abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 december 2016 @ 15:50:15 #251
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_167418500
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2016 09:17 schreef Franny_G het volgende:
LK, ik herken het zelf niet, maar ik herken je verhaal wel erg van toen ik student was en vrienden had die veel drugs gebruikten. En dan heb ik het niet over alcohol, maar wiet, paddestoelen, LSD, en andere geestverruimende middelen. Zij probeerden mij regelmatig ervan te overtuigen dat je alleen door gebruik van zulke middelen echt contact kunt maken met je 'ware ik' , dat er luikjes open gaan die anders gesloten blijven, dat verschillende delen van je hersenen verbonden raken, en dat er dan van alles moois loskomt etc. Ik vond dat toen en nu enorme bullshit. Het zijn illusies, fata morgana's. Maak er geen mooi romantisch idee van, maar zie het voor wat het werkelijk is: afhankelijkheid en als dat heel ver gaat, aftakeling van je geest en je lichaam.
Een beetje experimenteren met drugs in je jonge jaren is meestal vrij onschuldig en komt vooral voort uit verveling en n gezonde dosis nieuwsgierigheid. Daar groeien de meesten vanzelf wel weer uit.

Wat LK beschrijft klinkt veel enger.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  zondag 18 december 2016 @ 17:47:38 #252
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_167422151
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2016 09:23 schreef Franny_G het volgende:
Je krijgt trouwens binnenkort opdracht voor een geboortekaartje, als je dat weer zou willen doen. O+ . Komende week weten we of het een jongen of meisje wordt. O+ .
Graag, leuk! O+.
quote:
Vertel. Ik heb me er ook nooit aan gewaagd.
Ik lees Reis naar het einde van de nacht. De stijl van dat boek is zo opwindend, dat je het rennend zou willen lezen. Het is een nerveuze tirade tegen de valsheid en domheid van de mensen, het is een avonturenboek vol jongensachtige gorigheid en overdrijving, het is een mooi en wijs verhaal over een gevoelige jongeman (Bardamu) die driest de grote wereld in springt, maar die wereld blijkt veel bozer en gevaarlijker dan ie zich in zijn dromen had kunnen voorstellen. Het boek zit vol kwaadheid en afschuw en walging maar ook vol liefde; van Bardamu ga je elke bladzijde een beetje meer houden, je zou misschien zelf een beetje Bardamu willen zijn, zo raak zijn zijn bespiegelingen over de werking van de wereld en zijn typeringen van de mensen die er rondlopen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 18 december 2016 @ 18:39:19 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_167423909
Nog over de drank (waar ik gemakkelijk van af kan blijven), gisteren helemaal aan het gas gegaan met drinken. De volgende ochtend verbaasd dat ik me zo heb laten gaan (op allerlei manieren). Het was enkel bier dat ik dronk en daardoor laat ik me met al mijn ervaring toch nooit meer verrassen.

Las ik in de bijsluiter van mijn Champix-medicatie dat het middel de effecten van alcohol versterkt! En toen ik dus eenmaal genoeg op had om normaal vrolijk te worden en vanaf dat moment te matigen in gebruik, was ik al over de grens dat matigen in mij opkwam en ben ik vol tempo door gaan zuipen!
The End Times are wild
pi_167437064
Ik was vanmiddag bij de schoonfamilie, daar werden onderwerpen besproken als het salarisverschil tussen hbo'ers en wo'ers (google werd erbij gepakt), en dat ze niets te verbergen hebben voor de inlichtingendiensten ('als ze iets willen weten vinden ze het toch wel'). Dat was de zondag en maandag ga ik naar de Ikea om een vitrinekast te halen.

Ik begin jullie steeds beter te begrijpen
Graag op anoniem
pi_167437070
Zelfs een nacht doorhalen geeft geen plezier; ik word niet dronken van dit bier; ik voel me niet melancholisch maar verveel me al maanden als een stier.
Graag op anoniem
pi_167443446
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 05:00 schreef Mainport het volgende:

Ik begin jullie steeds beter te begrijpen
Als je de vitrinekast op zondag haalt met twee kinderen die halverwege het magazijn te moe zijn om verder te lopen, dan zul je ons beter begrijpen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_167443487
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 19 december 2016 @ 15:11:39 #259
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_167444256
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2016 09:17 schreef Franny_G het volgende:
LK, ik herken het zelf niet, maar ik herken je verhaal wel erg van toen ik student was en vrienden had die veel drugs gebruikten. En dan heb ik het niet over alcohol, maar wiet, paddestoelen, LSD, en andere geestverruimende middelen. Zij probeerden mij regelmatig ervan te overtuigen dat je alleen door gebruik van zulke middelen echt contact kunt maken met je 'ware ik' , dat er luikjes open gaan die anders gesloten blijven, dat verschillende delen van je hersenen verbonden raken, en dat er dan van alles moois loskomt etc. Ik vond dat toen en nu enorme bullshit. Het zijn illusies, fata morgana's. Maak er geen mooi romantisch idee van, maar zie het voor wat het werkelijk is: afhankelijkheid en als dat heel ver gaat, aftakeling van je geest en je lichaam.
Bij mij voelde het meer dat er alle filters en interpretaties uit gingen. Heel veel dingen worden niet meer opgevuld.... Ons brein is een fantastisch apparaat dat er voor zorgt dat we de hele dag met onze ogen kunnen knipperen zonder dat het licht telkens uitgaat. O+

Een vriend van mijn omschreef zijn paddo ervaring erg treffend: "een overdosis van het niet begrijpen".

En dingen die je niet begrijpt zijn over het algemeen de interessantste zaken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_167446123
Tja, Bosbeetle, dat is toch ook weer een overromantische beschrijving wat mij betreft. Ik heb het uiteindelijk ook een keer gedaan hoor, paddo's. Dat was met Ringo trouwens. :) . Ik vond het vooral een grappige ervaring. Je beleeft de werkelijkheid anders, maar het was niet zo dat interpretaties uitgingen. Ik weet nog dat ik voor mijn boekenkast zat, waar mijn boeken in willekeurige ordening stonden, en ineens vond ik die ordening echt precies goed. Dat Anne Frank naast Nescio stond, klopte helemaal en daar had ik ook een heel verhaal bij geloof ik. _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Moderator maandag 19 december 2016 @ 16:28:33 #261
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_167446462
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2016 16:14 schreef Franny_G het volgende:
Tja, Bosbeetle, dat is toch ook weer een overromantische beschrijving wat mij betreft. Ik heb het uiteindelijk ook een keer gedaan hoor, paddo's. Dat was met Ringo trouwens. :) . Ik vond het vooral een grappige ervaring. Je beleeft de werkelijkheid anders, maar het was niet zo dat interpretaties uitgingen. Ik weet nog dat ik voor mijn boekenkast zat, waar mijn boeken in willekeurige ordening stonden, en ineens vond ik die ordening echt precies goed. Dat Anne Frank naast Nescio stond, klopte helemaal en daar had ik ook een heel verhaal bij geloof ik. _O- .
Achja die vriend van mij snapte niet meer waarom hij nou eigenlijk gitaar wilde spelen en ik was iets uit wolken aan het proberen te scheppen met een lepel terwijl ik me er bewust van was dat dat niet kon. Dus opzich is het niet helemaal weg maar er vervallen wel wat filtertjes. Net als bij alcohol etc.

Een andere keer was op tv "de avond van de verleiding" en ik vond dat toen het belangrijkste tv programma ooit, terwijl ik langzaam door een warm dekbed werd opgeslokt :D
  dinsdag 20 december 2016 @ 03:27:49 #262
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_167465543
Mane, het zou me toch een eer en een genoegen zijn daar toch deelgenoot van te zijn, hoe miniem het ook is? Zo'n geboortekaartje zou een welkome afwisseling zijn van rekeningen en reclame. Heb je m'n adres? Zo niet, dan stuur ik je dat even.

[ Bericht 0% gewijzigd door JAM op 20-12-2016 23:26:42 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_167467136
Tuurlijk JAM, ook leuk als je een keer langskomt. Ik heb geen adres, dus als je dat inderdaad door wilt geven? Geldt overigens voor meer mensen hier: als je de kunsten van Ringo wil bewonderen, stuur maar even een berichtje met adresgegevens. (Het duurt trouwens nog wel even: verwachte geboortedatum is in mei.)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 20 december 2016 @ 09:57:02 #264
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_167467469
Mag ik wegens succes prolongatie? Mevr. IR was destijds ook dol op het kaartje.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:12:49 #265
11923 I.R.Baboon
pi_167468696
Ons kaartje was overigens minder stijlvol maar wel minstens zo lieflijk, waarop mijn oude teddybeer en haar oude teddybeer samen een heel klein beertje vasthouden (want M. is een beroemde sprookjesbeer in het Russisch. Jaja, niks is toeval)
pi_167468999
Komt goed, IR!

Ik heb net stambomen van zowel mijn vaders- als moederskant kant zitten bekijken ter inspiratie voor namen. In die stambomen komt ongeveer 100 x de naam Cornelis/Cornelia voor (en die hebben we al verwerkt in de tweede naam Cornelie van I.) en dan heette de oudste voorvader van mijn vaderskant Cornelis Mees, maar tja. Mees. Govert komt ook vaak voor in die familie, en Ary (zoals mijn vader heet), Ik vrees toch dat we zelf even iets gaan verzinnen.
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:50:05 #267
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_167469534
Mees komt van Bartholomeus, zegt Meertens.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 20 december 2016 @ 20:34:33 #268
11923 I.R.Baboon
pi_167483088
Volgens mij zat ik vandaag op de plaza van de Stopera nog geen meter verwijderd van good ol' PopeOfTheSubspace.

Zijn laatste post op fok was overigens zo'n 5 jaar geleden in deze reeks.
pi_167483497
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:50 schreef Ringo het volgende:
Mees komt van Bartholomeus, zegt Meertens.
Ja, maar dat wordt 'em toch niet. :+ . We hebben vandaag tot een andere ouderwetse naam besloten.
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 21:56:53 #270
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_167486097
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 20:46 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, maar dat wordt 'em toch niet. :+ . We hebben vandaag tot een andere ouderwetse naam besloten.
O+ Fribbelt O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167486238
IJsbrand.
Aldus.
pi_167486326
Mijn naam zit enorm in de lift de laatste jaren zie ik bij Meertens. Hmmm.
Aldus.
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 22:16:52 #273
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_167486886
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2016 22:03 schreef Z het volgende:
Mijn naam zit enorm in de lift de laatste jaren zie ik bij Meertens. Hmmm.
Ik vind truus altijd zo grappig een piekje rondom de tweede wereld oorlog :D
  dinsdag 20 december 2016 @ 22:25:24 #274
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_167487228
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2016 22:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik vind truus altijd zo grappig een piekje rondom de tweede wereld oorlog :D
Die periode lijkt vreemd genoeg nauwelijks effect te hebben gehad op Adolf .
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  woensdag 21 december 2016 @ 02:00:23 #275
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_167491373
...maar nog even over dat pokeren, je hebt helemaal gelijk Do2. Het is echt heel taai. De lagere limieten zitten nu vol met allemaal grinders. Net een uur of twee gespeeld, resultaat: twee dollar vijftig. Lekker live spelen inderdaad. :{.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')