Ik vind de gemiddelde serranoham bij lange na niet zo lekker als gewoon een lekkere rauwe ham van de slager.quote:
Ik ben verwend met de echte spaanse, en dat vind ik toch wel één van de betere borrelhapjes.quote:Op zaterdag 10 december 2016 19:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik vind de gemiddelde serranoham bij lange na niet zo lekker als gewoon een lekkere rauwe ham van de slager.
Klopt, tegenwoordig gebruiken ze er zelfs protheses voor.quote:Op zaterdag 10 december 2016 19:36 schreef derLudolf het volgende:
In principe mag elke achterham beenham worden genoemd. Er hoeft geen been in te zitten.
Als het vlees maar goed smaakt zal het me ook een zorg zijn eerlijk gezegd. De slager hier verkoopt ook beenham waar duidelijk een ijzeren buisje het bot was. Maar goed, is heerlijke ham, dus boeiuh.quote:Op zondag 11 december 2016 11:30 schreef Zelva het volgende:
[..]
Klopt, tegenwoordig gebruiken ze er zelfs protheses voor.
quote:Op zaterdag 10 december 2016 19:13 schreef Amarantha het volgende:
Warme beenham met honing-mosterdsaus.
Je snapt dat die cosmetische ingrepen niets voor de smaak doen en het product alleen maar duurder maken?quote:Op zondag 11 december 2016 11:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als het vlees maar goed smaakt zal het me ook een zorg zijn eerlijk gezegd. De slager hier verkoopt ook beenham waar duidelijk een ijzeren buisje het bot was. Maar goed, is heerlijke ham, dus boeiuh.
Stuk beter dan margarinehamquote:
Tosti met Chorizo is lekkerder.quote:Op donderdag 15 december 2016 21:20 schreef emmyemmy2 het volgende:
Vind 't allemaal best als het maar in een tosti zit
De beenham van de slager hier uit het dorp is dat juist niet, die snijdt het echt van het maar das altijd droge meuk.quote:Op donderdag 15 december 2016 22:49 schreef sirdanilot het volgende:
Ham uit de supermarkt, en beenham van zo'n kraam op de kermis is 9 van de 10 keer aan elkaar geplakt separatorvlees, soms stoppen ze er een ijzeren buis in om het te laten lijken alsof het een echte ham is van een echte achterpoot van een varken, en er dus een bot in heeft gezeten.
Ik eet dat niet vaak meer dus.
Ik had het dan ook over de supermarkt.quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De beenham van de slager hier uit het dorp is dat juist niet, die snijdt het echt van het maar das altijd droge meuk.
Ik ben liefhebber van bayonneham. Zeker de wat betere types vind ik echt heerlijk. Goedkoper dan de meste andere rauwe hamsoorten, maar de smaak bevalt mij enorm.quote:Op maandag 19 december 2016 19:23 schreef mytec het volgende:
Heb liever rauweham : jamon Iberico gla bellota lang gerijpt of een prosciutto di san daniele of wat zouter een prosciutto di parma. Warme beenham uit de oven is trouwens wel erg lekker.
Maar bij ham vind ik sowieso, liever minder en beter dan meer maar zooi. 100gram flinterdun gesneden is veel lekkerder dan een halve kilo schouderham van de supermarkt.
Nog niet gehad komt ook omdat ik de laatse jaren in spanje en italie gezeten heb ;-) Zal eens kijken als ik het tegenkom. Een aantal jaren terug at ik haast geen ham, nu toch erg vaak. Dit is toch niet die extreem sterk ruikende ham? Vroeger als kind ging ik in Frankrijk regelmatig bijna over mijn nek van de geur van sommige hammen.quote:Op maandag 19 december 2016 20:48 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik ben liefhebber van bayonneham. Zeker de wat betere types vind ik echt heerlijk. Goedkoper dan de meste andere rauwe hamsoorten, maar de smaak bevalt mij enorm.
Hij heeft een vrij sterke smaak, maar toch ook vrij zacht. Ikzelf houd er erg van.quote:Op maandag 19 december 2016 21:37 schreef mytec het volgende:
[..]
Nog niet gehad komt ook omdat ik de laatse jaren in spanje en italie gezeten heb ;-) Zal eens kijken als ik het tegenkom. Een aantal jaren terug at ik haast geen ham, nu toch erg vaak. Dit is toch niet die extreem sterk ruikende ham? Vroeger als kind ging ik in Frankrijk regelmatig bijna over mijn nek van de geur van sommige hammen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |