Dan is het geen euthanasie, hè.quote:Op woensdag 7 december 2016 00:04 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Nee want als je goed naar Oscar luisterde, kan een euthanasie ook worden afgeblazen.
Je gaat toch stiekem even kijken.quote:
Nee. Als ik zeg dat ik niet ga kijken, dan kijk ik niet.quote:Op woensdag 7 december 2016 17:32 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Je gaat toch stiekem even kijken.
Peggold heeft een abonnement geloof ik.quote:Nieuw boek van Alexander Pechtold: ‘Optimist in de politiek’
Morgen presenteert Alexander Pechtold zijn nieuwe boek ‘Optimist in de politiek’. Vanavond spreken we hem over zijn grote inspiratiebronnen: vader Pechtold, Hans van Mierlo en Jan Wolkers. Maar ook aandacht voor Gerardus Jacobus Pechtold, Alexanders betovergrootvader, die meevocht in de Slag bij Waterloo.
Ja. Jammer dat Wilders categorisch weigert.quote:Op woensdag 7 december 2016 22:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Peggold heeft een abonnement geloof ik.
Risico dat de VARA een Volkert binnenlaat in het publiek is te groot.quote:Op woensdag 7 december 2016 22:35 schreef agter het volgende:
[..]
Ja. Jammer dat Wilders categorisch weigert.
Weinig aanslagen uit die hoek de laatste jarenquote:Op woensdag 7 december 2016 22:59 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Christenhonden zijn minderwaardig
Ik is ook lam.quote:
Zou hij ook kogelvrije vesten moeten dragen?quote:
je moeder ookquote:Op woensdag 7 december 2016 22:59 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Christenhonden zijn minderwaardig
Alleen spermavrije vesten voor tijdens de orgie.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:04 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Zou hij ook kogelvrije vesten moeten dragen?
Maakt niet uit.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:01 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Weinig aanslagen uit die hoek de laatste jaren
En een nobelprijs voor de vrede, maar waarom eigenlijk...quote:Op woensdag 7 december 2016 23:06 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Obama heeft inderdaad ook op de Time gestaan 2x.
Heeft idd geen impact op de levens van de normale man, lulkoek goodwill praten.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:06 schreef DrDentz het volgende:
Nooit van gehoord, is al gebombardeerd, niet TIME cover waardig.
Mensen luisteren niet naar Bowie, ze praten enkel over het luisteren naar Bowie.quote:
Dan stond ze wel in de keuken.quote:
Contradictio in terminis.quote:
zo eentje moet je naar syrie uitzettenquote:Op woensdag 7 december 2016 23:07 schreef RensAjacied het volgende:
Een vrouw met hoofddoek zit aan tafel bij Pauw.
Het gras is groen. De bal is rond.
Prince dan, heeft meer kinderen gemaakt dan wie dan ook.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:09 schreef luxerobots het volgende:
Aangezien Bowie ook een dooie is, vind ik ook Cruijff ook wel een belangrijk persoon.
Nou nou, moet dat nou zo ruw.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:05 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Alleen spermavrije vesten voor tijdens de orgie.
?quote:Op woensdag 7 december 2016 23:12 schreef Mortaxx het volgende:
Dit moet Pauw eens over de islam zeggen
Hitler droeg Mein Kampf op aan een homofiele vriend.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:11 schreef Arthur_Spooner het volgende:
In de koran staat meer homohaat dan in mein kampf.
quote:Op woensdag 7 december 2016 23:12 schreef Mortaxx het volgende:
Wil je hem zo graag dood hebben?quote:Op woensdag 7 december 2016 23:12 schreef Mortaxx het volgende:
Lang niet zo ruw als de Pauw die je wellustig bij je haren grijpt en je via je bruine kanaal penetreert met zijn rechtschapen paars kloppende roede van onbegrensde liefde.quote:
De sa leider?quote:Op woensdag 7 december 2016 23:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hitler droeg Mein Kampf op aan een homofiele vriend.
De schrale garnaal van Pauw.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:13 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Lang niet zo ruw als de Pauw die je wellustig bij je haren grijpt en je via je bruine kanaal penetreert met zijn rechtschapen paars kloppende roede van onbegrensde liefde.
Hitler was een gevoelige man, schilderaar, hondenliefhebber.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hitler droeg Mein Kampf op aan een homofiele vriend.
Niet alles was slecht onder Hitler. Maar dat vertellen ze er niet bij.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:13 schreef monkyyy het volgende:
Mensen die verdedigen dat die religieuze boeken niet vol zitten met geweld is altijd wel cringe.
Het is alsof je probeert te verdedigen dat Mein Kampf eigenlijk pro-Joods was. Ja, eeeeh, als je het nou in eeeeh, Hitlers tijd plaatst... Er stonden ook best goede dingen in!
Klopt, grondlegger van de verzorgingsstaat.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Niet alles was slecht onder Hitler. Maar dat vertellen ze er niet bij.
quote:Op woensdag 7 december 2016 23:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Niet alles was slecht onder Hitler. Maar dat vertellen ze er niet bij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What can change the nature of a man?
Heil Hitler.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:15 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Klopt, grondlegger van de verzorgingsstaat.
quote:Op woensdag 7 december 2016 23:15 schreef Coco98 het volgende:
[..]Klopt niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Er zijn 247 verzen met het woord liefde. Er zijn 70 verzen met het woord haat. 792 verzen met het woord dood. 1217 met het woord leven. 109 met het woord oorlog. 261 woorden met het woord vrede.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:13 schreef monkyyy het volgende:
Mensen die verdedigen dat die religieuze boeken niet vol zitten met geweld is altijd wel cringe.
Het is alsof je probeert te verdedigen dat Mein Kampf eigenlijk pro-Joods was. Ja, eeeeh, als je het nou in eeeeh, Hitlers tijd plaatst... Er stonden ook best goede dingen in!
Correct, de Joodse eigenaars van het blad Time hadden een stokje ervoor gestoken, terwijl volgens een stemming onder de lezers Hitler er uit kwam.quote:
Hitler was het wel in 1938quote:
Die zit er voor het carnaval onderwerpquote:Op woensdag 7 december 2016 23:18 schreef 6star6lord6 het volgende:
Waarom zit daar nu een moslim dan?
Jeroentje Snel mag er gewoon werken. Niet teveel over praten natuurlijk.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:15 schreef RensAjacied het volgende:
Bij de EO mag je geen homo zijn. Vrouwen hebben daar ook een bijrol. Wat een vooruitstrevende omroep.
Ja, maar niet man of the century.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:18 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Hitler was het wel in 1938
Stalin in 39 en 42.
Dit gaat om person of the century.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:18 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Hitler was het wel in 1938
Stalin in 39 en 42.
quote:Op woensdag 7 december 2016 23:15 schreef RensAjacied het volgende:
Bij de EO mag je geen homo zijn. Vrouwen hebben daar ook een bijrol. Wat een vooruitstrevende omroep.
Te veel Lafite op op de vroege avond....quote:Op woensdag 7 december 2016 23:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, maar niet man of the century.
Valt tegen he?quote:Op woensdag 7 december 2016 23:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
10% uit de bijbel maar geweld
Unknownquote:Op woensdag 7 december 2016 23:20 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Moslims doen geen vlieg kwaad.
[ afbeelding ]
Ezekiel 23:20quote:Op woensdag 7 december 2016 23:13 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Lang niet zo ruw als de Pauw die je wellustig bij je haren grijpt en je via je bruine kanaal penetreert met zijn rechtschapen paars kloppende roede van onbegrensde liefde.
quote:There she lusted after her lovers, whose genitals were like those of donkeys and whose emission was like that of horses.
Maar waarom hoofddoek.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:21 schreef wuuht het volgende:
Het zou je zus maar zijn, wat moet je je dan verraden voelen.
200%quote:Op woensdag 7 december 2016 23:22 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Hoeveel % geweld is dat in de Koran?
Dat is de Boef redenatiequote:Op woensdag 7 december 2016 23:22 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Hoeveel % geweld is dat in de Koran?
In het westen zijn wij de gefortuneerde 1%.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:22 schreef marcodej het volgende:
Hoe komt ze als wetenschapper aan het getal 99%?
