En dan een grote bek krijgen van als je me niet ziet waarom stop je dan toch??quote:Op woensdag 23 november 2016 11:58 schreef MCH het volgende:
Af en toe als ik echt gefrustreerd ben wil ik nog wel eens naast een fietser gaan rijden of ze zelfs tegemoet rijden en voor ze stoppen en zeggen dat ze echt niet te zien zijn.
Ik ook. Zelfs overdag. Het is net als de gordel omdoen een automatisme. Ik heb niet eens in de gaten dat ik de lampen van de auto aanzet.quote:Op woensdag 23 november 2016 12:11 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik gebruik zelf altijd licht.
Mijn auto doet zelf de lichten aan als het donker isquote:Op woensdag 23 november 2016 12:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik ook. Zelfs overdag. Het is net als de gordel omdoen een automatisme. Ik heb niet eens in de gaten dat ik de lampen van de auto aanzet.
Dit was een beetje cynisch opgeschreven hoop ik?quote:Op woensdag 23 november 2016 12:11 schreef 44rdbei het volgende:
Daarnaast kunnen veel mensen zo goed fietsen dat ze geen licht nodig hebben.
Was sarcastisch inderdaad.quote:Op woensdag 23 november 2016 12:14 schreef MCH het volgende:
[..]
Dit was een beetje cynisch opgeschreven hoop ik?
Haha, ik ben wel zo'n held dat ik m'n slachtoffers tactisch uitkies.quote:Op woensdag 23 november 2016 12:11 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
En dan een grote bek krijgen van als je me niet ziet waarom stop je dan toch??
Ik gebruik zelf altijd licht. Zelfs als ik een keer niet mijn voorlicht kan vinden dan gebruik ik de zaklamp van mijn mobiel als voor verlichting Zowel voor mijn eigen veiligheid als de eventuele boetes die ze uitdelen. Vooral op zaterdagnacht staan ze hier in het centrum erg vaak te controleren en delen ze ook echt boetes uit. Ook zeer terecht vind ik.
Dat vind ik dus onhandig zo een optie. Ik wil overdag ook mijn lampen aanhebben.quote:Op woensdag 23 november 2016 12:13 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Mijn auto doet zelf de lichten aan als het donker is. Met mist moet je dan wel weer op letten want dat detecteert de auto niet.
En in sommige landen ongeacht het tijdstip altijd verplicht aan maar daar gaat dit topic niet over.quote:Op woensdag 23 november 2016 12:16 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat vind ik dus onhandig zo een optie. Ik wil overdag ook mijn lampen aanhebben.
quote:Op woensdag 23 november 2016 12:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik ook. Zelfs overdag. Het is net als de gordel omdoen een automatisme. Ik heb niet eens in de gaten dat ik de lampen van de auto aanzet.
En dan ook rijbewijzen intrekken bij automobilisten die geen voorrang verlenen aan fietsers die van rechts komen.quote:Op woensdag 23 november 2016 12:29 schreef Najieto het volgende:
Ze mogen wmb de boetes voor fietsen zonder licht opschroeven tot 140 euro. Dat zal ze leren.
Maar kennelijk mag te fel licht ook niet. Zouden ze eens op moeten letten als er weer eens een bejaarde op een elektrische fiets voorbij komt, de lampen daarop zijn tegenwoordig net schijnwerpers, je ziet meteen geen reet meer.quote:als fietser bij nacht of dag, indien het zicht ernstig wordt belemmerd
mR 438 k - geen voortdurend voor tegemoetkomende weggebruikers zichtba(a)r(e) wit(te)- of ge(e)l(e) licht(en) aan de voorzijde voeren en/of voortdurend voor van achteren naderende weggebruikers zichtbaar rood licht aan de achterzijde voeren
55
mR 438 l - verblindend wit of geel licht aan de voorzijde voeren
55
mR 438 m - knipperende verlichting voeren
55
Mits de fietser licht aan had en richting aangaf bij het afslaan (als van toepassing) lijkt me dat prima. 140 euro staat overigens niet gelijk aan het innemen van een rijbewijs. Dus een fietser zonder licht zou dan ook een fietsverbod moeten krijgen.quote:Op woensdag 23 november 2016 12:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En dan ook rijbewijzen intrekken bij automobilisten die geen voorrang verlenen aan fietsers die van rechts komen.
Als een fietser van rechts komt slaat deze niet af. Het gaan toeteren tegen fietsers die netjes voorgesorteerd zijn om links af te slaan daar mag wat mij betreft ook wel dezelfde straf op staan.quote:Op woensdag 23 november 2016 12:44 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Mits de fietser licht aan had en richting aangaf bij het afslaan (als van toepassing) lijkt me dat prima. 140 euro staat overigens niet gelijk aan het innemen van een rijbewijs. Dus een fietser zonder licht zou dan ook een fietsverbod moeten krijgen.
Ik geef toch eerlijk toe dat ik het vroeger ook niet zo goed zag vanuit het oogpunt van de auotomobilist? Als rebels ventje leefde ik volgens het principe dat ik de auto wel zag, dan hoefde de automobilist mij niet per se te zien.quote:Op woensdag 23 november 2016 12:40 schreef Chai het volgende:
Je stelt de vraag wel heel erg alsof fietsers altijd alleen maar fietsen en automobilisten nooit zelf op de fiets zitten.Ik had als puber altijd wel gewoon licht op mijn fiets, maar was niet zo fanatiek als dat een keer stuk ging bijvoorbeeld. 1x autorijden in het donker en je hebt wel door hoe gevaarlijk dat is, dus vind het een beetje domme vraag.
Sinds ik zelf een rijbewijs heb neem ik ook reservelampjes mee van de Action, want iets is altijd beter dan niets.Zijn trouwens niet van die bungelende waar de TS zo op loopt te haten. Ik gebruik de koplamp ook weleens om lichtsignalen aan automobilisten te geven die mij met groot licht verblinden en vaak zetten ze het dan weer af.
Hij kan toch bijvoorbeeld rechts paralel aan de autobaan fietsen en dan links afslaan, dan moet je wel degelijk richting aangeven. Het fietsverbod is voor het in bescherming nemen van de fietser.quote:Op woensdag 23 november 2016 12:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als een fietser van rechts komt slaat deze niet af. Het gaan toeteren tegen fietsers die netjes voorgesorteerd zijn om links af te slaan daar mag wat mij betreft ook wel dezelfde straf op staan.
Verder is een fietser een zwakke verkeersdeelnemer en als automobilisten daar dus geen rekening mee houden is het niet meer dan normaal dat daar een veel zwaardere straf op staat.
Het moet gewoon maar eens afgelopen zijn dat fietsers altijd maar in bescherming worden genomen. Dat Whatsappen en bellen moet al helemaal verboden worden. Kom op, zeg.quote:Op woensdag 23 november 2016 12:29 schreef Najieto het volgende:
Ze mogen wmb de boetes voor fietsen zonder licht opschroeven tot 140 euro. Dat zal ze leren.
Die optie heb ik ook sinds kort, maar ik vind dat ze te laat aangaanquote:Op woensdag 23 november 2016 12:13 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Mijn auto doet zelf de lichten aan als het donker is. Met mist moet je dan wel weer op letten want dat detecteert de auto niet.
Ik ben daar ook heel streng in opgevoed. Mijn vader controleerde regelmatig de lampen (nog steeds trouwens, ook nu ik een auto heb). Het was eens zo erg dat mijn fiets was omgevallen op het station en ik met telefonische hulp van mijn vader nog een beetje kon redden wat er te redden was, maar toen de voorlamp naar z'n grootje bleek te zijn, heeft ie me opgehaald en de fiets achter in z'n auto gegooid. Ik had zoiets van, man, ik rij dan toch gewoon binnendoor? Maar nee, het is er nog net niet ingeslagen dat ik bij weinig licht altijd de fietslichten aan moet doen.quote:Op woensdag 23 november 2016 12:44 schreef -Hildr- het volgende:
Ik heb altijd voor- en achterlicht op mijn fiets. Als een van mijn lampen kapot is stap ik niet eens op de fiets in het donker.
Wel grappig dat er in dit topic wordt gedaan alsof automobilisten heilig zijn. Ik kom dagelijks de grootste idioten tegen als fietser.
Mijn punt is dat de categorieën automobilist en fietser wel heel zwart wit zijn, in Nederland zullen de meesten mensen beiden zijn, dus dan hoef je de vraag niet zo separaat te stellen.quote:Op woensdag 23 november 2016 12:53 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik geef toch eerlijk toe dat ik het vroeger ook niet zo goed zag vanuit het oogpunt van de auotomobilist? Als rebels ventje leefde ik volgens het principe dat ik de auto wel zag, dan hoefde de automobilist mij niet per se te zien.
Dan kun je zowel vraag 2 als 3 beantwoorden.quote:Op woensdag 23 november 2016 13:44 schreef Chai het volgende:
[..]
Mijn punt is dat de categorieën automobilist en fietser wel heel zwart wit zijn, in Nederland zullen de meesten mensen beiden zijn, dus dan hoef je de vraag niet zo separaat te stellen.
Dit dus. Ik erger me nu echt aan die figuren die door weer en wind, onverlicht over de rotondes komen racen. Slecht voor m'n hart.quote:Op woensdag 23 november 2016 17:33 schreef -Richard- het volgende:
Sinds ik auto rijd zie ik de ernst in van geen verlichting op de fiets
Dat mag ook niet, want als een fietser daardoor wordt verblind en van zijn fiets flikkert kunnen je ze d'r ook voor laten opdraaien volgens mijquote:Op woensdag 23 november 2016 17:13 schreef DieselTank het volgende:
Gewoon lekker groot licht aanhouden jwz. verder mijn fietslamp is ook klein qua oppervlakte maar hij is wel super fel, ik zie meer dan menig scooter. En ik verblind toegemoet komende autos
Nuance aangepast.quote:Op donderdag 24 november 2016 15:58 schreef CherryLips het volgende:
Je bent eerder aansprakelijk ipv schuldig.
Ik mag hopen dat je niet in de auto stapt als je fietsers met enkel een lichtje van de Action niet meer ziet. Straks loopt er een onverlichte voetganger/ puber met koptelefoon/ kind dat snel naar huis rent omdat de straatverlichting al een tijdje aan is. En die mag je ook niet zomaar overrijden.quote:Op woensdag 23 november 2016 12:01 schreef MCH het volgende:
En dan was ik mijn frustratie over de piepkleine lichtjes van de action van nog geen euro nog vergeten. Die bungelende lampjes aan het stuur helpen je echt niet als het verder op straat donker is maar de politie vindt het allang best als er tenminste een beetje licht op/aan een fiets(er) zit.!
Het was vroeger zo dat zelfs als een automobilist in zijn recht stond, dus wanneer de schuld duidelijk bij de fietser of voetganger lag, dat de verzekeringen toch maar 50% van de schade aan de auto vergoedden vanwege het grondbeginsel van "zwakke" verkeersdeelnemer. Is dat inmiddels veranderd of geldt dat nog steeds?quote:Op woensdag 23 november 2016 13:17 schreef Anne het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Artikel_185_Wegenverkeerswet
Het is dus niet zo zwart-wit, want:
"Wanneer aan bovenstaande vereisten is voldaan dan is de eigenaar of de houder van het motorrijtuig aansprakelijk voor de schade, tenzij hij overmacht aan kan tonen. Daarnaast kan er nog sprake zijn van eigen schuld bij de benadeelde."
Ik geloof wel dat de verzekeraar eigenlijk altijd zal uitkeren, maar dat in geval van overmacht de no-claim van de verzekerde gelijk blijft.
Knap dat jij dan hier uit kan halen dat ik last heb van nachtblindheid. Ik denk dat niemand hier in twijfel trekt dat een lampje van de Action voor minder zichtbaarheid zorgt in vergelijking met b.v. een lamp met tig lumen die je van aliexpress haalt.quote:Op donderdag 24 november 2016 16:22 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je niet in de auto stapt als je fietsers met enkel een lichtje van de Action niet meer ziet. Straks loopt er een onverlichte voetganger/ puber met koptelefoon/ kind dat snel naar huis rent omdat de straatverlichting al een tijdje aan is. En die mag je ook niet zomaar overrijden.
Ik hoop dat je je nachtblindheid accepteert en tegen zonsondergang niet meer in de auto stapt.
Als je blijft rijden en je rijd een fietser aan mag ik hopen dat ze je kennelijk nogal slechte zicht testen en je rijbewijs invorderen.
Op een beetje auto kan je de inschakeltijd wel aanpassen.quote:Op woensdag 23 november 2016 13:34 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die optie heb ik ook sinds kort, maar ik vind dat ze te laat aangaan
Bijzonder. Ik las laatst een topic op dit forum van jou dat je geen bal zag op de snelweg als het donker was. Dat kan ik nu begrijpen als je lampjes van een euro van de action al voldoende vind voor jezelf en voor je tegenliggers.quote:Op donderdag 24 november 2016 16:48 schreef Diqiu-Long het volgende:
Die lampjes van Action welke je vast klemt aan je fiets zijn meer dan voldoende: Want het gaat erom dat ze gezien worden, heb zelf dus ook zo'n soort lampjes op de fiets.
Ik bedoelde deze:quote:Op donderdag 24 november 2016 16:48 schreef Diqiu-Long het volgende:
Die lampjes van Action welke je vast klemt aan je fiets zijn meer dan voldoende: Want het gaat erom dat ze gezien worden, heb zelf dus ook zo'n soort lampjes op de fiets.
Dat is zeker waar. Maar jij wou weten wie de schuld krijgt als jij met slecht zicht gaat rijden en een al dan niet verlichte fietser/ voetganger op je motorkap krijgt. En het antwoord is dat dan de automobilist die zonder goed zicht gaat rijden de schuld krijgt.quote:Op donderdag 24 november 2016 16:35 schreef MCH het volgende:
[..]
Knap dat jij dan hier uit kan halen dat ik last heb van nachtblindheid. Ik denk dat niemand hier in twijfel trekt dat een lampje van de Action voor minder zichtbaarheid zorgt in vergelijking met b.v. een lamp met tig lumen die je van aliexpress haalt.
Daar gaat het dus juist wel om.quote:Op donderdag 24 november 2016 16:55 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja dat vind ik ook voldoende voor op de fiets: Want ik moet gezien worden! Het gaat er niet om zodat ik grootlicht op mijn fiets monteer, puur zodat medeweggebruikers je zien.
Ik heb nieuws voor je; je wordt bijna niet gezien. Zeker niet als het bijvoorbeeld regent....quote:Op donderdag 24 november 2016 16:55 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja dat vind ik ook voldoende voor op de fiets: Want ik moet gezien worden! Het gaat er niet om zodat ik grootlicht op mijn fiets monteer, puur zodat medeweggebruikers je zien.
Er is niks mis met mijn zicht.quote:Op donderdag 24 november 2016 16:56 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Maar jij wou weten wie de schuld krijgt als jij met slecht zicht gaat rijden en een al dan niet verlichte fietser/ voetganger op je motorkap krijgt. En het antwoord is dat dan de automobilist die zonder goed zicht gaat rijden de schuld krijgt.
Maar wordt wel gedoogd, althans hier in Groningen.quote:Op donderdag 24 november 2016 16:57 schreef derLudolf het volgende:
Die lampjes zijn niet toegestaan officieel. Verlichting moet goed zijn bevestigd, niet aan je fiets bungelen.
domweg omdat het niet te handhaven is.quote:Op donderdag 24 november 2016 16:57 schreef MCH het volgende:
[..]
Maar wordt wel gedoogd, althans hier in Groningen.
Domweg omdat er andere prioriteiten zijn.quote:Op donderdag 24 november 2016 16:58 schreef Gunner het volgende:
[..]
domweg omdat het niet te handhaven is.
Met die dingen ben ik nog nooit aangehouden... Heb er ook een tijdje mee gefietst omdat ik geen tijd/zin had weer een fatsoenlijk achterlicht te fixen.quote:Op donderdag 24 november 2016 16:57 schreef MCH het volgende:
[..]
Maar wordt wel gedoogd, althans hier in Groningen.
Die eerste zijn echt kut, vooral de witte. Je ziet een piepklein stipjequote:Op donderdag 24 november 2016 16:56 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik bedoelde deze:
[ afbeelding ]
Deze zijn al stukken beter:
[ afbeelding ]
Je kunt ze met dat elastiek best makkelijk aan het stuur vastmaken zonder dat ze bungelen, dat is volgens mij ook de bedoeling van dat lusje.quote:Op donderdag 24 november 2016 16:57 schreef derLudolf het volgende:
Die lampjes zijn niet toegestaan officieel. Verlichting moet goed zijn bevestigd, niet aan je fiets bungelen.
Over die laatste heb ik het dusquote:Op donderdag 24 november 2016 16:56 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik bedoelde deze:
[ afbeelding ]
Deze zijn al stukken beter:
[ afbeelding ]
Pas maar op voordat bepaalde users hier denken dat je last hebt van nachtblindheid.quote:Op donderdag 24 november 2016 17:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die eerste zijn echt kut, vooral de witte. Je ziet een piepklein stipje
De politie ziet ze niet eensquote:Op donderdag 24 november 2016 17:06 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Over die laatste heb ik het dusDaar ben je echt goed mee te zien en als het echt pikdonker is zorgt het ook nog voor een stukje extra zicht.
[ afbeelding ]
Ze kosten trouwens minder dan een euro: Daarom snap ik ook niet waarom zoveel jongeren zondrr licht rijden, vanmorgen zag ik er al weer een paar. Waarschijnlijk fietsen ze zelfs ongemerkt langs het politiebureau, want die ligt gewoon op de route.
Ik zou willen dat hardlopers die in totaal zwarte kleding beslissen op de weg ipv op de stoep te gaan rennen die ook gingen dragen. Ik had er gisteren bijna 1 op m'n motorkap. Je ziet het pas op het laatste moment, zeker als je ook nog op ander verkeer moet letten.quote:Op donderdag 24 november 2016 17:06 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Over die laatste heb ik het dusDaar ben je echt goed mee te zien en als het echt pikdonker is zorgt het ook nog voor een stukje extra zicht.
[ afbeelding ]
Ze kosten trouwens minder dan een euro: Daarom snap ik ook niet waarom zoveel jongeren zondrr licht rijden, vanmorgen zag ik er al weer een paar. Waarschijnlijk fietsen ze zelfs ongemerkt langs het politiebureau, want die ligt gewoon op de route.
Ik weet niet of ik nachtblind ben, maar vooral als het regent vind ik het best moeilijk om alles goed te kunnen zien. Alle vormen van verlichting worden alle kanten op weerkaatst: op het natte wegdek, op de blaadjes op de weg, in ruiten van huizen, in de ruiten van andere auto's. Knettergek. Ik vind het in ieder geval vermoeiend rijden. Ik zie soms de wegbelijning niet meer als het regent, laat staan een fietser met zo'n inieminie Action-lampje (of helemaal geen verlichting). Je ziet ze alleen omdat ze niets weerkaatsen, zo'n zwarte vlek op de weg.quote:Op donderdag 24 november 2016 17:06 schreef MCH het volgende:
[..]
Pas maar op voordat bepaalde users hier denken dat je last hebt van nachtblindheid.
quote:Op donderdag 24 november 2016 17:08 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Mijn broertje heeft een tijd geleden een fietser zonder licht aangereden. De fietser had meteen geroepen dat hij onschuldig was omdat hij een fietser is. Mijn broertje heeft echter een dashcam en kon zo bewijzen dat hij niks aan het voorval kon doen.
De fietser had de fiets totaal in de kreukels en claimde 600 euro, verzekering van mijn broertje heeft geen cent uitgekeerd omdat de fietser ernstig nalatig is geweest.
Beetje fatsoenlijke hardlopers dragen ook fatsoenlijke hardloopkleding met reflecterende strepen.quote:Op donderdag 24 november 2016 17:09 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik zou willen dat hardlopers die in totaal zwarte kleding beslissen op de weg ipv op de stoep te gaan rennen die ook gingen dragen. Ik had er gisteren bijna 1 op m'n motorkap. Je ziet het pas op het laatste moment, zeker als je ook nog op ander verkeer moet letten.
Maar was dat vanwege het zonder licht rijden aspect of omdat er andere nalatigheden waren?quote:Op donderdag 24 november 2016 17:08 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Mijn broertje heeft een tijd geleden een fietser zonder licht aangereden. De fietser had meteen geroepen dat hij onschuldig was omdat hij een fietser is. Mijn broertje heeft echter een dashcam en kon zo bewijzen dat hij niks aan het voorval kon doen.
De fietser had de fiets totaal in de kreukels en claimde 600 euro, verzekering van mijn broertje heeft geen cent uitgekeerd omdat de fietser ernstig nalatig is geweest.
Dit, ik zie eigenlijk nooit hardlopers die nauwelijks zichtbaar zijn. (no pun intended)quote:Op donderdag 24 november 2016 17:10 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Beetje fatsoenlijke hardlopers dragen ook fatsoenlijke hardloopkleding met reflecterende strepen.
De fietser fietste zonder licht en stak over zonder hand uit te steken of überhaupt om te kijken, alles vastgelegd in full HDquote:Op donderdag 24 november 2016 17:11 schreef MCH het volgende:
[..]
Maar was dat vanwege het zonder licht rijden aspect of omdat er andere nalatigheden waren?
Ze houden je echt wel staande als ze langs rijden, al vaker gezien. Ik zelf ben vorig jaar ook staande gehouden: Echter ik was mij niet bewust dat mijn achterlicht uit was, bleek de batterij leeg te zijn.quote:Op donderdag 24 november 2016 17:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
De politie ziet ze niet eens
Die zie je wel inderdaad. Helemaal zwarte kleding is een stuk moeilijker in het donker in de regen.quote:Op donderdag 24 november 2016 17:10 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Beetje fatsoenlijke hardlopers dragen ook fatsoenlijke hardloopkleding met reflecterende strepen.
Het punt is hier ook niet de schuldvraag maar het grote verschil in kwetsbaarheid bij een eventueel ongeval. Deukje in je auto vs een dode fietser. Daarom wordt die fietser in bescherming genomen, of dat nu "eerlijk" is of niet.quote:Op woensdag 23 november 2016 11:58 schreef MCH het volgende:
De eerste vraag is dus duidelijk, is de schuldvraag altijd zo duidelijk?
Bij mijn auto kan het licht niet uitquote:Op woensdag 23 november 2016 12:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat zou de standaard moeten zijnquote:Op donderdag 24 november 2016 18:14 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Bij mijn auto kan het licht niet uit
Waar heb je dat ding gekocht? Een NL fietsenzaak of via dealextreme?quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:17 schreef einzeinz het volgende:
Ik heb zo'n spot als fietslicht gebruikt, dat mocht blijkbaar ook niet
Nu ligt het al 5 maanden in de kast omdat ik er tegenliggers mij verblindde. Maar ze zijn ook niet strafbaar. Geen idee waarom het dan als 'fietslicht' verkocht wordt
Via China, zo'n laserlichtquote:Op vrijdag 25 november 2016 11:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waar heb je dat ding gekocht? Een NL fietsenzaak of via dealextreme?
Dit. Op de basisschool krijgen Kids toch verkeersles met fietsen erbij? Laat ze gelijk ff een rondje autorijden in het donker, dan valt t kwartje misschienquote:Op donderdag 24 november 2016 17:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Overigens ben ik me ook pas toen ik zelf auto reed gaan realiseren hoe slecht een onverlichte fietser zichtbaar is vanuit een auto.
Als bijrijder merkte ik het niet, pas toen ik zelf ging rijden merkte ik hoe slecht fietsers zichtbaar zijn 's nachts.quote:Op vrijdag 25 november 2016 21:14 schreef pwmh82 het volgende:
[..]
Dit. Op de basisschool krijgen Kids toch verkeersles met fietsen erbij? Laat ze gelijk ff een rondje autorijden in het donker, dan valt t kwartje misschien
Ik accepteer het niet meer. Week of 3 geleden nog uitgestapt en die bijdehand een knal van zijn fiets gegeven en op camera vastgelegd. Tis genoeg geweest dat constante asociale rijgedrag waar jij als normale verkeersgebruiker gewoon het verkeersfatsoen toepast, en de regels volgt, en die fietsers gewoon rijden alsof zij alle ruimte moeten krijgen en zich nergens van hoeven aan te trekken en het verkeer in gevaar brengen omdat zij gewoon schijt aan alles hebben.quote:Op woensdag 23 november 2016 12:11 schreef KolonelBroodje het volgende:
En dan een grote bek krijgen....
Beelden?quote:Op maandag 5 december 2016 15:29 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ik accepteer het niet meer. Week of 3 geleden nog uitgestapt en die bijdehand een knal van zijn fiets gegeven en op camera vastgelegd.
How about fietsers die het sowieso verrotten om voorrang te verlenen aan weggebruikers van rechts? Ze kíjken vaak niet eensquote:Op woensdag 23 november 2016 12:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En dan ook rijbewijzen intrekken bij automobilisten die geen voorrang verlenen aan fietsers die van rechts komen.
ik kan het instellen; manual, automagisch of altijd aan.quote:Op donderdag 24 november 2016 18:14 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Bij mijn auto kan het licht niet uit
Ja precies! Laatst nog, reed ik rustig door de stad in de avond, komt er opeens een gozer van links behoorlijk hard aangefietst zonder licht aan. Dus ik piepende banden hij slippen, stond net op tijd stil. Gelukkig stonden er genoeg getuigen mocht er echt wat gebeurd zijn.quote:Op zondag 11 december 2016 14:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
How about fietsers die het sowieso verrotten om voorrang te verlenen aan weggebruikers van rechts? Ze kíjken vaak niet eens
Ze weten het niet eens meer. Zelfs mensen die allang hun rijbewijs hebben zo'n 10 - 30 jaar en ineens op een e-bike klimmen.quote:Op zondag 11 december 2016 14:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
How about fietsers die het sowieso verrotten om voorrang te verlenen aan weggebruikers van rechts? Ze kíjken vaak niet eens
What about auto's die je geen voorrang geven als je als fietser van rechts komt...quote:Op zondag 11 december 2016 14:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Moet je eens met je auto in het Heuvelland komen, in de zomer stikt het daar van wielertoeristen! Dat is extra oppassen want die houden zich niet aan alle verkeersregelsquote:Op zondag 11 december 2016 14:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
En dan de wielrenners.. Jaartje terug ofzo ging ik de bocht om (ik had groen licht) met m'n werkbus en kon nota bene het rode licht van het fietspad zien. Die gast fietst dus op volle snelheid door en hij moest zo hard remmen dat 'ie over het stuur vloog 😂 Geen idee of hij mij nou niet zag (verlengde Sprinter is niet heel klein) of dat 'ie dacht dat 'ie voorrang had. Gelukkig liep het goed af en heeft 'ie er hopelijk van geleerd.
Ja lastig is dat he? Ik geef ze altijd netjes voorrang als ze dat horen te krijgen, maar ik verwacht wel hetzelfde terug.quote:Op zondag 11 december 2016 20:19 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Moet je eens met je auto in het Heuvelland komen, in de zomer stikt het daar van wielertoeristen! Dat is extra oppassen want die houden zich niet aan alle verkeersregels
quote:Op woensdag 23 november 2016 12:53 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik geef toch eerlijk toe dat ik het vroeger ook niet zo goed zag vanuit het oogpunt van de auotomobilist? Als rebels ventje leefde ik volgens het principe dat ik de auto wel zag, dan hoefde de automobilist mij niet per se te zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |