quote:Ik hoop het niet
Op vrijdag 6 december 2002 14:44 schreef DeGemiddeldeNederlander het volgende:
Ik wil wel effe weten waar of dat ik me in januari moet melden!!
quote:Niks over DeGemiddeldeNederlander.
LPF wil burgers spreekrecht geven in de Tweede Kamer
De LPF wil burgers spreekrecht geven tijdens vergaderingen van de Tweede Kamer. LPF-fractieleider Mat Herben zegt in 2Vandaag dat spreekrecht de kloof tussen burger en politiek kan verkleinen.Volgens Herben is het plan, 'Kamerzetel 151' genaamd, vooral buiten verkiezingstijd nuttig. "Juist in de periode dat de aandacht voor politiek verslapt en politici menen te kunnen overgaan tot de orde van de dag omdat niet iedereen meer op hen let, juist dan is het hele verstandig als Kamerzetel 151 een luis in de pels kan zijn," aldus Herben in het actualiteitenprogramma.
Met zijn stelling steunt Herben een initiatief van een inwoner van Huizen, die het spreekrecht wil koppelen aan een televisieprogramma. De bedenker voert besprekingen over het programma met televisieproducent Endemol. Het plan is volgens staatsrechtdeskundige Koekkoek mogelijk zonder wetswijziging. Het is nog niet duidelijk of andere fracties dit initiatief steunen.
quote:Nee, is gewoon een of andere kutkloon....
Op vrijdag 6 december 2002 14:50 schreef Strolie75 het volgende:
De gemiddelde nederlander, bestaat die nog?
quote:Dat zal jouw beste dag niet zijn. Ze lult je viekant omver man.
Op vrijdag 6 december 2002 14:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Interessant. Hopelijk gaat het door, dan meld ik me zeker eens daar bij het Binnenhof.
Dat zal Halsema haar beste dag niet zijn!
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:59 schreef MaoTseTung het volgende:[..]
Dat zal jouw beste dag niet zijn. Ze lult je viekant omver man.
quote:
Dat zal jouw beste dag niet zijn. Ze duwt je lul vierkant omver man.
quote:Maar ook niks meer dan dat.
Op vrijdag 6 december 2002 15:39 schreef Meneer_Aart het volgende:
Ik vind het wel een grappig idee.
Eindelijk rechtreekse inspraak in Den Haag.
Het vragen-uurtje op dinsdag lijkt me een prima gelegenheid.
Natuurlijk moeten de sprekers (mag naar gelang v/d (probleem)situatie steeds iemand anders zijn?), op de hoogte gebracht worden van de etiquette in de kamer.
Wmb mag er ook een onkostenvergoeding voor gerekend worden, mede om een beetje drempel op te werpen, zodat niet iedere jan lul met zijn non-probleempjes de boel komt 'ontregelen'...
Misschien een mooie voorwaarde, om een bepaalde mate van ondersteuning uit de betreffende 'getroffen' kring te vereisen (handtekeningendrempel?)?
* brammus ziet het wel zitten
Ik hoop wel dat andere partijen hier ook wat in zien, want anders schiet dat ook nix op... wellicht leuk voor de SP?
quote:
Dat zal jouw beste dag niet zijn. Ze lult je viekant omver man.
Ze zal het allemaal wel erg stuitend vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |