Geef jij nog maar even antwoord op de vragen van Giaquote:Op donderdag 1 december 2016 16:11 schreef Kijkertje het volgende:
Wel grappig om te zien dat niet langer ontkend wordt dat ZP stereotype trekken van een neger heeft. Ze zijn alleen helemaal niet negatief
Waar zie jij dat?quote:Op donderdag 1 december 2016 16:11 schreef Kijkertje het volgende:
Wel grappig om te zien dat niet langer ontkend wordt dat ZP stereotype trekken van een neger heeft. Ze zijn alleen helemaal niet negatief
Die slaan niet alleen de plank mis, ze hebben hem helemaal niet gezien. Dutch Christmas,quote:
Eh, jij beweert dat ze (negatief) zijn.quote:Op donderdag 1 december 2016 16:11 schreef Kijkertje het volgende:
kijk anders het filmpje even afquote:Op donderdag 1 december 2016 17:57 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Die slaan niet alleen de plank mis, ze hebben hem helemaal niet gezien. Dutch Christmas,![]()
![]()
Duidelijk racisten, allemaal.quote:Op donderdag 1 december 2016 16:21 schreef WhateverWhatever het volgende:
En zwarte mensen die blanken nadoen? Ook racistisch?
[ afbeelding ]
Jan Dino, die is pas racistisch, die doet een Blanke Rotterdamse Tokkie na!
[ afbeelding ]
Wendy van Dijk is dan ook een racist met haar Dushi?
[ afbeelding ]
Ja want als een zwarte een blanke nadoet is het zo grappig (en is er ook geen blanke die hier een probleem van maakt) maar andersom ben je een racist, man man man, wat een gezeik om niks..
Je kan verder vinden van Jandino als komiek wat je vindt maar hij maakt van Zwarte Piet geen probleem. Ik hoorde hem zeggen dat hij en zijn vriendenkring er onder elkaar uitkomen. Ik vind dat een goede houding. Beslis zelf hoe je het wil vieren maar ga anderen niet je wil opleggenquote:Op donderdag 1 december 2016 16:21 schreef WhateverWhatever het volgende:
En zwarte mensen die blanken nadoen? Ook racistisch?
[ afbeelding ]
Jan Dino, die is pas racistisch, die doet een Blanke Rotterdamse Tokkie na!
[ afbeelding ]
Wendy van Dijk is dan ook een racist met haar Dushi?
[ afbeelding ]
Ja want als een zwarte een blanke nadoet is het zo grappig (en is er ook geen blanke die hier een probleem van maakt) maar andersom ben je een racist, man man man, wat een gezeik om niks..
Ik vind een bruine Piet nep. Een Zwarte Piet hoort pikzwart te zijn. Wat de huidskleur dan is van degene die er onder zit maakt dan geen zak uit.quote:Op donderdag 1 december 2016 18:04 schreef KingRadler het volgende:
Heb liever een Neger die Zwarte Piet speelt dan een Blanke die zich voordoet als Neger. Dat is gewoon racistisch.
It's a remnant of our colonial past??? What?quote:Op donderdag 1 december 2016 18:01 schreef MrSweets het volgende:
[..]
kijk anders het filmpje even af
Een blanke die zich voordoet als neger....waarom is dat erg?quote:Op donderdag 1 december 2016 18:04 schreef KingRadler het volgende:
Heb liever een Neger die Zwarte Piet speelt dan een Blanke die zich voordoet als Neger. Dat is gewoon racistisch.
Het maakt niet uit of je dat nog een miljoen keer herhaalt; het maakt het niet waar.quote:
De gedachte dat dat racistisch is is vooral erg racistisch.quote:Op donderdag 1 december 2016 18:04 schreef KingRadler het volgende:
Tja zo wordt het iig ervaren door een deel van de zwarte bevolking en niet zonder reden. Maar goed, jij vindt van niet en kan dus rustig doorgaan met de stereotype kenmerken van ZP en aan je kinderen vertellen dat hij een neger voorstelt en dat we dat doen omdat we gek zijn op negers want ze zijn altijd vrolijk en delen snoepgoed uit en zoquote:Op donderdag 1 december 2016 18:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Eh, jij beweert dat ze (negatief) zijn.
Wil ik wel weten waarom een zwarte huid, kroeshaar, accent, oorbellen enz....negatieve stereotyperingen zijn. Maar daar komt geen antwoord op.
Dat lijkt me zo irrelevant. Een deel van de zwarte bevolking doet dat ook niet, en niet zonder reden. Daarom kunnen we beter naar absolute aantallen kijken en dan zien we terug dat de groep die er echt aanstoot aan neemt zo goed als verwaarloosbaar is.quote:Op donderdag 1 december 2016 18:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Tja zo wordt het iig ervaren door een deel van de zwarte bevolking en niet zonder reden.
Ik vind het best, maar verdoezel dan niet dat het geen neger zou voorstellen. Daar lijkt me dan ook geen reden voor.quote:Op donderdag 1 december 2016 18:25 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat lijkt me zo irrelevant. Een deel van de zwarte bevolking doet dat ook niet, en niet zonder reden. Daarom kunnen we beter naar absolute aantallen kijken en dan zien we terug dat de groep die er echt aanstoot aan neemt zo goed als verwaarloosbaar is.
Misschien na nog een paar jaartjes propaganda dat de groep dan enigszins interessant is om naar te luisteren. Vooralsnog is er geen enkele reden om iets om te gooien omdat een handjevol mensen dat zouden willen.
Een deel van de zwarte bevolking vind een zwarte huid, kroeshaar en een accent iets wat negatief is, dus. Best wel raar, om jezelf negatief te vinden.quote:Op donderdag 1 december 2016 18:22 schreef Kijkertje het volgende:
Tja zo wordt het iig ervaren door een deel van de zwarte bevolking en niet zonder reden.
Nogmaals, wat is er zo erg aan het uitbeelden van een neger in een pagepakje? Waarom mogen we een cowboy, indiaan, chinees en sjeik wél uitbeelden en een neger niet?quote:Op donderdag 1 december 2016 18:28 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik vind het best, maar verdoezel dan niet dat het geen neger zou voorstellen. Daar lijkt me dan ook geen reden voor.
Daar verschillen de meningen over dus het lijkt me voorbarig om zo feitelijk te stellen dat dat zo is.quote:Op donderdag 1 december 2016 18:28 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik vind het best, maar verdoezel dan niet dat het geen neger zou voorstellen. Daar lijkt me dan ook geen reden voor.
Maar het stelt geen neger voor, het stelt Zwarte Piet voor.quote:Op donderdag 1 december 2016 18:28 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Heel treffend!quote:Op donderdag 1 december 2016 20:07 schreef Lunatiek het volgende:
Ik vond deze elders op Fok!:
[ afbeelding ]
Voor een deel zal dit gerust waar zijn. Blijkbaar vindt er ook een andere bewustwording plaats. Het is echter geen standaard excuus voor witte mensen op alle raciale punten. Deze discussie gaat mi ten eerste over erkenning van de historische roots van onze tradities, niet om zwarte mensen zielig te vinden.quote:Op donderdag 1 december 2016 20:07 schreef Lunatiek het volgende:
Ik vond deze elders op Fok!:
[ afbeelding ]
Ik beloof je plechtig dat ik, nooit en te nimmer, zal verdoezelen dat Zwarte Piet geen neger voorstelt!quote:Op donderdag 1 december 2016 18:28 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens als je zegt dat het negatieve uit het karikatuur is gesloopt bij de huidige Piet. Piet is in deze tijd vooral veelzijdig, niet meer perse dom en/of eng, niet meer de getemde duivel in de vorm van een 'neger'. Maar Zo lang is dit nog niet geleden en op best veel plekken zijn je ook echt nog wel elementen van die uit de tijd zijnde negatieve karikutale eigenschappen tegenwoordig best vaak nog overdreven accent in combi met niet al te slim). Vergeet ook niet dat de anti Pieters volwassenen zijn die vaak een oudere versie van Piet hebben meegemaakt.quote:Op donderdag 1 december 2016 18:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Een deel van de zwarte bevolking vind een zwarte huid, kroeshaar en een accent iets wat negatief is, dus. Best wel raar, om jezelf negatief te vinden.
Welke discussie?quote:Op donderdag 1 december 2016 20:37 schreef Manono het volgende:
[..]
Deze discussie gaat mi ten eerste over erkenning van de historische roots van onze tradities, niet om zwarte mensen zielig te vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |