abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167460826
Volgens mij is leven met iemand met borderline niet te vergelijken met een miniem ding als 1 pixel in beeldscherm
pi_167460857
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 22:47 schreef Phalon het volgende:
Ach jongens, overal is wat, iedere gek z'n gebrek, daar hoor ik net zo bij. Laat Jan en alleman maar lekker bashen, als ze zich daardoor de koning voelen moeten ze dat vooral doen. Zij weten gewoon niet hoe het leven is met een borderliner.

Ik zie het soms zo.

Je hebt een dik jaar gespaard voor een ontzettend mooie grote gamers monitor. Een grote 50" 4K monitor van 3000 euro. Noem maar wat. Nadat je em aangezet hebt ben je helemaal in awe als het gaat om de beeldkwaliteit. Na een half jaar echter komt er ineens een dooie pixel, precies in het midden van het beeld. G van de D vloek je op dat moment en je beseft je dat je de winkel geen monitoren terugneemt met maar 1 dode pixel. Je staat voor een keus. Hou ik de monitor, die wel een gigantisch mooi beeld heeft, haarscherp, mooie kleuren, goeie diepgang, goeie kijkhoek, snel responsetijd etc etc, maar........wel met die ene dooie pixel recht voor je neus.

Twee dingen kun je doen:
- Het houden en er mee leven dat het ding een dooie pixel heeft en dat het iets is dat je maar voor lief moet nemen.
- Het verkopen en misschien maar een kwart van de oorspronkelijke aanschafbedrag er voor terugkrijgen.

Wat zou jij kiezen?
Je vergelijking gaat beter op als je scherm elke twee weken volledig doorfikt.

Maar goed, het is eigen keuze, al verwacht ik binnen een half jaar dezelfde situatie
  maandag 19 december 2016 @ 22:58:44 #278
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_167460954
Goede vergelijking wel. Sterkte, you're screwed ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_167461189
quote:
Ach jongens, overal is wat, iedere gek z'n gebrek, daar hoor ik net zo bij. Laat Jan en alleman maar lekker bashen, als ze zich daardoor de koning voelen moeten ze dat vooral doen. Zij weten gewoon niet hoe het leven is met een borderliner.

Ik zie het soms zo.

Je hebt een dik jaar gespaard voor een ontzettend mooie grote gamers monitor. Een grote 50" 4K monitor van 3000 euro. Noem maar wat. Nadat je em aangezet hebt ben je helemaal in awe als het gaat om de beeldkwaliteit. Na een half jaar echter komt er ineens een dooie pixel, precies in het midden van het beeld. G van de D vloek je op dat moment en je beseft je dat je de winkel geen monitoren terugneemt met maar 1 dode pixel. Je staat voor een keus. Hou ik de monitor, die wel een gigantisch mooi beeld heeft, haarscherp, mooie kleuren, goeie diepgang, goeie kijkhoek, snel responsetijd etc etc, maar........wel met die ene dooie pixel recht voor je neus.

Twee dingen kun je doen:
- Het houden en er mee leven dat het ding een dooie pixel heeft en dat het iets is dat je maar voor lief moet nemen.
- Het verkopen en misschien maar een kwart van de oorspronkelijke aanschafbedrag er voor terugkrijgen.

Wat zou jij kiezen?
Als ik het eerste deel van je topic lees hebben we het hier niet over 1 pixel maar over een virus wat langzaam je PC opvreet, spamberichten naar iedereen gaat versturen en je hele homedomotica ontregelt.
Maar wel helemaal mooie blauwe schermen geeft en ach, dagelijks uren zonder wifi is zo erg toch niet?

Mooi dat je het nog eens wil proberen, misschien gaat het goed, waarschijnlijk niet. Maar als jou dat helpt om in het reine te komen met deze relatie, sterkte ermee.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_167461259
Stel nu dat het weer mis loopt, ga je je daar nu al op voorbereiden?
Als in: afspraken met haar maken en op papier zetten over verdeling van spullen en recht op huisvesting voor een evt relatiebreuk? En hoe zou ze daarop reageren, als je dat binnenkort ter sprake brengt?
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_167466339
quote:
Juist wel zoals je kunt lezen. En de beste beslissing ooit, is geweest dat ik daar ben weggegaan. Ik zag het ook pas daarna. Maar geloof me nou, je kunt nooit een gelijkwaardige, stabiele, evenwichtige relatie opbouwen met een borderliner. Het is heel jammer, maar wel de waarheid. De relatie gaat kapot als jij er niet alles wat je in je hebt insteekt. Dat is geen gezonde basis, al ligt daar een ziekte aan ten grondslag.
  dinsdag 20 december 2016 @ 08:47:46 #282
269692 Divje
brr brr patapim
pi_167466543
quote:
Geloof me. Heb ook samen gewoond met een meid met borderline. 3 jaar een relatie mee gehad waarvan we een half jaar samen woonden. Psychologen, psychiaters, relatie-therapie, VERS-trainingen. Het hielp allemaal geen donder bij haar. Wat er allemaal gebeurd is achtervolgt me nu 6 jaar na dato nog.

Wil niet zeggen dat alle borderliners gelijk zijn. Maar zoals je ziet in dit topic is vrijwel iedereen het erover eens. Doe dit jezelf niet aan man :)
oh ah toma toma vem vem vem vem
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:27:00 #283
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_167467915
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 22:51 schreef Phalon het volgende:

[..]

Het gaat nog niet eens om de wel of niet recht op garantie, maar om de vergelijking. STEL dat je in die situatie komt zoals hierboven beschreven wat zou je dan doen, en enkel de keuze hebt uit die twee.
Andere monitor kopen.
En in jouw geval: ik denk niet dat jullie elkaar gelukkig gaan maken.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_167469311
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 23:08 schreef Cat22 het volgende:
Stel nu dat het weer mis loopt, ga je je daar nu al op voorbereiden?
Als in: afspraken met haar maken en op papier zetten over verdeling van spullen en recht op huisvesting voor een evt relatiebreuk? En hoe zou ze daarop reageren, als je dat binnenkort ter sprake brengt?
Mocht dat het geval zijn, we hebben beide apart onze eigen bankrekening. De meeste spullen die hier in huis staan zijn van mij. Sommige dingen hebben we wel samen gekocht maar mijn vriendin is redelijk 'kaal' overgekomen. Wat zij destijds in haar huis had was kringloopmateriaal en het gros is naar de stort gebracht of verkocht.

Dus mocht het uiteindelijk toch niet goed gaan dan probeer ik kalm te blijven, verder niets te zeggen en alsnog de sloten van de deuren op de bewuste dag te vervangen. Ik zou dan zoveel mogelijk tassen met al haar kleding klaar zetten. Ik heb geen behoefte aan een herhaling van de vorige keer. Als de deur dan gesloten is dan blijft ie gesloten en dan is het ook definitief. En dat weet ze ook. Ook zou ik zorgen dat ik een familielid bij me heb als getuige, of, om eventueel in te grijpen als ze buiten volledig door het lint te gaan.

Meer kan ik er niet aan doen. Het is nu hopen dat we gezamenlijk bij een psycholoog terecht kunnen die ons beide kunnen helpen. Ik geef niet alleen haar de schuld, maar ook deels mezelf. Borderline is niet iets waar je om vraagt, maar het vergt wel een zekere benadering door de partner. Zij kan werken aan haar borderline (hoop ik) en ik kan werken aan hoe er mee om te gaan (hoop ik). En zoals gezegd, meer kunnen we niet doen en als het daarmee niet opgelost kan worden dan houdt het op.

[ Bericht 2% gewijzigd door Phalon op 20-12-2016 11:47:25 ]
  dinsdag 20 december 2016 @ 12:55:53 #285
285174 Evienne
never odd or even
pi_167470960
Het feit dat je het nogmaals probeert, doet me vermoeden dat je wel inziet dat jij ook niet helemaal correct hebt gehandeld, en dat je vermoed dat zowel jij als zij het beter kunnen. Borderline is een hechtingsstoornis. Zoals je eerder zei, dat dit "MIJN huis" is, dat soort dingen komen hard aan bij iemand die onveilig gehecht is, het zegt haar namelijk dat ze bij jou ook niet veilig is. Al zal ze dat niet met zoveel woorden weten te zeggen. Niet meteen alweer die instelling van sloten vervangen zodra het niet naar je zin gaat. Dan kun je er net zo goed nu mee ophouden. Je zegt daarmee dat ze maar beter elk moment van de dag op haar tenen kan lopen en niks te zeggen heeft. Dat leidt er toe dat ze van alles in gaat slikken tot er een uitbarsting komt... en dan heeft zij het weer gedaan. Als je gaat voor een toekomst met haar, is het vanaf nu JULLIE huis, ook al staat het op jouw naam.

Zorg dus voor een contract. Dat ze, als het mis loopt tussen jullie, voor een redelijke tijd (en dat kan, de huidige woningnood in acht nemend, best lang zijn) één kamer mag behouden in je huis mits ze overdag zoveel mogelijk de deur uit is om te werken of een ander huis te zoeken bijvoorbeeld. Laat haar zich ook inschrijven bij de woningbouwvereniging als ze dat nog niet heeft gedaan.

Behandel haar alsjeblieft gewoon als volwaardige partner, en niet alsof ze jou eeuwig dankbaar moet zijn dat jij haar 'ondanks alles' weer in huis neemt, want dat trekt de verhoudingen meteen al scheef. Kennelijk haal je voldoende uit de relatie om het toch een kans te geven, en het klopt, een borderliner in haar goeie doen kan een waanzinnig leuke, intense partner zijn. Aan jou ook de taak om, tot een bepaalde hoogte, bij te dragen aan haar gemoedstoestand. You get what you give, en nu geef je alweer gelijk voorwaarden en dreigingen.

Goed dat je inziet dat jullie beiden daar wel hulp bij kunnen gebruiken, daar moeten jullie allebei vol voor gaan.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  dinsdag 20 december 2016 @ 18:03:47 #286
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167478422
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 12:55 schreef Evienne het volgende:
Het feit dat je het nogmaals probeert, doet me vermoeden dat je wel inziet dat jij ook niet helemaal correct hebt gehandeld, en dat je vermoed dat zowel jij als zij het beter kunnen. Borderline is een hechtingsstoornis. Zoals je eerder zei, dat dit "MIJN huis" is, dat soort dingen komen hard aan bij iemand die onveilig gehecht is, het zegt haar namelijk dat ze bij jou ook niet veilig is. Al zal ze dat niet met zoveel woorden weten te zeggen. Niet meteen alweer die instelling van sloten vervangen zodra het niet naar je zin gaat. Dan kun je er net zo goed nu mee ophouden. Je zegt daarmee dat ze maar beter elk moment van de dag op haar tenen kan lopen en niks te zeggen heeft. Dat leidt er toe dat ze van alles in gaat slikken tot er een uitbarsting komt... en dan heeft zij het weer gedaan. Als je gaat voor een toekomst met haar, is het vanaf nu JULLIE huis, ook al staat het op jouw naam.

Zorg dus voor een contract. Dat ze, als het mis loopt tussen jullie, voor een redelijke tijd (en dat kan, de huidige woningnood in acht nemend, best lang zijn) één kamer mag behouden in je huis mits ze overdag zoveel mogelijk de deur uit is om te werken of een ander huis te zoeken bijvoorbeeld. Laat haar zich ook inschrijven bij de woningbouwvereniging als ze dat nog niet heeft gedaan.

Behandel haar alsjeblieft gewoon als volwaardige partner, en niet alsof ze jou eeuwig dankbaar moet zijn dat jij haar 'ondanks alles' weer in huis neemt, want dat trekt de verhoudingen meteen al scheef. Kennelijk haal je voldoende uit de relatie om het toch een kans te geven, en het klopt, een borderliner in haar goeie doen kan een waanzinnig leuke, intense partner zijn. Aan jou ook de taak om, tot een bepaalde hoogte, bij te dragen aan haar gemoedstoestand. You get what you give, en nu geef je alweer gelijk voorwaarden en dreigingen.

Goed dat je inziet dat jullie beiden daar wel hulp bij kunnen gebruiken, daar moeten jullie allebei vol voor gaan.
Dergelijk gedrag is niet het resultaat/causaal verband met hechtingsproblemen... Dit is dergelijk gedrag willen goedpraten, en dat is niet eerlijk. Iemand kan lerend zijn en inzien dat bepaald gedrag in de weg staat tussen een gezonde relatie, maar het probleem is dat de gemiddelde borderliner dit niet ziet en kan zien.

Door de band genomen is het niet mogelijk een liefdevolle relatie op te bouwen omdat ze dit niet kunnen, en het uitdraait op emotioneel vampirisme.

Dat men dit heeft is heel triest voor hen, maar het is 9 van de 10 keer een doodlopende straat voor diegene die er een relatie mee heeft.
Gek work k van die klapjosties ant ent van de straot, gek zeg ik je. Zo, en nu gaak om een bal gehakt!
pi_167487432
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:39 schreef Phalon het volgende:

[..]

Mocht dat het geval zijn, we hebben beide apart onze eigen bankrekening. De meeste spullen die hier in huis staan zijn van mij. Sommige dingen hebben we wel samen gekocht maar mijn vriendin is redelijk 'kaal' overgekomen. Wat zij destijds in haar huis had was kringloopmateriaal en het gros is naar de stort gebracht of verkocht.

Dus mocht het uiteindelijk toch niet goed gaan dan probeer ik kalm te blijven, verder niets te zeggen en alsnog de sloten van de deuren op de bewuste dag te vervangen. Ik zou dan zoveel mogelijk tassen met al haar kleding klaar zetten. Ik heb geen behoefte aan een herhaling van de vorige keer. Als de deur dan gesloten is dan blijft ie gesloten en dan is het ook definitief. En dat weet ze ook. Ook zou ik zorgen dat ik een familielid bij me heb als getuige, of, om eventueel in te grijpen als ze buiten volledig door het lint te gaan.

Meer kan ik er niet aan doen. Het is nu hopen dat we gezamenlijk bij een psycholoog terecht kunnen die ons beide kunnen helpen. Ik geef niet alleen haar de schuld, maar ook deels mezelf. Borderline is niet iets waar je om vraagt, maar het vergt wel een zekere benadering door de partner. Zij kan werken aan haar borderline (hoop ik) en ik kan werken aan hoe er mee om te gaan (hoop ik). En zoals gezegd, meer kunnen we niet doen en als het daarmee niet opgelost kan worden dan houdt het op.
Dus je bespreekt het nu niet. En als het mis gaat zit je in dezelfde situatie als waarmee je dit topic opende.
pi_167487601
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 23:12 schreef Phalon het volgende:
Beste Fokkers,

Sinds een half jaar woont mijn vriendin bij mij in in mijn huurwoning. Ze is enkel als medebewoner ingeschreven bij de gemeente en bij de woningstichting weten ze niet eens dat ze bij me woont.

Na 4 jaar borderline gedrag kan ik er simpelweg niet meer tegen en wil ik haar uit mijn huis hebben. Alleen dit gaat niet zo makkelijk. Ze vertrekt simpelweg niet. Ook al zou ik vreemdgaan dan nog vertrekt ze niet.

Nu heb ik lopen denken, als zij overdag aan het werk is, ik al haar spullen bij de voordeur leg, in de meeste gevallen kleding, de deur op de haak doe en rustig afwachten wat er gaat gebeuren. Als ze gewelddadig wordt kan ik toch de politie bellen ivm huisvredebreuk?

Zo niet, wat zijn de overige alternatieven?
Het moet in elk geval niet te lang meer duren, het huis is klein en de nijd is groot.
Met ze tweeen nog opstap gaan en dan jou vrienden bellen en aanwijzingen geven dat zij alles in een verhuis bus moeten laden en dat in een loods moeten gooien jammer gaat je dat wel wat kosten en een aardige ruzie maar ik denk dat je met 500 a 700 euro klaar bent dat kan er vanaf hopelijk?
  dinsdag 20 december 2016 @ 22:46:30 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_167488131
Indien TS een deel 2 nodig acht dan kan hij deze zelf openen, hoewel het dan waarschijnlijk handiger is het topic naar R&P te verplaatsen, want er is weinig WGR meer aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_167490069
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 22:30 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dus je bespreekt het nu niet. En als het mis gaat zit je in dezelfde situatie als waarmee je dit topic opende.
Nee, ik ga haar immers niet weer met (passend) geweld de deur uitzetten. Ik zal dan kalm blijven, wachten totdat ze weg is, en dan de sloten laten vervangen. En mocht dat gebeuren, dan is het ook definitief bye bye.
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2016 22:46 schreef Leandra het volgende:
Indien TS een deel 2 nodig acht dan kan hij deze zelf openen, hoewel het dan waarschijnlijk handiger is het topic naar R&P te verplaatsen, want er is weinig WGR meer aan.
Ik hoef eigenlijk geen tips en suggesties over de relatie, omdat de informatie maar van 1 kant komt zullen de reacties ook enkel gebaseerd zijn op hetgeen wat ik vertel. Dat hoeft voor mij niet. De oorspronkelijke vraag was waar liggen mijn rechten (en/of plichten) ten aanzien van een medebewoner die ik kwijt wil. Met die vraagstelling staat dit topic wel in het juiste subforum.
pi_167492919
TS is gewoon naief dan.

Valt niks te proberen met een borderliner.
pi_167503341
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 23:26 schreef Phalon het volgende:

[..]

Volgens de Jurofoon mag ik gewoon de sloten vervangen om ongewenste identiteiten buiten te houden:

https://www.jurofoon.nl/b(...)ten-na-einde-relatie
Dat. Als je het gevecht niet aan wilt gaan met je ex en het niet fatsoenlijk uit wil praten, kun je gewoon haar spullen op straat zetten en je sloten vervangen. Zij mag niet de sloten uit laten breken, want ze staat niet op het contract. Wanneer zij naar de woningbouw belt, heeft ze geen poot om op te staan.

Netjes is natuurlijk anders.

Daarnaast:ex woont er nog maar een half jaar, staat niet op het contract. Zij heeft geen recht op die woning. Betaalde ze huur mee ?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  woensdag 21 december 2016 @ 18:33:12 #293
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_167503397
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 18:31 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Dat. Als je het gevecht niet aan wilt gaan met je ex en het niet fatsoenlijk uit wil praten, kun je gewoon haar spullen op straat zetten en je sloten vervangen. Zij mag niet de sloten uit laten breken, want ze staat niet op het contract. Wanneer zij naar de woningbouw belt, heeft ze geen poot om op te staan.

Netjes is natuurlijk anders.

Daarnaast:ex woont er nog maar een half jaar, staat niet op het contract. Zij heeft geen recht op die woning. Betaalde ze huur mee ?
TS heeft haar eruitgezet maar ze is weer terug, ze gaan het nog een keer proberen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_167503747
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 18:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

TS heeft haar eruitgezet maar ze is weer terug, ze gaan het nog een keer proberen.
Ik zag het, heb nu pas de rest gelezen.

Ik voorspel een herhaling over een paar maanden.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_167503770
Gewoon een touwtje spannen op den trap, gij weetz toch? :7
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_167552985
Ik weet dat jullie kritisch zijn en een hoop mensen om me heen zeggen ook dat het beter is om er een einde aan te breien. Alleen dat gaat simpelweg niet zo makkelijk. Zoals gezegd, afgezien van de borderliner is ze een schat van een meid en ik weet dat ze heel veel om me geeft.

Er is geen man overboord om het nog 1 laatste poging te geven, met behulp van een psycholoog proberen we beter tot elkaar te komen en elkaar beter te begrijpen. Zij moet proberen om met haar woede-aanvallen om te gaan en ik moet beter reageren mocht ze alsnog zo'n aanval krijgen. Haar woede-aanvallen zijn niet prettig, maar mijn reactie laatst verdiend evenmin een pluimpje.

Ik hoop dat jullie dat begrijpen.
We zijn inmiddels wel al 4 jaar bij elkaar.
pi_167553011
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 15:49 schreef Phalon het volgende:
Ik weet dat jullie kritisch zijn en een hoop mensen om me heen zeggen ook dat het beter is om er een einde aan te breien. Alleen dat gaat simpelweg niet zo makkelijk. Zoals gezegd, afgezien van de borderliner is ze een schat van een meid en ik weet dat ze heel veel om me geeft.

Er is geen man overboord om het nog 1 laatste poging te geven, met behulp van een psycholoog proberen we beter tot elkaar te komen en elkaar beter te begrijpen. Zij moet proberen om met haar woede-aanvallen om te gaan en ik moet beter reageren mocht ze alsnog zo'n aanval krijgen. Haar woede-aanvallen zijn niet prettig, maar mijn reactie laatst verdiend evenmin een pluimpje.

Ik hoop dat jullie dat begrijpen.
We zijn inmiddels wel al 4 jaar bij elkaar.
Je kiest voor de makkelijkste weg door erin te blijven zitten. Moet je zelf weten hoor.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_167553146
quote:
Een vriendin met borderline heeft niet 1 dooie pixel. Daar is minstens de helft van de pixels van dood _O-

Succes in elk geval ermee :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167590340
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 15:51 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Je kiest voor de makkelijkste weg door erin te blijven zitten. Moet je zelf weten hoor.
Denk je echt dat dit makkelijk is?

Het weegt me zeer waar hoor en nog zit er regelmatig een stemmetje in m'n hoofd dat zegt, kap er mee. Haar gedrag van de afgelopen dagen heeft dat stemmetje wederom weer lichtjes doen aanwakkeren. We kunnen helaas niet eerder terecht bij de huisarts dan 18 januari. Hopen dat we het overleven. En zo niet, dan is het maar gebeurt.
  zondag 25 december 2016 @ 02:08:38 #300
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_167590564
Dat je een/je vriendin zo het (ook haar) huis uittieft duidt ook op serieuze issues. Focus je daar op, niet op die van haar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')