Daarom was het aantal van nu perfect daarvoor, nu je naar nog meer teams gaat is het gewoon niet te doen in zo'n korte periode het nog spannend te houden. Je moet nu 72! wedstrijden afwerken om uiteindelijk te beginnen met de knockoutfase.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 18:55 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Tuurlijk snap ik je punt, het slaat alleen nergens op.
Er is met een goede reden eerst een groepsfase bij elk internationaal toernooi voor teamsporten. Dat maakt het commercieel veel interessanter voor fans en sponsors en zorgt ervoor dat een favoriet niet door 1 mindere prestatie heel vroeg het toernooi verlaat. Dat is veel belangrijker dan het feit dat er iets meer wedstrijden gespeeld gaan worden.
*48 wedstrijden om in KO fase te komen.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 19:00 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Daarom was het aantal van nu perfect daarvoor, nu je naar nog meer teams gaat is het gewoon niet te doen in zo'n korte periode het nog spannend te houden. Je moet nu 72! wedstrijden afwerken om uiteindelijk te beginnen met de knockoutfase.
Dat het allemaal om geld draait snapt iedereen wel
Het aantal is 80 totaal lees ik nuquote:Op dinsdag 10 januari 2017 19:02 schreef hhh38 het volgende:
[..]
*48 wedstrijden om in KO fase te komen.
Evenveel als in het oude systeem, er komt alleen een extra KO ronde bij.
Zuid-Amerika is momenteel met 4 of 5 deelnemers op 10 leden al erg goed bedeeld, en Noord-Amerika mag ook niet klagen met 3 of 4 deelnemers. Er zijn daar precies 2 landen waar voetbal op acceptabel niveau wordt gespeeld(Mexico en VS).quote:Op dinsdag 10 januari 2017 10:47 schreef Idisrom het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)met_48_landen__.html
Als ik dit lees, is de oorzaak van de WK-uitbreiding naar 48 landen, dat de Noord- en de Zuid-Amerikaanse voetbalbonden gaan fuseren, en dat het gezamenlijke Amerika net zoveel startplaatsen opeist als Europa, namelijk 14 startbewijzen.
Ik denk dat dan bijna alle 10 landen van de huidige Conmebol zich zo plaatsen voor een WK. Maar om ook een paar landen van de Concacaf te laten meedoen, moeten er wel 14 startplaatsen komen voor Amerika.
Maar mijn vraag is nu: waarom willen deze 2 bonden samenvoegen? Ze kunnen toch ook wel apart blijven, en de Copa America gezamenlijk organiseren?
Bijna alle deelnemende landen uit Zuid-Amerika halen de laatste 16 op een WK tijdens de laatste drie edities, terwijl van de Europese landen de helft al sneuvelt in de groepsfase.
Dan zie ik liever dat Europa een startplek inlevert ten gunste van de Comnebol.
"Dat idee"? Ik weet niet of we het over hetzelfde hebben. Erg ingewikkeld lijkt dit me niet.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja ik heb dat idee ook gelezen, maar ik vond het wel een erg ingewikkelde maatregel.
Die verdeling zou sowieso niet vast moeten liggen. Er moet gewoon een vaste methode worden gekozen om per toernooi die verdeling af te leiden.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 19:33 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Zuid-Amerika is momenteel met 4 of 5 deelnemers op 10 leden al erg goed bedeeld, en Noord-Amerika mag ook niet klagen met 3 of 4 deelnemers. Er zijn daar precies 2 landen waar voetbal op acceptabel niveau wordt gespeeld(Mexico en VS).
Dus als deze bonden fuseren hebben ze momenteel recht op minimaal 7 en maximaal 9 deelnemers, dus het is echt ridicuul om 14 startplekken op te eisen. Alle Zuid-Amerikaanse landen zouden zich probleemloos gaan kwalificeren + Mexico, VS, en 2 Midden-Amerikaanse landen. Dus per saldo gaat alleen Zuid-Amerika er dan op vooruit.
Om een evenwichtige verdeling te krijgen van het aantal sterke landen zou minimaal de helft van de 48 deelnemers uit Europa moeten komen.
Europa 24
Amerika 10
Afrika 7
Azië/Oceanië 6
organiserend land 1
ofzo
Ik ook, ik had ook liever eerst een WK met 40 landen geprobeerd.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:49 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Per land resulteert dit niet in meer wedstrijden, gemiddeld zelfs minder omdat er in het huidige format geen landen zijn die maar 2 wedstrijden spelen. Hogere belasting is dus ook geen issue.
Ik vind het systeem met poules en van 3 en standaard penalties bij een gelijkspel wel echt walgelijk.
Eng eng eng dat FIFA gezelschapquote:Op woensdag 11 januari 2017 09:46 schreef tong80 het volgende:
Marco van Basten moest er even over nadenken, maar zegt er inmiddels van overtuigd te zijn dat een WK met 48 landen een doorslaand succes gaat worden.
"Ik had in eerste instantie mijn twijfels", laat Van Basten, Chief Technical Development Officer van de FIFA, via twitter weten. "Maar een WK met meer landen zal een nog groter feest worden en nog meer landen kunnen zich richten op de top."
"We weten dat we de spelers moeten beschermen, maar er is geen extra belasting. Het WK blijft 32 dagen duren en dus moeten de clubs de spelers voor dezelfde periode afstaan."
Nogal hypocriet als je bedenkt dat de ECA met Rummenige voorop zich hard heeft gemaakt voor die verschrikkelijke Champions League veranderingen. Als het aan hem lag begonnen ze volgend jaar met een Europese Super League.quote:Op woensdag 11 januari 2017 09:44 schreef tong80 het volgende:
Amsterdam - De FIFA is gek geworden. Dat is het heldere oordeel van Karl-Heinz Rummenige, voorzitter van het verbond van Europese topclubs.
Met het vertrek van Sepp Blatter is de FIFA geen steek opgeschoten. Zijn opvolger Gianni Infantino blijkt precies even megalomaan. Aan het WK voetbal doen over tien jaar 48 landen mee. Dat betekent heel veel extra inkomsten voor de FIFA, maar een kwelling voor de voetballiefhebber. Wat moet die immers met al die slaapverwekkende partijtjes B-voetbal?
En Hoeness is als crimineel weer gewoon aan het werk.quote:Op woensdag 11 januari 2017 10:55 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nogal hypocriet als je bedenkt dat de ECA met Rummenige voorop zich hard heeft gemaakt voor die verschrikkelijke Champions League veranderingen. Als het aan hem lag begonnen ze volgend jaar met een Europese Super League.
Ben ik met je eens. Als bijvoorbeeld het EK ook zonodig 24 landen moet deelhebben zou dit ook een prima oplossing voor het EK zijn. Gewoon 8 poules van 3 en de nummers 1 en 2 door.quote:Op woensdag 11 januari 2017 11:00 schreef Afhaalchinees het volgende:
Of het leuk is wil ik even in het midden laten, maar poules van 3 is eerlijker dan 'de 4 beste nummers 3 gaan ook door.'
Over het feit dat de derde groepswedstrijd makkelijk op een akkoordje gegooid kan worden;
De knvb heeft in de nacompetitie voor amateurs al veel vaker poules met 3 gehanteerd en daarbij vullen ze pas wedstrijd 2 en 3 in zodra de eerste gespeeld is, om salonremises te voorkomen. Ook worden er altijd penalty's genomen na de wedstrijd.
