quote:Op dinsdag 6 december 2016 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Denk er nog eens goed over na, het is een smakeloze hap, het is vooral veel, heel veel zo een kalkoen. Het vlees is erg saai van smaak. Maak liever wat moois. Een tamme gans, eend, een stuk varkensgebraad met knapperzwoerd, een runderbraadstuk (met een ezel kan er weinig misgaan, das een braadstuk), lamsbout, een ham.
Er zijn zoveel meer stukken vlees of vis die zoveel lekkerder zijn dan zo een waardeloze kalkoen.
Nou, geweldig. Iemand wil zalm maken, tip van Piet : gooi je zalm weg en koop bevroren koolvis.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Piet is weer eens de enige die met een fatsoenlijke tip komt.
Ik denk nu eenmaal buiten de doos, incluus de jouwequote:Op zaterdag 10 december 2016 11:17 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nou, geweldig. Iemand wil zalm maken, tip van Piet : gooi je zalm weg en koop bevroren koolvis.
Iemand wil kalkoen maken, tip van Piet : maak gans.
Iemand wil tofu maken, tip van Piet : maak tempeh.
Iemand wil kipfilet maken: tip van Piet, gooi weg, koop kippendijen.
Ik zou dat toch echt niet als buiten de doos denken bestempelen. Integendeel, eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 10 december 2016 11:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk nu eenmaal buiten de doos, incluus de jouwe
Ik ken de vulling alleen maar met lever. Er moet lever in anders is het geen traditionele vulling.quote:Op zaterdag 10 december 2016 11:53 schreef Spanky78 het volgende:
Je moet iig vullen met vlees met voldoende vet. Kippengehakt oid.
Ikzelf houd van vulling metwitbrood, kipgehakt, rozijnen, cognac, tijm, marjolein en appel. Het zuur uit de appel helpt de boel. Sappig te houden, net als het vet uit het vlees.
Heel belangrijk om tussen borstvel en filet ook te vullen, anders wordt de filet te droog. Barderen met spek is ook lekker.
Je kunt er gemalen kippenlevertjes doorheen doen, maar ik doe dat niet. De 'juiste' smaak... Iedere Amerikaanse moeder heeft een eigen recept voor stuffing, dus volgens mij bestaat die niet.quote:Op zaterdag 10 december 2016 14:08 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik ken de vulling alleen maar met lever. Er moet lever in anders is het geen traditionele vulling.
Echter ben ik persoonlijk niet zo'n fan van lever. Maar het hoort er echt in voor de juiste smaak.
Bedruipen is wel verstandig, geeft smaak en vermindert uitdroging.quote:Op zaterdag 10 december 2016 16:53 schreef Oceanonix het volgende:
De vulling wissel ik iedere keer maar standaard pak ik de kalkoen in met spek. Dit om alles sappig te houden. Ook druip ik regelmatig het vet over de kalkoen.
Weet je hoe lekker dat is gekquote:Op zondag 4 december 2016 15:42 schreef Rezania het volgende:
[..]
Gekruide rijst als vulling?En hoelang moet dat dan precies in de oven? Mis wat details.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |