abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166870273
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

pi_166870878
Zal ik het nog ingewikkelder maken?
Kinderen krijgen eerst 4 snijtanden onder, 4 snijtanden boven, 4 hoektanden en 4 kiezen (in willekeurige volgorde).
Tussen de 2 en de 3 jaar krijgen ze er nog 4 kiezen bij en dan is het melkgebit met 20 "onderdelen" compleet.

Als ze gaan wisselen, krijgen ze op den duur de eerste volwassen kiezen achter hun melkkiezen.

Als volwassene heb je:
8 snijtanden
4 hoektanden
8 kleine kiezen
8 grote kiezen
en eventueel nog 4 verstandskiezen.
In totaal dus 28 (32) elementen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_166871332
Malteser: wat fijn dat er zoveel uitgesloten is nu! En gelukkig gaat het weer wat beter met Twix! Hopelijk weten ze nu snel wat er precies aan de hand is!

A speelt in bad het liefst met die plastic wasbolletjes (voor wasmiddel) en met mijn spullen die op de rand van de badkuip staan. Van de week was ze lekker in haar badje in het grote bad aan het spelen en leunde ze op haar handjes op de rand van haar badje. Toen glipte dr ene handje weg en kwam ze met haar koppie op de rand van het grote bad...een oppvervlakkig bloedend wondje boven haar oog en veel blauw eromheen ;(

Vanochtend werd ze huilerig wakker. Dat past totaal niet bij haar, dus ik heb haar maar thuis gehouden van de crčche en ben zelf ook thuis gebleven. Na een halfuur de dokter maar gebeld omdat ik het niet vertrouwde. Ze blijkt een dubbele oorontsteking te hebben :'( Omdat ze gister nog fit was moet ik het eerst 2 dagen aankijken met pcm en daarna eventueel ab. Hoop dat m'n kleine meisje snel opknapt (ze doet iig goed haar best: hele boterham op, 1.5 beker thee leeg en lekker rozijntjes gesnoept O+ )!
pi_166871640
Aerenia, heb je/geef je ook neusspray? Hier heeft dat al een paar keer enorm geholpen en Koen heeft dus nog geen ab nodig gehad. Thijs had op deze leeftijd al 4 kuren gehad.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_166873082
Fijn Twix-nieuws! *O* Hopen dat ze er nu snel achter zijn wat er aan de darmpjes mankeert...

Hier is de lopende kraan in bad favoriet.

Beterschap voor A, wat sneu...
pi_166873767
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 16:40 schreef McLaura het volgende:
Aerenia, heb je/geef je ook neusspray? Hier heeft dat al een paar keer enorm geholpen en Koen heeft dus nog geen ab nodig gehad. Thijs had op deze leeftijd al 4 kuren gehad.
Jep, vanavond voor het slapen gaan maar Otrivin Baby sprayen! Dank je voor de tip! Ze lijkt er nu iets minder last van te hebben (ook 1.5u gedut vanmiddag).
pi_166874158
Malteser, wat fijn dat ze wat dingen hebben kunnen uitsluiten (maar wat moet het heftig geweest zijn dat ze sommige van die dingen overwogen hebben! :o ). Hopelijk snel uitsluitsel! :*

Hier geen bad, maar onder de douche is vooral de douchekop erg interessant (lees: als je die recht op papa's gezicht richt :+ ).
pi_166876980
Met dreumesje en al van de trap stuiteren is de schrik van je leven zeg ik je. Jezus. ;(. Hij mankeer goddank niets, ik daarentegen lig helemaal open van billen tot schouders.. die matjes op de trap schuren nogal op je huid. (Shirt was onhoog geschoten ;( )
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_166877456
Auw! Beterschap Kuuks..... Paracetamol kan geen kwaad ;)
pi_166879050
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 20:33 schreef McLaura het volgende:
Auw! Beterschap Kuuks..... Paracetamol kan geen kwaad ;)
Daar zeg je wat. Thanks.
pi_166879465
Oef Kuuks, dat is schrikken inderdaad! Paracetamolletje en rustig aan doen inderdaad. :*
pi_166879835
Aerenia beterschap voor A! Niet leuk.

Ohh Kuukse wat een schrik :o! Auw :X.. rustig aan hoor!

Vorig jaar rond deze tijd hadden vriend en ik de partner-pufcursus-avond achter de rug. Nietsvermoedend gingen we naar bed, ik met het idee dat ik de volgende ochtend gewoon weer ging werken. Liep het even héél anders! :o wat vliegt een jaar..
  vrijdag 25 november 2016 @ 06:31:01 #13
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_166885485
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 21:39 schreef hetzusjevan het volgende:
Aerenia beterschap voor A! Niet leuk.

Ohh Kuukse wat een schrik :o! Auw :X.. rustig aan hoor!

Vorig jaar rond deze tijd hadden vriend en ik de partner-pufcursus-avond achter de rug. Nietsvermoedend gingen we naar bed, ik met het idee dat ik de volgende ochtend gewoon weer ging werken. Liep het even héél anders! :o wat vliegt een jaar..
Whaaat, nu al. Gefeliciteerd, jullie kleine E. *O*
pi_166887141
Gefeliciteerd zusjevan! *O*
pi_166887211
gefeliciteerd en welkom hier zusje!

Boh, bijna weekend. Ben ik wel aan toe. Helaas moet de duutser bijna het hele weekend werken.
pi_166888068
Gefeliciteerd zusjevan en welkom bij de dreumessen!
pi_166888364
Gefeliciteerd zusje en E!

Oef Kuukske, pas op :o hier ook enge trappen, gelukkig wel met zachte vloerbedekking...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_166889203
Gefeliciteerd zusje!

Ik ben pissig. Volgend jaar gaat de kinderopvangtoeslag omhoog, dus ik dacht wat minder geld aan de opvang kwijt te zijn. Niks is minder waar, de opvang gooit gewoon hun tarieven enorm omhoog. Moeten we 70 euro meer per maand betalen. :(

Ervaren meer mensen dit?
pi_166889405
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 12:10 schreef LuDann het volgende:
Gefeliciteerd zusje!

Ik ben pissig. Volgend jaar gaat de kinderopvangtoeslag omhoog, dus ik dacht wat minder geld aan de opvang kwijt te zijn. Niks is minder waar, de opvang gooit gewoon hun tarieven enorm omhoog. Moeten we 70 euro meer per maand betalen. :(

Ervaren meer mensen dit?
poh, dat is een boel geld.

Wij betalen nu 120 euro, en vanaf august 2017 maar 23 euro :@
pi_166889422
Gefeliciteerd zusje! *O*

Bah Kuuks, niet meer doen!

Over trappen in huis gesproken, wij krijgen onze eigen trappen in ons eigen huis! We hebben een huis *O* driemaal is toch scheepsrecht gebleken hier. En dankzij de ervaringen van de eerdere twee keer hebben we nu gelijk de vraagprijs geboden, wat wij het waard vonden (maar waren daar zelfs nog wel iets overheen gegaan indien nodig). Daardoor vielen de andere bieders af en ze hebben het ook gelijk geaccepteerd *O* volgende week voorlopig koopcontract tekenen!
pi_166889443
@ Jagar: ik verhuis naar Duitsland denk ik... Wij gaan van 324 naar 393 eigen bijdrage.

Gefeliciteerd FF!
pi_166889827
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 12:27 schreef LuDann het volgende:
@ Jagar: ik verhuis naar Duitsland denk ik... Wij gaan van 324 naar 393 eigen bijdrage.

Gefeliciteerd FF!
is daar de zorgtoeslag al in berekend? Wat een boel geld zeg.

@FF: gefeliciteerd!

Wat doen jullie als je dreumessen 's avonds slecht eten? T at gisteravond niet zo bijster goed, en wou daarna ook niet echt bv drinken. Hij ging goed slapen, maar werd om 4 uur wakker en kon daarna slecht weer in slaap vallen, met denk ik honger. Ik wil eigenlijk snachts geen eten of drinken geven meer, met het idee dat hij dan waarschijnlijk weer steeds vaker wakker wordt (maar misschien denk ik daar wel te moeilijk). De duutser heeft het idee om hem dan maar een boterham te geven als hij 's avonds slecht eet, dus gelijk na het eten die aanbieden. Ik ben bang dat hij dan altijd denkt 'als ik nu niet eet, krijg ik straks brood'. Maar, misschien denk ik wel weer te moeilijk..
  vrijdag 25 november 2016 @ 12:58:13 #23
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_166889875
/ikhoorhiernietmaar

Wij betalen netto bijna ¤800 aan kinderopvang :X. Ik ben erg blij als de jongste over 2 jaar (:')) ook naar school gaat...
pi_166890060
Als het goed is blijven de tarieven bij ons gastouderbureau gewoon gelijk (nog niks gehoord in elk geval). Nu gaan we er komend jaar ivm mini2 sowieso hard op achteruit, maar hopelijk komen we niet op dat bedrag uit, Soesa. :X Hoeveel uur/dagen gaan E. en S. naar het kdv/ de bso?

Jagar, lastig.. wij zijn gezegend met een kleine bouwvakker die hooguit 1x in de maand eens wat minder eet en dan volgens mij alsnog op een gemiddelde dreumesportie uitkomt. :') Ik zou in jullie situatie toch neigen naar een boterham (of een flinke kom volvette yoghurt misschien?) geven omdat jullie het slapen nu net op de rit hebben en het me niet verstandig lijkt dat nu weer in gevaar te brengen.

Gefeliciteerd FF! Wat een fijn vooruitzicht. O+

Hoe vaak gaan jullie kindjes per week in bad/onder de douche? N. vandaag 3x. :') x 1000. Vanochtend gewoon gezellig met mij mee, toen moest ik ruimte in de schuur maken (badkameronderdelen worden vanmiddag bezorgd en vanaf maandag begint de verbouwing *O* ) en liet ik haar in de zandbak spelen. Het schijnt een leuk spelletje te zijn om scheppen vol zand in je haar en achter je romper te gooien en als het dan na een paar minuten niet meer leuk is keihard te gaan huilen omdat je zo vies ("Bahbahbahbahbah", tranen met tuiten :') O+ ) bent geworden. Dus hoppa, weer onder de douche ("Mama! Ahahaha! Pettete (spetteren)! Eend! Nat! Ahahaha") en alvast in de pyjama voor het middagslaapje. Oh nee wacht, eerst nog even lunchen, en wat is er dan een beter idee om (per ongeluk) een volle beker melk over je haren en nieuwe schone outfit te gooien om vervolgens weer "Bahbahbahbah" te gaan huilen?

Mama is moe, hopelijk slaapt ze even zodat ik mijn ogen ook nog even dicht kan doen. :z
  vrijdag 25 november 2016 @ 13:32:47 #25
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_166890556
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 13:10 schreef Selvaria het volgende:
Als het goed is blijven de tarieven bij ons gastouderbureau gewoon gelijk (nog niks gehoord in elk geval). Nu gaan we er komend jaar ivm mini2 sowieso hard op achteruit, maar hopelijk komen we niet op dat bedrag uit, Soesa. :X Hoeveel uur/dagen gaan E. en S. naar het kdv/ de bso?

Jagar, lastig.. wij zijn gezegend met een kleine bouwvakker die hooguit 1x in de maand eens wat minder eet en dan volgens mij alsnog op een gemiddelde dreumesportie uitkomt. :') Ik zou in jullie situatie toch neigen naar een boterham (of een flinke kom volvette yoghurt misschien?) geven omdat jullie het slapen nu net op de rit hebben en het me niet verstandig lijkt dat nu weer in gevaar te brengen.

Gefeliciteerd FF! Wat een fijn vooruitzicht. O+

Hoe vaak gaan jullie kindjes per week in bad/onder de douche? N. vandaag 3x. :') x 1000. Vanochtend gewoon gezellig met mij mee, toen moest ik ruimte in de schuur maken (badkameronderdelen worden vanmiddag bezorgd en vanaf maandag begint de verbouwing *O* ) en liet ik haar in de zandbak spelen. Het schijnt een leuk spelletje te zijn om scheppen vol zand in je haar en achter je romper te gooien en als het dan na een paar minuten niet meer leuk is keihard te gaan huilen omdat je zo vies ("Bahbahbahbahbah", tranen met tuiten :') O+ ) bent geworden. Dus hoppa, weer onder de douche ("Mama! Ahahaha! Pettete (spetteren)! Eend! Nat! Ahahaha") en alvast in de pyjama voor het middagslaapje. Oh nee wacht, eerst nog even lunchen, en wat is er dan een beter idee om (per ongeluk) een volle beker melk over je haren en nieuwe schone outfit te gooien om vervolgens weer "Bahbahbahbah" te gaan huilen?

Mama is moe, hopelijk slaapt ze even zodat ik mijn ogen ook nog even dicht kan doen. :z
Nohh, wat een dag zo :D O+

E gaat 2 dagen 1,5 uur naar de BSO en S gaat 3 hele dagen naar het kdv. Het is bizar duur :X, iets met de korting op het 'verkeerde' kind...
pi_166891138
Gefeliciteerd met jullie huis FF!
pi_166891784
Hier valt het reuze mee, 2 kindjes 1 dag per week KDV en we gaan in totaliteit 50 euro per maand meer betalen. Vanavond de wijziging van het uurloon bij de BD doorgeven, misschien krijgen we dan nog een paar kwartjes meer terug ook!

Ik zag eerder nog fijn twix-nieuws langskomen en een huis voor FF, gefeliciteerd!
pi_166892003
Haha Sel, het zou leuk zijn als het niet zo vermoeiend was!

Hoe gaan jullie met je dreumes op weg? De mijne loopt nu dus *O*
En dan neem ik dus de buggy mee voor als ze moe is. Maar meestal rent ze weg en hou ik haar met een hand vast terwijl ik de buggy achter me aan sleep. In de buggy zitten is keihard krijsen en rondkronkelen, dus dan draag ik haar op één arm terwijl ik de buggy met de andere duw :{
Zonder buggy lijkt me ook niet handig, want wat dan als ze moe wordt?
Draagzak wil ze ook niet in, en dat is ook niet handig om haar steeds in en uit te doen.
En hoe sporen jullie je kind aan om door te lopen? Ik vind het best als alles vijf keer zo lang duurt, maar je moet toch op een gegeven moment weer verder. Maar dat is dus ook instant gillen en op de grond liggen.

Tips anyone? :?
pi_166892021
Wat een dag Selvaria :D Hier is twee keer per week over het algemeen voldoende, maar we hebben dan ook geen zandbak... :P

Ik had het gisteren met m'n zus over opvang, die betaalde netto 60 euro voor twee dagen, en voor het tweede kind zelfs maar 10 (zegt ze). En dat was een regulier kdv... Wij zijn duidelijk 10 jaar te laat aan kinderen begonnen.
pi_166893083
Saskia, momenteel meestal zonder iets, maar N. loopt dan ook al echt heel goed. We hebben er nog maar 1x (van de tig keer) spijt van gehad omdat ze niet doorliep, steeds de andere kant op ging en als iets haar niet aanstond zichzelf op de grond gooide. :') Alle andere keren gingen goed. Als ik zonder man langer met haar weg ga neem ik vanaf nu wel de buggy mee, mijn lichaam is niet meer zo fit en sterk als ik zou willen. ;(

Oh en tips: niet teveel willen en accepteren dat je 10 keer minder in dezelfde tijd kan doen dan eerder. *)
pi_166893306
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 15:50 schreef Selvaria het volgende:
Saskia, momenteel meestal zonder iets, maar N. loopt dan ook al echt heel goed. We hebben er nog maar 1x (van de tig keer) spijt van gehad omdat ze niet doorliep, steeds de andere kant op ging en als iets haar niet aanstond zichzelf op de grond gooide. :') Alle andere keren gingen goed. Als ik zonder man langer met haar weg ga neem ik vanaf nu wel de buggy mee, mijn lichaam is niet meer zo fit en sterk als ik zou willen. ;(

Oh en tips: niet teveel willen en accepteren dat je 10 keer minder in dezelfde tijd kan doen dan eerder. *)
Oh dat doe ik ook wel, maar uiteindelijk moet je toch ooit verder. Als het aan haar lag stond ze urenlang bij de eendjes ('kakkak! Kakakakakak'!).
En het is hier in de stad ook best druk, dus ze mag niet zomaar weglopen. Ik heb al een tuigje gekocht, misschien dat maar eens gebruiken. Of naar het park gaan, waar ze wel mag rondrennen.
  vrijdag 25 november 2016 @ 17:52:50 #32
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_166894884
Misschien zo'n driewieler waar je ze in kunt duwen? Die gebruikten wij totdat ze groot genoeg waren voor een loopfietsje. Vinden ze vaak prachtig en jij kunt het tempo bepalen :)

http://www.decathlon.nl/d(...)yrZLE-R0UaAtE48P8HAQ

[ Bericht 32% gewijzigd door __Isis__ op 25-11-2016 17:58:04 ]
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_166895505
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis FF!

Hier gaat M. nog in de buggy. Ik geniet ervan zolang ze dat nog leuk vindt :P

Kinderopvang gaat hier iets van ¤12,- omhoog (voor 1 dag kdv). Ik ben benieuwd hoeveel we terug krijgen van de belastingdienst, aangezien mijn salaris waarschijnlijk nogal gaat schommelen. (Ik heb nu ouderschapsverlof en als het goed gaat dan heb ik in de zomer zwangerschapsverlof met mijn oude fulltime salaris). Verder ben ik ook benieuwd of mijn schoonmoeder wel op 2 kindjes wil passen. Anders wordt het kdv ook flink duurder voor ons.
pi_166896239
T loopt nog lang niet zo zeker dat hij los kan lopen, dan valt hij elke 5e stap ofzo! Hij gaat nog altijd in de draagdoek of zak, soms op de buik en soms op de rug. Vind hij ook geen probleem. Zo in de stad heeft hij dan ook veel aanspraak en sjans, en daar geniet hij heel erg van, de kleine charmeur.
pi_166896272
Bedankt voor de felicitaties :). Was een geslaagde dag, maar wel heeeel veel indrukken haha. Morgen nog een dag dus ben benieuwd hoe ze er morgen aan toe is :P.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
FF gefeliciteerd met jullie huis!

Jeetje wat een bedragen voor kinderopvang :X daar wil ik nog even niet over nadenken :P.

Haha selvaria wat een dag! Stiekem is het wel grappig maar kan me voorstellen dat het vermoeiend was.

[ Bericht 4% gewijzigd door hetzusjevan op 26-11-2016 09:14:51 ]
pi_166897377
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 19:29 schreef Jagärtrut het volgende:
T loopt nog lang niet zo zeker dat hij los kan lopen, dan valt hij elke 5e stap ofzo! Hij gaat nog altijd in de draagdoek of zak, soms op de buik en soms op de rug. Vind hij ook geen probleem. Zo in de stad heeft hij dan ook veel aanspraak en sjans, en daar geniet hij heel erg van, de kleine charmeur.
Koen loopt sinds 2 weken pas echt, en kan buiten voorlopig nog niet lopen. Binnen wandelt hij wel rond, maar zodra hij buiten is laat hij zich op zijn knieën zakken. Die zit dus buitenshuis ook nog altijd in drager of buggy.
pi_166897695
Leuk die lopende kindjes! Ik kijk er naar uit.

Onze dreumes geeft kusjes, met smak geluidje en hij pakt je gezicht om op je mond te mikken. O+ zo schattig. Deed de oudste niet :D
pi_166898197
Gefeliciteerd met E zusje! Wat een lieve foto! Mooie taart ook! O+

En gefeliciteerd met jullie nieuwe huis FF! Blijf je in dezelfde wijk?

Dat was schrikken Kuukske! Gelukkig valt het bij jou mee en heeft dreumes niets!

Ach Selvaria, 4x onder de douche... vond N het wel erg leuk? ;)

Hier gaat de kinderopvang 12e per maand voor 2 dagen omhoog. Valt an sich nog mee!

A is een stuk opgeknapt! We laten het Sinterklaasfeest op mijn werk morgen niettemin toch aan ons voorbij gaan. Volgende week ben ik jarig en vieren we onze verjaardag samen (dus veel visite over de vloer), en dan kan ze beter fit zijn. Dus neem nu geen risico! :)

Hoop dat A altijd in de buggy wil ( :') ) als we de stad in gaan. Delft is gewoon totaal niet geschikt voor kleine kinderen om vrij rond te rennen. Al die grachten, smalle straatjes met auto's en fietsers die fietsen alsof er verder niemand op straat is... :{
pi_166899231
O mag buiten ook amper lopen, die let totaal niet op en gaat elke drie meter onderuit ongeacht of hij los loopt of aan de hand. Vandaag heeft hij in de tien meter van de fiets naar het zwembad zowel op de heen als op de terugweg de grond een kopstoot gegeven. Binnenshuis loopt hij wel makkelijk, zeker als hij iets in zijn handen heeft. Hier is het dus kinderwagen, draagzak of duwfiets, waarbij die laatste wel veruit favoriet is bij O.

Hier krijgen alleen papa en oma's echte kusjes. Maar ik moet toegeven dat ik O ook vrijwel altijd op z'n wang zoen ipv op z'n mond, ik vind die zachte bolle wangetjes veel leuker. Plus dat je daar proet-kusjes op kan geven en dat is op een mond een beetje raar :P

Aerenia
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166899562
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 20:46 schreef Aerenia het volgende:
Gefeliciteerd met E zusje! Wat een lieve foto! Mooie taart ook! O+

En gefeliciteerd met jullie nieuwe huis FF! Blijf je in dezelfde wijk?

Dat was schrikken Kuukske! Gelukkig valt het bij jou mee en heeft dreumes niets!

Ach Selvaria, 4x onder de douche... vond N het wel erg leuk? ;)

Hier gaat de kinderopvang 12e per maand voor 2 dagen omhoog. Valt an sich nog mee!

A is een stuk opgeknapt! We laten het Sinterklaasfeest op mijn werk morgen niettemin toch aan ons voorbij gaan. Volgende week ben ik jarig en vieren we onze verjaardag samen (dus veel visite over de vloer), en dan kan ze beter fit zijn. Dus neem nu geen risico! :)

Hoop dat A altijd in de buggy wil ( :') ) als we de stad in gaan. Delft is gewoon totaal niet geschikt voor kleine kinderen om vrij rond te rennen. Al die grachten, smalle straatjes met auto's en fietsers die fietsen alsof er verder niemand op straat is... :{
Ja, dus als je mij achter een dreumes aan ziet rennen, dan ben ik het waarschijnlijk :P
Trouwens wel bizar hoe snel dat gaat, vorige week maandag deed ze de eerste stapjes los, en nu houdt ze het zo een half uur vol.
pi_166899787
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 21:32 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ja, dus als je mij achter een dreumes aan ziet rennen, dan ben ik het waarschijnlijk :P
Trouwens wel bizar hoe snel dat gaat, vorige week maandag deed ze de eerste stapjes los, en nu houdt ze het zo een half uur vol.
ja, dat is echt bizar snel! T deed al een stukje eerder een stapje los, en kan echt nog geen 10 meter lopen buiten...
pi_166899806
Los lopen doe ik met Sjaak eigenlijk nooit, dat vind ik gevaarlijk want hij is heel snel weg. Op straat zit hij in de Tula. Als we op een plek zijn waar hij niet zo snel weg kan of waar weinig breekbare dingen zijn, dan mag hij lopen.
Gelukkig vindt Sjaak de Tula helemaal de bom. Sjaak heeft ook maar 2 opties: stil staan of RENNEN! En dan vooral heel hard. Het liefst door de parkeerplaatsen heen en de straat op enzo. Doodeng.
pi_166903187
Gefeliciteerd zusjevan! Wat een lieve foto! ♡

Oh L was vanavond echt niet lekker. 4 x overgegeven. Ook temperatuur gemeten maar ze had geen koorts. Nu ligt ze al wel even te slapen. Hopelijk is ze morgen weer wat opgeknapt. Nu net wakker weer! Dus gauw even gaan kijken. Welterusten : )
  zaterdag 26 november 2016 @ 05:58:58 #44
360012 Shopaholic1984
pi_166905325
Gefeliciteerd FF met jullie huis! Fijn dat 3x scheepsrecht was.

Wat een lieve foto van E met haar prachtige taart!

O Malteser, fijn van het goede nieuws van Twix!

Lopen doen N en L alleen op veilige plaatsen en als ik met 2 volwassenen ben. Ze luisteren niet echt en lopen gerust allebei een andere kant op.
pi_166905529
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 21:40 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ja, dat is echt bizar snel! T deed al een stukje eerder een stapje los, en kan echt nog geen 10 meter lopen buiten...
Is vast jongensachtig. Koen loopt nu ruim 2 weken en kan best van de ene naar de andere kant van de kamer (inc gang, ongeveer 11 meter) lopen, maar hij "neemt de benen" nog niet automatisch. Sowieso vind ik het wel prettig dat hij buiten niet loopt, hij luistert nergens naar.
pi_166905610
Hier duurde het een maand voor we van losse stapjes naar flink doorstappen gingen, en ook echt zo ineens. Uiteraard laat ik haar ook alleen los waar het veilig is (binnenstad, winkelcentrum, speeltuin, bos), maar ik kom met haar lopend ook eigenlijk nooit langs drukke wegen oid. Dan zitten we altijd op fiets of in de auto.

Man, een vriend van man en ik zijn gisteren naar de bios geweest (Dr Strange, was leuk. *O* ) en mijn moeder paste op. Was de eerste keer dat ze N. bij ons in huis in bed heeft gelegd terwijl wij al weg waren. Toen ze welterusten zei tegen N. riep N. een paar keer "Daa oma!" en heeft ze zich vervolgens tot 7.00 niet meer laten horen, om op dat moment wakker te worden met een heel hard "ooooomaaaaa!" :D O+ Gelukkig mag ze er vanavond weer logeren zodat ik morgen als man ook weer moet werken mijn bekken even rust kan gunnen en de hele dag ongegeneerd op de bank kan liggen. O+

Nog even een leuke in de categorie: zinnen waarvan je je niet voor kon stellen ze ooit te zeggen: "N., haal die broodkorst eens uit je oor." :') _O-
pi_166905654
Eerste stapjes zijn O+ .

Ik laat R eigenlijk altijd lopen, de buggy komt alleen maar de schuur uit als we naar een dierentuin ofzo gaan. Gaat prima, geen driftbuien over welke kant we op moeten en als ze geen zin meer heeft komen we met een liedje of renspelletje wel weer thuis.

Kusjes geeft ze liefst met tong. O+
pi_166920044
Wij dachten vandaag leuk een dagje Efteling te doen, wat al begon met een klein uur file rijden het laatste stukje vanaf de snelweg. In het park was het dus erg druk, dus wij snel naar de droomvlucht omdat die alleen maar drukker zou worden, en nu nog maar 40 minuten wachttijd had. O weigerde te lopen en zat te krijsen bij z'n vader, dus die heb ik de hele tijd mogen tillen. Droomvlucht zelf vond hij wel heel interessant. Daarna door naar de carroussel waar hij niet echt enthousiast van werd. De rij voor carnaval festival begon buiten al... eerst maar even eten dus, en daarna weer in de rij bij carnaval festival alwaar we op de app zagen dat er vrijwel geen wachtrij was bij de fata morgana, dus dan eerst maar daarheen.

Ik loop vooruit om vast de kinderwagen de pakken (de draagzak waren we lekker handig vergeten), hoor ik opeens achter me wat gebeuren, is man met O in zijn armen gestruikeld over een trekkar die er tussendoor kwam. O viel dus uit zijn armen en heeft een mooie smakker gemaakt met tanden door lippen en flink bloedend natuurlijk. We hebben hem in de toiletten een beetje op kunnen lappen waarna hij uiteindelijk in slaap viel.

Na een minuut of tien werd hij echter weer wakker, hard huilend waarna hij wat spuugde. Drie minuten later kwam echter de hele lunch eruit, vol over mij heen :( en dat was ook geen klein beetje en oa banaan... Bij andere toiletten hebben we hem weer schoongepoetst en mij voor zover mogelijk, zelfs de trui onder m'n jas was vies van vocht wat er doorheen kwam en alles was dus nat. Toen waren we er wel klaar mee en zijn we om 3 uur naar huis gegaan terwijl O eindelijk in slaap viel op weg naar de uitgang. Voorlopig dus geen Efteling meer hier, en zeker geen Efteling meer in het weekend :')
pi_166921440
Occhhh FF wat een vreselijke dag.
Ik vind t wel een beetje eng, spugen na zo'n smakkerd.
Hopelijk voelt hij zich morgen beter!
pi_166925744
FF wat een drama! Hoe is het nu met O?
  zondag 27 november 2016 @ 07:50:21 #51
360012 Shopaholic1984
pi_166925747
FF, arme O! Hopelijk volgende keer en geslaagder dagje Efteling! Zonder spugend kind en zonder zoveel drukte.
pi_166925759
Arme O, volgende keer beter hopelijk! :'(
pi_166925818
Oei FF, arme O. :'( Zijn jullie de nacht een beetje doorgekomen? :*
pi_166925825
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 22:26 schreef Missladybug het volgende:
Ik vind t wel een beetje eng, spugen na zo'n smakkerd.
Snap ik, maar de oorzaak ligt vaak in het inslikken van bloed (door tand door de lip). Daar word je misselijk van.

Hoe ging het vannacht, Fish? Wat zal je man geschrokken zijn.... en kwam er nog een reactie van de veroorzaker van de valpartij?
pi_166925835
Ach arme O. Gaat het weer beter met hem?

Zusjevan nog gefeliciteerd trouwens!
pi_166925878
Ontzettend sneu FF! Hoe gaat het nu met O?
  zondag 27 november 2016 @ 08:30:22 #57
409579 LuDann
All the way
pi_166925883
Omg FF, wat een horror dagje weg! :X
pi_166926049
Oh nee FF, wat een drama-dagje! -O-

Gaat het weer een beetje met O (en je man)? Goed geslapen?

Zag vanochtend op het AD dat er dit weekend de "ledendagen" (of whatever) waren...misschien was het daarom zo abnormaal druk. Zoiets moet je ook maar net toevallig weten :{
pi_166926068
bah FF. Kan me voorstellen dat je dan naar huis gaat!

Wij waren gistermiddag op een feestje bij vrienden. T was mee en heeft zich zo fijn gedragen. Het was een koekjesbakken feestje, traditioneel duits om met de advent dagen koekjes te bakken. Hij was zo geobserdeerd door de koekjes, alsof we hem thuis niet te eten geven. Was zo leuk om te zien hoe hij in z'n eentje op onderzoek uit ging, en steeds in de keuken uit kwam...Daarna nog 40 minuten in het OV op weg naar huis, en om kwart voor 8 is hij heerlijk gaan slapen, tot kwart voor 7 vanmorgen. Best ok!
pi_166926822
Balen van zon dag FF.
Die drukte is enorm balen en zonde van zon dag.. hadden wij ook een tijd terug.

En dan zo spugen, tis sund manneke.
pi_166927813
FF, wat schrikken en wat een rotdag heb je dan. Gaat het nu wat beter met O?

Ik heb tot nu toe een heel brave dreumes, die soms graag in de kinderwagen zit en anders meestal braaf bij me in de buurt loopt. Hij weet heel goed dat hij niet van de oprit af mag, blijft op een parkeerplaats bij de auto staan als ik de boodschappen in de auto zet. Hopelijk blijft dat nog even zo :+

Jagar, wat fijn dat het zo goed gaat met T! Het is je zo gegund.

Ik heb vanochtend kruidnootjes gebakken met J. O+ hij plukte stukjes van het deeg en sloeg de bolletjes die ik maakte plat.
pi_166927831
We zijn na het spugen voor de zekerheid nog even langs de EHBO gelopen en zij gaven aan dat dat op een hersenschudding kon wijzen, maar ook gewoon door de schrik en het bloed kon komen dus dat we zijn gedrag even goed aan moesten kijken. Dat was gisteren na thuiskomst wel weer redelijk normaal gelukkig, dus we zijn niet meer langs de huisartsenpost gegaan. Vannacht heeft hij redelijk geslapen en hij ziet er ook al een stuk beter uit, geen dikke lippen meer, alleen nog wat lichte schuurplekken in zijn gezicht.

De mevrouw van de trekkar voelde zich duidelijk heel erg schuldig, maar zulke dingen kunnen nou eenmaal gebeuren heb ik ook tegen haar gezegd. En man voelt zich uiteraard ook schuldig. Het is vooral jammer dat dit O's eerste ervaring met een pretpark is. Maar dat geldt vooral voor ons, hij is daar zelf toch nog te jong voor om dat te onthouden.
pi_166929424
Oh FF wat sh*t zo'n dag :X. Hopelijk een volgende keer een betere ervaring.. wat een schrik ook zo, bah.

Wow jagar wat gaat dat goed met slapen nu, wat fijn!

Wij hebben net een hele leuke fotoshoot thuis gehad, fijne sfeer en E was zo vrolijk en relaxed. Ben heel benieuwd naar het resultaat, maar op de camera zaten er echt al hele mooie plaatjes tussen O+. Kerstcadeautje voor de opa's en oma's :).
pi_166930883
FF, wat een schrik. :*

Leuk zusje! Ik hoop dat er wat moois tussen zit. Ikben nog steeds heel blij met de foto's van m'n fotoshoot. O+

Verder heb ik wel meegelezen maar weinig onthouden hier. Het is een beetje veel balletjes hooghouden hier met kind, werk, huis en geen weekenden omdat we nog steeds voor vrouw van de overleden beste vriend van man zorgen.

Dit weekend zijn we echter niet bij die vriendin geweest omdat we sinterklaas hebben gevierd met alle opa's, oma's, ooms en tantes. L. vond het geweldig. Vond de oneindige tas met cadeautjes het einde. Druk met alles uitpakken en daarna spelen. En iedereen kusjes en knuffels geven. *;
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_166936618
Wat heftig op zo'n jonge leeftijd Kris. Heel fijn dat jullie voor de vrouw zorgen! maar tjeminee dat moet ook een behoorlijke impact hebben op jullie gezinsleven.

Ik had een vraagje over melk: ik ben binnenkort toe aan een nieuw pak KV maar ik weet niet of ik dat nu nog moet kopen. Hoeveel flesjes geef je een 1-jarige nog? E krijgt er nog drie (ochtend 180/middag 90-120/avond 180) maar kunnen die nou allemaal weg en vervangen worden? Of is het raadzaam de laatste fles nog even te houden?
  zondag 27 november 2016 @ 18:09:38 #66
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166936988
F krijgt nog steeds melk (halfvolle koemelk). Eigenlijk alleen voor het slapen gaan, dus 2 (of soms 3) keer per dag. Bij de middagslaap een klein flesje van 90ml, in de avond iets meer. Met een flesje wordt ie fijn rustig en gaat ie eigenlijk altijd meteen slapen :Z :z
pi_166937208
L. (ruim 16 maanden) krijgt sinds 13 maanden alleen halfvolle koemelk. Ik zou wel iets qua kunstvoeding achter de rug houden. Niet alle kleintjes pikken meteen de overstap.

Wij zitten inmiddels op 2 flessen. Soms maar eentje.
pi_166941396
@ zusjevan, ik gebruik eigenlijk voor in de twee flesjes nog opvolgmelk. Omdat ie verder vaak niet heel goed drinkt, hou ik die twee er nog ff lekker in. :) (als ie wel goed drinkt wil ie ook maar weinig van de fles, het regelt zichzelf.)
En wat een tof kerstcadeautje!

He tseueueuj, wat balen FF! Wel fijn dat O er nu weinig last van lijkt te hebben. Phew!

Slaapkampioentje voor Jagar! Heeeerlijk! *O*

Hier wil mr. T. eigenlijk alleen nog maar zelf rondsjouwen. De kinderwagen werkt alleen nog met een soepstengel oid in de hand. Na een minuut gillend planken that is. En waag het niet om daarna langer dan 12 seconden stil te staan...
pi_166942181
Over melk: hoe hebben jullie die overstap naar gewone melk gemaakt?
W. wil namelijk niks, behalve live bv. Geen afgekolfde melk, geen kv, geen gewone melk, niks. Manier van aanbieden maakt niks uit; geen fles, geen beker, zelfs geen slokjes uit mijn glas...
Ik word er inmiddels moedeloos van; ik wil eigenlijk naar ochtend + avond bv zo zachtjes aan, maar omdat W. niet anders wil drinken lukt dat dus niet -O- . Iemand tips?
pi_166942432
Jagar, ik moest lachen om je "best ok." :D Supergoed van T. zeg!

N. krijgt 2x per dag volle koemelk. Bij de lunch gewoon koud uit een beker en in de avond warm uit een flesje. Ze is dan weer even zo klein. O+ De overstap ging hier helemaal zonder probleem, het heeft alleen wel even geduurd voor ze koude melk pikte.

Herkenbaar Sara, kinderwagen/buggy is hier ook maar even oké. Gelukkig kan ze al heel goed zelf lopen.

Pfff hectisch hier. Vanaf morgen wordt onze badkamer verbouwd en gaan we tijdelijk ons huis uit omdat we anders helemaal zonder wc zouden zitten en dat niet echt een optie is. :+ (Vriendin opperde nog een Dixie in de tuin, maar koekoek, echt niet dat ik 's nachts met mijn zwangere lijf naar buiten ga waggelen _O- ). Vandaag van alles ingepakt, afgeplakt in de keuken (grenst aan badkamer), opgeruimd in de badkamer enz.

Morgen na mijn laatste les ga ik ook met mijn teamleider en oud-mentor van mijn overleden leerling langs bij zijn ouders + zusjes, wordt vreselijk heftig natuurlijk en ik zie daar nu al heel erg tegenop. ;( Daarna ook nog eens doorsjeesen naar huis voor N. en man -> vakantiehuis -> eten koken - > zwangerschapsgym om 19.00. :') Gelukkig dinsdag en woensdag vrij, ik kijk er nu al naar uit. *O*
pi_166944598
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 20:49 schreef silliegirl het volgende:
Over melk: hoe hebben jullie die overstap naar gewone melk gemaakt?
W. wil namelijk niks, behalve live bv. Geen afgekolfde melk, geen kv, geen gewone melk, niks. Manier van aanbieden maakt niks uit; geen fles, geen beker, zelfs geen slokjes uit mijn glas...
Ik word er inmiddels moedeloos van; ik wil eigenlijk naar ochtend + avond bv zo zachtjes aan, maar omdat W. niet anders wil drinken lukt dat dus niet -O- . Iemand tips?
drinkt hij ook geen water dan? T drinkt eigenlij 2-3x bij mij, maar drinkt verder geen gewone melk. Wel 's morgens havermout vaak, met melk gemaakt, en vaak nog iets van kaas ofzo..

Verder had T vandaag alweer 39 graden koorts, het lijkt hier nu elke 2 weken raak te zijn. Hopenlijk is het na een goede nacht slaap weer voorbij...
pi_166944759
Ah, bedankt voor de info! We zullen het morgen eens gaan proberen :).
pi_166944814
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 21:48 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

drinkt hij ook geen water dan? T drinkt eigenlij 2-3x bij mij, maar drinkt verder geen gewone melk. Wel 's morgens havermout vaak, met melk gemaakt, en vaak nog iets van kaas ofzo..

Verder had T vandaag alweer 39 graden koorts, het lijkt hier nu elke 2 weken raak te zijn. Hopenlijk is het na een goede nacht slaap weer voorbij...
Minimaal; over een hele dag maximaal 30 ml oid. En hetzelfde geldt voor sapjes en thee; hij drinkt echt heel slecht.
pi_166945366
T doet nu trouwens iets wat in zijn ogen hilarisch is. Plassen als je zijn luier open maakt. Tegenwoordig doet hij dat minstens 1x per dag, en hij moet dan altijd zo hard lachen... Ik vind het wat minder grappig _O- _O-
pi_166945900
O heeft dat een tijdje gehad na het douchen, tijdens het afdrogen, ook niet zo grappig... Maar wellicht is het wel een teken dat T al wat controle over z'n blaas heeft, bij O leek het vooral een reactie op de kou na een warme douche. Beterschap voor hem!

Sillie, misschien vochtrijk fruit geven? Als O naar mijn mening te weinig drinkt krijgt hij sappige peer of mandarijn. En ik leng zijn ochtendpap (het enige echt melk-achtige dat hij nog krijgt) wat extra aan met water. Maar ik heb het voordeel dat O eigenlijk alles wel eet, behalve broodkorstjes tegenwoordig. Die worden kaalgegeten en dan apart gelegd en dan soms helemaal aan het eind toch nog opgegeten.

Wij zijn nu ook aan hopelijk de laatste zak kv bezig, die al maanden alleen voor ochtendpap wordt gebruikt. Echte melk vond hij tot nu toe het drinken niet waard (puur), dus we willen nu echte melk pap gaan proberen voor de overgang.
pi_166949045
@FF eet O wel yoghurt? Anders kun je karnemelk proberen. M wilde eerst niet anders maar drinkt inmiddels net zo lief gewone melk.
Kwak
pi_166949062
N hier is helemaal gek van die zoute yoghurt van de Turk (ayran).
En qua yoghurt en kwark verschilt het per soort, het moet voor haar dik van structuur en sterk smakend zijn.
Maar ze krijgt nog steeds best veel bv, dus lastig aan te geven hoeveel dat precies is.
pi_166964045
Heb je de dag overleefd, Selvaria?

Silliegirl, geen ervaring met koemelk hier, maar water drinken uit een rietjesbeker was interessant en lukte al gauw voor een slokje. Consequent aanbieden en binnen handbereik zetten zorgde er na een poosje wel voor dat hij genoeg dronk.

J zingt ineens liedjes! O+ Zo aandoenlijk. Zie ginds komt de stoomboot, zwarte piet ging uit fietsen, in de maneschijn, we maken een kringetje... hij vult alle laatste woorden van de zinnen aan. Hoe kan dat nou ineens?!
pi_166964245
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 08:05 schreef kwakz0r het volgende:
@FF eet O wel yoghurt? Anders kun je karnemelk proberen. M wilde eerst niet anders maar drinkt inmiddels net zo lief gewone melk.
Ja, yoghurt eet hij wel. Karnemelk vind ik zelf heel erg vies, dus ben dan niet zo geneigd het te kopen... maar komend weekend is mijn geitenwollenzus er, en die drinkt dat wel! Kan hij makkelijk even proeven!
pi_166964343
Lief dat je het vraagt Hupje. :) Ja, het huisbezoek was heel erg heftig, maar toch ook heel mooi en bijzonder. Het is wel heel vreemd daar te zitten met ouders die net hun kind zijn verloren terwijl mijn aankomende mini mijn buik aan het verbouwen is. :{ Verder was het een race tegen de klok, maar ik zit inmiddels alweer bijna een uur te niksen op de bank, heerlijk! Morgen en overmorgen lekker vrij en N. knuffelen, ik heb haar gemist deze twee dagen (gisteren is ze bij mijn moeder geweest de hele dag). O+
pi_166972781
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 21:25 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ja, yoghurt eet hij wel. Karnemelk vind ik zelf heel erg vies, dus ben dan niet zo geneigd het te kopen... maar komend weekend is mijn geitenwollenzus er, en die drinkt dat wel! Kan hij makkelijk even proeven!
:D
Ik vind dat ook zo goor! ;)

A weigert sinds een week of 3 om 's ochtends een boterham te eten. Ze wil gewoon niet en zit steeds dringend naar haar beker thee te wijzen. Dus ben begonnen met die papjes van Nestle waar je alleen water bij hoeft te gooien (en daarvoor heb ik alle andere papjes geprobeerd, incluis die soorten die je met bv kan aanmaken...want heb nog een hele voorraad in de vriezer). Maargoed...die Nestle-papjes zijn dus een hit! Nu zit ze elke ochtend te stralen naast de magnetron als het flesje erin gaat en roept ze: "pappie!" O+ En dan heel blij dat ding leegdrinken voor de tv O+

Ben blij dat ik haar niet met een lege maag bij de crčche hoef af te zetten. Ja ok, ze krijgt ook bv 's ochtends na het wakker worden, maar na 13mnd vult dat niet meer zo denk ik!

Genietze vandaag en morgen Selvaria! :)
pi_166977292
Jongens, d'r komen hele verhalen uit m'n kind en ik begrijp d'r niet en daar wordt ze boos om. :')
pi_166978928
Heftig hoor, Selvaria.

Houden jullie bij wat je kindjes drinken? Wolk drinkt de hele dag dag telkens kleine beetjes dus ik heb geen idee wat erin gaat. Voor mijn gevoel niet zoveel, maar meer krijg ik er echt niet in.

Aerenia, ik vind ontbijt ook belangrijk maar hier is dat bij tijden ook lastig. Als Wolk geen brood of pap wil dan heb ik pannekoeken van banaan, havermelk en boekweitmeel in de vriezer liggen. Dat lust ze meestal wel.

Verder ben ik vanochtend met haar naar de KA geweest. Ze was weer maar minimaal gegroeid, echte 'failure to thrive' noemde ze het. Nare benaming vind ik.

Omdat Wolk naast het slechte groeien zo vaak ziek is wordt nu onderzocht of er misschien sprake is van een afweerstoornis. Scary stuff.

Het bloedprikken daarop ging gelukkig goed en snel, voor het eerst in haar arm in plaats van haar vingers. Daarna kreeg ze een popje, maar die vond ze geen blik waardig dus mocht ze iets anders uitzoeken. Het is dus een monstertruck geworden. _O-

O+ Dappere dodo. :)
pi_166979874
Noch, zie de kleine heldin nou zitten met dr monstertruck O+. Da's idd een beetje eng, maar fijn dat ze het nu goed onderzoeken. Hoe gaat het nu met jou en je partner eigenlijk?

Haha Kris, succes zo zonder vertaler :D

Selvaria, knap van je dat het lukt om zo'n bezoek af te leggen. Pfoe!

Heb daarstraks -geinspireerd door dit topic- karnemelk gekocht. (in het kader van: veel dingen laten proeven.)
De tranen sprongen hem letterlijk in de ogen. :') _O-
pi_166979917
Ach die stoere Wolk! Hoe was de lengtemeting nu, heb je een idee welke van de vorige metingen niet kon kloppen? Gaan jullie nieuwe onderzoeken in? Heb je het nog gehad over de uitslag van het vorige onderzoek, en wil je daar nog wat mee doen? Succes. :*

Ik hou niet echt bij wat J drinkt, maar ik heb in het begin eens gemeten hoeveel een volle rietjesbeker was, en ik weet meestal wel hoe vaak ik de beker bijgevuld heb op een dag.

Kris, snel een tolk inhuren dus ;). Heel vermoeiend is dat.

Ontbijt: melk gaat er hier altijd wel in, brood heel wisselend. Als we thuis zijn, bied ik J dan gewoon wat eerder fruit aan. Op het kdv mag hij altijd nog aanschuiven aan het ontbijt als ik dat vraag. Kindjes die voor 7.45u komen mogen daar ontbijten, maar ik vind het belangrijk om te leren dat je niet zonder ontbijt de deur uit gaat, dus eten we samen thuis. Wel fijn om dat vangnet te hebben.
pi_166980513
@Sara: met ons gaat alles zijn gangetje, al is het soms lastig met het vele ziekzijn van Wolk om te bepalen wie er nu weer vrij neemt. Afgelopen paar weken 2 keer RS virus, 1 keer een longontsteking en een keer onverklaarbare koorts. Voor de kerst hebben we beiden een week vrij, Wolk gaat dan wel 3 dagen naar de opvang. Als alles goed gaat dan gaan we met zijn tweeën naar de Efteling of iets anders leuks doen dan.

@Hupje: Ze was nu 73 cm, dus de vorige meting bij de KA was gewoon te lang. In de curve hieronder had ik een vorige meting al een keer gecorrigeerd, maar ik weet niet meer welke. Meten lukt kennelijk gewoon zelden zorgvuldig, dat is ook wel te zien in de curve. Lastig, want er hangt gevoelsmatig toch best wat van af voor mij, hoewel ik het nu wat beter los kan laten dan voorheen.

SPOILER
Op zich volgt ze nu het -2 lijntje wel goed, maar haar lengte past niet bij wat ze zou moeten zijn. De KA zegt dat ze met al het ziek zijn nooit eens een keer flink aankomt en dat is eigenlijk wel nodig. De bloedonderzoeken die voorheen zijn gedaan waren allemaal goed, maar dat was geen diepgaand onderzoek. Behalve dan de genetische predispositie voor coeliakie, maar dat is voorlopig een kwestie van jaarlijks bloedprikken om te kijken of ze ook daadwerkelijk antistoffen tegen gluten ontwikkeld. Nu wordt er specifiek gekeken naar immuundeficiënties en ook haar ijzer wordt bepaald, dat was eerder achterwege gelaten. Ze heeft inmiddels haar 7e antibioticakuur gehad en dat is wel een tikje veel op deze leeftijd.

Hoe gaat het met de groei van J trouwens? Ik heb Wolk een paar dagen geleden trouwens ei gegeven en dat ging goed!
pi_166985863
Wat fijn dat ei goed lijkt te gaan (en hoe zit het met de andere allergenen?) *O* Ik hoop dat de nieuwe onderzoeken duidelijkheid geven. Was dit dezelfde KA als de vorige keer?
Met J's groei gaat het, voor zover ik kan beoordelen, goed. Maat 80 begint te klein te worden en laatst zette ik hem op onze weegschaal en die gaf 11,1 kg aan, veel meer dan ik verwachtte. In de groeigidsapp kun je helaas na 15 mnd geen gewicht meer invoeren zonder lengte, dus hoe het lijntje loopt, weet ik niet.
We hadden alleen de pech vorige week dat hij tķch reageerde op sporen van melk in het brood en/of de kruidnootjes die we gaven, en na een aantal dagen achter elkaar bouwt zich dat dan op ofzo en krijgt hij er toch last van. (Maar dit hoort misschien in het allergietopic?)
pi_166986774
Zo'n monstertruck is ook veel toffer Wolk, ik geef je groot gelijk! Jammer dat er iets fout is gegaan bij het meten, frustrerend ook omdat je nu niet weet hoe het lijntje echt hoort te lopen en het blijkt dat je vorige keer blij was met wat achteraf dus een dode mus lijkt. Hopelijk volgende keer een echte stijgende lijn.
pi_166987123
LuDann, wat rot. Wat ik uit je post begrijp is dat ze nu wat meer dingen gaan nakijken in het bloed. Hopelijk geeft dat duidelijkheid.

Sara, geen karnemelk voor T dus c_/.
pi_166987689
Schattige foto LuDann O+! Wat balen dat het nog steeds zo wisselend gaat met de groei, hopelijk bieden de nieuwe onderzoeken nu snel wat duidelijkheid.. Is dit een beetje een fijne KA?

Malteser, hoe gaat het met Twix?

Haha sara :') arme T :P.

Hier zijn we ķf uit het ikganietslapenmaarheelhardhuilen-faaaaase, of mijn vriend heeft een beter avondritueel ontdekt. That is: gewoon geen poespas. Luier verschonen, pyjama aan, tandjes poetsen, wassen, kind het bed in, instoppen, gejammer negeren, lamp uit en de kamer af. En ze píkt het gewoon :o. Gewoon stil. Snel slaaps. Geen hard-huilen meer.

Daar ga ik met mijn goede bedoelingen met liedje zingen, boekje lezen voor het slapen gaan en de dag goed afsluiten enzovoorts ;( :').
pi_166988243
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 21:39 schreef hetzusjevan het volgende:
Schattige foto LuDann O+! Wat balen dat het nog steeds zo wisselend gaat met de groei, hopelijk bieden de nieuwe onderzoeken nu snel wat duidelijkheid.. Is dit een beetje een fijne KA?

Malteser, hoe gaat het met Twix?

Haha sara :') arme T :P.

Hier zijn we ķf uit het ikganietslapenmaarheelhardhuilen-faaaaase, of mijn vriend heeft een beter avondritueel ontdekt. That is: gewoon geen poespas. Luier verschonen, pyjama aan, tandjes poetsen, wassen, kind het bed in, instoppen, gejammer negeren, lamp uit en de kamer af. En ze píkt het gewoon :o. Gewoon stil. Snel slaaps. Geen hard-huilen meer.

Daar ga ik met mijn goede bedoelingen met liedje zingen, boekje lezen voor het slapen gaan en de dag goed afsluiten enzovoorts ;( :').
Niet zo goed. We komen vandaag aan een schamele 240 cc, één fles van 105 en eentje van 135. Verder werd ALLES geweigerd. Ondanks de goede ziekenhuisberichten word ik daar heel verdrietig van.

Wat fijn van het slapen!! Daar moeten wij ook eens aan gaan werken.
pi_166988610
Even een ego vraag; W. heeft 40.2 koorts :o . Hij heeft wel goed gegeten en gedronken en slaapt nu sinds 20. Kan ik hem nu beter laten slapen of toch nog een zetpil geven voor de nacht?

Wat rot van het eten Malteser! :*
pi_166989414
Dat vind ik altijd lastige vragen, silliegirl. Ik denk dat ik hem zou laten slapen als hij er 'goed' uitziet. En dan bij wakker worden vannacht pcm indien nodig (dus bij last hebben). Maar het hangt af van mijn gevoel dan.

Ach Malteser, wat lastig toch :*
pi_166992930
Haha zusjevan, nou, mooi dat het werkt zo... Hier ook een zuiver functioneel bedritueel. Tot voor twee weken terug knuffelde ik nog ff flink voordat ik hem weglegde, maar nu is het: slaapzak aan, speen in, en dan begint ie zelf te trekken aan z'n ledikant. Hij zegt nog net niet: "mens, schiet op!"

Shit hey Malteser, dan blijf je je wel zorgen maken... :*

Koorts heeft een functie, en als W er niet beroerd van is, zou ik het zo laten Sillie.
pi_166993043
Ach, lieve Twix en Wolk. ;( Ik hoop zo dat er snel een oorzaak wordt gevonden zodat ze eindelijk lekker centimeters en kilo's kunnen maken. Sterkte. :*

Hier ook een bedritueel zonder gedoe. Na Sesamstraat gewoon alles dat 'moet' gebeuren, dikke knuffel en naar bed. Gaat erg goed de laatste weken. ^O^ Boekje lezen en liedjes zingen hebben we overdag al zo'n 5839231x gedaan altijd, dus daar voel ik me niet zo schuldig over. :7

Haha Sara, mens schiet op. _O- No nonsense for Mr. T. :Y)

Hoe zijn jullie de nacht doorgekomen Sillie? Hier geef ik niet per se pcm bij koorts, maar wel bij duidelijk(e) ongemak/pijn voor de nacht. Gisteravond ook gedaan en ze heeft de nacht verder goed doorgetrokken.

Mijn kind doet leuk mee met L. van Kris. Elke dag zo'n 5 nieuwe woordjes die niet allemaal even duidelijk worden uitgesproken :+ , dus ik hou haar niet meer zo goed bij en begrijp haar lang niet altijd meer. Tot Grote Frustratie van mijn grote meisje. O+ "Mama hajoe aan" Whut? "Oh ja schat, mama heeft haar handschoenen aan inderdaad." "Jijn op!" *hersens ratelen* "Oh ja lieverdje, je mandarijn is inderdaad op."

Verder is ze ook gewoon lui (denk ik :P ). Sinterklaas noemt ze bijvoorbeeld "Sss" en Piet "T". _O- O+
pi_166993091
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 22:35 schreef Hupje het volgende:
Dat vind ik altijd lastige vragen, silliegirl. Ik denk dat ik hem zou laten slapen als hij er 'goed' uitziet. En dan bij wakker worden vannacht pcm indien nodig (dus bij last hebben). Maar het hangt af van mijn gevoel dan.

Ach Malteser, wat lastig toch :*
nu te laat, maar dat zou ik ook doen...
pi_166993095
En verder hoop ik zo op eens een rustige tijd voor LuDann en malteser. :*
pi_166993261
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 22:09 schreef silliegirl het volgende:
Even een ego vraag; W. heeft 40.2 koorts :o . Hij heeft wel goed gegeten en gedronken en slaapt nu sinds 20. Kan ik hem nu beter laten slapen of toch nog een zetpil geven voor de nacht?

Wat rot van het eten Malteser! :*
Wat slaapt, lijdt niet.... zegt onze huisarts. Mocht hij wakker worden, dan kun je altijd nog een zetpil geven.
pi_166993272
Ik hoop ook echt dat er een oplossing komt voor Twix en Wolk. Als in: dat ze de oorzaak vinden en beide kindjes in elk geval hun lijntjes vasthouden en niet nog meer afdwalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')