quote:Op maandag 12 december 2016 20:30 schreef Razztwizzle het volgende:
Overigens heeft ze vandaag de PSZ-juf vakkundig voor de gek gehouden. Ze is namelijk nog van ze lang zal ze leven niet zindelijk. Maar vond het WC-rondje voor het naar buiten gaan wel heel interessant. Dus wilde ze ook. En ze heeft volgens juf zeker 5 minuten volgehouden dat er "BIJNA POEP" aankwam. Want ja, dan mag je blijven zitten. Mijn kleine actrice
.
Ze maakt nu ook echt van die snode plannetjes. Staat ze in de Blokker bij een stellage Nijntje-broodtrommels heel hebberig te kijken. Dus ik zeg: "Mooi hè lieverd. Kom je nu weer mee?". Krijg ik een duw en een "Nee mama jij moet weg. Naar de kassa. Annie hier blijven."
Ja eh ik kreeg gewoon een droge broek hoor! En ik leerse dat ik de juf niet eng hoefde te vinden en naar het toilet mocht vragenquote:Op maandag 12 december 2016 20:52 schreef Omentielvo het volgende:
Inderdaad mezelf geen zorgen maken. Het zal vast wel goedkomen.
Maar ik kan echt huilen bij het idee dat een vierjarige de hele dag met een natte broek zit, omdat ze niet durfde te vragen of ze naar het toilet mocht![]()
Ik zie nu waarschijnlijk meer op tegen de kleuterschool dan Riley. Zij gaat de laatste weken eindelijk wennen aan het idee.
Ik lees alleen maar wat er verwacht wordt en wat zij nog niet kan/wil
Ik had dat ook als kleuter en heb daar nog duidelijke herinneringen aan. Mijn juf was nogal pinnig en had er niet veel geduld mee. Dat maakte dat ik het helemaal niet goed durfde te zeggen of te vragen. Dat ging zelfs zo ver dat als ze aan mij zag dat ik moest, (dan zat ik natuurlijk te wiebelen) ik het nog ontkende. Met als gevolg wel eens een natte broek inderdaad. Achteraf vind ik het wel sneu voor mezelf, maar vooral dus vanwege de juf die er niet vriendelijk en aardig mee omging. Verder had ik het wel echt naar mijn zin daarquote:Op maandag 12 december 2016 20:52 schreef Omentielvo het volgende:
Maar ik kan echt huilen bij het idee dat een vierjarige de hele dag met een natte broek zit, omdat ze niet durfde te vragen of ze naar het toilet mocht![]()
Ik vind het oprecht meevallen wat er van mijn kleuter verwacht werd. Ja zindelijk zijn.quote:Op maandag 12 december 2016 20:52 schreef Omentielvo het volgende:
Ik zie nu waarschijnlijk meer op tegen de kleuterschool dan Riley. Zij gaat de laatste weken eindelijk wennen aan het idee.
Ik lees alleen maar wat er verwacht wordt en wat zij nog niet kan/wil
Jep geprobeerd (eind van de zomer), werkte niet. 4 natte broeken per dag... Onderbroek-luierbroek ook geprobeerd, lekte helaas nog steeds door. Het is ook niet dat hij het niet merkt ('mama er komt nu een plasje aan'), het boeit m gewoon niet zoquote:Op dinsdag 13 december 2016 10:27 schreef Morretje het volgende:
MM, heb je al eens geprobeerd om op een thuisdag geen luiers/luierbroekjes meer aan te doen, met de boodschap: zo, je bent nu al 3, plassen doen we op de wc. En dan maar laten ervaren hoe dat voelt, als je plast zonder luier?
Hier werkte dat bij beide kinderen. Dat was dan wel in de zomer, dus praktischer dan nu, maar ik denk dat de meeste luiers te goed werken. Dat kinderen niet voelen dat ze nat worden, dat dat ongemakkelijk is, en dat er dus geen interne motivatie is om te plassen op de wc.
Kan me voorstellen dat kennismaken en alles heel anders is als er al eentje op school zit. Zowel voor ouders als voor kind is het toch best spannend, als 'eerste' naar school, zonder al te hebben mogen afkijken.quote:Op dinsdag 13 december 2016 11:23 schreef Kyara het volgende:
Oh spannend Svane! Wij hebben morgen gesprek en kennismaking met juf. Dat stelt een stuk minder voor als er al eentje op school zit.
Overigens vond ik dat ze best snel hun draai vinden op school. Het is meestal ook best gestructureerd dus ze weten al snel waar ze aan toe zijn. Maar M was vorig jaar wel bekaf en ging meteen slapen thuis.
Thuishouden kan hier helaas ook minder goed. Torn M naar school ging was ik gewoon thuis en kon ik hem volgen maar nu moet ik zelf gewoon werken en heb ik nog een kind die wel gewoon naar school moet.
Wat is VS?quote:Op maandag 12 december 2016 09:32 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb net op het kdv nagevraagd hoe het zit met naar psz of niet, wat zij aanraden. Zij geven aan dat het voor kindjes die al naar het kdv gaan niet echt een meerwaarde heeft. Bij ons in de gemeente is het zelfs zo dat vanaf 1 januari 2018 de speelzalen en de kdv's meer samen gaan werken en de kdv's psz aan gaan bieden. Er is dan helemaal geen verschil meer. Ik weet niet of dat iets landelijks gaat zijn of alleen bij ons.
Waar het wel een meerwaarde kan hebben, is zoals in ons geval: Sjaak gaat naar een gewoon kdv en ik denk dat we hem naar de VS willen laten gaan. De overgang is dan erg groot, er is een groot verschil. Als Sjaak dan 1 ochtend in de week naar de psz van de VS gaat, is de overgang minder groot.
Ja, datquote:Op dinsdag 13 december 2016 16:47 schreef Crumpette het volgende:
T komt er vooral ook op neer dat de prijzen gelijk worden, tenzij voorschool.hatseflats 3x zo duur.
Oh, ik dacht al: Gaan ze nou naar de Verenigde Staten??quote:
Ja dat is leuk, maar als een ouder thuis is maakt het voor veel kindjes die gestructureerde vorm van sociaal leren onmogelijk, omdat de prijs hoog is en er geen kot is als een van de ouders niet (vaste uren) werkt. Daar was de psz toch ook voor?quote:Op dinsdag 13 december 2016 17:12 schreef Franny_G het volgende:
Uiteindelijk is het doel van die plannen om de kwaliteit omhoog te krijgen, en eenzelfde insteek bij kdv's en psz's. Dat lijkt me heel goed.
Exact ons probleem idd. En die subsidieplekken zijn bij onze psz ook nog eens op speciale groepen waar extra aandacht wordt besteed aan taalontwikkeling.quote:Op dinsdag 13 december 2016 17:55 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Ja dat is leuk, maar als een ouder thuis is maakt het voor veel kindjes die gestructureerde vorm van sociaal leren onmogelijk, omdat de prijs hoog is en er geen kot is als een van de ouders niet (vaste uren) werkt. Daar was de psz toch ook voor?
Wij doen het nu wel, maar als een kans op voorschool zich aandient over een half jaar sluit ik dat ook niet uit.
Huh? Seriously?quote:Op dinsdag 13 december 2016 17:59 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat ik ook wonderlijk vind is dat voor ons de PSZ duurder is dan het KDV, maar dat er wel een rooster is voor het ''meedraaien" van ouders, en dat je dan dus fijn mag komen poetsen en stofzuigen als de juffen buiten zijn met de kinderen. Eh?
De meeste? Alleen die die werken volgens voorschool toch? En dat is bij mijn weten niet inkomensafhankelijk maar zijn er andere criteria, zoals het hebben van allochtone ouders of een tweetalig huishouden. Mijn kinderen komen daar wel voor in aanmerking namelijk, maar niet op basis van inkomen denk ik. Helaas beginnen voorscholen pas bij 2,5..quote:Op dinsdag 13 december 2016 18:01 schreef Kyara het volgende:
Daarvoor hebben de meeste psz subsidieplekken. Die zijn alleen wel inkomensafhankelijk. En ze doen ook al niet aan korting bij meerdere kinderen
Mijn dochter zit op een gesubsidieerde PSZ. Wanneer mijn man en ik beiden werkten hadden we hiervoor KOT moeten aanvragen. Aangezien ik nu werkloos ben, betalen we een inkomensafhankelijke bijdrage. Mijn dochter heeft 'recht' op 6 uur per week en indien de PSZ of het CB het nodig achten kunnen er meer gesubsideerde uren worden afgegeven worden. Ik had ook gevraagd voor meer 'reguliere' uren, en dat kon maar dan ging ik wel de volle mep per uur betalen, dat is iets van ¤7,.. nog iets. Nu betalen we maar ¤1,36 per uurquote:Op dinsdag 13 december 2016 18:01 schreef Kyara het volgende:
Daarvoor hebben de meeste psz subsidieplekken. Die zijn alleen wel inkomensafhankelijk. En ze doen ook al niet aan korting bij meerdere kinderen
quote:Op dinsdag 13 december 2016 17:09 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Oh, ik dacht al: Gaan ze nou naar de Verenigde Staten??.
.
Vrije PSZ. "Ouderparticipatie", heet het. Apart hè? Ik vind het weinig participatie, binnen stofzuigen terwijl de kinderen buiten spelenquote:Op dinsdag 13 december 2016 18:06 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Huh? Seriously?
Bij ons wordt alleen van de ouders verwacht dat ze er zijn bij een nieuwe thema-opening, bij een viering (hier samen met een kleuterklas) en bij het Sint/ paasfeest (brunch waarbij ik zelf wat moest meenemen). O, en ik heb (thuis) speelgoed gepoetst voor de zomervakantie. Verder is er gewoon een professioneel schoonmaakbedrijf...
Maar goed, PSZ is hier nu nog hevig gesubsidieerd, en vele malen goedkoper dan KDV, ookal zit je in het hoogste tarief.
Ja wat heb je dan? Snot smeer en kwijl van andere kindjes.. Joy!quote:Op dinsdag 13 december 2016 19:48 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Vrije PSZ. "Ouderparticipatie", heet het. Apart hè? Ik vind het weinig participatie, binnen stofzuigen terwijl de kinderen buiten spelen. En ik krijg als bonus ook nog wekelijks een zak was mee, gewolvilte linksdraaiende suikervrije biovaatdoekjes enzo. Je betaalt ¤7,55 per uur, maar dan heb je ook wat
.
Alle psz in onze gemeenten werken in elk geval wel zo. Die zijn al een jaar over op KOT voor ouders die werken en subsidieplekken voor gezinnen met 1 kostwinner. Die subsidieplekken bij ons hebben niks te maken met taalachterstanden. In onze gemeente heb je in dat geval recht op meer psz dan de standaard 2 dagdelen.quote:Op dinsdag 13 december 2016 18:06 schreef Crumpette het volgende:
[..]
De meeste? Alleen die die werken volgens voorschool toch? En dat is bij mijn weten niet inkomensafhankelijk maar zijn er andere criteria, zoals het hebben van allochtone ouders of een tweetalig huishouden. Mijn kinderen komen daar wel voor in aanmerking namelijk, maar niet op basis van inkomen denk ik. Helaas beginnen voorscholen pas bij 2,5..
Als je werkt welquote:Op dinsdag 13 december 2016 19:46 schreef Franny_G het volgende:
Maar voor peuterspeelzaal geldt toch ook dat je kinderopvangtoeslag krijgt? Dat komt dan toch op hetzelfde neer als wanneer je je kind naar een kdv brengt?
Dat ja.quote:Op dinsdag 13 december 2016 20:29 schreef Kyara het volgende:
[..]
Als je werkt wel
Die ouderparticipatie![]()
Hahaha dit is zo afschuwelijk herkenbaarquote:Op dinsdag 13 december 2016 22:46 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik vind pik niet zo heel gek maar ik heb dan ook grote kinderen. En samen met de basisschool komt er echt heel veel aan woorden binnen.
Laatst vertelde mijn 8 jarige iets over een jongen die vervelend was en te ver ging. waarop mijn 6 jarige zei: STOMP HEM IN ZIJN PIEMEL. mijn bijna 3 jarige zat er naast.
Die zag dat wel als goed advies, het bleef hangenheel leuk als een buurtkindje zijn zus laat huilen en hij aan de voordeur met publiek naar dat kind roept IK STOMP JE IN JE PIEMEL.
quote:Op dinsdag 13 december 2016 23:34 schreef Tally het volgende:
Ik heb vandaag maar weer luiers gekocht voor mijn 3,5 jarige want die vertelde me dat ze bijna op waren en dat ik toch niet moest gaan denken dat zij straks wel alleen in een onderbroekje ging lopen. Dan trok ze die ook wel uit. Geen luier is geen onderbroek en dan plas ik wel lekker tegen je palmboom in de woonkamer. Doen hondjes ook
zou lekker thuis blijven je bent zeer besmettelijk nu!quote:Op woensdag 14 december 2016 07:07 schreef Hilmo het volgende:
Oh help, die schuttingstaal hahahha![]()
Die van mij heeft nog niet zo veel invloed van buitenaf en noemt het piempo en vagi en hij snapt het verschil ook wel wat geloof ik.
Wat goed, die zindelijkheid hier!
Voor Tally wel minderTegen je boom aan willen plassen
![]()
Nou ik ga een poging doen tot naar het werk te gaan met diarree, zo fijn... Wat kan je daar misselijk van worden zeg, brr.
Ik moet er ook wel om lachen hoor. En overtuigen word idd een klus. Bij haar is nee echt nee. Dat word ook zelden een ja.quote:Op woensdag 14 december 2016 05:46 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]ik moest hier toch wel een beetje om lachen.
Maar dat wordt nog een uitdaging om haar te overtuigen dat op de wc plassen best handig is dus.
Mijn 7-jarige hoort woorden op school en komt dan thuis vol afschuw vertellen dat die-en-die scheldwoorden zeggen en ze daar niet meer mee wil spelen. Kan ook nogquote:Op woensdag 14 december 2016 09:55 schreef Crumpette het volgende:
*gnorf* ik steek nog even mijn kop in het zand hoor, mijn jongens zeggen toch geen pik tegen hun moeder??
Hahaha, fantastisch. Mijn vriend vloekt nog steeds niet in het bijzijn van zijn moederquote:Op woensdag 14 december 2016 10:48 schreef WupWup het volgende:
[..]
Mijn 7-jarige hoort woorden op school en komt dan thuis vol afschuw vertellen dat die-en-die scheldwoorden zeggen en ze daar niet meer mee wil spelen. Kan ook nog(alhoewel ze het merendeel van die woorden ongetwijfeld thuis al eens voorbij heeft horen komen
![]()
)
Is dit gewoon een leuk verhaal of heb je een leerling werkelijk een hersenloze malloot genoemd?quote:Op woensdag 14 december 2016 11:12 schreef Razztwizzle het volgende:
Maar... met de pubers op mijn school weet ik dat het echt nog wel erger kan. Gisteren nog een jongetje uit de tweede klas voor de klas (met een rode kop van spijt) laten uitleggen wáár er dan volgens hem een piemel in moest, waarom dat precies moest, wat hij daar zelf eigenlijk van dacht, of hij dat zelf serieus meende, of hij nou echt zo'n hersenloze malloot was en of het misschien toch verstandiger is om voortaan niet de groep aan te zetten tot het uitkramen van malle holbewonerleuzen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |