in veel trommels worden koekjes zacht en wij bakken veel koekjes voor kerst. deze koekjes zijn wel 2 weken houdbaar hoorquote:Op dinsdag 13 december 2016 15:07 schreef sirdanilot het volgende:
Gewoon, in een koektrommel?
En binnen relatief korte tijd opeten, want in jouw zelfgemaakte koekjes zit geen conserveringsmiddel en in supermarktkoekjes wel, dus ze blijven soweiso nooit even lang goed.
Wat is dit nou weer voor een vraag
ik ga even hun site checkenquote:Op dinsdag 13 december 2016 14:47 schreef Elvi het volgende:
Ik heb een koekjesdoos van Tupperware. In een blik worden ze toch snel zacht, dus je moet echt iets hebben wat luchtdicht afsluit.
Dat komt omdat je koektrommel niet luchtdicht afsluit.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:21 schreef madeliefff het volgende:
[..]
in veel trommels worden koekjes zacht en wij bakken veel koekjes voor kerst. deze koekjes zijn wel 2 weken houdbaar hoor
ja weet ik. k kijk wel gewoon voor die luchtdichte bakjes bij blokker . maar ik hoopte op een tip voor blikken trommels die wel goed afsluitenquote:Op dinsdag 13 december 2016 15:24 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat komt omdat je koektrommel niet luchtdicht afsluit.
Tupperware luchtdichte bakjes of zelfs een luchtdichte pot kan ook.
Blikken trommels zijn echt niks. Ik heb ze allemaal weggedaan en vervangen voor luchtdichtequote:Op dinsdag 13 december 2016 15:44 schreef madeliefff het volgende:
[..]
ja weet ik. k kijk wel gewoon voor die luchtdichte bakjes bij blokker . maar ik hoopte op een tip voor blikken trommels die wel goed afsluiten
Goed idee!quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:55 schreef Lunatiek het volgende:
Luchtdicht, dan kun je ook aan zo'n Weck-pot denken. Met zo'n rubberen ring onder de deksel. Is voor de kerst wat sfeervoller dan een Tupperware bakkie.
Inderdaad!quote:Op vrijdag 16 december 2016 19:07 schreef Charlie_Brown het volgende:
Koekjes niet mixen. Dus geen zachte koekjes bij knapperige doen. Dan worden de knapperig slap en de zachte droog.
I call bullshit. In koekjes zit meestal geen. Conserveringsmiddel. Ze zijn droog genoeg om uit zichzelf geconserveerd te zijn.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:07 schreef sirdanilot het volgende:
Gewoon, in een koektrommel?
En binnen relatief korte tijd opeten, want in jouw zelfgemaakte koekjes zit geen conserveringsmiddel en in supermarktkoekjes wel, dus ze blijven soweiso nooit even lang goed.
Wat is dit nou weer voor een vraag
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |