quote:
Op vrijdag 9 december 2016 18:57 schreef Pascal.Leusink het volgende:[..]
Starfleet is ook een aardse opdracht. Permaculture en Starfleet gaan hand in hand. The green wall project van China. Tolsoil erosion. Lees er maar over. ranprieur.com had goede informatie hierover in het verleden, wellicht is er nog steeds wat over te vinden op z'n website.
Ik denk dat woestijnvorming, als het eenmaal zover is, niet meer terug te draaien is, maar zeker weet ik dit niet. Je zou kunnen beginnen met proberen bomen te planten in het zand, met permanente kunstmatige irrigatie en toevoer van kunstmest. Er gaan miljoenen jaren overheen voordat er zich een goede topsoil gevormd heeft. Afbreken is zo gedaan, opbouwen duurt jaren. Daarom denk ik ook dat de westerse maatschappij voedsel binnen moet gaan kweken, in kassen bijvoorbeeld, op een kunstmatige ondergrond. In de ruimte heb je geen topsoil.
Aquaponics is hier ook een goeie voor. Met aquaponics heb je geen soil nodig. Kan binnen, of buiten. In hele kleine ruimtes, verticaal tuinieren, je kan alle kanten op. Vis en planten floreren en onderhouden elkaar. I like it.
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul