Anthonie24 | vrijdag 18 november 2016 @ 17:37 |
Hallo lieve mensen. Ik wil in de toekomst eens een keer mijn motorblok schoonmaken van mijn auto. Opzich ziet het er nog niet zo smerig uit als ik onder de motorkap kijk maar het kan altijd beter he... ![]() Ik heb nu al heel wat onderhouds dingetjes gedaan bij mijn auto zoals, olie peilen, olie bijvullen, auto schoonmaken, ik heb helaas ook een paar krasjes en daar gebruik ik lak voor, bandenspanning goed gedaan, nieuwe ruitenwissers erop gezet van bosch, en noem het maar niet op. ![]() Maar nu wil ik dus ook graag mijn motorblok gaan schoonmaken....alleen weet ik niet zo goed hoe ik dat moet doen. Ik weet niet precies wat voor spul ik moet gebruiken. En wat de beste werkwijze is van het schoonmaken van mijn blok. Weet iemand misschien hoe ik het het beste kan doen? | |
halfway | vrijdag 18 november 2016 @ 17:41 |
Vroegah flikkerden wij er een emmer diesel overheen en spoten hem een kwartier later af met de hd, electrisch even afschermen. Tegenwoordig schijnt dat niet meer te mogen. | |
Captain_Ghost | vrijdag 18 november 2016 @ 17:58 |
Gewoon wat oude doekje of lakens in wat benzine of remreiniger en schoonmaken. | |
Anthonie24 | vrijdag 18 november 2016 @ 18:00 |
maar weetje waar ik mij nou zo zorgen over maak.....stel dat ik per ongeluk water over de accu of de dinamo gooi. dan heb ik misschien wel een groot probleem.....misschien kom ik wel onder stroom te staan ofzo. wat zijn eigenlijk de concequenties als ik per ongelijk wat water laat vallen over de accu of dinamo? | |
Anthonie24 | vrijdag 18 november 2016 @ 18:01 |
ja maar dat spul moet ik toch ook weer eens keertje afspoelen met water ofzo??? | |
Captain_Ghost | vrijdag 18 november 2016 @ 18:08 |
Tegen dat tijd is benzine of spul allang verdampt. Of gewoon na schoonmaakbeurt even door de regen rijden.. Je kan ook accu loskoppelen en er afhalen! Dan is er niks aan de hand.. Dynamo kan wel tegen stootje.. computers niet. Die is vaak al afgeschermd. Voor de gemak gebruik je gewoon spuitbus en doekje. ipv hele blok onderdompelen. | |
Anthonie24 | vrijdag 18 november 2016 @ 18:15 |
hoe kom ik aan benzine dan? en ik ben trouwens niet zo handig dat ik al een hele accu kan verwijderen hoor ![]() | |
Fer | vrijdag 18 november 2016 @ 18:16 |
Vroeger was het motor laten draaien en niet die spuit op je ontsteking of electrische delen mikken. | |
Anthonie24 | vrijdag 18 november 2016 @ 18:19 |
ja maar wat gebeurd er als ik dat per ongeluk wel doe. is dat heel erg? | |
halfway | vrijdag 18 november 2016 @ 18:54 |
Waar hebben wij het trouwens over? Opel 99, golf 95 of wat? | |
De_Melkboer | vrijdag 18 november 2016 @ 18:54 |
Ja, dan kun je een backfire krijgen. Een harde plof en je motor staat stil. | |
Anthonie24 | vrijdag 18 november 2016 @ 18:57 |
opel astra g sedan. | |
Anthonie24 | vrijdag 18 november 2016 @ 18:58 |
shit. dat wil ik echt niet hoor. | |
halfway | vrijdag 18 november 2016 @ 19:02 |
8 of 16V? | |
Fer | vrijdag 18 november 2016 @ 19:03 |
Ja kortsluiting kan blijvende schade aanrichten. | |
Anthonie24 | vrijdag 18 november 2016 @ 19:05 |
dat weet ik eigenlijk niet. ![]() | |
halfway | vrijdag 18 november 2016 @ 19:17 |
Leuke beginners auto, minpunt bij deze zijn de wielkastranden achter Die moet je echt goed schoonhouden. | |
Captain_Ghost | vrijdag 18 november 2016 @ 19:28 |
![]() | |
Anthonie24 | vrijdag 18 november 2016 @ 19:28 |
wat zijn nou weer wielkastranden? ![]() | |
Anthonie24 | vrijdag 18 november 2016 @ 19:29 |
![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 18 november 2016 @ 19:34 |
Die zitten boven je wiel. | |
#ANONIEM | vrijdag 18 november 2016 @ 19:35 |
Denk dat je inderdaad beter de motorkap dicht kunt houden. | |
Anthonie24 | vrijdag 18 november 2016 @ 19:37 |
oke, en die moet ik dus ook schoonmaken ofzo? hoe kom ik daar bij? moet ik onder de auto kruipen ofzo? | |
jitzzzze | vrijdag 18 november 2016 @ 19:39 |
Dat. | |
#ANONIEM | vrijdag 18 november 2016 @ 19:40 |
![]() | |
Anthonie24 | vrijdag 18 november 2016 @ 19:41 |
hoe bedoel je, dat? ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 18 november 2016 @ 19:44 |
Weten waar de wielkastranden zitten is wel een basic; helemaal als je een Astra G bezit. Wat versta je onder onderhouden? Af en toe wat olie bijvullen of het vervangen/repareren van bijvoorbeeld remmen, distributieriem, draagarmen? | |
Anthonie24 | vrijdag 18 november 2016 @ 19:46 |
ik word een beetje moe van je. | |
halfway | vrijdag 18 november 2016 @ 19:47 |
Ik help je wel, dat randje moet je schoonhouden ik ging daar vroeger met de tuinslang aan de binnenkant doorheen. ![]() | |
Anthonie24 | vrijdag 18 november 2016 @ 19:48 |
heb jij ooit ook een opel astra gehad? ![]() | |
halfway | vrijdag 18 november 2016 @ 19:49 |
Nu ga je te ver, wanneer is je riem aan de beurt? | |
halfway | vrijdag 18 november 2016 @ 19:50 |
2x de H en 2x de G | |
Anthonie24 | vrijdag 18 november 2016 @ 19:52 |
bedoel je de distributieriem. die laat ik vervangen na de kerst ongeveer. | |
halfway | vrijdag 18 november 2016 @ 19:56 |
Tussen de 60.000-80.000km of 4 jaar neem meteen de waterpomp mee. Totaal garage ¤500, beun ¤300 Onderweg kapot is motor naar de sloop. | |
Anthonie24 | vrijdag 18 november 2016 @ 19:59 |
dat weet ik halfway. ik weet dat de distriebutieriem belangrijk is. daarom laat ik hem ook op tijd vervangen. ik onderhoud mijn auto goed. | |
JJH | vrijdag 18 november 2016 @ 20:08 |
Ga naar je lokale wasbox. Kies de optie motor reinigen of iets van dien aard. Kap open, afspuiten, elektriek een beetje ontwijken. Klaar. En als je zelf al twijfelt hoe je een accu los moet maken dan kun je niet zelf je auto onderhoudenn... ![]() | |
Catch22- | vrijdag 18 november 2016 @ 20:10 |
Je auto doet 1000rpm stationair toch? | |
Haasbeuntje | vrijdag 18 november 2016 @ 20:11 |
Gewoon met een plantenspuitje met wat water/petroleum alles wat insprayen en dan met een tandenborsteltje schrobben. En voor de zekerheid de elektrische delen met boterhamzakjes en tape/elastiek afdekken. | |
Anthonie24 | vrijdag 18 november 2016 @ 20:12 |
dat zeg ik ook niet. maar kleine dingetjes kan ik wel gewoon zelf uitvoeren hoor. en een motorblok schoonmaken heb ik nog nooit gedaan. vandaar dat ik onzeker ben hierover. | |
Anthonie24 | vrijdag 18 november 2016 @ 20:12 |
ongeveer ja. met koude motor wel. maar met warme motor is het iets van 900 toeren dacht ik. | |
Anthonie24 | vrijdag 18 november 2016 @ 20:13 |
wat gebeurd er als ik een schrok krijg door de accu? doet dat pijn? | |
Haasbeuntje | vrijdag 18 november 2016 @ 20:14 |
Dan kan je je vingers laten amputeren | |
JJH | vrijdag 18 november 2016 @ 20:14 |
Dat zeg je wel. En ook kleine dingetjes kunnen mis gaan. Wederom. Accu loshalen is echt wel heel basic. As je daar over twijfelt fijn de kap dichtlaten. ![]() | |
Anthonie24 | vrijdag 18 november 2016 @ 20:17 |
serieus? ![]() ![]() ![]() | |
Captain_Ghost | vrijdag 18 november 2016 @ 20:29 |
Ik vrees dat TS zeker hulp nodig van iemand die fijne kneepjes van autotechnische kanten. Als TS niet eens wiel of accu kan loskrijgen, krijgt ie ergens voor elkaar... | |
Anthonie24 | vrijdag 18 november 2016 @ 20:32 |
bedankt. ![]() | |
pvdplanet | zaterdag 19 november 2016 @ 21:12 |
Een vieze motor is een eerlijke motor | |
T42 | zondag 20 november 2016 @ 11:57 |
Waststraat hier hebben nog motor ontvetter 60graden | |
Anthonie24 | maandag 21 november 2016 @ 12:13 |
luister en huiver want ik vind niet dat ik genoeg informatie heb gekregen daarom schop ik dit topic weer omhoog. ![]() ![]() ![]() | |
Anthonie24 | maandag 21 november 2016 @ 12:14 |
stel dat ik daadwerkelijk mijn motor ga schoonmaken, kan ik dat doen gewoon thuis doen of moet ik daarvoor naar een speciale ruimte gaan vanwege milieu verontreiniging????? | |
Catch22- | maandag 21 november 2016 @ 12:34 |
Mag niet voor de deur meestal. Besef je wel dat de rommel/olie een beschermingslaag is voor het blok. | |
Anthonie24 | maandag 21 november 2016 @ 12:41 |
als het niet voor de deur mag....waar moet ik het anders doen? | |
Catch22- | maandag 21 november 2016 @ 12:43 |
wasbox ofzo. Die meuk komt er echt niet af met alleen water hoor. En in de AVP van bepaalde gemeentes staat dat je geen autoonderhoud op de stoep mag doen, datzelfde geldt vaak ook voor het wassen van je auto. handhaving is 2, maar het mag vaak niet. | |
Anthonie24 | maandag 21 november 2016 @ 12:44 |
is een doehetzelfgarage geen beter idee. meestal staat er dan ook iemand bij aan wie ik wat hulp kan vragen. | |
Catch22- | maandag 21 november 2016 @ 12:44 |
ik denk niet dat iemand er blij mee is als je in een garage je auto gaat staan wassen | |
Anthonie24 | maandag 21 november 2016 @ 12:48 |
ooh jaa...tuurlijk. daar heb je gelijk in. dus dan moet ik naar zo'n wasbox gaan zeg maar? eej en..... wat moet ik doen als er onverhoopt toch kortsluiting ontstaat doordat ik per ongeluk water over de eletronica heb gegoten? | |
Vliegbaard | maandag 21 november 2016 @ 12:50 |
Gewoon niet aan beginnen, nergens voor nodig. | |
Anthonie24 | maandag 21 november 2016 @ 12:51 |
ik hoef jouw vliegende baard niet in mijn topic svp. | |
Leandra | maandag 21 november 2016 @ 12:52 |
Maar waarom zou je dat willen doen? | |
Anthonie24 | maandag 21 november 2016 @ 12:53 |
omdat dat beter is voor de motor misschien....er zit allemaal aangekoekte vuil een olie resten vastgeplakt aan mijn motorblok. ik bedoel.....moet dat niet een keer schoongemaakt worden ofzo? | |
Leandra | maandag 21 november 2016 @ 12:54 |
Nou nee, waarom zou het beter voor de motor zijn? | |
Zolderkamer | maandag 21 november 2016 @ 12:54 |
Schoonmaken is eigenlijk nergens goed voor.. (hoe vetter hoe minder corrosie..) Maar als je toch wilt: Haal de dikste troep weg met een kunststof of houten spatel.. spuit hem in met dasty van de wibra ![]() ![]() Je kan het ook met een stoomcleaner (heetwaterreiniger, dus geen gewone hogedrukspuit) doen of laten doen, maar de kans op kapotte pakkingen en andere narigheid door waterintreding is dan wel aanwezig.. liever laat je dat over aan een monteur, die weet waar ie wel en niet moet spuiten | |
Vliegbaard | maandag 21 november 2016 @ 12:55 |
Serieus het beste advies in dit topic, is het weer niet goed. Vooruit, je gaat naar de wasstraat, spuit je blok goed in met remmenreiniger. Ga ff een bak koffie drinken en na 15 minuten spuit je de boel af. Als je het in je hoofd haalt om dan toch op de elektrische delen te spuiten ben je het autorijden niet waard. Succes ![]() | |
Anthonie24 | maandag 21 november 2016 @ 12:57 |
hoe bedoel je in mijn hoofd halen? zulke dingen gebeuren altijd per ongeluk hoor. | |
Anthonie24 | maandag 21 november 2016 @ 12:59 |
weet ik niet. sommige mensen zegen dat het beter is voor de motor. maar dat is dus niet zo hoor ik al ![]() ![]() | |
Vliegbaard | maandag 21 november 2016 @ 13:00 |
Het kan allemaal wel tegen wat water, maar het lijkt me duidelijk dat je de volle straal niet 2 minuten lang op de ontsteking richt. | |
Leandra | maandag 21 november 2016 @ 13:00 |
Maar nogmaals; waarom zou je het doen? Mijn auto's zijn (bijna) 18 jaar en 14 jaar oud, en ik heb 31½ jaar een rijbewijs maar ik heb nog nooit het motorblok van een auto laten schoonmaken. | |
Zolderkamer | maandag 21 november 2016 @ 13:01 |
Nee het gebeurd door onwetendheid.. je doet het immers met je volle verstand.. het is net als de motor tot de vuldop volgooien met olie.. dat gaat ook niet per ongeluk.. dat gebeurd door mensen die niet beter weten.. | |
Anthonie24 | maandag 21 november 2016 @ 13:02 |
misschien reinigd jouw motor zichzelf wel. ![]() ![]() | |
Zolderkamer | maandag 21 november 2016 @ 13:02 |
Als ik zie dat een blok schoongespoten is, koop ik de auto niet.. | |
loveli | maandag 21 november 2016 @ 13:02 |
Bij de pomp. ![]() | |
Anthonie24 | maandag 21 november 2016 @ 13:03 |
olie bijvullen heb ik nog nooit verkeerd gedaan. dat kan zelfs ik prima zelf doen. | |
Anthonie24 | maandag 21 november 2016 @ 13:04 |
waarom dan? is motor schoonmaken zo slecht voor de motor dan? | |
JJH | maandag 21 november 2016 @ 13:05 |
Als je dat te vaak moet doen zou ik even verder kijken trouwens. ![]() | |
Vliegbaard | maandag 21 november 2016 @ 13:05 |
Als je een serieuze lekkage hebt kan het wel eens handig zijn om te kijken waar het precies vandaan komt. Voor de rest is het inderdaad helemaal nergens goed voor en doe je er meer kwaad dan goed mee. | |
Leandra | maandag 21 november 2016 @ 13:05 |
Nee, het zijn Saabs. Maar goed, als je een klassieker hebt kan ik me best voorstellen dat je graag een mooi schoon motorblok wilt, maar dan zul je er toch wat meer tijd in moeten stoppen dan even wat zooi eroverheen gooien en schoonspuiten, daar krijg je het vuil namelijk niet mee weg, dat is alleen maar optisch, en dus nutteloos. Als je het doet gaat het je een halve dag kosten, en je moet weten wat je doet, en gezien je amper een accu weet los te koppelen, zou ik er niet aan beginnen. | |
Zolderkamer | maandag 21 november 2016 @ 13:07 |
Het is slecht voor pakkingen en keringen, en je werkt corrosie van allerlei klemmetjes en beugeltjes in de hand.. ik heb ook wel eens een verrotte carterpan gezien.. Maar vooral omdat je bij een schoongespoten blok nooit een evt olielekkage kan zien (ja pas als je hem gekocht hebt en na een paar maand weer kijkt) Hoe schoner, hoe meer er aan de hand is (geweest) meestal.. | |
Anthonie24 | maandag 21 november 2016 @ 13:07 |
leandra. ![]() ![]() | |
Anthonie24 | maandag 21 november 2016 @ 13:08 |
helder. | |
MrDarcy | dinsdag 22 november 2016 @ 18:09 |
heb ook wel eens zo'n blok schoongemaakt (en helemaal uit elkaar gehaald). Heb toen alles ontvet met dat anti-vet spul van de wibra. (groenkleurig supergoedkoop). In laten werken en een paar keer herhaald. Supermooi geworden. | |
Anthonie24 | dinsdag 22 november 2016 @ 19:05 |
fijn. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 november 2016 @ 19:07 |
De beste manier is om motorblok uit de auto te halen, dan kun je overal goed bij. | |
Anthonie24 | dinsdag 22 november 2016 @ 19:30 |
ben je gek ofzo. ik ga toch niet het hele motorblok uit mijn auto halen...?...... ![]() ik heb me trouwens bedacht. ik zie toch maar van het idee af. ik ben te bang dat ik straks meer stuk maak dan dat ik schoonmaak. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 november 2016 @ 19:32 |
Hoezo? Dat is gewoon de beste manier. Verstandig besluit gespot. | |
Anthonie24 | dinsdag 22 november 2016 @ 19:34 |
dank je wel. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 22 november 2016 @ 20:02 |
Wat wel belangrijk is om de parafaan goed schoon te houden en afwateringsgaten. | |
Anthonie24 | dinsdag 22 november 2016 @ 20:04 |
dat is dus wel belangrijk? is dat een moeilijk klusje om te doen? | |
mitchelll0181 | dinsdag 22 november 2016 @ 21:28 |
Zit wel vlak bij je accu.. zou maar oppassen als ik jou was.. Zo'n flinke accu kan je een flinke opdonder geven.. eerst even de accu aarden voor je aan gaat beginnen. ![]() | |
-Richard- | dinsdag 22 november 2016 @ 23:17 |
Doe je dat door de aansluit klemmen/polen door te verbinden? | |
Vliegbaard | dinsdag 22 november 2016 @ 23:26 |
Maar mijn eerste advies in dit topic om er niet aan te beginnen wou je niet ten harte nemen? ennieweej toch een verstandig besluit ![]() | |
Vliegbaard | dinsdag 22 november 2016 @ 23:27 |
Het liefst met blote handen en een degelijke draad inderdaad. Anders loopt het verkeerd af. | |
yup | woensdag 23 november 2016 @ 00:10 |
Mijn buurman had zijn motor gewassen. Bobine was stukgegaan. Was een Fiat Seicento. Is eentje van 2001 ofzo. Bij mijn eigen ex Peugeot 106 ook motor gewassen, motor ging opeens beroerd lopen. Was zelf er genadig afgekomen met nieuwe bougiekabels. | |
#ANONIEM | woensdag 23 november 2016 @ 00:45 |
Alle bladeren zitten daar. | |
Geerd | woensdag 23 november 2016 @ 01:10 |
Goed topic weer vogeltjesdans !! | |
#ANONIEM | woensdag 23 november 2016 @ 01:12 |
Ja het voegt wat toe. | |
#ANONIEM | woensdag 23 november 2016 @ 01:13 |
Niemand maakt motorblok schoon, | |
HaerdenC | donderdag 24 november 2016 @ 17:20 |
Ik sta een beetje te kijken van wat ik hier allemaal lees. Op zich vind ik het best goed dat iemand zijn auto volledig wil poetsen en ook het motorruim wat proper wil houden. Het heeft wel degelijk nut! - je ziet veel sneller of je vloeistoflekken hebt en ook waar ze zijn - je garagist werkt ook liever aan een wat propere auto - propere dingen wordt je gewoon vrolijk van - door te poetsen leer je waar alles zit - ieder begin is moeilijk maar voor je het weet heb je een passie voor techniek en kan je zelf beetje bij beetje sleutelen Kwa motor: - op je alternator wat water kan geen kwaad. Normaal zijn alle aansluitingen netjes gesealed ga er gewoon niet met een 8 bar hogedrukreiniger op spuiten - spuit niet rechtstreeks op dingen waar kabels uit komen - probeer geen directe druk spuit te richten op benzine of diesel filter - een beetje water over de accu kan niet zo veel kwaad en als je het te veel risico vind ... ook zak er over. Wat heb je nodig? - rubber handschoenen geef ietsje meer uit voor wat dikkere handschoenen bv afwas handschoenen geen goedkope dunne latex prullen - busje WD40 - koop een busje koud ontvetter bv. https://www.datona.nl/koudontvetter-5-liter.html deze is genoeg voor een hele hoop motoren te doen mogelijk kan je samen kopen met wat vrienden of bij een lokale auto winkel/doe-het-zelf een kleinere verpakking vinden. - setje goedkope verfborstels - poetsdoekjes ... of doe eens een opruiming in je kleerkast en maak lapjes van 20 x 20 cm van je oude kleren ... - een setje oude panty's of je koopt er snel een paar over een spons is iedeaal voor het opboenen van chroom delen - gewone tuinslang met sproeistukje geen hogedrukreiniger dat is nergens voor nodig - planten sproeier - afplaktape en een paar oude platic zakken Hoe? - plak met tape en plastic zakken electro doosjes en filters af - maak mengsel in platenspuit en spuit alles in - ga een koffie, thee drinken en laat het netjes intrekken - spoel af - het ergste vuil is er nu van af - spuit opnieuw in en ga overall met je verfborstels over zodat alles los komt - spuit opnieuw af - heel vuile delen of beroeste delen spuit je in met wd40 half uur laten staan - afspoelen - opnieuw inspuiten dan roest het niet meer verder Extra - de wat delicatere delen gewoon afwassen met een vochtige doek en ontvetter - je kan electrische contacten insmeren met electric grease ... dan kan er geen oxidative ontstaan Tot zo ver de serieuze reactie hopelijk heb je er iets aan. Owja nog een belangrijke tip ... doe dit niet nadat je pas gereden hebt of terwijl de motor draait. De ventilator van je keeling kan nog aanspringen ook als je wagen uit staat !!! amputatie van vingers is dan een risico. Vandaar ... Accu plus pool los doen is 1 schroefje, heel makkelijk en neemt alle mogelijke risico's weg. Wel naderhand even je radio terug instellen en de klok bijregelen :p ) [ Bericht 2% gewijzigd door HaerdenC op 24-11-2016 17:30:28 ] | |
Hyperdude | donderdag 24 november 2016 @ 17:57 |
Wat een werk. ![]() Ik doe 1 keer per zoveel jaar er een vette lap overheen. | |
Doev | vrijdag 25 november 2016 @ 09:23 |
Prima manier van schoonmaken, zo doe ik het eigenlijk ook. Na het WD40 opspuiten ga ik dan nog wel eens even overal met een doekje overheen, WD40 zorgt er ook wel voor dat vuil loslaat, dus dan is het makkelijk poetsen. In plaats van elektrische delen afplakken met een plastic zak oid, kun je ook aluminiumfolie gebruiken. Dit is namelijk makkelijk om een aantal zaken heen te krijgen en passend te maken, zonder een risico te lopen dat je het eraf spuit ![]() | |
Zolderkamer | vrijdag 25 november 2016 @ 09:35 |
WD40 is niet water- en weervast, dat loopt er dus zo weer af.. en een poosje later heb je dus overal oxidatie omdat je alle vet hebt weggepoetst.. | |
Pajanus | vrijdag 25 november 2016 @ 09:47 |
kijk, schaatsen zet je in de winter toch in het vet? zelfde met je motorblok, al die olie erop zorgt dat er geen schadelijke dingen opkomt. | |
halfway | vrijdag 25 november 2016 @ 10:50 |
Loop niet te gallen! Een vriend van mij wilde even kijken of de accu vol was, even vonken met een steeksleutel heel dak vloog van de accu af. | |
Zolderkamer | vrijdag 25 november 2016 @ 13:17 |
Dan is je vriend niet de slimste, want ook een vrijwel lege accu vonkt, en boven een ouderwetse zuuraccu die je bij kan vullen hangt knalgas wat tijdens het laden van de accu ontstaat.. daarom een accu ook altijd in een geventileerde ruimte laden.. Een accu meet je trouwens ook altijd onder belasting.. Wil je weten of ie leeg is, probeer dan gewoon te starten.. | |
HaerdenC | vrijdag 25 november 2016 @ 13:54 |
als je niet afgeschermde accu klemen hebt en je doet er alu folie over heb je voor je het weet een gloeiend heet stuk alu folie ... gezien het N00b gehalte van de openings poster en het meermaals aangeven van weinig technisch inzicht of handigheid te hebben ... zou ik het voor hem op plastic zakken houden :p | |
Doev | zaterdag 26 november 2016 @ 12:04 |
Haha ja daar heb je gelijk in. Had misschien iets duidelijker moeten zijn, gaat meer om connectoren/draden af te schermen. De accu+accu klemmen kunnen het water prima verduren, nooit problemen mee gehad. Heb daar ook nog nooit aluminiumfolie of iets anders over gedaan haha. | |
MrDarcy | maandag 28 november 2016 @ 09:34 |
Dit idd.. |