Plopt je navel nu in en uit?quote:Op woensdag 14 december 2016 11:29 schreef WupWup het volgende:
Baby heeft gisteren besloten weer in stuit te gaan liggen en nu heeft m'n navel de hik
quote:
Haha ik deed ook aan mental images, zou wel grappig zijn! Hopelijk draait je beeb wel weer terug uit stuit.quote:Op woensdag 14 december 2016 11:33 schreef WupWup het volgende:
[..]zou een mooie toevoeging zijn. Maar nee, ik heb zo'n krater die het tot het einde als heuse navel volhoudt
Donequote:Op woensdag 14 december 2016 11:44 schreef Logician2.0 het volgende:
Wupwup![]()
Mag er meisje achter mijn naam?
Is dat niet laat? Ik dacht dat dat tussen 10 en 11 weken moest? (en vrijdag ben je al ruim 11 weken, toch?) Of verschilt dat ook weer per vk?quote:Op woensdag 14 december 2016 13:01 schreef ingee het volgende:
DaD wat een klote nieuws, sterkte!
Ik zit onder mijn steen tot vrijdag, dan is de termijnecho
quote:Op woensdag 14 december 2016 15:01 schreef Sara82 het volgende:
Gewoon dwars door mijn killerabs heen, hoe kán het...!
Gezellig samenquote:Op woensdag 14 december 2016 15:01 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Mag mijn UD naar 15 mei? Ik denk er eindelijk eens aan nu ik een nieuw topic zie.
Maar hoe zit dat dan met praktijken die standaard bij de intake al een echo maken? Belazeren die de boel dan allemaal qua declaraties?quote:
checkquote:Op woensdag 14 december 2016 15:01 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Mag mijn UD naar 15 mei? Ik denk er eindelijk eens aan nu ik een nieuw topic zie.
Doet het ook. Er zijn al verschillende praktijken geweest die serieuze boetes hebben gehad voor onnodig declareren.quote:Op woensdag 14 december 2016 15:54 schreef Selvaria het volgende:
Dat vraag ik me inderdaad ook af. Deze keer itt de vorige zwangerschap bood mijn praktijk ineens ook een vroege echo en een standaard groeiecho (niet laten doen) aan. Zoiets zou toch op moeten vallen?
Jaaa! Wat leuk! Ik kwam al af en toe hier langs om te kijken of je al wat gepost had! Gefeliciteerd! Ik ben stiekem nu toch benieuwd naar de naam....quote:Op woensdag 14 december 2016 17:20 schreef Goudreinette het volgende:
Ik kom even binnenvallen zonder bijgelezen te zijn.. Ik ben afgelopen zondagavond bevallen van een prachtige dochter12-12 net niet gehaald dus, maar dat maakte me uiteraard ineens helemaal niets meer uit
![]()
Het gaat heel goed met haar en met mij, de bevalling was kort en daardoor heel heftig, maar ik knap snel op en ik voel me eigenlijk alweer (naar omstandigheden) fit.
De borstvoeding komt goed op gang, m'n meisje is heel tevreden.. Kortom; we zijn dolgelukkig!
Ohja en we hebben uiteindelijk ook nog een prachtige naam voor haar weten te kiezen (die ik hier liever niet deel ivm privacy, sorry) voor wie onthouden had dat dat zo'n issue was.
Ja, alles hartstikke prima hier. Iets te goed naar mn zin. Ik bedoel, er moet toch iets verminderen voordat je een bevalling in duikt? Ik loop nog zonder moeite trappen, vandaag weer rondje wezen fietsen met mn paard, daarna op bezoek bij mn zusje en ik weet nu al dat ik mezelf vanavond om 23.00 u naar bed moet trappen. Haha, die baby zit nog heerlijk daarbinnen.quote:Op woensdag 14 december 2016 17:33 schreef Goudreinette het volgende:
Ik zie nu dat Helio een voorspellende droom had!![]()
En hoe is het met Ooi? Trek je het nog een beetje?
Niet per se, ik liep met 42+ weken ook nog heel soepeltjes en fruitig het ziekenhuis binnen, ze geloofden haast niet dat ik al zo ver wasquote:Op woensdag 14 december 2016 17:37 schreef Ooi86 het volgende:
Ja, alles hartstikke prima hier. Iets te goed naar mn zin. Ik bedoel, er moet toch iets verminderen voordat je een bevalling in duikt? Ik loop nog zonder moeite trappen, vandaag weer rondje wezen fietsen met mn paard, daarna op bezoek bij mn zusje en ik weet nu al dat ik mezelf vanavond om 23.00 u naar bed moet trappen. Haha, die baby zit nog heerlijk daarbinnen.
Nee, dus daarom ging jij ver overtijdquote:Op woensdag 14 december 2016 17:56 schreef Burdie het volgende:
Goud, gefeliciteerd!Geniet van de kraamtijd en van elkaar
.
Ik ben ook wel benieuwd naar de naam.
[..]
Niet per se, ik liep met 42+ weken ook nog heel soepeltjes en fruitig het ziekenhuis binnen, ze geloofden haast niet dat ik al zo ver was.
Vieve, als ik je posts lees heb ik sowieso het gevoel dat je er erg angstig in staat. Met eten en drinken en ziektes en dergelijke. Ik voel een angst om het "fout" te doen. Waar komt dat vandaan? Had je dat bij je eerste zwangerschap ook zo sterk?quote:Op woensdag 14 december 2016 21:47 schreef Vieve6 het volgende:
Oh en sinds ik hier las over de vijfde ziekte ben ik er ook zenuwachtig voor. L. gaat woe voor het eerst naar het kdv voor een wenochtend en vanaf januari iedere week 1 dag. & ik ben dan bang dat ze gelijk alle ziektes krijgt en dan ook deze : (. Zou het er bijna om willen uitstellen. Maar misschien moet ik wat positiever denken...
Toen ik vorige keer thuis beviel, waren mijn ouders bij ons thuis voor de oudste (op een andere verdieping tijdens de bevalling) en heeft oudste de navelstreng doorgeknipt. Het is niet onmogelijk, zeg maar.quote:Op donderdag 15 december 2016 10:52 schreef Heliotrope het volgende:
Welkom Mazou!
Fijn dat je je weer zo veel beter voelt, Franny.
Ah, wel gezellig SQ, of er nu helemaal moe van?
Dan al Wup, wat ga je hard!
Hoe realistisch zou het zijn dat peuter baby als eerste ziet (na ons)? Wil ik graag, maar aan de andere kant toch niet weten hoe het loopt en wat handig is. Ik vind het zo onwerkelijk ineens weer, niet weten wanneer je gaat bevallen, hoe het gaat zijn met baby, het voelt zo abstract allemaal.
mijn controlebehoefte speelt op geloof ik
Ik vond dat ook heel erg belangrijk. En met familie ook zo afgesproken. Dreumes was bij schoonmoeder en heeft haar na geboorte van baby thuisgebracht en man heeft haar mee naar boven genomen en zo waren we dus eerst even alleen als gezinquote:Op donderdag 15 december 2016 10:52 schreef Heliotrope het volgende:
Hoe realistisch zou het zijn dat peuter baby als eerste ziet (na ons)? Wil ik graag, maar aan de andere kant toch niet weten hoe het loopt en wat handig is. Ik vind het zo onwerkelijk ineens weer, niet weten wanneer je gaat bevallen, hoe het gaat zijn met baby, het voelt zo abstract allemaal.
mijn controlebehoefte speelt op geloof ik
quote:Op donderdag 15 december 2016 11:58 schreef Stormqueen het volgende:
Ik was 3,5 toen mijn broertje kwam en ze waren mijn moeder nog aan het dichtnaaien terwijl ik van onderaan de trap recht de slaapkamer in keek.![]()
Gelukkig kreeg ik daarna lego.
quote:Op donderdag 15 december 2016 11:58 schreef Stormqueen het volgende:
Ik was 3,5 toen mijn broertje kwam en ze waren mijn moeder nog aan het dichtnaaien terwijl ik van onderaan de trap recht de slaapkamer in keek.![]()
Whahahahahahaquote:Op donderdag 15 december 2016 11:58 schreef Stormqueen het volgende:
Dat denk ook ja. Ik ben inderdaad soms wat angstig aangelegd. Bij mijn eerste zwangerschap had ik dat ook wel... Waar het vandaan komt weet ik niet, denk toch een beetje genetisch. Maar thnx voor je lieve post. & de anderen ook bedankt voor de relativerende reactiesquote:Op donderdag 15 december 2016 10:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Vieve, als ik je posts lees heb ik sowieso het gevoel dat je er erg angstig in staat. Met eten en drinken en ziektes en dergelijke. Ik voel een angst om het "fout" te doen. Waar komt dat vandaan? Had je dat bij je eerste zwangerschap ook zo sterk?
Hopelijk krijg je snel wat meer vertrouwen
Wup, dat lijkt me erg oncomfortabel ja. Hopelijk geen blijvertje. Wanneer begint je verlof?
Ik heb vannacht voor het eerst wakker gelegen van baby. Niet omdat het pijnlijk was maar gewoon zoveel beweging aan alle kantenBen dat helemaal niet gewend van mijn vorige zwangerschap
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 15 december 2016 13:48 schreef Cygne het volgende:
Post van t ziekenhuis. Die internist die nog niet hoefde, is toch maar een afspraak voor gemaakt. Komende drie weken dus elke week wel een keer naar het ziekenhuis. Verder zit er een dieetlijstje bij en of ik daar alvast mee wil starten.Wat, ik zou je gyn bellen om te vragen waarom dan toch, en of het niet anders kan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het heel heel heel heel weinig!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
quote:Op donderdag 15 december 2016 13:48 schreef Cygne het volgende:
Post van t ziekenhuis. Die internist die nog niet hoefde, is toch maar een afspraak voor gemaakt. Komende drie weken dus elke week wel een keer naar het ziekenhuis. Verder zit er een dieetlijstje bij en of ik daar alvast mee wil starten.*ontlurkt* ik vind het zelfs erg weinig voor een niet-zwangere..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hoeveel kcal is dat ? minder dan 1000 kcal lijkt me..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Jup.. Ik hou het advies van de gynaecoloog maar aan. Wat minder mandarijntjes eten. Verder eet ik al redelijk suikervrij. Ik drink water en thee, zonder suiker. En ons brood bakken we zelf. Hij zag dus eigenlijk niet zoveel aanpassingen mogelijk.quote:Op donderdag 15 december 2016 13:56 schreef Barreltje het volgende:
[..]
*ontlurkt* ik vind het zelfs erg weinig voor een niet-zwangere..hoeveel kcal is dat ? minder dan 1000 kcal lijkt me..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Nou dit! Ik zou het zelfs beter kunnen en ik ben het tegenovergestelde van een diëtistquote:Op donderdag 15 december 2016 14:23 schreef Stormqueen het volgende:
Cygne, dit is gewoon belachelijk. Ik weet zeker dat ik je een veel beter dieet kan voorschrijven en ik ben verre van diëtist. Dit moet je echt niet doen, het is een crashdieet en ze zijn hartstikke gek daar.
Nou maar dan mag je er JUIST iets van zeggen vind ik! Dit is toch belachelijk!quote:Op donderdag 15 december 2016 14:27 schreef Cygne het volgende:
Het zal vast standaard protocol zijn die brief en de soep wordt ook vast niet zo heet gegeten. Maar ik voel me wel een beetje behandeld als een diabetes type 2 patiënte met necrotische wonden die dagelijks 5 borden friet met chocopastasaus eet. Voor 0.1 te hoge waarde.
Beetje dat wat kwak en rady al aangaven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
wtfquote:Op donderdag 15 december 2016 14:31 schreef Cygne het volgende:
Als alternatief voor die boterham mag ik dan wel vier theekoekjes.
nou je staat er van te kijken wat voor adviezen "ze" aan mensen meegevenquote:Op donderdag 15 december 2016 14:29 schreef Franny_G het volgende:
Dit valt toch niet serieus te nemen? Vind eigenlijk dat je dat ook gewoon moet zeggen. Als dit deskundigheid is en medische begeleiding....
quote:Op donderdag 15 december 2016 14:31 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nou maar dan mag je er JUIST iets van zeggen vind ik! Dit is toch belachelijk!
Geef hun nummer maarDat was t meest vadsige wat ik kon bedenken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ga zeker nog wel bespreken hoe ik erover denk. Mijn afspraak met de verloskundige staat nog voor de afspraak met de diabetesverpleegkundige.
Dat gesprek met die assistente op de poli gynaecologie ging ook echt zo:
"Je bent natuurlijk gewend om 3 grote maaltijden per dag te eten."
"Nou, nee eigenlijk niet.. Ik heb weinig eetlust en moet mezelf echt dwingen om.? "
"Nou, dat mag dus niet meer, je moet kleine maaltijden gaan eten en minderen met frisdrank"
"Ik drink het liefste water, eigenlijk."
"En koek en snoep mag je ook niet meer."
"Laat maar."
@SQ, zo bracht de gynaecoloog het zelf ook. Toen ik vertelde wat ik at vond hij het al prima. Alleen mag ik dus geen 6 mandarijntjes meer. Hij was de doorverwijzing naar de diabetesverpleegkundige al bijna vergeten zelfs.![]()
Sonja Bakker-adviezenquote:Op donderdag 15 december 2016 14:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nou je staat er van te kijken wat voor adviezen "ze" aan mensen meegevenOptimel drinken bijvoorbeeld. Of ontbijtkoek eten. Echt, als er twee dieettechnisch zinloze producten bestaan...
Vind je t gek dat je vaak spuugtquote:Op donderdag 15 december 2016 14:38 schreef Cygne het volgende:
[..]
Dat was t meest vadsige wat ik kon bedenken.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.WTFquote:Ik ga zeker nog wel bespreken hoe ik erover denk. Mijn afspraak met de verloskundige staat nog voor de afspraak met de diabetesverpleegkundige.
Dat gesprek met die assistente op de poli gynaecologie ging ook echt zo:
"Je bent natuurlijk gewend om 3 grote maaltijden per dag te eten."
"Nou, nee eigenlijk niet.. Ik heb weinig eetlust en moet mezelf echt dwingen om.? "
"Nou, dat mag dus niet meer, je moet kleine maaltijden gaan eten en minderen met frisdrank"
"Ik drink het liefste water, eigenlijk."
"En koek en snoep mag je ook niet meer."
"Laat maar."
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |