abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:44:49 #1
32186 DeGemiddeldeNederlander
huisje boompje beestje opel
pi_7178999
He wie van jullie weet er iets van dat ideetje van een 151e zetel in de tweede kamer voor de gemiddelde nederlander. Ik had d'r laatst iets over in 't nieuws gezien maar verder niks meer van gehoort. Ik wil wel effe weten waar of dat ik me in januari moet melden!!
7.30 de wekker - 8.15 op de fiets - 8.30 beginnen - 10.15 koffie - 12.30 lunchtrommeltje - 13.30 weer aan het werk - 16.00 cup a soup - 17.30 naar huis - 18.00 eten - 19.30 RTL Nieuws - 23.20 neuken - 23.30 licht uit en slapen
pi_7179017
Ik heb er iets over gezien bij het zappen langs 2 Vandaag geloof ik. Weet er verder het fijne ook niet van.
pi_7179053
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:44 schreef DeGemiddeldeNederlander het volgende:
Ik wil wel effe weten waar of dat ik me in januari moet melden!!
Ik hoop het niet
[b]Rood, roder, roodst.[/b]
pi_7179062
quote:
LPF wil burgers spreekrecht geven in de Tweede Kamer

De LPF wil burgers spreekrecht geven tijdens vergaderingen van de Tweede Kamer. LPF-fractieleider Mat Herben zegt in 2Vandaag dat spreekrecht de kloof tussen burger en politiek kan verkleinen.

Volgens Herben is het plan, 'Kamerzetel 151' genaamd, vooral buiten verkiezingstijd nuttig. "Juist in de periode dat de aandacht voor politiek verslapt en politici menen te kunnen overgaan tot de orde van de dag omdat niet iedereen meer op hen let, juist dan is het hele verstandig als Kamerzetel 151 een luis in de pels kan zijn," aldus Herben in het actualiteitenprogramma.

Met zijn stelling steunt Herben een initiatief van een inwoner van Huizen, die het spreekrecht wil koppelen aan een televisieprogramma. De bedenker voert besprekingen over het programma met televisieproducent Endemol. Het plan is volgens staatsrechtdeskundige Koekkoek mogelijk zonder wetswijziging. Het is nog niet duidelijk of andere fracties dit initiatief steunen.

bron

Niks over DeGemiddeldeNederlander.
pi_7179088
Interessant. Hopelijk gaat het door, dan meld ik me zeker eens daar bij het Binnenhof.
Dat zal Halsema haar beste dag niet zijn!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_7179107
De gemiddelde nederlander, bestaat die nog?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_7179122
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:50 schreef Strolie75 het volgende:
De gemiddelde nederlander, bestaat die nog?
Nee, is gewoon een of andere kutkloon....
pi_7179252
Mijn god, dat wordt een drama, gezien het niveau van de gemiddelde Nederlander
pi_7179286
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Interessant. Hopelijk gaat het door, dan meld ik me zeker eens daar bij het Binnenhof.
Dat zal Halsema haar beste dag niet zijn!
Dat zal jouw beste dag niet zijn. Ze lult je viekant omver man.
[b]Rood, roder, roodst.[/b]
pi_7179334
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:59 schreef MaoTseTung het volgende:

[..]

pi_7180194
Ik vind het wel een grappig idee.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_7180204
quote:

[..]

Dat zal jouw beste dag niet zijn. Ze duwt je lul vierkant omver man.

vrijdag 6 december 2002 @ 15:46:54 #13
38887 Toeterdetoet
Wanneer wordt ik gebanned ?
pi_7180326
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:39 schreef Meneer_Aart het volgende:
Ik vind het wel een grappig idee.
Maar ook niks meer dan dat.
Ik ben een kloon van MaoTseTung. Vandaar die ondertitel.
  vrijdag 6 december 2002 @ 16:22:13 #14
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_7181056
Wel een grappig idee, dan heb je tenminste ook niet dat gezeik van actiegroeperingen die debatten stilleggen door te ouwehoeren op de publieke tribune.
pi_7181360
Dat lijkt me een uitstekend idee

Eindelijk rechtreekse inspraak in Den Haag.
Het vragen-uurtje op dinsdag lijkt me een prima gelegenheid.

Natuurlijk moeten de sprekers (mag naar gelang v/d (probleem)situatie steeds iemand anders zijn?), op de hoogte gebracht worden van de etiquette in de kamer.
Wmb mag er ook een onkostenvergoeding voor gerekend worden, mede om een beetje drempel op te werpen, zodat niet iedere jan lul met zijn non-probleempjes de boel komt 'ontregelen'...

Misschien een mooie voorwaarde, om een bepaalde mate van ondersteuning uit de betreffende 'getroffen' kring te vereisen (handtekeningendrempel?)?

* brammus ziet het wel zitten

Ik hoop wel dat andere partijen hier ook wat in zien, want anders schiet dat ook nix op... wellicht leuk voor de SP?

"If flesh could crawl, my skin would roll off from my bones and run away from here, as far from God as heaven is wide, as far from God as angels can fly"
  vrijdag 6 december 2002 @ 17:48:13 #16
36088 Miss_User
back on track
pi_7182490
Ik vind dat dit schijn-democratie is. 1 extra 'kamerlid' uit 'het volk' al echt niet zo veel invloed hebben op de besluitvorming. Echte democratie is eerder gebaat bij (bijvoorbeeld) referenda. Je ziet de laatste tijd steeds halfslachtige voorstelletjes op dit gebied ontstaan, zoals een gedeeltelijk regionaal kiesstelsel, 3 stemmen per kiezer, etc. Volgens mij zijn dit vooral schijnbewegingen van politici die de kiezer lijken te willen geven wat die wil (meer invloed), maar in werkelijkheid zelf niet de macht uit handen willen geven.
Hoe je het terrorisme kunt verslaan? Door je niet te laten terroriseren. Laat angst je leven niet beheersen. Zelfs niet als je bang bent.
-Salman Rushdie-
pi_7182516
quote:

[..]

Ze zal het allemaal wel erg stuitend vinden.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')