abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167161703
het (ornamenten)plafond in de slaapkamer heeft wat scheuren. het lijkt stevig vast te zitten en is ooit gerepareerd met een soort dun kaasdoek waarover heen is gestuct. Zouden we dit weer kunnen laten repareren met gaasdoek en stuc of zal door het toegenomen gewicht het plafond verder verzwakken?

iemand enig idee/ervaring? Restaureren met chemische ankers ed willen we niet ivm hoge kosten.
  woensdag 7 december 2016 @ 08:39:11 #2
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_167161752
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 08:33 schreef Tttrex het volgende:
het (ornamenten)plafond in de slaapkamer heeft wat scheuren. het lijkt stevig vast te zitten en is ooit gerepareerd met een soort dun kaasdoek waarover heen is gestuct. Zouden we dit weer kunnen laten repareren met gaasdoek en stuc of zal door het toegenomen gewicht het plafond verder verzwakken?

iemand enig idee/ervaring? Restaureren met chemische ankers ed willen we niet ivm hoge kosten.
Stuc op riet wil in het verleden wel eens besmeerd zijn met veegvast; ellendige troep waar niets op houdt.
Mijn ervaring is dat je 3 opties hebt:
• kleine bechadigingen repareren met kit oid en proberen te sauzen
• gipsplaat eroverheen zetten
• de boel eruit slopen en een nieuw gips plafond zetten. Let wel dat dit onwaarschijnlijk veel troep geeft en veel werk is. Wel de beste optie voor de toekomst.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_167161828
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 08:39 schreef goed_volk het volgende:
Stuc op riet wil in het verleden wel eens besmeerd zijn met veegvast; ellendige troep waar niets op houdt.
Mijn ervaring is dat je 3 opties hebt:
• kleine bechadigingen repareren met kit oid en proberen te sauzen
Het kan met witkalk zijn afgewerkt en dat is wateroplosbaar. M.a.w. ga je latexen, dan flikkert alles eraf. Dus eerst uitzoeken met een kletsnatte doek, of e.e.a. afgeeft als je erover veegt.

Zo niet, dan bovenstaande van goed_volk toepassen. Hoe groot zijn de scheuren? Haarscheuren of 2 - 3 cm breedte??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_167162437
het zijn dunne scheuren, maar wel lang. geen witkalk gevonden. We hebben een paar beschadigde plafonds al weg gehaald, dit plafond laten we zitten en het is niet de bedoeling om er gipsplaten overheen te zetten ;). Het is trouwens de oplossing die de stucadoor voorstelde als lapmiddel. De scheuren zijn alleen wel acceptabel momenteel dus daarom mijn vraag of het op de langere termijn wel verstandig is.
pi_167162733

Het beste is om riet van het plafond eenmalig opnieuw vast te laten zetten met ringen, daarna laten afwerken en je hebt er nog jaren plezier van.
pi_167163137
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 09:34 schreef Tttrex het volgende:
De scheuren zijn alleen wel acceptabel momenteel dus daarom mijn vraag of het op de langere termijn wel verstandig is.
Da's moeilijk op voorhand in te schatten. Blijft als oplossingen:

1) Overschilderbare kit en latexen,
2) Gips erin proppen en idem latexen.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 07-12-2016 10:48:11 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_167193692
dat renoveren met ringen is dus te duur voor ons, we gaan het denk ik met gips oplossen. bedankt voor jullie input!
pi_167194295
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 17:37 schreef Tttrex het volgende:
dat renoveren met ringen is dus te duur voor ons, we gaan het denk ik met gips oplossen. bedankt voor jullie input!
Dat gaat natuurlijk weer scheuren. Dit is er voor gemaakt:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')