abonnement Unibet Coolblue
pi_167298394
• Ben jij al aan het vergelijken of je volgend jaar elders goedkoper uit bent?
• Heb je je oog al laten vallen op de "lokkertjes" die verzekeraars inzetten?
• Weet je nog niet zeker welke dekking je moet nemen en waar?
• Cashbackkorting kun je in FHF / CashbackLinkjes van Anderzorg aanbieden en vinden als het beschikbaar is.
- - Hier en daar vragen om Cashbackkorting en aanbieden is niet nodig en wordt ook verwijderd.

Handige sites (alhoewel commerciële partijen):
Independer.nl
Verzekeringssite.nl
Zorgkiezer.nl
Geld.nl
Zorgpremiekorting.nl
Prijsvergelijker24.nl
Poliswijzer.nl
Zorgwatch.nl

Rijksoverheid:
Zorgverzekering

quote:
De verzekering die jaarlijks de meeste veranderingen doormaakt is de zorgverzekering. Ook in 2016 staan zijn er weer een behoorlijk aantal veranderingen doorgevoerd.
De belangrijkste veranderingen voor de basiszorgverzekering van 2016:

• Het eigen risico gaat met 10 euro per jaar omhoog.
• De premie van de basiszorgverzekering zal met circa ¤ 85 per jaar stijgen.
• Het vervolgonderzoek op de NIPT test, wordt vergoed wanneer de NIPT test in het buitenland positief was.
• Bij een operatie voor een open ruggetje voor de geboorte is er vanaf 1 januari 2016 een volledige vergoeding. Dit mits er voldaan wordt aan twee voorwaarden. De operatie moet plaats vinden in Leuven in België. De zwangere vrouw moet door een Nederlands Universitair Medisch Centrum voorgedragen worden voor de behandeling.
• De gebruikskosten van een AED worden vanaf 1 januari 2016 vergoed vanuit de basisverzekering.
• Vanaf 1 januari 2016 hebben kinderen tot 7 jaar met een ernstige lichamelijke handicap of beperking recht op zittend ziekenvervoer naar een medisch kinderdagverblijf. Het vervoer moet medisch noodzakelijk zijn.
• Ambulancevervoer van en naar een instelling voor Jeugd-ggz wordt vergoed vanuit de basisverzekering. De zorg in de instelling moet wel vergoed worden door de gemeente. Al dan niet gedeeltelijk.
• De vergoeding voor de behandeling van chronische aspecifieke lage rugklachten verdwijnt uit het basispakket.


[ Bericht 1% gewijzigd door Leandra op 17-12-2016 00:12:01 ]
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_167298402
Voor mij kan het rekenen ook beginnen.

Gaat dan over een tandartsverzekering. Krijg volgend jaar waarschijnlijk 2 kronen (code R24) en wil nu gaan kijken of dit verzekerd wordt.

Iemand toevallig tips? :)

Edit: en hoe zit het tegenwoordig met acceptatieplichten bij tandarstverzekeringen?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  dinsdag 13 december 2016 @ 12:27:50 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_167298591
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 12:18 schreef Black-Death het volgende:
Voor mij kan het rekenen ook beginnen.

Gaat dan over een tandartsverzekering. Krijg volgend jaar waarschijnlijk 2 kronen (code R24) en wil nu gaan kijken of dit verzekerd wordt.

Iemand toevallig tips? :)

Edit: en hoe zit het tegenwoordig met acceptatieplichten bij tandarstverzekeringen?
Je moet per verzekering bekijken of er een wachttijd is.

Aanvullende verzekeringen die kronen vergoeden, zijn vaak flink aan de prijs. Het zal wel iets voordeel opleveren (op één kroon had ik iets van 150 euro voordeel).
The love you take is equal to the love you make.
pi_167298686
Zelfs Independer is tegenwoordig onderdeel van een zorgverzekeraar. Ik weiger gebruik te maken van dat soort 'onafhankelijke' vergelijkingssites.

Ik zit al een tijdje bij DSW en vind het verder wel best. Dan maar lekker 5 euro duurder per maand.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2016 12:32:53 ]
pi_167298748
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2016 12:32 schreef DevFreak het volgende:
Zelfs Independer is tegenwoordig onderdeel van een zorgverzekeraar. Ik weiger gebruik te maken van dat soort 'onafhankelijke' vergelijkingssites.

Ik zit al een tijdje bij DSW en vind het verder wel best. Dan maar lekker 5 euro duurder per maand.
Onafhankelijk :')
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_167298772
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 12:34 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Onafhankelijk :')
Dat is wat de heren claimen. ;)

En iedereen trapt erin.

Ik wordt er eigenlijk een beetje boos om wanneer ik mij bedenk hoeveel zorgverzekeraars uitgeven aan reclame, in de plaats van zorg en innovatie.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2016 12:36:47 ]
pi_167299295
Zit net even gauw wat te kijken maar het wordt nog een hele kluif om alles te vergelijken :')
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  dinsdag 13 december 2016 @ 13:21:01 #8
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_167299555
quote:
19s.gif Op dinsdag 13 december 2016 12:36 schreef DevFreak het volgende:

Ik wordt er eigenlijk een beetje boos om wanneer ik mij bedenk hoeveel zorgverzekeraars uitgeven aan reclame, in de plaats van zorg en innovatie.
Dat is inderdaad schandalig. Super die privatisering :')
pi_167299582
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:21 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is inderdaad schandalig. Super die privatisering :')
Een grote overheid kan natuurlijk niet. :P

Wel, de overheid kan me tegenwoordig niet groot genoeg zijn. Gezondheidszorg is een kerntaak van haar en behoord naar mijn mening niet toe aan grote commerciëlen.
pi_167308187
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:02 schreef Black-Death het volgende:
Zit net even gauw wat te kijken maar het wordt nog een hele kluif om alles te vergelijken :')
Hoeveel werk het is hangt sterk af van je wensen. Bij mij was het simpel, namelijk alleen de premie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_167309042
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2016 12:32 schreef DevFreak het volgende:
Zelfs Independer is tegenwoordig onderdeel van een zorgverzekeraar. Ik weiger gebruik te maken van dat soort 'onafhankelijke' vergelijkingssites.

Ik zit al een tijdje bij DSW en vind het verder wel best. Dan maar lekker 5 euro duurder per maand.
En toch komt naar mijn mening het meest gunstige resultaat voor mij eruit rollen. En de tandongevallen verzekering is natuurlijk ook mooi meegenomen.

Het addertje zit vooral bij de zorgverzeker die aan Independer een premie moet betalen, maarja daar heb ik geen last van.
pi_167309472
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 00:29 schreef jweetogh het volgende:

[..]

Zou je kunnen benoemen welke nadelen dat zijn? Ik denk erom om over te stappen samen met mijn gezin en enkele andere familieleden, dus hoe meer ik weet, hoe beter.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:34 schreef Warrick21 het volgende:

[..]

• Zoals eerder benoemd worden niet alle tandartscodes vergoed.
• Als je als vrouwzijnde ook anticonceptiva verzekerd wilt hebben, moet je het Jong pakket nemen. Maar daar kreeg je weer maar 150 euro tandarts vergoed.
• Als je voor jezelf het pakket Jong neemt, dan krijg je kind altijd het pakket Extra. De vergoedingen verschillen lichtelijk tussen de twee.

Het is echt niet alsof het een slechte verzekeraar is ofzoiets dergelijks. Maar vooral het tweede is bijvoorbeeld voor mijn vriendin een echte dealbreaker. Maarja, als je het minimale verzekerd wilt hebben en dus ook minimaal contact hebt. Dan is Anderzorg zeker een van de beste opties.
Ik heb dus weer zo'n uitzondering bij Anderzorg te pakken. Als je overweeg je gezin te verzekeren. Let erop dat orthodontie onder de 18 jaar niet wordt vergoed. Alleen als je Anderzorg Tand neemt wordt het boven de 18 jaar vergoed voor 80% tot 1.000. En zelfs dan heb je nog een jaar wachttijd (kortom, je moet 2 jaar aan Anderzorg blijven hangen)

  dinsdag 13 december 2016 @ 21:42:23 #13
286575 Roces18
Chef de party
pi_167310701
Anderzorg heeft ook niet bepaald gezinnen als doelgroep. Dus dat was te verwachten... Denk eerder aan 18-30 jaar , student, young professional
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_167311910
Iemand ervaring met Besured?

Heb daar net afgesloten. 350 euro tandarts dekking 100% voor maar 12 euro + Europa dekking
Met 350 euro eigen risico voor maar 111,- euro zonder fysio.

Vond het wel voordelig.
pi_167313600
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:22 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Een grote overheid kan natuurlijk niet. :P

Wel, de overheid kan me tegenwoordig niet groot genoeg zijn. Gezondheidszorg is een kerntaak van haar en behoord naar mijn mening niet toe aan grote commerciëlen.
nee de Nederlandse overheid regelt dingen goed. Digid, ov chipkaart, noordzuidlijn, hsl, de treinen die daarop moeten rijden...
pi_167313668
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:02 schreef Warrick21 het volgende:

[..]


[..]

Ik heb dus weer zo'n uitzondering bij Anderzorg te pakken. Als je overweeg je gezin te verzekeren. Let erop dat orthodontie onder de 18 jaar niet wordt vergoed. Alleen als je Anderzorg Tand neemt wordt het boven de 18 jaar vergoed voor 80% tot 1.000. En zelfs dan heb je nog een jaar wachttijd (kortom, je moet 2 jaar aan Anderzorg blijven hangen)

[ afbeelding ]
zk vergoedt 2k uit drie sterren 100% zonder wachttijd voor jonger dan 18.
  donderdag 15 december 2016 @ 14:48:59 #17
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_167344298
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_167344817
quote:
Een soort spaarpot, elke euro die je inlegt kan je terugkrijgen door aan tandartskosten of op te zeggen.
pi_167344858
quote:
Ik vind die verzekering duur.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_167344914
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 15:18 schreef Mathijz het volgende:

[..]

Een soort spaarpot, elke euro die je inlegt kan je terugkrijgen door aan tandartskosten of op te zeggen.
nee
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_167345029
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 15:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

nee
Wat is het dan wel?
pi_167345733
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 15:28 schreef Mathijz het volgende:

[..]

Wat is het dan wel?
Je premieinleg is een deel verzekeringspremie en dienstverlening ixorg en een deel inleg wat wel van jou blijft. Die verzekeringspremie vind ik nogal hoog voor de ongevallenverzekering.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_167348428
Ik heb mijn keuze voor volgend jaar helemaal rond. Ik kies voor Anderzorg basis met aanvullende Tandverzekering (80% tot max ¤500 + controles) en maximaal eigen risico. Ik betaal dan in één keer ¤1.116,60.
Daarbovenop krijg ik dan ¤40 cashback via het topic daarvoor in FHF En dan komt mijn maandbedrag dus uit op: ¤89,72. Dan kan ik gelukkig nog wel bij alle ziekenhuizen terecht. Lijkt mij toch wel de beste en goedkoopste optie voor deze mogelijkheden. Ben er echt heel erg blij mee :)

[ Bericht 15% gewijzigd door Nizno op 15-12-2016 23:38:11 ]
pi_167350910
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 18:10 schreef Fonkelore het volgende:
Ik heb mijn keuze voor volgend jaar helemaal rond. Ik kies voor Anderzorg basis met aanvullende Tandverzekering (80% tot max ¤500 + controles) en maximaal eigen risico. Ik betaal dan in één keer ¤1.116,60.
Daarbovenop krijg ik dan ¤40 cashback via FHF En dan komt mijn maandbedrag dus uit op: ¤89,72. Dan kan ik gelukkig nog wel bij alle ziekenhuizen terecht. Lijkt mij toch wel de beste en goedkoopste optie voor deze mogelijkheden. Ben er echt heel erg blij mee :)
ik zou dan eerder een budget polis doen zonder 885 dan een natura met, maar goed.

Via de cash back inderdaad de beste deal.

[ Bericht 8% gewijzigd door Nizno op 15-12-2016 23:38:25 ]
pi_167350946
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2016 19:55 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik zou dan eerder een budget polis doen zonder 885 dan een natura met, maar goed.
waarom?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')