abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 6 december 2016 @ 20:50:48 #51
147316 crew  DJMO
#trut
pi_167153122
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 20:45 schreef Chanty het volgende:
Ik heb vandaag 400 gekolfd weer op het werk en had vanavond ook genoeg melk voor ukkie *O* Borsten voelen ook weer voller aan. Nu nog zorgen dat het zo blijft.
^O^
fijn nieuws!

Ik heb vanavond zo ontzettend gelachen .. na het bad is het aankleden op mijn bed, even drinken en naar bed. Daar krijgt meneer vaak nog een slokje 'tralie-tiet' (dwz dat hij door de spijlen van z'n ledikant nog een paar slokjes neemt :') ) vanavond zette ik 'm in z'n bedje en hij dook meteen vol met z'n gezicht naar de spijlen en duwde z'n snoet er bijkans doorheen in afwachting van z'n slaapslokjes _O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_167153333
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 13:48 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

mag ik vragen waarom je niet wil/kan kolven in werktijd? Het lijkt me lastig om daarom te stoppen omdat je eigenlijk niet wilt stoppen..
Ik sta voor de klas. I.c.m een continurooster lijkt me dat erg lastig. En ik zit dan in een kamertje waar leerlingen langslopen en je hoort die kolf dan pompen.. Weet niet hoor. Officieel moet mijn werkgever dan vervanging zoeken, vraag me af hoe. Misschien toch eens aan hem voorleggen.
:)
  dinsdag 6 december 2016 @ 20:57:56 #53
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167153350
:D tralie-tiet _O-
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167153373
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 20:45 schreef Chanty het volgende:
Ik heb vandaag 400 gekolfd weer op het werk en had vanavond ook genoeg melk voor ukkie *O* Borsten voelen ook weer voller aan. Nu nog zorgen dat het zo blijft.
400!! Dat schiet mooi op :)
pi_167153414
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 20:50 schreef DJMO het volgende:

[..]

^O^
fijn nieuws!

Ik heb vanavond zo ontzettend gelachen .. na het bad is het aankleden op mijn bed, even drinken en naar bed. Daar krijgt meneer vaak nog een slokje 'tralie-tiet' (dwz dat hij door de spijlen van z'n ledikant nog een paar slokjes neemt :') ) vanavond zette ik 'm in z'n bedje en hij dook meteen vol met z'n gezicht naar de spijlen en duwde z'n snoet er bijkans doorheen in afwachting van z'n slaapslokjes _O-
O+

Hoe oud is je zoontje?
pi_167153461
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 december 2016 20:57 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Ik sta voor de klas. I.c.m een continurooster lijkt me dat erg lastig. En ik zit dan in een kamertje waar leerlingen langslopen en je hoort die kolf dan pompen.. Weet niet hoor. Officieel moet mijn werkgever dan vervanging zoeken, vraag me af hoe. Misschien toch eens aan hem voorleggen.
als je eigenlijk niet wilt stoppen en toch het kolven wil proberen dan zou ik het inderdaad je werkgever voorleggen. Het is gewoon een recht dat je hebt, dus het zou mogelijk moeten zijn. Ik snap dat het niet makkelijk is, verder..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 6 december 2016 @ 21:01:47 #57
147316 crew  DJMO
#trut
pi_167153464
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 20:59 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

O+

Hoe oud is je zoontje?
bijna 21 maanden ;)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_167153771
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 12:49 schreef Soof-87 het volgende:
Hoi allemaal.

Ben nu bezig met afbouwen, maar ik merk dat ik het nog niet helemaal kan loslaten.

Zijn er dames die alleen de ochtend- en avondvoeding doen? (Wil niet kolven op het werk, geen idee of me dat gaat lukken) En zou dan overdag gewoon kunstvoeding kunnen? Of zou die mix slecht zijn voor de darmpjes?
Ik ben met drie maanden overgegaan op alleen een ochtend en avond aan de borst. Tussendoor kolfde ik niet en het ging prima. Maar toen Js met 5,5 maand flink verkouden was (z'n neusje zat dicht) kreeg hij er niets meer uit en was het ook binnen twee dagen klaar.
Maar dat vond ik zelf toen ook prima... (ook onderwijs).
  dinsdag 6 december 2016 @ 21:14:25 #59
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167153904
Misschien ligt het er ook aan hoe lang er tussen de ochtend- en avondvoeding zit? Bij mij zat er altijd minstens 12 uur tussen (lange werkdagen).
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_167154243
Chanty wat fijn! *O*. Kolven als je geen fijne kolfruimte hebt en beperkte mogelijkheden qua tijden lijkt me echt lastig. Er bestaan trouwens wel ook hele stille kolven. Een collega had volgens mij een Ameda en die hoorde je dus echt niet. In gezelschap kolven voert wel ver natuurlijk, maar samen kolven met andere moeders bleek supergezellig. Lekker kletsen over hoe duf kolven is en zo :). Vind het zo'n naar idee dat als alles gewoon goed loopt moeders door allerlei praktische zaken toch moeten afbouwen terwijl ze dat onder andere omstandigheden niet hadden gedaan. Je hebt natuurlijk wel voed/kolfrecht maar als het zowat ondoenlijk is dat te nemen dan sta je aardig met je rug tegen de muur
pi_167154602
Fijn Chanty *O*
Die Ardo Calypso heb ik hier vaker gehoord, volgens mij altijd wel met volle tevredenheid :)
*noteert op lijstje*
  Manager PR/Moderator dinsdag 6 december 2016 @ 21:54:49 #62
269689 crew  Viv
pi_167155295
Wat fijn Chanty! O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 21:24 schreef Vosje6 het volgende:
In gezelschap kolven voert wel ver natuurlijk, maar samen kolven met andere moeders bleek supergezellig. Lekker kletsen over hoe duf kolven is en zo :).
Dat schijnt ook nog goed te zijn voor je opbrengst. :D
pi_167158605
Hoe minder ik me bewust was dat ik zat te kolven goe beter vaak de opbrengst was.
En niet staren naar je flesjes helpt ook.
Dus boekje lezen, beetje Fok of ander internet was bij mij wel handig.
Of nog in m'n verlof een keer zat ik zo in een tv-programma dat mn flesje overstroomde :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 7 december 2016 @ 19:41:23 #64
147316 crew  DJMO
#trut
pi_167172974
SPOILER: tralietiet
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

pi_167174692
Djmo :D O+
  donderdag 8 december 2016 @ 10:57:42 #66
52229 Chanty
pi_167185546
Ziet er niet heel comfi uit :D
pi_167185734
Hoe gaat het nu met je productie Chanty?
  donderdag 8 december 2016 @ 20:23:58 #68
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167197734
Even uit premature interesse: kochten jullie al een kolf tijdens de zwangerschap? Ik was het nog niet van plan hoor, maar ik wil tzt wel borstvoeding geven en ook op een dag weer werken. Is het dan handig om er al één te hebben als je 'm in de kraamweek nodig mocht hebben om je productie op gang te krijgen? Of is dan meestal het advies om er één te huren omdat die beter werkt oid?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 8 december 2016 @ 20:28:46 #69
147316 crew  DJMO
#trut
pi_167197882
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:57 schreef Chanty het volgende:
Ziet er niet heel comfi uit :D
ach, hij vind het leuk en geniet er van, daar heb ik wel even een ongemakkelijk momentje voor over ;)

donderdag 8 december 2016 @ 20:30:35 #70
52229 Chanty
pi_167197944
Ik zou er nog mee wachten en indien nodig een kolf huren :)

En mijn productie is weer up en running *O* voor het eerst in maanden weer volle borsten. Die had ik eerder echt niet zelfs na lange tijd niet voeden of kolven. Kolven ging vandaag op het werk ook weer prima. 270 ml in twee kolfsessies en thuis na de voeding nog 50 erbij. En het belangrijkste: een tevreden meisje O+ echt fijn dat Lucas nog zo graag drinkt want die heeft enorm geholpen de productie op te krikken :)
pi_167198098
Wat fijn chanty!

Oh, djmo. Dat zou ik echt niet willen, ik vind het al helemaal niet leuk als T me ziet als ik blote borsten heb als ik me omkleed en jengelend aan m'n benen komt staan te trekken..

T kan de laatste tijd echt niet meer geconcentreerd drinken. Elke paar minuten laat hij los, klimt omhoog en loopt over de bank of roept 'auto, auto'. Ik vind het best verveldn, want een voeding duurt daardoor heel erg lang..Gaat dit weer over?
  donderdag 8 december 2016 @ 20:51:14 #72
52229 Chanty
pi_167198687
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 20:35 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat fijn chanty!

Oh, djmo. Dat zou ik echt niet willen, ik vind het al helemaal niet leuk als T me ziet als ik blote borsten heb als ik me omkleed en jengelend aan m'n benen komt staan te trekken..

T kan de laatste tijd echt niet meer geconcentreerd drinken. Elke paar minuten laat hij los, klimt omhoog en loopt over de bank of roept 'auto, auto'. Ik vind het best verveldn, want een voeding duurt daardoor heel erg lang..Gaat dit weer over?
Dat gaat weer over ja, weer eigenlijk niet eens meer hoe lang dat duurde. Was bij Lucas ook niet zo heel erg moet ik zeggen want die is zo tietenverslaafd :') ik zou wel aangeven dat als hij wegloopt dat hij dan dus klaar is met drinken. Dat hielp hier wel want dan bedacht hij zich dat hij nog niet klaar was. Dat dwingende dreinende heeft hier wel een stuk langer geduurd maar moet zeggen dat hij de laatste maanden erg goed snapt dat hij nog even moet wachten op zijn beurt (of iets anders). Wel even zien of ik dat nu compleet om zeep heb geholpen omdat hij de laatste week zo vaak mocht drinken, al was dat altijd op mijn verzoek.
  donderdag 8 december 2016 @ 20:59:20 #73
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167199005
Ik zou bij loslaten/weglopen dus gewoon de borst wegdoen en dan is het einde voeding. Dan is het zo over, me dunkt.
KuikenGuppy
pi_167199343
ja, 'smorgens en als hij 's middags wil drinken doe ik dat ook. Maar, eigenlijk heb ik liever dat hij 's avonds voor het slapen gaan nog goed drinkt, want we hebben zo lang zulk drama gehad bij het slapen. Maar misschien moet ik dat proberen los te laten..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 8 december 2016 @ 21:58:43 #75
147316 crew  DJMO
#trut
pi_167201388
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 20:35 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat fijn chanty!

Michael heeft momenteel de fase dat hij hier thuis gewoon m'n shirt omlaag trekt en zelf m'n borst pakt als dat in z'n bereik ligt :') buiten laat hij het iig wel uit z'n hoofd. Ik kan er wel om lachen en geniet er ook wel van, juist omdat het structureel drinken wel zo'n beetje ten einde is zo langzamerhand. Dat gebeurt alleen nog bij extreme vermoeidheid, te vroeg wakker worden 's ochtends of ziek zijn. Op deze manier probeer ik dus ook om de WHO norm nog te halen ....

pi_167207142
Pfoe, ik kom eindelijk weer een beetje bij vanuit ellende met zieke baby, veel borstweigeren en weinig plasluiers. Eergisteren nog alles gekolfd en met fles gegeven omdat er echt anders niets inging :'(. Dan heb je al best veel meegemaakt en weet je dat het eigenlijk altijd wel weer bijtrekt, maar betrap je jezelf erop serieus te overwegen om over te stappen op een fles omdat het zo'n frustrerend gedoe is geworden 8)7. Maar goed, er wordt weer gedronken nu *)
pi_167207227
Ik wilde dat ik zo relaxed ermee was als jij DJMO! Als rechtgeaarde control freak had ik het liefste dat babies op vaste tijden een voeding drinken, maar daar zijn mijn kinders het nooit mee eens geweest :P. Op verzoek is dus bij mij ietwat verworden tot veel aanbieden en maar zien wanneer er gedronken wordt :@
  Manager PR/Moderator zaterdag 10 december 2016 @ 01:15:09 #78
269689 crew  Viv
pi_167226676
Fijn dat er weer gedronken wordt Vosje6. :* Ik ben ook een control freak, maar stond vrij relaxed in de borstvoeding tot ik niet in de gaten had dat ze helemaal niet meer groeide. :X Vervolgens kregen we een babyweegschaal te leen van de lactatiekundige om weer vertrouwen in de borstvoeding te krijgen, wat averechts gewerkt heeft. :')

Aangezien ik nu bijna 4 weken de Medela Symphony huur ben ik op zoek naar een eigen kolf. Vandaag de Medela Freestyle geprobeerd (gratis overgenomen van familie, nieuwe slangen etc gekocht), maar wat een enorm kabaal maakt dat ding zeg! :o Dat gaat me echt tegen staan denk ik. Iemand ervaring met een - stille - fijne, dubbelzijdige, elektrische borstkolf bedoeld voor intensief gebruik?
pi_167228076
Een collega van mij heeft een ameda die bijzonder stil is (type weet ik niet helaas). Zelf heb ik ook een 2e hands Freestyle. Wel wat geluid maar klein en op batterij en gesloten systeem O+. Hopelijk hebben anderen een goede tip :)
pi_167229401
Gaat het dan wel goed met je Freestyle? Want hij hoort geen onwijs lawaai te maken.
pi_167229692
Chanty, wat fijn dat je productie weer op gang is!

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 01:15 schreef ViviRAWRS het volgende:
Fijn dat er weer gedronken wordt Vosje6. :* Ik ben ook een control freak, maar stond vrij relaxed in de borstvoeding tot ik niet in de gaten had dat ze helemaal niet meer groeide. :X Vervolgens kregen we een babyweegschaal te leen van de lactatiekundige om weer vertrouwen in de borstvoeding te krijgen, wat averechts gewerkt heeft. :')

Aangezien ik nu bijna 4 weken de Medela Symphony huur ben ik op zoek naar een eigen kolf. Vandaag de Medela Freestyle geprobeerd (gratis overgenomen van familie, nieuwe slangen etc gekocht), maar wat een enorm kabaal maakt dat ding zeg! :o Dat gaat me echt tegen staan denk ik. Iemand ervaring met een - stille - fijne, dubbelzijdige, elektrische borstkolf bedoeld voor intensief gebruik?
Ik heb het al vaker herhaald, maar ik ben echt fan van de Spectra 9 Plus. Dubbelzijdig elektrisch, met oplaadbare accu en behoorlijk geruisloos en bovendien erg klein en licht. Plus, hij is met iets meer dan 100 euro echt een heel stuk goedkoper dan andere kolven. Hij gaat bij mij nu al zo'n anderhalf jaar mee en ik heb echt vrij intensief gekolfd, in het begin fulltime en daarna nog een jaar zo'n 12 keer per week (nu nog zo'n 4 keer).

http://www.borstvoedingsc(...)e-borstkolf-met-accu

Hier nog een paar euro goedkoper.

http://www.vosmedisch.nl/contents/nl/d589.html
pi_167229879
De borstvoeding verloopt hier een beetje rommelig. Wolk weigert vaak op momenten dat ze normaal gesproken drinkt, zoals vlak voor een slaapje. Dat betekent dat ze steeds minder drinkt want ze vraagt uit zichzelf vrijwel nooit om de borst tenzij ze me een werkdag niet gezien heeft. Ze grijpt daarbij vaak naar haar mond, ik denk tandjes?

De kinderarts waarbij we nu lopen is trouwens erg kritisch op de borstvoeding. Opmerkingen als dat mijn melk vast niet meer voedzaam is en dat ik maar Liga biscuitjes moet geven door een fruitpap in plaats van de ochtendvoeding, want 'Nutricia heeft dat helemaal uitgedacht'. }:| Ze is nu 16 maanden.

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 10-12-2016 11:28:45 ]
pi_167230725
Maar geef je naast de ochtendvoeding wel ook ontbijt aan Wolk?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167230957
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:12 schreef Franny_G het volgende:
Maar geef je naast de ochtendvoeding wel ook ontbijt aan Wolk?
Hoe bedoel je, enkel borstvoeding tot de 2 jaar is het beste toch?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167231314
Oh, sorry, zoals je het had opgeschreven leek het alsof die arts vond dat je ipv borstvoeding ontbijt moest geven. En dat leek me op zich geen rare suggestie. Wat hij als eten aanbeveelt, tja. |:( .

Verder is het rommelige wel herkenbaar. Door het eten verandert de behoefte ook; je merkt dan dat er fases zijn waarin er weer meer behoefte is en ook periodes waarin er weinig/minder behoefte is. Ik merk bijvoorbeeld nu dat I vooral bv wil als ze mij weinig heeft gezien, of veel prikkels heeft gehad en wil bijkomen.

Zojuist waren we bij peuterdansles en middenin die les zei ze zomaar opeens: 'Hier gaan we geen borstje drinken he?' :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167231442
Haar argument was overigens dat Wolk meer vezels binnen moet krijgen. Er zitten geen vezels in borstvoeding zei ze, en wel in Liga.

Nu valt er wat te zeggen over de vezels, maar ik vind niet dat dat in plaats van de borstvoeding moet komen
pi_167231542
"Nutricia heeft dat helemaal uitgedacht" _O- Ja inderdaad, maar de vraagstelling was hoe ze de kassa zo goed mogelijk konden vullen :X
En tevens, wat erg dat een kinderarts die mening heeft en uitdraagt.
pi_167231572
Liga, seriously? Dan raad je toch volkoren brood aan? Of zilvervliesrijst? Of een banaan?
pi_167231714
Oh, ik ging er ten onrechte vanuit dat zoveel domheid wel van een man moest komen.
Bij zo'n arts ga je wel denken dat ze stiekem geld krijgt toegespeeld van Nutricia of zo. Want het is inderdaad echt onbegrijpelijk dat je zoiets aanbeveelt, en al helemaal als manier om vezels binnen te krijgen.
pi_167231743
Hihi, liga als vezelbron :o. Ik prefereer mijn vezels zonder suikerstuitereffect :{w :P
pi_167231947
Franny: fijn dat het rommelige herkenbaar is en wat een leuke opmerking van I! Dat heeft ze al goed door.

Ik werd de eerste keer nogal boos toen ze dat zei maar meer dan een 'dat is niet waar!' kreeg ik er niet uit. :') Ik wil er eigenlijk een volgende keer nog wel een constructief gesprek over aangaan maar ik weet niet goed hoe ik dat aan kan pakken zonder dat ze me in de hoek van 'fanatieke bv maffia' schaart. Man is bovendien van mening dat we haar te vriend moeten houden (ben ik het ook wel mee eens, verder is ze een prima KA).

En Liga ja. Toen ik vroeg naar de suiker zei ze dat dat wel meeviel. En het is glutenvrij, dat ook nog!( Wolk heeft mogelijk een intolerantie voor gluten of coeliakie.)
pi_167232105
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:51 schreef Franny_G het volgende:
Oh, ik ging er ten onrechte vanuit dat zoveel domheid wel van een man moest komen.
Bij zo'n arts ga je wel denken dat ze stiekem geld krijgt toegespeeld van Nutricia of zo. Want het is inderdaad echt onbegrijpelijk dat je zoiets aanbeveelt, en al helemaal als manier om vezels binnen te krijgen.
_O- O+
  Manager PR/Moderator zaterdag 10 december 2016 @ 13:33:49 #93
269689 crew  Viv
pi_167232381
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:50 schreef WupWup het volgende:
Gaat het dan wel goed met je Freestyle? Want hij hoort geen onwijs lawaai te maken.
Ja geen idee wat normaal is, ik wil 'm wel laten doormeten voordat ik mijn melkproductie er aan toevertrouw. Ik moet 'm namelijk ook op de hoogste stand zetten terwijl ik dat bij de Symphony niet hoef (3 druppels / 5-6 blokjes).
pi_167232402
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 13:33 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja geen idee wat normaal is, ik wil 'm wel laten doormeten voordat ik mijn melkproductie er aan toevertrouw. Ik moet 'm namelijk ook op de hoogste stand zetten terwijl ik dat bij de Symphony niet hoef (3 druppels / 5-6 blokjes).
Dat klopt echt niet, nee.
pi_167253058
Klinkt inderdaad alsof dat ding kaduuk is of ergens niet goed zat waardoor hij geen vacuüm kreeg...
  Manager PR/Moderator zondag 11 december 2016 @ 17:15:49 #96
269689 crew  Viv
pi_167259606
Het zou best kunnen dat de motor niet meer goed is, mijn nichtje heeft deze kolf zo'n 4 maanden fulltime gebruikt. Ze is veel eerder gestopt dan ze had gehoopt, omdat ze geen melk meer had. Het zou wel heel lullig zijn als dat achteraf gezien door haar kolf kwam. :{
pi_167259780
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:10 schreef LuDann het volgende:
Chanty, wat fijn dat je productie weer op gang is!

[..]

Ik heb het al vaker herhaald, maar ik ben echt fan van de Spectra 9 Plus. Dubbelzijdig elektrisch, met oplaadbare accu en behoorlijk geruisloos en bovendien erg klein en licht. Plus, hij is met iets meer dan 100 euro echt een heel stuk goedkoper dan andere kolven. Hij gaat bij mij nu al zo'n anderhalf jaar mee en ik heb echt vrij intensief gekolfd, in het begin fulltime en daarna nog een jaar zo'n 12 keer per week (nu nog zo'n 4 keer).

http://www.borstvoedingsc(...)e-borstkolf-met-accu

Hier nog een paar euro goedkoper.

http://www.vosmedisch.nl/contents/nl/d589.html
Ik doe schaamteloos mee met de loftrompet voor de Spectra O+
Klein en stil. Dusdanig dat ik op de universiteit zonder problemen op de wc kon kolven :7 oh en extra fijn dat er ook van die avent flesjes op de kolf passen

Via m'n zorgverzekering kreeg ik ook nog eens 75 euro vergoed, dus het was helemaal een koopje
pi_167263978
Is de Spectra niet de kolf waarbij je niet elk willekeurige flesje aan kan doen? Dat je daar een aparte adapter voor nodig hebt of de Spectra flesjes zelf?
pi_167264803
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 20:07 schreef BlueEyes het volgende:
Is de Spectra niet de kolf waarbij je niet elk willekeurige flesje aan kan doen? Dat je daar een aparte adapter voor nodig hebt of de Spectra flesjes zelf?
Volgens mij niet? Ik heb zelf alleen de flessen van Avent en spectra erop gebruikt, dus andere merken weet ik niet.
  Manager PR/Moderator zondag 11 december 2016 @ 23:55:49 #100
269689 crew  Viv
pi_167271449
Avent heeft brede halsflessen, de flesjes met een universele hals (zoals Medela en deze) zijn smaller. Dat ik nu 17 van zulke flesjes in gebruik heb lijkt vooralsnog het enige nadeel van die Spectra voor mij. Een adapter lijkt me niet zinvol als je die ook steeds moet afwassen, dan kan ik net zo goed de melk overgieten en de Spectra flesjes afwassen.

Edit: oh wacht, met deze adapter kan ik niet alleen de flesjes, maar ook mijn Pumpin Pals borstschilden blijven gebruiken. :Y)

[ Bericht 26% gewijzigd door Viv op 12-12-2016 00:35:02 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')