abonnement Unibet Coolblue
pi_167001884


De Zweedse omroep heeft bekend gemaakt welke acts er dit jaar meedoen aan de misschien wel grootste en meest gevolgde nationale voorronde van het jaar: Melodifestivalen! Zoals elk jaar komen we weer heel veel bekende namen tegen, maar dit jaar zijn er ook twee oud-winnaars van het ESC bij. Eentje staat zelfs bekend als de meest succesvolle winnares van deze eeuw. ;)

Ook dit jaar is Melodifestivalen weer opgedeeld in vier voorrondes, een tweede kans ronde, en de uiteindelijke finale. Elke show wordt gehouden op een andere locatie. Om alles een beetje overzichtelijk te houden ALLE informatie per voorronde.

Voorronde 1: Gothenburg (4 februari)

1. Adrijana - Amare
2. Boris René - Her Kiss
3. Nano - Hold On
4. Charlotte Perrelli - Mitt liv
5. Dinah Nah - One More Night
6. De Vet Du - Road Trip
7. Ace Wilder - Wild Child

Voorronde 2: Malmö (11 februari)

1. Mariette - A Million Years
2. Benjamin Ingrosso - Good Loovin'
3. Dismissed - Hearts Align
4. Roger Pontare - Himmel och hav
5. Lisa Ajax - I Don’t Give A
6. Etzia - Up
7. Allyawan - Vart haru varit

Voorronde 3: Växjö (18 februari)

1. Owe Thörnqvist - Boogieman Blues
2. Bella & Filippa - Crucified
3. The Fooo Conspiracy - Gotta Thing
4. Jasmine Kara - Gravity
5. Robin Bengtsson - I Can’t Go On
6. Anton Hagman - Kiss You Goodbye
7. Krista Siegfrids - Snurra min jord

Voorronde 4: Skellefteå (25 februari)

1. Wiktoria - As I Lay Me Down
2. Les Gordons - Bound To Fall
3. Sara Varga & Juha Mulari - Du får inte ändra på mig
4. Jon Henrik Fjällgren feat. Aninia - En värld full av strider
5. Axel Schylström - När ingen ser
6. Alice - Running with Lions
7. Loreen - Statements

De tweede kans ronde (Andra chansen) is op 4 maart, en op 11 maart is de finale! :)
Ongeīnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_167002601
Een hoop bekende namen weer. Ik hoop dat Ace dit keer wel wint, gewoon omdat ik haar het gun.
pi_167003701
Wat een indrukwekkende line up :o

Sowieso heel tof dat Loreen het nog een keer probeert, die zal vast niet met een kutnummer komen om haar reputatie te grabbel te gooien...

Zweden wil zo snel mogelijk winst nummer 8 binnen hengelen :Y

Ik hoop echter dat Mariette weer een heel tof lied heeft O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_167006056
Dat zijn aardig wat topnamen _O_

Ik ben benieuwd wat Loreen gaat doen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_167013771
Jon Henrik Fjallgren is ook niet op voorhand uit te wissen als kanshebber naast Ace Wilder, Loreen en Wiktoria, al stopt SVT vaak niet drie topkandidaten in dezelfde heat (Wiktoria, Jon en Loreen)

Ook benieuwd wat Charlotte Perrelli gaat brengen, en of ze er iets meer likeable uitziet dan de alienlook van 2008, maar ik ben er bang voor dat het alleen maar erger is geworden :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  † In Memoriam † woensdag 30 november 2016 @ 23:27:12 #6
368283 ato
pi_167014261
Charlotte schijnt een klein liedje Ob van gitaar te zingen en Loreen heeft de muziekproducenten van
Heroes.

Ik ben weer heel benieuwd naar MF.
Life can be a bitch, so like it..
pi_167015946
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 23:04 schreef TheVulture het volgende:
Jon Henrik Fjallgren is ook niet op voorhand uit te wissen als kanshebber naast Ace Wilder, Loreen en Wiktoria, al stopt SVT vaak niet drie topkandidaten in dezelfde heat (Wiktoria, Jon en Loreen)

Ook benieuwd wat Charlotte Perrelli gaat brengen, en of ze er iets meer likeable uitziet dan de alienlook van 2008, maar ik ben er bang voor dat het alleen maar erger is geworden :')
Charlotte ziet er nog steeds uit alsof ze van half vergaan leer is gemaakt, dus dat gaat niet mee helpen. :')
Ongeīnteresseerd maar toch aanwezig.
  † In Memoriam † donderdag 1 december 2016 @ 07:55:33 #8
368283 ato
pi_167016784
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 01:11 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Charlotte ziet er nog steeds uit alsof ze van half vergaan leer is gemaakt, dus dat gaat niet mee helpen. :')
Ik zag haar in een intro filmpje ter aankondiging van de artiesten die deelnemen.
Maar ze ziet er inderdaad niet uit.
Life can be a bitch, so like it..
pi_167024455
Ben nieuwsgierig naar de liedjes van Charlotte Perrelli, Boris Rene, Ace Wilder, Robin Bengtsson, Jon Henrik en net als iedereen naar het lied van Loreen. Euphoria is voor mij toch wel één van de beste winnaars ever, dus heel benieuwd of ze dat nummer kan overtreffen. Vind het wel verrassend (vroeg) dat ze opnieuw deelneemt aan Melodifestivalen, al is het ook een platform om nieuwe singles te promoten. We zullen wel zien
~The present is all there is~
pi_167026223
De carričre van Loreen is geloof ik een beetje in het slop geraakt. Ze schrijft overigens deze keer het nummer deels zelf.
pi_168465714
Geweldig. Er zit vast weer de nodige kwaliteit tussen. Human van Oscar Zia, uit de finale van vorig jaar, is hoog in de Top 10 van mijn jaarlijst geëindigd.

Wiktoria kwam vorig jaar ook ver. Benieuwd ook naar Loreen.
pi_168466137
Overigens nog wel eens aardig om terug te kijken naar de luistercijfers op Spotify.

Het winnende lied van Oekraīne is inmiddels ruim 4,1 miljoen keer beluisterd op Spotify. De Zweedse inzending, If I Were Sorry van Frans, zit op ruim 69,4 miljoen keer. Dat is bijna zeventien keer zo veel...

Ter vergelijk: Save Me van Wiktoria (nummer 2 van MF in 2016) zit op 13,3 miljoen, Human van Oscar op 9,8 miljoen.
pi_168539743
quote:
Benjamin Ingrosso - Good Loovin'
Die naam kwam me zo bekend voor.... Even uitgezocht: deze Benjamin is een broertje van dance-producer Oliver Ingrosso. En beiden zijn het neven van de nog veel bekendere Sebastian Ingrosso, onder meer bekend van Axwell /\ Ingrosso en Swedish House Mafia.

Ook aardig om te weten: de moeder van Benjamin en Oliver is Pernilla Wahlgren. Zij nam in 1985 aan Melodifestivalen deel. Ze trouwde uiteindelijk met één van de achtergronddansers, Emilio Ingrosso...


It's all in the family, zullen we maar zeggen.
pi_168550883
Pernilla Wahlgren kan prima uitleggen hoe het moet, want ze heeft in totaal 4x meegedaan aan het MF, en in alle gevallen haalde ze daar ook de finale. De meest recente keer was in 2010:

En het dichtste bij succes was ze met Jan Johansen in 2003, toen ze 2e werd achter Fame-Give Me Your Love:

Beide liedjes hebben overigens nog punten gekregen in de Fok Top 100 decenniumlijsten van de jaren '00 en jaren '10 :Y

(Weliswaar alleen van mij, maar daar gaat het nu niet om).
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_168551011
Hoewel de liedjes nog niet bekend zijn, is er al wel een eerste podcast over het MF gemaakt op ESCTips.com voor de liefhebber:


Wat opvallende dingetjes: Lisa Ajax en the The Fooo Conspiracy worden op voorhand blijkbaar als favorieten gezien. Charlotte is wat meer het folkrepertoire gaan uitvoeren, en gebruikt de zendtijd vooral als promotie daarvoor, zonder kans op de winst. De inzending van Loreen zou wat meer richting punk gaan dan dance deze keer.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_168551284
Ben heel nieuwsgierig. Vanaf donderdag krijgen we de snippets van S1 te horen *O*
~The present is all there is~
pi_168600298
Hopelijk kan het geheel qua niveau richting 2009 gaan. Wat was dat jaar Melodifestivalen belachelijk sterk bezet. Er sneuvelden toen liedjes in de halve finale die in andere landen zonder twijfel direct waren ingezonden. En het erge is nog wel dat de Zweden uiteindelijk dat vreselijke La Voix kozen, waarmee ze afgingen op het ESF :')
pi_168603744
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 20:08 schreef Fred_B het volgende:
Pernilla Wahlgren kan prima uitleggen hoe het moet, want ze heeft in totaal 4x meegedaan aan het MF, en in alle gevallen haalde ze daar ook de finale. De meest recente keer was in 2010:

En het dichtste bij succes was ze met Jan Johansen in 2003, toen ze 2e werd achter Fame-Give Me Your Love:

Beide liedjes hebben overigens nog punten gekregen in de Fok Top 100 decenniumlijsten van de jaren '00 en jaren '10 :Y

(Weliswaar alleen van mij, maar daar gaat het nu niet om).
Let your spirit fly was het nummer dat ik in 2003 hoorde en mij liet kennismaken met Melodifestivalen :) Jag vill du om vagar blijft ook een goed nummer ^O^
~The present is all there is~
pi_168613204
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 13:56 schreef Elfletterig het volgende:
Overigens nog wel eens aardig om terug te kijken naar de luistercijfers op Spotify.

Het winnende lied van Oekraīne is inmiddels ruim 4,1 miljoen keer beluisterd op Spotify. De Zweedse inzending, If I Were Sorry van Frans, zit op ruim 69,4 miljoen keer. Dat is bijna zeventien keer zo veel...

Ter vergelijk: Save Me van Wiktoria (nummer 2 van MF in 2016) zit op 13,3 miljoen, Human van Oscar op 9,8 miljoen.
Het is het verschil tussen Conchita en de Common Linnets: het Oekraiense nummer won door de boodschap en de emotie, maar If I Were Sorry ligt makkelijker in het gehoor (weliswaar omdat het grotendeels is gejat van Matt Simons, maar dat terzijde).
pi_168613651
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 12:57 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Het is het verschil tussen Conchita en de Common Linnets: het Oekraiense nummer won door de boodschap en de emotie, maar If I Were Sorry ligt makkelijker in het gehoor (weliswaar omdat het grotendeels is gejat van Matt Simons, maar dat terzijde).
Ik ben het niet eens met wat je zegt. Conchita Wurst was aanmerkelijk succesvoller met zijn/haar nummer dan "1944". In de Engelse hitlijst bereikte het liedje de 17e plaats, in Nederland kwam het zelfs tot nummer 3. Het aantal Spotify-afspeelbeurten ligt ook dubbel zo hoog als "1944".

Rise Like A Phoenix is gewoon een veel, veel beter liedje dan "1944". De performance op het Songfestival was ook sterk. Wel is het zo dat the Common Linnets in de hitlijsten succesvoller waren. In dat opzicht kun je Nederland gerust de morele winnaar van het Songfestival van 2014 noemen, net zoals dat afgelopen jaar voor Zweden gold.
pi_168615436
Ik heb hier - als een volleerde riazop - nog even de nodige cijfers op een rij gezet:
ESF / [EC2017/SC] Voor alles Eurovisie 2017, echt alles!
pi_168615807
De snippets van de eerste voorronde staan online! Hierrrr te vinden: http://www.svt.se/melodif(...)elodifestivalen-2017

Ik juich dit jaar weer voor Ace Wilder *O*
pi_168616275
:9~

Op basis van de 1 min versies:

1.Dinah Nah - One more night
2.Ace Wilder - Wild Child
3.Nano - Hold on
4.Boris Rene - Her kiss

5.Adrijana - Amare
6.De Vet Du - Road trip
7.Charlotte Perrelli - Mitt liv
~The present is all there is~
pi_168616594
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 13:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ben het niet eens met wat je zegt. Conchita Wurst was aanmerkelijk succesvoller met zijn/haar nummer dan "1944". In de Engelse hitlijst bereikte het liedje de 17e plaats, in Nederland kwam het zelfs tot nummer 3. Het aantal Spotify-afspeelbeurten ligt ook dubbel zo hoog als "1944".

Rise Like A Phoenix is gewoon een veel, veel beter liedje dan "1944". De performance op het Songfestival was ook sterk. Wel is het zo dat the Common Linnets in de hitlijsten succesvoller waren. In dat opzicht kun je Nederland gerust de morele winnaar van het Songfestival van 2014 noemen, net zoals dat afgelopen jaar voor Zweden gold.
Nummer 3 in Nederland? In de Single Top 100 dan toch, alleen downloads. Op de radio is Rise Like a Phoenix nooit te horen geweest. Ik ben het ermee eens dat het een beter liedje was dan 1944, maar het won door wie Conchita is, niet door het nummer op zich.

Dit jaar lijkt Zweden een kopie van Rag'n'Bone Man te hebben, met Nano. Dat doen ze toch elk jaar verrekte slim.
  † In Memoriam † donderdag 2 februari 2017 @ 15:34:44 #25
368283 ato
pi_168616638
Boris, Ace en Dinah klinken wel lekker.
Life can be a bitch, so like it..
pi_168617468
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 15:19 schreef grazz het volgende:
:9~

Op basis van de 1 min versies:

1.Dinah Nah - One more night
2.Ace Wilder - Wild Child
3.Nano - Hold on
4.Boris Rene - Her kiss

5.Adrijana - Amare
6.De Vet Du - Road trip
7.Charlotte Perrelli - Mitt liv
Die laatste drie ben ik helemaal met je eens. Generiek en kansloos. De bovenste vier voor mij:

1. Boris René - Her Kiss - wel fris, catchy, doet me wat aan Pharrell Williams denken
2. Ace Wilder - Wild Child: fris, bombastisch, vrolijk feelgood-liedje
3. Nano - Hold On; modern, opvallend; zou eruit springen op het ESF
4. Dinah Nah - One More Night - vrij generiek, ligt wel goed in het gehoor

5.Adrijana - Amare
6. De Vet Du - Roadtrip
7. Charlotte Perrelli - Mitt liv
  Moderator donderdag 2 februari 2017 @ 16:27:44 #27
375570 crew  Cyan9
pi_168617900
Ace Wilder. O+
Beter dan vorig jaar.
Ongeīnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_168623372
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2017 16:27 schreef Cyan9 het volgende:
Ace Wilder. O+
Beter dan vorig jaar.
Het gerucht gaat dat dit nummer vorig jaar haar tweede keus was ;)

Maar Ace is inderdaad leuk, samen met Dinah Nah en Nano zijn dat mijn favorieten. Charlotte valt helaas nogal tegen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  † In Memoriam † donderdag 2 februari 2017 @ 21:00:28 #29
368283 ato
pi_168625220
Ik vind Charlotte wel dapper dat ze totaal iets anders zingt en zij ziet wel weer beter uit.
Life can be a bitch, so like it..
pi_168629594
Ace Wilder heeft weer een knaller, vond Boris Rene ook wel heel aardig klinken... Die Nano heeft de uitstraling van een frietbakker en dat leidt nogal af...

En de tekst van Charlotte schijnt nogal een parodie te zijn :D

[ Bericht 55% gewijzigd door TheVulture op 02-02-2017 23:08:36 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_168634249
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 23:02 schreef TheVulture het volgende:
Ace Wilder heeft weer een knaller, vond Boris Rene ook wel heel aardig klinken... Die Nano heeft de uitstraling van een frietbakker en dat leidt nogal af...

En de tekst van Charlotte schijnt nogal een parodie te zijn :D
Het schijnt een ex-gedetineerde te zijn, en dus een outsider. Niet echt Eurovisie, en dat scoort nou juist tegenwoordig, net als Frans vorig jaar.
pi_168635154
Wat ik van de snippets heb gehoord vind ik allemaal niet erg geweldig eerlijk gezegd. Dat nummer van Nano klinkt dan nog het best. Hopelijk vallen sommige volledige versies toch mee (dit zijn immers maar heel korte stukjes) en/of zullen de nummers in de andere rondes meer bij mij in de smaak vallen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_168638867
Die van Nano vind ik overduidelijk het beste, alleen doet het me op één of andere manier heel erg denken aan een mix van Sam Smith en Rudimental. Klinkt modern en aanstekelijk, maar ook alsof ik het wel eens eerder heb gehoord.
pi_168651251
Zin in *O*
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_168656396
Weet iemand hoe laat dit vanavond komt? Ik kom op internet zowel 19.30 als 20.00 tegen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_168656874
Naar het schijnt heeft Nano een publiekspoll met overmacht gewonnen. Met de laatste startpositie zal die in elk geval wel doorgaan.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_168657965
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 07:24 schreef Aoibhin het volgende:
Weet iemand hoe laat dit vanavond komt? Ik kom op internet zowel 19.30 als 20.00 tegen.
20.00
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_168657982
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 10:39 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

20.00
Dank! :)
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  † In Memoriam † zaterdag 4 februari 2017 @ 13:44:43 #39
368283 ato
pi_168661413
Ik denk dat Nano ( wat een naam ook) de finale haalt, was hij een ex crimineel?
Life can be a bitch, so like it..
pi_168663112
Hier zijn trouwens de bijna volledige versies (02:30) te beluisteren: http://www.svt.se/melodif(...)elodifestivalen-2017
~The present is all there is~
  † In Memoriam † zaterdag 4 februari 2017 @ 15:45:35 #41
368283 ato
pi_168663757
Nano 's nummer doet mij denken aan Rag's bone..
Life can be a bitch, so like it..
pi_168665473
Ik moet morgen in de herhaling kijken. Ben vooral benieuwd hoe ze Nano's nummer gaan wegzetten op tv.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_168669725
~The present is all there is~
pi_168669882
Is dat David Lindgren?
pi_168670028
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:05 schreef TheArt het volgende:
Is dat David Lindgren?
Ja

Ik wil dit ook in NL }:|
~The present is all there is~
pi_168670384
Boris Rene niet slecht, maar dit gaat niet door.
pi_168670599
Vond Boris Rene wel een goede energie hebben samen met zn dansers, aanstekelijk
~The present is all there is~
pi_168670899
Adrijana vond ik live niks aan. Kwam na Boris Rene zelfs wat amateuristisch over....

Dinah Nah gaf een goed optreden, maar niet bijzonder verder...had op meer gehoopt.
~The present is all there is~
pi_168671049
Na 4 nummers vind ik Boris Rene zelfs nog de beste. Dit is ook weer 10x niets.
pi_168671150
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:33 schreef TheArt het volgende:
Na 4 nummers vind ik Boris Rene zelfs nog de beste. Dit is ook weer 10x niets.
Ja denk wel dat hij bij de beste 4 eindigt.

De vet du vind ik ook echt niks. Vrees alleen dat die vervelende tienermeisjes dit weer doorstemmen naar de volgende ronde }:|
~The present is all there is~
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')