Behalve dat zichzelf progressief noemend Nederland deze lui knuffelt en de hand boven het hoofd houdt ipv hekelt, in tegenstelling tot de katholieken van enkele decennia geleden.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:30 schreef Gutmensch het volgende:
Net de katholieke kerk enkele decennia geleden.
Ja hoor daar hebben we hem weer: het 'maar-zij-doen-het-ook-argument'.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:30 schreef Gutmensch het volgende:
Ik knuffel geen enkele gelovige, ik vind iedereen die in een fictief opperwezen gelooft een enorme kneus.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Behalve dat zichzelf progressief noemend Nederland deze lui knuffelt en de hand boven het hoofd houdt ipv hekelt, in tegenstelling tot de katholieken van enkele decennia geleden.
Vandaar je eerste spasme in dit topic.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:34 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik knuffel geen enkele gelovige, ik vind iedereen die in een fictief opperwezen gelooft een enorme kneus.
De katholieke kerk ging nog wel verder met het grootschalige kindermisbruik.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:35 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Vandaar je eerste spasme in dit topic.
Open lekker je eigen topic over de katholieke kerk.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:37 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
De katholieke kerk ging nog wel verder met het grootschalige kindermisbruik.
Daarom vegen we de misstappen van anderen maar lekker onder het tapijt. Wel zo eerlijk.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:37 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Laten we vooral doorgaan over 'hullie' zodat we het niet over het daadwerkelijke onderwerp hoeven te hebben.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:37 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
En laat dat nu net zo kwalijk zijn aan de Islam.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:30 schreef Gutmensch het volgende:
Nee, dit is ook een kwalijke zaak, maar elke religie heeft gevaarlijke uitwassen en moet dus stevig aangepakt worden, ook de islam.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:38 schreef vaduz het volgende:
[..]
Daarom vegen we de misstappen van anderen maar lekker onder het tapijt. Wel zo eerlijk.
Oh die ga ik kijken ja.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zojuist gezien:
Undercover in de Deense moskee
Twee moslims doen zich voor als getrouwd stel. Ze komen oorspronkelijk niet uit Denemarken en blijven om veiligheidsredenen anoniem. Nadat ze drie maanden met een verborgen camera filmen in meerdere Deense moskeeën, gaan ze weer terug naar eigen land. Aanleiding voor de geheime missie zijn uitspraken van insider Ahmed Akkari. Hij is zelf ook moslim en hoort jarenlang bij de intieme kring van Deense imams. Drie jaar geleden neemt hij afstand van de fundamentele, politieke islam. Daarna klapt Akkari uit de school en waarschuwt dat veel moskeeën de integratie van moslims in Denemarken zouden belemmeren. In het openbaar verkondigen de woordvoerders juist dat ze hun volgelingen op het hart drukken dat mannen en vrouwen gelijk zijn. Maar volgens Akkari spreken de meeste imams met twee monden.
ZEMBLA INTERNATIONAAL onderzoekt wat zich afspeelt achter de poort van de Deense moskee.
Met de geheime camera maakt het undercover-stel opnames in acht van de ongeveer 150 Deense moskeeën. Twee staan bekend als gematigd. Als de vrouw vertelt dat haar man haar mishandelt, raden zeven van de acht religieuze leiders haar af om naar de politie te gaan. Ze wijzen de vrouw er zelfs op dat ze verplicht is om met haar man naar bed te blijven gaan. Eén van imams zegt dat kinderen vanaf tien jaar geslagen mogen worden als ze niet willen bidden. Een ander raadt het stel aan om zich te richten op de omgang met andere moslims, en niet naar een Deens verjaardagsfeest te gaan.
De prijswinnende reportage heeft tot veel ophef geleid in Denemarken. Als gevolg kondigt de Deense regering aan een lijst op stellen van ‘haatpredikers’, die openbaar wordt.
Mocht je hem gemist hebben. HIER TERUG TE KIJKEN: http://zembla.vara.nl/dos(...)-in-de-deense-moskee
----------------------------------------
Misschien wordt het tijd dat ze hier ook eens zoiets met verborgen camera's gaan doen, maar ja eigenlijk weten we het antwoord al dus waarom nog die moeite doen.
Verbaast me trouwens dat de NPO met zo'n docu komt.
Eerst een paar miljoen moslims importeren, dan aanpakken. Strak plan. Ben je toevallig een manager?quote:Op woensdag 23 november 2016 22:42 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, dit is ook een kwalijke zaak, maar elke religie heeft gevaarlijke uitwassen en moet dus stevig aangepakt worden, ook de islam.
Er stond zelfs VARA links bovenin de hoek van het beeld.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:39 schreef Rockefellow het volgende:
De NPO wordt mondjesmaat wakker.
Waarbij de islam er met kop en schouders bovenuit steekt.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:42 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, dit is ook een kwalijke zaak, maar elke religie heeft gevaarlijke uitwassen en moet dus stevig aangepakt worden, ook de islam.
Trap er niet in!quote:Op woensdag 23 november 2016 22:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Er stond zelfs VARA links bovenin de hoek van het beeld.
twitter:MaryMacMillan twitterde op woensdag 23-11-2016 om 22:08:59@ElMoroPuro Absoluut geen Wilders-aanhanger hier, maar wel erg geschrokken! En het ging hier over 'gematigde' moskeeën. #zembla reageer retweet
Geen onderbuik gevoel dus...quote:Op woensdag 23 november 2016 23:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
Jan Jaap de Ruiter, universitair docent van de Universiteit Tilburg, bevestigt aan Zembla dat de onthullingen uit de Deense undercoverreportage een beeld tonen dat ook in Nederland te zien is.
Maar natuurlijk, ze zijn allemaal fout maar nee het is de schuld van de mensen die het openbaar maken. Walgelijke mensen met hun woestijn ideologiequote:Vanuit de islamitische wereld wordt verontwaardigd gereageerd en gezegd dat TV2 met deze reportage alle moslims in kwaad daglicht zet.
In dit geval was het zelfs: 'maar-zij-deden-het-ook-enkele-decennia-geleden'.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:33 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Ja hoor daar hebben we hem weer: het 'maar-zij-doen-het-ook-argument'.
Idd zie ook affaire El-Moumni idd, die speelde nog voor 9/11 in NL, nog voor de doorbraak van Pim Fortuyn zelfs.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:30 schreef Lorde1 het volgende:
We weten toch al jaren dat dit soort onzin zich afspeeld in moskeeën.. Ze zullen nu wel weer gaan wijzen naar joden oid, hun schuld!!
Je weet niet of ie fictief is he. Wel behoorlijk waarschijnlijk. Ik ben dan ook atheist.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:34 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik knuffel geen enkele gelovige, ik vind iedereen die in een fictief opperwezen gelooft een enorme kneus.
Het is nep, het zijn acteurs?quote:Op donderdag 24 november 2016 01:59 schreef KomVissen het volgende:
propaganda, stap anders ee keer zelf een moskee binnen
Met verborgen camera opgenomen, dat heet onomstotelijk bewijs, maar jij ziet het liever als propaganda.quote:Op donderdag 24 november 2016 01:59 schreef KomVissen het volgende:
Zal ik je een beetje helpen anders sta je zo met lege handen?quote:Op donderdag 24 november 2016 01:59 schreef KomVissen het volgende:
Bedankt voor je hulp. Het is natuurlijk je eigen interpretatie van diverse zaken. Volg God mijn jongen, volg God.quote:Op donderdag 24 november 2016 02:11 schreef the-eye het volgende:
[..]
Zal ik je een beetje helpen anders sta je zo met lege handen?
Ik las ergens van iemand die zei dat het helemaal niets zegt want je weet helemaal niet hoeveel moslims achter deze imams staan. Misschien heb je er iets aan.
Daarna natuurlijk snel de racismekaart erbij pakken en benadrukken hoe slecht moslims het hier wel niet hebben.
edit: O je ging al die kant op. Dit zijn de uitzonderingen![]()
Ah ok. Jij verwacht dat iemand naar de wapens grijpt of onrealistische en populistische uitspraken gaat doen?quote:Op donderdag 24 november 2016 01:42 schreef the-eye het volgende:
Je hoort het downplayen door onze politici al in je hoofd galmen.
Klaver zal iets in de trant zeggen van: "Daar waar de wet wordt overtreden moet worden ingegrepen maar laten we nu niet alle moslims over één kam scheren.
Pechtold zal iets zeggen in de trant van: "Het is schokkend, laten we op Europees niveau hier tegen optreden. Ik pleit voor meer samenwerking tussen de inlichtingendiensten, een gezamenlijke aanpak
Rutte zal een onderzoek naar de toestand in Nederland willen afwachten.
Kuzu zal iets zeggen als "We zijn niet in Denemarken maar in Nederland en er is geen enkele aanwijzing dat dit in Nederlandse moskeeën voorkomt. Stemmingmakerij!"
Nee ik verwacht precies wat ik heb neergezet.quote:Op donderdag 24 november 2016 02:39 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ah ok. Jij verwacht dat iemand naar de wapens grijpt of onrealistische en populistische uitspraken gaat doen?
"Daar waar de wet wordt overtreden moet worden ingegrepen maar laten we nu niet alle moslims over één kam scheren". Wat staat er precies in de wet dan? Waar ligt de grens.quote:Op donderdag 24 november 2016 01:42 schreef the-eye het volgende:
Klaver zal iets in de trant zeggen van: "Daar waar de wet wordt overtreden moet worden ingegrepen maar laten we nu niet alle moslims over één kam scheren.
Pechtold zal iets zeggen in de trant van: "Het is schokkend, laten we op Europees niveau hier tegen optreden. Ik pleit voor meer samenwerking tussen de inlichtingendiensten, een gezamenlijke aanpak
Kuzu zal iets zeggen als "We zijn niet in Denemarken maar in Nederland en er is geen enkele aanwijzing dat dit in Nederlandse moskeeën voorkomt. Stemmingmakerij!"
Een moskee uit de docu krijgt geld via de ambassade van Quatar in Nederland. Nederland wil daar niets aan doen omdat er ook geld vanuit Nederland naar projecten voor bijvoorbeeld vrouwenrechten in moslimlanden gaatquote:Op donderdag 24 november 2016 02:43 schreef SlugGuts het volgende:
Alle banden die financieel kerken of moskee's beïnvloeden verbieden.
Laten vrouwen dat zelf uitzoeken daar. Geld sturen om daar die mensen anders te laten denken werkt niet. Hou op met bemoeien met andere landen. En andere landen moeten ook niet bemoeien hoe wij het hier doen.quote:Op donderdag 24 november 2016 02:52 schreef the-eye het volgende:
[..]
Een moskee uit de docu krijgt geld via de ambassade van Quatar in Nederland. Nederland wil daar niets aan doen omdat er ook geld vanuit Nederland naar projecten voor bijvoorbeeld vrouwenrechten in moslimlanden gaat
Je weet dat daarop slap geleuter komt dat we ons niet achter onze dijken moeten verstoppen en dat we een verplichting hebben om op te komen voor universele rechten en meer van dat slap gezeik terwijl je op je vingers kan natellen dat dit onze samenleving naar de sodemieter gaat helpen.quote:Op donderdag 24 november 2016 02:53 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Laten vrouwen dat zelf uitzoeken daar. Geld sturen om daar die mensen anders te laten denken werkt niet. Hou op met bemoeien met andere landen. En andere landen moeten ook niet bemoeien hoe wij het hier doen.
Universele rechten is voor elk land anders. Wij hebben hier vrouwen achter de ramen staan. Wij stoppen onze oma's en opa's in verzorgingshuizen en kijken niet meer naar ze om. Wij kopen hier massaal kleding uit landen waar mensen worden uitgebuit. Noord Korea, China, Rusland, Cuba enzovoorts zijn er heel veel zaken waar bij mij de nekharen overeind komen te staan. Echter moeten mensen uit die landen zelf in opstand komen.quote:Op donderdag 24 november 2016 02:57 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je weet dat daarop slap geleuter komt dat we ons niet achter onze dijken moeten verstoppen en dat we een verplichting hebben om op te komen voor universele rechten en meer van dat slap gezeik terwijl je op je vingers kan natellen dat dit onze samenleving naar de sodemieter gaat helpen.
Mee eens. Voor wat betreft die moskeeën lijkt me de oplossing trouwens ook niet geweldig moeilijk. Stop de financiering van buitenaf. Zorg zelf in elk land voor een (goed gecontroleerde) opleiding voor imams. Op elke moskee komt een imam die door het land zelf is opgeleid. Wil je daar niet mee instemmen? Jammer dan, moskee dicht.quote:Op donderdag 24 november 2016 03:02 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Universele rechten is voor elk land anders. Wij hebben hier vrouwen achter de ramen staan. Wij stoppen onze oma's en opa's in verzorgingshuizen en kijken niet meer naar ze om. Wij kopen hier massaal kleding uit landen waar mensen worden uitgebuit. Noord Korea, China, Rusland, Cuba enzovoorts zijn er heel veel zaken waar bij mij de nekharen overeind komen te staan. Echter moeten mensen uit die landen zelf in opstand komen.
Doe toch niet naïef door te denken dat wij hier wel even een gematigde islam zullen creëren itt de islam in de rest van de wereld.quote:Op donderdag 24 november 2016 10:25 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Mee eens. Voor wat betreft die moskeeën lijkt me de oplossing trouwens ook niet geweldig moeilijk. Stop de financiering van buitenaf. Zorg zelf in elk land voor een (goed gecontroleerde) opleiding voor imams. Op elke moskee komt een imam die door het land zelf is opgeleid. Wil je daar niet mee instemmen? Jammer dan, moskee dicht.
Precies. Tijd voor verandering dus.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:30 schreef Gutmensch het volgende:
De andere mogelijkheid is ze er allemaal uitflikkeren en dat is m.i. ook geen optie. De grenzen sluiten en het spul wat je hier hebt heropvoeden wel. Ook al zal daar zeker een aantal generaties overheen gaan.quote:Op donderdag 24 november 2016 10:39 schreef the-eye het volgende:
[..]
Doe toch niet naïef door te denken dat wij hier wel even een gematigde islam zullen creëren itt de islam in de rest van de wereld.
Er radicaliseren jongeren door internet. De basis is in hun opvoeding gelegd. Je kan dus heropvoeden wat je wil en je kan polder imams opleiden wat je wil. De volgende stappen heb je geen controle over.quote:Op donderdag 24 november 2016 10:48 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
De andere mogelijkheid is ze er allemaal uitflikkeren en dat is m.i. ook geen optie. De grenzen sluiten en het spul wat je hier hebt heropvoeden wel. Ook al zal daar zeker een aantal generaties overheen gaan.
In elk geval stoppen met het onder de noemer 'vluchtelingen/asielzoekers' allerlei kansloze onderlagen binnen te halen. Investeer dan in buitenlanders die wel direct hun eigen broek op houden en direct iets toevoegen.quote:Op donderdag 24 november 2016 10:48 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
De andere mogelijkheid is ze er allemaal uitflikkeren en dat is m.i. ook geen optie. De grenzen sluiten en het spul wat je hier hebt heropvoeden wel. Ook al zal daar zeker een aantal generaties overheen gaan.
Dat bedoelde ik eigenlijk ook. Verder ben ik trouwens ook voorstander van een regeling dat je op je 21e o.i.d. gewoon een paspoort kiest. Of je bent Nederlander, of je bent Marokkaan/Turk/Chinees of whatever. Hebben ze zoiets niet in Duitsland?quote:Op donderdag 24 november 2016 10:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In elk geval stoppen met het onder de noemer 'vluchtelingen/asielzoekers' allerlei kansloze onderlagen binnen te halen. Investeer dan in buitenlanders die wel direct hun eigen broek op houden en direct iets toevoegen.
Ik moest lachen......spijker op z'n kop.....quote:Op donderdag 24 november 2016 01:42 schreef the-eye het volgende:
Om daar dan het gelikte verkooppraatje te horen? Sorry, maar ik heb er geen behoefte aan om recht in mijn gezicht belogen en bedrogen te worden.......iets met zelfrespect en zo.quote:Op donderdag 24 november 2016 01:59 schreef KomVissen het volgende:
Ja en daarom voel je het nu niet meer als iemand een aanslag pleegt.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:37 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, dat is geen propaganda. Enerzijds omdat deze imams/leidsters ontzettend veel invloed hebben en hun gedrag daardoor enorm ernstige gevolgen heeft.quote:Op donderdag 24 november 2016 02:11 schreef KomVissen het volgende:
Dit stel heeft vast niet gesproken over die imaams die niet met dit soort onzin instemmen. Een meerderheid is dat, maar dat zenden ze niet uit. Het feit dat deze imaams dit hebben gezegd geloof ik wel, maar alleen hen een toneel geven is imo propaganda.
Alsjeblieft niet! Zelden zo'n smerige perverse rotzak gezien. Holleeder is er een schatje bij.quote:Op donderdag 24 november 2016 02:14 schreef KomVissen het volgende:
[..]
Bedankt voor je hulp. Het is natuurlijk je eigen interpretatie van diverse zaken. Volg God mijn jongen, volg God.
Verzinnen ze zo weer een list omheen.quote:Op donderdag 24 november 2016 02:43 schreef SlugGuts het volgende:
Alle banden die financieel kerken of moskee's beïnvloeden verbieden.
Dat hoeven we ook niet te creeeren.quote:Op donderdag 24 november 2016 10:39 schreef the-eye het volgende:
[..]
Doe toch niet naïef door te denken dat wij hier wel even een gematigde islam zullen creëren itt de islam in de rest van de wereld.
Die politici willen in dat geval de mogelijkheid onderzoeken om dit te kunnen aanpakken, dat wordt erg lastig als je de vrijheid van meningsuiting verder wil verruimen om de eigen politieke agenda te kunnen vertellen. Overigens is het ook vrij logisch dat de overheid met bewijs moet komen voordat men iets kan doen en daarnaast heb je natuurlijk nog de partijen die boven alles de vrijheid van godsdienst willen beschermen. Als je dit wil aanpakken zul je toch wat heilige huisjes moeten afbreken volgens mij want het is onmogelijk om zelf dingen te willen en hetzelfde bij anderen te verbieden.quote:Op donderdag 24 november 2016 01:42 schreef the-eye het volgende:
Kritisch zijn is goed, het kind met het badwater weggooien niet.quote:Op donderdag 24 november 2016 13:49 schreef Opkloter het volgende:
Water = nat
Oftewel, ongeveer iedereen weet dat het er zo aan toe gaat, maar stel je voor dat je kritisch bent, dat moeten we met z'n allen niet willen he.
"ja, vroeger werd kindermisbruik in de kerk ook goedgepraat" etc etc, dit soort drogredeneringen zie je ook in dit topic verschijnen.
We hebben het niet over de padvinderij. Door mensen undercover met verborgen camera's te laten infiltreren waarna ze voor hun veiligheid naar het buitenland moeten vertrekken zijn er nu bewijzen naar boven gekomen. En jij gelooft dat een vrouw uit zulke gesloten gemeenschappen, met kans op uitsluiting en alles kwijtraken, naar de politie zal stappen?quote:Op donderdag 24 november 2016 13:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat hoeven we ook niet te creeeren.
Wel moeten we onze grensen beter afbakenen. Dus bv eisen dat er alleen in het Nederlands gepreekt wordt en dat een beetje in de gaten houden. Waar het over de grens gaat ingrijpen.
Als bv een imam tegen een vrouw zegt ga niet naar de politie bij mishandeling dan is ingrijpen gerechtvaardigt. Die imam werkt dan mee aan een strafbaar feit, wordt medeplichtig eraan door het te weten, er niet alleen niets aan te doen, maar zelfs bij draagt aan het in stand houden. Die imam zou dan ook gewoon strafbaar gesteld moeten worden en die ruimte is er al in onze wetten, we moeten er alleen meer gebruik van maken.
Verder veel educatie. Mensen die hier nieuw binnen komen en mensen die hier wonen zouden moeten weten wat hun rechten en plichten zijn. Zouden moeten weten dat er bescherming is als je mishandeld wordt, zouden moeten weten dat je strafbaar bent als je mishandeld of eraan meewerkt dat in stand te houden.
De wegen naar hulp zouden bij iedereen bekend moeten zijn en daders (dus ook degene die helpen het in stand te houden) zouden actiever aangepakt moeten worden.
Dit kan allemaal zonder ook maar 1 verandering in de wetten, we hebben namelijk geen probleem met wetten die tekort schieten, we hebben een handhavingsprobleem.
Andere/nieuwe wetten zijn leuk en aardig, maar ook daarvoor moet er gehandhaafd worden. Dus zolang we dat handhavingsprobleem niet oplossen zal er niets opgelost worden.
Ik weet dat we het niet over de padvinderij hebben. Daarom ook dat ik zeg, eis dat preken in het Nederlands zijn, zorg voor controle.quote:Op donderdag 24 november 2016 13:54 schreef the-eye het volgende:
[..]
We hebben het niet over de padvinderij. Door mensen undercover met verborgen camera's te laten infiltreren waarna ze voor hun veiligheid naar het buitenland moeten vertrekken zijn er nu bewijzen naar boven gekomen. En jij gelooft dat een vrouw uit zulke gesloten gemeenschappen, met kans op uitsluiting en alles kwijtraken, naar de politie zal stappen?
Vergelijk het maar met onze gristenen waar incest en misbruik jarenlang onder de pet kon worden gehouden en men zelfs nu de vuile was liever binnenhoudt
Ik geloof meer in een moslim onvriendelijk klimaat met als doel dat achterlijke circus weg te krijgen. Mensen kunnen hier welkom zijn maar hun achterlijke ideologie die er op uit is de westerse waarden om zeep te helpen mogen ze laten waar die hoort. We don't need itquote:Op donderdag 24 november 2016 14:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik weet dat we het niet over de padvinderij hebben. Daarom ook dat ik zeg, eis dat preken in het Nederlands zijn, zorg voor controle.
En hoe hebben we dat bij die christenen opgelost? Door controle en handhaving.
Lost dat alle ellende op die er bestaat onder dat dak, nee, maar dat als doel hebben is pas echt naief zijn, dat is namelijk niet mogelijk. Iemand die niet geholpen wil worden kunnen helpen is niet mogelijk. Je moet zorgen dat de deur openstaat, dat ze die deur weten te vinden en dat misstanden zoveel mogelijk aangepakt worden zodat mensen ook door die deur durven te gaan.
Welke manier denk jij dan dat beter is en hoe zie je het voor je dat dat wel gaat werken zonder serieuze handhaving? Handhaving is echt de sleutel, welke manier van aanpak je ook wil.
En hoe ga je dat doen zonder handhaving? Want dat was de eigenlijke vraag.quote:Op donderdag 24 november 2016 14:09 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik geloof meer in een moslim onvriendelijk klimaat met als doel dat achterlijke circus weg te krijgen. Mensen kunnen hier welkom zijn maar hun achterlijke ideologie die er op uit is de westerse waarden om zeep te helpen mogen ze laten waar die hoort. We don't need it
geen islamitisch onderwijsquote:Op donderdag 24 november 2016 14:11 schreef erodome het volgende:
[..]
En hoe ga je dat doen zonder handhaving? Want dat was de eigenlijke vraag.
Jawel hoor. Zelfde verhaal, onlangs nog bij Undercover in Nederland.quote:Op donderdag 24 november 2016 02:49 schreef SlugGuts het volgende:
We zijn niet in Denemarken maar in Nederland en er is geen enkele aanwijzing dat dit in Nederlandse moskeeën voorkomt.
Ik snap ook niet dat mensen hierdoor verrast zijn. Wat die vent vertelde over het stenigen van overspelige vrouwen en wat andere imams zeggen over het van torens gooien van homo's, staat gewoon allemaal in de koran en andere islamitische geschriften. Bovendien is 1 van de disclaimers van de islam dat wat er in de koran staat het letterlijke woord van god is en aan de tekst van de andere geschriften zullen ook weinigen twijfelen. Dus waarom zouden moslims genuanceerder denken over bovengenoemde vrouwensteniging of homovliegles? Bovendien is een ieder die de teksten gaat nuanceren of anders gaat uitleggen gevaarlijk bezig, dergelijke geintjes hebben diversen al letterlijk de ketterse kop gekost.quote:Op donderdag 24 november 2016 13:38 schreef Dakterras het volgende:
Aflevering gezien, toch wel schrikbarend maar aan de andere kant ook niet echt verrast. Moslims moeten ons ongelovige honden niet.
Heeft geen zin. Valt namelijk niet te controleren, laat staan te handhaven. Precies zoals jij dat zelf ook al aangeeft. Daarmee vervalt ook de relevantie van de rest van je post.quote:Op donderdag 24 november 2016 13:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat hoeven we ook niet te creeeren.
Wel moeten we onze grensen beter afbakenen. Dus bv eisen dat er alleen in het Nederlands gepreekt wordt en dat een beetje in de gaten houden. Waar het over de grens gaat ingrijpen.
Als bv een imam tegen een vrouw zegt ga niet naar de politie bij mishandeling dan is ingrijpen gerechtvaardigt. Die imam werkt dan mee aan een strafbaar feit, wordt medeplichtig eraan door het te weten, er niet alleen niets aan te doen, maar zelfs bij draagt aan het in stand houden. Die imam zou dan ook gewoon strafbaar gesteld moeten worden en die ruimte is er al in onze wetten, we moeten er alleen meer gebruik van maken.
Verder veel educatie. Mensen die hier nieuw binnen komen en mensen die hier wonen zouden moeten weten wat hun rechten en plichten zijn. Zouden moeten weten dat er bescherming is als je mishandeld wordt, zouden moeten weten dat je strafbaar bent als je mishandeld of eraan meewerkt dat in stand te houden.
De wegen naar hulp zouden bij iedereen bekend moeten zijn en daders (dus ook degene die helpen het in stand te houden) zouden actiever aangepakt moeten worden.
Dit kan allemaal zonder ook maar 1 verandering in de wetten, we hebben namelijk geen probleem met wetten die tekort schieten, we hebben een handhavingsprobleem.
Andere/nieuwe wetten zijn leuk en aardig, maar ook daarvoor moet er gehandhaafd worden. Dus zolang we dat handhavingsprobleem niet oplossen zal er niets opgelost worden.
En juist daarom hoort de Islam niet thuis in onze vrije samenleving, het staat er namelijk haaks op.quote:Op donderdag 24 november 2016 14:18 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat mensen hierdoor verrast zijn. Wat die vent vertelde over het stenigen van overspelige vrouwen en wat andere imams zeggen over het van torens gooien van homo's, staat gewoon allemaal in de koran en andere islamitische geschriften. Bovendien is 1 van de disclaimers van de islam dat wat er in de koran staat het letterlijke woord van god is en aan de tekst van de andere geschriften zullen ook weinigen twijfelen. Dus waarom zouden moslims genuanceerder denken over bovengenoemde vrouwensteniging of homovliegles? Bovendien is een ieder die de teksten gaat nuanceren of anders gaat uitleggen gevaarlijk bezig, dergelijke geintjes hebben diversen al letterlijk de ketterse kop gekost.
En hoe doe je dat zonder handhaving?quote:Op donderdag 24 november 2016 14:17 schreef the-eye het volgende:
[..]
geen islamitisch onderwijs
geen islam uitingen in het openbaar en op de werkplek
geen nieuwe moskeeën en elke moskee die maar even buiten de pot piest sluiten
geen nieuwe islamieten het land in
geen uitzonderingsposities in het bedrijfsleven voor islamieten.
etc, etc..
Hoe wil jij gaan handhaven?quote:Op donderdag 24 november 2016 14:49 schreef erodome het volgende:
[..]
En hoe doe je dat zonder handhaving?
Klopt er valt weinig aan te doen, uitgezonderd gewoon minder moslims binnenhalen en criminele exemplaren met een dubbele nationaliteit de deur uit flikkeren (wat verder los staat van het moslim zijn, iedereen met een dubbele nationaliteit die zich misdraagt moet je zonder meer de grens over flikkeren)quote:Op donderdag 24 november 2016 14:21 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Heeft geen zin. Valt namelijk niet te controleren, laat staan te handhaven. Precies zoals jij dat zelf ook al aangeeft. Daarmee vervalt ook de relevantie van de rest van je post.
Tenzij de scheiding tussen kerk en staat wordt opgeheven, maar dan zijn we denk ik nog verder van huis, valt er helemaal niets aan te doen.
Heb ik al beschreven.quote:
Het is een kwestie van even de schouders er onder. Daar hoeven echt geen moeilijke fratsen voor uitgehaald te worden. Gewoon een korte periode van herstructurering.quote:Op donderdag 24 november 2016 14:49 schreef erodome het volgende:
[..]
En hoe doe je dat zonder handhaving?
Mensen die een aanvraag doen hier binnen te komen screenen vind ik trouwens ook een zeer goed idee. Botst dat teveel met hoe het hier werkt dan vind ik dat er best geweigerd mag worden.quote:Op donderdag 24 november 2016 15:43 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Klopt er valt weinig aan te doen, uitgezonderd gewoon minder moslims binnenhalen en criminele exemplaren met een dubbele nationaliteit de deur uit flikkeren (wat verder los staat van het moslim zijn, iedereen met een dubbele nationaliteit die zich misdraagt moet je zonder meer de grens over flikkeren)
Juist.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Behalve dat zichzelf progressief noemend Nederland deze lui knuffelt en de hand boven het hoofd houdt ipv hekelt, in tegenstelling tot de katholieken van enkele decennia geleden.
Dan zal er eerst wel een rechtsgeldig document moeten liggen met wat er precies met onze wet en cultuur botst want de gemiddelde Nederlander daagt de eigen wet en cultuur ook graag uit. Daarnaast zal het allemaal vrij subjectief worden. Dus... mocht je een geniaal plan hebben, laat ons er eerst ff op schieten.quote:Op donderdag 24 november 2016 15:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Mensen die een aanvraag doen hier binnen te komen screenen vind ik trouwens ook een zeer goed idee. Botst dat teveel met hoe het hier werkt dan vind ik dat er best geweigerd mag worden.
Waar slaat deze reactie nu precies op?quote:Op woensdag 23 november 2016 22:30 schreef Lorde1 het volgende:
We weten toch al jaren dat dit soort onzin zich afspeeld in moskeeën.. Ze zullen nu wel weer gaan wijzen naar joden oid, hun schuld!!
Hoe kun jij inschatten wat een gemiddelde moslim denkt?quote:Op woensdag 23 november 2016 22:40 schreef RAVW het volgende:
Ik bedacht me net , hoe zou een gemiddelde moslim naar dit soort programma's kijken ...
die zullen denken waarom zenden die ongelovige honden dit uit
dit is toch normaal ..... dus die zullen dit wel vreemd vinden waarom het zo opgenomen word .
Je verwacht een heldere uitleg?quote:Op donderdag 24 november 2016 17:24 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Waar slaat deze reactie nu precies op?
LoL die mannen waren niet gematigd.quote:Op donderdag 24 november 2016 00:24 schreef Ryan3 het volgende:
Paar dagen geleden, op zondag meen ik, werd die docu over de Erdogan-aanhang in NL uitgezonden bij Tegenlicht (VPRO-NL). http://www.vpro.nl/progra(...)rdogans-aanhang.html
Er zat een klein stukje in waarbij duidelijk wordt hoe ook zogenaamde "gematigde moslims" in deze materie staan. De taxichauffeur die een aanklacht had ingediend tegen Ebru Umar gaat op gegeven moment een kopje soep eten in een uitbating en knoopt een gesprek aan met 4 Marokkaanse knapen die een tafeltje verder gezellig wat zitten te eten. En terwijl dat gesprek dat over de mislukte coup ging, vorderde zegt de Marokkaan, die van die 4 eigenlijk steeds aan het woord is, het volgende: wij hebben de perfecte religie gekregen van onze schepper (of gelijke terminologie) en dus mag ons niets in de weg gelegd worden (c.q. woorden met zelfde inhoud). Dit besef, indien zich dit ontwikkelt, kan natuurlijk veel van het soort verschijnselen verklaren zoals in deze documentaire en allerlei andere verschijnselen en hoe men dan reageert als deze verschijnselen aan het licht worden gebracht.
De taxichauffeur zelf, ondanks dat hij een aanklacht had ingediend (in Turkije) tegen Umar, stond er trouwens wel een stuk gematigder en pragmatischer in, maar dat pragmatisme werd duidelijk bekritiseerd met verwijzing naar de perfecte godsdienst de islam dus.
Doe je dat ook bij orthodoxe Christenen en Joden?quote:Op donderdag 24 november 2016 14:17 schreef the-eye het volgende:
[..]
geen islamitisch onderwijs
geen islam uitingen in het openbaar en op de werkplek
geen nieuwe moskeeën en elke moskee die maar even buiten de pot piest sluiten
geen nieuwe islamieten het land in
geen uitzonderingsposities in het bedrijfsleven voor islamieten.
etc, etc..
Niet van jou.quote:Op donderdag 24 november 2016 17:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je verwacht een heldere uitleg?
Wordt je daar serieus nou niet erg moe van, dat constante bagatelliseren door meteen naar een ander te wijzen?quote:Op woensdag 23 november 2016 22:37 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Zodra christenen en Joden dezelfde overlast veroorzaken in de wereld als moslims wel ja. Scientologie is ook verboden in veel landen, die onderdrukken geen vrouwen, doden niet in de naam van hun god en misbruiken de racisme kaart niet in elke discussie, en de islam mag wel blijven bestaan. Weg ermee, is de wereld veel beter af.quote:Op donderdag 24 november 2016 17:30 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Doe je dat ook bij orthodoxe Christenen en Joden?
Hmm... ik denk dat die al in een hoek gedreven zijn en zich koest houden maar ik sta daar niet onwelwillend tegenover. Wat vind jij?quote:Op donderdag 24 november 2016 17:30 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Doe je dat ook bij orthodoxe Christenen en Joden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |