ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Er was eens een man uit Deventer Die ging op zijn fiets naar de venter Met wind in de rug Ging dat nog best vlug Dus na een half uur was de vent er.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Volgende ergerpunt: Tot mijn verbazing is het niet meer mogelijk om van klasse te wisselen voor een enkele rit. Ik kan alleen nog maar een toeslag Dag (¤25,-) toeslag Dal (¤9,-) of toeslag weekenddag (¤6,-) aanschaffen.
Ik maakte daar redelijk vaak gebruik van tot de zomervakantie. De toeslag weekenddag maak ik ook veel gebruik van want shit, goedkoop! In DM'90 zitten 12 of 16 1e klas stoelen die mogelijkerwijs nog krapper en kutter zitten dan 2e klas dus het is sinds die tijd eigenlijk niet meer voorgekomen tenzij ik een keer naar Oss ben geweest. De IC van Roosendaal naar Zwolle is meestal behoorlijk druk rond dat tijdstip. Maar zelfs dat kostte me minder dan ¤25,-
Op vrijdag 2 december 2016 08:39 schreef b2py het volgende: Christus te paard, het gaat mij om een weekend toeslag en niet om doordeweeks, kan mij het schelen waar jij over praat
Ik weet niet waar je het over hebt want je stelt een vraag (nou jah, het zijn woorden met een vraagteken erachter) die betrekking zou kunnen hebben op wat ik postte en begint vervolgens ergens anders over. You lost me.
Op vrijdag 2 december 2016 08:23 schreef DeaDLocK2K het volgende: Volgende ergerpunt: Tot mijn verbazing is het niet meer mogelijk om van klasse te wisselen voor een enkele rit. Ik kan alleen nog maar een toeslag Dag (¤25,-) toeslag Dal (¤9,-) of toeslag weekenddag (¤6,-) aanschaffen.
Op vrijdag 2 december 2016 08:55 schreef _serial_ het volgende: Ja ik vind het ook kut, ik zou voor een lange reis best het verschil bij willen betalen, zoals vroegâh kon, met een 2-1 overgang.
Voor een lange reis kan juist die overgang dag wel uit denk ik. Helemaal als je verder geen trajectabonnementen of wat dan ook hebt. Voor mij kan het gewoon echt niet uit. Ik ga klagen op het NS-forum. Eerst geen grote bedragen meer kunnen laden, en niemand heeft me ooit kunnen uitleggen waarom ze die knopjes met 50 en 100 euro niet meer terug konden plaatsen, en nu weer dit. Bah.
Als je op saldo reist kun je een klassewissel doen. Als je met een abonnement reist (Dal Vrij, Weekend Vrij, Altijd Vrij) heb je helaas geen andere optie dan een toeslag voor de daluren of de hele dag...
Een melkrijder dacht op de Voslaan: Verrek, hier lag toch een spoorbaan? Hij keek rechts en keek links En bedacht zich toen slinks: Ach, er komt toch vast geen trein aan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op vrijdag 2 december 2016 10:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Een melkrijder dacht op de Voslaan: Verrek, hier lag toch een spoorbaan? Hij keek rechts en keek links En bedacht zich toen slinks: Ach, er komt toch vast geen trein aan.
Op vrijdag 2 december 2016 10:23 schreef James1988 het volgende: Als je op saldo reist kun je een klassewissel doen. Als je met een abonnement reist (Dal Vrij, Weekend Vrij, Altijd Vrij) heb je helaas geen andere optie dan een toeslag voor de daluren of de hele dag...
Verwoesten die kutkaart.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Er was eens een man uit Rijnsweerd Die riep in de trein: "Ik zit verkeerd" Toen moest hij huilen "Ik wil niet naar Station Zuilen" Toen is de machinist maar gekeerd!
Op vrijdag 2 december 2016 13:24 schreef Claude_Viole het volgende: Er was eens een man uit Rijnsweerd Die riep in de trein: "Ik zit verkeerd" Toen moest hij huilen "Ik wil niet naar Station Zuilen" Toen is de machinist maar gekeerd!
Geen zin om te rennen voor een staanplaats op het balkon van een virm. En ja hoor, die van een half uur later is een koploper en bovendien een overstap minder
Vanmorgen was een man uit Almere zijn leven beu Hij dacht aan suicide met een hamer, kaars of keu Dat leek niet te werken dus koos hij maar voor een trein De dood zou dan wel snel komen, dat vond hij wel fijn Hij stond klaar en met zijn allerlaatste gedachten Wist hij dat Mono een half uur langer op zijn trein moest wachten
Op vrijdag 2 december 2016 14:46 schreef Monopoly het volgende: Vanmorgen was een man uit Almere zijn leven beu Hij dacht aan suicide met een hamer, kaars of keu Dat leek niet te werken dus koos hij maar voor een trein De dood zou dan wel snel komen, dat vond hij wel fijn Hij stond klaar en met zijn allerlaatste gedachten Wist hij dat Mono een half uur langer op zijn trein moest wachten
Dat is geen limerick.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op vrijdag 2 december 2016 15:53 schreef Dr_Flash het volgende: fair enough. Overigens is een half uur echt heel netjes, normaal ben je met een springer 2-2,5 uur kwijt.
Ik had geluk dat de volgende IC naar Groningen vanaf Amersfoort kwam, ipv Almere-Lelystad.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2016 16:08:41 ]
Bijzonder: Er zijn twee LINTjes van Syntus naar Bad Bentheim geweest om een Arriva LINT bestemd voor de Maaslijn op te halen. Het geheel is naar Zutphen gereden
En ook geen slimmerik. Zoek dan hulp i.p.v. je voor een trein te gooien.
Ik denk niet dat zo iemand voor rede vatbaar is. Die heeft al zijn handen vol aan zijn eigen problemen. "Hulp zoeken" is weer voor maanden of jaren de mallemolen in. Waarom niet gewoon meteen alles in 1 klap oplossen? Ik snap best dat iemand zo denkt.
En ik snap ook best dat zo iemand niet denkt "oh jee maar al die gelukkige probleemloze mensjes dan die eens 2 uur vertraging oplopen HOE ERG" Nee, totaal niet erg.
Daar kan je wel gelijk in hebben, en zulke mensen willen zo snel mogelijk een uitweg. Maar wel vaak een spoor, waarom niet een gebouw, plastic zak over overdosis slaappillen of een ... (vul maar in)? Ik wil ze echt niet aanmoedigen, maar het verbaast me dat het vaak een spoor is, terwijl je nog behoorlijk kan lijden. Met een zak om je hoofd val je rustig in slaap, een diepe slaap, een diepe diepe slaap, een hele diepe........................ slaap.
Tja, voor de trein springen blijft gewoon een lastige kwestie die je niet zomaar tegen kan gaan. Helaas gebeurt het te vaak.
In Amerika hebben ze zelfs nood-telefoons bij de bruggen hangen waar mensen graag vanaf uit hun leven willen springen.
Ik denk niet dat zo iemand voor rede vatbaar is. Die heeft al zijn handen vol aan zijn eigen problemen. "Hulp zoeken" is weer voor maanden of jaren de mallemolen in. Waarom niet gewoon meteen alles in 1 klap oplossen? Ik snap best dat iemand zo denkt.
En ik snap ook best dat zo iemand niet denkt "oh jee maar al die gelukkige probleemloze mensjes dan die eens 2 uur vertraging oplopen HOE ERG" Nee, totaal niet erg.
Precies dat. Ik kan ook erg slecht tegen vaststaande mensen die dan zeggen 'schiet op met die bussen' 'kut NS nou kan ik niet verder' 'er zijn te weinig bussen doe er wat aan' en dat soort dingen. Nee, het is niet de schuld 'van de NS'. Het is niet de schuld van de medewerker die je loopt uit te foeteren. Je kunt niet om middernacht nog eens even binnen een half uur 15 bussen hebben klaarstaan. Er zijn chauffeurs uit hun bed gebeld om je naar huis te rijden. Er is een machinist die het voor zijn ogen heeft zien gebeuren. Die het de rest van zijn leven meedraagt. Er zijn mensen die het moeten opruimen. Je hebt geen recht van klagen dat je later thuiskomt.
Op zaterdag 3 december 2016 00:12 schreef Claude_Viole het volgende: Daar kan je wel gelijk in hebben, en zulke mensen willen zo snel mogelijk een uitweg. Maar wel vaak een spoor, waarom niet een gebouw, plastic zak over overdosis slaappillen of een ... (vul maar in)? Ik wil ze echt niet aanmoedigen, maar het verbaast me dat het vaak een spoor is, terwijl je nog behoorlijk kan lijden. Met een zak om je hoofd val je rustig in slaap, een diepe slaap, een diepe diepe slaap, een hele diepe........................ slaap.
Het is snel en de succeskans is groot. De kans dat iemand je op tijd vindt is nihil.
Op zaterdag 3 december 2016 00:12 schreef Claude_Viole het volgende: Daar kan je wel gelijk in hebben, en zulke mensen willen zo snel mogelijk een uitweg. Maar wel vaak een spoor, waarom niet een gebouw, plastic zak over overdosis slaappillen of een ... (vul maar in)?
Omdat jij alleen maar naar spoor kijkt. Je hebt gewoon geen enkel idee hoeveel mensen een andere weg kiezen. Ik ook niet trouwens
quote:
In Amerika hebben ze zelfs nood-telefoons bij de bruggen hangen waar mensen graag vanaf uti hun leven willen springen.
Nja, je hoort weleens dat veel mensen het _eigenlijk_ niet willen, maar alleen maar aandacht willen.voor hun problematiek. Dan zijn zulke telefoons wel ongeveer het maximum van hoe ver je ze daarin tegemoet kunt komen. Aan de andere kant vraag ik me af of het genoeg is. Ik denk het niet
Op zaterdag 3 december 2016 00:17 schreef Prins_Pils het volgende: Ik las eens dat er gemiddeld 5-6 zelfmoorden per dag zijn in Nederland? Waarvan om de dag op het spoor?
Nou, dan zijn er dus al 10 keer zo veel mensen die een andere weg kiezen. En is "wel erg vaak op het spoor" dus eigenlijk onzin.
Op zaterdag 3 december 2016 00:21 schreef derLudolf het volgende: Die andere wegen zullen ook genoeg plaats vinden, maar daar hoor je minder. Een buitenstaander heeft er namelijk minder last van.
Dat ook al ja. En zeker een buitenstaander die zo druk met het spoor is als wij
Het is snel en de succeskans is groot. De kans dat iemand je op tijd vindt is nihil.
Nou... We hebben vaker te maken met politie die een potentiële springer van het spoor plukt, dan met een daadwerkelijke springer. Je ziet het alleen niet vaak terug in de storingsmeldingen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Nou... We hebben vaker te maken met politie die een potentiële springer van het spoor plukt, dan met een daadwerkelijke springer. Je ziet het alleen niet vaak terug in de storingsmeldingen.
Oh echt? Is dat omdat ze twijfelen of ze er voor gaan springen en zo gezien worden, of vanwege een 'normale' melding spoorloper omdat ze op een druk punt staan bijvoorbeeld?
Nou... We hebben vaker te maken met politie die een potentiële springer van het spoor plukt, dan met een daadwerkelijke springer. Je ziet het alleen niet vaak terug in de storingsmeldingen.
Nja, wat wil je daarin lezen?
"De politie doet het goed"?
of
"De meerderheid van wat jij potentiële springers noemt, wil liever tegengehouden worden"?
Iemand die er echt mee wil stoppen, die laat zich niet tegenhouden.
Hoe weet je of iemand een 'potentiële springer' is? Iedereen die langs de baan zonder snoeischaar achter een bosje zit? Iedereen die puntje perron staat zonder camera?
Ik moet zeggen, als ik treinenfoto's maak doe ik dat meestal bij een overweg en gewoon met mijn mobiel. Geen fototoestel in de aanslag. Als ik dan bij zo'n landelijk overweggetje een paar minuten op de trein sta te wachten en zo een beetje rondhang vraag ik me wel eens af of passanten mij niet als springer zien..
Een echte springer vermijdt dat soort "risico's". Die gaat gewoon op een Osseveld of een Holten staan, alsof wachtend op de sprinter, en als de IC eraan komt laat ie zich gewoon van de perronrand vallen. Niemand die het ziet.
Een echte springer vermijdt dat soort "risico's". Die gaat gewoon op een Osseveld of een Holten staan, alsof wachtend op de sprinter, en als de IC eraan komt laat ie zich gewoon van de perronrand vallen. Niemand die het ziet.
De fietsenmaker in het stationsgebouw van station Colmschate stopt er per 1 januari mee omdat hij al te veel aanrijdingen had gezien, waaronder zelfmoorden op die manier
De fietsenmaker in het stationsgebouw van station Colmschate stopt er per 1 januari mee omdat hij al te veel aanrijdingen had gezien, waaronder zelfmoorden op die manier
Ja zie, zo gaat het gewoon. Zo zou ik het ook doen.
Oh jawel Ik weet nog dat er speciale roodgele ICR rijtuigen waren die pasten bij die 118x locs. Daarin had je Telefooncellen zodat je vanuit de trein kon bellen voor een gulden per minuut of zo Niet zo lang daarna kwamen de Kermits met de Greenpoints, die het ook niet lang uitgehouden hebben
Op zaterdag 3 december 2016 01:11 schreef Dr_Flash het volgende: Oh jawel Ik weet nog dat er speciale roodgele ICR rijtuigen waren die pasten bij die 118x locs.
Er was een hoop gedoe over, jaren geleden. Hij moest weg, gesloopt. Nee nee dat mocht niet poehh poeh ditdat. Toen zou hij verplaatst worden, ook geen geld voor bla bla. Geen idee hoe het nu is. Misschien is het al 5 jaar geleden gesloopt, misschien staat het er gewoon nog.
Daar hebben nog heel lang asbakken in gezeten, waar de Meester nog rustig een sjekkie kon roken tijdens de rit
Zo ben ik ook nog weleens op de bok gevraagd door een machinist van een AM75 (varkensneus) Die zat ook letterlijk in zijn gele pisvlekkenhemdje op een keukenstoel achter de stuurtafel
Ik heb deze foto vast al eens eerder gepost maar ik ben er stiekem wel een klein beetje trots op. In 2011 zette deze kloeke loc nog de CNL voor op Amsterdam Centraal vanaf de Wgm..
Mijn foto hoogtepunt is wel de ICE met een crappy oude iPhone geschoten in het centrum van Ede. En die foto heb ik niet eens meer, maar het was een topper.
Op zaterdag 3 december 2016 02:08 schreef Monopoly het volgende: Mijn foto hoogtepunt is wel de ICE met een crappy oude iPhone geschoten in het centrum van Ede. En die foto heb ik niet eens meer, maar het was een topper.
Je hebt stuk en stuk. Een 1700 bedienen zal gok ik zo niet meer lukken door de aangepaste kabels, maar andere dingen werken nog prima Half jaartje geleden kreeg een collega de remmen niet meer gelost van de ICD. Had een of andere lul dus de remkraan in de stuurstand achter de vergrendeling vandaan weten te halen en was dus effectief aan het remmen, maar omdat enkel de kraan nog aanwezig was en de hendel om de kraan te bedienen niet, werd het nog een kloteklusje ook om dat ding weer in de vergrendeling te krijgen
Daar hebben nog heel lang asbakken in gezeten, waar de Meester nog rustig een sjekkie kon roken tijdens de rit
Afgelopen week in Den Bosch. Machinist komt aan op perron zes met trein, maat van mij staat op vier te wachten op IC naar Utrecht. Heeft de mcn de deur naar niet perronzijde open staan om rustig te roken in de cabine. Niet bedekende dat iedereen het vanaf vier gewoon kon zien.
Op zaterdag 3 december 2016 00:32 schreef Prins_Pils het volgende: Ik moet zeggen, als ik treinenfoto's maak doe ik dat meestal bij een overweg en gewoon met mijn mobiel. Geen fototoestel in de aanslag. Als ik dan bij zo'n landelijk overweggetje een paar minuten op de trein sta te wachten en zo een beetje rondhang vraag ik me wel eens af of passanten mij niet als springer zien..
Als vanuit voorbijrijdende treinen wordt vermoed dat jij wil springen dan wordt er vanzelf een aanwijzing VR (voorzichtig rijden) afgegeven aan iedere passerende trein. Niet veel later komt ook de politie wel bij je uit om te kijken wat je aan het doen bent
Ik kan me niet inleven in een springer maar ik denk dat wanneer 'het moment' daar is het toch een stuk enger is dan het in eerste instantie leek. Veel mensen twijfelen denk ik, houden zich schuil tussen het gras in de berm of achter een bovenleidingpaal ofzo, worden vervolgens gespot door een voorbijrijdende trein en kunnen zo alsnog gevat worden voor ze springen. Behalve dan een paar minuten extra vertraging (doorgaans) merken reizigers daar verder niets van. Heb dat zelf ook al een paar keer meegemaakt (nee, geen daadwerkelijke springers gelukkig).
iig, als ik op een rangeerterrein loop en op een paar meter afstand van een geparkeerde trein het spoor oversteek dan zie je pas werkelijk hoe groot die dingen zijn. Kan me niet voorstellen dat ik dat met 140 op me af zie razen en er dan voor spring
Op zaterdag 3 december 2016 08:59 schreef Darkwing_Duck het volgende: "Een ex-student in Utrecht Dat had op 't forum eens ge-zegd Een Rondje-N-L Ja dat lukt mij wel... Ja, dat viel bij spoorfans niet heel slecht..."
iig, als ik op een rangeerterrein loop en op een paar meter afstand van een geparkeerde trein het spoor oversteek dan zie je pas werkelijk hoe groot die dingen zijn. Kan me niet voorstellen dat ik dat met 140 op me af zie razen en er dan voor spring
Dat is behoorlijk indrukwekkend ja. Ik heb wel eens een buitenopname op het inspectiepad bij Herfte gedaan. Als zo'n bakbeest dan met een enorm tempo langs komt jagen is hij erg groot. Al is het maar omdat het inspectiepad al lager is dan het spoor zelf.
Deze blijft gelukkig staan maar wordt as we speak rondom volgebouwd met appartementen
niet mijn foto btw, wel een fraai plaatje.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Oh echt? Is dat omdat ze twijfelen of ze er voor gaan springen en zo gezien worden, of vanwege een 'normale' melding spoorloper omdat ze op een druk punt staan bijvoorbeeld?
Meestal een verzoek van de politie om met aanwijzing te gaan rijden omdat ze een suīcidaal persoon zoeken. Dan heeft iemand thuis een afscheidsbriefje gevonden, of zijn ze bij een instelling iemand kwijt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Dat is behoorlijk indrukwekkend ja. Ik heb wel eens een buitenopname op het inspectiepad bij Herfte gedaan. Als zo'n bakbeest dan met een enorm tempo langs komt jagen is hij erg groot. Al is het maar omdat het inspectiepad al lager is dan het spoor zelf.
iig, als ik op een rangeerterrein loop en op een paar meter afstand van een geparkeerde trein het spoor oversteek dan zie je pas werkelijk hoe groot die dingen zijn. Kan me niet voorstellen dat ik dat met 140 op me af zie razen en er dan voor spring
Idd. Als je niet te groot bent, kun je de trekhaak in je mond verwachten...
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Meestal een verzoek van de politie om met aanwijzing te gaan rijden omdat ze een suīcidaal persoon zoeken. Dan heeft iemand thuis een afscheidsbriefje gevonden, of zijn ze bij een instelling iemand kwijt.
Weer lekker slim bezig. Weekend van 10-11 december geen treinen naar Maliebaan door werkzaamheden. En laat daar nou net een festival zijn waarbij de trein propvol is en altijd extra rijdt.
Plannen kunnen ze wel bij profail
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door Zelfscanner op 03-12-2016 15:23:16 ]
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Op zaterdag 3 december 2016 15:15 schreef Zelfscanner het volgende: Weer lekker slim bezig. Weekend van 10-11 december geen treinen naar Maliebaan door werkzaamheden. En laat daar nou net een festival zijn waarbij de trein propvol is en altijd extra rijdt.
Plannen kunnen ze wel bij profail
Tjah, er zijn elk weekend zoveel festivals, ze kunnen ook niet met elk festival rekening houden lijkt me...
Kijk, in het weekend van de ZC op Arnhem-Winterwijk gaan knutselen is niet heel handig. Of tijdens Lowlands tussen Amersfoort en Zwolle.
Op vrijdag 2 december 2016 08:23 schreef DeaDLocK2K het volgende: Volgende ergerpunt: Tot mijn verbazing is het niet meer mogelijk om van klasse te wisselen voor een enkele rit. Ik kan alleen nog maar een toeslag Dag (¤25,-) toeslag Dal (¤9,-) of toeslag weekenddag (¤6,-) aanschaffen.
Geen last van gehad vandaag.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Protesttrein Breda-Antwerpen: 'Als jullie geen trein kunnen regelen, doen wij het wel'
BREDA - De Brabants Zeeuwse Werkgeversvereniging (BZW) van Breda is er klaar mee. Als statement tegen het uitblijven van een treinverbinding tussen Breda , Antwerpen en Brussel zet de vereniging 10 januari een trein in op het internationale spoortraject. Niet op de Hoge SnelheidsLijn (HSL) die er ligt, maar over het gewone spoor met Railpromo, een zelfstandige aanbieder van treinvervoer.
Jeroen Van Glabbeek, voorzitter van BZW in Breda: ,,Zie het als een vorm van positief protest. Het is stom dat die trein tussen Breda en Antwerpen nog steeds niet rijdt. We hebben een prachtig nieuw station en een mooi spoor. Er zijn miljarden in gestoken. Maar dan moet er wel een trein gaan rijden”, stelt Van Glabbeek, die tevens CEO is van technologiebedrijf CM.
Daarom regelden ze een trein met plaats voor 150 passagiers: leden van de BZW Breda worden uitgenodigd, maar ook gedeputeerden van de provincie Noord-Brabant en de Commissaris van de Koning. ,,We hopen natuurlijk dat ook minister Melanie Schultz (van Infrastructuur en Milieu, red.) meereist.”
Er was net een trein een partij vķnken aan het trekken het verlichtte de hemel en je hoorde de panto ook echt schrapen kkgggggggggggggggg. Is ook vrij mistig. Wordt nog leuk met de opstart morgen
Heb nog een keer op een bankje bij station Essen de nacht doorgebracht omdat de trein niet meer verder ging naar Nederland en een taxi terug zo'n 200 euro ging kosten.
Op zondag 4 december 2016 02:46 schreef Dr_Flash het volgende: Toen ik nog in Brabant woonde geing ik nog weleens naar Essen om gewoon in het buitenland te zijn, en om een frietje te halen
'De NS schat in dat de storing pas na middernacht, rond 02:00 maandagochtend, is verholpen', lees; 'meh, we willen eigenlijk van onze vrije dag genieten, we doen het morgen wel'
Op zondag 4 december 2016 14:12 schreef tripel7 het volgende: 'De NS schat in dat de storing pas na middernacht, rond 02:00 maandagochtend, is verholpen', lees; 'meh, we willen eigenlijk van onze vrije dag genieten, we doen het morgen wel'
Zo dacht ik dus ook Of gewoon geen zin om naar Groningen te gaan. Dit moet toch zo gedaan zijn?
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Maar hier lijkt er apart een loc voor ingezet worden, terwijl in Nederland gewoon op reizigerstreinen meegelift wordt. Overigens heb ik hier ook al een hele tijd geen RILA meer gezien.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 4 december 2016 17:24 schreef dennistd het volgende: Maar hier lijkt er apart een loc voor ingezet worden, terwijl in Nederland gewoon op reizigerstreinen meegelift wordt. Overigens heb ik hier ook al een hele tijd geen RILA meer gezien.
Kan zijn dat het reizigersmaterieel niet de juiste koppelingen heeft? In het VK zijn Dellner-koppelingen gangbaarder, terwijl wij hier eerder voor Scharfenbergkoppelingen kiezen.
Assen-Groningen maandagochtend 5 december. Reden: Werkzaamheden Tussen Groningen en Europapark wordt vannacht gewerkt aan de defecte bovenleiding.Het is nog niet zeker dat maandagochtend alle treinen weer kunnen gaan rijden. NS houdt in dat geval bussen achter de hand.De eerste vier treinen van Arriva vertrekken vanaf Europapark. Arriva zet bussen in van Groningen naar Europapark.Check morgenochtend voor vertrek uw reis in de reisplanner.
Fles, je moet vanaf volgende week een keer het lijntje van Münster naar Rheda-Wiedenbrück doen: er wordt een nieuw station geopend (en een oude Bedarfshalt gesloten) http://www.deutschebahn.c(...)tfest_Warendorf.html
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dennis heb je nog spoort(r)ips voor Schwarzwald e.o. vanaf 18 december?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 4 december 2016 22:43 schreef GlenSpey het volgende: Nou gasten, vanaf deze week mag ik de examens machinist weer eens proberen, stress level over 9000. Wish me luck
Wat houdt dit in?
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Op zondag 4 december 2016 22:43 schreef GlenSpey het volgende: Nou gasten, vanaf deze week mag ik de examens machinist weer eens proberen, stress level over 9000. Wish me luck
Succes! Met het wieltje ga je vooruit, met de kraan kan je stoppen, als de bel gaat je voet op de juiste plek zetten en met de microfoon kan je een poging doen de passagiers te vertellen waar je gaat stoppen (Zal vast een stuk ingewikkelder zijn )
Op zondag 4 december 2016 22:43 schreef GlenSpey het volgende: Nou gasten, vanaf deze week mag ik de examens machinist weer eens proberen, stress level over 9000. Wish me luck
Ik wens je liever gewoon kunde om de examens zonder geluk te halen
De examens bestaan uit meerdere delen (modules), in mijn geval vijf stuks. Voor deze modules moet je bij allemaal 80% goed of beter halen (vrij vertaald, alles beneden een 8 is onvoldoende). Je kan het wel vergelijken met je rijbewijs theorie, een mix van feitelijke vragen en (moeilijkere) inzichtsvragen.
Succes! Met het wieltje ga je vooruit, met de kraan kan je stoppen, als de bel gaat je voet op de juiste plek zetten en met de microfoon kan je een poging doen de passagiers te vertellen waar je gaat stoppen (Zal vast een stuk ingewikkelder zijn )
Volgens mij zit ik nu in een stoptrein naar Zwolle met vier stellen De sneltrein van 8:15 (vertrek uit Emmen) was dermate vertraagd dat in Coevorden gecombineerd werd. 10 bakken lang is deze trein nu dus.
Op zondag 4 december 2016 22:43 schreef GlenSpey het volgende: Nou gasten, vanaf deze week mag ik de examens machinist weer eens proberen, stress level over 9000. Wish me luck
Op maandag 5 december 2016 09:00 schreef derLudolf het volgende: Volgens mij zit ik nu in een stoptrein naar Zwolle met vier stellen De sneltrein van 8:15 (vertrek uit Emmen) was dermate vertraagd dat in Coevorden gecombineerd werd. 10 bakken lang is deze trein nu dus.
Op zondag 4 december 2016 22:43 schreef GlenSpey het volgende: Nou gasten, vanaf deze week mag ik de examens machinist weer eens proberen, stress level over 9000. Wish me luck
Succes!
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op zondag 4 december 2016 22:43 schreef GlenSpey het volgende: Nou gasten, vanaf deze week mag ik de examens machinist weer eens proberen, stress level over 9000. Wish me luck
Dat gaat ongetwijfeld goed komen! Veel succes er mee!
Dat gaat ongetwijfeld goed komen! Veel succes er mee!
Pfoe, mag t wel hopen! Aan de voorbereiding zal t niet liggen maar het blijft ergens een grote gok, vooral omdat t nu in 1 keer goed moet gaan. No more freebees...
Nja Dat soort "Bahnhofsfest" wil in de praktijk nog weleens tegenvallen
Sowieso, het hele lijntje naar Heinsberg moet ik ook nog. En is die ring om Aachen nou eindelijk klaar?
De ring is in juni geopend. Nu kan je dus in 75 minuten van Stolberg Alstadt via Stolberg Hbf gleis 27, Stolberg Hbf gleis 1 en Aachen Hbf naar Stolberg Hbf gleis 44. Mocht je daar zin in hebben.
Het is wel wat omslachtig ja. http://avv.de/files/avv/f(...)hlp_stolberg_hbf.pdf Treintje komt uit Altstadt (onder), stopt op spoortje 27, combineert op Gbf met treintje uit Düren, en komt weer binnen op spoor 1. Daarna rijdt ie dan de hele ring om Aachen die eindigt op kopspoortje 44.
En dan het hele verhaal weer in omgekeerde volgorde.
oei, een aanrijding met een persoon op de Kerkelaan in Heiloo. geen treinverkeer tussen Alkmaar en Haarlem/Zaandam. naar verwachting om 16:00 uur is de verstoring verholpen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op maandag 5 december 2016 13:38 schreef spectrumanalyser het volgende: oei, een aanrijding met een persoon op de Kerkelaan in Heiloo. geen treinverkeer tussen Alkmaar en Haarlem/Zaandam. naar verwachting om 16:00 uur is de verstoring verholpen.
Is het weer zover
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Op maandag 5 december 2016 01:37 schreef dennistd het volgende: Ja, op 14 januari schijnt de trein van Baden-Baden over de Schwarzwaldbahn naar Konstanz erg gezellig te zijn!
Niet echt tips verder, ik neem aan dat je de lijn Freiburg-Titisee-Seebrugg al wel kent?
yup hartelijk bedankt voor de moeite!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 5 december 2016 01:37 schreef dennistd het volgende: Ja, op 14 januari schijnt de trein van Baden-Baden over de Schwarzwaldbahn naar Konstanz erg gezellig te zijn!
Niet echt tips verder, ik neem aan dat je de lijn Freiburg-Titisee-Seebrugg al wel kent?
Het is wel wat omslachtig ja. http://avv.de/files/avv/f(...)hlp_stolberg_hbf.pdf Treintje komt uit Altstadt (onder), stopt op spoortje 27, combineert op Gbf met treintje uit Düren, en komt weer binnen op spoor 1. Daarna rijdt ie dan de hele ring om Aachen die eindigt op kopspoortje 44.
En dan het hele verhaal weer in omgekeerde volgorde.
Op zondag 4 december 2016 22:43 schreef GlenSpey het volgende: Nou gasten, vanaf deze week mag ik de examens machinist weer eens proberen, stress level over 9000. Wish me luck
Succes .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Bij deze wil de mensen die zich vanaf 11 december in het rood omcirkelde gebied begeven waarschuwen: ik ga tijdelijk ook in de Provincie Utrecht rijden
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 5 december 2016 20:29 schreef dennistd het volgende: Bij deze wil de mensen die zich vanaf 11 december in het rood omcirkelde gebied begeven waarschuwen: ik ga tijdelijk ook in de Provincie Utrecht rijden
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 5 december 2016 20:39 schreef dennistd het volgende: Oh ja, voor bork: met lijn 50 kan ik ook in de stad Utrecht komen. Maar dat is de enige lijn in de stad.
die komt wel over de Biltstraat
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Das een aardig ritje btw, helemaal naar Wageningen .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Het viel me vanmiddag trouwens vanuit de auto op dat er een oude vuilwagen (zo'n ACTS-geval, van Spaarnelanden) tussen het spoor en de A1 staat bij die vuilstort bij Barneveld. Staat dat ding er al langer?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
3 oktober 2009, geen idee meer wat er gevierd werd. We namen de bus van AC Hbf naar Walheim. Daar was een springkussen, een feesttent waar eoa moeke in een pan met worsten stond te roeren. En een paar sjappies reden de 100 meter in een pomplorrie op en neer tussen het stationsgebouw en de overweg. En bij de overweg stond nog een Unimog. En je kon ook het seinhuis in, dat was nog wel soort van interessant ook voor een minuut of tien. Vijf.
En als Eix en ik er niet geweest waren, waren er een kwart minder bezoekers geweest die dag
Über die Grenzen Aachens hinaus bekannt ist der traditionelle Erntedankzug. Er findet jedes Jahr am 1. Sonntag im Oktober statt. Die Teilnehmer kommen aus Belgien, den Niederlanden und aus dem Rheinland.
dat je ook nog de datum weet met foto's en al. ik had de herinnering al verdrongen. Enige wat me nog bijstaat is dat seinhuis en een overweg met een joekel van een gietijzeren spoorboom. Type voertuigkerende barrier.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
24 april 2014. TOEN was er pas een feesje In de lokale Rivierenwijk werd een fietstunnel geopend onder de spoorlijn door, tussen Dvge en Snipperling Aansluiting. Een fietstunnel. Fietstunnel. Met dit feestje waar de hele buurt bij was, ondergetekende incluis. En wethouders en de regiodirecteur van Prorail. Het mocht wat kosten blijkbaar Ik woonde zelf schuin tegenover de tunnel en nu nog steeds in de buurt, ik maak er werkdagelijks gebruik van dus ja, ik ben er wel blij mee
Om half vier wordt het station officieel geopend. Staatssecretaris Sharon Dijksma van Infrastructuur en Milieu, wethouder Victor Everhardt van de gemeente Utrecht, president-directeur Roger van Boxtel van NS en president-directeur Pier Eringa van ProRail openen de hal samen met jou!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Maar kom op hee wat is dat steeds voor onzin dat een station "opnieuw geopend" moet worden? Gisteren was het ook al open en vorige maand en vorig jaar ook. En toen reden er praktisch dezelfde treinen, okee geen CNL mee. Moeten we nu het station feestelijk voor de tweehonderdtweeëntachtigduizendste keer openen OMDAT de CityNightLine niet meer rijdt? Of zo? Waar slaat dit op? Gewoon, ophouden met die onzin.
Nee, als je de trein 200 meter verderop weg zet hoef je daar niks over om te roepen. Gewoon lekker met de hele scholierenwolk in de aller achterste deur. Wat geeft het, we zijn toch al te laat. Maar wel Omroepen dat er geen bistro in de Pimpel zit. Dat boeit namelijk wel, of zo. #chagrijnig. #nietnodig. #nualeenkutdag.
Op dinsdag 6 december 2016 07:48 schreef b2py het volgende: Maare Dennis, moet je nou helemaal vanuit Oldenzaal naar Utrecht reizen om daar die bus te besturen? Jeezz
Stalling Amersfoort mag ik heen. En waar ik woon is zelfs nog een paar kilometer verder dan Oldenzaal, 125km enkele reis dus 250km op een dag. Ze bieden gelukkig een redelijke reiskostenvergoeding, anders had ik het niet gedaan. En hier in Twente is vanaf de nieuwe dienstregeling een stuk minder werk (5% van de DRU's verdwijnt), terwijl het uitzendbureau mij daar volop uren kan bieden.
De komende weken zal ik een heleboel daar zitten, daarna wordt het weer meer hier in Twente omdat ze dan in Utrecht meer nieuwe chauffeurs hebben. Altijd elke dag op en neer zou ik ook niet willen, maar zoals het nu geregeld is (o.a. geen vroege diensten) heb ik er niet zulke problemen mee. Bij late(re) diensten heb je ook weinig last van files gelukkig.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
3 oktober 2009, geen idee meer wat er gevierd werd. We namen de bus van AC Hbf naar Walheim. Daar was een springkussen, een feesttent waar eoa moeke in een pan met worsten stond te roeren. En een paar sjappies reden de 100 meter in een pomplorrie op en neer tussen het stationsgebouw en de overweg. En bij de overweg stond nog een Unimog. En je kon ook het seinhuis in, dat was nog wel soort van interessant ook voor een minuut of tien. Vijf.
En als Eix en ik er niet geweest waren, waren er een kwart minder bezoekers geweest die dag
3 oktober is in Duitsland dag van de eenheid. Op die dag werden de DDR en de BRD in 1990 herenigd. Dat wordt in heel Duitsland gevierd. Op sommige plekken kennelijk wat fanatieker dan op andere...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
3 oktober is in Duitsland dag van de eenheid. Op die dag werden de DDR en de BRD in 1990 herenigd. Dat wordt in heel Duitsland gevierd. Op sommige plekken kennelijk wat fanatieker dan op andere...
De Tag der Einheit wordt door de Duitsers vooral in Enschede gevierd heb ik altijd het idee. Dat is zo'n dag dat de hele stad (en zelfs daarbuiten) vast staat met wit-zwarte kentekens...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
3 oktober is in Duitsland dag van de eenheid. Op die dag werden de DDR en de BRD in 1990 herenigd. Dat wordt in heel Duitsland gevierd. Op sommige plekken kennelijk wat fanatieker dan op andere...
Het was de eerste versie van een inmiddels langjarigetraditie
quote:
Seit 2009 findet jährlich ein Bahnhofsfest im Bahnhof Walheim statt. Hierbei können der Innenraum des Stellwerks, die Schienenfahrzeuge der Eisenbahnfreunde Grenzland und anderer Vereine oder Unternehmen sowie historische Straßenfahrzeuge und Exponate aus der Geschichte der Vennbahn und der Region Aachen besichtigt werden. Außerdem werden Draisinen- oder Führerstandsmitfahrten auf einem der beiden Bahnhofsgleise angeboten.
Stukje huisvlijt vandaag op t station vanwege de smog
Beetje jammer dat er tussen Parijs en luchthaven Cdg een paar 'saloperie de caténaire' is. Dus daar rijdt niks. En op lijn A valt ook 75 procent van de treinen uit
Maar kom op hee wat is dat steeds voor onzin dat een station "opnieuw geopend" moet worden? Gisteren was het ook al open en vorige maand en vorig jaar ook. En toen reden er praktisch dezelfde treinen, okee geen CNL mee. Moeten we nu het station feestelijk voor de tweehonderdtweeëntachtigduizendste keer openen OMDAT de CityNightLine niet meer rijdt? Of zo? Waar slaat dit op? Gewoon, ophouden met die onzin.
Wat ik nog veel schrijnender vind is dat het altijd geopend wordt voordat het daadwerkelijk Af is. Alsof je niet nog het aankomende decennium in een teringbende rondwandelt daar.
Dat snap ik inderdaad ook niet, een jaar geleden was er ook een opening omdat een bepaalde fase was afgesloten. Wacht dan met de volgende (definitieve) opening tot het hele station af is.
Wat ik nog veel schrijnender vind is dat het altijd geopend wordt voordat het daadwerkelijk Af is. Alsof je niet nog het aankomende decennium in een teringbende rondwandelt daar.
Het is de opening van de terminal, de spullenboel daaronder heeft nog wel wat te doen
Wat ik nog veel schrijnender vind is dat het altijd geopend wordt voordat het daadwerkelijk Af is. Alsof je niet nog het aankomende decennium in een teringbende rondwandelt daar.
Is er eigenlijk een mooi gedeelte van Utrecht CS? Ik kom er eigenlijk maar weinig, maar Zwolle, Amsterdam CS, Arnhem, Deventer, het heeft allemaal wel wat Rotterdam ziet er ook leuk uit maar ben ik nog niet geweest maar lijkt ook mooi.
Utrecht vind ik maar een grijze donkere bedoening voor 's lands grootste treinstation
De Tag der Einheit wordt door de Duitsers vooral in Enschede gevierd heb ik altijd het idee. Dat is zo'n dag dat de hele stad (en zelfs daarbuiten) vast staat met wit-zwarte kentekens...
Net al een Syntus-bus gespot op de Amsterdamsestraatweg, out barreltje, helemaal wit
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...