abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166820285
Ik ben onlangs verhuisd en heb eindelijk een aparte ruimte om te gebruiken als klushok :) Hierin heb ik een stellingkast gezet voor de grotere dingen en een werkbank gemaakt waar ik nog een bankschroef op wil zetten.

Op dit moment heb ik al mijn spullen (muv elektrische apparatuur) nog ongerordend in een grote gereedschapskist zitten, maar dat wil ik anders.
Daarom zat ik te denken aan een gereedschapswand, zodat de veelgebruikte dingen in het zicht en binnen handbereik hangen. Maar wellicht zijn er andere oplossingen.

Ik ben benieuwd hoe jullie klusruimte is ingedeeld? Foto's ter inspiratie zijn uiteraard welkom ;)
pi_166820412
Ik heb de schroevendraaiers en tangen aan de wand, de rest in lades.
Zorg ook voor goede verlichting en genoeg contactdozen.
En een muziekje is ook nooit weg net als verwarming.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_166820574
Ikzelf heb een Facom wagen met modules, zo kun je in 1 oogopslag zien of/wat er ontbreekt na een dag klussen.Ik zou niets anders meer willen. ,maar er hangt wel een prijskaartje aan.

Een goedkope kar van Datona kan ook, en dan zelf uit schuim bv de modules maken is de goedkope optie. Alles aan de wand hangen kan ook, maar dan wordt het stoffig, en mensen zien makkelijker wat je hebt aan gereedschap, dus de kans op "kan ik dat even lenen" wordt een stuk groter.

Nu kan ik moeilijk nee zeggen, en de historie heeft uitgewezen dat je altijd iets met schade terug krijgt waar de lener niets van weet, zoals een kromme boorkop, of een half vernaggelde steeksleutel.

Vandaar de kar, ik rol hem achter de schuifwand en niemand ziet hem.
Hetzelfde met het electrisch gereedschap, die liggen ook mooi uit het zicht.
In de klusgarage heb ik verwarming, tv, internet en muziek, en dat is echt heel handig.
Als je ergens mee bezig bent (reparatie van het een of t ander bv) en je komt er niet uit kun je zo de handleiding op de pc opzoeken, zonder dat je naar binnen moet.

[ Bericht 32% gewijzigd door Impreza_driving_Nutcase op 22-11-2016 10:43:35 ]
pi_166821460
Thanks tot zover :) Stopcontact is idd een goeie.

Zo'n kar wordt me wat te prijzig. De ruimte betreft overigens een kelder onder het huis, dus de kans dat daar mensen komen die gereedschap willen lenen is niet zo groot ;) Heb overigens nog wel een oud ladenblokje staan die ik mooi kan gebruiken voor het minder vaak gebruikte gereedschap.
pi_166822335
Ik heb 2 osb-platen (op elkaar) tegen de wand geschroefd, en daar haken ingedraaid.

Maar als ik het nog eens opnieuw mocht doen zou ik zoveel mogelijk magnetisch ophangen. Dat is toch wel ideaal en ook het mooist. Of zo'n gaatjesbord met speciale haken. Maar die zijn belachelijk duur.
pi_166822502
Ik heb het op deze manier gedaan..

Mooie grote plaat tegen de muur en met spijkers en/of schroeven kun je de ophangpunten maken.

Lekker eenvoudig en redelijk goedkoop.

Wel heb ik bij mij de plaat een mooie kleur gegeven en kan ik er een gordijn voorlangs dichtdoen voor opgeruimd effect *optioneel*.
With a Song in my heart and a smile on my face...
pi_166822655
Foto mocht kennelijk niet, maar de omschrijving zegt hopelijk genoeg.
pi_166822672
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 november 2016 12:45 schreef Mr.Galaxy. het volgende:
Foto mocht kennelijk niet, maar de omschrijving zegt hopelijk genoeg.
Als hotlinking niet mag, gooi je hem toch gewoon op een image host :z

pi_166822676
Gewoon platen tegen de muur om je gereedschap aan op te hangen is idd ook nog een idee. Ik had zo'n 'gereedschapswand' in gedachten met gaatjes waar je haakjes in kan zetten, maar die zijn wel aardig duur. Houten plaat is wel wat flexibeler qua maat en hoeveel schroeven/spijkers je erin zet om spul aan op te hangen.

En wat doen jullie met schroeven? Zo'n ding met allemaal kleine laatjes lijkt me wel handig, alleen kun je dan minder snel terugvinden welke schroeven waar in zitten, zonder ze allemaal open te doen...
pi_166822703
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 november 2016 12:47 schreef CrashO het volgende:

[..]

Als hotlinking niet mag, gooi je hem toch gewoon op een image host :z

[ afbeelding ]
nice!
pi_166822729
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 12:48 schreef Palomar het volgende:

[..]

nice!
Dat is de image die MrGalaxy probeerde te plaatsen, niet mijne :P

Schroeven heb ik in een van die vakjeskoffers trouwens. Voordeel tov laadjes is dat je direct overzicht hebt over de inhoud.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2016 12:50:19 ]
pi_166822786
Ik koop meestal schroeven in van die kunststof doorkijk-doosjes, makkelijk stapelbaar en goed overzichtelijk.
pi_166822897
Ik heb het spul wat ik regelmatig gebruik zo hangen:
Spul met gaten aan schroefjes/spijkers en de rest in klemmen (10 cent ofzo bij de ijzerboer..)

De rest zit in koffers en bakken en graaf ik alleen op wanneer ik het nodig heb :P

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2016 13:02:55 ]
pi_166823040
Hangt ook een beetje af van hoe dwangneurotisch je bent.
Ik heb hier zelf behoorlijk last van, met het gevolg dat ik in staat ben de hele zooi weer los te draaien omdat iemand me een nieuwe zaag heeft gekocht. Want die moet natuurlijk naast de andere zagen hangen...

Heb jij hier ook last van koop dan een gaatjesbord :P
  Knikkerking dinsdag 22 november 2016 @ 13:23:33 #15
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_166823379
Misschien is een "french cleat" systeem iets voor je?
Dat ben ik nu zelf ook aan het maken, en het bevalt tot nu toe erg goed.
Fijn om alles "dynamisch" te hebben. Uiteindelijk krijgt alles zo precies het plaatsje wat voor jou het fijnste is, en het ziet er toch strak uit ^O^
  Moderator dinsdag 22 november 2016 @ 18:41:07 #16
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_166829585
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 13:23 schreef Atmoz het volgende:
Misschien is een "french cleat" systeem iets voor je?
Dat ben ik nu zelf ook aan het maken, en het bevalt tot nu toe erg goed.
Fijn om alles "dynamisch" te hebben. Uiteindelijk krijgt alles zo precies het plaatsje wat voor jou het fijnste is, en het ziet er toch strak uit ^O^
Ik had geen flauw idee wat je met "french cleat" bedoelde...
Even googlen bracht mij op het volgende.

pi_166830095
Ik moet mijn klusruimte nog indelen. Heb zelf een stalen frame gelast als werkbank.

Verder 2ehands kantoorlades 2x3 eronder. Daarnaast een stalen kantoor archiefkast van 4 grote lades.

Uit Druten gehaald. Zie marktplaats. mega grote loods vol met de mooiste kasten, stellingwanden, rolkasten enz enz enz. in alle vormen en maten die je maar kan bedenken. Niet spotgoedkoop maar ook niet heel duur.
pi_166833150
Thanks mensen voor de ideeen! Ben net direct maar even aan de slag gegaan en een mdf-bord op de muur gezet. Resultaat:

Ben maar gewoon begonnen met spullen ophangen en zie wel of de indeling een beetje logisch is. Heb alles met spijkers gedaan en die zijn er ook zo weer uit ;)
pi_166833296
die koperleiding zou ik eerst een beetje recht maken en netjes afbeugelen.
pi_166833392
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 20:52 schreef Glider76 het volgende:
die koperleiding zou ik eerst een beetje recht maken en netjes afbeugelen.
klopt, het ophangbeugeltje is lam. Moet ik ff een nieuwe op zetten.
pi_166833511
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 20:49 schreef Palomar het volgende:
Thanks mensen voor de ideeen! Ben net direct maar even aan de slag gegaan en een mdf-bord op de muur gezet. Resultaat:

[ afbeelding ]

Ben maar gewoon begonnen met spullen ophangen en zie wel of de indeling een beetje logisch is. Heb alles met spijkers gedaan en die zijn er ook zo weer uit ;)
Is dat gereedschap van de Action?
pi_166834465
Nou het gereedschap van de action is eigenlijk best goed.

Toevallig van de week wat tangen gehaald,, hamers, verfkrabbers en de diamantschijfjes zijn echt goed.

Alles zeker de helft van de prijs tov de gamma. En tijdens verbouwen, alles onder het stof en cement is het zonde van je dure knipex tang.

En altijd weer op zoek naar je hamer die ergens verstopt ligt. Beter voor bijna nop 3 hamers kopen bij de action. Hamert net zo goed en meer kans dat je eerder je hamer hebt gevonden.

Verfbakjes van de Action. 3 keer goedkoper dan de gamma. En echt net zo goed verfbakje hoor.

Originele WD40 van de action, net zo goed als de originele WD40 van elke andere zaak. Alleen de prijs is anders.

De montagekit van de action daarentegen plakt voor geen meter.
pi_166836096
Hehe inderdaad. Weet niet exact waar al mijn gereedschap vandaan komt, maar er zit vast iets tussen van de action of uit de grabbelbak van de gamma. Ik heb bij veel gereedschap dat ik eerst de goedkope variant probeer en pas als dat niet bevalt koop ik betere. Bijv. van een kniptang en inbussleutels heb ik de wat betere variant qua kwaliteit gehaald omdat de goedkope niet voldeden, maar veel goedkope meuk bevalt me wel prima en blijft ook heel, omdat ik het toch niet dagelijks gebruik.
  Moderator dinsdag 22 november 2016 @ 23:22:49 #24
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166838520
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 12:47 schreef Palomar het volgende:

En wat doen jullie met schroeven? Zo'n ding met allemaal kleine laatjes lijkt me wel handig, alleen kun je dan minder snel terugvinden welke schroeven waar in zitten, zonder ze allemaal open te doen...
Dat kun je er op schrijven :Y
Ik heb veel schroeven en dat soort materiaal in een L-Boxx met allerlei bakjes.

Verder kun je ook op YT veel ervaring op doen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166839820
quote:

[ afbeelding ]

Klasse man, goed bezig!
  Moderator woensdag 23 november 2016 @ 00:10:39 #26
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166839890
quote:

[ afbeelding ]

Wat hangen al die leidingen los. Is dat de volgende klus?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166843017
Heb twee werkbanken, haaks op elkaar. In de hoek waar de twee bij elkaar komen, heb ik een stelling kast met spullen die ik veel gebruik: van groot handgereedschap t/m elektrisch gereedschap. Verderop een ladekast met al het kleine spul: van beitels t/m kitspuiten. Op de ene werkbank staat m'n kolomboormachine, op de andere de bankschroef.

Eén lade heb ik strak vol met doosjes met schroeven (SPAXX), boortjesen pluggen, trek la open, heb ik alle maten bij de hand. Heb ik ergens in huis of bij een ander een klus, trek ik de hele lade eruit en neem 'm mee (zelfs in de auto). Valt niet om, en kan van bovenaf alle schroefjes/plugge/boortjes pakken die ik nodig heb
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')