Is ergens ook best te begrijpen.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:23 schreef Smoofie het volgende:
Jahoor. Bijna heel midden oosten haat het westen johm
Jep. Onruststokers worden hard aangepakt.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:23 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Quran (5:33) - "The punishment of those who wage war against Allah and His messenger and strive to make mischief in the land is only this, that they should be murdered or crucified or their hands and their feet should be cut off on opposite sides or they should be imprisoned; this shall be as a disgrace for them in this world, and in the hereafter they shall have a grievous chastisement"
Zolang je dat gezever noemt, hoef je het inderdaad niet in de context te plaatsen.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:24 schreef Stabiel het volgende:
Waarom zouden we overigens die gewelddadige gebeurtenissen en verzen in de bijbel en koran in context moeten plaatsen, maar het gezever over liefde, vergiffenis en naastenliefde niet?
Nee. De meeste moslims die het goed hebben wonen in het westen. Rusland en china behandelen moslims veel erger. En wie hebben het gedaan? Het westen.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Is ergens ook best te begrijpen.
Het westen heeft daar in eerste plaats natuurlijk zelf voor gezorgd. Terrorisme is enkel opgedoken nadat het westen het gebied koloniseerde en verdeelde.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:24 schreef Smoofie het volgende:
Er zijn weinig die daadwerkelijk moorden. Maar veel meer die gewoon zeer conservatief zijn en het westen 'haten'.
Geesteszieke mensenquote:Op woensdag 7 december 2016 23:25 schreef 6star6lord6 het volgende:
Apart dat wij in 2016 nog discuseren over een sprookjesboek?!?
Omdat hij helemaal niet bestaatquote:Op woensdag 7 december 2016 23:25 schreef FlippingCoin het volgende:
Als de Koran het letterlijke woord van Allah is, en het zo vaak verkeerd geïnterpreteerd wordt, had die dan niet wat duidelijker kunnen zijn?
Wie zijn wij?quote:Op woensdag 7 december 2016 23:26 schreef Onnoman het volgende:
pauw blijft irritant doen de laatste tijd
Wel tenminste degelijk taalgebruik.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:26 schreef luxerobots het volgende:
Ik haal veel inspiratie uit de Donald Duck.
Mag ook wel eens gezegd worden.
Egoïst.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:26 schreef marcodej het volgende:
Zeuren over het geweld, maar er tegelijk wel voor zijn om bejaarden te euthanaseren.
Ok manquote:Op woensdag 7 december 2016 23:25 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nee. De meeste moslims die het goed hebben wonen in het westen. Rusland en china behandelen moslims veel erger. En wie hebben het gedaan? Het westen.
volgens mij zit hij in zijn midlifecrisis ofzoquote:
Ken je girlygirl? Zelfde verhaalquote:Op woensdag 7 december 2016 23:27 schreef DrDentz het volgende:
Altijd als er een vrouw met een hoofddoek in een programma zit gaat het over de islam, je hoort ze nooit over iets anders.
zou je haar doen?quote:Op woensdag 7 december 2016 23:27 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik vind die moslima wel chill eigenlijk
Ja, want ze zullen een keer voor een ander thema worden uitgenodigd. Op straat lopen die hoofddoekjes zeker ook ellenlange monologen over de islam te houden?quote:Op woensdag 7 december 2016 23:27 schreef DrDentz het volgende:
Altijd als er een vrouw met een hoofddoek in een programma zit gaat het over de islam, je hoort ze nooit over iets anders.
Of aan die gesloten allochtone gemeenschappen in NLquote:Op woensdag 7 december 2016 23:27 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Het is een keuze....![]()
Vertel dat even aan vrouwen in het midden-oosten miep...
quote:Op woensdag 7 december 2016 23:25 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Het westen heeft daar in eerste plaats natuurlijk zelf voor gezorgd. Terrorisme is enkel opgedoken nadat het westen het gebied koloniseerde en verdeelde.
Dit is ook een goede.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:27 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Wel tenminste degelijk taalgebruik.
Blijkbaar hebben ze verder niet iets te melden wat interessant is voor een talkshowquote:Op woensdag 7 december 2016 23:28 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Ja, want ze zullen een keer voor een ander thema worden uitgenodigd. Op straat lopen die hoofddoekjes zeker ook ellenlange monologen over de islam te houden?
Ik snap je wel hoor. Maar het westen krijgt vaak ten onrechte van alles de schuld.quote:
Suggestief.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:29 schreef DrDentz het volgende:
Blijkbaar hebben ze verder niet iets te melden wat interessant is voor een talkshow
Ik denk dat juist heel veel gelovigen twijfelen.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:28 schreef Martinello het volgende:
Ik vind het zo knap dat deze gelovigen allemaal denken het ware geloof te hebben. Terwijl geen mens iets zeker kan weten.
Die dominees doen niks anders dan alles verzwijmelen in mooie woorden, daarom komen ze weg met homohaat enzoquote:Op woensdag 7 december 2016 23:29 schreef marcodej het volgende:
Ik schaam me als christen voor deze dominee.
of hans teeuwenquote:Op woensdag 7 december 2016 23:29 schreef Smoofie het volgende:
Waarom zit Johan Derksen niet aan tafel
Volgens mij zijn dat de joden.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:29 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik snap je wel hoor. Maar het westen krijgt vaak ten onrechte van alles de schuld.
Die zou zeggen dat het allemaal als kut op Dirk slaat.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:29 schreef Smoofie het volgende:
begrijp ik. In Katwijk worden homo's van de torenflat gegooidquote:Op woensdag 7 december 2016 23:29 schreef marcodej het volgende:
Ik schaam me als christen voor deze dominee.
Zijn SGP bash was ook mooi bij de EO.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:29 schreef Smoofie het volgende:
of hans van der toghtquote:
Of Pim Fortuyn.quote:
Ik sta echt versteld van die opmerking. De islam is de reden van de grootste vrouwenonderdrukking op dit moment.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:30 schreef 6star6lord6 het volgende:
Islam is een feministische beweging
Wat een lachwekkende plaatje. Waarom zou je enkel de kruistochten eruit pikken inzake christelijk geweld?quote:Op woensdag 7 december 2016 23:30 schreef Coco98 het volgende:
[ afbeelding ]
Werkt het plaatje zo wel?
of adolf hitlerquote:
Nee. Gekielhaald.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:30 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
begrijp ik. In Katwijk worden homo's van de torenflat gegooid
Of Stalin.quote:
Zeer belangrijke periode met gigantisch veel invloed.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:31 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Wat een lachwekkende plaatje. Waarom zou je enkel de kruistochten eruit pikken inzake christelijk geweld?
Je leest de Koran verkeerdquote:Op woensdag 7 december 2016 23:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik sta echt versteld van die opmerking. De islam is de reden van de grootste vrouwenonderdrukking op dit moment.
wat vind je van die tweet?quote:
Ja, maar je pikt er bij het christendom specifiek de kruistochten eruit, maar laat alle andere oorlogen geïnitieerd door het christelijke westen er voor het gemakshalve uit.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:32 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Zeer belangrijke periode met gigantisch veel invloed.
winston churchill bitchquote:
Ik heb 25% gelezen ongeveer, het is bijna alleen maar gebiedende wijs van allah. Doe dit, doe dat, doe dit met je vrouw, vrouw gedraag je, vrees allah enz. Echt saaiquote:
Ja wanneer is de haat jegens het westen dan begonnen volgens jou?quote:Op woensdag 7 december 2016 23:33 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Ja, maar je pikt er bij het christendom specifiek de kruistochten eruit, maar laat alle andere oorlogen geïnitieerd door het christelijke westen er voor het gemakshalve uit.
De Islam was enigszins een verademing voor de vrouwen in Arabië. Kun je nagaan hoe erg het daarvoor was. Dat is een beetje het probleem met dit vraagstuk. Pre-Islamitiache culturen in veel van de nu Islamitische gebieden waren geen haar beter of zelfs erger.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik sta echt versteld van die opmerking. De islam is de reden van de grootste vrouwenonderdrukking op dit moment.
wat is zijn twitter account?quote:Op woensdag 7 december 2016 23:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Die man was vervolgens zijn baan en een deel van zijn vriendengroep kwijt. Genot.
Dat implementeer je verkeerd.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:34 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik heb 25% gelezen ongeveer, het is bijna alleen maar gebiedende wijs van allah. Doe dit, doe dat, doe dit met je vrouw, vrouw gedraag je, vrees allah enz. Echt saai
Ik ben ook serieus dingen uit de Koran gaan lezen.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:34 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik heb 25% gelezen ongeveer, het is bijna alleen maar gebiedende wijs van allah. Doe dit, doe dat, doe dit met je vrouw, vrouw gedraag je, vrees allah enz. Echt saai
Onder welke doctrine was het erger voor de Islam?quote:Op woensdag 7 december 2016 23:35 schreef Stabiel het volgende:
[..]
De Islam was enigszins een verademing voor de vrouwen in Arabië. Kun je nagaan hoe erg het daarvoor was. Dat is een beetje het probleem met dit vraagstuk. Pre-Islamitiache culturen in veel van de nu Islamitische gebieden waren geen haar beter of zelfs erger.
Eind 19e eeuw, begin 20e eeuw. En dan heb ik het specifiek over anti-westerse, culturele haat. Daarvoor was het louter imperialisme, gegoten in een religieus sausje.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:34 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Ja wanneer is de haat jegens het westen dan begonnen volgens jou?
En dit zijn oorlogen onder het religie vaandel.
De Arabische doctrine. Vrouwen kenden minder rechten en dochters werden er levend begraven. De Islam maakte daar overigens een eind aan.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:36 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Onder welke doctrine was het erger voor de Islam?
Iedereen implementeert het toch andersquote:Op woensdag 7 december 2016 23:35 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Dat implementeer je verkeerd.
Nou ik vond het anders nogal recht voor je raap. Wel een stuk duidelijker dan de Bijbel met al die vage verhalen dus ik snap wel dat mensen het prettig vinden die houvast.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik ben ook serieus dingen uit de Koran gaan lezen.
Het is op veel manieren te interpreteren.
Er staan duistere dingen in, ook minder duistere dingen.
Maar dingen als feminisme vind je er echt niet in.
Ja? Vrouwen kregen evenveel rechten als mannen?quote:Op woensdag 7 december 2016 23:37 schreef Stabiel het volgende:
[..]
De Arabische doctrine. Vrouwen kenden minder rechten en dochters werden er levend begraven. De Islam maakte daar overigens een eind aan.
Nee, alleen moslims implementeren het goed, jullie ongelovigen niet. Walgelijke leugens weer.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:38 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Iedereen implementeert het toch anders
[..]
Nou ik vond het anders nogal recht voor je raap. Wel een stuk duidelijker dan de Bijbel met al die vage verhalen dus ik snap wel dat mensen het prettig vinden die houvast.
volgens mij is dat strafbaar wat hij deedquote:Op woensdag 7 december 2016 23:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Die is opgeheven volgens mij.
ik ookquote:
LoL. De meeste gebieden daar hadden ontwikkelde culturen hoor.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:37 schreef Stabiel het volgende:
[..]
De Arabische doctrine. Vrouwen kenden minder rechten en dochters werden er levend begraven. De Islam maakte daar overigens een eind aan.
Voor de volgelingen is het geen simpel religieus sausje.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:36 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Eind 19e eeuw, begin 20e eeuw. En dan heb ik het specifiek over anti-westerse, culturele haat. Daarvoor was het louter imperialisme, gegoten in een religieus sausje.
Nee. Maar wel meer rechten dan voorheen. Gelijke rechten tussen man en vrouw is overigens een moderne verschijnsel, geïnitieerd door het humanisme. Weinig christelijks aan.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja? Vrouwen kregen evenveel rechten als mannen?
Lul het maar recht vanuit je dogma's.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:42 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Nee. Maar wel meer rechten dan voorheen. Gelijke rechten tussen man en vrouw is overigens een moderne verschijnsel, geïnitieerd door het humanisme. Weinig christelijks aan.
Ik heb het specifiek over de Arabische schiereiland, het gebied waar de Islam ontsprong. Niet over Perzie, Byzantium of de Levant.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:41 schreef Smoofie het volgende:
[..]
LoL. De meeste gebieden daar hadden ontwikkelde culturen hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |