Maar hoe ontstaat dat dan? Wat maakt iemand daarin kwetsbaar? Hoe kan je als ouder, broer, zus, vriend(in) iemand helpen voordat het zover komt dat iemand moet worden opgenomen?quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Was het niet zo dat zij perfect wilde zijn?

Ja, keuze, keuze. Jij snapt de verontwaardiging niet, ik snap de onverschilligheid niet.quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:04 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, dat moet je zelf weten, maar het kan wel. Het is jouw keuze.
Ik heb hier ook mensen waarmee ik liever geen gezellige boom op zet....

Voor een deel is het ook aanleg, vatbaarheid. Anorexia is niet alleen over 'dun zijn' maar veel meer over controle en angst. Dus, mensen die vatbaar zijn voor dwangneuroses en paniek hebben meer kans op het ontwikkelen van een eetstoornis.quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar hoe ontstaat dat dan? Wat maakt iemand daarin kwetsbaar? Hoe kan je als ouder, broer, zus, vriend(in) iemand helpen voordat het zover komt dat iemand moet worden opgenomen?
Emma leek me een populaire meid. Die ervaringsdeskundige in de studio voelde zich een buitenbeentje, had al jong te horen gekregen dat men haar te dik vond voor musicals.

Onverschilligheid, acceptatie, toch wel een verschilletje.quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, keuze, keuze. Jij snapt de verontwaardiging niet, ik snap de onverschilligheid niet.

Ik kan je met zekerheid vertellen dat ik het contact zou verbreken. Voor mezelf. Ik ga daaraan onderdoor.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:44 schreef RobinOok het volgende:
Maar breek je daarom alle contact? Zo van "jaaaaa, hallllooo, jij wilt je godverdomme niet laten helpen". Of accepteer je dat en vind je een modus om daarmee om te gaan? Te accepteren dat jij het niet voor haar op kunt lossen en ze het zelf niet wil/kan/gaat oplossen. Maar dat je wel kunt proberen een zus te zijn.

Ja, dat kan ik wel volgen. Het zal vaak wel beginnen met dun willen zijn maar op een fout moment overgaan in extreme controle over het eten en bewegen.quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Voor een deel is het ook aanleg, vatbaarheid. Anorexia is niet alleen over 'dun zijn' maar veel meer over controle en angst. Dus, mensen die vatbaar zijn voor dwangneuroses en paniek hebben meer kans op het ontwikkelen van een eetstoornis.

Nou, lekker dan. Arme zus.quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:08 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik kan je met zekerheid vertellen dat ik het contact zou verbreken. Voor mezelf. Ik ga daaraan onderdoor.

quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar hoe ontstaat dat dan? Wat maakt iemand daarin kwetsbaar? Hoe kan je als ouder, broer, zus, vriend(in) iemand helpen voordat het zover komt dat iemand moet worden opgenomen?
Emma leek me een populaire meid. Die ervaringsdeskundige in de studio voelde zich een buitenbeentje, had al jong te horen gekregen dat men haar te dik vond voor musicals.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..

En ook 'dun willen zijn' kan uit heel veel dingen voortkomen. Gepest worden is waarschijnlijk de bekenste, maar je ziet het ook wel eens na (seksueel) misbruik. Omdat mensen daar wel controle over hebben, omdat ze 'gezond zijn' niet verdienen of omdat ze zo min mogelijk ruimte in willen nemen.quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik wel volgen. Het zal vaak wel beginnen met dun willen zijn maar op een fout moment overgaan in extreme controle over het eten en bewegen.

Ja, sorry. Ik ben belangrijker in mijn leven. Ik zou daar absoluut niet mee om kunnen gaan zo dichtbij, dan beland ik zelf in een gesticht.quote:

Jij doet wel aardig je best om de grenzen van dat statement op te zoeken jaquote:Op vrijdag 25 november 2016 15:24 schreef Kreator het volgende:
[..]. Nou, dat is me nogal een statement.

quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]Zwaar, hoor. L-S had van de week ook heftige verhalen over een vriendin. Moeilijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The love you take is equal to the love you make.

Ik was meer geschrokken, zag het totaal niet aankomen. Een week ervoor hadden we nog een familiedagje gehad, met mijn ouders en zij en haar gezin. Later bleek dat zij in haar hoofd op dat moment afscheid van ons had genomen. Tijdens het dubbelliggen om mijn moeder die van een half glas wijn al dronken werd. Dat was zo'n rare gewaarwording.quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zwaar, hoor. L-S had van de week ook heftige verhalen over een vriendin. Moeilijk.

quote:Op vrijdag 25 november 2016 08:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
yup, dat schijnt ook steeds erger te worden naarmate je ouder wordt. Zet je schrap
Zo, thuis. Achter een pc. Waar je normaal kan typen.Wat een asociale rotopmerkingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zou je echt Jezus niet accepteren als er nog wat hierna blijkt te zijn? Zo'n slechte man lijkt het mij niet hoor
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)

Hoe is het nu met haar?quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik was meer geschrokken, zag het totaal niet aankomen. Een week ervoor hadden we nog een familiedagje gehad, met mijn ouders en zij en haar gezin. Later bleek dat zij in haar hoofd op dat moment afscheid van ons had genomen. Tijdens het dubbelliggen om mijn moeder die van een half glas wijn al dronken werd. Dat was zo'n rare gewaarwording.

Kan alleen maar vooraf hè.quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:20 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat een asociale rotopmerking
En zou je echt Jezus niet accepteren als er nog wat hierna blijkt te zijn? Zo'n slechte man lijkt het mij niet hoor

Als je het daar mee vergelijkt, dan is Klodder al in Portugal.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Daar zag ik trouwens gister een indrukwekkende docu over. Met nagesprek met Sophie Hilbrand. Denk op uitzending gemist. Emma wil leven? Zoiets.

quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als je het daar mee vergelijkt, dan is Klodder al in Portugal.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!

Treurig, maar maar één die kan besluiten hulp te zoeken daar voor.quote:

Ik zou niet weten wat ik zelf zou doen, maar het zal als je zoiets al moest beslissen ook geen makkelijke keuze zijn geweest lijkt me...quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:11 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja, sorry. Ik ben belangrijker in mijn leven. Ik zou daar absoluut niet mee om kunnen gaan zo dichtbij, dan beland ik zelf in een gesticht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |