Update: Originele filmpje is inmiddels verwijderd. Wel nog te vinden via GeenStijl:quote:De politieke beweging DENK maakt zich ernstige zorgen over de veiligheid van Sylvana Simons. De partij zal morgen in een gesprek met de veiligheidsdiensten maatregelen eisen.
Op sociale media circuleert een filmpje waarin gemonteerde foto's te zien zijn van Simons. Haar hoofd is onder meer geplakt in een oude foto van de Ku Klux Klan waarin ze zogenaamd is opgehangen. "Het is verschrikkelijk en walgelijk. Ik heb hier geen woorden voor", zegt DENK-voorman Tunahan Kuzu.
'Concrete maatregelen'
De partij zegt morgen in gesprek te gaan met de autoriteiten op het gebied van veiligheid, onder meer met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV). "We verwachten concrete veiligheidsmaatregelen rondom het onveiligheidsgevoel van mevrouw Simons. De overheid moet een veilige gevoel aan alle burgers geven," zegt Kuzu. Om wat voor maatregelen het precies gaat, zegt de partij niet.
Simons gaat aangifte doen. Dat is niet voor het eerst, zegt Kuzu. "Toen ze zich in mei aansloot bij DENK kreeg ze 20.000 racistische opmerkingen over haar heen. We hebben nooit meer iets van die aangifte gehoord."
'Simons verdient ook bescherming'
Ongehoord, vindt Kuzu. "Er is geen daad gesteld. Politie en het OM moeten de schuldigen pakken en aan de schandpaal nagelen. Kenneth Vermeer is het zelfde overgekomen. Toen zijn er binnen afzienbare tijd verdachten opgepakt. Bij Simons blijft dat achter. Zij verdient ook bescherming."
Kuzu vindt dat het kabinet in deze discussie veel te stil blijft. Volgens de DENK-voorman worden 'haat en het vijandsbeeld steeds verder aangewakkerd. Hij wil dat premier Rutte en vice-premier Asscher zich uitspreken. "Waar is Rutte? Waar is Asscher? Ik hoor ze helemaal niet. Zeker de premier moet het land laten weten dat dit veel te ver gaat."
'Oh Sylvana'
In het filmpje dat op sociale media circuleert zijn beelden gemonteerd onder een carnavalsliedje met de titel Oh Sylvana. Haar gezicht is gefotoshopt in racistische en beledigende karikaturen. Simons wordt onder meer afgebeeld als Zwarte Piet en naakte Afrikaanse vrouw. Ook is haar hoofd geplakt in beelden die verwijzen naar de lynchpartijen van de Ku Klux Klan, de racistische organisatie die in de VS met geweld protesteerde tegen de afschaffing van de slavernij en de burgerrechtenbeweging van Afro-Amerikanen.
Het liedje Oh Sylvana gaat volgens zanger Rob Daal niet over Sylvana Simons maar over een Russisch meisje dat uitgezwaaid wordt door haar vriendje. Simons heeft zelf nog niet gereageerd.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)enk-eist-maatregelen
Ik ben misschien niet duidelijk voor je.quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe kan racistische bagger niet te maken hebben met haar huidskleur/afkomst? Als het daar niet mee te maken had dan was het geen racistische bagger.
Je denkt dat ze ook racistische bagger over zich heen zou krijgen als ze een witte man was?quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik ben misschien niet duidelijk voor je.
Ja, Sylvana krijgt racistische bagger over haar heen.
Maar het is niet zo dat ze alle racistische bagger over haar heen krijgt omdat ze een zwarte vrouw is.
Wat is dan de reden om haar op een racistische wijze te bejegenen?quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik ben misschien niet duidelijk voor je.
Ja, Sylvana krijgt racistische bagger over haar heen.
Maar het is niet zo dat ze alle racistische bagger over haar heen krijgt omdat ze een zwarte vrouw is.
Ondanks dat ze zelf die suggestie wekt.
Nee. Dat stel ik ook niet.quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je denkt dat ze ook racistische bagger over zich heen zou krijgen als ze een witte man was?
Dus geen probleem als ze een zwarte vrouw is, maar ze moet wel haar bek houden, want anders (insert racistische bagger).quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee. Dat stel ik ook niet.
Als Sylvana geen domme dingen zou zeggen over Zwarte Piet, het racistische systeem in Nederland, de Armeense genocide, Apple-computers etc.
Zou ze heel weinig racistische bagger over haar heen krijgen.
Iets triggert de mensen, en dat is niet per se haar huidskleur of geslacht.
Of het bewijst dat er racisme is? ;pquote:Op zaterdag 26 november 2016 17:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als Sylvana geen domme dingen zou zeggen over Zwarte Piet, het racistische systeem in Nederland, de Armeense genocide, Apple-computers etc.
Waarschijnlijk was ze dan gewoon uitgescholden maar dat het racistisch schelden is is toch gewoon aan haar afkomst te danken.quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar als het overduidelijk domme dingen zijn wat ze roept (en wat m.i. ook vaak zo is), dan moet je er toch gewoon om lachen en je schouders ophalen? Ik snap de connectie met racisme ook niet dan.quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee, mensen krijgen niet perse racistische bagger over zich heen vanwege hun huidskleur.quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Geert Wilders heeft echt 1000x dommere dingen gezegd als Sylvana Simons.quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een beetje moeilijk als ze 25 minuten de ruimte krijgt om haar verhaal te doen bij Pauw. Een Pauw die zijn kritische vragen opeens achterwege laat.quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:29 schreef Falco het volgende:
[..]
Maar als het overduidelijk domme dingen zijn wat ze roept (en wat m.i. ook vaak zo is), dan moet je er toch gewoon om lachen en je schouders ophalen? Ik snap de connectie met racisme ook niet dan.
20 zetelsquote:Op zaterdag 26 november 2016 17:32 schreef Barlexus het volgende:
[..]
Geert Wilders heeft echt 1000x dommere dingen gezegd als Sylvana Simons.
DENK is er niet voor jou. DENK wordt en is de partij met een allochtone doelgroep. Hoeveel Allochtone kiesgerechtigden hebben we in Nederland? DENK kan goed zijn voor 15 tot 20 zetels. Heel de affaire Sylvana is een goede publiciteit voor DENK.
Hoe meer de PVV aanhang zich tegen DENK zal afzetten hoe meer de allochtonen in Nederland geneigd zullen zijn om op DENK te stemmen.
Puur als protest tegen de pvv en zijn aanhang.
Het heeft vooral te maken met hoe achterlijk domrechts reageert en is. Dat lijkt me de gemeenschappelijk factor. Dat is gewoon de modus operandi. Ik zie geen groepen D66'ers mensen bedreigen, of hoogleraren die als reactie op een verkiezingsuitslag "heerlijk die rechtse tranen" roepen. Simpel volk, meer is het niet. En zo moet je ze ook behandelen. Gewoon negeren en bij strafbare feiten aangifte doen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:31 schreef luxerobots het volgende:
Een voorbeeld.
Peter R. de Vries trad samen met andere BN'ers op in een filmpje tegen Zwarte Piet.
Bij DWDD vertelde hij met de dood bedreigd te worden. Daar zat ook Pieter Derks, die zat in hetzelfde filmpje. Hij zei niet met de dood bedreigd te worden.
Peter R. de Vries is gewoon erg pedant, doet alsof hij alles weet. Dat vinden mensen irritant en dan worden ze boos.
Actie is reactie. Het heeft met groepsdynamica te maken. Niet per se met racisme.
Tsja, dat gebeurt he, als iets nieuws wordt. Had Pauw moeten vragen: "Heb je deze situatie niet een beetje aan jezelf te danken?" In dat geval had je geen gesprek meer met haar, denk je niet?quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een beetje moeilijk als ze 25 minuten de ruimte krijgt om haar verhaal te doen bij Pauw. Een Pauw die zijn kritische vragen opeens achterwege laat.
Simons krijgt natuurlijk in diverse media wel een erg groot podium aangeboden.
Ik zie allochtonen als Willem-Alexander, Max Verstappen, Geert Wilders of mijn kinderen niet snel op DENK stemmen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:32 schreef Barlexus het volgende:
[..]
Geert Wilders heeft echt 1000x dommere dingen gezegd als Sylvana Simons.
DENK is er niet voor jou. DENK wordt en is de partij met een allochtone doelgroep. Hoeveel Allochtone kiesgerechtigden hebben we in Nederland? DENK kan goed zijn voor 15 tot 20 zetels. Heel de affaire Sylvana is een goede publiciteit voor DENK.
Hoe meer de PVV aanhang zich tegen DENK zal afzetten hoe meer de allochtonen in Nederland geneigd zullen zijn om op DENK te stemmen.
Puur als protest tegen de pvv en zijn aanhang.
Waarom kijk je uberhaupt naar Pauw? Ik zie wel meer domrechtse figuren zwelgen in zelfmedelijden en aan zelfkastijding doen. Wat is dat toch met jullie?quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een beetje moeilijk als ze 25 minuten de ruimte krijgt om haar verhaal te doen bij Pauw. Een Pauw die zijn kritische vragen opeens achterwege laat.
Simons krijgt natuurlijk in diverse media wel een groot podium.
Geeft wel wat aan als Giel de kritische vragen moet gaan stellen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:36 schreef Falco het volgende:
[..]
Tsja, dat gebeurt he, als iets nieuws wordt. Had Pauw moeten vragen: "Heb je deze situatie niet een beetje aan jezelf te danken?" In dat geval had je geen gesprek meer met haar, denk je niet?
En ben je niet het optreden van Sylvana vergeten in DWDD, waarbij ze compleet en terecht doorgezaagd werd door Giel en Matthijs van Nieuwkerk. Sindsdien is ze daar niet meer aangeschoven.
Grappig ben je niet.quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik zie allochtonen als Willem-Alexander, Max Verstappen, Geert Wilders of mijn kinderen niet snel op DENK stemmen.
Elke boerenlul had zulke vragen gesteld. DENK krijgt behoorlijk veel tegengas hoor van de MSM.quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Geeft wel wat aan als Giel de kritische vragen moet gaan stellen.
Want jij denkt dat die allemaal braaf naar de stembus gaan?quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:38 schreef Barlexus het volgende:
[..]
Grappig ben je niet.
Ik heb het over de Turken, marronkaken, en Surinamers. En een deel allochtonen buiten die landen.
DENK kan groter worden dan de PVV.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |