abonnement Unibet Coolblue
pi_167349352
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 12:26 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm een sms dat enkele wijken vertraagd zijn. Is dat voldoende qua op de hoogte stellen en niet uit hoeven betalen van wachttijd, als je niet weet welke wijken vertraagd zijn?
Ik ga iig maar niet vroeg naar het depot, maar ik ben er straks wel gewoon om 13.00. Als mijn wijk dan om 13.30 komt, heb ik dan nergens recht op? :o Ik weet natuurlijk ook niet hoe laat de vertraagde wijken dan wel komen, dus dat schiet ook niet op.
Het hangt er vanaf hoe laat de sms kwam, en hoe laat de wijken er horen te liggen. De regel is dat wanneer de vertraging MINSTENS 60 minuten van tevoren is medegedeeld. dat dan de eerste 30 minuten wachttijd niet uitbetaald hoeven worden.

Dus als jij om 12.26 een sms krijgt dat je wijk er niet om 13.00 uur ligt, maar om 14.00 uur, dan moeten ze gewoon vanaf 13.00 uur wachttijd betalen.
quote:
9s.gif Op donderdag 15 december 2016 17:30 schreef dud0r het volgende:

[..]

Nadeel van de constructie met het autobedrijf.
Order inschieten met tijd dat het klaar staat en dan hebben ze twee uur de tijd om het uit te voren. Vanaf moment dat het klaar staat. Kan dus zomaar zijn dat een wijk en kwartier na afvoer tijd klaar is maar alsnog anderhalf uur later pas geleverd kan worden.
Ik snap ook wel dat de Admi dus ook geen inschatting kan geven hoeveel later het er is.
Snap je dan ook waarom de admie niet even naar het autobedrijf kan bellen en hun om een inschatting vragen? Want dan mag je dat mij even uitleggen.

quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2016 18:12 schreef dud0r het volgende:
En alsnog stelt deze kerst tot nu toe niks voor. Waar zijn de tijden gebleven dat je tot drie uur aan het voorbereiden was, je twee wijken gedaan had en je dan pas een keer de straat op kon. 13 blauwe bakken vol kaarten voor een wijk.
Als het nu een bak vol kaarten is, is het veel. ~:)
Ik weet niet hoe oud jij bent en hoe lang je hier al werkt, maar het scenario wat jij hier schetst heb ik de afgelopen 20 jaar nog niet meegemaakt.

Ik ben het wel met je eens dat er minder kerstpost is dan vroeger, maar dat komt vooral omdat het bedrijf die kerstzegels zo ontzettend veel duurder heeft gemaakt. In 2012 ging de prijs in 1x met 38% omhoog, en dat had meteen duidelijk effect.

Dat de Kerst tot nu toe niets voorstelt ben ik maar ten dele met je eens. Qua Kerstkaarten valt het nog wel mee, maar de overige post is wel degelijk behoorlijk veel. Verder moet je niet vergeten dat veel mensen pas in het weekend voor kerst de kaartjes gaan schrijven, dus dat het tot nu toe nog meevalt met de kerstkaartjes is logisch. Dat was de afgelopen jaren niet anders.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_167349419
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 18:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het hangt er vanaf hoe laat de sms kwam, en hoe laat de wijken er horen te liggen. De regel is dat wanneer de vertraging MINSTENS 60 minuten van tevoren is medegedeeld. dat dan de eerste 30 minuten wachttijd niet uitbetaald hoeven worden.

Dus als jij om 12.26 een sms krijgt dat je wijk er niet om 13.00 uur ligt, maar om 14.00 uur, dan moeten ze gewoon vanaf 13.00 uur wachttijd betalen.
Kwart over 12 is er gemeld dat er een gedeelte vd wijken later zou zijn. Normaal is idd 13.00.

Had al gewoon alles doorgegeven, maar even afwachten wat ze doen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_167349765
Bij ons zijn sommige kasten echt belachelijk groot geworden, moeten mensen 7 wijken voorbereiden of zo. En dan staat hun tijd volgens het computermodel (en die tijden staan vaak al best krap) bijv tot 12:15, terwijl de afvoertijd van hun laatste wijk 10:30 is. Ja, gek he, dat dat dan niet gehaald wordt :')
pi_167349857
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2016 18:12 schreef dud0r het volgende:
En alsnog stelt deze kerst tot nu toe niks voor. Waar zijn de tijden gebleven dat je tot drie uur aan het voorbereiden was, je twee wijken gedaan had en je dan pas een keer de straat op kon. 13 blauwe bakken vol kaarten voor een wijk.
Als het nu een bak vol kaarten is, is het veel. ~:)
Kaartjes zijn inderdaad laat. Dat maakt dat ik erg nerveus wordt voor volgende week. Maar ik heb de afgelopen 3 jaar nog niet zo veel tassen gehad als nu. Die pakjes kosten mega veel tijd en verknallen de bundels gewoon verschrikkelijk. Had vandaag 3 tassen vol ongesorteerde pakjes en dan nog gewoon 3 tassen post. Dat is echt wel meer dan we in jaren hebben gezien.

Kerstkaartjes zijn gewoon ook te duur tegenwoordig. Mensen hebben daar het geld niet voor over.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_167350042
Ook lekker drukke dag hier.

Begonnen op het VBL. Mijn kast heeft 3 lopen. HSM post eerste loop was er na 8:30 pas. Voor loop twee en drie kwam de HSM post pas 10:30. Uiteindelijk maar twee van mijn eigen lopen gezet, en in de tussentijd overal en nergens geholpen. 11:30 weg, 12:00 thuis.

Dan een scooterroute van 4 uren. 5 tassen post, allemaal in een keer mee. Verstandig? Nee. Snel? Ja. Uiteindelijk in 3:30 gereden, op een dag als deze. Van die tijd kan wel wat af volgend jaar, maar het is niet mijn vaste route dus wie ben ik.
Vervolgens nog een gewone wijk. Gelukkig veel verlichte brievenbussen want het was al behoorlijk donker aan het eind. Totale tijd: 9:30.

Niet dat ik klaag hoor. Ik wil wel graag veel uren draaien.
pi_167350377
Hier waren het ook wel echt behoorlijk wat tassen per wijk, toch meerdere wijken voorbij zien komen met 9 tassen aan post, dat is dan nog excl pakjestassen. Dat zou ik toch echt wel druk willen noemen
pi_167352489
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2016 18:12 schreef dud0r het volgende:
En alsnog stelt deze kerst tot nu toe niks voor. Waar zijn de tijden gebleven dat je tot drie uur aan het voorbereiden was, je twee wijken gedaan had en je dan pas een keer de straat op kon. 13 blauwe bakken vol kaarten voor een wijk.
Als het nu een bak vol kaarten is, is het veel. ~:)
Vooral ook weinig rood overigens. Een paar nieuwe medewerkers hier vonden 2 rode bakken al veel.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 19:17 schreef gelestipjes het volgende:
Bij ons zijn sommige kasten echt belachelijk groot geworden, moeten mensen 7 wijken voorbereiden of zo. En dan staat hun tijd volgens het computermodel (en die tijden staan vaak al best krap) bijv tot 12:15, terwijl de afvoertijd van hun laatste wijk 10:30 is. Ja, gek he, dat dat dan niet gehaald wordt :')
Het probleem is volgens mij dat de post in hun berekeningen van het minimum post is uitgegaan. Veel wijken op een kast, maar ook gecomprimeerde Vos-carrés waardoor je snel veel te hoge stapels krijg en je elkaar ook al heel snel in de weg loopt. Bijzettafels zijn er ook niet meer, en door die stomme karretjes kan je ook niet meer met twee mensen achter een kast zitten. Zeker in combinatie met veel nieuwere wat langzamere mensen moet je af ten toe vrij creatief zijn om bij te kunnen springen bij een kast
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 december 2016 @ 20:45:36 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167352905
Karretjes? Nog nooit gebruikt en ook nooit gezien
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_167353184
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2016 20:45 schreef Peterselieman het volgende:
Karretjes? Nog nooit gebruikt en ook nooit gezien
Een karretje rechts van je. Kan je de tassen opzetten (iets beter voor je rug) en je rode bak (onhandig onstabiel, zelf gooi ik altijd alles al op het stelblok). Vervelend is vooral het montage ding wat dus een aantal gaten blokkeert voor een stelblok.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 december 2016 @ 21:05:54 #160
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167353835
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 20:51 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Een karretje rechts van je. Kan je de tassen opzetten (iets beter voor je rug) en je rode bak (onhandig onstabiel, zelf gooi ik altijd alles al op het stelblok). Vervelend is vooral het montage ding wat dus een aantal gaten blokkeert voor een stelblok.
Gelukkig niets van gezien en volgens mij houden wij ons wel meer niet aan de landelijke protocollen. We hebben maar een paar postverdelers, dus die zijn zo druk bezig dat we zelf onze wijken wel van de containers pakken en meer van dat soort dingen.

De TC's springen ook regelmatig bij om dingen op te ruimen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 15 december 2016 @ 21:07:13 #161
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_167353894
Vandaag weer 8 volle buslichtingrekken. 2 halve containers vol. Succes :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_167354248
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd leuk om bij een kleine collega 1 brief te leggen in de bovenste bak die bijna het plafond raakt :P
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 15 december 2016 @ 21:15:59 #163
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_167354316
Waarom hebben depot containers soms een random rode bak met daarin een random envelop of pakje erin?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 december 2016 @ 21:19:08 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167354450
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Waarom hebben depot containers soms een random rode bak met daarin een random envelop of pakje erin?
Dat is spul dat niet meer in de tassen kon omdat die al dicht zaten, maar die dag nog wel mee moet. Is spul dat bij de verkeerde wijken in de bakken zat.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 15 december 2016 @ 21:21:59 #165
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_167354562
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is spul dat niet meer in de tassen kon omdat die al dicht zaten, maar die dag nog wel mee moet. Is spul dat bij de verkeerde wijken in de bakken zat.
Last moment herstel spul dus. Snap m
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_167355249
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Waarom hebben depot containers soms een random rode bak met daarin een random envelop of pakje erin?
Een random bak met een random envelop of pakje erin?

Op mijn depot krijg ik er iedere dag minimaal twee die altijd minstens tot de helft gevuld zijn.
pi_167355286
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 20:51 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Een karretje rechts van je. Kan je de tassen opzetten (iets beter voor je rug) en je rode bak (onhandig onstabiel, zelf gooi ik altijd alles al op het stelblok). Vervelend is vooral het montage ding wat dus een aantal gaten blokkeert voor een stelblok.
Die karretjes zijn echt ongelofelijke kleredingen. Hebben ongetwijfeld een godsvermogen gekocht in aanschaf, en niemand gebruikt ze. Als je dat achterste ding voor je rode bak uitklapt, blokkeer je het halve pad en kan de postverdeler er niet meer langs. Een halfvolle oranje tas op dat ding staat niet stabiel, en valt makkelijk om. Mede daarom is de kar ook niet geschikt om volle tassen mee naar je fiets te rijden. Bij de eerste oneffenheid valt alles er af.

Ik zet, net als jij, ook altijd gelijk de inhoud van een hele rode bak in het zetblok. Dan zit je ook niet de hele tijd op je stoel te draaien om een nieuw segment te pakken. De lege rode bak zet ik vervolgens op de grond met een oranje tas er in. Dat staat veel stabieler.

Nee, die karretjes kunnen worden toegevoegd aan de lange lijst volkomen overbodige en peperdure onzin die ons van hogerhand door de strot is geduwd. Uiteraard is alles getest via pilots, die pilots waren natuurlijk allemaal een belachelijk groot succes, en vervolgens stuitte men bij de definitieve invoering op allerlei praktische bezwaren, die tijdens de pilot om duistere redenen nooit aan het licht waren gekomen. Net zoals bij o.a. Georoute, die plastic polo's, de elektrische scooters, het postvest en de vakkentas.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_167355462
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Die karretjes zijn echt ongelofelijke kleredingen. Hebben ongetwijfeld een godsvermogen gekocht in aanschaf, en niemand gebruikt ze. Als je dat achterste ding voor je rode bak uitklapt, blokkeer je het halve pad en kan de postverdeler er niet meer langs. Een halfvolle oranje tas op dat ding staat niet stabiel, en valt makkelijk om. Mede daarom is de kar ook niet geschikt om volle tassen mee naar je fiets te rijden. Bij de eerste oneffenheid valt alles er af.

Ik zet, net als jij, ook altijd gelijk de inhoud van een hele rode bak in het zetblok. Dan zit je ook niet de hele tijd op je stoel te draaien om een nieuw segment te pakken. De lege rode bak zet ik vervolgens op de grond met een oranje tas er in. Dat staat veel stabieler.

Nee, die karretjes kunnen worden toegevoegd aan de lange lijst volkomen overbodige en peperdure onzin die ons van hogerhand door de strot is geduwd. Uiteraard is alles getest via pilots, die pilots waren natuurlijk allemaal een belachelijk groot succes, en vervolgens stuitte men bij de definitieve invoering op allerlei praktische bezwaren, die tijdens de pilot om duistere redenen nooit aan het licht waren gekomen. Net zoals bij o.a. Georoute, die plastic polo's, de elektrische scooters, het postvest en de vakkentas.
Ik gebruik zelf een blauwe bak om een tas in te zetten.

Zit je met een hele rode bak machinepost niet steeds je zethulpding bij te stellen? Ik heb het ook eens zo geprobeerd maar zat er steeds mee dat ik met te veel ruimte zat. Ik pak nu steeds ongeveer een halve bak.
pi_167357436
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:44 schreef Calvados het volgende:

[..]

Ik gebruik zelf een blauwe bak om een tas in te zetten.

Zit je met een hele rode bak machinepost niet steeds je zethulpding bij te stellen? Ik heb het ook eens zo geprobeerd maar zat er steeds mee dat ik met te veel ruimte zat. Ik pak nu steeds ongeveer een halve bak.
Af en toe moet je het blok een stukje naar je toe schuiven, maar dat is niet zoveel werk. En omdat ik dat rode matje niet gebruik, gaat het best soepel.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_167367871
Ik zet altijd 2 rode bakken op elkaar en zet daar de lege tas in. Dan hoef je niet zo ver te bukken. Blauwe bak is niet handig, die heeft een schuine bodem. De karretjes hebben wij ook nooit gebruikt.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_167372087
Die karretjes hebben we hier wel een paar maanden gehad, wat een ondingen waren dat, namen veel te veel ruimte in en om de haverklap stootte je er met je knie of zo tegenaan
pi_167372611
Ik kreeg vandaag een SMS dat maandag een extra werkdag wordt ingepland i.v.m. drukte en ze zoeken vrijwilligers.

Dan wordt er nogal wat verwacht, want vandaag was de post niet echt veel.
pi_167372669
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:40 schreef regenworm het volgende:
Ik kreeg vandaag een SMS dat maandag een extra werkdag wordt ingepland i.v.m. drukte en ze zoeken vrijwilligers.

Dan wordt er nogal wat verwacht, want vandaag was de post niet echt veel.
Lag wel een beetje aan het type wijk vandaag. Bij één van mijn loopwijken kon ik vrijwel geen adres overslaan en had ik tot 10 kaarten per adres ;)
pi_167372690
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:40 schreef regenworm het volgende:
Ik kreeg vandaag een SMS dat maandag een extra werkdag wordt ingepland i.v.m. drukte en ze zoeken vrijwilligers.

Dan wordt er nogal wat verwacht, want vandaag was de post niet echt veel.
Ik werd gebeld door de TL of ik maandag kan :P achja heb toch niks te doen.
pi_167373111
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:40 schreef regenworm het volgende:
Ik kreeg vandaag een SMS dat maandag een extra werkdag wordt ingepland i.v.m. drukte en ze zoeken vrijwilligers.

Dan wordt er nogal wat verwacht, want vandaag was de post niet echt veel.
de achterstand met kaartjes zal wel groot zijn denk ik. En ik verwacht dat veel mensen pas dit weekend hun kaarten gaan schrijven.
Hier nog niks gehoord over op maandag werken trouwens. Maar wat moet er dan gedaan worden dan? Kaartjes alvast sorteren of zo?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')