Complete lichamen zijn er voor nabestaanden om te kunnen rouwen en te gedenken.quote:Op maandag 12 december 2016 16:18 schreef Habbezak het volgende:
[..]
Dit is zulke flauwekul. Begraafplaatsen zijn er voor nabestaanden om te kunnen rouwen en te gedenken.
Men kan bezwaren hebben tegen het doneren van organen. Om wat voor reden dan ook.quote:Niemand heeft meer iets aan die nier als hij onder de grond zit. Of dat hart.. Mensen laten blijkbaar liever dat verrotten in plaats van dat ze een leven redden. Dat heeft helemaal niks met het bewust doodmaken van ouderen of kerngezonde babies te maken.
Ik kan geen één goeie reden bedenken. Misschien kun jij helpen. En compleet lichaam? Alsof er iets aan het uiterlijk lichaam te zien is nadat er nieren verwijderd zijn. Dit is zo kortzichtig. Natuurlijk wordt er rekening gehouden bij een uitvaart.quote:Op maandag 12 december 2016 16:25 schreef kmkmmr het volgende:
[..]
Complete lichamen zijn er voor nabestaanden om te kunnen rouwen en te gedenken.
[..]
Men kan bezwaren hebben tegen het doneren van organen. Om wat voor reden dan ook.
Je zou een poging kunnen wagen om zo'n keuze te respecteren, in plaats van zo'n persoonlijke keuze afkraken en belachelijk maken.
Gewoon enorm zonde om dit soort zaken te bestempelen als 'ziek', 'egoïstisch' en 'verrot'.
- Omdat de persoon het niet wil. Een betere reden is er niet.quote:Op maandag 12 december 2016 16:26 schreef Habbezak het volgende:
[..]
Ik kan geen één goeie reden bedenken. Misschien kun jij helpen.
Hoop dat die eliminatierondes dan op tv worden getoondquote:Op maandag 12 december 2016 16:12 schreef kmkmmr het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik vind het bijvoorbeeld absurd dat er begraafplaatsen zijn. Die mensen zijn toch dood, gewoon weg ermee. Al die graven nemen ruimte in, ruimte waar je bijvoorbeeld mooi een studentenhuis kunt vestigen.
Tevens moeten we ook 'eliminatierondes' houden bij verzorgings- en bejaardentehuizen. Elke instelling moet elk jaar een 80+'er opofferen. Het is gewoon ziek dat we dat soort levende lijken in leven houden.
Ook mogen wat mij betreft gezonde baby's niet geaborteerd worden. Die kleine lichaampjes kunnen goed gebruikt worden voor wetenschappelijk onderzoek. De ouders moeten de keuze hebben om hun baby af te staan aan de wetenschap, zodat deze op een zo humaan mogelijke manier ingezet kan worden.
Is dat dan al door de 1e kamer gegaan?quote:Op maandag 12 december 2016 14:11 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb me na de gelegaliseerde organenroof van de D66 definitief uitgeschreven als donor.
Dat is niet aan jou om te bepalen. Het lichaam van een mens wordt is geen staatseigendom dat naar believen ingezet kan worden wanneer het geen nut meer heeft.quote:Op maandag 12 december 2016 16:26 schreef Habbezak het volgende:
Alsof er iets aan het uiterlijk lichaam te zien is nadat er nieren verwijderd zijn.
Ja, jij bent in ieder geval heel ruimdenkend door te dicteren hoe een ander over doneren zou moeten nadenken.quote:Dit is zo kortzichtig.
Kortom:quote:Op maandag 12 december 2016 16:29 schreef kmkmmr het volgende:
[..]
- Omdat de persoon het niet wil. Een betere reden is er niet.
- Wegens religie.
- Men kan het persoonlijk geen fijn idee vinden, omdat men wel hersendood is, maar het lichaam (kunstmatig) nog wel leeft.
En ook dát is ieders recht.quote:Op maandag 12 december 2016 16:32 schreef Habbezak het volgende:
[..]
Kortom:
Egoisme, Naiviteit, domheid.
Omdat het 'nee' tegen doneren voortkomt uit pure domheid ofwel egoïsme. Mensen gaan pas nadenken wanneer iemand in de nabije omgeving een donorhart of nier nodig heeft.quote:Op maandag 12 december 2016 16:31 schreef kmkmmr het volgende:
[..]
Dat is niet aan jou om te bepalen. Het lichaam van een mens wordt is geen staatseigendom dat naar believen ingezet kan worden wanneer het geen nut meer heeft.
[..]
Ja, jij bent in ieder geval heel ruimdenkend door te dicteren hoe een ander over doneren zou moeten nadenken.
Omdat de persoon in kwestie het 'gewoon' niet wil.quote:Op maandag 12 december 2016 16:34 schreef Habbezak het volgende:
Jij zelf kan ook geen sterk argument verzinnen om de nieren niet af te staan.
Dit is heel frustrerend als je een kindje van tien hebt die al twee jaar dialyse heeft en op de wachtlijst staat voor een nier. Met jouw 'nee' en 'ik wil het 'gewoon' niet' zeg je eigenlijk tegen die persoon.. Sterf maar lekkerquote:Op maandag 12 december 2016 16:37 schreef kmkmmr het volgende:
[..]
Omdat de persoon in kwestie het 'gewoon' niet wil.
Serieus, een betere reden is er niet. Die persoon hoeft er geen verantwoordelijkheid over af te leggen of wat dan ook. Ook hier geldt 'nee = nee'.
heel kut voor je maar dat geeft je niet het recht de organen van een ander te rovenquote:Op maandag 12 december 2016 16:40 schreef Habbezak het volgende:
[..]
Dit is heel frustrerend als je een kindje van tien hebt die al twee jaar dialyse heeft en op de wachtlijst staat voor een nier. Met jouw 'nee' en 'ik wil het 'gewoon' niet' zeg je eigenlijk tegen die persoon.. Sterf maar lekker
quote:Op maandag 12 december 2016 16:38 schreef Veldmedewerker het volgende:
Na het lezen van de gemiddelde reactie weet ik zeker dat ik niets meer weggeef
Ik pleit niet voor dit rechtquote:Op maandag 12 december 2016 16:41 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
heel kut voor je maar dat geeft je niet het recht de organen van een ander te roven
Zie jij wat jij doet?quote:Op maandag 12 december 2016 16:40 schreef Habbezak het volgende:
[..]
Dit is heel frustrerend als je een kindje (persoon) van tien hebt die al twee jaar dialyse heeft en op de wachtlijst staat voor een nier. Met jouw 'nee' en 'ik wil het 'gewoon' niet' zeg je eigenlijk tegen die (kindje) persoon.. Sterf maar lekker
Aan jou dan weer welquote:
prima danquote:Op maandag 12 december 2016 16:42 schreef Habbezak het volgende:
[..]
Ik pleit niet voor dit recht
Maar ik mag gelukkig iedereen die 'nee' zegt aarsdom en egoïstisch vinden
Welke partij stem jij op?quote:Op maandag 12 december 2016 16:40 schreef Habbezak het volgende:
[..]
Dit is heel frustrerend als je een kindje van tien hebt die al twee jaar dialyse heeft en op de wachtlijst staat voor een nier. Met jouw 'nee' en 'ik wil het 'gewoon' niet' zeg je eigenlijk tegen die persoon.. Sterf maar lekker
hoeveel van jouw inkomen sta jij af aan de allerarmsten op deze aarde? Of zeg jij tegen die kindertjes in Eritrea: sterf maar lekkerquote:
Als ik dood ben mogen ze alles hebben. Ik doneer ook bloed.quote:Op maandag 12 december 2016 16:45 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
prima dan
Heb je zelf trouwens al een nier gedoneerd? Of is dit allemaal goedkoop scoren van je
Wanneer ben jij dood als jij nog warm bent of ben jij dan al koud?quote:Op maandag 12 december 2016 16:47 schreef Habbezak het volgende:
[..]
Als ik dood ben mogen ze alles hebben. Ik doneer ook bloed.
Wat is er zo moeilijk aan om te begrijpen dat je geen recht hebt op de organen van een ander?quote:Op maandag 12 december 2016 16:40 schreef Habbezak het volgende:
[..]
dan is het te laat voor dat arme kindquote:Op maandag 12 december 2016 16:47 schreef Habbezak het volgende:
[..]
Als ik dood ben mogen ze alles hebben. Ik doneer ook bloed.
Enkele seconden voordat ik jouw reactie las dacht ik precies hetzelfde. Dat was echt toevallig. Of juist niet.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |