De gedachte dat kleding de man maakt is mijn inziens nogal ouderwets. Kleding is slechts een heel klein gedeelte van de indruk die je achterlaat tijdens een sollicitatiegesprek, en voor een goede recruiter of leidinggevende het minst belangrijk. Een gebrek aan ervaring, kennis, vertrouwen of zelfverzekerdheid kun je niet verbergen door in een pak op een sollicitatiegesprek te verschijnen.quote:Op dinsdag 13 december 2016 22:34 schreef Roces18 het volgende:
Stel jij gaat strak in pak op sollicitatie, heb je dan meer of minder kans om aangenomen te worden dan wanneer jij business casual gaat. Zelf denk ik van wel, kleding maakt de man en uiteindelijk ben je wel je eigen visitekaartje.
Vraag me altijd af bij dit soort reacties wat dan een serieuze kantoorbaan is... Ik ken genoeg "serieuze kantoorbanen" bij bedrijven in bijvoorbeeld creatieve sectoren waar je echt niet in een pantalon hoeft aan te komen op een sollicitatie om serieus genomen te worden.quote:Op dinsdag 13 december 2016 22:41 schreef MutedFaith het volgende:
Voor een serieuze kantoorbaan, of een commerciële functie die verder gaat dan spijkerbroeken verkopen zou ik altijd wel in pak gaan. Maar als dat je ding niet is kan een nette pantalon met een overhemd en eventueel een nette trui ook prima.
Dit.quote:Op dinsdag 13 december 2016 22:43 schreef H0D3NPYL het volgende:
Vertel eens waar je gaat solliciteren?
Ik denk dat je met een goed zittend pak eigenlijk altijd 'veilig' zit. Al hoeft t zeker niet overal, en zijn er steeds meer bedrijven die je absoluut gewoon serieus nemen als je in je 'normale' kleren komt.quote:Op dinsdag 13 december 2016 22:54 schreef manifold het volgende:
[..]
Vraag me altijd af bij dit soort reacties wat dan een serieuze kantoorbaan is... Ik ken genoeg "serieuze kantoorbanen" bij bedrijven in bijvoorbeeld creatieve sectoren waar je echt niet in een pantalon hoeft aan te komen op een sollicitatie om serieus genomen te worden.
Tenzij je voor een baan als x86 assembly programmeur solliciteertquote:Op dinsdag 13 december 2016 23:15 schreef MutedFaith het volgende:
Al zou ik nog steeds niet in een spijkerbroek met gaten en een sleeveless shirt aan komen zetten. Of een wolvenshirt.
Wat heeft x86 daar mee te maken? Moet je voor een andere architectuur dan een ander shirt aandoen?quote:Op dinsdag 13 december 2016 23:24 schreef mstx het volgende:
[..]
Tenzij je voor een baan als x86 assembly programmeur solliciteert
Mwah, ik zit ook in de techniek sector en het is toch wel gebruikelijk dat men in pak komt voor een HBO/WO functie. Het tegenstrijdige is dat wijzelf slechts 2x per jaar een pak dragen. Ik zou er dan ook geen enkel probleem mee hebben als men niet in pak zou komen solliciteren (wel netjes gekleed uiteraard).quote:Op dinsdag 13 december 2016 23:39 schreef Baretta00 het volgende:
Ligt heel erg aan het bedrijf en de sector. In de techniek sector hoef je ook als je WO afgestudeerd bent normaliter echt niet in pak te komen. Terwijl je in bijvoorbeeld de consulting al praktisch bent afgeschreven als je niet in pak komt.
Denk je dat dat verband heeft?quote:Op dinsdag 13 december 2016 23:00 schreef Fer het volgende:
laatste keer dat ik soliciteerde bijna alle keren in pak, maar toevallig de keer dat ik aangenomen werd, was ik niet in pak, meer business casual.
Ik ging eens solliciteren in pak , zonder stropdas (toevallig is m' trouwpak het enige dat ik heb) bij een Amerikaans bedrijf (DJ genoteerd), zaten het afdelingshoofd en de recruiter daar met fletse spijkerbroek, vaal overhemd/trui.quote:Op woensdag 14 december 2016 08:03 schreef Ceased2Be het volgende:
Ging eerst altijd in pak, maar ik was praktisch altijd overdressed. Tegenwoordig gewoon overhemd, nette spijkerbroek en nette schoenen.
(ICT-er overigens).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |