Als je goed leest zeg ik 'als dat STEEDS ten koste gaat van de tijd'... Regelmatig uitgaan en zuipen, prima, maar twee avonden per weekend bezopen thuiskomen, overdag niks waard zijn (maar wel gaan motorrijden) en dan verwachten dat je vriendin daar tevreden mee blijft en vooral klaarligt als je wil neuken, neh. Dan moet je een fuckbuddy zoeken, geen relatie aangaan. Wat mij betreft mag een man 100% van zijn vrije tijd doen waar hij zin in heeft. Echter als hij een relatie met mij heeft, mag ik toch verwachten dat hij ook zin heeft om tijd met mij door te brengen? Dat dat voor hem niet voelt alsof hij iets op moet offeren?quote:Op zaterdag 24 december 2016 02:14 schreef Puntenjager het volgende:
Je schrijft beslist geen onzin, maar toch denk ik dat het mijn punt niet weerlegt. Ik zal op een paar punten ingaan.
[..]
Motorrijden en 'klemzuipen' (mijn voorbeelden) kunnen schadelijke vormen aannemen wanneer ze te extreem 'beoefend' worden. Echter er zijn zat vrouwen die hun partners zulke zaken per definitie verbieden. Ook als ze nog lang niet de problemen opleveren die jij schetst.
Kinderen eisen een grotere mate van toewijding en volwassenheid. Volledig mee eens. Echter ook zonder kinderen in het spel worden veel mannen gekortwiekt en dan is het echt niet 'noodzakelijk' want 'kinderen bladiebla'.
Ook dat het 'natuurlijk niet ten koste mag gaan van de tijd die je met je vriendin doorbrengt' zegt toch wel veel over hoe jij hier in staat, wat mij betreft. Uiteraard gaan de activiteiten die een man solo onderneemt ten koste van de tijd die hij met zijn vriendin/vrouw doorbrengt. Per definitie. Echter, heb jij recht op 100% van zijn vrije tijd of mag hij een klein deel van de tijd nog iets voor zichzelf doen!?
Wat ik maar al te vaak zie gebeuren, is dat een man initieel hemel en aarde beweegt om de vrouw voor zich te winnen. Dan is de buit binnen, en wil hij zich weer als vrijgezel gedragen, maar wel zijn verworven recht op seks behouden. Zo zitten de meeste vrouwen nou eenmaal niet in elkaar. Ik heb tenminste wel wat aandacht nodig om mijn interesse te behouden. Krijg ik die aandacht thuis niet, omdat hij alsmaar bezig is met zijn eigen behoeftes vervullen, en ik niet bij die behoeftes hoor, dan ben ik zeker gevoeliger voor aandacht van elders. Maar dan zou ik het uitmaken en niet vreemdgaan.quote:Zeker, mannen gaan ook vreemd. Misschien nog wel meer dan vrouwen. Echter het ging mij niet om vreemdgaan, maar om de sexuele interesse van een vrouw voor haar man. Die daalt namelijk sterk volgens mij na verloop van tijd, terwijl daar andersom veel minder sprake van is.
En ja, je ziet vaak dat die sexuele interesse bij een nieuwe vent weer vollop aanwezig is. Echter, dat wil niet zeggen DAT ze vreemd gaat. Dat is hooguit een vervolgstap, een 'resultaat', maar niet de oorzaak en ook niet het punt dat ik wilde maken.
Natuurlijk moet ik de verbouwing van jouw huis niet overnemen. Maar MIJN huis dan? Ik ben met klopboor en breekijzer in de weer geweest en ik heb ervan genoten. Mijn vader is een doe-het-zelver en vraagt liever mij dan mijn broer om hulp bij een dak leggen, omdat ik het met kinderlijk enthousiasme aangrijp. In jouw ogen zou ik dat dus beter op kunnen geven om seksueel aantrekkelijk te blijven voor jou, terwijl ik van jou geen inzet hoef te verwachten om seksueel aantrekkelijk te blijven voor mij?quote:Ook hier verkijk je je, mijns inziens, weer te veel op de 'logica op het eerste gezicht'.
Natuurlijk zijn de dingen die je noemt fijn en zeker geen afknapper. Ik als man knap ook niet gelijk op jou af als je normaal helpt in het huishouden. Maar misschien wel als jij als (mijn) vrouw met grote doortastendheid en vastberadenheid de verbouwing van mijn huis overneemt. Met 'mannelijk' overwicht de bouwvakkers aanstuurt en net zo lomp met materiaal en gereedschap loopt te beuken en te smijten als die bouwvakkers.
Ondanks dat je mij dan enorm zou helpen en ik het ook erg zou waarderen, zou ik je waarschijnlijk toch een beetje een sterke kerel vinden in plaats van een lekker wijf.
En nee, dat is volgens mij geen sexisme. Als heteroman val je gewoon op de aspecten die jou tot een vrouw maken (uiterlijk en gedrag). En als jij te mannelijk wordt, vind ik je gewoon niet meer zo aantrekkelijk.
Dat is wel degelijk seksisme en is niet iets van hetero mannen, maar van jou.quote:Op zaterdag 24 december 2016 02:14 schreef Puntenjager het volgende:
Ook hier verkijk je je, mijns inziens, weer te veel op de 'logica op het eerste gezicht'.
Natuurlijk zijn de dingen die je noemt fijn en zeker geen afknapper. Ik als man knap ook niet gelijk op jou af als je normaal helpt in het huishouden. Maar misschien wel als jij als (mijn) vrouw met grote doortastendheid en vastberadenheid de verbouwing van mijn huis overneemt. Met 'mannelijk' overwicht de bouwvakkers aanstuurt en net zo lomp met materiaal en gereedschap loopt te beuken en te smijten als die bouwvakkers.
Ondanks dat je mij dan enorm zou helpen en ik het ook erg zou waarderen, zou ik je waarschijnlijk toch een beetje een sterke kerel vinden in plaats van een lekker wijf.
En nee, dat is volgens mij geen sexisme. Als heteroman val je gewoon op de aspecten die jou tot een vrouw maken (uiterlijk en gedrag). En als jij te mannelijk wordt, vind ik je gewoon niet meer zo aantrekkelijk.
Ik begrijp dat je een vrouw niet meer aantrekkelijk vindt als zij te mannelijk wordt. Maar het bezitten van een aantal mannelijke gedragingen en/of interesses maakt een vrouw niet direct te mannelijk. Een vrouw kan heel goed de aspecten die haar tot een vrouw maken bezitten en daarnaast ook nog een aantal 'mannelijke' gedragingen/interesses hebben.quote:Op zaterdag 24 december 2016 02:14 schreef Puntenjager het volgende:
Ook hier verkijk je je, mijns inziens, weer te veel op de 'logica op het eerste gezicht'.
Dan heb je de verkeerde mannen ontmoet, want dan hebben ze nooit echte oprechte interesse in je gehad.quote:Op zaterdag 24 december 2016 06:59 schreef Evienne het volgende:
Wat ik maar al te vaak zie gebeuren, is dat een man initieel hemel en aarde beweegt om de vrouw voor zich te winnen. Dan is de buit binnen, en wil hij zich weer als vrijgezel gedragen, maar wel zijn verworven recht op seks behouden. Zo zitten de meeste vrouwen nou eenmaal niet in elkaar.
Het wassen van borden of stucen van muren zijn echter geen inherent mannelijke of vrouwelijke handelingen. Wij associėren ze er hooguit mee omdat we inherent mannelijke en vrouwelijke eigenschappen vertalen naar een taakverdeling in onze moderne maatschappij en deze handelingen toevallig binnen de mannelijke en vrouwelijke rolpatronen vallen.quote:Op zaterdag 24 december 2016 02:14 schreef Puntenjager het volgende:
Je schrijft beslist geen onzin, maar toch denk ik dat het mijn punt niet weerlegt. Ik zal op een paar punten ingaan.
[..]
Motorrijden en 'klemzuipen' (mijn voorbeelden) kunnen schadelijke vormen aannemen wanneer ze te extreem 'beoefend' worden. Echter er zijn zat vrouwen die hun partners zulke zaken per definitie verbieden. Ook als ze nog lang niet de problemen opleveren die jij schetst.
Kinderen eisen een grotere mate van toewijding en volwassenheid. Volledig mee eens. Echter ook zonder kinderen in het spel worden veel mannen gekortwiekt en dan is het echt niet 'noodzakelijk' want 'kinderen bladiebla'.
Ook dat het 'natuurlijk niet ten koste mag gaan van de tijd die je met je vriendin doorbrengt' zegt toch wel veel over hoe jij hier in staat, wat mij betreft. Uiteraard gaan de activiteiten die een man solo onderneemt ten koste van de tijd die hij met zijn vriendin/vrouw doorbrengt. Per definitie. Echter, heb jij recht op 100% van zijn vrije tijd of mag hij een klein deel van de tijd nog iets voor zichzelf doen!?
[..]
Zeker, mannen gaan ook vreemd. Misschien nog wel meer dan vrouwen. Echter het ging mij niet om vreemdgaan, maar om de sexuele interesse van een vrouw voor haar man. Die daalt namelijk sterk volgens mij na verloop van tijd, terwijl daar andersom veel minder sprake van is.
En ja, je ziet vaak dat die sexuele interesse bij een nieuwe vent weer vollop aanwezig is. Echter, dat wil niet zeggen DAT ze vreemd gaat. Dat is hooguit een vervolgstap, een 'resultaat', maar niet de oorzaak en ook niet het punt dat ik wilde maken.
[..]
En als jij goed had gelezen, dan had je begrepen dat het mij ging om het verbieden van dingen die helemaal niet zo'n impact hebben op de relatie. Vaak genoeg zelfs zaken waar de vrouw helemaal geen last van heeft, maar die de vrouw onzin vindt. Meestal aankopen van mannendingen (Kom nu niet aanzetten met voorbeelden als het vergokken van al het gemeenschappelijk vermogen waardoor er groot financieel risico ontstaat. Dat zijn extremen waarvan het volstrekt duidelijk is dat ze onwenselijk zijn en waar een verbod van de vrouw erg verstandig is).quote:Op zaterdag 24 december 2016 06:59 schreef Evienne het volgende:
[..]
Als je goed leest zeg ik 'als dat STEEDS ten koste gaat van de tijd'... Regelmatig uitgaan en zuipen, prima, maar twee avonden per weekend bezopen thuiskomen, overdag niks waard zijn (maar wel gaan motorrijden) en dan verwachten dat je vriendin daar tevreden mee blijft en vooral klaarligt als je wil neuken, neh. Dan moet je een fuckbuddy zoeken, geen relatie aangaan. Wat mij betreft mag een man 100% van zijn vrije tijd doen waar hij zin in heeft. Echter als hij een relatie met mij heeft, mag ik toch verwachten dat hij ook zin heeft om tijd met mij door te brengen? Dat dat voor hem niet voelt alsof hij iets op moet offeren?
Zal zeker voorkomen, maar volgens mij komt de omgekeerde situatie een stuk vaker voor. Namelijk de stelling waar deze discussie mee startte: dat vrouwen verloop van tijd hun seksuele interesse in hun vaste partner verliezen met als gevolg dat de seksfrequentie zeer sterk daalt. En als er dan geneukt wordt is het een moetje met absoluut nul passie van de kant van de vrouw.quote:[..]
Wat ik maar al te vaak zie gebeuren, is dat een man initieel hemel en aarde beweegt om de vrouw voor zich te winnen. Dan is de buit binnen, en wil hij zich weer als vrijgezel gedragen, maar wel zijn verworven recht op seks behouden. Zo zitten de meeste vrouwen nou eenmaal niet in elkaar. Ik heb tenminste wel wat aandacht nodig om mijn interesse te behouden. Krijg ik die aandacht thuis niet, omdat hij alsmaar bezig is met zijn eigen behoeftes vervullen, en ik niet bij die behoeftes hoor, dan ben ik zeker gevoeliger voor aandacht van elders. Maar dan zou ik het uitmaken en niet vreemdgaan.
quote:Op zaterdag 24 december 2016 06:59 schreef Evienne het volgende:
[..]
Natuurlijk moet ik de verbouwing van jouw huis niet overnemen. Maar MIJN huis dan? Ik ben met klopboor en breekijzer in de weer geweest en ik heb ervan genoten. Mijn vader is een doe-het-zelver en vraagt liever mij dan mijn broer om hulp bij een dak leggen, omdat ik het met kinderlijk enthousiasme aangrijp. In jouw ogen zou ik dat dus beter op kunnen geven om seksueel aantrekkelijk te blijven voor jou, terwijl ik van jou geen inzet hoef te verwachten om seksueel aantrekkelijk te blijven voor mij?
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat de aantrekkingskracht tussen man en vrouw ergens vandaan komt. Ergens op gebaseerd is.quote:Op donderdag 29 december 2016 12:22 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Het wassen van borden of stucen van muren zijn echter geen inherent mannelijke of vrouwelijke handelingen. Wij associėren ze er hooguit mee omdat we inherent mannelijke en vrouwelijke eigenschappen vertalen naar een taakverdeling in onze moderne maatschappij en deze handelingen toevallig binnen de mannelijke en vrouwelijke rolpatronen vallen.
Maar de rolpatronen staan echt niet zo vast, dat er niks in kan veranderen, zonder dat we van geslacht wisselen. Uiteindelijk staat of valt het vooral bij de manier waarop je het doet en de wijze waarop je jezelf gedraagt over de gehele linie. Als een vrouw zich lomper gedraagt terwijl ze helpt verbouwen is dat inderdaad minder aantrekkelijk, net als wanneer een man een delicaat bloemetje wordt. Dat zit hem echter niet in het oppakken van een hamer of een afwassponsje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |