Ah, maar er komt telkens niks op, dat is het lastige gedeelte. Soms bedenk ik wel wat leuks, maar dan ben ik een paar minuten te laat en is de timing helemaal verkeerd... Beetje lastig.quote:Op woensdag 30 november 2016 20:18 schreef RRuben het volgende:
Zeg gewoon wat in je opkomt! Als je geforceerd iets leuks probeerd te verzinnen dan wordt het helemaal niks.
Komt dus omdat je te lang nadenkt. En het moet ook wel een beetje in je zitten denk ik. Kijk eens wat stand up comedians ofzo, die kunnen over alles wel een grap maken, kan je wat van leren.quote:Op woensdag 30 november 2016 20:24 schreef PixieWhite het volgende:
[..]
Ah, maar er komt telkens niks op, dat is het lastige gedeelte. Soms bedenk ik wel wat leuks, maar dan ben ik een paar minuten te laat en is de timing helemaal verkeerd... Beetje lastig.
Ah, maar die krijgen wat tijd om een show voor te berijden. Dingen zoals wat de Lama's doen vind ik erg lastig, dat improviseren. Wel leuk om te kijken trouwens.quote:Op woensdag 30 november 2016 20:27 schreef RRuben het volgende:
[..]
Komt dus omdat je te lang nadenkt. En het moet ook wel een beetje in je zitten denk ik. Kijk eens wat stand up comedians ofzo, die kunnen over alles wel een grap maken, kan je wat van leren.
Grappig zijn kun je niet leren. Je hebt het of je hebt het niet.quote:Op woensdag 30 november 2016 20:29 schreef PixieWhite het volgende:
[..]
Ah, maar die krijgen wat tijd om een show voor te berijden. Dingen zoals wat de Lama's doen vind ik erg lastig, dat improviseren. Wel leuk om te kijken trouwens.
Uiterlijk kan je een beetje compenseren met make-up. Gebrek aan talent voor humor is lastiger. (Nou ja, op YouTube zijn er zat mensen die echt niet grappig zijn maar dat op een of andere manier weten te compenseren met schreeuwen, plaatjes van halfnaakte vrouwen, stomme kleding, te vaak gerecyclede content en andere mensen te beledigen. +10 miljoen views.)quote:Op woensdag 30 november 2016 20:44 schreef Hyperdude het volgende:
Even volgen dit topic.
Misschien komt er nog een goede tip langs zodat ik mijn vriendin ergens kan laten leren lekker wijf te worden. Waarschijnlijk makkelijker dan haar humor aan te leren.
Dit ook. Humor is een vorm van social skills. Het is deels te ontwikkelen/verbeteren. Je wordt er misschien niet net zo goed in als mensen die er aanleg voor hebben, maar je kunt wel iets aan doen.quote:Op woensdag 30 november 2016 21:03 schreef viceversa het volgende:
Denk dat het ook een soort mindset is, een manier van denken en inspelen op je omgeving die je deels kunt aanleren. Als je weet wat mensen grappig vinden zal je ook eerder grappen kunnen maken. Je moet het wel leuk vinden om belangstelling te krijgen.
Uiterlijk kun je niet veranderen, gedrag wel.quote:Op woensdag 30 november 2016 20:44 schreef Hyperdude het volgende:
Even volgen dit topic.
Misschien komt er nog een goede tip langs zodat ik mijn vriendin ergens kan laten leren lekker wijf te worden. Waarschijnlijk makkelijker dan haar humor aan te leren.
Juistum!quote:Op woensdag 30 november 2016 20:18 schreef EggsTC het volgende:
Dat leer je niet zomaar aan denk ik. Opmerkingen schieten in je hoofd zodra een bepaalde situatie zich voordoet, juist de spontaniteit maakt het grappig.
Heb jij op de HHH gezetenquote:Op woensdag 30 november 2016 21:51 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ik lijk nu wel een humorexpert als ik het zo schrijf.
HaHaHaquote:Op woensdag 30 november 2016 21:59 schreef Droopie het volgende:
[..]
Heb jij op de HHH gezeten
Hoge school voor Humor en Hilariteit.
quote:Op woensdag 30 november 2016 21:37 schreef Hyaenidae het volgende:
Je kunt een moppen-app op je foon zetten en dan af en toe een mop voorlezen.
Lachen gieren brullen gegarandeerd.
Net als bij EHBO?quote:Op woensdag 30 november 2016 22:36 schreef Scuidward het volgende:
Ik denk dat je voor humor ook snel verbanden moet kunnen leggen.
Er is ook zoveel verschillende humor, ik hou ook wel van grappen die (zwaar) over het randje gaan.quote:Op woensdag 30 november 2016 22:48 schreef PixieWhite het volgende:
[..]
En ik heb niet eens iemand hoeven te beledigen, dat maakt het iets leuker.
En een adhd-er legt dan zeker druk verbanden?quote:Op woensdag 30 november 2016 22:36 schreef Scuidward het volgende:
Zoals die jood in de roeiboot?quote:Op woensdag 30 november 2016 22:59 schreef Droopie het volgende:
[..]
Er is ook zoveel verschillende humor, ik hou ook wel van grappen die (zwaar) over het randje gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
Muah je hebt meer vormen humor dan alleen sarcasme, en je hoeft ook niet perse heel slim te zijn. De timing is nog het belangrijkste.quote:Op donderdag 1 december 2016 03:53 schreef Mr.Galaxy. het volgende:
Humor is een combinatie van intelligentie en pure sarcasme, vaak zit de grap dan ook niet in dat wat je zegt, maar meer in de manier waarop.
Domme grappen timen is dus geen humor.quote:Op donderdag 1 december 2016 04:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Muah je hebt meer vormen humor dan alleen sarcasme, en je hoeft ook niet perse heel slim te zijn. De timing is nog het belangrijkste.
Ligt eraan, een hele slechte grap kan met de juiste timing behoorlijk op de lachspieren werken.quote:Op donderdag 1 december 2016 04:34 schreef Mr.Galaxy. het volgende:
[..]
Domme grappen timen is dus geen humor.
Uhm, nou nee dus.quote:Op donderdag 1 december 2016 04:35 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ligt eraan, een hele slechte grap kan met de juiste timing behoorlijk op de lachspieren werken.
quote:Op donderdag 1 december 2016 03:53 schreef Mr.Galaxy. het volgende:
Humor is een combinatie van intelligentie en pure sarcasme, vaak zit de grap dan ook niet in dat wat je zegt, maar meer in de manier waarop.
quote:Op donderdag 1 december 2016 04:34 schreef Mr.Galaxy. het volgende:
[..]
Jij bent vast de leukste thuisquote:
Associatief denkenquote:Op woensdag 30 november 2016 22:36 schreef Scuidward het volgende:
De grappenmaker van de bingoclub gespot.quote:Op donderdag 1 december 2016 08:10 schreef K44S het volgende:
Ik speel vaak met een situatie.
Zoals gister: moest ik hersenendood werk doen bij een bouwmarkt en daar was nog een ander uitzendkracht. Dus ik was al redelijk warm gedraaid met grappen en flauwe opmerkingen, komt er een andere collega aan met een soort trap op wielen.
Dus ik zeg tegen die mede-uitzendkracht: "kijk eens aan! Een roltrap!".
Speel met je omgeving
Elke week weer raak 8)quote:Op donderdag 1 december 2016 08:50 schreef Chai het volgende:
[..]
De grappenmaker van de bingoclub gespot.
Timing is inderdaad heel belangrijk.quote:Op donderdag 1 december 2016 04:35 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ligt eraan, een hele slechte grap kan met de juiste timing behoorlijk op de lachspieren werken.
Meesterlijkquote:Op donderdag 1 december 2016 08:10 schreef K44S het volgende:
Ik speel vaak met een situatie.
Zoals gister: moest ik hersenendood werk doen bij een bouwmarkt en daar was nog een ander uitzendkracht. Dus ik was al redelijk warm gedraaid met grappen en flauwe opmerkingen, komt er een andere collega aan met een soort trap op wielen.
Dus ik zeg tegen die mede-uitzendkracht: "kijk eens aan! Een roltrap!".
Speel met je omgeving
Haha.quote:Op donderdag 1 december 2016 09:58 schreef zarGon het volgende:
Zullen we gewoon afspreken dat humor een mannending is en zo moet blijven? Vrouwen waarderen het nu omdat ze het niet kunnen bevatten, dat maakt het zo interessant voor ze. Het is onze troef als man, en dat moet zo blijven. Jullie vrouwenhart maakt een sprongetje bij mannen die jullie kan laten lachen, en daar mag niet aangezet worden.
Deze sarcastische grap zal vast goed in de smaak vallen bij hem.quote:Op donderdag 1 december 2016 08:08 schreef Twiitch het volgende:
[..]
[..]
[..]
Jij bent vast de leukste thuis
Niks voor mij dus.quote:Op donderdag 1 december 2016 09:17 schreef Fera het volgende:
[..]
Timing is inderdaad heel belangrijk.
Beetje good old banter is trouwens het beste. Maar alleen uitdelen als je ook kan incasseren.
Dit ook.quote:Op donderdag 1 december 2016 08:57 schreef Chai het volgende:
OT: Een grap is imo ook gewoon iets wat in jezelf opkomt en wat JIJ grappig vindt. Iets waarvan je vooral hoopt dat anderen het grappig vinden komt heel anders over.
Dode baby-grappen op een kraamafdeling.quote:Op donderdag 1 december 2016 11:54 schreef Rockefellow het volgende:
Begrijp eerst goed hoe het niet moet.
adriaantje teringlijeeerquote:Op woensdag 30 november 2016 21:59 schreef Droopie het volgende:
[..]
Heb jij op de HHH gezeten
Hoge school voor Humor en Hilariteit.
Precies, ik ben nogal gevoelig dus ga ik niet spottende humor gebruiken.quote:Op donderdag 1 december 2016 11:29 schreef Chai het volgende:
[..]
Omdat je niet kan incasseren bedoel je?
quote:Op donderdag 1 december 2016 14:55 schreef Droopie het volgende:
[..]
(insert hier een fout mondharmonicadeuntje)
Gewoon syndroom citeren, daar wordt altijd veel om gelachen.quote:Op donderdag 1 december 2016 11:54 schreef Rockefellow het volgende:
Begrijp eerst goed hoe het niet moet.
De handleiding daarvoor tref je in de posthistorie van Tong80.
Zelfspot is een van de beste soorten humor.quote:Op donderdag 1 december 2016 14:35 schreef PixieWhite het volgende:
[..]
Precies, ik ben nogal gevoelig dus ga ik niet spottende humor gebruiken.
Zelfspot is wel ok, maar ik kan er vaak niet echt tegen als mensen spottende humor over mij gebruiken.quote:Op donderdag 1 december 2016 16:01 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Zelfspot is een van de beste soorten humor.
Zei ik niet, ik gaf een voorbeeld van humor die bij mij en voor velen werkt.quote:Op donderdag 1 december 2016 08:45 schreef viceversa het volgende:
[..]
Jouw humor is dé standaard? Komaan.
Jij deed andere grappen dan sarcasme af als 'domme grappen timen die geen humor zijn', omdat iemand de timing belangrijk vond.quote:Op donderdag 1 december 2016 16:05 schreef Mr.Galaxy. het volgende:
[..]
Zei ik niet, ik gaf een voorbeeld van humor die bij mij en voor velen werkt.
'Lachen' is ook sociaal gedrag..quote:Op woensdag 30 november 2016 20:09 schreef PixieWhite het volgende:
Is grappig zijn iets wat je aanleert of heeft iemand daar gewoon talent voor?
Misschien wat doen aan je onzekerheid dan.quote:Op donderdag 1 december 2016 16:05 schreef PixieWhite het volgende:
[..]
Zelfspot is wel ok, maar ik kan er vaak niet echt tegen als mensen spottende humor over mij gebruiken.
Of wat beter worden in het aanvoelen wat mensen bedoelen, ik denk soms dat iets gemeen is bedoelt terwijl dat niet zo is.quote:Op donderdag 1 december 2016 16:26 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Misschien wat doen aan je onzekerheid dan.
Onzekerheid beïnvloedt je perceptie.quote:Op donderdag 1 december 2016 16:27 schreef PixieWhite het volgende:
[..]
Of wat beter worden in het aanvoelen wat mensen bedoelen, ik denk soms dat iets gemeen is bedoelt terwijl dat niet zo is.
Zit wat in. Is dit het gedeelte waar ik een zielig verhaal begin over hoe ik altijd gepest werd op de basisschool?quote:Op donderdag 1 december 2016 16:30 schreef Chai het volgende:
[..]
Onzekerheid beïnvloed je perceptie.
Een goede grap ontstaat spontaan, deels middels wat je zegt en deels afhankelijk van het moment, naar vooral de manier waarop is belangrijk, Kortom, hoe spontaner hoe beter, dat kun je dus niet timen met een vooraf bedachte grap.quote:Op donderdag 1 december 2016 16:18 schreef Chai het volgende:
[..]
Jij deed andere grappen dan sarcasme af als 'domme grappen timen die geen humor zijn', omdat iemand de timing belangrijk vond.
De grens tussen ironie en sarcasme is trouwens niet zo scherp, dus als je kennelijk toch iets heel scherp hebt weten af te bakenen is het handig om ook even jouw definitie te geven. Dat voorkomt verwarring en miscommunicatie.
Weet niet wat je nu weer gaat bazelen over de timing, want ik had het helemaal niet over de inhoud, maar over de vorm van je reactie. Jij presenteert jouw ervaring herhaaldelijk als een feit en geeft daarbij amper toelichting. Wat moet iemand daar nou mee?quote:Op donderdag 1 december 2016 16:44 schreef Mr.Galaxy. het volgende:
[..]
Een goede grap ontstaat spontaan, deels middels wat je zegt en deels afhankelijk van het moment, naar vooral de manier waarop is belangrijk, Kortom, hoe spontaner hoe beter, dat kun je dus niet timen met een vooraf bedachte grap.
Maar goed, ik met mijn ervaringen en jij met de jouwe.
Dat jij het zo opvat is jouw probleem joh.quote:Op donderdag 1 december 2016 17:44 schreef Chai het volgende:
[..]
Weet niet wat je nu weer gaat bazelen over de timing, want ik had het helemaal niet over de inhoud, maar over de vorm van je reactie. Jij presenteert jouw ervaring herhaaldelijk als een feit en geeft daarbij amper toelichting. Wat moet iemand daar nou mee?
Bij je laatste zin sluit ik me volledig aan, maar breng je ervaring dan verdorie niet als de waarheid. En al helemaal niet zonder dan iets toe te lichten. Waar je met die timing op doelde wordt me nu bijvoorbeeld pas duidelijk, want je deed de aanname dat het bij spontane grappen geen rol speelt, maar enkel bij vooraf bedachte grappen.
Ik geef toch ook aan dat het aan mij kan liggen dat bepaalde dingen onduidelijk zijn? Ik geef alleen aan dat dat met meer toelichting en minder stellige formulering wmb voorkomen had kunnen worden.quote:Op donderdag 1 december 2016 17:49 schreef Mr.Galaxy. het volgende:
[..]
Dat jij het zo opvat is jouw probleem joh.
quote:Op donderdag 1 december 2016 04:34 schreef Mr.Galaxy. het volgende:
[..]
Ik sta wel open voor feedback, dus ik ben heel benieuwd hoe ik dit moet lezen als constructieve posts waaruit een discussie kan voortvloeien.quote:
Als je nog advies wilt wellicht wel, want anders gaat het wsl toch met name over humor verder.quote:Op donderdag 1 december 2016 16:33 schreef PixieWhite het volgende:
[..]
Zit wat in. Is dit het gedeelte waar ik een zielig verhaal begin over hoe ik altijd gepest werd op de basisschool?
Ik voel me over het algemeen niet zo onzeker, het is meer als ik grappig probeer te doen. Ik denk dat het me gewoon niet goed ligt.quote:Op donderdag 1 december 2016 18:12 schreef Chai het volgende:
[..]
Als je nog advies wilt wellicht wel, want anders gaat het wsl toch met name over humor verder.
Je moet gewoon jezelf en het leven proberen te relativeren. Dan komt de humor veel makkelijker.quote:Op donderdag 1 december 2016 18:14 schreef PixieWhite het volgende:
[..]
Ik voel me over het algemeen niet zo onzeker, het is meer als ik grappig probeer te doen. Ik denk dat het me gewoon niet goed ligt.
Moet mezelf niet te serieus nemen nee, voor je het weet ga ik alleen nog maar net gekleed de straat over en eis ik dat mensen "u" zeggen.quote:Op donderdag 1 december 2016 18:18 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je moet gewoon jezelf en het leven proberen te relativeren. Dan komt de humor veel makkelijker.
Neem jezelf niet zo serieus.
Maar het was je dus nog steeds niet duidelijk dat ik geen zin heb in een zinloze discussie met jou, mijn standpunt is duidelijk genoeg, ik blijf bij mijn stelling en heb geen behoefte om daar zinloos over te discussiëren.quote:Op donderdag 1 december 2016 18:12 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik geef toch ook aan dat het aan mij kan liggen dat bepaalde dingen onduidelijk zijn? Ik geef alleen aan dat dat met meer toelichting en minder stellige formulering wmb voorkomen had kunnen worden.
Maar als jij hier zit om lekker langs elkaar heen te lullen moet je vooral zo doorgaan.
[..]
[..]
Ik sta wel open voor feedback, dus ik ben heel benieuwd hoe ik dit moet lezen als constructieve posts waaruit een discussie kan voortvloeien.
[..]
Als je nog advies wilt wellicht wel, want anders gaat het wsl toch met name over humor verder.
Huhquote:Op donderdag 1 december 2016 18:25 schreef PixieWhite het volgende:
[..]
Moet mezelf niet te serieus nemen nee, voor je het weet ga ik alleen nog maar net gekleed de straat over en eis ik dat mensen "u" zeggen.
zou wel u zeggen tegen jou hoorquote:Op donderdag 1 december 2016 18:25 schreef PixieWhite het volgende:
[..]
Moet mezelf niet te serieus nemen nee, voor je het weet ga ik alleen nog maar net gekleed de straat over en eis ik dat mensen "u" zeggen.
zou mijn jas in een plas water leggen zodat jouw voetjes niet nat wordenquote:
Doe maar niet, ik kan er beter om heen lopen. Dan word je jas niet nat.quote:Op donderdag 1 december 2016 18:52 schreef Yiha3 het volgende:
[..]
zou mijn jas in een plas water leggen zodat jouw voetjes niet nat worden
kan mij die jas bommenquote:Op donderdag 1 december 2016 18:56 schreef PixieWhite het volgende:
[..]
Doe maar niet, ik kan er beter om heen lopen. Dan word je jas niet nat.
quote:Op donderdag 1 december 2016 22:04 schreef Scuidward het volgende:
Grap die ik vandaag maakte:
"Ik drink als ik moet rijden niet meer dan 2 biertjes per avond. Mijn avonden duren van 7 tot 8, 8 tot 9, 9 tot 10, etc."
Droge humor werkt prima als je het met een stalen gezicht kan zeggen. Heb je een pokerface?
Ik kan gewoon lachen om de woordgrappen van anderen hoor.quote:Op donderdag 1 december 2016 22:41 schreef tjoptjop het volgende:
Geen woordgrapjes iig, die zijn alleen voor jezelf leuk.
Moest je bij zijn zeker?quote:Op donderdag 1 december 2016 22:04 schreef Scuidward het volgende:
Grap die ik vandaag maakte:
"Ik drink als ik moet rijden niet meer dan 2 biertjes per avond. Mijn avonden duren van 7 tot 8, 8 tot 9, 9 tot 10, etc."
Droge humor werkt prima als je het met een stalen gezicht kan zeggen. Heb je een pokerface?
Na 10 bier was ie leuker?quote:
Alles is toch leuker dan?quote:
probeerdquote:Op woensdag 30 november 2016 20:18 schreef RRuben het volgende:
Zeg gewoon wat in je opkomt! Als je geforceerd iets leuks probeerd te verzinnen dan wordt het helemaal niks.
probeerdquote:Op woensdag 30 november 2016 20:18 schreef RRuben het volgende:
quote:
Het ergste is nog dat ik eerst wel 'probeert' had staan, maar dat heb ik geëditquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |