Ik vind 't wel mooiquote:
De platen die uit de keuzelijst zijn gehaald stonden er wel alweer een paar jaar niet in. Maar toch..quote:Op zaterdag 3 december 2016 02:07 schreef Elfletterig het volgende:
Op #1 staat de plaat die ik had verwacht. Wel gestemd, maar ik geërgerd aan de keuzelijst. Daar zijn van allerlei platen uit gehaald. You Don't Have To Say You Love Me van Dusty Springfield bijvoorbeeld; schandalig. Idem voor Temptation van Heaven 17. Van de Everly Brothers staat er ook maar één nummer in de keuzelijst.
Het is zo klaar als een klontje dat Radio 2 probeert om de Top 2000 te verjongen. "Oudjes" moeten oprotten naar Radio 5, naar de Evergreen Top 1000, of hoe die lijst ook mag heten. Het wordt weer ouderwetse doelgroep-radio, gesplitst op leeftijd van de luisteraars. Niet de muziek, maar de strategie van Radio 2 (jonger luisterpubliek binden, oudjes verjagen naar Radio 5) staat centraal.
Ik zal de lijst vast even bekijken, maar ik denk niet dat ik ga luisteren. De lol is er wel een beetje af eigenlijk.
Ik snap je frustratie en verbaas me ook over de afwezigheid en aanwezigheid van talloze liedjes in de keuzelijst, maar de Top 2000 is 'pas' 17 jaar oud en als het in de jaren '80 was gestart had een dergelijke generatie-shuffle allang een keer plaats gevonden. Het is een logisch gevolg. Over 15 jaar gaat dit weer gebeuren.quote:Op zaterdag 3 december 2016 02:07 schreef Elfletterig het volgende:
Op #1 staat de plaat die ik had verwacht. Wel gestemd, maar ik geërgerd aan de keuzelijst. Daar zijn van allerlei platen uit gehaald. You Don't Have To Say You Love Me van Dusty Springfield bijvoorbeeld; schandalig. Idem voor Temptation van Heaven 17. Van de Everly Brothers staat er ook maar één nummer in de keuzelijst.
Het is zo klaar als een klontje dat Radio 2 probeert om de Top 2000 te verjongen. "Oudjes" moeten oprotten naar Radio 5, naar de Evergreen Top 1000, of hoe die lijst ook mag heten. Het wordt weer ouderwetse doelgroep-radio, gesplitst op leeftijd van de luisteraars. Niet de muziek, maar de strategie van Radio 2 (jonger luisterpubliek binden, oudjes verjagen naar Radio 5) staat centraal.
Ik zal de lijst vast even bekijken, maar ik denk niet dat ik ga luisteren. De lol is er wel een beetje af eigenlijk.
er is maar 1 oplossing: weg met de keuzelijst!!quote:Op zaterdag 3 december 2016 09:35 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik snap je frustratie en verbaas me ook over de afwezigheid en aanwezigheid van talloze liedjes in de keuzelijst, maar de Top 2000 is 'pas' 17 jaar oud en als het in de jaren '80 was gestart had een dergelijke generatie-shuffle allang een keer plaats gevonden. Het is een logisch gevolg. Over 15 jaar gaat dit weer gebeuren.
Guilty voor Hemel Valtquote:Op zaterdag 3 december 2016 09:18 schreef Cee het volgende:
Zojuist bekendgemaakt: Twee van de hoogste stijgers dit jaar: Hemel Valt van Typhoon (1950 vorig jaar) en ..... Deurdonderen (1857 vorig jaar).
als ze maar feitjes blijven bekend maken, kunnen ze net zo goed alles bekend maken....quote:Op zaterdag 3 december 2016 09:18 schreef Cee het volgende:
Zojuist bekendgemaakt: Twee van de hoogste stijgers dit jaar: Hemel Valt van Typhoon (1950 vorig jaar) en ..... Deurdonderen (1857 vorig jaar).
Een logische opvolger voor de keuzelijst ; Je eigen Spotify lijstje om in te sturen, met daarnaast een veld/scherm van 5 of 10 nummers die niet op Spotify staan (wat vrij uitzonderlijk is)quote:Op zaterdag 3 december 2016 09:38 schreef peaceman het volgende:
[..]
er is maar 1 oplossing: weg met de keuzelijst!!
Maar niet iedereen heeft Spotifyquote:Op zaterdag 3 december 2016 09:42 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Een logische opvolger voor de keuzelijst ; Je eigen Spotify lijstje om in te sturen, met daarnaast een veld/scherm van 5 of 10 nummers die niet op Spotify staan (wat vrij uitzonderlijk is)
Het is gratis, iedereen die gestemd heeft heeft iets van een internetverbinding, dus dit is geen argument...quote:Op zaterdag 3 december 2016 09:46 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Maar niet iedereen heeft Spotify
Dat is wel waar maar ik denk dat de drempel om te stemmen dan wat hoger ligt. Je moet eerst een account maken om den lijst te maken en vervolgena via mail weer bevestigen.quote:Op zaterdag 3 december 2016 09:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het is gratis, iedereen die gestemd heeft heeft iets van een internetverbinding, dus dit is geen argument...
Gooi daar dan ook Google Music / Deezer / Apple Music etc allemaal in, dan zou het nog interessant kunnen zijn.quote:Op zaterdag 3 december 2016 09:42 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Een logische opvolger voor de keuzelijst ; Je eigen Spotify lijstje om in te sturen, met daarnaast een veld/scherm van 5 of 10 nummers die niet op Spotify staan (wat vrij uitzonderlijk is)
dit klinkt te logisch. Alleen daarom al zal Radio 2 het nooit doen.quote:Op zaterdag 3 december 2016 09:49 schreef Jovatov het volgende:
Ze zeggen zelf dat ze alle vrije keuzes ook controleren op spelfouten en dergelijke.
Dus dan zou je zeggen dat ze gewoon een database hebben met álle nummers waar afgelopen jaren op gestemd is.
Maak dat de keuzelijst, en dan ben je klaar. Goede zoekfunctie erop. Niets aan het handje.
Moet je bij de Top2000 ook niet zoiets doen?quote:Op zaterdag 3 december 2016 09:50 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Dat is wel waar maar ik denk dat de drempel om te stemmen dan wat hoger ligt. Je moet eerst een account maken om den lijst te maken en vervolgena via mail weer bevestigen.
Ik zelf zou er geen probleem mee hebben ben Grootverbruiker van Spotify maar ik denk dat bijv mn ouders zouden zeggen: 'ik ga geen account aanmaken voor Spotify om te stemmen op de top2000.'quote:Op zaterdag 3 december 2016 10:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Moet je bij de Top2000 ook niet zoiets doen?
Drie posts minder hier en je hebt je Spotify lijst in die tijd klaar...
en tóch heb ik geen spotifyquote:Op zaterdag 3 december 2016 09:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het is gratis, iedereen die gestemd heeft heeft iets van een internetverbinding, dus dit is geen argument...
Ik ook niet en zou er ook geen account voor maken.quote:
Zo stem ik niet voor de Top 2000...quote:Op zaterdag 3 december 2016 10:07 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik ook niet en zou er ook geen account voor maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |