Dan is het gelijktijdige verzoek tot noodlanding weer zo'n dubieus verhaal dus.quote:Op woensdag 30 november 2016 15:57 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dat was nadat alles uitviel geloof ik en geen uitweg meer mogelijk was
Langer vliegen dan gepland vanwege bijv. het weer, het vliegtuig dat zwaarder beladen is dan vooraf is berekend, een brandstoflek.. Zoiets zou het kunnen zijn. Als de piloot bang was voor een explosie dan zal er misschien ergens brandstof hebben gelekt.quote:Op woensdag 30 november 2016 15:55 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Misschien een gekke vraag, heb er niet zovee verstand van maar zo'n piloot berekend altijd hoeveel brandstof hij nodig heeft? Hoe is het mogelijk dat ie tekort komt?
Vliegtuig had sowieso onvoldoende 'operational range' om de eindbestemming zonder tankstop te halen.quote:Op donderdag 1 december 2016 08:07 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Langer vliegen dan gepland vanwege bijv. het weer, het vliegtuig dat zwaarder beladen is dan vooraf is berekend, een brandstoflek.. Zoiets zou het kunnen zijn. Als de piloot bang was voor een explosie dan zal er misschien ergens brandstof hebben gelekt.
Heeft Chapecoense zelf niet inmiddels voorgesteld om de titel te delen?quote:Op donderdag 1 december 2016 19:53 schreef Bolasie het volgende:
CONMEBOL president Alejandro Dominguez called Atletico Nacional's proposal to give the Copa Sudamericana 2016 title to Chapecoense "admirable" and said the governing body for South American football will evaluate the offer.
"It is very admirable, however, now is the time for us to get down to work," Dominguez said on Wednesday upon arrival in Medellin. "We will talk with the leaders in Brazil and Colombia as well as Nacional's front office. I don't know much about it right now but the gesture is honourable. I did not have time to review it yet."
Wat doen ze moeilijk.
Het heeft te maken met administratief gedoe. De commissie die dat soort dingen waarneemt komt pas op 21 december weer samen. Conmebol vai dar título da Copa Sul-Americana para a Chapecoense | Globo Esportequote:Op donderdag 1 december 2016 19:54 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Heeft Chapecoense zelf niet inmiddels voorgesteld om de titel te delen?
De gezagvoerder, tevens eigenaar van de maatschappij, heeft niet doorgegeven dat hun brandstoftanks leeg waren. ATC heeft obv de beschikbare informatie wel goed gehandeld.quote:Op donderdag 1 december 2016 09:14 schreef Monkeymind het volgende:
Maar in zo'n enorme noodsituatie heb je toch helemaal geen tijd meer om minuten rondjes te vliegen omdat de verkeersleiding zegt dat je nog niet mag landen, en zorg je toch dat je zo'n vliegtuig zo snel mogelijk zelf aan de grond zet? Of is dit te simpel gedacht?
Wow! heftige beelden. Is dat de goallie die nu dood is?quote:
Vooral hoe ze praten over de maatschappij. Pijnlijk ironischquote:Op donderdag 1 december 2016 22:16 schreef Chiappucci het volgende:
De NOS heeft nog een wat uitgebreider filmpje. Echt heftig om te zien als je weet dat ze een paar uur later zullen neerstorten...
http://nos.nl/artikel/214(...)-goed-resultaat.html
Wat ongelofelijk dom.quote:Op donderdag 1 december 2016 20:31 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
De gezagvoerder, tevens eigenaar van de maatschappij, heeft niet doorgegeven dat hun brandstoftanks leeg waren. ATC heeft obv de beschikbare informatie wel goed gehandeld.
https://en.wikipedia.org/(...)antos_Gon%C3%A7alvesquote:Op donderdag 1 december 2016 21:48 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Wow! heftige beelden. Is dat de goallie die nu dood is?
Zo dat is wel echt heel bizar. Als dit waar is, dan kan dat nog een (terecht) heel naar juridisch staartje gaan krijgen voor die vliegtuigmaatschappij...quote:Op vrijdag 2 december 2016 16:41 schreef Bolasie het volgende:
http://nos.nl/artikel/214(...)loren-videogame.html
Ik heb er absoluut geen verstand van, maar het klinkt net alsof er met mensenlevens gespeeld werd door ongelukkige gebeurtenissen. Wat bizar.
Ik heb ook gehoord dat CONMEBOL de enige partner was van deze maatschappij. Waarom kiezen ze voor een maatschappij met één actief toestel met gebrekkig bereik?quote:Op vrijdag 2 december 2016 16:41 schreef Bolasie het volgende:
Ik heb er absoluut geen verstand van, maar het klinkt net alsof er met mensenlevens gespeeld werd door ongelukkige gebeurtenissen. Wat bizar.
Daar dacht ik ook aan, het is wachten op een rechtszaak.quote:Op vrijdag 2 december 2016 16:48 schreef BrandX het volgende:
[..]
Zo dat is wel echt heel bizar. Als dit waar is, dan kan dat nog een (terecht) heel naar juridisch staartje gaan krijgen voor die vliegtuigmaatschappij...
Tsja, goede vraag. Het enige wat ik weet is dat vliegen met deze maatschappij niet plan A was in ieder geval.quote:Op vrijdag 2 december 2016 17:01 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik heb ook gehoord dat CONMEBOL de enige partner was van deze maatschappij. Waarom kiezen ze voor een maatschappij met één actief toestel met gebrekkig bereik?
Of juist wel, maar vanuit Sao Paulo ipv Bolivia. Het is in ieder geval zeker dat het toestel ook gebruikt is voor vluchten met nationale teams zoals Argentinië vorige maand.quote:Op vrijdag 2 december 2016 17:11 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Tsja, goede vraag. Het enige wat ik weet is dat vliegen met deze maatschappij niet plan A was in ieder geval.
Ah, ik bedoelde een andere vlucht inderdaad.quote:Op vrijdag 2 december 2016 17:16 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Of juist wel, maar vanuit Sao Paulo ipv Bolivia. Het is in ieder geval zeker dat het toestel ook gebruikt is voor vluchten met nationale teams zoals Argentinië vorige maand.
Een rechtszaak zou interessant worden, want die maatschappij is nu natuurlijk ten dode opgeschreven met een dode eigenaar en 0 werkende toestellen.
Glas halfvol/halfleeg.quote:Op zondag 4 december 2016 17:54 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dat niet. Niemand anders wil die copa.
FC Liendenquote:Op zondag 4 december 2016 18:56 schreef capuchon_jongen het volgende:
Mss rare vraag maar op welk niveau zou je dit voetbalploeg kunnen vergelijken in de Europese competities?
Graag serieus antwoordenquote:
Ongelófelijk wat een laksheid en onverantwoordelijkheid op zóveel punten... echt schokkend.quote:Op vrijdag 2 december 2016 16:41 schreef Bolasie het volgende:
Deze vliegtuigmaatschappij zal waarschijnlijk niet lang meer bestaan. Naast het neergestorte vliegtuig had deze maatschappij nog twee vliegtuigen, maar die stonden aan de grond vanwege onderhoud.quote:Op vrijdag 2 december 2016 16:48 schreef BrandX het volgende:
[..]
Zo dat is wel echt heel bizar. Als dit waar is, dan kan dat nog een (terecht) heel naar juridisch staartje gaan krijgen voor die vliegtuigmaatschappij...
Ik denk dat dit vaak genoeg gebeurt. Met als verschil dat het dan wel goed gaat, en nu niet.quote:Op maandag 5 december 2016 07:57 schreef Monkeymind het volgende:
[..]
Ongelófelijk wat een laksheid en onverantwoordelijkheid op zóveel punten... echt schokkend.
Crappy toestellen met crappy controles zijn aan de orde van de dag in derde wereldlanden inderdaad. Het verschil is in dit geval niet alleen dat het misgaat, maar ook dat een continentale voetbalbond hiervan gebruikmaakt en hun beste voetbalteams ermee laat vliegen.quote:Op woensdag 7 december 2016 12:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik denk dat dit vaak genoeg gebeurt. Met als verschil dat het dan wel goed gaat, en nu niet.
Vervelende is echter dat Real Madrid tijdens de wereldbeker voor clubs dus tegen een niet meer bestaand elftal moet spelen. Wie dan wel?quote:Op zondag 4 december 2016 12:27 schreef Bolasie het volgende:
Chapecoense is door de Conmebol, de Zuid-Amerikaanse voetbalbond, uitgeroepen tot winnaar van de Copa Sudamericana. Dat heeft vice-voorzitter Ivan Tozzo bevestigd tegenover Braziliaanse media.
Dat ook weer geregeld.
Waarom zou de winnaar van het Zuid-Amerikaanse equivalent van de Europa League in de wereldbeker voor clubs gaan spelen?quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:31 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Vervelende is echter dat Real Madrid tijdens de wereldbeker voor clubs dus tegen een niet meer bestaand elftal moet spelen. Wie dan wel?
Wat Garpig ben jequote:
Hilarisch en zo respectvol ook naar de doden van dit drama.quote:
Hoe is het mogelijk dat zij hun selectie zo snel weer op pijl peil hebben gekregen? Iemand die er meer over weet?quote:Chapecoense voor het eerst in de historie Braziliaans koploper
30 mei 2017 – Precies een halfjaar nadat het vliegtuig met bijna de voltallig selectie van Chapecoense neerstortte in Colombia viert de club een heugelijk feit. De club is namelijk voor het eerst in de historie koploper op het hoogste niveau in Brazilië.
De Braziliaanse Serie A is weliswaar pas drie speelronden ver, maar toch kan het al gezien worden als een historische prestatie. De eerste drie wedstrijden leverde zeven punten op, evenveel als Corinthians en Cruzeiro. Maar na de 2-0 overwinning op Avai FC is het doelsaldo van Chapecoense net een tikkeltje beter.
Het is overigens nog maar de vraag of ze het lang gaan volhouden aan top van de Braziliaanse competitie. Volgende week staat er namelijk een bezoekje aan medekoploper Cruzeiro op het menu.
Kregen ze niet 10 miljoen van PSG?quote:Op woensdag 31 mei 2017 08:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hoe is het mogelijk dat zij hun selectie zo snel weer op pijl hebben gekregen? Iemand die er meer over weet?
Geen idee, heb ik niets over gehoord. Maar dan nog zou het knap zijn.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |