Update: Originele filmpje is inmiddels verwijderd. Wel nog te vinden via GeenStijl:quote:De politieke beweging DENK maakt zich ernstige zorgen over de veiligheid van Sylvana Simons. De partij zal morgen in een gesprek met de veiligheidsdiensten maatregelen eisen.
Op sociale media circuleert een filmpje waarin gemonteerde foto's te zien zijn van Simons. Haar hoofd is onder meer geplakt in een oude foto van de Ku Klux Klan waarin ze zogenaamd is opgehangen. "Het is verschrikkelijk en walgelijk. Ik heb hier geen woorden voor", zegt DENK-voorman Tunahan Kuzu.
'Concrete maatregelen'
De partij zegt morgen in gesprek te gaan met de autoriteiten op het gebied van veiligheid, onder meer met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV). "We verwachten concrete veiligheidsmaatregelen rondom het onveiligheidsgevoel van mevrouw Simons. De overheid moet een veilige gevoel aan alle burgers geven," zegt Kuzu. Om wat voor maatregelen het precies gaat, zegt de partij niet.
Simons gaat aangifte doen. Dat is niet voor het eerst, zegt Kuzu. "Toen ze zich in mei aansloot bij DENK kreeg ze 20.000 racistische opmerkingen over haar heen. We hebben nooit meer iets van die aangifte gehoord."
'Simons verdient ook bescherming'
Ongehoord, vindt Kuzu. "Er is geen daad gesteld. Politie en het OM moeten de schuldigen pakken en aan de schandpaal nagelen. Kenneth Vermeer is het zelfde overgekomen. Toen zijn er binnen afzienbare tijd verdachten opgepakt. Bij Simons blijft dat achter. Zij verdient ook bescherming."
Kuzu vindt dat het kabinet in deze discussie veel te stil blijft. Volgens de DENK-voorman worden 'haat en het vijandsbeeld steeds verder aangewakkerd. Hij wil dat premier Rutte en vice-premier Asscher zich uitspreken. "Waar is Rutte? Waar is Asscher? Ik hoor ze helemaal niet. Zeker de premier moet het land laten weten dat dit veel te ver gaat."
'Oh Sylvana'
In het filmpje dat op sociale media circuleert zijn beelden gemonteerd onder een carnavalsliedje met de titel Oh Sylvana. Haar gezicht is gefotoshopt in racistische en beledigende karikaturen. Simons wordt onder meer afgebeeld als Zwarte Piet en naakte Afrikaanse vrouw. Ook is haar hoofd geplakt in beelden die verwijzen naar de lynchpartijen van de Ku Klux Klan, de racistische organisatie die in de VS met geweld protesteerde tegen de afschaffing van de slavernij en de burgerrechtenbeweging van Afro-Amerikanen.
Het liedje Oh Sylvana gaat volgens zanger Rob Daal niet over Sylvana Simons maar over een Russisch meisje dat uitgezwaaid wordt door haar vriendje. Simons heeft zelf nog niet gereageerd.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)enk-eist-maatregelen
Is een geinig grapje, joh. Moet je de humor van inzien. Zeurpiet!quote:Op maandag 21 november 2016 15:14 schreef Re het volgende:
ze mag dan compleet gestoord zijn, maar zo iemand bedreigen lijkt me nog debieler, alt-right wees er maar trots op
Iedereen die bedreigd wordt in de mate van Sylvana Simons heeft recht op beveiliging.quote:Op maandag 21 november 2016 15:14 schreef Re het volgende:
ze mag dan compleet gestoord zijn, maar zo iemand bedreigen lijkt me nog debieler, alt-right wees er maar trots op
"Daar moet een piemel in, Daar moet een piemel in, Daar moet een piemel in, "quote:Op maandag 21 november 2016 15:14 schreef Re het volgende:
Die schuimbekkende racisten zijn juist ontstaan door haar. Althans, zij heeft ze gevoed.quote:Op maandag 21 november 2016 15:18 schreef BasEnAad het volgende:
Ik kan het me wel voorstellen met al die schuimbekkende racisten overal.
Schuimbekkende afa's eerder. Wanneer is er voor het laatst extreem rechts geweld gebruikt in NL? En wanneer liep er voor het laatst massaal links tuig met slag- en stootwapens door de straten van NL?quote:Op maandag 21 november 2016 15:18 schreef BasEnAad het volgende:
Het is toch echt haar eigen schuld.quote:Op maandag 21 november 2016 15:18 schreef BasEnAad het volgende:
Wie kaatst....quote:Op maandag 21 november 2016 15:25 schreef Infection het volgende:
[..]
Die schuimbekkende racisten zijn juist ontstaan door haar. Althans, zij heeft ze gevoed.
Ook nog zoiets ja. Dit is van afgelopen week:quote:Op maandag 21 november 2016 15:26 schreef Red_85 het volgende:
Trap er niet in!
[..]
Schuimbekkende afa's eerder. Wanneer is er voor het laatst extreem rechts geweld gebruikt in NL? En wanneer liep er voor het laatst massaal links tuig met slag- en stootwapens door de straten van NL?
Ze geeft haar mening ja, dat is geen reden voor bedreigingen.quote:Op maandag 21 november 2016 15:26 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Het is toch echt haar eigen schuld.
OP een of andere manier krijg ik het idee dat als Kuzu dat zegt..dat dat letterlijk opgevat moet worden.quote:Op maandag 21 november 2016 15:11 schreef Infection het volgende:
Politie en het OM moeten de schuldigen pakken en aan de schandpaal nagelen.
Men kiest er zelf voor zich te laten provoceren natuurlijk.quote:Op maandag 21 november 2016 15:25 schreef Infection het volgende:
[..]
Die schuimbekkende racisten zijn juist ontstaan door haar. Althans, zij heeft ze gevoed.
Nee.quote:Op maandag 21 november 2016 15:26 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Erdogan zou het doen.quote:Op maandag 21 november 2016 15:28 schreef Taaikorsie het volgende:
[..]
OP een of andere manier krijg ik het idee dat als Kuzu dat zegt..dat dat letterlijk opgevat moet worden.
Ja, als je racistische elementen in Nederland aan de kaak stelt, moet je je er inderdaad niet over verbazen dat je in een lynchpartij gefotoshopt wordt.quote:Op maandag 21 november 2016 15:26 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik praat niks goed.. het is haar eigen schuld.quote:
quote:Op maandag 21 november 2016 15:29 schreef Stranger het volgende:
Ja, als je racistische elementen in Nederland aan de kaak stelt, moet je je er inderdaad niet over verbazen dat je in een lynchpartij gefotoshopt wordt.
Maar blijf maar lekker goedpraten en wegkijken..
Hoe dan?quote:Op maandag 21 november 2016 15:30 schreef Taaikorsie het volgende:
[..]
Ik praat niks goed.. het is haar eigen schuld.
Ik associeer Alt-Right meer met oude computerspelletjes, Doom of zo.quote:Op maandag 21 november 2016 15:28 schreef Straatcommando. het volgende:
Goh, nieuw woordje? ''alt right?''
Als Simons zo bedreigd wordt heeft ze recht op beveiliging, zo simpel ligt het. Als Wilders dat verdiend, dan Simons ook.
Inderdaad. Eerst bewijs en daarna pas reactie.quote:Op maandag 21 november 2016 15:30 schreef maan_man het volgende:
Misschien krijgt ze geen beveiliging, omdat de politie heeft geconcludeerd dat er erg veel gelijkenis is tussen de bedreigingen en bewegende beelden van Trump uit het verleden, waarop hij zei dat als hij ooit presidentskandidaat zou worden hij kandidaat zou worden voor de republikeinen, want die zijn zo dom dat jij ze alles kan wijsmaken.
Heb ik iets gemist? Racistische elementen? Stelt ze naast zwarte piet dan nog iets aan de kaak?quote:Op maandag 21 november 2016 15:29 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ja, als je racistische elementen in Nederland aan de kaak stelt, moet je je er inderdaad niet over verbazen dat je in een lynchpartij gefotoshopt wordt.
Ik was eerder!!quote:
quote:
Haha hoezo is dit een nieuw woordjequote:Op maandag 21 november 2016 15:28 schreef Straatcommando. het volgende:
Als Simons zo bedreigd wordt heeft ze recht op beveiliging, zo simpel ligt het. Als Wilders dat verdiend, dan Simons ook.
Zo, meneer gelooft blijkbaar in de schandpaal. Laat meteen zien wat voor incompetente club dat Denk is.quote:Politie en het OM moeten de schuldigen pakken en aan de schandpaal nagelen
Wat is alt-right?quote:Op maandag 21 november 2016 15:27 schreef Re het volgende:
ah, alt-right komt met de defense, altijd leuk wat er dan bijgesleept wordt
nogmaalsquote:
Daarnaast kiest zij er zelf voor om de politiek in te gaan en zich als slachtoffer op te stellen..Die reacties had ze op voorhand in kunnen schatten en niet zo zwaar aan hoeven tillen. Als je geen discriminatie wilt.. dan moet je niet de boel gaan omdraaien maar gewoon zeggen.. nu is het klaar iedereen gelijk en geen slachtoffergezeik.quote:Op maandag 21 november 2016 15:29 schreef Stranger het volgende:
Jawel, maar het duikt hier ineens op als een modewoordje. Dat is wel vaker zo. Veder kom ik daar niet echt vaak.quote:Op maandag 21 november 2016 15:33 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Haha hoezo is dit een nieuw woordje. Onder welke steen leef jij?
Je hebt nog nooit gehoord van Reddit of 4Chan?
Ja da's hip. Lekker elkaar nablatenquote:Op maandag 21 november 2016 15:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik associeer Alt-Right meer met oude computerspelletjes, Doom of zo.
Kennelijk moet er tegenwoordig voor alles een catchy etiketje bedacht worden. Net zoals Social Justice Warriors, gutmenschen etc.
Ook weer zo'n fijne redenatie, vanochtend wordt bekend dat er een raar filmpje is over Sylvana, en nu al roepen dat de politie niets doet. Alsof bij dat gebeuren met Kenneth Vermeer alles in 5 minuten geregeld was.quote:Ongehoord, vindt Kuzu. "Er is geen daad gesteld. Politie en het OM moeten de schuldigen pakken en aan de schandpaal nagelen. Kenneth Vermeer is het zelfde overgekomen. Toen zijn er binnen afzienbare tijd verdachten opgepakt. Bij Simons blijft dat achter. Zij verdient ook bescherming."
Alt-right is een label bedacht door liberale media in de VS. 4chan loopt alleen maar te trollen, het is geen stormfront. De echte racisten moet je er niet zoeken.quote:Op maandag 21 november 2016 15:33 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Haha hoezo is dit een nieuw woordje. Onder welke steen leef jij?
Je hebt nog nooit gehoord van Reddit of 4Chan?
Okee, weer wat geleerd.quote:Op maandag 21 november 2016 15:36 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Alt-right
Bedankt.quote:Op maandag 21 november 2016 15:36 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Alt-right
Video is verwijderd, iemand n linkje die nog wel werkt?quote:Op maandag 21 november 2016 15:11 schreef Infection het volgende:
sociale media circuleert een filmpje
Oke ik snap het, maar ik heb gelukkig een link naar wikipedia geplaatst dus als mensen niet weten wat het is kunnen ze zich iniedergeval even inlezen.quote:Op maandag 21 november 2016 15:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jawel, maar het duikt hier ineens op als een modewoordje. Dat is wel vaker zo. Veder kom ik daar niet echt vaak.
[..]
Ja da's hip. Lekker elkaar nablaten
Min of meerquote:Op maandag 21 november 2016 15:39 schreef Operc het volgende:
[..]
Bedankt.
Het zijn dus een soort neo-Nazi's die hebben bedacht dat die benaming wat negatieve connotaties heeft en dus maar zijn overgestapt op een andere naam.
Hier is het te bekijken:quote:Op maandag 21 november 2016 15:39 schreef Taaikorsie het volgende:
[..]
Video is verwijderd, iemand n linkje die nog wel werkt?
Volgens mij hebben ze het vooral over al de aangiften van afgelopen maanden.quote:Op maandag 21 november 2016 15:37 schreef Operc het volgende:
[..]
Ook weer zo'n fijne redenatie, vanochtend wordt bekend dat er een raar filmpje is over Sylvana, en nu al roepen dat de politie niets doet. Alsof bij dat gebeuren met Kenneth Vermeer alles in 5 minuten geregeld was.
https://www.hillaryclinto(...)acists-an-explainer/quote:Op maandag 21 november 2016 15:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Okee, weer wat geleerd.
Is er ook alt-left zeker, of niet?
En dan kan ik me zo voorstellen dat die mensen het juist weer totaal niet vinden kunnen om over 'mensen met een migratie achtergrond' te praten in plaats van allochtonen. Heerlijk ironisch lijkt me dat.quote:
Als ze een discussie wilt beginnen, had ze met legitieme argumenten moeten komen. Ik bedoel, geloven ze serieus dat 'we' in het kapitalisme van de slavernij zijn blijven hangen. Ze brengt het gewoon vreselijk slecht.quote:Op maandag 21 november 2016 15:29 schreef Stranger het volgende:
[..]
Die komen niet meer in de Tweede Kamer hoor.quote:Op maandag 21 november 2016 15:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik lach me echt rot als DENK straks maar 1 zetel haalt bij de verkiezingen en dat die dan met voorkeursstemmen naar Sylvana gaat. Dan wil ik het gezicht van zeurzak Kuzu graag zien.
Mja, in dat geval is een aangifte van 20.000 incidenten wel iets meer werk dan een opblaaspop lijkt me.quote:Op maandag 21 november 2016 15:42 schreef Physsic het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze het vooral over al de aangiften van afgelopen maanden.
Totaal geen ondenkbaar scenario.quote:Op maandag 21 november 2016 15:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik lach me echt rot als DENK straks maar 1 zetel haalt bij de verkiezingen en dat die dan met voorkeursstemmen naar Sylvana gaat. Dan wil ik het gezicht van zeurzak Kuzu graag zien.
Ze heeft recht op een bewaker in het gevang als infiltrant.quote:Op maandag 21 november 2016 15:23 schreef LXIV het volgende:
Als er reeële dreiging is heeft ze recht op bescherming. De Nederlandse staat is verantwoordelijk voor de veiligheid van alle inwoners. Of ze het er nu zelf een beetje gemaakt hebben of niet.
Extreem rechts staat er echter niet om bekend om de wet te overtreden of terreur te plegen.
quote:Op maandag 21 november 2016 15:42 schreef Infection het volgende:
[..]
Hier is het te bekijken:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ijst_niet_halen.html
Het stelt inderdaad niets voor. Maar dit ziet DENK natuurlijk als een mooie kans voor een PR-stunt.quote:Op maandag 21 november 2016 15:47 schreef Taaikorsie het volgende:
[..]is dat bedreigend? weer lekker uit z`n verband gerukt... zitten natuurlijk echt moordenaars achter..
Nee, dat begrijpen maar weinig mensen, denk ik. Ik denk ook niet dat je echt goede argumenten te horen krijgt als je het zou vragen aan een van de bedreigers.quote:Op maandag 21 november 2016 15:40 schreef Ryan3 het volgende:
Ik snap niet waarom mensen haar zo bedreigen, eerlijk gezegd.
Als grap bedoeld, onschuldige cartoon gekaapt, en daarna echt opgepakt door de serieuze jongens die zich alt-right noemen en dus zeg maar goed en wel naonazi's zijn, begrijp ik dat nou goed?quote:Op maandag 21 november 2016 15:42 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
https://www.hillaryclinto(...)acists-an-explainer/
https://www.washingtonpos(...)lared-a-hate-symbol/
Lees dit als je zin hebt om te lachen. De "alt-right" is een straw man in het debat, en 4chan / etc. exploiteert dit door meer aandacht te genereren door als grap extremere dingen te posten.
Een persoon photoshoppen als slachtoffer van een lynchpartij. Niks bedreigends aan.quote:Op maandag 21 november 2016 15:47 schreef Taaikorsie het volgende:
is dat bedreigend? weer lekker uit z`n verband gerukt... zitten natuurlijk echt moordenaars achter..
Onderschat de Turkse achterban niet, vergeet niet dat ze dit ook over Trump zeiden, dit kan ook de andere kant op werken, dus islamitische partijen zoals Denk. Een gevaar voor de Nederlandse samenleving wat mij betreft, aan de andere kant toppartij voor Turkijequote:Op maandag 21 november 2016 15:44 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Die komen niet meer in de Tweede Kamer hoor.
Dat kunstje hebben ze inderdaad goed afgekeken van onze geblondeerde halfgod.quote:Op maandag 21 november 2016 15:49 schreef Infection het volgende:
[..]
Het stelt inderdaad niets voor. Maar dit ziet DENK natuurlijk als een mooie kans voor een PR-stunt.
Onzin.quote:Op maandag 21 november 2016 15:42 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
https://www.hillaryclinto(...)acists-an-explainer/
https://www.washingtonpos(...)lared-a-hate-symbol/
Lees dit als je zin hebt om te lachen. De "alt-right" is een straw man in het debat, en 4chan / etc. exploiteert dit door meer aandacht te genereren door als grap extremere dingen te posten.
Ja, twitter is wel een gekkenhuis geworden, mensen van beiden kanten zijn letterlijk de-hele-dag aan het boosmensen spelen.quote:Op maandag 21 november 2016 15:50 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, dat begrijpen maar weinig mensen, denk ik. Ik denk ook niet dat je echt goede argumenten te horen krijgt als je het zou vragen aan een van de bedreigers.
Als je alleen al kijkt naar wat er op Twitter gezegd wordt over bijvoorbeeld Eva Jinek tijdens een uitzending van Jinek, dan gaan sommige dingen al echt te ver. Dat wordt alleen maar erger als de mensen ook nog 'ns om een of andere reden boos zijn (zoals bijvoorbeeld Halina en haar column).
Klacht: door DENK lijkt de hedendaagse politiek op GTST!! ...om te jankenquote:Op maandag 21 november 2016 15:49 schreef Infection het volgende:
[..]
Het stelt inderdaad niets voor. Maar dit ziet DENK natuurlijk als een mooie kans voor een PR-stunt.
Mwah. Die had toch wel iets ernstigere doodsbedreigingen dan een filmpje waarin zijn hoofd ergens opgeplakt werd. Hij staat zelfs op lijstjes van terroristische organisaties.quote:Op maandag 21 november 2016 15:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat kunstje hebben ze inderdaad goed afgekeken van onze geblondeerde halfgod.
4chan zit puur te trollen, ze willen reacties uitlokken. De echte racisten zitten op oa stormfront.quote:Op maandag 21 november 2016 15:50 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Onzin.
http://www.thedailybeast.(...)n-washington-dc.html
http://www.thedailybeast.(...)lt-right-symbol.html
http://boingboing.net/201(...)defend-founders.html
Op 4Chan en Reddit zitten ongelofelijk veel racisten. Ook Palmer Lucky van Facebook is hierop betrapt betrokken bij te zijn, en heeft een openlijke neo nazi vriendin.
O ja? Je leest nou nooit eens dat Wilders weer nieuwe bedreigingen heeft gehad of dat er een bedreiger is opgepakt. Beetje gek wel.quote:Op maandag 21 november 2016 15:51 schreef Infection het volgende:
[..]
Mwah. Die had toch wel iets ernstigere doodsbedreigingen dan een filmpje waarin zijn hoofd ergens opgeplakt is.
Omdat het tegenwoordig aan de orde van de dag is, niet nieuwswaardig dus.quote:Op maandag 21 november 2016 15:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
O ja? Je leest nou nooit eens dat Wilders weer nieuwe bedreigingen heeft gehad of dat er een bedreiger is opgepakt. Beetje gek wel.
Maar die jongeren noemen zich niet alt-right? Dat is een label van buitenaf, gebruikt als straw man om pijlen op te richten. Op fora als 4chan willen ze niets met die label te maken hebben.quote:Op maandag 21 november 2016 15:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als grap bedoeld, onschuldige cartoon gekaapt, en daarna echt opgepakt door de serieuze jongens die zich alt-right noemen en dus zeg maar goed en wel naonazi's zijn, begrijp ik dat nou goed?
Die loopt er ook niet constant door over te janken zoals die lui van DENKquote:Op maandag 21 november 2016 15:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
O ja? Je leest nou nooit eens dat Wilders weer nieuwe bedreigingen heeft gehad of dat er een bedreiger is opgepakt. Beetje gek wel.
Wilders is fractievoorzitter van een partij in de tweede kamer. Simons is koffiejuffrouw die hoopt ooit in de 2e kamer te komen (en dan na 3 maanden weer te stoppen en wachtgeld te trekken).quote:Op maandag 21 november 2016 15:28 schreef Straatcommando. het volgende:
Nee, idd, dat begrijp ik, maar nu hebben die serieuze alt-right dudes dat dus overgenomen als hun serieuze mascotte. En Trump en zoon lopen dat lekker te RT'en e.d. terwijl de betekenis dus veranderd is.quote:Op maandag 21 november 2016 15:54 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Maar die jongeren noemen zich niet alt-right? Dat is een label van buitenaf, gebruikt als straw man om pijlen op te richten. Op fora als 4chan willen ze niets met die label te maken hebben.
Beide zijn inwoners van Nederland, dus beide hebben evenveel recht op beveiliging als dat nodig mocht zijn.quote:Op maandag 21 november 2016 15:55 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
Wilders is fractievoorzitter van een partij in de tweede kamer. Simons is koffiejuffrouw die hoopt ooit in de 2e kamer te komen (en dan na 3 maanden weer te stoppen en wachtgeld te trekken).
Nogal een groot verschil, vind je niet?
quote:Schrijver van 'Oh Sylvana'-lied betreurt racistische parodieën
Tekstschrijver Ton Koopmans van de Gebroeders Ko is niet blij met alle racistische parodieën die er op zijn carnavalslied 'Oh Sylvana' zijn verschenen. Koopmans neemt afstand van al deze filmpjes, omdat hij 'er niets mee te maken heeft, en alleen een leuk liedje wilde maken'.
Vorige week ontstond meteen ophef nadat Koopmans' carnavalskraker online werd gezet. Tientallen mensen maakten vervolgens met wat knip- en plakwerk een eigen versie van het nummer. Zo werd Sylvana Simons in de parodieën onder meer afgebeeld als Zwarte Piet en naakte Afrikaanse vrouw.
Ook was haar hoofd geplakt in beelden die verwijzen naar de lynchpartijen van de Ku Klux Klan, de racistische organisatie die in de VS met geweld protesteerde tegen de afschaffing van de slavernij en de burgerrechtenbeweging van Afro-Amerikanen.
Gemeenteraadslid Fatima Faïd van de Haagse Stadspartij diende vandaag een klacht in bij Bureau Discriminatiezaken in Den Haag over de beelden die onder het carnavalsliedje zijn gemonteerd. Faid: 'Ik heb dit filmpje bekeken met de meeste walging die je maar kunt voelen.'
Een Russische Sylvana
Hoewel er geen verwijzingen in het nummer naar Rusland voorkomen, gaat het liedje volgens de makers over een Russische vrouw Sylvana. Nikki Jeurninck van OnStageEntertainment: 'Zanger Rob van Daal heeft niks met politiek en kijkt nooit tv. Dit nummer heeft Ton Koopmans voor hem geschreven en gaat over een Russische vrouw Sylvana, die haar spullen moet pakken en moet emigreren. Dat iedereen nu de link legt met Sylvana Simons, daar kunnen wij ook niets aan doen. Daarbij, Rob van Daal zong ook wel eens een liedje dat 'hee trut' heette.'
Tekstschrijver Koopmans: 'Ik hoef mij aan niemand te verantwoorden. Waarom zou ik? Het stoort me ook dat media ons nu wel weten te vinden. Als we duizenden platen in Duitsland verkopen, dan blijft het stil. Maar over zoiets word ik platgebeld.'
Carnavalslied
Nikki Jeurninck van OnStageEntertainment betreurt wel alle parodieën die op YouTube verschenen. 'Blijkbaar leeft dit heel erg, dat hadden we niet zien aan komen.' Bij OnStageEntertainment weten ze niet wie al die knip&plak-filmpjes hebben gemaakt, maar het plan is om ze er zo snel mogelijk af te halen. 'Het mag ook niet vanwege het auteursrecht.'
Wat Jeurninck ook jammer vindt: 'Door die link met Sylvana als piet wordt dit nummer heel erg in de Sinterklaashoek getrokken. Maar het is een carnavalslied. Daarom hebben we het ook rond deze tijd gelanceerd, het is de elfde van de elfde geweest.'
http://www.volkskrant.nl/(...)e-parodieen~a4419449
Gevaarlijke gekquote:Op maandag 21 november 2016 15:26 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
als je haar CV leest is ze niet voor veel meer dan dat gekwalificeerd.quote:Op maandag 21 november 2016 15:57 schreef Copycat het volgende:
Sinds wanneer is Sylvana koffiejuffrouw?
Als jij het zegt.quote:Op maandag 21 november 2016 16:00 schreef Jan_Lul het volgende:
als je haar CV leest is ze niet voor veel meer dan dat gekwalificeerd.
Haha, dat denk ik ook inderdaad. Ik ben wel benieuwd waar ze allemaal aangifte van heeft gedaan. Ik ben zeker een voorstander van aangifte doen als het gaat om doodsbedreigingen. Bij beledigende opmerkingen kan ook aangifte worden gedaan, maar ik vraag me af of ze die gevallen niet gewoon beter naast zich neer kan leggen. Ik denk dat niemand er beter van wordt om bijvoorbeeld alle (Facebook)comments onder een nieuwsbericht te gaan lezen, als die vol staan met (voor die persoon) beledigende opmerkingen gemaakt door onbelangrijke, domme mensen.quote:Op maandag 21 november 2016 15:45 schreef Operc het volgende:
[..]
Mja, in dat geval is een aangifte van 20.000 incidenten wel iets meer werk dan een opblaaspop lijkt me.
Ik ben maar eens gaan kijken op wikipedia, best wel een aardige lijst met bezigheden. Bij één zin moest is aan jou denken: De presentatrice deed mee aan de theatertour LULverhalenquote:Op maandag 21 november 2016 16:00 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
als je haar CV leest is ze niet voor veel meer dan dat gekwalificeerd.
Dat kan met iedereen gebeuren. Als ik een verkeerde opmerking maak op straat kan ik ook neergestoken worden...quote:Op maandag 21 november 2016 16:03 schreef JubaUrbicus het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik wel dat er tussen de 17 miljoen Nederlanders wel zo'n gekke Tokkie tussenzit die Sylvana van het leven gaat/wilt beroven. Het zou zomaar kunnen gebeuren, de reacties om haar zijn schokkend soms. Ik ben het zeker niet eens met Sylvana, maar ze loopt wel gevaar vind ik.
Verschil is er ook nog wat je als een bedreiging opvat, als de door DENK genoemde bedreigingen onderzocht zijn en als niet gevaarlijk worden opgevat, geeft dat genoeg rede om geen beveiliging toe te wijzen.. en voor ons een rede om aan te nemen dat ze het flink hebben opgeblazen als PR stunt om aandacht te krijgen.. amerikaanse stijl .. hoe meer nieuws hoe beter..alleen hier in nederland zijn we ietsje nuchterder en trappen we daar minder snel in..quote:Op maandag 21 november 2016 15:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Beide zijn inwoners van Nederland, dus beide hebben evenveel recht op beveiliging als dat nodig mocht zijn.
quote:
Deze opmerking maakt het echt alleen maar slechter.quote:Daarbij, Rob van Daal zong ook wel eens een liedje dat 'hee trut' heette.'
Jij bent niet bekend en Sylvana wel, niemand bekommert zich om jou en geheel Nederland bekommert zich wel om Sylvana.quote:Op maandag 21 november 2016 16:04 schreef Infection het volgende:
[..]
Dat kan met iedereen gebeuren. Als ik een verkeerde opmerking maak op straat kan ik ook neergestoken worden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |