Jep, vanavond voor het slapen gaan maar Otrivin Baby sprayen! Dank je voor de tip! Ze lijkt er nu iets minder last van te hebben (ook 1.5u gedut vanmiddag).quote:Op donderdag 24 november 2016 16:40 schreef McLaura het volgende:
Aerenia, heb je/geef je ook neusspray? Hier heeft dat al een paar keer enorm geholpen en Koen heeft dus nog geen ab nodig gehad. Thijs had op deze leeftijd al 4 kuren gehad.
Daar zeg je wat. Thanks.quote:Op donderdag 24 november 2016 20:33 schreef McLaura het volgende:
Auw! Beterschap Kuuks..... Paracetamol kan geen kwaad
Whaaat, nu al. Gefeliciteerd, jullie kleine E.quote:Op donderdag 24 november 2016 21:39 schreef hetzusjevan het volgende:
Aerenia beterschap voor A! Niet leuk.
Ohh Kuukse wat een schrik! Auw
.. rustig aan hoor!
Vorig jaar rond deze tijd hadden vriend en ik de partner-pufcursus-avond achter de rug. Nietsvermoedend gingen we naar bed, ik met het idee dat ik de volgende ochtend gewoon weer ging werken. Liep het even héél anders!wat vliegt een jaar..
poh, dat is een boel geld.quote:Op vrijdag 25 november 2016 12:10 schreef LuDann het volgende:
Gefeliciteerd zusje!
Ik ben pissig. Volgend jaar gaat de kinderopvangtoeslag omhoog, dus ik dacht wat minder geld aan de opvang kwijt te zijn. Niks is minder waar, de opvang gooit gewoon hun tarieven enorm omhoog. Moeten we 70 euro meer per maand betalen.
Ervaren meer mensen dit?
is daar de zorgtoeslag al in berekend? Wat een boel geld zeg.quote:Op vrijdag 25 november 2016 12:27 schreef LuDann het volgende:
@ Jagar: ik verhuis naar Duitsland denk ik... Wij gaan van 324 naar 393 eigen bijdrage.
Gefeliciteerd FF!
Nohh, wat een dag zoquote:Op vrijdag 25 november 2016 13:10 schreef Selvaria het volgende:
Als het goed is blijven de tarieven bij ons gastouderbureau gewoon gelijk (nog niks gehoord in elk geval). Nu gaan we er komend jaar ivm mini2 sowieso hard op achteruit, maar hopelijk komen we niet op dat bedrag uit, Soesa.Hoeveel uur/dagen gaan E. en S. naar het kdv/ de bso?
Jagar, lastig.. wij zijn gezegend met een kleine bouwvakker die hooguit 1x in de maand eens wat minder eet en dan volgens mij alsnog op een gemiddelde dreumesportie uitkomt.Ik zou in jullie situatie toch neigen naar een boterham (of een flinke kom volvette yoghurt misschien?) geven omdat jullie het slapen nu net op de rit hebben en het me niet verstandig lijkt dat nu weer in gevaar te brengen.
Gefeliciteerd FF! Wat een fijn vooruitzicht.
Hoe vaak gaan jullie kindjes per week in bad/onder de douche? N. vandaag 3x.x 1000. Vanochtend gewoon gezellig met mij mee, toen moest ik ruimte in de schuur maken (badkameronderdelen worden vanmiddag bezorgd en vanaf maandag begint de verbouwing
) en liet ik haar in de zandbak spelen. Het schijnt een leuk spelletje te zijn om scheppen vol zand in je haar en achter je romper te gooien en als het dan na een paar minuten niet meer leuk is keihard te gaan huilen omdat je zo vies ("Bahbahbahbahbah", tranen met tuiten
![]()
) bent geworden. Dus hoppa, weer onder de douche ("Mama! Ahahaha! Pettete (spetteren)! Eend! Nat! Ahahaha") en alvast in de pyjama voor het middagslaapje. Oh nee wacht, eerst nog even lunchen, en wat is er dan een beter idee om (per ongeluk) een volle beker melk over je haren en nieuwe schone outfit te gooien om vervolgens weer "Bahbahbahbah" te gaan huilen?
Mama is moe, hopelijk slaapt ze even zodat ik mijn ogen ook nog even dicht kan doen.
Oh dat doe ik ook wel, maar uiteindelijk moet je toch ooit verder. Als het aan haar lag stond ze urenlang bij de eendjes ('kakkak! Kakakakakak'!).quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:50 schreef Selvaria het volgende:
Saskia, momenteel meestal zonder iets, maar N. loopt dan ook al echt heel goed. We hebben er nog maar 1x (van de tig keer) spijt van gehad omdat ze niet doorliep, steeds de andere kant op ging en als iets haar niet aanstond zichzelf op de grond gooide.Alle andere keren gingen goed. Als ik zonder man langer met haar weg ga neem ik vanaf nu wel de buggy mee, mijn lichaam is niet meer zo fit en sterk als ik zou willen.
Oh en tips: niet teveel willen en accepteren dat je 10 keer minder in dezelfde tijd kan doen dan eerder.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FF gefeliciteerd met jullie huis!
Jeetje wat een bedragen voor kinderopvangdaar wil ik nog even niet over nadenken
.
Haha selvaria wat een dag! Stiekem is het wel grappig maar kan me voorstellen dat het vermoeiend was.
[ Bericht 4% gewijzigd door hetzusjevan op 26-11-2016 09:14:51 ]
Koen loopt sinds 2 weken pas echt, en kan buiten voorlopig nog niet lopen. Binnen wandelt hij wel rond, maar zodra hij buiten is laat hij zich op zijn knieën zakken. Die zit dus buitenshuis ook nog altijd in drager of buggy.quote:Op vrijdag 25 november 2016 19:29 schreef Jagärtrut het volgende:
T loopt nog lang niet zo zeker dat hij los kan lopen, dan valt hij elke 5e stap ofzo! Hij gaat nog altijd in de draagdoek of zak, soms op de buik en soms op de rug. Vind hij ook geen probleem. Zo in de stad heeft hij dan ook veel aanspraak en sjans, en daar geniet hij heel erg van, de kleine charmeur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dus als je mij achter een dreumes aan ziet rennen, dan ben ik het waarschijnlijkquote:Op vrijdag 25 november 2016 20:46 schreef Aerenia het volgende:
Gefeliciteerd met E zusje! Wat een lieve foto! Mooie taart ook!![]()
En gefeliciteerd met jullie nieuwe huis FF! Blijf je in dezelfde wijk?
Dat was schrikken Kuukske! Gelukkig valt het bij jou mee en heeft dreumes niets!
Ach Selvaria, 4x onder de douche... vond N het wel erg leuk?
Hier gaat de kinderopvang 12e per maand voor 2 dagen omhoog. Valt an sich nog mee!
A is een stuk opgeknapt! We laten het Sinterklaasfeest op mijn werk morgen niettemin toch aan ons voorbij gaan. Volgende week ben ik jarig en vieren we onze verjaardag samen (dus veel visite over de vloer), en dan kan ze beter fit zijn. Dus neem nu geen risico!![]()
Hoop dat A altijd in de buggy wil () als we de stad in gaan. Delft is gewoon totaal niet geschikt voor kleine kinderen om vrij rond te rennen. Al die grachten, smalle straatjes met auto's en fietsers die fietsen alsof er verder niemand op straat is...
ja, dat is echt bizar snel! T deed al een stukje eerder een stapje los, en kan echt nog geen 10 meter lopen buiten...quote:Op vrijdag 25 november 2016 21:32 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ja, dus als je mij achter een dreumes aan ziet rennen, dan ben ik het waarschijnlijk![]()
Trouwens wel bizar hoe snel dat gaat, vorige week maandag deed ze de eerste stapjes los, en nu houdt ze het zo een half uur vol.
Is vast jongensachtig. Koen loopt nu ruim 2 weken en kan best van de ene naar de andere kant van de kamer (inc gang, ongeveer 11 meter) lopen, maar hij "neemt de benen" nog niet automatisch. Sowieso vind ik het wel prettig dat hij buiten niet loopt, hij luistert nergens naar.quote:Op vrijdag 25 november 2016 21:40 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ja, dat is echt bizar snel! T deed al een stukje eerder een stapje los, en kan echt nog geen 10 meter lopen buiten...
Snap ik, maar de oorzaak ligt vaak in het inslikken van bloed (door tand door de lip). Daar word je misselijk van.quote:Op zaterdag 26 november 2016 22:26 schreef Missladybug het volgende:
Ik vind t wel een beetje eng, spugen na zo'n smakkerd.
drinkt hij ook geen water dan? T drinkt eigenlij 2-3x bij mij, maar drinkt verder geen gewone melk. Wel 's morgens havermout vaak, met melk gemaakt, en vaak nog iets van kaas ofzo..quote:Op zondag 27 november 2016 20:49 schreef silliegirl het volgende:
Over melk: hoe hebben jullie die overstap naar gewone melk gemaakt?
W. wil namelijk niks, behalve live bv. Geen afgekolfde melk, geen kv, geen gewone melk, niks. Manier van aanbieden maakt niks uit; geen fles, geen beker, zelfs geen slokjes uit mijn glas...
Ik word er inmiddels moedeloos van; ik wil eigenlijk naar ochtend + avond bv zo zachtjes aan, maar omdat W. niet anders wil drinken lukt dat dus niet. Iemand tips?
Minimaal; over een hele dag maximaal 30 ml oid. En hetzelfde geldt voor sapjes en thee; hij drinkt echt heel slecht.quote:Op zondag 27 november 2016 21:48 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
drinkt hij ook geen water dan? T drinkt eigenlij 2-3x bij mij, maar drinkt verder geen gewone melk. Wel 's morgens havermout vaak, met melk gemaakt, en vaak nog iets van kaas ofzo..
Verder had T vandaag alweer 39 graden koorts, het lijkt hier nu elke 2 weken raak te zijn. Hopenlijk is het na een goede nacht slaap weer voorbij...
Ja, yoghurt eet hij wel. Karnemelk vind ik zelf heel erg vies, dus ben dan niet zo geneigd het te kopen... maar komend weekend is mijn geitenwollenzus er, en die drinkt dat wel! Kan hij makkelijk even proeven!quote:Op maandag 28 november 2016 08:05 schreef kwakz0r het volgende:
@FF eet O wel yoghurt? Anders kun je karnemelk proberen. M wilde eerst niet anders maar drinkt inmiddels net zo lief gewone melk.
quote:Op maandag 28 november 2016 21:25 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ja, yoghurt eet hij wel. Karnemelk vind ik zelf heel erg vies, dus ben dan niet zo geneigd het te kopen... maar komend weekend is mijn geitenwollenzus er, en die drinkt dat wel! Kan hij makkelijk even proeven!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zich volgt ze nu het -2 lijntje wel goed, maar haar lengte past niet bij wat ze zou moeten zijn. De KA zegt dat ze met al het ziek zijn nooit eens een keer flink aankomt en dat is eigenlijk wel nodig. De bloedonderzoeken die voorheen zijn gedaan waren allemaal goed, maar dat was geen diepgaand onderzoek. Behalve dan de genetische predispositie voor coeliakie, maar dat is voorlopig een kwestie van jaarlijks bloedprikken om te kijken of ze ook daadwerkelijk antistoffen tegen gluten ontwikkeld. Nu wordt er specifiek gekeken naar immuundeficiënties en ook haar ijzer wordt bepaald, dat was eerder achterwege gelaten. Ze heeft inmiddels haar 7e antibioticakuur gehad en dat is wel een tikje veel op deze leeftijd.
Hoe gaat het met de groei van J trouwens? Ik heb Wolk een paar dagen geleden trouwens ei gegeven en dat ging goed!
Niet zo goed. We komen vandaag aan een schamele 240 cc, één fles van 105 en eentje van 135. Verder werd ALLES geweigerd. Ondanks de goede ziekenhuisberichten word ik daar heel verdrietig van.quote:Op dinsdag 29 november 2016 21:39 schreef hetzusjevan het volgende:
Schattige foto LuDann! Wat balen dat het nog steeds zo wisselend gaat met de groei, hopelijk bieden de nieuwe onderzoeken nu snel wat duidelijkheid.. Is dit een beetje een fijne KA?
Malteser, hoe gaat het met Twix?
Haha saraarme T
.
Hier zijn we ķf uit het ikganietslapenmaarheelhardhuilen-faaaaase, of mijn vriend heeft een beter avondritueel ontdekt. That is: gewoon geen poespas. Luier verschonen, pyjama aan, tandjes poetsen, wassen, kind het bed in, instoppen, gejammer negeren, lamp uit en de kamer af. En ze píkt het gewoon. Gewoon stil. Snel slaaps. Geen hard-huilen meer.
Daar ga ik met mijn goede bedoelingen met liedje zingen, boekje lezen voor het slapen gaan en de dag goed afsluiten enzovoorts![]()
.
nu te laat, maar dat zou ik ook doen...quote:Op dinsdag 29 november 2016 22:35 schreef Hupje het volgende:
Dat vind ik altijd lastige vragen, silliegirl. Ik denk dat ik hem zou laten slapen als hij er 'goed' uitziet. En dan bij wakker worden vannacht pcm indien nodig (dus bij last hebben). Maar het hangt af van mijn gevoel dan.
Ach Malteser, wat lastig toch
Wat slaapt, lijdt niet.... zegt onze huisarts. Mocht hij wakker worden, dan kun je altijd nog een zetpil geven.quote:Op dinsdag 29 november 2016 22:09 schreef silliegirl het volgende:
Even een ego vraag; W. heeft 40.2 koorts. Hij heeft wel goed gegeten en gedronken en slaapt nu sinds 20. Kan ik hem nu beter laten slapen of toch nog een zetpil geven voor de nacht?
Wat rot van het eten Malteser!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |