Het was ook een heel onbeduidend klein stukje. Totaal vergeetbaar.quote:Op woensdag 30 november 2016 07:36 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik wilde nog toevoegen aan m'n post "Of ben ik helemaal gek geworden en was hij er wel bij maar heb ik hem gemist?" Maar ik was zeker van m'n zaak dat hij er niet bij was.![]()
wow, WOW, wow...quote:Op woensdag 30 november 2016 09:33 schreef Valerie. het volgende:
Het leven zou zoveel makkelijker zijn als niet iedereen zou lopen liegen en de wereld niet constant overal om moet janken omdat werkelijk alles hun ziel krenkt. oioioi
Huh, hoe/waar/wanneer dan? Doe eens een voorbeeldje? Los van die backfat Pat (ghighiquote:Op woensdag 30 november 2016 10:12 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
wow, WOW, wow...
Overigens heeft GG een history van bodyshaming dus ik verwachtte niet anders, maar ik vind het idd jammer, zulke makkelijke grappen. Ben ik nu een zielepiet?
En @greys is het mooi ja, dat de meeste dikke mensen en homo's niet opboksen tegen maatschappelijke vooroordelen die als grappen terugkomen in de media? Ik vind dat juist jammer, en een teken van hoe gewoon 'we' het zijn gaan vinden om zo behandeld te worden. Want het is wél schadelijk, het zirgt ervoor dat het gewoon is om te zeggen dat je walgt van dikke mensen alsof je je daar niet voor zou moeten schamen. Vul eens zwarte mensen of vrouwen in in die zin, is het dan nog ok? Het zijn structuren waarin walgelijk dikke mensen zoals ik naast te worden uitgelachen op tv en uitgescholden op straat ook daadwerkelijk meer moeite hebben om aan werk te komen bijvoorbeeld, vanwege de vooroordelen over ons karakter (lui, dom).
I take issue. Niet met de characters, wel met ASP die hier notoir slecht mee omspringt.
Eerste seizoenen niet, en miss patty en sookie worden niet als stereotype neergezet dus dat moet ik niet vergeten. Maar...quote:Op woensdag 30 november 2016 10:34 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Huh, hoe/waar/wanneer dan? Doe eens een voorbeeldje? Los van die backfat Pat (ghighi)
Nee hoor, je mag het prima jammer vinden. Maar als je meteen gaat gillen over racisme en seksisme en dat je super offendend bent en weet ik het allemaal. Ja, dan wel.quote:Op woensdag 30 november 2016 10:12 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
wow, WOW, wow...
Overigens heeft GG een history van bodyshaming dus ik verwachtte niet anders, maar ik vind het idd jammer, zulke makkelijke grappen. Ben ik nu een zielepiet?
I take issue. Niet met de characters, wel met ASP die hier notoir slecht mee omspringt.
Lees nu de rest pas. Ik kan niet echt zeggen dat ik overgewicht een eerlijke vergelijking met 'zwarte mensen'. Wowquote:Op woensdag 30 november 2016 10:12 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
wow, WOW, wow...
En @greys is het mooi ja, dat de meeste dikke mensen en homo's niet opboksen tegen maatschappelijke vooroordelen die als grappen terugkomen in de media? Ik vind dat juist jammer, en een teken van hoe gewoon 'we' het zijn gaan vinden om zo behandeld te worden. Want het is wél schadelijk, het zirgt ervoor dat het gewoon is om te zeggen dat je walgt van dikke mensen alsof je je daar niet voor zou moeten schamen. Vul eens zwarte mensen of vrouwen in in die zin, is het dan nog ok? Het zijn structuren waarin walgelijk dikke mensen zoals ik naast te worden uitgelachen op tv en uitgescholden op straat ook daadwerkelijk meer moeite hebben om aan werk te komen bijvoorbeeld, vanwege de vooroordelen over ons karakter (lui, dom).
Ik zeg toch niet dat het hetzelfde is? Ik zeg alleen dat het invullen van een andere groep die te maken heeft met vooroordelen duidelijk maakt hoe fout het walgen van een ander mens obv uiterlijkheden is.quote:Op woensdag 30 november 2016 11:04 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Lees nu de rest pas. Ik kan niet echt zeggen dat ik overgewicht een eerlijke vergelijking met 'zwarte mensen'. Wow
Ik heb veel privilege? Je kent me niet eens.quote:Op woensdag 30 november 2016 11:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat het hetzelfde is? Ik zeg alleen dat het invullen van een andere groep die te maken heeft met vooroordelen duidelijk maakt hoe fout het walgen van een ander mens obv uiterlijkheden is.
En ja, ik maak er een enorm probleem van. Juist voor mensen zoals jij die zich niet beseffen hoeveel privilege ze hebben en doodleuk roepen dat iedereen zich zo aanstelt.
FY.
"Ik vind het niet erg" =/= "het is niet erg, niemand mag het erg vinden"quote:Op woensdag 30 november 2016 11:07 schreef Valerie. het volgende:
Ik ben ook een fatso, maar ik heb dus echt geen zin om me dat soort dingen allemaal aan te trekken he. Man, man, man. Daar zit voor mij die crux dus.
Dan moet ik maar meer bewegen en meer mcDonalds laten staan. Want het is ongezond en stom.
Jullie mogen wel zeggen dat je je eraan stoort, ik niet dat ik dat stom vindquote:Op woensdag 30 november 2016 11:20 schreef lunapuella het volgende:
[..]
"Ik vind het niet erg" =/= "het is niet erg, niemand mag het erg vinden"
Dat zijn alvast twee aannames over dikke mensen die niet perse waar zijn, en als ze het wel zijn dan nóg maakt dat iemand niet een minder mens.quote:Op woensdag 30 november 2016 11:07 schreef Valerie. het volgende:
Ik ben ook een fatso, maar ik heb dus echt geen zin om me dat soort dingen allemaal aan te trekken he. Man, man, man. Daar zit voor mij die crux dus.
Dan moet ik maar meer bewegen en meer mcDonalds laten staan. Want het is ongezond en stom.
Nee, die energie kunnen wij beter ergens anders in steken.quote:Op woensdag 30 november 2016 11:22 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat zijn alvast twee aannames over dikke mensen die niet perse waar zijn, en als ze het wel zijn dan nóg maakt dat iemand niet een minder mens.
Ik zal echt nooit zeggen dat ik zwaar ben geworden van water en lucht en marathons lopenhet gaat niet om excuses. Het gaat om het oordelen over iemand. Je zou je niet moeten hoeven verdedigen voor het innemen van ruimte, voor bestaan, voor lelijk zijn (als je dik lelijk vindt).
Of je nou wel of niet iets kan doen aan de reden dat je anders bent. Punt.
Maar deze discussie is verloren energie tegenover jou dus ik hou er wel mee op.
Dat zeg ik niet, ik zie graag dat mensen allemaal gelijk behandeld worden en geen grappen maken over elkaar obv uiterlijk.quote:Op woensdag 30 november 2016 11:22 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Jullie mogen wel zeggen dat je je eraan stoort, ik niet dat ik dat stom vind
Jullie zien wel heel graag ongezonde dikke mensen met overgewicht in GG, maar andersom mag het weer niet.
Ok dan.
Ik zeg niet dat het aanzet tot, maar dat het promoten van een ongezonde leefstijl kwalijk is, dus evenals anorexia.quote:Op woensdag 30 november 2016 11:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik zie graag dat mensen allemaal gelijk behandeld worden en geen grappen maken over elkaar obv uiterlijk.
Dus ook geen thin jokes, geen ugly jokes, geen redhead jokes.
En het idee dat body positivity aanzet tot ongezond gedrag is natuurlijk ridicuul. Body positivity gaat niet over het een is beter dan het ander, of mensen aanzetten tot dik worden. Het gaat om basic human rights.
Ja sorry.quote:
GG promote alleen een ongezonde levensstijl door het eetpatroon van Lorelai en Roryquote:Op woensdag 30 november 2016 11:26 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het aanzet tot, maar dat het promoten van een ongezonde leefstijl kwalijk is, dus evenals anorexia.
Maar goed, dat is niet aan de andere behalve dat je GG daarvoor juist wel een veer in hun reet wilde steken.
"Maar goed, dat is niet aan de orde behalve dat je GG daarvoor juist wel een veer in hun reet wilde steken."quote:Op woensdag 30 november 2016 11:28 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
GG promote alleen een ongezonde levensstijl door het eetpatroon van Lorelai en Roryniet door op een menselijke manier in beeld brengen van dikke mensen als een volwaardig persoon.
Een dik iemand niet afstraffen met grappen of een karikaturale rol op tv =/= promoten van een ongezonde leefstijl.
ja dat klopt dus niet? Waar wilde ik ze een veer voor in hun reet steken volgens jou?quote:Op woensdag 30 november 2016 11:30 schreef Valerie. het volgende:
[..]
"Maar goed, dat is niet aan de orde behalve dat je GG daarvoor juist wel een veer in hun reet wilde steken."
Nog één ding dan:quote:Op woensdag 30 november 2016 10:12 schreef kwakz0r het volgende:
En @greys is het mooi ja, dat de meeste dikke mensen en homo's niet opboksen tegen maatschappelijke vooroordelen die als grappen terugkomen in de media?
Maar ze vond je wel een puber in dit topic. En jij hebt veel privilege. Mooi hè, hoe ze zelf totaal niet oordeelt over anderen.quote:Op woensdag 30 november 2016 11:18 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Ik heb veel privilege? Je kent me niet eens.
Laat maar, ik vertrek wel. Ik ben de graftak hiero blijkbaar.quote:Op woensdag 30 november 2016 11:38 schreef Greys het volgende:
Oh wauw.
*topic verlaat*
Godallemachtig zeg.
En ja, dat zal ook wel weer beledigend voor dees en geen zijn.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat je grotendeels gelijk hebt. Ik vind de serie leuk ONDANKS bepaalde dingen en DANKZIJ andere dingen.quote:Op woensdag 30 november 2016 11:52 schreef Franny_G het volgende:
Je kunt zeggen dat GG een 'progressieve' serie is, maar volgens mij hebben zij ook altijd juist fans gehad omdat ze politiek incorrect zijn, bijvoorbeeld/met name in de grappen die worden gemaakt door Rory en Lorelai. Nu met bijvoorbeeld de gezondheidscultus die gaande is, is het wel verfrissend om te zien dat zij zich daar niets van aantrekken met hun fast food. Ik zou het ook wat saai vinden als alle series en films nu ineens 'het goede voorbeeld' moeten laten zien en op alle gebieden correct moeten zijn. Afgelopen weekend stonden daar in de Volkskrant ook wat artikelen over. De werkelijkheid is ook niet zo, daar zie je ook dat mensen zo met elkaar omgaan (vol vooroordelen, foute grappen, etc.). Mag een serie die realiteit ook niet gewoon laten zien? Moet een serie ons 'opvoeden'?
Hetzelfde waar het gaat om het oordeel over het gedrag van Rory en Lorelai: dat zij liegen of egocentrisch zijn. Verwachten we nu van personages in een serie dat ze 'perfect' zijn, altijd de juiste keuzes maken, alleen maar sympathiek zijn?
Ik moet dan altijd denken aan The Cosby Show, waar ik in de jaren '80 altijd naar keek. Tjonge, dat was een 'correcte' show. Maar we weten allemaal wat voor werkelijkheid daar achter zat, inmiddels, en bovendien vonden veel mensen die serie ongelooflijk ongeloofwaardig en ook een belediging, juist omdat daarin een perfecte wereld getoond werd, waarin racisme geen rol leek te spelen. Het is heel erg moeilijk om het 'goed' te doen.
Ik ben dus niet beledigd door die serie, ik bedoemde een paar fragmenten die ik gemiste kansen zou willen noemen.quote:Op woensdag 30 november 2016 11:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Nog één ding dan:
Nee. Maar ik ben blij dat er geen kuddes mensen zeiken over Will & Grace námens de homo's dat ze vinden dat de heren daarin te nichterig worden geportretteerd.
En vroeger bij Word u al geholpen, die meneer.
Je kunt wel overál beledigd over gaan lopen zijn tegenwoordig. Ik heb zelf een schorre vrij luide en zelfs beetje mannelijke stem. Zal ik dan maar gaan janken over die blonde buurvrouw uit GG die zo tetterde, zeven seizoenen lang? Nee, want dat zou idioot zijn.
Zouden Koreanen moeten janken dat ze door Mrs Kim zo drillmasterig worden neergezet en de kinderen als bange slaafjes?
Het is een serie. Geen docu. FFS.
Thanksquote:Op woensdag 30 november 2016 10:47 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Eerste seizoenen niet, en miss patty en sookie worden niet als stereotype neergezet dus dat moet ik niet vergeten. Maar...
De dikke ballerina, alleen gedist op uiterlijk in Die Jerk (hippo, fat arund bra strap)
Studente waar asher mee flirtte en rory roept 'the redhead has fat thighs' als diskwalificatie
Emily die een feestje geeft en tegen de hulp zegt (seizoen 5)
"Just move them so people can navigate around them comfortably. Not that far apart, not that far apart! Good lord, if someone needs that much room to get around a chair, they shouldn't be at a party. They should be on a treadmill."
Juliet, vriendin van logan, bij de chinees die een eetstoornis heeft waar een grap van gemaakt wordt en vervolgens wordt gezegd dat ze zich als ze een prenup heeft zich helemaal laat gaan en dik gaat worden als hij toch niet meer bij haar weg kan.
Logans zus die vraagt of ze in haar jurk niet obese lijkt, nee je bent een beautiful blishing skeleton
Dit soort 'tropes' doen alles wat sookie voor body positivity betekent schade...
Daar ga je weer. Niemand noemt jou een graftak. Jij schiet door in de discussie door FY te roepen en op een vrij agressieve toon te posten. Dat mag allemaal uiteraard, maar je krijgt dan ook meningen terug die het daar niet mee eens zijn.quote:Op woensdag 30 november 2016 12:07 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Laat maar, ik vertrek wel. Ik ben de graftak hiero blijkbaar.
Amen praise jesus hallelujah.quote:Op woensdag 30 november 2016 12:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Daar ga je weer. Niemand noemt jou een graftak. Jij schiet door in de discussie door FY te roepen en op een vrij agressieve toon te posten. Dat mag allemaal uiteraard, maar je krijgt dan ook meningen terug die het daar niet mee eens zijn.
Je kunt zo'n discussie ook op een normale manier voeren zonder fuck you's en pubers en privileges.
Maar ik vind het sowieso onzin (sorry) om een komische serie volledig in het bloedserieuze te trekken en er een complete verhitte maatschappelijke discussie over te gaan voeren.
Niemand noemt je graftak. Stop. Niemand scheld je uit. Maar nok dan zelf ook met je fuck you's.
Babette, nepfan!quote:Op woensdag 30 november 2016 12:17 schreef Greys het volgende:
*lege koffiebekers uitdeelt*
Zo. Zijn we klaar, bitches?
(ik probeerde dit niet te schreeuwen als die blonde buurvrouw)
Joh het was een knipoogje naar jouw favoriete 'scheldwoord' in slank, (jeweetwel, Greys die niet kon schelden) waar we ooit volgens mij best wel met elkaar door een deur konden.quote:Op woensdag 30 november 2016 12:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Daar ga je weer. Niemand noemt jou een graftak. Jij schiet door in de discussie door FY te roepen en op een vrij agressieve toon te posten. Dat mag allemaal uiteraard, maar je krijgt dan ook meningen terug die het daar niet mee eens zijn.
Je kunt zo'n discussie ook op een normale manier voeren zonder fuck you's en pubers en privileges.
Maar ik vind het sowieso onzin (sorry) om een komische serie volledig in het bloedserieuze te trekken en er een complete verhitte maatschappelijke discussie over te gaan voeren.
Niemand noemt je graftak. Stop. Niemand scheld je uit. Maar nok dan zelf ook met je fuck you's.
quote:Op woensdag 30 november 2016 12:19 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Joh het was een knipoogje naar jouw favoriete 'scheldwoord' in slank, (jeweetwel, Greys die niet kon schelden) waar we ooit volgens mij best wel met elkaar door een deur konden.
Nogmaals ik trek het niet in het serieuze, ik lichtte toe wat ik een minpuntje/gemiste kans vind. Daarna was de discussie met valerie wel bloedserieus ja, omdat dit iets is wat me na aan het hart gaat.
Ben ik beledigd door zulke scenes? Nee.
Beoordeel ik de serie negatief obv die dingen? Nee.
Vind ik Valerie een puberale schreeuwkut? Ja.
Ben ik dan aardig? Nee.
Dat past echt nietquote:Op woensdag 30 november 2016 12:14 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
ThanksOm het nou een "history of bodyshaming" te noemen?
Kan nu wel een heel betoog typen over mijn standpunt in deze discussie, maar dat voegt geen kut toe. Laten we het weer over GG hebben.
Burdie vroeg of Michel (Yanic) irl ook zo'n accent heeft, ik werd nieuwsgierig:
Nee dusheel vreemd om hem zo te horen praten.
je maakt je er druk genoeg om want je komt met voorbeeld uit een ver verleden dus t doet je genoeg om t te onthouden.quote:Op woensdag 30 november 2016 12:21 schreef kwakz0r het volgende:
En ik moest lachen om Molo's vet leuke grapje.
Volgens mij missen jullie echt de essentie van waarom ik reageerde.
Ik kan me godbetert echt niet druk maken over hoe de schrijvers Rory en Lorelais karakter 'vermoord' hebben of over 'teamjess' oid. Maar ik neem die serie te serieus
Treurwilg was dat ja!quote:Op woensdag 30 november 2016 12:19 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Joh het was een knipoogje naar jouw favoriete 'scheldwoord' in slank, (jeweetwel, Greys die niet kon schelden) waar we ooit volgens mij best wel met elkaar door een deur konden.
Maar iemand een puberale schreeuwkut noemen is toch minstens zo kwalijk als de voorbeelden die je aanhaalde, iemand die in het dagelijks leven bv dik genoemd wordt? Waarom oordeel je daar dan over en doe je het zelf ook?quote:Nogmaals ik trek het niet in het serieuze, ik lichtte toe wat ik een minpuntje/gemiste kans vind. Daarna was de discussie met valerie wel bloedserieus ja, omdat dit iets is wat me na aan het hart gaat.
Ben ik beledigd door zulke scenes? Nee.
Beoordeel ik de serie negatief obv die dingen? Nee.
Vind ik Valerie een puberale schreeuwkut? Ja.
Ben ik dan aardig? Nee.
Oh ik had de link van de blog waar ik dat vandaan haalde even moeten delen zie ikquote:Op woensdag 30 november 2016 12:28 schreef Valerie. het volgende:
[..]Als je al die scenes zo weer voor de geest kan halen zal het wel heel veel met je doen, en dat vind ik oprecht treurig voor je.
Enjoy!quote:Op woensdag 30 november 2016 12:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Treurwilg was dat ja!
Ik hou van dat woord
[..]
Maar iemand een puberale schreeuwkut noemen is toch minstens zo kwalijk als de voorbeelden die je aanhaalde, iemand die in het dagelijks leven bv dik genoemd wordt? Waarom oordeel je daar dan over en doe je het zelf ook?
Nou ja. Ik zal idd wel degene zijn die het allemaal niet snapt. Geeft niks, ik ben ook geen helder licht.
En we konden idd prima door een deur destijds (IK MAAK NU GEEN DIKGRAP) en wmb nog steeds hoor. Maar dan nog kan je het zwaar (OOK SERIEUS GEEN DIKGRAP) met elkaar oneens zijn op bepaalde punten. En dan ben ik zo'n watje - of zo je wilt treurwilg - dat persoonlijke aanvallen als puberale schreeuwkut en fuck you enzo totaal onnodig vind ik zo'n topic als dit.
Ik ga nog eens de vier afl kijken. En begin daar nu mee. Tot later allemaal
Het kwam van een weblog, gelukkig kan ik dat niet allemaal zelf onthouden zeg!quote:Op woensdag 30 november 2016 12:33 schreef DarkElf het volgende:
[..]
je maakt je er druk genoeg om want je komt met voorbeeld uit een ver verleden dus t doet je genoeg om t te onthouden.
maar goed, ik hoop bij god toch niet dat we naar een maatschappij afstevenen waarin álles wat we doen/zien/horen/lezen maar enorm politiek correct moet zijn om maar te vermijden dat ook maar iemand potentieel ergens aanstoot aan kan nemen.![]()
alles wordt zo serieus genomen tegenwoordig, t zou eigenlijk hilarisch moeten zijn als t niet zo sneu en tegelijkertijd irritant is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |