abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182541831
Inmiddels bijna twee jaar verder en de weg omhoog gevonden. Achteraf terugkijkend op deze periode, wow wat was ik die jaren depressief. Als ik verschillende topics terug kijk vraag ik me echt af waarom ik toen geen hulp heb gezocht.

Inmiddels meerdere banen gehad, flink wat werkervaring erbij en bezig met mezelf te ontwikkelen! Heb mij zeer leuke doelen gesteld en wil graag entrepreneur worden. Ben ook verschillende cursussen aan het volgen om mijn passie en levensdoel heel concreet uit zoeken. Ongeacht het geld wil ik iets doen waar ik enorm veel voldoening uit haal.

Heb mezelf kaal geschoren en heb sindsdien een lang acceptatieproces doorgemaakt waarbij mijn gedachtepatronen echt radicaal zijn veranderd. Ik was zeer perfectionistisch, zelf geobsedeerd, introvert, pessimistisch, onzeker, pessimistisch enzovoorts. Dingen loslaten voelt echt geweldig. Gek genoeg vind ik het nog steeds niet leuk om kaal te zijn maar ik kan er veel beter mee om gaan. De reacties van bovenstaande mensen hebben mij daar zeker mee geholpen!

Ook wat betreft relaties gaat het eindelijk goed! Eindelijk heb ik, nog niet officieel, een vriendin. En hoe cliché het ook klinkt, juist op het moment dat je er niet op zoek naar bent vind je iets. Blijkbaar was de grootste vijand mijzelf. Vanaf het moment dat mijn focus niet op mezelf was maar op anderen ging er een wereld open!

Ik wil zo graag deze ervaringen delen, en mensen zoals mij toen helpen! Ik merk dat er nog te weinig preventieve psychische hulp is in Nederland en dat het met alle technologien, social media, tv en noem maar op steeds erger wordt. Hier moet echt iets tegen gedaan worden, ik zie zo veel ongelukkige mensen om mij heen, en vooral jongeren!

Al met al positief dus, Thanks fok-community, ga vooral zo door!
pi_182541843
dubbelpost
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:02:06 #53
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_182547337
Goed om te horen ^O^
pi_182552823
quote:
Om te beginnen lukt het mij maar niet om een baan te vinden in de richting waarin ik ben afgestudeerd. Na mijn afstuderen tot ongeveer een maand geleden heb ik naast het solliciteren nog extra kunnen werken bij het bedrijf waar ik destijds een bijbaan had.Maar nu ik helemaal niks meer heb moet ik echt nieuw werk hebben. Het solliciteren verloopt hierbij moeilijk. De welbekende reden voor werkgevers die liever iemand van 21 met 10 jaar werkervaring willen is hier een feit. Daarbij komt dat ik mezelf veel te eerlijk opstel bij het solliciteren waardoor ik mijn ruiten sneller ingooi. Ik vind het voornamelijk eng om nu in de praktijk aan de slag te gaan en ik twijfel daarbij of ik wel goed genoeg ben (ook al ben ik met een 8 afgestudeerd en heb ik een gemiddelde van een 7,4 op mijn diploma). Er is ook een zekere tijdsdruk om aan het werk te komen, anders is mijn studie voor niks geweest.
Je bent nog jong, je hebt nog echt wel wat jaren voor de boeg. Een master is wellicht een goede keuze, of gewoon een universitaire studie volgen.

Wat betreft solliciteren ben ik ook al een aantal keer afgewezen (dat ging voor een stageplaats), en gingen gesprekken niet bij alle bedrijven even goed. Ik heb een keer gehad dat tijdens het gesprek er werd gevraagd naar 'mijn achtergrond' en of ik uit 'X land kom' en of ik daar 'wat meer over kon vertellen'. Ik ben geen blonde Nederlander met blauwe ogen. Ook heb ik gehad dat ik denk ik 8 keer had uitgelegd waarom ik bij dit kantoor wilde werken, maar de recruiters steeds zeiden dat ze dat 'niet wilden horen' en dat informatie die op hun site staan 'niet relevant is voor jou, maar voor potentiële klanten'. Dat was echt een afgang. Uiteindelijk was ik ook onzeker geworden en dacht ik dat dat allemaal aan mij lag. Achteraf gezien zag ik dat het niet zozeer aan mij lag, maar aan het feit dat die kantoren ook een bepaald type persoon willen hebben die in dat kantoor 'past'. Ook heb ik vaak gehad dat de recruiters niet eens mijn cv en cijferlijst voor hun hadden en dus geen idee hadden hoe ik ervoor stond. Ze vonden de eerste indruk en wat ik had te zeggen veel belangrijker dan mijn kennis en vaardigheden. In een uurtje kan je namelijk al precies weten wat voor soort persoon het is (dus niet). Ik doe een studie waarbij representatie erg belangrijk is in de praktijk. Een kantoor met voornamelijk 'autochtone Nederlanders' zal niet zo snel allochtone Nederlanders aannemen, mede omdat sommige klanten niet met 'zulke' mensen willen werken. Te eerlijk is niet goed. En dat moet je ook niet zijn. Maar laat goed blijken waarom je daar wil werken en probeer sociaal over te komen. Mensen die het hardst schreeuwen worden het vaak, maar dat wil niet zeggen dat zij ook de beste kandidaat zijn, integendeel.

Hoe ga ik hiermee om? Evalueren en verder gaan. Ergens anders solliciteren en kop omhoog houden. Het is lastig, maar laat je niet gek maken. Er komt echt wel een keer een leuk kantoor die je wel een kans wil geven. Vind je dat niet, dan is dat hun verlies.

En goed om te horen dat het goed gaat!

[ Bericht 0% gewijzigd door black-soldier op 16-10-2018 16:31:16 ]
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:59:04 #55
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_182553573
Wat leuk om een keer hier ook iets positiefs te horen. Hooray for Fok!
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:27:50 #56
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
  woensdag 27 februari 2019 @ 06:18:44 #57
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_185269341
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 21:41 schreef Alleforums het volgende:

[..]

[..]

Ik heb een Bachelor Built Environment gehaald. Met daarbij een zeer breed kennisveld waar je nergens echt diep op één onderwerp ingaat. Ik weet bijvoorbeeld wel grotendeels wat wetgeving (Wabo, Wro etc.) maar echt helemaal die procedures doorlopen heb ik nog nooit gedaan terwijl dat veelal een pré is bij veel instanties. Vaak zijn het banen bij gemeentes en externe adviesbureaus.

Op open sollicitaties wordt gewoonweg geen antwoord gegeven (of wordt ik doorverwezen naar de beschikbare vacatures in de regio) en de meeste kennisvelden waar ik heb nagevraagd zoeken weinig mensen.

Ik heb sinds deze week wel goed nieuws gehad waarbij ik via uitzendwerk in iedergeval voor de komende 6 maanden/ driekwartjaar 40 uur kan werken in de administratie (heel ander werk). Het inkomen is hierbij ook zeker prima te noemen :)
Ik doe dus inmiddels werk op het gebied van de Wabo en ik heb al helemaal geen bouwkunde gestudeerd. Ze staat te springen om wabo casemanagers momenteel. Zelfs mensen zonder studie worden van de straat geplukt. Solliciteren dus!
pi_185269362
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 06:18 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik doe dus inmiddels werk op het gebied van de Wabo en ik heb al helemaal geen bouwkunde gestudeerd. Ze staat te springen om wabo casemanagers momenteel. Zelfs mensen zonder studie worden van de straat geplukt. Solliciteren dus!
Waarom zou je voor het afhandelen van vergunningsaanvragen per se bouwkunde gestudeerd moeten hebben? Je weet waar wabo voor staat?
pi_185269519
quote:
Ik haal maar uit enkel de kleine dingen mijn geluk zoals uitgaan, festivals, reizen en gamen
Velen zouden dit geen klein geluk noemen. Velen vinden hret zicht op de zon die opgaat nog iets waar men zo eeuwig dankbaar voor moet zijn dat men nooit meer iets te klagen mag hebben. Je was niet depressief in die periode, de gemiddelde Nederlander is depressief waardoor dit een normale staat van zijn is. Pas als je zwaar depressief (suicidaal) bent is het van betekenis.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_185270272
Je zou je moeten afvragen of een master je kans op een baan vergroot of dat je daardoor alleen je studieschuld verder laat toenemen en een bezigheid hebt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_185270280
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 08:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ja, mooi man. 40 uur in de week gaan werken en daarnaast nog studeren.

Geef mij dan maar het studentenleven en een paar duizend meer schuld, boeiend. Betaald zich toch wel terug.
Moet je wel werk vinden en daar schort het bij ts aan.

Ooo oud topic :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 27 februari 2019 @ 10:27:10 #62
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_185271877
Lekker bezig TS, leuk zo'n update
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_185289527
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 06:28 schreef Chia het volgende:

[..]

Waarom zou je voor het afhandelen van vergunningsaanvragen per se bouwkunde gestudeerd moeten hebben? Je weet waar wabo voor staat?
tegenwoordig heeft de frikandellenbakker al een wo studie nodig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')