Zelf heb ik nog niet gehad dat wij in zo'n poule zaten, en mooier of overzichtelijker qua opzet dan een 32 landen-wk zal het niet worden, maar het kan dus wel iets eerlijker dan sommige users schetsen
Ja, in 1982 heeft de salonremise in de wedstrijd West-Duitsland-Oostenrijk er toe geleid dat het uitgespeelde en fris spelende Algerije werd uitgeschakeld voor verderop in het toernooi.quote:Op woensdag 11 januari 2017 11:19 schreef hvan het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Als bijvoorbeeld het EK ook zonodig 24 landen moet deelhebben zou dit ook een prima oplossing voor het EK zijn. Gewoon 8 poules van 3 en de nummers 1 en 2 door.
Met de 4 beste nummers 3 krijg ook akkoordjes in wedstrijden onderling. Belgie - Zweden op het EK is zo'n voorbeeld. Beide zouden ze aan een gelijkspel voldoende hebben meen ik (mits Italie zou winnen van Ierland, echter wonnen de Ieren) Gelukkig deed Belgie gewoon zijn plicht en won van Zweden. Ierland - Nederland op het WK 1990 is wel zo'n typisch voorbeeld. en in 1982 was ook zo'n situatie met Duitsland, Algerije en Oostenrijk meen ik
Ik hou ook altijd wel van dat soort potjes hoor. Tahiti op de Confed cup in 2013 was toch fantastisch. Scoren tegen Nigeria en het vieren alsof de wereldtitel veroverd is. Idem met de gemiste strafschop van Spanje tegen Tahiti.quote:Op woensdag 11 januari 2017 12:21 schreef tong80 het volgende:
Ik ben al een tijdje afgehaakt van mijn fanatisme qua voetbal kijken. Het gaat nergens meer over. Laat lekker een ander betalen voor NAC-Heracles. Dit is gratis op het WK. Dus knijp af en toe een oogje dicht en kijk naar Zaïre-Haïti. Je moet iets hebben om te lachen. Van Praag moest huilen bij de aanstelling van Infantino.Die gaf als voorzitter van de KNVB ooit te televisie-rechten aan Talpa. Omdat Hugo Borst er onverzorgd uit zag.
Het verandert niet en het zal nooit veranderen.
Voor de eerlijkheid een goed plan. Maar dan weten supporters voortaan dus niet meer op voorhand of hun land de tweede of derde poulewedstrijd moet spelen (tenzij het land in de eerste wedstrijd niet in actie komt). Dat is momenteel nou net een aantrekkelijk iets van poulewedstrijden: het wedstrijdprogramma is al vrij lang tevoren bekend.quote:Op woensdag 11 januari 2017 11:00 schreef Afhaalchinees het volgende:
Of het leuk is wil ik even in het midden laten, maar poules van 3 is eerlijker dan 'de 4 beste nummers 3 gaan ook door.'
Over het feit dat de derde groepswedstrijd makkelijk op een akkoordje gegooid kan worden;
De knvb heeft in de nacompetitie voor amateurs al veel vaker poules met 3 gehanteerd en daarbij vullen ze pas wedstrijd 2 en 3 in zodra de eerste gespeeld is, om salonremises te voorkomen. Ook worden er altijd penalty's genomen na de wedstrijd.
Zelf heb ik nog niet gehad dat wij in zo'n poule zaten, en mooier of overzichtelijker qua opzet dan een 32 landen-wk zal het niet worden, maar het kan dus wel iets eerlijker dan sommige users schetsen
Nee, daarom wil ik ook niet gelijk stellen dat het een goed plan is voor een WK, want het is meer dan alleen de wedstrijden zelf natuurlijk, je hebt ook te maken met supporters en andere dingen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 13:58 schreef Pandorado het volgende:
[..]
Voor de eerlijkheid een goed plan. Maar dan weten supporters voortaan dus niet meer op voorhand of hun land de tweede of derde poulewedstrijd moet spelen (tenzij het land in de eerste wedstrijd niet in actie komt). Dat is momenteel nou net een aantrekkelijk iets van poulewedstrijden: het wedstrijdprogramma is al vrij lang tevoren bekend.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |