Waarom Wilders zijn collega-politici het proces in wilde slepen, wordt niet nader toegelicht in de papieren. Duidelijk is wel dat juist deze mensen fel afstand namen van Wilders' uitlatingen. Rutte zei dat hij een 'vieze smaak' in de mond kreeg van de uitspraken, terwijl ze voor Asscher reden waren een 'stemadvies' te geven om af te zien van de PVV. Opstelten ('walgelijke uitspraken'), Timmermans ('verwerpelijk') en Plasterk ('afschuwelijke scène') haalden evenzeer uit.quote:''Dan is er geen premier die er schande van spreekt''
Geert Wilders
In alles wil de PVV-leider de rechtbank gaan overtuigen dat z'n uitspraken niet uit de lucht kwamen vallen. Het past in een trend van zijn beweringen over immigranten, het had 'contextuele factoren'. Knoops zal aandacht vragen voor ' het economische, sociale en politieke klimaat waarin de uitlating wordt gedaan'.quote:
''De heer Wilders komt het recht toe om zijn politieke uitspraken te voorzien van de juiste context waarin zij geplaatst moeten worden''
Geert Jan Knoops
Veiligheid familiequote:De goede rechtsgang wordt gemankeerd doordat deskundigen zich niet vrij achten te rapporteren
Geert-Jan Knoops
Jawel hoor want zijn uitspraak ging niet over gedrag maar over een groep mensen en hij wou aanzetten tot discriminatie:quote:Op woensdag 23 november 2016 15:24 schreef Infection het volgende:
[..]
Dan heeft Wilders zijn uitspraak dat ook niet, punt.
Van welk land?quote:Op woensdag 23 november 2016 15:30 schreef frietenstamp het volgende:
Knoops![]()
Dit is de dag dat Wilders president werd
Het gaat om de vrijheid van meningsuiting, dat je mag blijven zeggen wat je wilt, wat in je opkomt.quote:Op woensdag 23 november 2016 15:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Zoveel aandacht voor 5000 euro.
Mooi man. Heb je anders maar 20 seconden NPO voor.quote:Op woensdag 23 november 2016 15:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Zoveel aandacht voor 5000 euro.
Daar gaat het zeker niet over. Het gaat om de strafwetsartikelen die groepsbelediging en aanzetten tot haat/discriminatie strafbaar stellen en hun toepassing bij politici.quote:Op woensdag 23 november 2016 15:36 schreef Nober het volgende:
[..]
Het gaat om de vrijheid van meningsuiting, dat je mag blijven zeggen wat je wilt, wat in je opkomt.
Dat is inderdaad wat Greet graag wil doen geloven, dat hij als nobele voorvechter van het vrije woord monddood wordt gemaakt door de schijnheilige elite en dat het vrije woord, het hoogste ideaal, hier ter plekke de nek wordt omgedraaid door islamknuffelende wegkijkers.quote:Op woensdag 23 november 2016 15:36 schreef Nober het volgende:
[..]
Het gaat om de vrijheid van meningsuiting, dat je mag blijven zeggen wat je wilt, wat in je opkomt.
Moet je de start van dit proces even terugkijken. De koppen die ze trekken. De vooringenomenheid werd niet eens verborgen gehouden!quote:Op woensdag 23 november 2016 15:40 schreef Infection het volgende:
Wat een verschrikkelijk zure hoofden hebben die rechters eigenlijk.
Dit is ook gewoon bizar ja.quote:Op woensdag 23 november 2016 15:42 schreef xpompompomx het volgende:
Een Wilders die zijn mond vol heeft over het vrije woord is natuurlijk wel een gotspe:
[ afbeelding ]
Waar snoert hij iemand anders de mond dan? In tegenstelling tot wat er nu met hem gebeurt.quote:Op woensdag 23 november 2016 15:42 schreef xpompompomx het volgende:
Een Wilders die zijn mond vol heeft over het vrije woord is natuurlijk wel een gotspe:
[ afbeelding ]
Het gaat er dit soort figuren vooral om dat ze ongestoord hun racistische ellende de vrije loop willen kunnen laten.quote:Op woensdag 23 november 2016 15:42 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Hij riep toch ook op om de hooivork en fakkels van stal te halen richting een professor?quote:Op woensdag 23 november 2016 15:45 schreef Infection het volgende:
[..]
Waar snoert hij iemand anders de mond dan? In tegenstelling tot wat er nu met hem gebeurt.
Goedkopere reclame op tv is niet mogelijk.quote:Op woensdag 23 november 2016 15:59 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Geertje![]()
Gratis campagne voeren![]()
Wat heb ik nou gedaanquote:Op woensdag 23 november 2016 16:01 schreef Ludachrist het volgende:
De hele wereld is tegen Geert. Arme man.
Alsof die het erom doet hequote:Op woensdag 23 november 2016 16:01 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Goedkopere reclame op tv is niet mogelijk.
Daar komt het wel op neer.quote:Op woensdag 23 november 2016 15:59 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Geertje![]()
5000 euroquote:Op woensdag 23 november 2016 15:59 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Geertje![]()
Dat is ook de hele bedoeling van deze speech. Het is een rechtszaak tegen hem. Hij moet zichzelf verdedigen.quote:Op woensdag 23 november 2016 16:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hij zit alleen maar in de slachtofferrol
Vind je? 'Ze zijn gemeen het is een complot de ivoren toren open je ogen mensen ik word kaltgestellt waarom mag ik geen hattrick maken?'.quote:
Het is schijnheilig en hypocriet.quote:Op woensdag 23 november 2016 16:04 schreef Infection het volgende:
[..]
Dat is ook de hele bedoeling van deze speech. Het is een rechtszaak tegen hem. Hij moet zichzelf verdedigen.
De PVV bestaat altijd al bij de gratie van de slachtofferrol.quote:Op woensdag 23 november 2016 16:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hij zit alleen maar in de slachtofferrol
RTL -> NOS altijd.quote:Op woensdag 23 november 2016 16:05 schreef Infection het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)oces-geert-wilders-0
Want?quote:Op woensdag 23 november 2016 16:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is schijnheilig en hypocriet.
Alleen al de tweet gister over Sylvana. Hij heeft het absolute recht om zijn mening te uiten maar dat gunt hij andere niet.quote:
Linkje naar desbetreffende topics? Google levert niks op.quote:Op woensdag 23 november 2016 16:06 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Wel gelijk met dat stuk over Rutte, zo gaat het wel, links roept dat hij kleine kinderen wil uitzetten, en op FOK zie je de topics verschijnen van links policor volk welke schreeuwt dat Wilders kleine kinderen wil uitzetten.
Waar gunt hij haar geen vrijheid van meningsuiting dan? Hij geeft alleen aan het niet eens te zijn met haar mening.quote:Op woensdag 23 november 2016 16:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Alleen al de tweet gister over Sylvana. Hij heeft het absolute recht om zijn mening te uiten maar dat gunt hij andere niet.
uhuh :pquote:Op woensdag 23 november 2016 16:08 schreef Infection het volgende:
[..]
Waar gunt hij haar geen vrijheid van meningsuiting dan? Hij geeft alleen aan het niet eens te zijn met haar mening.
Over veroordeelde mensen in politieke partijen gesproken, en over politici die zelfs in hun actieve politieke carriere crimineel zijn, zag ik laatst een lijstje, meen in Vrij Nederland.quote:Op woensdag 23 november 2016 15:35 schreef Wespensteek het volgende:
Het scheelt voor Wilders wel dat de PVV geen problemen heeft met veroordeelde mensen, zou hij deze zaak al voorzien hebben toen hij Lucassen handhaafde in de fractie.
Ja, het zou verboden moeten worden dat mensen een aanklacht indienen.quote:Op woensdag 23 november 2016 16:11 schreef Infection het volgende:
[..]
Niet zo gek ook met zo'n achterlijke rechtstaat.
Het zou verboden moeten worden om een proces op deze manier te voeren. Rechters die zeggen dat Marokkanen een 'ras' zijn en dus Wilders proberen te vervolgen voor racisme.quote:Op woensdag 23 november 2016 16:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, het zou verboden moeten worden dat mensen een aanklacht indienen.
Zal wel weer een verzinsel zijn. Zo riep hij een tijdje terug ook dat-ie na jaren discussiëren op Fok! waarbij hij de nuance zelf was uiteindelijk verbitterd is geraakt door het alsmaar door ridiculiseren van links wat maar nooit inhoudelijk kon reageren op de argumenten die die gaf.quote:Op woensdag 23 november 2016 16:08 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Linkje naar desbetreffende topics? Google levert niks op.
Hier de link naar het bedoeld artikel, er staan, als je googelt, meerdere van dit soort artikelen:quote:Op woensdag 23 november 2016 16:11 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Over veroordeelde mensen in politieke partijen gesproken, en over politici die zelfs in hun actieve politieke carriere crimineel zijn, zag ik laatst een lijstje, meen in Vrij Nederland.
Ze zaten er nagenoeg allemaal bij, de grotere partijen. Met als koploper de ... VVD
Rechters hebben altijd zure hoofden. Volgens mij is dat gewoon een vereiste om rechter te kunnen worden.quote:Op woensdag 23 november 2016 16:13 schreef Infection het volgende:
Wat een zure hoofden hebben die rechters.
Fixed.quote:Op woensdag 23 november 2016 16:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, het zou verboden moeten worden dat aanklachten geronseld worden.
Daar is jurisprudentie overquote:Op woensdag 23 november 2016 16:13 schreef Infection het volgende:
[..]
Het zou verboden moeten worden om een proces op deze manier te voeren. Rechters die zeggen dat Marokkanen een 'ras' zijn en dus Wilders proberen te vervolgen voor racisme.
http://www.art1.nl/artikel/1457-Strafrechtartikelenquote:Het begrip ras wordt naar vaste jurisprudentie ruim uitgelegd. "Ras" houdt ook in huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming. Ook begrippen als "buitenlanders", "vreemdelingen" en "asielzoekers" kunnen onder het begrip vallen.
Mensen moeten lezen wat ze tekenen.quote:
Geen volledige bingo. Zonde.quote:Op woensdag 23 november 2016 14:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat lijkt mij onwaarschijnlijk, maar ik denk dat zijn fans er van zullen smullen. Vrijheid van meningsuiting, ik laat mij de mond niet snoeren, politiek proces, scheiding der machten, islam, wegkijkers en de elite vul ik in op de bingokaart.
Waarom niet gelijk vandaag, scheelt weer wat duizenden euro`s, poppenkast om niksquote:Op woensdag 23 november 2016 16:17 schreef Infection het volgende:
9 december om 11:00 uur de uitspraak.
Zo doorzichtig.quote:"Vergeet u niet als over mij oordeelt, u niet alleen een oordeel velt over mij, maar ook over miljoenen mensen die het met mij eens zijn." Dat zei Geert Wilders zojuist in de rechtbank in de rechtszaak over de 'minder Marokkanen'-uitspraak.
Volgens Wilders spreekt hij al jaren namens 'de gewone Nederlanders'. "Zij hebben mij gekozen om te zeggen wat zij denken. Ik doe dat vol overgave en passie."
Hoezo "zelfs"? Op politiek gebied sta je bekend als een van de grootste mafklappers van het forum. Het verbaast me juist dat je het niet al hebt gedaan.quote:Op woensdag 23 november 2016 17:34 schreef SeLang het volgende:
Volgens mij is die ¤5000 goed besteed geld. Als hij wordt veroordeeld dan wordt het bijna je plicht om op Wilders te gaan stemmen. Zelfs ik ga dan overwegen om op de PVV te stemmen.
Waarom wordt het je plicht om op Wilders te stemmen als hij veroordeeld wordt?quote:Op woensdag 23 november 2016 17:34 schreef SeLang het volgende:
Volgens mij is die ¤5000 goed besteed geld. Als hij wordt veroordeeld dan wordt het bijna je plicht om op Wilders te gaan stemmen. Zelfs ik ga dan overwegen om op de PVV te stemmen.
Goede reden, jouw grote droom moet dan wel stemmen op Holleeder zijn.quote:Op woensdag 23 november 2016 17:34 schreef SeLang het volgende:
Is deze persoonlijke aanval nog ergens op gebaseerd, of lul je weer uit je giftige nekje?quote:Op woensdag 23 november 2016 17:36 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hoezo "zelfs"? Op politiek gebied sta je bekend als een van de grootste mafklappers van het forum. Het verbaast me juist dat je het niet al hebt gedaan.
Hey, je post nog. Dacht bijna dat je met fok gestopt was.quote:Op woensdag 23 november 2016 17:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is deze persoonlijke aanval nog ergens op gebaseerd, of lul je weer uit je giftige nekje?
Dit is ook wel een persoonlijke aanval eigenlijkquote:Op woensdag 23 november 2016 17:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is deze persoonlijke aanval nog ergens op gebaseerd, of lul je weer uit je giftige nekje?
Nee hoor, ik probeer alleen vervelio's als jij een beetje te vermijden.quote:Op woensdag 23 november 2016 17:39 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hey, je post nog. Dacht bijna dat je met fok gestopt was.
Door me te citeren?quote:Op woensdag 23 november 2016 17:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee hoor, ik probeer alleen vervelio's als jij een beetje te vermijden.
Nou ja, met "zelfs ik ga dan op de PVV stemmen" maak je als Selang zijnde natuurlijk wel een beetje een rare indruk.quote:Op woensdag 23 november 2016 17:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Door te vragen of je sneertjes nog ergens op gebaseerd zijn.quote:
Iemand direct aanspreken is een weinig succesvolle methode om iemand te vermijden hoor.quote:Op woensdag 23 november 2016 17:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Door te vragen of je sneertjes nog ergens op gebaseerd zijn.
Ik vind het wat zorgelijk dat hij vindt dat het je plicht is om op de PVV te stemmen als hij veroordeeld wordt.. Gebaseerd op... Vrijheid van meningsuiting dat ontnomen wordt? Dit in combinatie met: Als je niet gestemd hebt op een flauwekulreferendum heb je geen recht van spreken.quote:Op woensdag 23 november 2016 17:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nou ja, met "zelfs ik ga dan op de PVV stemmen" maak je als Selang zijnde natuurlijk wel een beetje een rare indruk.
Ga je nog ergens inhoudelijk op in, of kom je alleen trollen?quote:Op woensdag 23 november 2016 17:42 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Iemand direct aanspreken is een weinig succesvolle methode om iemand te vermijden hoor.
Je zegt zelf tegen mij dat je me vermijdt. Dergelijke paradoxale posts zijn toch wat getroll is? Ik volg je niet hoor.quote:Op woensdag 23 november 2016 17:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ga je nog ergens inhoudelijk op in, of kom je alleen trollen?
Zit 'm net te kijken, 't kan het ook wel brengen hoor ....quote:
Ontopic blijven is duidelijk teveel gevraagd voor je. Niet trollen blijkbaar ook.quote:Op woensdag 23 november 2016 17:51 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je zegt zelf tegen mij dat je me vermijdt. Dergelijke paradoxale posts zijn toch wat getroll is? Ik volg je niet hoor.
Zit ook nu te kijken. Geweldig! Wat een powerspeech. Bam, bam, bam, en het gaat maar door.quote:Op woensdag 23 november 2016 17:56 schreef Jian het volgende:
[..]
Zit 'm net te kijken, 't kan het ook wel brengen hoor ....
Beetje gepikeerd doen omdat je je de SC uit liet jagen, kom nou.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ontopic blijven is duidelijk teveel gevraagd voor je. Niet trollen blijkbaar ook.
Blijf lekker daar dan kunnen we het hier over inhoudelijke zaken hebben zonder jouw kinderachtige sneertjes.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:09 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Beetje gepikeerd doen omdat je je de SC uit liet jagen, kom nou.Niet zo dramatisch aanstellen joh.
Zou het? Hij zit toch al jaren in meer of mindere mate in die hoek? Perrin die stelt GL te stemmen is in die zin verwonderlijkerquote:Op woensdag 23 november 2016 17:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nou ja, met "zelfs ik ga dan op de PVV stemmen" maak je als Selang zijnde natuurlijk wel een beetje een rare indruk.
Mad.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Blijf lekker daar dan kunnen we het hier over inhoudelijke zaken hebben zonder jouw kinderachtige sneertjes.
Kaas en ik gaan geen antwoorden krijgen van SeLang op de door ons gestelde vragen. Doet hij ook wel vaker herinner ik me nog van het Brexit forum. Als hij zich weer eens klemgeluld heeft gewoon iedereen die hem daarop aanspreekt negeren.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zou het? Hij zit toch al jaren in meer of mindere mate in die hoek? Perrin die stelt GL te stemmen is in die zin verwonderlijker
Gebruikelijke methode inderdaad.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Kaas en ik gaan geen antwoorden krijgen van SeLang op de door ons gestelde vragen. Doet hij ook wel vaker herinner ik me nog van het Brexit forum. Als hij zich weer eens klemgeluld heeft gewoon iedereen die hem daarop aanspreekt negeren.
Waarom? Is het zo verbazingwekkend dat een haatzaaiende politicus hier een eerlijk proces krijgt?quote:Op woensdag 23 november 2016 18:19 schreef frietenstamp het volgende:
Het betoog van Knoops en deze speech van Wilders moeten worden voorzien van Engelse ondertiteling en via social media over de wereld verspreid. Iedereen moet weten wat hier gaande is.
Nou, je hebt de komende paar uur wat te doen dus. Succes. Of zoals de Engelsen zeggen: Good Luck!quote:Op woensdag 23 november 2016 18:19 schreef frietenstamp het volgende:
Het betoog van Knoops en deze speech van Wilders moeten worden voorzien van Engelse ondertiteling en via social media over de wereld verspreid. Iedereen moet weten wat hier gaande is.
Of gewoon steeds vragen stellen natuurlijk. Dan hoef je je nooit te verantwoorden.quote:
Sommige politici moeten dure zendtijd op de TV kopen, Wilders krijgt het bijna gratis.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:36 schreef 2dope het volgende:
Ik krijg net wat fragmenten mee van dat flutbetoogje van Wilders. Wat een laffe haas is het toch ookProces bijwonen en vragen beantwoorden ho maar, maar zodra hij ff mag ranten zonder dat iemand hem tegen kan spreken dan durft 'ie wel.
Of hij dat mag is natuurlijk precies de vraag waar dit proces over gaat.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:36 schreef 2dope het volgende:
Ik krijg net wat fragmenten mee van dat flutbetoogje van Wilders. Wat een laffe haas is het toch ookProces bijwonen en vragen beantwoorden ho maar, maar zodra hij ff mag ranten zonder dat iemand hem tegen kan spreken dan durft 'ie wel.
Dat vind ik wel terecht. Een bijdrage in de waarheidsvinding hoeft hij sowieso niet te leveren, maar daar was ook niet echt behoefte aan. Bovendien is het geen discussie, bij de vorige rechtszaak wilde de president ook nog enthousiast in discussie gaan, maar het slaat natuurlijk nergens op om te gaan discussieren met iemand die je in de gevangenis gooit als je standpunt hem niet bevalt (daarvoor was een wraking dan ook wél op zijn plaats geweest, maar ja, Moszkowicz is een beetje traag van begrip).quote:Op woensdag 23 november 2016 18:36 schreef 2dope het volgende:
Uiteraard, we weten allemaal dat Wilders publieke debatten uit de weg gaat, want dan moet je op argumenten winnen in plaats van alleen stoere oneliners strooien. Lang leve de monoloog.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sommige politici moeten dure zendtijd op de TV kopen, Wilders krijgt het bijna gratis.
Ach, het was wel een geslaagde rant. Zal een boel mensen aanspreken.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:36 schreef 2dope het volgende:
Ik had het daadwerkelijk classy gevonden als Wilders gewoon écht het hele proces had genegeerd c.q. naast zich neer zou leggen, zoals hij steeds belooft te zullen doen. Maar nee, keer op keer moet hij benadrukken dat het een farce is, een nepproces, een poppenkast, een aanfluiting.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat vind ik wel terecht. Een bijdrage in de waarheidsvinding hoeft hij sowieso niet te leveren, maar daar was ook niet echt behoefte aan. Bovendien is het geen discussie, bij de vorige rechtszaak wilde de president ook nog enthousiast in discussie gaan, maar het slaat natuurlijk nergens op om te gaan discussieren met iemand die je in de gevangenis gooit als je standpunt hem niet bevalt (daarvoor was een wraking dan ook wél op zijn plaats geweest, maar ja, Moszkowicz is een beetje traag van begrip).
Meh, ik heb niet echt iets nieuws gehoord ten opzichte van zijn standaard riedeltjes in de kamer (of op Twitter).quote:Op woensdag 23 november 2016 18:44 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ach, het was wel een geslaagde rant. Zal een boel mensen aanspreken.
Een populist die doet wat ie belooft zou ook wel iets nieuws zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:49 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik had het daadwerkelijk classy gevonden als Wilders gewoon écht het hele proces had genegeerd c.q. naast zich neer zou leggen, zoals hij steeds belooft te zullen doen.
Zo zijn de VS natuurlijk ontstaan... al het uitschot van Europa op de boot zetten.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:53 schreef frietenstamp het volgende:
Europa is verdeeld en de USA is verdeeld. Kunnen we niet gewoon partnerruil doen? Ik wil graag switchen met een Trump-fearing SJW en ben ervan overtuigd dat die nu suicidale SJW hier dolgelukkig zal worden met de gutmenschen en hun vriendjes.
Religieuze vrijheid vonden ze ook een reden om te vertrekken naar de VS, helaas hebben ze nu Trump en zijn ultraconservatieve gristelijke rakkers die daar allemaal niks mee hebben.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:55 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zo zijn de VS natuurlijk ontstaan... al het uitschot van Europa op de boot zetten.
Dat we daar 200 jaar later Trump aan over zouden houden kon men toen ook niet voorzien.
Het is een mediamoment voor hem, maar de verdachte heeft niet voor niets altijd het laatste woord. Het openbare karakter van een rechtszaak is niet alleen last voor de verdachte, hij kan die ook gebruiken om te openbaren wat hij van de hele gang van zaken vindt.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:49 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik had het daadwerkelijk classy gevonden als Wilders gewoon écht het hele proces had genegeerd c.q. naast zich neer zou leggen, zoals hij steeds belooft te zullen doen. Maar nee, keer op keer moet hij benadrukken dat het een farce is, een nepproces, een poppenkast, een aanfluiting.
Misschien had hij een stagiar moeten sturen, want de rechter gaf binnen 5 minuten na aanvang van het proces een prachtige aanleiding voor een wrakingsverzoek. Veel sterker en veel principieler dan die reeks verzoeken van daarna, waarbij er op een gegeven moment maar eentje is toegekend onder het motto 'wie zeurt krijgt een beurt'.quote:Trouwens, Mozkowicz heeft toch meermaals gewraakt in het proces destijds? Waarbij alle verzoeken vziw van tafel werden geveegd
Als het gaat om vrijheid van religie is Amerika een nogal paradoxaal land ja.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Religieuze vrijheid vonden ze ook een reden om te vertrekken naar de VS, helaas hebben ze nu Trump en zijn ultraconservatieve gristelijke rakkers die daar allemaal niks mee hebben.
Het eerste wrakingsverzoek van Moszkowicz was toegewezen, waardoor alle rechters vervangen moesten worden het het proces opnieuw begon, het tweede wrakingsverzoek werd afgewezen.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:49 schreef 2dope het volgende:
[..]
Trouwens, Mozkowicz heeft toch meermaals gewraakt in het proces destijds? Waarbij alle verzoeken vziw van tafel werden geveegd
"I have a dream!"quote:Op woensdag 23 november 2016 19:22 schreef frietenstamp het volgende:
Geert Wilders heeft zich met deze speech verzekerd van een toppositie aan de goede kant van de geschiedenis.
Uberhaupt een politicus die dat doet..quote:Op woensdag 23 november 2016 18:50 schreef Molurus het volgende:
[..]
Een populist die doet wat ie belooft zou ook wel iets nieuws zijn natuurlijk.
Lachwekkend is inderdaad wel een goede kant in de geschiedenis.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:22 schreef frietenstamp het volgende:
Geert Wilders heeft zich met deze speech verzekerd van een toppositie aan de goede kant van de geschiedenis.
Dat is helemaal niet realistisch. Er moet nu eenmaal met andere partijen samengewerkt worden.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Uberhaupt een politicus die dat doet..
Maar ze beloven allemaal vanalles, niet alleen de officiële(tm) populistenquote:Op woensdag 23 november 2016 19:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet realistisch. Er moet nu eenmaal met andere partijen samengewerkt worden.
Realistische dingen beloven helpt natuurlijk wel. Helaas gaat de kiezer liever voor de populistische sprookjes.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet realistisch. Er moet nu eenmaal met andere partijen samengewerkt worden.
Waarschijnlijk alle EU landen maar we moeten het oordeel van de rechter afwachten.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:32 schreef Loekie1 het volgende:
In welk land in de wereld mag een politicus dit soort dingen niet zeggen?
Je verwacht dat ze bij ieder partijpunt erbij gaan vertellen dat ze dat wel willen maar of het werkelijk gaat gebeuren afhangt van de partijen waarmee er een coalitie wordt gevormdquote:Op woensdag 23 november 2016 19:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar ze beloven allemaal vanalles, niet alleen de officiële(tm) populisten
Nee, ik verwacht dat de maatstaf waarlangs politici van allerlei allooi worden gelegd dezelfde is.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:35 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je verwacht dat ze bij ieder partijpunt erbij gaan vertellen dat ze dat wel willen maar of het werkelijk gaat gebeuren afhangt van de partijen waarmee er een coalitie wordt gevormd
Dat je dat niet overal bij vermeldt is natuurlijk geen vrijbrief om vanalles te beloven waarvan je weet dat je het niet waar kunt maken.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:35 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je verwacht dat ze bij ieder partijpunt erbij gaan vertellen dat ze dat wel willen maar of het werkelijk gaat gebeuren afhangt van de partijen waarmee er een coalitie wordt gevormd
Ik denk niet dat er met twee maten wordt gemeten wat dat betreft. Ja, politici zijn geen van allen integer. Maar Wilders maakt het wel heel bont.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee, ik verwacht dat de maatstaf waarlangs politici van allerlei allooi worden gelegd dezelfde is.
Yup.. Maar om nu alleen hem voor de voeten te werpen dat hij onrealistische dingen belooft..quote:Op woensdag 23 november 2016 19:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er met twee maten wordt gemeten wat dat betreft. Ja, politici zijn geen van allen integer. Maar Wilders maakt het wel heel bont.
Ik ben wel benieuwd hoe hij nou eigenlijk dat koranverbod wil gaan regelen.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup.. Maar om nu alleen hem voor de voeten te werpen dat hij onrealistische dingen belooft..
Sja, mensen kiezen er ook in zekere zin zelf voor natuurlijk.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup.. Maar om nu alleen hem voor de voeten te werpen dat hij onrealistische dingen belooft..
Koranpolitie en huiszoekingen, uiteraard.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe hij nou eigenlijk dat koranverbod wil gaan regelen.
Stiekem doen de meesten er volop aan mee al.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Sja, mensen kiezen er ook in zekere zin zelf voor natuurlijk.
Vanuit de mensen die de opmars van het populisme met lede ogen aanzien vind ik het best begrijpelijk dat je dan je pijlen richt op de meest extreme uitwassen daarvan.
Laat niet weg dat ook voor de wat meer mainstream politici dit echt een probleem is: moet je er nou aan meedoen, en daarmee het populisme legitimeren, of moet je je daartegen verzetten?
Volgens mij werd Wilders bij de afgelopen verkiezingen regelmatig verkozen tot beste debater.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:43 schreef 2dope het volgende:
[..]
Uiteraard, we weten allemaal dat Wilders publieke debatten uit de weg gaat, want dan moet je op argumenten winnen in plaats van alleen stoere oneliners strooien. Lang leve de monoloog.
Geldt (ter disclaimer) overigens net zo hard voor die (linkse) paupers die bij bijv. DWDD elkaar altijd in de reet kruipen, daar wordt ook nooit een 'tegenpartij' uitgenodigd want oh wee als je een eckte discussie krijgt.
Jup en hij was tevens de beste debater tijdens de APB 2015quote:Op woensdag 23 november 2016 19:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Volgens mij werd Wilders bij de afgelopen verkiezingen regelmatig verkozen tot beste debater.
Het is per definitie stiekem. Althans, ik heb nog nooit een populist gezien die zichzelf omschrijft als populist.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Stiekem doen de meesten er volop aan mee al.
In de meeste landen ter wereld wil jij niet wonen.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:59 schreef Loekie1 het volgende:
In alle landen ter wereld kunnen politici dit soort dingen roepen als er overlast is van een bepaalde groep. Behalve straks in...
Dat is Australië. Volgens de Britten dan.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:55 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zo zijn de VS natuurlijk ontstaan... al het uitschot van Europa op de boot zetten.
Dat we daar 200 jaar later Trump aan over zouden houden kon men toen ook niet voorzien.
Yup.. Zowel aan de linkerkant als aan de rechterkant van het spectrum is het een geliefd en resonerend thema: het onschuldige en goede volk versus de nare elite.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is per definitie stiekem. Althans, ik heb nog nooit een populist gezien die zichzelf omschrijft als populist.
Hoe dan ook moeten wij ons als volk denk ik wel afvragen: is dat nou de schuld van die politici? Ik denk het eigenlijk niet. Ik heb niet al te veel respect voor populistische politici, of politici die besluiten daaraan mee te doen, maar uiteindelijk zijn wij het volk daar zelf verantwoordelijk voor.
Want tenslotte hoeven we geen aandacht te schenken aan zulke figuren. We hoeven ons niet buitensporig druk te maken om het soort onderwerpen waar de FP en Geenstijl hun succes min of meer aan danken. We hebben media en politiek zelf gemaakt tot wat die zijn.
Ik zei: In alle landen ter wereld kunnen politici dit soort dingen roepen als er overlast is van een bepaalde groep. Zelfs in Zweden. Nergens komt men ook maar op het idee om hier een rechtszaak over te beginnen.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
In de meeste landen ter wereld wil jij niet wonen.
Dat is dan niet alleen een legitimering van populisme maar een institutionalisering daarvan.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:10 schreef Perrin het volgende:
Een oplossing lijkt mij dan ook de burger veel meer bij de politieke besluitvorming te betrekken. Dan geef je verwijten van elitarisme geen kans.
Net alsof er nooit rechtszaken zijn geweest over racisme buiten Nederland.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:14 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik zei: In alle landen ter wereld kunnen politici dit soort dingen roepen als er overlast is van een bepaalde groep. Zelfs in Zweden. Nergens komt men ook maar op het idee om hier een rechtszaak over te beginnen.
Hoe zijn we hierin terechtgekomen?
Waarom? Populisme heeft alleen een voedingsbodem als groepen zich niet vertegenwoordigd of gehoord voelen..quote:Op woensdag 23 november 2016 20:15 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat is dan niet alleen een legitimering van populisme maar een institutionalisering daarvan.
Het lijkt mij een heel slecht idee.
Omdat je daar geen coherent verstandig beleid mee krijgt. Daarmee wordt de politiek alleen maar inhoudslozer.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom? Populisme heeft alleen een voedingsbodem als groepen zich niet vertegenwoordigd of gehoord voelen..
Dat lijkt mij erg van de precieze implementatie afhangen, maar wellicht voert dat teveel offtopic hier.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
Omdat je daar geen coherent verstandig beleid mee krijgt. Daarmee wordt de politiek alleen maar inhoudslozer.
Dat lijkt me een zeer onrealistische "wat als" vraag.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat als het wel coherent zou kunnen?
Met wat fantasie kun je best een systeem bedenken waarbij je als burger niet zowel voor verdubbeling van de overheidsuitgaven kunt stemmen als voor halvering van de belastingen.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:21 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat lijkt me een zeer onrealistische "wat als" vraag.
Als we allemaal een IQ van 240 hadden zouden we wellicht geen politiek bestuur nodig hebben.
Geef eens West Europese landen waar je kan roepen dat je minder Marokkanen wil als politicus. Of joden. Betwijfel wat je stelt met holocaust als collectief geheugen op Europees continent in het achterhoofd.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:14 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik zei: In alle landen ter wereld kunnen politici dit soort dingen roepen als er overlast is van een bepaalde groep. Zelfs in Zweden. Nergens komt men ook maar op het idee om hier een rechtszaak over te beginnen.
Hoe zijn we hierin terechtgekomen?
Het lijkt mij onmogelijk, maar als iemand een echte implementatie daarvan bedenkt lijkt dat me interessant. Vooralsnog denk ik niet dat die kan bestaan.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met wat fantasie kun je best een systeem bedenken waarbij je als burger niet zowel voor verdubbeling van de overheidsuitgaven kunt stemmen als voor halvering van de belastingen.
Als er zo'n systeem was, was het al lang bedacht. Het democratischer maken dmv referenda werkt iig niet bij ingewikkelde vraagstukken, zoals wel bleek bij het laatse referendum.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met wat fantasie kun je best een systeem bedenken waarbij je als burger niet zowel voor verdubbeling van de overheidsuitgaven kunt stemmen als voor halvering van de belastingen.
In Zwitserland werken ze al tijden met behoorlijk succes met referenda. Ze werken niet per definitie slecht.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:28 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Als er zo'n systeem was, was het al lang bedacht. Het democratischer maken dmv referenda werkt iig niet bij ingewikkelde vraagstukken, zoals wel bleek bij het laatse referendum.
met IQ van 75 kom je er ook wel over heen hoor daar is echt niet zo veel voor nodigquote:Op woensdag 23 november 2016 20:21 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als we allemaal een IQ van 240 hadden zouden we wellicht geen politiek bestuur nodig hebben.
Ik ook, maar dat is vooral ook een stukje luiheid. Ik werk 40 uur per week, en heb geen zin om na het werk nog eens associatieverdragen en wetsvoorstellen door te moeten nemen.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:33 schreef Molurus het volgende:
Referenda lijken me eigenlijk alleen echt interessant voor "het is een kwestie van smaak" of "de experts weten het ook niet" vraagstukken.
De rest laat ik toch liever over aan een volksvertegenwoordiging.
We hebben een slechte smaak ontwikkeld naar welke tv programma's we kijken?quote:Op woensdag 23 november 2016 20:39 schreef Loekie1 het volgende:
Sterker nog, in elk ander land met een beetje zelfrespect hadden allang flinke debatten plaatsgevonden tussen de mainstreampartijen bij een overlast van een bepaalde groep zoals wij die ervaren.
De Nederlandse Marokkaanse misdaadclans verplaatsen zich al naar Duitsland, waar ze verbaasd staan te kijken.
Sinds een paar jaar praten we er zelfs niet meer over. We kijken naar Opsporing verzocht, zien hoe ze elkaar - en ongelukkige omstanders - overhoop schieten, maar benoemen doen we het niet meer.
Wat is er met ons gebeurd?
Misschien hebben we als land te weinig zelfrespect. En we houden niet van vechten.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:41 schreef Toefjes het volgende:
[..]
We hebben een slechte smaak ontwikkeld naar welke tv programma's we kijken?
Waarom schuift 'ie dan niet een keer ergens aan?quote:Op woensdag 23 november 2016 19:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Volgens mij werd Wilders bij de afgelopen verkiezingen regelmatig verkozen tot beste debater.
Zeker de helft van de stemgerechtigde bevolking heeft niet de intellectuele vermogens om die verdragen en wetsvoorstellen door te nemen *en* te begrijpen.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:40 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ook, maar dat is vooral ook een stukje luiheid. Ik werk 40 uur per week, en heb geen zin om na het werk nog eens associatieverdragen en wetsvoorstellen door te moeten nemen.
Als je een systeem hebt waar het wel mogelijk is, tot op bepaalde hoogte, heb je iig nooit een reden om je niet vertegenwoordigd of gehoord te voelen.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:44 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zeker de helft van de stemgerechtigde bevolking heeft niet de intellectuele vermogens om die verdragen en wetsvoorstellen door te nemen *en* te begrijpen.
Dus als je dat al al zou kunnen, dan neemt de ene helft (optimistisch gedacht) beslissingen voor de andere helft zonder dat de ene helft de andere helft vertegenwoordigt. Wat vanuit democratisch oogpunt ook onwenselijk is.
Ik denk dat ik bij pagina 3 van het associatieverdrag al af had gehaakt. Gortdroge stof. Lees ik liever het boek van René van der Gijp.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:44 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zeker de helft van de stemgerechtigde bevolking heeft niet de intellectuele vermogens om die verdragen en wetsvoorstellen door te nemen *en* te begrijpen.
Dus als je dat al al zou kunnen, dan neemt de ene helft (optimistisch gedacht) beslissingen voor de andere helft zonder dat de ene helft de andere helft vertegenwoordigt. Wat vanuit democratisch oogpunt onwenselijk is.
Dan zul je toch een situatie moeten zien te bereiken waarin iedereen die stemgerechtigd de beslissingen die moeten worden genomen en de implicaties daarvan volledig kent en begrijpt.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je een systeem hebt waar het wel mogelijk is, tot op bepaalde hoogte, heb je iig nooit een reden om je niet vertegenwoordigd of gehoord te voelen.
Lijkt me niet haalbaar. Als ik kijk naar de laatste vergadering van de VVE van het appartementencomplex waar ik in woon, dan zie ik dat daar al een deel van de eigenaren a) niet goed snappen hoe een VVE werkt, b) niet doorgronden wat het effect is van de besluiten die de vorige keer genomen zijn (en daar over klagen). En dat zijn dan nog relatief eenvouidige zaken (in dit geval de verdeling van de stookkosten).quote:Op woensdag 23 november 2016 20:52 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dan zul je toch een situatie moeten zien te bereiken waarin iedereen die stemgerechtigd de beslissingen die moeten worden genomen en de implicaties daarvan volledig kent en begrijpt.
Herkenbaar.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Lijkt me niet haalbaar. Als ik kijk naar de laatste vergadering van de VVE van het appartementencomplex waar ik in woon, dan zie ik dat daar al een deel van de eigenaren a) nie goed snappen hoe een VVE werkt, b) niet doorgronden wat het effect is van de besluiten die de vorige keer genomen zijn (en daar over klagen). En dat zijn dan nog relatief eenvouidige zaken (in dit geval de verdeling van de stookkosten).
Waarom Zwitserland altijd als lichtend voorbeeld wordt gezien, is mij een raadsel. Vrouwenkiesrecht is daar pas in 1970 ingevoerd, en pas in de jaren 90 in het laatste kanton volledig geworden. Dat valt toch wel in de categorie bizar wmb.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
In Zwitserland werken ze al tijden met behoorlijk succes met referenda. Ze werken niet per definitie slecht.
Maar het lijkt me ook niet het ideale middel idd.
Lichtend voorbeeld gaat mij wat ver, maar ik vind referenda daar zeker niet rampzalig functioneren.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarom Zwitserland altijd als lichtend voorbeeld wordt gezien, is mij een raadsel. Vrouwenkiesrecht is daar pas in 1970 ingevoerd, en pas in de jaren 90 in het laatste kanton volledig geworden. Dat valt toch wel in de categorie bizar wmb.
De opkomst van verkiezingen is daar zelden hoger dan 50%.
Dat vrouwen pas in 1990 overal algemeen kiesrecht hadden in Zwitserland, vind ik voor een westerse democratie toch wel degelijk rampzalig.quote:Op woensdag 23 november 2016 21:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lichtend voorbeeld gaat mij wat ver, maar ik vind referenda daar zeker niet rampzalig functioneren.
Goed punt, het heeft alleen 0,0 met het functioneren van referenda te maken.quote:Op woensdag 23 november 2016 21:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat vrouwen pas in 1990 overal algemeen kiesrecht hadden in Zwitserland, vind ik voor een westerse democratie toch wel degelijk rampzalig.
FOK is in mijn ogen een voorbeeld van "helemaal niet OK". Maar goed, daarover verschillen de meningen kennelijk. Wellicht is dat ook een stukje gewenning. De manier waarop het publieke debat hier op FOK wordt gevoerd zou 20 jaar geleden ondenkbaar zijn geweest. En dat spreekt niet voor FOK wat mij betreft. Het is bij vlagen ronduit onfatsoenlijk en dom.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:58 schreef Perrin het volgende:
Persoonlijk vind ik het publieke debat (zie bijv fok) best ok.
Die scoren bij dezelfde mensen die wat mij betreft een volledig potje maken van dat publieke debat.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:58 schreef Perrin het volgende:
Het zijn wat mij betreft vooral de politici die met oneliners en soundbites proberen te scoren. Helaas lukt dit nog ook.
Publiek debat is heel nuttig als het gaat om maatschappelijke vraagstukken. Niet zozeer vanwege de inspraak - die overigens niet groter is in een 'directe democratie' als die al mogelijk is - maar vooral om mensen te laten nadenken over die vraagstukken.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:58 schreef Perrin het volgende:
Maar wat moet je met publiek debat als je uiteindelijk nauwelijk het beleid kunt beinvloeden? En je alleen maar eens in de zoveel jaar kunt stemmen op een politicus die ook maar wat roept voor stemmen?
Dat heeft daar wel degelijk mee te maken, want het is een consequentie van het feit dat daar dergelijke veranderingen via een referendum bepaald moesten worden.quote:Op woensdag 23 november 2016 21:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Goed punt, het heeft alleen 0,0 met het functioneren van referenda te maken.
Hebben mannen daar per referendum gestemd dat vrouwen ook mochten stemmenquote:Op woensdag 23 november 2016 21:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat heeft daar wel degelijk mee te maken, want het is een consequentie van het feit dat daar dergelijke veranderingen via een referendum bepaald moesten worden.
Het antwoord lijkt 'ja'.quote:Op woensdag 23 november 2016 21:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hebben mannen daar per referendum gestemd dat vrouwen ook mochten stemmen
Ja.quote:Op woensdag 23 november 2016 21:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hebben mannen daar per referendum gestemd dat vrouwen ook mochten stemmen
En het is ook de reden dat het in sommige kantons pas later werd ingevoerd (in een aantal ook eerder overigens), omdat de hoge raad in Zwitserland pas in 1990 uitspraak dat het ongrondwettig was dat vrouwen in het kanton Appenzell nog geen kiesrecht hadden:quote:Vrouwenkiesrecht is geïntroduceerd in Zwitserland op federaal niveau na de stemming op 7 februari 1971 een precies omgekeerd evenredig met die waargenomen tijdens het referendum van 1 februari 1959.
De belangrijkste reden voor deze Zwitserland blijft achter bij andere Europese landen is het belang van directe democratie in het politieke systeem. De invoering van het algemeen kiesrecht op federaal en kantonale niveaus in feite vraagt de stem van een meerderheid van de kiezers in de mannelijke geval, door de verplichte referendum. Bovendien moet constitutionele hervormingen op federaal niveau ook worden goedgekeurd door de meerderheid van de kantons. Zwitserland is het enige land in de wereld waar de mannelijke kiezers het recht om vrouwen te stemmen door een stemming in rechtstreekse verkiezingen heeft verleend.
http://spiedelen.com/article/vrouwenkiesrecht-in-zwitserlandquote:Het was pas in 1959 dat de eerste Zwitserse kantons introduceren kiesrecht van vrouwen op de kantonnale niveau; 13 jaar nodig zijn voor dit recht om te worden uitgebreid tot alle kantons, met uitzondering van de twee kantons Appenzell. In een arrest van 27 november 1990 in de zaak en anderen tegen Theresa Rohner Appenzell Innerrhoden, de Federale Hof rechter ongrondwettelijk de uitsluitend mannelijke kiesrecht beoefend in de helft kanton Appenzell Innerrhoden; het beginsel van gelijkheid tussen mannen en vrouwen gegarandeerd door de federale grondwet om het effect Appenzell Grondwet interpreteren zodat vrouwenkiesrecht is ook mogelijk. De kiezers in deze wijk was in de 1959 vrouwenkiesrecht in 2050 weigerde stemmen tegen 105 en had de weigering bevestigd in 1990 bij de kantonnale niveau.
Volksvertegenwoordiging: eens in de 4 jaar met leugens en valse beloftes stemmen binnenhalen en daarna net doen wat je wilt. Vervolgens wel roepen dat men hiervoor gestemd heeft.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:33 schreef Molurus het volgende:
Referenda lijken me eigenlijk alleen echt interessant voor "het is een kwestie van smaak" of "de experts weten het ook niet" vraagstukken.
De rest laat ik toch liever over aan een volksvertegenwoordiging.
Zoals gezegd... wij, het volk, belonen de leugens door erop te stemmen. Als we eerlijke politici willen zullen we toch moeten leren om niet te stemmen op populisten. Want er is altijd wel iemand beschikbaar die bereid is om die leugens te verkopen.quote:Op woensdag 23 november 2016 21:10 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Volksvertegenwoordiging: eens in de 4 jaar met leugens en valse beloftes stemmen binnenhalen en daarna net doen wat je wilt. Vervolgens wel roepen dat men hiervoor gestemd heeft.
Voor mij is dat een pluspunt voor referendaquote:Op woensdag 23 november 2016 21:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het antwoord lijkt 'ja'.![]()
https://en.wikipedia.org/wiki/Women's_suffrage_in_Switzerland
Women in Switzerland gained the right to vote in federal elections after a referendum in 1971.
Je hoeft natuurlijk niet te stemmen op basis van beloften. Je kunt ook kijken naar het gedrag van een partij de afgelopen 4 jaar.quote:Op woensdag 23 november 2016 21:10 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Volksvertegenwoordiging: eens in de 4 jaar met leugens en valse beloftes stemmen binnenhalen en daarna net doen wat je wilt. Vervolgens wel roepen dat men hiervoor gestemd heeft.
Een pluspunt dat vrouwen kiesrecht kregen, of een pluspunt dat dat pas in 1971 gebeurde?quote:Op woensdag 23 november 2016 21:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voor mij is dat een pluspunt voor referenda![]()
Haha, dat eerste. Maar toch mooi per referendum geregeld dus.quote:Op woensdag 23 november 2016 21:15 schreef Molurus het volgende:
[..]
Een pluspunt dat vrouwen kiesrecht kregen, of een pluspunt dat dat pas in 1971 gebeurde?
Pas in 1971.... tot die tijd werd het dus door dat 'democratische' mannelijke electoraat geblokkeerd.quote:Op woensdag 23 november 2016 21:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Haha, dat eerste. Maar toch mooi per referendum geregeld dus.
Had wel wat eerder gemogen.quote:Op woensdag 23 november 2016 21:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Haha, dat eerste. Maar toch mooi per referendum geregeld dus.
Interessantquote:Op woensdag 23 november 2016 21:18 schreef frietenstamp het volgende:
Undercover in de moskee, nu bij Zembla npo2. Wat er werkelijk verkondigd wordt. Hoe de moskeeën integratie tegenwerken.
Vind het nu al schokkend. Het is veel erger dan ik dacht.quote:Op woensdag 23 november 2016 21:27 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
Interessant![]()
Tegenlicht was zondag ook best weer verhelderend.
Wolven in schaapskleren. Eigenlijk niks wat we nog niet wisten...quote:Op woensdag 23 november 2016 21:28 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Vind het nu al schokkend. Het is veel erger dan ik dacht.
Klopt maar ook al zien ze het op beeld zoals nu, ze willen het gewoon niet accepteren. Ze kunnen er gewoon met hun verstand niet bij dat die gezellige islamietjes dit allemaal echt menen.quote:Op woensdag 23 november 2016 21:33 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
Wolven in schaapskleren. Eigenlijk niks wat we nog niet wisten...
Weten we ook meteen wat een smerige leugenaars die zogenaamd geciviliseerde, aangepaste woordvoerders zijn.quote:
onder mom van geloof dit heeft niets met het geloof te maken .. dit is puur ideologiequote:Op woensdag 23 november 2016 21:48 schreef frietenstamp het volgende:
Maar Wilders staat voor het hekje terwijl deze griezels "gerespecteerd" worden in hun moderne, gematigde, opvattingen van de islam bij hun wetsovertredingen en illegale praktijken. Denk maar niet dat het hier beter is dan in Denemarken.
Of Wilders wel of niet terecht voor de rechter staat lijkt mij niet afhankelijk van "deze griezels" en wat ze zeggen of doen.quote:Op woensdag 23 november 2016 21:48 schreef frietenstamp het volgende:
Maar Wilders staat voor het hekje terwijl deze griezels "gerespecteerd" worden in hun moderne, gematigde, opvattingen van de islam bij hun wetsovertredingen en illegale praktijken. Denk maar niet dat het hier beter is dan in Denemarken.
Dit is de ware Islam. En 'wij' faciliteren het, in Europa.quote:Op woensdag 23 november 2016 21:49 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Weten we ook meteen wat een smerige leugenaars die zogenaamd geciviliseerde, aangepaste woordvoerders zijn.
Ga weg. Ik weet genoeg.quote:Op woensdag 23 november 2016 21:50 schreef Molurus het volgende:
[..]
Of Wilders wel of niet terecht voor de rechter staat lijkt mij niet afhankelijk van "deze griezels" en wat ze zeggen of doen.
Ik blijf, als je het niet erg vindt. Ook als je het wel erg vindt trouwens.quote:
Dit is islam 'light'.quote:Op woensdag 23 november 2016 21:51 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
Dit is de ware Islam. En 'wij' faciliteren het, in Europa.
ja dit is inderdaad maar soft werkquote:Op woensdag 23 november 2016 21:52 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dit is islam 'light'.![]()
"Ga niet naar de politie."
ik heb niets nieuws gezien ... het was me allemaal bekent.quote:
Minder minder ...... onee doe maar geenquote:Op woensdag 23 november 2016 21:55 schreef frietenstamp het volgende:
Minder? Nee, bedankt. Doe maar geen barbaren.
Herhaling is de kracht van de reclamequote:Op woensdag 23 november 2016 21:56 schreef RAVW het volgende:
[..]
ik heb niets nieuws gezien ... het was me allemaal bekent.
ja weet ik maar ik ben ook reclame moe.quote:Op woensdag 23 november 2016 21:58 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
Herhaling is de kracht van de reclame
'Weten' dat dit gebeurt is toch anders dan het zo zien.quote:Op woensdag 23 november 2016 21:56 schreef RAVW het volgende:
[..]
ik heb niets nieuws gezien ... het was me allemaal bekent.
nee voor mij niet ...quote:Op woensdag 23 november 2016 22:01 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
'Weten' dat dit gebeurt is toch anders dan het zo zien.
Weet je over welke groep ook werd gezegd dat het allemaal wel mee viel en dat er niets aan de hand was? De nazi's..quote:Op woensdag 23 november 2016 22:04 schreef RAVW het volgende:
[..]
nee voor mij niet ...
ik ben al een keer bij een werkgever weggelopen omdat collega zei , dat ik over 10 jaar hier niets meer te vertellen had omdat het dan toch een moslim land zou zijn en ik ongelovig was ....
met een beweging dat hij me zou dood maken ...
deze man werd beschouwd als rustige moslim ( dit was in 2003 )
heb ook tegen mijn werkgever het verhaal verteld en ik moest me rustig houden want er was niets aan de hand .. .. maar ik weet wel beter .. doei ... en ben weggegaan.
Youtube search - Wilders, first hit.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:22 schreef LelijKnap het volgende:
Heeft iemand een link naar een filmpje met zn pleidooi van vandaag?
Thanks dude. Was bang dat ik via youtube op een te groot aanbod zou stuiten.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Youtube search - Wilders, first hit.
Als ik een thumbs up zou kunnen geven dan zou ik het doen. Niet dat ik het zelf niet had gevonden maar ik wist niet dat het zo ver was.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Jazekerquote:Op woensdag 23 november 2016 22:43 schreef LelijKnap het volgende:
Heeft de politie serieus voorgedrukte aangifteformulieren lopen uitdelen? Dit land is nog verder heen dan ik dacht.
De coup zal plaatsvinden op 15 maart 2017quote:Op woensdag 23 november 2016 22:52 schreef LelijKnap het volgende:
Zijn veroordeling zou w.m.b. reden zijn voor een (zachte) coupe. Dit soort praktijken gaan ver voorbij het acceptabele binnen een democratisch rechtssysteem.
Het moet natuurlijk niet te veel werk worden.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:43 schreef LelijKnap het volgende:
Heeft de politie serieus voorgedrukte aangifteformulieren lopen uitdelen? Dit land is nog verder heen dan ik dacht.
quote:Uit een deel van de dertien inmiddels afgenomen verhoren rijst een ontluisterend beeld van misleiding, beïnvloeding, intimidatie en onkunde bij de massale aangifte richting Wilders. ,,Toen ik het invulde, wist ik niet precies waar het om ging", zegt een aangever. Een ander, die niet kan lezen, zegt zelfs zijn handtekening niet te herkennen.
In de Haagse As Soennah-moskee zouden aangifteformulieren zijn verspreid. Sommige bezoekers dachten dat er 'verkiezingen waren' en dat via de aangifte 'gestemd kon worden.' Een van de aangevers dacht daarbij dat Wilders president was, zo schrijft de krant.
Nee, want dan heb je het corrupte vonnis al moeten accepteren. Er is geen enkele reden om de opgelegde straf te accepteren (betalen van de boete) omdat een veroordeling daartoe impliceert dat het rechtssysteem aangetast ('compromised') is. Als Wilders er mee akkoord gaat en vervolgens verliest bij de verkiezingen is het momentum weg en zitten we in nog hetzelfde corrupte systeem.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:58 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
De coupe zal plaatsvinden op 15 maart 2017![]()
Zou mooi zijn als Wilders, Hiddema en Knoops een ministerpost kon geven
Maar als je aangifte wilt doen omdat je dochter van 14 bedreigd wordt met verkrachting en de dood, wordt het je afgeraden om aangifte te doen.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:43 schreef LelijKnap het volgende:
Echter alleen als de dader licht getint is.quote:Op woensdag 23 november 2016 23:07 schreef madam-april het volgende:
[..]
Maar als je aangifte wilt doen omdat je dochter van 14 bedreigd wordt met verkrachting en de dood, wordt het je afgeraden om aangifte te doen.
Wie is die vrouw die daar zo defensief met haar armen zit? Een justitietrutje?quote:Op woensdag 23 november 2016 22:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja precies..quote:Op woensdag 23 november 2016 23:09 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Echter alleen als de dader licht getint is.
Ach joh. niks van geloven dat is allemaal TV van de linkse elite die de moslims beschermen.quote:Op woensdag 23 november 2016 21:18 schreef frietenstamp het volgende:
Undercover in de moskee, nu bij Zembla npo2. Wat er werkelijk verkondigd wordt. Hoe de moskeeën integratie tegenwerken. De waarheid over "gematigde" moslims.
quote:Op woensdag 23 november 2016 21:18 schreef frietenstamp het volgende:
Undercover in de moskee, nu bij Zembla npo2. Wat er werkelijk verkondigd wordt. Hoe de moskeeën integratie tegenwerken. De waarheid over "gematigde" moslims.
De aanklacht klopt niet eens. Racisme terwijl het om een nationaliteit gaat zoals Wilders aangaf.quote:Op woensdag 23 november 2016 23:24 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Zelfs NEGERS zijn het met wilders eens!
Fuck dit politieke proces !
Het OM is corrupt tot aan het bot!
Ze zijn overduidelijk gestuurd door politieke partijen.
Dat wist jij nog niet?quote:Op woensdag 23 november 2016 22:43 schreef LelijKnap het volgende:
quote:Op woensdag 23 november 2016 23:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De aanklacht klopt niet eens. Racisme terwijl het om een nationaliteit gaat zoals Wilders aangaf.
http://wetten.overheid.nl/BWBV0002911/1972-01-09#Verdrag_2quote:In dit Verdrag wordt onder „rassendiscriminatie” verstaan elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft.
Maar het OM vervolgt mij wel. En eist een veroordeling op basis van onzinredeneringen over ras en op basis van begrippen die niet eens in de wet staan.quote:Op woensdag 23 november 2016 23:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
[..]
http://wetten.overheid.nl/BWBV0002911/1972-01-09#Verdrag_2
Raar eigenlijk, je zou van een politicus verwachten dat hij relevante verdragen zou kennen.
Dat heeft de wetgevende macht besloten, je weet wel de mensen waartoe Wilders behoort. Het staat namelijk in de toelichting van de betreffende wet dat het begrip ras moet worden uitgelegd adv de definitie in het gegeven verdrag.quote:
Dat jij dat niet weet kan natuurlijk maar je zou denken dat iemand die zelf over de wetgeving gaat dat soort zaken wel weet.quote:Zoals ook de steller van het middel zich blijkens de toelichting realiseert, moet het begrip 'ras' in de artikelen 137c Sr en 137e Sr ruim worden opgevat, zulks overeenkomstig de kennelijke strekking van de in artikel 1 Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie (IVRD) van 7 maart 1966 gegeven opsomming.
Kerel, dit is de reden dat Splack jou een kinderloze zolderkamerautist noemde. Ik ben niet eens met jou aan het discussiëren en jij stelt dat "ik iets niet zou weten". Ik heb enkel Wilders zijn uitspraak geciteerd. Dat had jij toch wel in de gaten?quote:Op woensdag 23 november 2016 23:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat heeft de wetgevende macht besloten, je weet wel de mensen waartoe Wilders behoort. Het staat namelijk in de toelichting van de betreffende wet dat het begrip ras moet worden uitgelegd adv de definitie in het gegeven verdrag.
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:PHR:2012:BV5623
[..]
Dat jij dat niet weet kan natuurlijk maar je zou denken dat iemand die zelf over de wetgeving gaat dat soort zaken wel weet.
Ik had het door maar aangezien je geen quote gebruikt dacht ik dat je de mening van Wilders tot jouw eigen had gemaakt.quote:Op woensdag 23 november 2016 23:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kereltje, dit is de reden dat Splack jou een kinderloze zolderkamerautist noemde. Ik ben niet eens met jou aan het discussiëren en jij stelt dat "ik iets niet zou weten". Ik heb enkel Wilders zijn uitspraak geciteerd. Dat had jij toch wel in de gaten. Hier nog een keer.
Maar het OM vervolgt mij wel. En eist een veroordeling op basis van onzinredeneringen over ras en op basis van begrippen die niet eens in de wet staan.
Het beschuldigt en verdenkt mij van groepsbelediging en aanzetten tot haat en discriminatie wegens ras. Hoeveel gekker kan het nog worden. Ras. Welk ras?
Ik heb gesproken en een vraag gesteld over Marokkanen. Marokkanen is geen ras. Wie verzint zoiets. Denkt u dat iemand thuis die hier naar kijkt of morgen in de krant leest snapt dat Marokkanen ineens een ras is. Wat een klinkklare onzin. Geen enkele nationaliteit is een ras. Belgen zijn geen ras, Amerikanen zijn geen ras. Hou alstublieft op met die onzin zeg ik tegen het OM. Ik ben geen racist en mijn kiezers, want dat vind ik nog het ergste, zijn dat ook niet. Hoe haalt u het in uw hoofd dat alleen al te suggereren. Hoe haalt u het in uw hoofd miljoenen mensen ten onrechte voor racist uit te maken.
Ik had dit proces bewust niet gevolgd. Dat ging mij vrij makkelijk af omdat ik geen (Nederlandse) tv kijk.quote:Op woensdag 23 november 2016 23:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De aanklacht klopt niet eens. Racisme terwijl het om een nationaliteit gaat zoals Wilders aangaf.
[..]
Dat wist jij nog niet?
Heb jij een jarenlang op een onbewoond eiland gezeten of zo?
Ja. Ik spreek daarom al een lange tijd over aangiftecolportage. Het was nog wat erger dan dat, mensen hebben formulieren ondertekend onder valse voorwendselen volgens Geert Wilders.
Ik heb er geen mening over. Waarom niet? Het hangt van het motief van de justitiemedewerkers af, ik heb het proces te weinig gevolgd om dat in detail te hebben meegekregen.quote:Op woensdag 23 november 2016 23:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik had het door maar aangezien je geen quote gebruikt dacht ik dat je de mening van Wilders tot jouw eigen had gemaakt.
Je zult nu wel zien hoe vreemd de opmerkingen van Wilders zijn toch?
Hetzelfde hier. Dat wil niet zeggen dat je het niet kan volgen.quote:Op woensdag 23 november 2016 23:53 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik had dit proces bewust niet gevolgd. Dat ging mij vrij makkelijk af omdat ik geen (Nederlandse) tv kijk.
Eerder schreef je dat de aanklacht niet klopt, heeft Wilders dat dan ook gezegd?quote:Op woensdag 23 november 2016 23:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb er geen mening over. Waarom niet? Het hangt van het motief van de justitiemedewerkers af, ik heb het proces te weinig gevolgd om dat in detail te hebben meegekregen.
Eerder gaf ik aan dat volgens Geert de aanklacht niet klopt. Net gaf ik aan dat het van de motivatie van de medewerkers van justitie afhangt hoe ze dit wetsartikel gebruikten. Als ze het gebruik hiervan hebben gemotiveerd met racisme...quote:Op woensdag 23 november 2016 23:56 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Eerder schreef je dat de aanklacht niet klopt, heeft Wilders dat dan ook gezegd?
Wat is de relevantie van dit citaat? Je citeert een uitleg van wat er in het verdrag van de mensenrechten staat. Op basis van welke wet wil je Wilders vervolgen voor de vraag; ''Willen jullie minder of meer Marokkanen?'' Het is hoogstens een suggestieve uiting van de wens om een groep te discrimineren (zonder duiding van een wijze waarop) maar er is geen spraken van (actieve) discriminatie; ''een handeling waarmee iemand een groep of individu uitsluit op basis van...''. Het is tevens geen belediging of een oproep tot geweld. Als je het wilt gooien op 'haat zaaien', dan mag jij maar eerst gaan uitleggen wat dat betekent.quote:Op woensdag 23 november 2016 23:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
[..]
http://wetten.overheid.nl/BWBV0002911/1972-01-09#Verdrag_2
Raar eigenlijk, je zou van een politicus verwachten dat hij relevante verdragen zou kennen.
Ik had dat dan ook bewust niet gedaan. Da zeg ik toch.quote:Op woensdag 23 november 2016 23:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hetzelfde hier. Dat wil niet zeggen dat je het niet kan volgen.
Nee het ligt niet aan de justitie medewerkers maar aan de minister die het in de toelichting van die wet heeft gezet en aan de kamer die daarmee akkoord is gegaan. Het grappige is ook nog dat Wilders een motie heeft gesteund in 2005 die juist vraagt om het aanpakken van racisme en discriminatie.quote:Op woensdag 23 november 2016 23:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eerder gaf ik aan dat volgens Geert de aanklacht niet klopt. Net gaf ik aan dat het van de motivatie van de medewerkers van justitie afhangt hoe ze dit wetsartikel gebruikten. Als ze het gebruik hiervan hebben gemotiveerd met racisme...
Dat zou nog meer bewijzen dat het een poltiek proces is. Het politieke establishment heeft zichzelf in de nesten gewerkt. Mijn voorspelling, dankzij dit proces gaat de PVV meer zetels krijgen, hopelijk mede ten koste van de VVD.quote:Op donderdag 24 november 2016 00:00 schreef RAVW het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de gevolgen van deze rechtszaak .. want ik denk dat geen van twee goed zal uitvallen ..
dit hadden ze achter gesloten deuren moeten doen even een gesprek en verder mond dicht er over ..
Dat kan ook nog leuk worden.quote:want als Wilders verliest dan krijg je problemen want dan gaan er bijna iedereen aangeklaagd worden als je het over iemand heb uit het buitenland ....want dan kan iedereen zijn of haar eer wel gekrenkt worden ..
Mwah, gelukkig hebben we in Nederland geen echt haatzaaiende politici. Wel haatopwekkende politici (#MarkRutte #HalbeZijlstra).quote:maar wint Wilders dan zal je zien dat meer haat komt tussen bepaalde bevolkingen .. ( als die er al niet is )
Als de PVV de meeste zetels krijgt dan zit dat er wel dik in. Is het niet direct dan bij de eerstvolgende verkiezing, waarschijnlijk na minder dan 4 jaar omdat de PVV veel kan blokkeren.quote:maar waar ik wel om moest lachen is dat Wilders al begon over dat hij misschien aankomen president word..
;-)
Daar is niets grappigs aan. Met moslims als middel wordt Europa van al zijn vrijheden ontdaan.quote:Op donderdag 24 november 2016 00:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee het ligt niet aan de justitie medewerkers maar aan de minister die het in de toelichting van die wet heeft gezet en aan de kamer die daarmee akkoord is gegaan. Het grappige is ook nog dat Wilders een motie heeft gesteund in 2005 die juist vraagt om het aanpakken van racisme en discriminatie.
Je mag niet oproepen tot discriminatie dus met het "dan gaan we dat regelen" heeft Wilders opgeroepen tot discriminatie. Daarnaast is natuurlijk daarvoor al dat gesprek in Den Haag geweest waar het geen vraag was.quote:Op donderdag 24 november 2016 00:02 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wat is de relevantie van dit citaat? Je citeert een uitleg van wat er in het verdrag van de mensenrechten staat. Op basis van welke wet wil je Wilders vervolgen voor de vraag; ''Willen jullie minder of meer Marokkanen?'' Het is hoogstens een suggestieve uiting van de wens om een groep te discrimineren (zonder duiding van een wijze waarop) maar er is geen spraken van (actieve) discriminatie; ''een handeling waarmee iemand een groep of individu uitsluit op basis van...''. Het is tevens geen belediging of een oproep tot geweld. Als je het wilt gooien op 'haat zaaien', dan mag jij maar eerst gaan uitleggen wat dat betekent.
https://www.om.nl/onderwerpen/zaak-wilders/quote:"Ik vraag aan jullie, willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder Marokkanen?". Daarop reageerde het publiek zo’n zestien keer met: "Minder, minder!". Vervolgens reageerde Geert Wilders weer met: "Nah, dan gaan we dat regelen". Eerder heeft Geert Wilders op 12 maart 2014 in een interview met de NOS gezegd: "Belangrijkste is toch voor de mensen hier op de markt de Hagenaars, Hagenezen en Scheveningers zoals Léon dat altijd netjes en terecht noemt. Voor die mensen doen we het nu. Die stemmen op een veiliger en socialer en in ieder geval een stad met minder lasten en als het even kan ook wat minder Marokkanen."
Het grappig is dat Wilders er nu weer vanaf wil waardoor dus ook andere mensen weer alle groepen zouden mogen beledigen en zelfs haat mogen zaaien als Wilders dat ook wil afschaffen. Blijkbaar wil hij aan de enen kant strenge handhaving en aan de andere kant geen handhaving.quote:Op donderdag 24 november 2016 00:06 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Daar is niets grappigs aan. Met moslims als middel wordt Europa van al zijn vrijheden ontdaan.
Serieus, waarom citeer jij dit compleet uit de context gerukt?quote:Op donderdag 24 november 2016 00:07 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je mag niet oproepen tot discriminatie dus met het "dan gaan we dat regelen" heeft Wilders opgeroepen tot discriminatie. Daarnaast is natuurlijk daarvoor al dat gesprek in Den Haag geweest waar het geen vraag was.
[..]
https://www.om.nl/onderwerpen/zaak-wilders/
Het zou de eerste keer zijn dat ik meer kennis opdoe dankzij Pauw.quote:Op donderdag 24 november 2016 00:09 schreef Kijkertje het volgende:
In deze discussie wordt duidelijk waar het nou eik om gaat en wat de begrippen inhouden.
Dan is echter die opmerking irrelevant in deze context.quote:Op donderdag 24 november 2016 00:03 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik had dat dan ook bewust niet gedaan. Da zeg ik toch.
Wat ik heb geciteerd is niet uit context hoor zie je wel:quote:Op donderdag 24 november 2016 00:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Serieus, waarom citeer jij dit compleet uit de context gerukt?
Dat er een Marokkaanse mevrouw op hem zou gaan stemmen maakt het citaat toch niet anders?quote:En inderdaad heb ik ook op een markt in Den Haag in de prachtige wijk Loosduinen gezegd en als het kan wat minder Marokkanen.
De omschrijving 'oproepen tot discrimineren' is bijzonder vaag. Discrimineren in woord is al niet verboden en daar was geen spraken van. Discrimineren in handeling was evengoed geen spraken van. Dus dan is het maar 'oproepen tot discrimineren'?quote:Op donderdag 24 november 2016 00:07 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je mag niet oproepen tot discriminatie dus met het "dan gaan we dat regelen" heeft Wilders opgeroepen tot discriminatie. Daarnaast is natuurlijk daarvoor al dat gesprek in Den Haag geweest waar het geen vraag was.
[..]
https://www.om.nl/onderwerpen/zaak-wilders/
Dat heet de 'paradox van tolerantie'. Daaruit volgt de lastige kwestie; hoe kom je van de intolerante af zonder zelf intolerant te worden?quote:Op donderdag 24 november 2016 00:09 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het grappig is dat Wilders er nu weer vanaf wil waardoor dus ook andere mensen weer alle groepen zouden mogen beledigen en zelfs haat mogen zaaien als Wilders dat ook wil afschaffen. Blijkbaar wil hij aan de enen kant strenge handhaving en aan de andere kant geen handhaving.
Het begrotingstekort is bij deze opgelostquote:Op donderdag 24 november 2016 00:08 schreef LelijKnap het volgende:
Zou de gemiddelde moslim trouwens 5000 euro kunnen of willen ophoesten voor het publiekelijk citeren van Koranverzen?
Het doel om van een bepaalde bevolkingsgroep minder inwoners te krijgen is hoe je het ook wil realiseren discriminatie.quote:Op donderdag 24 november 2016 00:13 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De omschrijving 'oproepen tot discrimineren' is bijzonder vaag. Discrimineren in woord is al niet verboden en daar was geen spraken van. Discrimineren in handeling was evengoed geen spraken van. Dus dan is het maar 'oproepen tot discrimineren'?
Daarnaast, het verwezenlijken van 'minder Marokkanen' hoeft niet via discriminatie te gaan, niet meer of minder als het doelbewust implementeren van beleid om Marokkanen beter te ondersteunen op bepaalde sociale aspecten.
en dan kunnen we over twee weken de hele USA overkopen en schulden vrijmaken :-)quote:Op donderdag 24 november 2016 00:15 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Het begrotingstekort is bij deze opgelost![]()
![]()
Elke religieuze uitspraak beboeten met 5000,- ¤
De Dalai Lama zou het bevrijding en ontsnappen aan genocide noemen.quote:Op donderdag 24 november 2016 00:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het doel om van een bepaalde bevolkingsgroep minder inwoners te krijgen is hoe je het ook wil realiseren discriminatie.
Naja, ik elk geval alle discriminerende. Wees gerust, daarvan zijn er genoeg om het begrotingstekort op te lossen.quote:Op donderdag 24 november 2016 00:15 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Het begrotingstekort is bij deze opgelost![]()
![]()
Elke religieuze uitspraak beboeten met 5000,- ¤
Als dat wel het geval zou zijn, dan zou dat trouwens reden zijn om het verdrag op te zeggen totdat men instaat is begrippen te begrijpen.quote:Op donderdag 24 november 2016 00:20 schreef RobbieRonald het volgende:
Voor zover ik begreep kun je op grond van Europees strafrecht een nationaliteit niet als ras beschouwen. Ben benieuwd of de rechter hier wel of niet in mee gaat.
of gewoon helemaal schrappen die onzin ..quote:Op donderdag 24 november 2016 00:22 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Als dat wel het geval zou zijn, dan zou dat trouwens reden zijn om het verdrag op te zeggen totdat men instaat is begrippen te begrijpen.
Klopt als een bus. Alle door Europeanen opschreven idealen, normen (rechten) en waarden zijn tegenwoordig niets meer dan een wapen in de handen van derdewereldlanders die ze richten op diezelfde Europeaan met de eis zich, met cultuur en al, over te geven aan hunner wensen.quote:Op donderdag 24 november 2016 00:26 schreef RAVW het volgende:
[..]
of gewoon helemaal schrappen die onzin ..
alleen maar opgezet om de zwakkere te beschermen ...
o die afrikaantjes zijn zo zielig , dus laten we maar wat regels opstellen omdat soort mensen te beschermen zo dat ze ook een beetje een leven kunnen opbouwen
en nu word het zelf tegen ons gebruikt .. zie zwarte piet gezeik
je mag een gegeven paard niet in de bek kijken , maar wat hun doen is gewoon gelijk het hoofd er afschieten .. .....quote:Op donderdag 24 november 2016 00:31 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Klopt als een bus. Alle door Europeanen opschreven idealen, normen (rechten) en waarden zijn tegenwoordig niets meer dan een wapen in de handen van derdewereldlanders die ze richten op diezelfde Europeaan met de eis zich, met cultuur en al, over te geven aan hunner wensen.
Onze wet is er nou eenmaal op gebouwd om minderheden te beschermen om te voorkomen dat we een democratie blijven waar iedereen vrij is, in plaats van een dictatuur van de meerderheid.quote:Op donderdag 24 november 2016 00:26 schreef RAVW het volgende:
[..]
of gewoon helemaal schrappen die onzin ..
alleen maar opgezet om de zwakkere te beschermen ...
o die afrikaantjes zijn zo zielig , dus laten we maar wat regels opstellen omdat soort mensen te beschermen zo dat ze ook een beetje een leven kunnen opbouwen
en nu word het zelf tegen ons gebruikt .. zie zwarte piet gezeik
nog even dan worden mannen met grote geslachtsdelen aangeklaagd omdat de mannen met een kleine geslachtsdeel in hun eer zijn gekrenkt .. hallo waar gaat deze wereld naar toe
hebben we nu nou echt niets iets anders om ons druk over te maken , van hoe genezen we kanker , of zo ..
Volgens de (internationale) jurisprudentie welquote:Op donderdag 24 november 2016 00:20 schreef RobbieRonald het volgende:
Voor zover ik begreep kun je op grond van Europees strafrecht een nationaliteit niet als ras beschouwen. Ben benieuwd of de rechter hier wel of niet in mee gaat.
Volgens Nederlandse jurisprudentie ook.quote:Op donderdag 24 november 2016 00:22 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Als dat wel het geval zou zijn, dan zou dat trouwens reden zijn om het verdrag op te zeggen totdat men instaat is begrippen te begrijpen.
Vanavond even uitzendig gemisten, van welke dag was dat? Spog zegt altijd zinvolle dingenquote:Op donderdag 24 november 2016 00:09 schreef Kijkertje het volgende:
In deze discussie wordt duidelijk waar het nou eik om gaat en wat de begrippen inhouden.
Als het over het Nederlandse rechtstelsel gaat wel, daarbuiten heb ik hem ook wel eens onzin horen verkondigen. Wie niet?quote:Op donderdag 24 november 2016 07:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Vanavond even uitzendig gemisten, van welke dag was dat? Spog zegt altijd zinvolle dingen
Ik denk dat die eerste zin anders is dan wat jij bedoelde ("voorkomen") maar ik begrijp wat jij bedoelt. Op zich is dat natuurlijk prima, alleen moet je het wel kunnen benoemen als bepaalde groepen grotere problemen geven. Waarom? Enkel als het goed wordt benoemd kan je ze oplossen. Door specifiek hier hulp op te richten, door in de toekomst een ander immigratiebeleid te voeren (niet nog een keer relatief kansarme mensen uit zo'n land voor onderbetaald zwaar werk naar hier halen) etc.quote:Op donderdag 24 november 2016 06:58 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Onze wet is er nou eenmaal op gebouwd om minderheden te beschermen om te voorkomen dat we een democratie blijven waar iedereen vrij is, in plaats van een dictatuur van de meerderheid.
Lijkt mij geen slechte zaak. Net als het me geen slechte zaak lijkt mogelijke racistische of haatzaaiende uitingen aan de wet te toetsen. Je hoeft je natuurlijk niet enkel aan de wet te houden als je het eens bent met die wet.
Behalve als het om Wilders gaat, want dan zie je de haat gewoon uit zijn ogen en oren walmen en is zijn juridische mening veel te gekleurd. Jammer.quote:Op donderdag 24 november 2016 07:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Vanavond even uitzendig gemisten, van welke dag was dat? Spog zegt altijd zinvolle dingen
Je kunt ook alles bespreken als het gaat om gedrag van mensen, waarbij je dan wel weer moet oppassen dat je dat gedrag niet gaat projecteren op de hele groep tenzij je zeker weet dat de hele groep zich schuldig maakt aan dat gedrag.quote:Op donderdag 24 november 2016 11:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als het over het Nederlandse rechtstelsel gaat wel, daarbuiten heb ik hem ook wel eens onzin horen verkondigen. Wie niet?
[..]
Ik denk dat die eerste zin anders is dan wat jij bedoelde ("voorkomen") maar ik begrijp wat jij bedoelt. Op zich is dat natuurlijk prima, alleen moet je het wel kunnen benoemen als bepaalde groepen grotere problemen geven. Waarom? Enkel als het goed wordt benoemd kan je ze oplossen. Door specifiek hier hulp op te richten, door in de toekomst een ander immigratiebeleid te voeren (niet nog een keer relatief kansarme mensen uit zo'n land voor onderbetaald zwaar werk naar hier halen) etc.
Nou....er zijn bevolkingsgroepen in Nederland die niet de Nederlandse nationaliteit willen, omdat ze hun eigen nationaliteit niet willen opgeven. Als zij ernstig over de schreeft gaan, kunnen ze het land uitgezet worden. Bij Marokkanen, die ook Nederlander zijn, is dit echter op het moment niet zo gemakkelijk, terwijl daar veel en ernstige criminaliteit, voorkomt. Een wet maken die in zo'n geval het Nederlanderschap kan ontnemen, is geen discriminatie, want dit geldt dan voor een ieder die om wat voor reden dan ook een tweede nationaliteit heeft.quote:Op donderdag 24 november 2016 00:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het doel om van een bepaalde bevolkingsgroep minder inwoners te krijgen is hoe je het ook wil realiseren discriminatie.
Die wet is inderdaad geen discriminatie want die kijkt naar omstandigheden toch blijft het discriminatie als je als doel hebt alleen een bepaalde bevolkingsgroep te treffen. Dat je het vervolgens dus slecht uitvoert met een wet waarin je alle mensen treft in die omstandigheden doet daar weinig aan af.quote:Op donderdag 24 november 2016 12:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou....er zijn bevolkingsgroepen in Nederland die niet de Nederlandse nationaliteit willen, omdat ze hun eigen nationaliteit niet willen opgeven. Als zij ernstig over de schreeft gaan, kunnen ze het land uitgezet worden. Bij Marokkanen, die ook Nederlander zijn, is dit echter op het moment niet zo gemakkelijk, terwijl daar veel en ernstige criminaliteit, voorkomt. Een wet maken die in zo'n geval het Nederlanderschap kan ontnemen, is geen discriminatie, want dit geldt dan voor een ieder die om wat voor reden dan ook een tweede nationaliteit heeft.
Een wet maken voor één bevolkingsgroep is discriminatie, doe je het voor elke bevolkingsgroep dan is het slecht werk. Oftewel, zo'n wet mag er nooit komen.quote:Op donderdag 24 november 2016 12:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die wet is inderdaad geen discriminatie want die kijkt naar omstandigheden toch blijft het discriminatie als je als doel hebt alleen een bepaalde bevolkingsgroep te treffen. Dat je het vervolgens dus slecht uitvoert met een wet waarin je alle mensen treft in die omstandigheden doet daar weinig aan af.
Het is larie dat criminele Marokkanen mogen blijven.quote:Op donderdag 24 november 2016 13:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Een wet maken voor één bevolkingsgroep is discriminatie, doe je het voor elke bevolkingsgroep dan is het slecht werk. Oftewel, zo'n wet mag er nooit komen.
Criminele Spanjaarden zetten we uit, criminele Marokkanen mogen blijven.
Sorry, maar dát vind ik nu discriminatie, dus ik ben vóór een wet die het mogelijk maakt het Nederlanderschap te ontnemen in geval van dubbele nationaliteit en ernstig crimineel gedrag in Nederland of banden met terrorisme in oorlogsgebieden. De persoon in kwestie kan dan een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd krijgen met alle voor- en nadelen die daaraan kleven.
Vertel dat de mensen in de Schilderswijk of Poelenburg.quote:Op donderdag 24 november 2016 13:09 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is larie dat criminele Marokkanen mogen blijven.
Ze kunnen hier wel lezen denk ik:quote:Op donderdag 24 november 2016 13:17 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Vertel dat de mensen in de Schilderswijk of Poelenburg.
Dus je moet de helft van je leven in de bak zitten om uitgezet te kunnen worden?quote:Op donderdag 24 november 2016 13:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ze kunnen hier wel lezen denk ik:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)40-jaar-het-land-uit
Soms nog wel langer denk ik, het is een vrij lastig verhaal waarbij heel veel omstandigheden een rol kunnen spelen. Het kan ook wel eerder gebeuren in andere gevallen. Verder klopt het dat andere landen vaak niet meewerken maar de discussie was niet of het uitzetten ook echt lukt of niet; deze man mag niet blijven.quote:Op donderdag 24 november 2016 13:22 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dus je moet de helft van je leven in de bak zitten om uitgezet te kunnen worden?
'"Maar of zijn vaderland hem ooit weer in zijn armen sluit, is dus nog maar zeer de vraag.''
https://ejbron.wordpress.(...)iemand-het-land-uit/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |