erop zit te behandelen als een wandelend risico. Dat is niet uit onwil, het is een reflex.Claim je plekje als aanstaande mama, spreek het uit! Dat laatste hielp bij mij heel erg goed.
Kwak
pi_167369107
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 15:20 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Euhhh vakantie krijg je sowieso terug toch als hij in je verlof valt? :?
Kwak
pi_167369193
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 10:07 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

Melba zit op een superleuk KDV in de wijk bij ons, Villa kakelbont van Quadrant. Wij zijn erg tevreden over ze, zit aan de andere kant van de voorwillenseweg.
Kwak
pi_167369355
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 13:59 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Euhhh vakantie krijg je sowieso terug toch als hij in je verlof valt? :?
Naar mijn weten alleen de zomervakantie?
pi_167369364
Mazou ik zou t ook stom vinden. Misschien heb je altijd al een iets afwijkende bloeddruk?

Opvang... Oudste ging op woensdag naar mn zusje en vrijdag naar mn moeder, maar nu zusje ook zwanger is (van nummer 3) gaan ze vanaf mei beiden op woensdag naar mn vader en vrijdag naar mn moeder :)
Voor de vakanties moeten we wel nog even kijken want dan gaat mn moeder altijd veel weg (baan gelieerd aan onderwijs dus ze kan niet anders dan in de vakanties weg), dan voor oudste misschien kdv regelen
*Note to self: regelen ook echt * :')
pi_167369419
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 14:10 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Naar mijn weten alleen de zomervakantie?
In het basisonderwijs alleen de zomervakantie voor 50%
Verder heb je pech als je verlof in de schoolvakanties valt.
pi_167369536
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 14:12 schreef Thistleweed het volgende:

[..]

Ja, precies. Ik heb zojuist even gegoogled hoe het precies zit en van de zomervakantie kan je inderdaad 3 weken terugkrijgen zodat je in totaal op 19 weken verlof uitkomt. Voor de rest heb je gewoon pech (of geluk, in mijn geval valt de kerstvakantie dit keer heel gunstig bij stoppen bij 36 weken).
  vrijdag 16 december 2016 @ 14:19:22 #176
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_167369564
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 14:12 schreef Thistleweed het volgende:

[..]

CAO schijnt veranderd te zijn. Mijn collega zei dat ze alles van de zomervakantie terug kreeg nu. En dat is de ervaringsdeskundige met 4 kinderen de afgelopen 8 jaar.
pi_167369914
Hebben jullie ook van die dagen dat je denkt van, hey het gaat best goed met m'n lijf, ik kan vast wel even dit-of-dat doen! En dat je dan achteraf alsnog in puin ligt? :')
schildernesteldrang *O*
pi_167370053
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 14:38 schreef WupWup het volgende:
Hebben jullie ook van die dagen dat je denkt van, hey het gaat best goed met m'n lijf, ik kan vast wel even dit-of-dat doen! En dat je dan achteraf alsnog in puin ligt? :')
schildernesteldrang *O*
Yep... Sprintjes voor de bus kunnen echt niet meer. Rustig aan WupWup!

Vanmiddag weer goedgekeurd door de vk, ik moet nu al iedere drie weken!
pi_167370097
Kraamzorg en nazorg gerelegd *O*
pi_167370164
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 14:19 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

CAO schijnt veranderd te zijn. Mijn collega zei dat ze alles van de zomervakantie terug kreeg nu. En dat is de ervaringsdeskundige met 4 kinderen de afgelopen 8 jaar.
hoorde hier hetzelfde ja :Y

Kraamzorg komt hier woensdag langs, omg t wordt wel echt echt zo :')
  vrijdag 16 december 2016 @ 14:52:00 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_167370201
Ben je naar een nieuwe organisatie overgestapt tombola? Ik heb volgende week een telefonische intake. Omdat tweede kind.

WupWup, pas een beetje op jezelf he :*
disclaimer
pi_167370559
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 14:52 schreef Stormqueen het volgende:
Ben je naar een nieuwe organisatie overgestapt tombola? Ik heb volgende week een telefonische intake. Omdat tweede kind.

WupWup, pas een beetje op jezelf he :*
Oh, nee niet eens :D

Wel al 4 jaar geleden en verhuisd, misschien is dat t :D

Herkenbaar trouwens ja wupwup, ik vergeet vaak even dat ik zwanger ben tot ik er pijnlijk aan herinnerd wordt :')
  vrijdag 16 december 2016 @ 15:10:20 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_167370598
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:09 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Oh, nee niet eens :D

Wel al 4 jaar geleden en verhuisd, misschien is dat t :D

Herkenbaar trouwens ja wupwup, ik vergeet vaak even dat ik zwanger ben tot ik er pijnlijk aan herinnerd wordt :')
ik moet zeggen dat ik het ook helemaal niet erg vind dat ze niet thuis komen.
Ondanks dat je WEET dat het niet hoeft ga je je toch zorgen maken over de hygienische status van je gootsteen etc :')
disclaimer
  vrijdag 16 december 2016 @ 15:16:48 #184
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167370723
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 14:02 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Melba zit op een superleuk KDV in de wijk bij ons, Villa kakelbont van Quadrant. Wij zijn erg tevreden over ze, zit aan de andere kant van de voorwillenseweg.
Bedankt voor de tip, ik zal eens kijken!
pi_167371125
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik moet zeggen dat ik het ook helemaal niet erg vind dat ze niet thuis komen.
Ondanks dat je WEET dat het niet hoeft ga je je toch zorgen maken over de hygienische status van je gootsteen etc :')
Oh hahahaha ja als ze t kamertje wil zien moet ze wel even door de troep heen kijken idd :o :'( _O-
pi_167371134
Als het goed is, komen ze hier ook thuis voor de intake. Heb ik om gevraagd althans. De vorige keer zat ik in de auto toen ze belde en was het een vrij irriterend gesprek. "Wat voor werk doe je? Oh, nou, maar ik ga toch even alle richtlijnen over borstvoeding en samenslapen door je strot heen rammen." Mja. Iets met afstemmen op behoefte ofzo?
pi_167371209
Hier wel intake aan huis ondanks 5e kind, ivm complicaties etc. komen ze in de 23e wk al langs..
pi_167371268
Hier ook aan huis, maar intake was stukken korter dan de vorige keer. En ze heeft niet rondgekeken ofzo, blik op woonkamer was genoeg blijkbaar.
Oh Wup, dat is wel erg slecht afgestemd ja.
  vrijdag 16 december 2016 @ 15:41:05 #189
149959 SQ
snelle trees
pi_167371299
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:34 schreef WupWup het volgende:
Als het goed is, komen ze hier ook thuis voor de intake. Heb ik om gevraagd althans. De vorige keer zat ik in de auto toen ze belde en was het een vrij irriterend gesprek. "Wat voor werk doe je? Oh, nou, maar ik ga toch even alle richtlijnen over borstvoeding en samenslapen door je strot heen rammen." Mja. Iets met afstemmen op behoefte ofzo?
Nee, dan voel je je inderdaad weinig gehoord.
Ik heb lage verwachtingen van het gesprek. Ik heb ze weinig te vertellen ook. Moet even vragen of m'n bed hoog zat is. En zeggen dat de baby gewoon in de keuken moet worden gewassen en aan de eettafel verschoond. :')
disclaimer
pi_167371500
Oh ja idd hier ook, geen behoefte aan een vreemde boven..

En de kraamzorg dame van vorige keer afgewezen, die heeft 3dgn aan mijn bed gezeten met foto's & en alle drama/advies vragen mbt haar gezin. Leek wel alsof ik aan het werk was :( heb dr eerder naar huis gestuurd en was absoluut niet tot rust gekomen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2016 15:52:03 ]
pi_167371778
Ik ga ook wel wat strenger zijn op de kraamhulp en of t klikt. Vorige keer (ondanks verzoek) iemand die NIET met katten om kon gaan, en ze steeds liet ontsnappen naar de babykamer... En ze had het ook steeds maar over haar hond, kleinkind etc etc :r en ze rookte en dat rook je heel erg dus ik wilde dat ze van mn baby af bleef :(
pi_167371812
Ik heb vorige keer zelfs overwogen aan te geven dat ik 1 bepaalde vk niet bij de bevalling wilde ivm stinkend door t gerook :@
pi_167372883
Ieuw dat lijkt me niet tof tombo, iemand die rookt. Zou ik ook niet aan mijn baby willen laten zitten de hele tijd :{w

Hier komt de kraam wel thuis voor intake, in februari (omg en ik zit nog midden in de verhuiskluspuin :o ). Ze wil dan ook de slaapkamer zien. Vind ik eigenlijk wel prima, maar misschien komt dat omdat ik iedereen nog geloof omdat het de eerste is ;) Had tijdens het telefoongesprek wel een hele fijne klik met haar al, dat scheelt natuurlijk wel.

Wat een kdv discussie! Ik verwacht er geen gebruik van te maken want zzp met aantal op zichzelf draaiende digitale inkomsten, maar daar heb ik vast een veel te rooskleurig beeld van he, dat ik dat prima kan onderhouden met een keurig rustige regelmatige baby? O-)

Zeg als je baby begint te schoppen als je aan het zingen bent, wil ze dan dat ik doorga, of stop? :')
pi_167373034
Als je aan het zingen bent en je man begint je te schoppen, moet je dan doorgaan of stoppen? :+
pi_167373089
Doorgaan en harder zingen :Y
pi_167373095
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 17:00 schreef WupWup het volgende:
Als je aan het zingen bent en je man begint je te schoppen, moet je dan doorgaan of stoppen? :+
:P Dan moet je juist harder gaan zingen *)
pi_167373106
GMTA met Thee 8-)
pi_167374349
_O-
pi_167374401
De intakemevrouw van de kraamzorg is bij ons destijds niet eens binnen geweest :D Het was heel erg mooi weer en wij zaten buiten aan de thee, dus ze is er gewoon bij komen zitten.
We hebben nu overigens een hele lieve kraam, die het ook super doet met de katten en zich helemaal niks aantrekt van ons oude krakkemikkige huisje met spinnenwebben in alle hoekjes. Heerlijk.

Mijn collega's die al kinderen hadden en ook de intakemevrouw van de kraamzorg zelf hebben mij 1000x op het hart gedrukt om echt meteen aan te geven als het niet klikt met de kraamhulp, want dan krijg je gewoon een andere.
pi_167374419
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 17:02 schreef Theeleuter het volgende:
Doorgaan en harder zingen :Y
Dit. ^O^
pi_167374610
Fijn Goudreinette!

Onze kraam was prima, echt heel lief en doortastend, voor de vorige keer. Nu met alle eigen ervaring alleen liever een wat minder ouderwetse. 'Commentaar' op dat ik 's nachts een keer 1.5/2 uur tussen de voedingen liet ipv 3 uur hoeft van mij niet meer :P Ben benieuwd.
pi_167374633
Mijn schoonmoeder was mijn kraamverzorgster. Erg aan te raden als je een toffe schoonmoeder hebt O+

Deed verder ook niet moeilijk dat het bed een CM of 5 te laag was enzo. En ze vond het een heel gek gevoel om nou eens een keer niet te hoeven stofzuigen maar gewoon bij de visite te zitten en ook felicitaties in ontvangst te nemen :D
  vrijdag 16 december 2016 @ 18:01:26 #203
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167374737
Oh jongens ik moet eerst even kwijt dat ik VAKANTIE heb. Ik heb maar 1 plan: slapen. Oh ja, en rustig aan doen. En dan kijken of dat scheelt voor die klote-misselijkheid. Kon afgelopen week soms wel janken op m'n werk. Maar, niet gedaan, en nu dus even klaar. De heerlijkheid!

Verder ga ik de komende tijd wel al kijken naar KDV's in de buurt want grote stad, maar ik denk dat ik het ook pas per januari 2018 (!) nodig heb want neem lekker langer vrij. Mijn redenering is dat ik zoveel jaar gewacht heb op een kind, dat ik daar om te beginnen eens optimaal van ga genieten. Ik spreek jullie tegen die tijd wel weer, als ik ongelukkig ben van slaapgebrek/verveling/etc.
Ik hoor trouwens wel vaak dat kinderen beter gedijen op 2 dagen opvang dan 1, dus we gaan proberen met 2 en dan inzet van de grootouders voor flexibele dingen. Denk ik. Voor zover ik kan nadenken over dit zeer abstracte gebeuren.

Wat ik verder nog kwijt wilde:
- Mazou: ik snap dat het stom is, alles moet gewoon goed zijn bij de VK en dan vrolijk en glimmend weer naar huis.
- rokers hoop ik ook buiten te houden.
- FlyingFish, heb je al gezien dat je recht hebt op langer verlof tzt waarschijnlijk met een tweeling?
- Ooi 86 heeft de 40 weken gehaald, hoera! Vermaak je je nog thuis?
  vrijdag 16 december 2016 @ 18:04:08 #204
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_167374801
Goud van harte gefeliciteerd met jullie meisje *O*

Cygne, wat ruk van dat 'gedoe' allemaal zeg -O- Bah

Ooi hoera UD! *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  vrijdag 16 december 2016 @ 18:06:30 #205
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167374857
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 10:43 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Stormqueen, voor al uw de grond ingeboorde hoop op betere tijden :'(
pi_167375283
Wat heerlijk Lemijn, zo lang bij je baby. Bij mijn eerste had ik de luxe ook om 7 maanden thuis te zijn. Helaas nu niet meer. Maar wat was dat goud waard O+
pi_167375383
Wauw lekker zeg Lemijn! Geniet ervan :z

Wat bijzonder Hilz dat je schoonmoeder je kraamverzorgster was de eerste keer!
pi_167376629
Hilz wat bijzonder zeg! O+

Mijn stiefmoeder (wonen 2u rijden) komt de kraamweek hier logeren, zooo blij mee O+

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2016 19:20:14 ]
pi_167376951
Ik krijg een echt kind! *O*
Met armen en benen en hersenhelften en een gevuld maagje en vanalles!

Mijn UD wordt 4 juli.

Kraam: volgende keer zeker een andere. Maat tussentijds wegsturen lijkt me moeilijk hoor!
pi_167377215
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 19:29 schreef ingee het volgende:
Ik krijg een echt kind! *O*
Met armen en benen en hersenhelften en een gevuld maagje en vanalles!

Mijn UD wordt 4 juli.

Kraam: volgende keer zeker een andere. Maat tussentijds wegsturen lijkt me moeilijk hoor!
nou dit idd... Ik ben best assertief maar ik heb dr niet weg durven sturen... Ik deed gewoon alles met de baby zelf, vóór zij t kon doen :+
Moet wel zeggen dat we toen al een week ziekenhuis achter de rug hadden dus ik was wellicht iets mobieler dan echt net bevallen :s)

Fijn dat je een echt kind krijgt! *O*
pi_167377317
Ingee *O* *O* *O*
  vrijdag 16 december 2016 @ 19:42:33 #212
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167377339
Wat bijzonder Hilz! :)
Ik heb best een toffe schoonmoeder, maar ik zou me wel erg ongemakkelijk voelen als zij de hechtingen daar elke dag moet checken :@

Ooi UD! *O*
pi_167377811
Hoera voor een echt kind! *O*
  vrijdag 16 december 2016 @ 20:01:26 #214
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167377917
Oh, ik las over het echte kind van ingee heen - jeeej! *O*
pi_167378166
Yay Ingee *O*
pi_167378240
ingee een echte tweede O+

Kraam krijgen we helaas niet dezelfde als de vorige keer want ze is ermee gestopt.
Heb wel aangegeven geen rokende kraamzorg en een kattenliefhebber te willen.
We shall see! Hoop binnenkort al ;)
pi_167378597
Ingee gefeliciteerd!

Ooi, nog iets spannends gebeurd vandaag? Rare dag zo zeker.

Blue, is dat een hint? ;)
pi_167378771
Blue?
pi_167379048
Lemijn, ik had het gezien idd! Dat betekent nog maar 4,5e maand werken, plus dat dat al drie weken na oplevering van ons huis is :o Van dat laatste twijfel ik overigens nog of dat wel zo positief is :D Lekker wel zo lang verlof, al was ik persoonlijk erg blij dat ik na 10 weken weer aan de slag ging (maar slechts 2 dagen pw, dus dat is ook makkelijk praten)

Een echte baby voor Ingee *O* inclusief armen, benen en hersenhelften *O* Ik merk toch wel dat ik door de miskramen hier laatst er iets minder onbezorgd er in sta. Nou had jij natuurlijk al een goede echo gehad, maar desondanks fijn dat het nog steeds goed is!

Wij hadden een fijne kraamhulp die onze aandachtsgeile kat ook uitgebreid heeft geknuffeld en van wie het bed niet opgehoogd hoefde te worden (extra matras stond wel klaar). Maar zonder katten maakt het me nu niet zoveel meer uit zolang het maar geen roker is en ze ook O voldoende aandacht geeft.
pi_167379308
Hahaha sjonge jullie valt ook niks wijs te maken he :6

Heb sinds dinsdagnacht voorweeën.
En het frustrerende is, dan denk ik jaaaah daar gaan we *O*
Weg, gewoon weg, foetsie, doeidoei :(
Kortom, oma die afgelopen woensdag uit voorzorg deze kant op is gekomen als oppas voor F gaat morgen weer terug naar het noorden en we gaan maandag maar bij de gyn afwachten wat de voorweeën gedaan hebben :')

Ik kan er nu om lachen, echt iets voor mij namelijk.
Alleen donderdagochtend was ik lichtelijk teleurgesteld :@
pi_167380479
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 13:56 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Na een week goeie curves mocht ik over maar drie keer per week en daarna naar eigen jnzicht.

Ik herken heel erg wat je zegt, over het verteouwen in je lijf dat geschaad wordt en mensen die jouw grenzen overgaan of niet naar je luisteren.

Kom alsjeblieft voor jezelf op, ze zijn zo geneigd om je zodra het stickertje DG erop zit te behandelen als een wandelend risico. Dat is niet uit onwil, het is een reflex.Claim je plekje als aanstaande mama, spreek het uit! Dat laatste hielp bij mij heel erg goed.
Dank! :*
Dat voelt heel erg naar. Ik ga dit ook nog bespreken.

Spees, dank voor je advies. Daar kan ik wat mee! :D

SPOILER
pi_167381204
Oh dat lijkt me toch ook wel heel verwarrend en balen Blue :* snap dat je teleurgesteld was, hopelijk is het toch een voorteken van iets.
pi_167381279
Ingee! *O* *O*
pi_167381379
Ohh Blue spannend!! En ook vreselijk frustrerend natuurlijk, maar ook heel erg spannend! Gewoon hier alles op de hoogte houden hoor, oefenweeen of niet :*

Cygne ohh dat is fijn :*
pi_167382802
Edit, lama!

[ Bericht 98% gewijzigd door kwakz0r op 16-12-2016 22:21:00 ]
Kwak
pi_167383039
[quote]1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 14:18 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Ja, precies. Ik heb zojuist even gegoogled hoe het precies zit en van de zomervakantie kan je inderdaad 3 weken terugkrijgen zodat je in totaal op 19 weken verlof uitkomt. Voor de rest heb je gewoon pech (of geluk, in mijn geval valt de kerstvakantie dit keer heel gunstig bij stoppen bij 36 weken).
[/quote{

Edit op edit op edit: is in onze ondernemingscao dus anders geregeld. Vandaar mijn verwarring. Wij mogen alle vakantie houden... iemand nog op zoek naar een baan?

[ Bericht 23% gewijzigd door kwakz0r op 16-12-2016 22:20:23 ]
Kwak
pi_167383994
Een echt kind voor Inge, wat fijn!

En spannend, Blue... Hoe is het met de energie? Kun je tussendoor een beetje opladen/uitrusten of sta je voortdurend op scherp?
pi_167385252
Frustrerend is dat he blue? En inderdaad jammer en teleurstellend als het niet doorzet. Baby knuffel is zo tof O+
Ik heb helaas zo 2 weken rondgelopen bij de jongste. Hang in there!

Edit: Yay, een echte baby voor Ingee! *O*
pi_167386157
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 23:04 schreef Theeleuter het volgende:
Frustrerend is dat he blue? En inderdaad jammer en teleurstellend als het niet doorzet. Baby knuffel is zo tof O+
Ik heb helaas zo 2 weken rondgelopen bij de jongste. Hang in there!

Edit: Yay, een echte baby voor Ingee! *O*
Twee weken :o
Dat geeft de burger moed

Ik had vandeweek ook de vk in het ziekenhuis gebeld.
Ja sorry ik heb al een kind maar weet niet hoe het voelt hoe een bevalling begint qua opstart.
Ik ken alleen van 0-100 in enkele minuten na het breken van vliezen en een infuus :')
Er zat toen heel geen regelmaat in ook dus ik kreeg uitleg.

's Nachts ik 2 uur timen, *O* regelmaat en tussen de 40 seconden en een minuut. Het was alleen nog niet hijg puf en steun maar wel weeën al anderhalf uur.
Afgesproken dat ik nog even zou gaan slapen en als het door zou zetten tot wegpuffen moest ik bellen en komen.
Zegt ze nog, misschien zakt het wel af.
HOEZO? Neeeeeeejoh dat zet wel door.
2 uur later wakker worden en weg waren de weeën. }:|
Gut wat was ik boos.

En nu is het overdag rustig en in de avond/begin van de nacht steeds rommel in de buik met krampen en weeën zonder ook maar doorzetten.
Oh joy!
Het is al echt een klucht aan het worden :D
pi_167386898
Wedden dat je al heel wat cm's hebt weggesnoept :* succes!!! O+
pi_167388701
@blue Niet voordringen he?! ;)

Sinds gisteravond wat last van krampachtige buiken, maar vannacht niet wakker van gelegen. Prima geslapen zelfs, dus ik hoop nergens op.
pi_167388705
Ooi aan jou de eer hoor :D
pi_167388844
Om de verwarring compleet te maken, ik heb de CAO primair onderwijs ook nog even nagelezen en daar lijk ik in te zien dat al je vakantie uren opgeschort moeten worden tot een moment na je verlof. Poeh, goed om te weten, ik zal eens bij personeelszaken navragen. Voor mij zou dat heel gunstig uit kunnen pakken, dan sluit mijn verlof als ik een beetje na de ud beval wellicht precies aan op de zomervakantie en heb ik tot september vrij. Als ik dan ook ng ouderschapsverlof neem heb ik echt heel lang de tijd om te herstellen van de zwangerschap en alle andere narigheid. Zou meteen een boel gedoe met kolven schelen ook.
pi_167388865
Over voor weeën, bij nr 1 begon de bevalling met gebroken vliezen dat was lekker duidelijk. Bij nr 2 heb ik weken lang het idee gehad dat het op het punt stond om te beginnen. Regelmatige krampen maar nog ver genoeg uit elkaar. Ik ben bang dat het nu helemaal een feestje wordt gezien ik nu al zo veel krampen en harde buiken heb, maar misschien valt het mee.

Gisteren nog een ambulance ritje gemaakt met nr 2 die verschrikkelijk last had van pseudo kroep. Ben me rot geschrokken (hoort hier niet echt thuis maar schrijf niet mee bij de kleuters en om nou out of the blue deze opmerking daar te plaatsen is ook weer zo iets ;) )
pi_167388947
Ik had vorige keer, net als nu, al vroeg in de zwangerschap veel harde buiken, dus kon ik dat wel makkelijk scheiden van het 'echte werk'. Op de een of andere manier voelde de weeën precies zoals ik dacht dat weeën zouden voelen...

Blue, ik hoop dat het snel doorzet!!!

This, dat lijkt me heel heftig om mee te maken zeg. Hoe is het nu?

Ik ben twee dagen alleen met mijn peuter, mijn vriend is een weekendje weg. Ben benieuwd hoe het gaat, maar ik voel me energiek en goed.
pi_167389806
Oh Lemijn, vakantie, yeah! Geniet er van. En wel een lekker vooruitzicht dat je straks zo lang vrij bent. Lekker genieten van je langverwachte ukkie.

Ingee heeft een echtecht mensje in d'r buik! *O* Wat maakt zo'n echo het real he?

Oh Blue, spannend! (En wat een tegenvaller dan zeg, sjongejonge) En hopelijk begint het echte werk nu snel, en met een paar cm/uur voorsprong.

Thistle, :* voor de schrik. Nu weer thuis?
pi_167390084
Thistle wat schrikken zeg :{ :*

Franny, succes! :)

Hier begon het bij de eerste 3 met gebroken vliezen en de 4e is vanwege complicaties ingeleid, dus ik wacht bij deze straks netjes de vliezen af :)

Vanavond gezellig met een vriendinnetje uit eten en naar de film, eerste kinderloze uitstapje sinds ik zwanger ben. Ik heb er zo'n zin in!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2016 11:09:04 ]
pi_167390267
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 22:08 schreef kwakz0r het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 16 december 2016 14:18 schreef Selvaria het volgende:

[..]

[/quote{

Edit op edit op edit: is in onze ondernemingscao dus anders geregeld. Vandaar mijn verwarring. Wij mogen alle vakantie houden... iemand nog op zoek naar een baan?
Wow, bijzonder dat dat toch nog zo verschilt. Wel lekker, niet goed hoeven mikken. *O*

Blue, wat een domper zeg. In mijn omgeving heb ik ook veel verhalen gehoord over oefenweeën die wel 2 weken aanhielden en toch weer afzwakten. Ik hoop heel erg dat dat me bespaard mag blijven. :X Hopelijk inderdaad al wel wat centimeters in the pocket!

Thistle, dat lijkt me zo naar. :'( Wat schrikken!

Veel plezier alvast Logi!
pi_167390384
Dat is gek, ik had een bericht gepost en hij lijkt wel verdwenen.
We zijn vannacht weer thuisgekomen. Gelukkig maar want er was ook even sprake van een nachtje blijven. Met medicijnen ging het heel goed en we hebben een goede nacht gehad. Nu hopen dat ze er vanaf is en vanavond niet weer zo benauwd wordt (dat kan wel gebeuren). Ze is nu erg koortsig maar op advies van de dokte stouwen we haar vol met PCM en als dat eenmaal werkt is ze vrolijk en actief.
pi_167391796
Thisle, wat eng!

Ik wil ook de onderwijs CAO! O+
Al is 5 weken vakantie + een adv dag per periode ook niet erg.

Blue, sterkte met je voorweeën. ;(

Wij zijn aan het twijfelen of we wel een kamertje gaan klaarmaken voor bub 2, R heeft ruim een half jaar bij ons gelegen en we willen nog een huis gaan kopen, hopelijk in 2017.
Mijn hormonen bedenken vast tzt dat het toch moet. :')
pi_167392041
Toch pittig Franny, gelukkig voel je je goed.

Thistle, wat schrikken zeg :*

Snap ik ingee, groot verschil tussen verstandelijke en hormonale keuzes dan ;) gelukkig heb je nog even, als het huis dan nog niet in zicht is gewoon toch een kamertje doen!
pi_167393524
Wat heftig Thistle!
Fijn dat je je energiek voelt, Franny!

Ik heb geloof ik een griep te pakken. Niet meer gehad sinds mijn amandelen eruit zijn gegaan 6 jaar geleden. Wat is dat naar zeg. Ouders zijn hier vandaag. Mn moeder is aan t poetsen. Man en mn vader zijn het behang van de babykamer af aan het halen. Kan daar straks het nieuwe behang in en de meubeltjes. O+
  zaterdag 17 december 2016 @ 15:07:47 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_167393748
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 13:05 schreef ingee het volgende:
Thisle, wat eng!

Ik wil ook de onderwijs CAO! O+
Al is 5 weken vakantie + een adv dag per periode ook niet erg.

Blue, sterkte met je voorweeën. ;(

Wij zijn aan het twijfelen of we wel een kamertje gaan klaarmaken voor bub 2, R heeft ruim een half jaar bij ons gelegen en we willen nog een huis gaan kopen, hopelijk in 2017.
Mijn hormonen bedenken vast tzt dat het toch moet. :')
wij hebben ook geen kamertje en mijn hormonen vinden dat dikke prima :Y je weet nu ook wel dat het ook prima zonder kan, dat scheelt.

Thistle, wat akelig zeg ;(
disclaimer
pi_167394083
Wij hadden waarschijnlijk ook geen babykamer gemaakt in het oude huis. Ook hier komt hij voorlopig bij ons op de kamer.

Ik denk dat ik mn steen kwijt ben! *O*

SPOILER
pi_167394311
Hoera voor de steen en geen overdosis ontbijtkoek! *O*

R en ik zijn redelijk uitgegriept en ik heb 2 weken vakantie, dus hopelijk binnenkort geen vermoeide zombies meer.

Hebben jullie ook van die eindeloze verkoudheden met de zwangerschap?
pi_167394653
Ingee, ja verkouden.. ben dat al echt 3 weken achterelkaar pff.

Cygne wat fijn dat je je steentje kwijt bent *O*

Thistle ik weet niet wat die ziekte inhoudt, maar het klinkt wel heftig. Sterkte !

Blue, nog steeds voorweeen? Sterkte! :*

Hoe gaat het met de rest? :o
pi_167395265
Wat fijn Cygne, ik hoop dat je hem inderdaad kwijt bent. En jeej voor het goede nieuws wat betreft het dieet.

Lijkt me naar Blue, zo lang voorwerk. Hoop dat het snel doorzet.

Iedereen bedankt voor het warme welkom!
pi_167395793
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 15:28 schreef Cygne het volgende:
Wij hadden waarschijnlijk ook geen babykamer gemaakt in het oude huis. Ook hier komt hij voorlopig bij ons op de kamer.

Ik denk dat ik mn steen kwijt ben! *O*

SPOILER
Ik stuur je even een bericht, ik ben ook in het zelfde zkh onder controle en ook bij de diabetesverpleegkundige en internist.
pi_167400421
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 17:02 schreef Jipster het volgende:

[..]

Ik stuur je even een bericht, ik ben ook in het zelfde zkh onder controle en ook bij de diabetesverpleegkundige en internist.
pi_167407790
Ik heb zooo'n heerlijke avond gehad O+
(En pijnlijke voetjes van de hakken :') ).

Cygne wat fijn! *O*

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2016 23:31:05 ]
pi_167411572
Hakken :o held
  zondag 18 december 2016 @ 08:34:44 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_167411734
Oh ik loop ook nog wel op hakken hoor. Niet meer van die 14cm heipalen, maar tot een centimeter of 8 gaat nog wel. Ik vertik gympen onder een mooie jurk :')

Fijn dat het gezellig was logi!

Ik deed een WupWup: overenthousiast aan de slag met heel veel ikea kasten en nu loop ik auw auwend de trap af :')
disclaimer
pi_167411753
Hakken heb ik tot een tijd geleden gedragen, maar gezien verzakt rechter bekken na de jongste, doe ik nu schoenen zonder hakken aan. Tegen alle principes in, maar krijg echt last van bekken als ik het nu doe.

Ach SQ, je weet je grens pas als je hem opzoekt ;)
pi_167411754
Fijn Logi!

Oh ai Wup en SQ, stelletje actievelingen.

Ooi, hoe is het nu?

c_/ mijn enige kopje koffie, doel: beter humeur en heel wakker en energiek worden, zou het werken? :P
pi_167411837
Logi, heerlijk zo'n avond. O+ .

Rustig aan SQ. Ikeakasten zijn voor mij meestal voldoende om niet alleen fysiek maar ook mentaal totaal uitgeput te raken. _O- .

Ik ben gisteren een beetje dom geweest. Teveel zoetigheden gegeten, dus gisteravond hing ik weer uitgebreid boven de toilet. :') . |:( . Maar verder gaat het prima. :D . Ik voel echt schopjes zo nu en dan nu, maar toen ik van de week mijn vriend liet voelen, voelde hij natuurlijk nog niets. Het lijkt me zo leuk als hij en I het ook kunnen voelen. O+ .
pi_167412201
Goedemorgen!

Ik kom van het WOTS topic en wil hier graag meekomen posten :)
Donderdagochtend op m'n NOD een test gedaan en hartstikke positief!
We kunnen het nog altijd niet geloven, ook omdat het nog zo pril is (4 weken + 2) maar zo gewenst O+
Ervaar wel nog altijd krampen, al zon 2 weken nu, maar gelukkig neemt het aantal af naar nog maar 2x per dag.
Het wordt ons eerste kindje O+
pi_167412407
Gefeliciteerd Flav! & welkom :)

Cygne fijn dat het wat genuanceerd is door de diabetesverpleegkundige. Dat dieet wat je had gekregen is echt veel te weinig!!! Beterschap, hopelijk is je griep snel weer weg!

Logi fijn dat je zo'n goede en leuke avond hebt gehad!

Ik had geen fijne avond. Man was weg en dreumes erg verkouden, dus steeds wakker en heel zielig. Uiteindelijk boven op mij in slaap gevallen maar toch een onrustige nacht.

Ook Beterschap voor het kindje van thistle met de pseudokroep... Akelig om je kindje zo te zien.

Stormqueen balen! Kun je het vandaag wel rustig aan doen?
pi_167412480
SQ doe je voorzichtig met jezelf?
Ja hier ook 8cm hakjes hoor, maar voel mij dan toch net iets fijner als ik helemaal opgetut ben. :@

Succes Helio, ik hoop dat het werkt :D

Franny heerlijk he? O+
En balen van je wc avontuur :X

Flav welkom!! *O*

Oh en mijn baby is ieg niet doof, werd gisteren tijdens de film telkens geschopt tijdens de wat luidere stukjes en na een schrikmoment was mijn kleine miepje behoorlijk actief :o
pi_167412760
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 08:34 schreef Stormqueen het volgende:
Oh ik loop ook nog wel op hakken hoor. Niet meer van die 14cm heipalen, maar tot een centimeter of 8 gaat nog wel. Ik vertik gympen onder een mooie jurk :')

Fijn dat het gezellig was logi!

Ik deed een WupWup : overenthousiast aan de slag met heel veel ikea kasten en nu loop ik auw auwend de trap af :')
Dude ;( :D
pi_167412777
Flav welkom!

Ik ben een beetje hakjes af sinds vorige zwangerschap al :@
Vind het met ren- en stuiterpeuter al niet handig, maar ben sinds de groei van mijn voeten in de vorige zwangerschap ook nog niet aan toe gekomen mijn hakkenstash opnieuw aan te vullen.
En moet er nog een heleboel te kleine wegdoen :'(

Maar ik heb nu een schoenenprobleem vanwege olifantenpoten door het vocht :o
Ik had dat de vorige keer ook maar dacht dat dat op het einde toen zo erg was door de warmte.
Kennelijk kan het in de winter ook.
Jammie aantrekkelijke dikke glansschenen en kussens op mijn voeten met afdrukken van de motiefjes van mijn sokken erin O+
Oh en als ik loop voel ik het een soort van klotsen :')
pi_167412806
BE :o _O- :@ :{ :*

En balen van je oude stash :{

Ik heb best veel hakken, maar heb ook enkel de wat stevigere nog aan.
Mijn anwb laarzen hebben steeds vaker mijn voorkeur :') of gewoon hoge platte laarzen.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2016 10:52:07 ]
pi_167414935
Wisseldag vandaag. 27 weken. *O*
pi_167415290
Wauw Cygne, alweer 27 weken! *O*

Flav, welkom!

Haha leuk is dat Logi, meegenietende mini.

De koffie hielp een beetje :P
pi_167415293
Hakken. _O_ Nu ivm mijn bekken en eigenlijk voorzichtigheid in de zwangerschap in het algemeen hooguit eens per week mijn 4-5 cms, maar ik hou er zo van. O+ Geen pumps, maar mooie (enkel)laarzen bijvoorbeeld. O+ Komt hopelijk wel weer als ik weer moet werken en anders lukt het vast weer voor de kinders 16 zijn. :7

Jeetje Blue. :o Klinkt wel sexy zoals je dat omschrijft. :9 :X

Welkom Flav!

Oei, rustig aan en pootjes omhoog SQ!

Verder zit ik wederom met een bak popcorn het babytopic te lezen, allemachtig zeg. Meer mensen die er wat voor voelen toch maar een olifantendracht te doen? :+
pi_167415451
Deze vraag is vast al honderdmiljoen keer gesteld maar hoe zit dat nou met dat derde trimester? De ene bron zegt dat het begint met 27 weken, de andere met 28 weken.

Ik heb een trollbaby. :') Hij was flink aan het trappen dus ik vraag aan mn moeder of ze dat wilde voelen. Baby rustig. _O-

En hier ook aan t meelezen in t babytopic. -O-
pi_167415579
Het babytopic :D
Ik sla 'm over denk ik deze keer.
Of ik ga rellen O~) (nee Kyara en Sq jullie lezen dit niet)
pi_167415829
Ik hield 28 weken aan to be on the safe side, maar weet het antwoord eigenlijk ook niet, Cygne. Mijn kleine trolletje doet overigens hetzelfde bij man; die vindt het best meevallen hoe erg ik van binnenuit uiteen gegeten word, maar hij krijgt het dan ook nooit echt mee. _O-

Ach ja, ik heb toch de illusie niet dat ik nog een topic straks met twee mini's bij weet te houden, vooral niet als ik kijk naar dreumes' draakgedrag de laatste tijd. :')
  zondag 18 december 2016 @ 13:48:28 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_167415870
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 13:36 schreef BlueEyes het volgende:
jij ook al? Ach ja, when in Rome, do as the Romans do, nietwaar :7
disclaimer
  zondag 18 december 2016 @ 13:49:29 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_167415887
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 13:30 schreef Cygne het volgende:
Deze vraag is vast al honderdmiljoen keer gesteld maar hoe zit dat nou met dat derde trimester? De ene bron zegt dat het begint met 27 weken, de andere met 28 weken.

Ik heb een trollbaby. :') Hij was flink aan het trappen dus ik vraag aan mn moeder of ze dat wilde voelen. Baby rustig. _O-

En hier ook aan t meelezen in t babytopic. -O-
voor zover ik weet ga je over bij 14 en bij 27 weken. Derde trimester dus! *O*
disclaimer
pi_167415945
Het topic heeft gewoon vers bloed nodig 8-)

Derde trimester voor Cygne *O*
  zondag 18 december 2016 @ 13:53:57 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_167415963
Bloed vloeit er genoeg.
disclaimer
pi_167415999
Ik hou het ook op 27 weken. Dus nu ben je hoogzwanger en mag je in oud-wijfmodus *O*
pi_167416126
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 13:22 schreef Selvaria het volgende:
Hakken. _O_ Nu ivm mijn bekken en eigenlijk voorzichtigheid in de zwangerschap in het algemeen hooguit eens per week mijn 4-5 cms, maar ik hou er zo van. O+ Geen pumps, maar mooie (enkel)laarzen bijvoorbeeld. O+ Komt hopelijk wel weer als ik weer moet werken en anders lukt het vast weer voor de kinders 16 zijn. :7

Jeetje Blue. :o Klinkt wel sexy zoals je dat omschrijft. :9 :X

Welkom Flav!

Oei, rustig aan en pootjes omhoog SQ!

Verder zit ik wederom met een bak popcorn het babytopic te lezen, allemachtig zeg. Meer mensen die er wat voor voelen toch maar een olifantendracht te doen? :+
Geen olifantendracht doen! Ik vind er iig geen aansluiting,dus kom vooral meeposten hoor.

Verder respect voor hakken. Ik kan niet zwanger al niet op hakken lopen :D
pi_167416155
Ik doe wel eens een dappere poging met hakken maar ik geef meestal snel op. :P
pi_167416276
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 13:36 schreef BlueEyes het volgende:
Of gore plaatjes posten ter vermaak O+ rellen door de afgeknipte navelstreng te posten en het dan me-to-we noemen ofzo
  zondag 18 december 2016 @ 14:10:39 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_167416288
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 13:56 schreef WupWup het volgende:
Ik hou het ook op 27 weken. Dus nu ben je hoogzwanger en mag je in oud-wijfmodus *O*
ik zit inmiddels auwend op de bank na het inruimen van mijn nieuwe kast :') ;( #bejaardensoos
disclaimer
pi_167416559
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 14:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik zit inmiddels auwend op de bank na het inruimen van mijn nieuwe kast :') ;( #bejaardensoos
Krijg je als 30plusser en zwanger zijn
Ken uw grenzen enzo :6
pi_167416583
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 14:09 schreef Skittles het volgende:

[..]

Of gore plaatjes posten ter vermaak O+ rellen door de afgeknipte navelstreng te posten en het dan me-to-we noemen ofzo
En 'm dan drogen en opeten?
(Kwam de navelstomp van F onlangs tegen bij het opruimen van de commode :X )
  zondag 18 december 2016 @ 14:33:31 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_167416700
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 14:27 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

beef jerky!
disclaimer
pi_167416797
Ik kwam net een deel naaktslak tegen.
Had ik daar nou trouwens een of ander zalfje van moeten maken?
Of was mijn me to we methode van doortrekken goed?
Ik weet het niet hoor

#onzekeremodus :'(
pi_167416807
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 14:27 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Triotje maken van een placentabiefstukje, gedroogd en paté. Met een smoothie om erbij te drinken

De navelstomp van Lou ging met de luier mee de vuilnisbak in *)
pi_167416844
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 14:38 schreef Skittles het volgende:

[..]

Triotje maken van een placentabiefstukje, gedroogd en paté. Met een smoothie om erbij te drinken

De navelstomp van Lou ging met de luier mee de vuilnisbak in *)
Hahaha herinner je je nog dat stuk over weggooien van de placenta en hoe stressvol dat is voor je kind?
Hoe bruut dan ook zomaar die stomp weg te mikken.
RIP aan de nabestaanden ;(
pi_167416875
Bedankt voor de tip mee te lezen in het baby topic, toch weer even een kwartiertje vermaak c_/

Over jezelf vermaken gesproken, iemand nog Netflix/YouTube/hobby tips? Ik denk erover om te gaan haken, dan kan ik toch iets productiefs doen op een dag.
pi_167416888
Joh, wij zijn hier toch best gezellig, dat nemen we gewoon mee naar t babytopic :7

Pffff met ruim een uur kerstkaarten rondgefietst, maar zo vaak op- en afstappen vindt mn buik maar mwah }:|
pi_167416903
Tombo er bestaan ook postzegels en postbodes he ;)
pi_167416949
Placenta nuttigen zou ik alleen overwegen als t in capsulevorm is, maar dat vind ik zo wel gedoe :+

Navelstreng van oudste heb ik nog, in een ziplockzakje :Y)
pi_167416958
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 14:40 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Hahaha herinner je je nog dat stuk over weggooien van de placenta en hoe stressvol dat is voor je kind?
Hoe bruut dan ook zomaar die stomp weg te mikken.
RIP aan de nabestaanden ;(
Maatje for life zomaar in de prullenbak :'( _O-

Ook net niet de WHO norm gehaald.. #loedermetowemoeder
pi_167417019
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 14:44 schreef BlueEyes het volgende:
Tombo er bestaan ook postzegels en postbodes he ;)
Hahaha ja maar mijn inner-vrek vindt t belachelijk om 3x zoveel te betalen voor t verzenden als voor de kaart :+

En ik dacht lekker ff fietsen met oudste. Was ook echt lekker weer maar sinds ik de laatste keer fietste is m'n buik dermate gegroeid dat ie steeds tegen t voorstoeltje botste :') _O-
  zondag 18 december 2016 @ 14:54:23 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_167417138
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 14:43 schreef Thistleweed het volgende:
Bedankt voor de tip mee te lezen in het baby topic, toch weer even een kwartiertje vermaak c_/

Over jezelf vermaken gesproken, iemand nog Netflix/YouTube/hobby tips? Ik denk erover om te gaan haken, dan kan ik toch iets productiefs doen op een dag.
ik Netflix en haak meestal synchroon. Zit nu American horror story te kijken :P
disclaimer
pi_167417260
Netflix;
Lie to me
Stranger Things
American horror Story idd
En the man in the high Castle lijkt me ook super maar die is volgens mij niet op Netflix
pi_167419686
Ik heb me wel vermaakt met Blacklist op Netflix.
pi_167420740
Netflix

Orange is the new black
Jane the virgin
Marco Polo
The 100
Call the Midwife
Drop dead diva
How to get away with murder

Ik heb trouwens nog steeds een placenta in de vriezer :') Van de lente maar begraven ofzo. Want man gaat het toch niet eten :')
Geen idee of deze 'lichting' dat verhaal gevolgd heeft hahaha

[ Bericht 3% gewijzigd door Miezziej op 18-12-2016 17:23:24 ]
pi_167420988
Navelstompjes bewaren, daar trek ik wel een grens. Zodra dat ding van mn verse baby is afgerot, gaat 'ie toch echt de kliko in :)
pi_167421035
8)7 wat zijn sommige mensen toch vreemd..
pi_167421159
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 17:15 schreef Logician2.0 het volgende:
sorry :7
pi_167421498
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 17:20 schreef tombolafan het volgende:

[..]

sorry :7
:+
pi_167422215
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 17:15 schreef Logician2.0 het volgende:
Ja sjeee nu heb ik een complex en durf ik niet meer te posten :'(
pi_167422319
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 17:49 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Snel bevallen dan hoeft het niet meer en mag je gezellig doen in het babytopic 8-)
pi_167422331
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 17:49 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Jullie niet ;(

Maar mensen die niet snappen dat iedereen zijn eigen waarheid, gebasseerd op eigen ervaringen, etc etc heeft... en niet snappen dat het niet erg is als je het niet met elkaar eens bent, en dat dat niet direct betekend dat jouw methode/ideaal aangevallen wordt.. etc etc etc...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2016 17:53:43 ]
  zondag 18 december 2016 @ 17:53:27 #300
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167422373
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 13:30 schreef Cygne het volgende:
Naar mijn weten begint het derde trimester in de 28e week van je zwangerschap, dus als je 27 weken zwanger bent. Vandaar denk ik ook de verwarring.
Maar yay daarvoor dus :D *O*.
KuikenGuppy
pi_167422486
en vol!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')