abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167519210
Wat een mooie plaatjes allemaal! Ben niet echt bijgelezen. Kleintje is sinds zaterdag heel ziek. Koorts, hoesten en oren doen ook weer mee :'(. Sinds zaterdag alles via fles gegeven en zelf gekolfd. Ik kolf op een etmaal zo'n 600 ml en dat gaat niet op :{. Straks overleg bij de huisarts vanwege braken in reactie op de antibiotica. Hij is wel al een klein beetje opgeknapt (lees: ligt niet maar alleen zachtjes te kreunen op iemand liggend) en vannacht heeft hij 1x een beetje bij mij gedronken :)
pi_167523350
Ach sneutje! Ik had vannacht ook een spugende mini ;(

En ik heb erg weinig hoop meer merk ik. Elke keer als ik haar aanleg gaat ze bijten en als ik dan kolf komt er met veel moeite 30cc. En mijn kolf ligt nog op mijn werk dus ik moet het doen met m'n handkolf.
pi_167525617
Bleuh dat klinkt frustrerend Dot. Misschien een tip: ik heb meer opbrengst met de hand (wel neusspray voor toeschietreflex) dan met de handkolf. :*
  Manager PR/Moderator donderdag 22 december 2016 @ 14:39:40 #179
269689 crew  Viv
pi_167525858
Ik noemde de neusspray vandaag terloops bij de huisarts (was daar voor iets anders) om te polsen hoe zij daar in staat, maar dat had ze in al die jaren maar 1 keer voorgeschreven op dringend verzoek. Zij was voorstander van "de natuur zijn gang laten gaan" als het niet lukte met borstvoeding of kolven. Oftewel: accepteren wanneer het klaar is en overstappen op poeder, hoezo "de natuur"? }:| Mij lijkt de neusspray wel wat, ik heb meerdere toeschietreflexen nodig om mijn borsten goed "leeg" te krijgen en de eerste krijg ik gemakkelijk, maar een volgende is heel lastig.
pi_167526152
Wat vreemd van die huisarts zeg! Het is een heel bekend hulpmiddel bij kolven. Het is eigenlijk heel onnatuurlijk om lang van je kindje gescheiden te zijn als ze nog zo klein zijn. Die spray helpt dan je kindje toch op de meest natuurlijke manier te voeden. Het kan ook weinig kwaad, want bevat alleen oxytocine, hetzelfde stofje wat je lichaam maakt waarop een tsr volgt.
pi_167526241
Mooi is dat, dat de huisarts op basis van een persoonlijke mening voor je gaat bepalen wat je moet accepteren en wat niet.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 22 december 2016 @ 15:13:48 #182
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167526462
Het klikt alsof jullie nu meer zienswijzen hebben uitgewisseld. Als je nu concreet vraagt om dat recept, ondanks haar eigen ideeën over de natuur, dan krijg je het misschien wel?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator donderdag 22 december 2016 @ 15:15:05 #183
269689 crew  Viv
pi_167526494
Kolven an sich is al onnatuurlijk, in de prehistorie hadden ze mijn baby gewoon van een rots geworpen ofzo. :')

Maar jammer wel, het was de enige vrouwelijke huisarts in de praktijk dus ik had juist van haar wat begrip verwacht.
pi_167526530
Ben ook voor de suggestie van Lemijn: je hoeft geen begrip of dezelfde mening te hebben, zij kan je wel gewoon een recept voorschrijven als jij daarmee geholpen bent, vooral omdat het verder geen kwaad kan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Manager PR/Moderator donderdag 22 december 2016 @ 15:20:00 #185
269689 crew  Viv
pi_167526603
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 15:13 schreef Lemijn het volgende:
Het klikt alsof jullie nu meer zienswijzen hebben uitgewisseld. Als je nu concreet vraagt om dat recept, ondanks haar eigen ideeën over de natuur, dan krijg je het misschien wel?
Ja op dringend verzoek doet ze het kennelijk wel. Ik hoefde vandaag ook geen recept, ik was er voor mezelf nog niet helemaal uit of ik het zou gebruiken.

Edit: ik vraag me bijvoorbeeld af of het moeilijker wordt om spontaan een tsr te krijgen als je de neusspray regelmatig gebruikt hebt, iemand ervaring mee?

[ Bericht 10% gewijzigd door Viv op 22-12-2016 15:45:28 ]
pi_167527199
Yup! En nee bij mij niet iig: het is voor mij af en toe een hulpmiddel bij kolven of mega-ongeduld bij baby. TSR als kindje graag wil drinken komt vaak sneller dan met spray. Kan me wel voorstellen dat bij veelvuldig gebruik bij livevoeding je kindje onrustig kan worden als je het niet gebruikt en de tsr wat op zich laat wachten, maar weet niet of dat zo werkt
pi_167527251
En sluit me bij de anderen aan. Maar zelfs als zienswijze vindt ik het onnodig een extra hindernis aanbrengen.
pi_167532808
Ik kreeg het ooit bij mijn huisarts ook niet voor elkaar :N
  donderdag 22 december 2016 @ 20:15:21 #189
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_167533081
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 21:24 schreef Dot. het volgende:
Wat een mooie foto's zo! En wat leuk je weer eens te zien Kim! Gaat het goed?

Met mij gaat het even wat minder. Ik had buikgriep en alhoewel ik muppet wel heb laten drinken terwijl ik ziek was is mijn productie echt ingestort. Ze krijgt geen tsr opgewekt en net kolfde ik ook maar 40 cc terwijl ze om 7 uur voor het laatst heeft gesabbeld. Ik ben de komende dagen thuis dus kan ik haar veel aanleggen, maar ik schrik er wel van hoe snel het terug kan lopen ;( Ze drinkt al 9 maanden bij me en alhoewel ik eigenlijk geen doel had gesteld zou ik het wel jammer vinden als het klaar is.
Hoi! Dankje <3

Ja, ik lees nog wel hoor, ik ben nog steeds verslaafd aan OUD haha. Ik heb alleen zo weinig toe te voegen op het moment :') we hebben een heel leuk meisje (die eindelijk weer mooie bloedwaarden heeft ook!) en we zijn (helaas) niet in verwachting dus och, het loopt. We tellen onze zegeningen <3

Buikgriep is wel altijd een flinke knauw! Ik heb nog niet verder gelezen, waarschijnlijk is er al een boel slims gezegd, maar mijn ervaring is dat het ook wel weer bijtrekt als je lijf weer oké is. Ik heb rond die termijn ook een flinke dip gehad en n=1 en zo maar dat is helemaal goed gekomen. Lekker veel aanleggen en kroelen O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_167533620
Hier ook een paar keer een flinke dip gehad, met (buik)griep en blindedarmontsteking (met 9 maanden ongeveer) was het met name erg. Het eerste teken van die blindedarmontsteking was overigens een voor mij in eerste instantie onverklaarbare daling in productie, heel bijzonder. Dit duurde een week en daarna een spoedoperatie.

Ik zag het toen ook duister in maar mijn productie is er altijd weer helemaal bovenop gekomen, ook toen ik maar 30 cc kolfde. Maar ik moet zeggen dat ik wel een goede kolf tot mijn beschikking had en ben gaan powerkolven.

Edit: oh, ik had ook Domperidon gevraagd aan mijn huisarts. Ik heb dat 2 weken gebruikt om te helpen met het weer opkrikken van mijn productie. Is dat nog een idee?

[ Bericht 13% gewijzigd door LuDann op 22-12-2016 20:35:50 ]
pi_167533804
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 14:39 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik noemde de neusspray vandaag terloops bij de huisarts (was daar voor iets anders) om te polsen hoe zij daar in staat, maar dat had ze in al die jaren maar 1 keer voorgeschreven op dringend verzoek. Zij was voorstander van "de natuur zijn gang laten gaan" als het niet lukte met borstvoeding of kolven. Oftewel: accepteren wanneer het klaar is en overstappen op poeder, hoezo "de natuur"? }:| Mij lijkt de neusspray wel wat, ik heb meerdere toeschietreflexen nodig om mijn borsten goed "leeg" te krijgen en de eerste krijg ik gemakkelijk, maar een volgende is heel lastig.
Een mogelijkheid is nog om een lactatiekundige als tussenpersoon in te schakelen. Ik weet bijvoorbeeld dat Stefan Kleintjes wel bereid is om je huisarts op te bellen om uitleg over de spray te geven.
pi_167534363
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 20:15 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Hoi! Dankje <3

Ja, ik lees nog wel hoor, ik ben nog steeds verslaafd aan OUD haha. Ik heb alleen zo weinig toe te voegen op het moment :') we hebben een heel leuk meisje (die eindelijk weer mooie bloedwaarden heeft ook!) en we zijn (helaas) niet in verwachting dus och, het loopt. We tellen onze zegeningen <3

Buikgriep is wel altijd een flinke knauw! Ik heb nog niet verder gelezen, waarschijnlijk is er al een boel slims gezegd, maar mijn ervaring is dat het ook wel weer bijtrekt als je lijf weer oké is. Ik heb rond die termijn ook een flinke dip gehad en n=1 en zo maar dat is helemaal goed gekomen. Lekker veel aanleggen en kroelen O+
Ach, was ze ziek? ;( Wat vervelend voor je dat je nog niet zwanger bent als de wens er wel is :* /offtopic

N=1 is altijd een goed startpunt!

quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 20:29 schreef LuDann het volgende:
Hier ook een paar keer een flinke dip gehad, met (buik)griep en blindedarmontsteking (met 9 maanden ongeveer) was het met name erg. Het eerste teken van die blindedarmontsteking was overigens een voor mij in eerste instantie onverklaarbare daling in productie, heel bijzonder. Dit duurde een week en daarna een spoedoperatie.

Ik zag het toen ook duister in maar mijn productie is er altijd weer helemaal bovenop gekomen, ook toen ik maar 30 cc kolfde. Maar ik moet zeggen dat ik wel een goede kolf tot mijn beschikking had en ben gaan powerkolven.

Edit: oh, ik had ook Domperidon gevraagd aan mijn huisarts. Ik heb dat 2 weken gebruikt om te helpen met het weer opkrikken van mijn productie. Is dat nog een idee?
Ik heb met mezelf afgesproken geen kunstgrepen uit te halen voor het laten slagen van de bv. Daarmee heb ik mezelf vorige keer echt tot een hoopje zieligheid teruggebracht. Extra aanleggen of nakolven als daar de tijd en ruimte voor is vind ik wel te doen, maar powerkolven en neusspray vind ik dan wel weer iets te voor mezelf. Muppet drinkt namelijk ook prima flesvoeding dus als het minder wordt is dat gewoon een prima optie.

Maarr, net toch even goed gedronken *O*
pi_167534678
Ah ok, dat kan ik me voorstellen. :) Hopelijk lukt het dan gewoon zo. :Y
  donderdag 22 december 2016 @ 20:58:53 #194
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167534813
Vosje hoe gaat het nu met uk en drinken?

Dot balen dat het zo inkakt, hoop toch dat je het nog weet te redden zonder al te veel gedoe.

Ik heb wel even het idee gehad dat ik met kolven nu die spray echt nodig heb, maar dat was toen mijn productie zo instortte. Nu lukt het ook zonder spray om de eerste tsr oo te wekken en daarna wek ik hem nog eens op met spray.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167535669
Kleintje heeft het vandaag prima gedaan qua babbels, speels en zelfs: een boterham gegeten *O*. Hij heeft dus al dagen geen vast voedsel meer gegeten dus die hebben we binnen. Huisarts vond het een goed idee vanwege de heftige reactie qua braken de antibiotica te laten staan en te kijken of het verder vanzelf goed komt. Spannend dus: flesjes gingen vanochtend goed, vanmiddag slecht en de borst is steevast geweigerd vandaag. Beetje lastig inschatten of dat door oren of tijd vd maand komt helaas. Kolven gaat nu dus ook niet vlotjes MAAR: ik heb zijn gezellige giechel weer gehoord vandaag O+
pi_167535788
Fijn dat je muppet goed gedronken heeft Dot!
pi_167535841
Oops quote ipv correctie
  donderdag 22 december 2016 @ 21:38:10 #198
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_167536521
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 20:48 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ach, was ze ziek? ;( Wat vervelend voor je dat je nog niet zwanger bent als de wens er wel is :* /offtopic

N=1 is altijd een goed startpunt!

[..]

Ik heb met mezelf afgesproken geen kunstgrepen uit te halen voor het laten slagen van de bv. Daarmee heb ik mezelf vorige keer echt tot een hoopje zieligheid teruggebracht. Extra aanleggen of nakolven als daar de tijd en ruimte voor is vind ik wel te doen, maar powerkolven en neusspray vind ik dan wel weer iets te voor mezelf. Muppet drinkt namelijk ook prima flesvoeding dus als het minder wordt is dat gewoon een prima optie.

Maarr, net toch even goed gedronken *O*
Ik DM je even :*

Wat goed dat ze net Fijn gedronken heeft!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  vrijdag 23 december 2016 @ 03:19:28 #199
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_167544141
Hoi! Ik heb een vraagje die jullie vast weten te beantwoorden...

Ik geef bv aan mijn zoontje van 6 weken en omdat ik tijdens de feestdagen graag aan de wijn wil heb ik de afgelopen week een voorraadje afgekolfd. Ik heb gelezen dat het gehalte alcohol in mijn melk daalt naarmate deze in mijn bloed daalt.
Nu vraag ik me af of ik gewoon een dag (of 2 :P ) kan wachten voor ik hem weer aanleg. Of moet ik in die periode wel kolven en de melk weggooien? Kan ik überhaupt een dag zonder afname of krijg ik dan geheid last van stuwing en/of daling in productie?

Ik heb namelijk een kolf gehuurd om de voorraad aan te leggen. Voordat ik die terug breng wil ik dus zeker weten dat ik deze niet alsnog nodig heb tijdens de feestdagen.

Wellicht ben ik na 1 glas al teut en is mijn vraag overbodig :D
Blood for breakfast, blood for lunch
  Manager PR/Moderator vrijdag 23 december 2016 @ 04:15:52 #200
269689 crew  Viv
pi_167544236
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 03:19 schreef Queens het volgende:
Nu vraag ik me af of ik gewoon een dag (of 2 :P ) kan wachten voor ik hem weer aanleg. Of moet ik in die periode wel kolven en de melk weggooien? Kan ik überhaupt een dag zonder afname of krijg ik dan geheid last van stuwing en/of daling in productie?
Aangezien je in 1 week een voorraad voor 1-2 dagen hebt kunnen aanleggen terwijl je zoontje ook nog zijn normale voedingen kreeg, verwacht ik zeker dat je stuwing krijgt als je niet zou kolven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')