quote:Op woensdag 23 november 2016 19:22 schreef Xenofiel het volgende:
"Laat het worden wie het al is"SPOILER: tl;dr en kloon ;)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
quote:Op woensdag 23 november 2016 19:22 schreef Xenofiel het volgende:
Dankjewel voor deze reactie! Heb ik echt heel veel aanSPOILER: tl;dr en kloon ;)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor je reactie. Ik wilde eigenlijk niet meer reageren, maar wat schrijf je mooie dingen over je jongetje, moest wel even reageren.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:23 schreef L-E het volgende:
Zie jezelf als zijn gids, niet zijn moeder en volg in zijn spoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vreemdeling. Wie je bent is een vraag. Nu nog onbekenden voor elkaar. Maar niet voor lang, ik ontmoet je graag.
quote:Op woensdag 23 november 2016 20:45 schreef AwayTL het volgende:
Bedankt voor het volgen van je gevoel.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vreemdeling. Wie je bent is een vraag. Nu nog onbekenden voor elkaar. Maar niet voor lang, ik ontmoet je graag.
Ik ben steeds minder bang. Voordeel is dat ik mezelf compleet herken in hem en dus goed terug kan halen wat ik nodig had als kind. Als ik heel goed naar mijn gevoel luister dan kan ik erg tegemoet komen aan zijn behoeftes. En ja, soms is daar een uitglijder (of een paar, of zestienduizend voor je gevoel) maar ik weet inmiddels ook dat hij niet meteen stuk gaat, ook niet mentaal gezien. Het is een proces voor alle partijen, je groeit daar ook samen in. Veel communiceren, en aan hem uitleggen dat je het soms ook niet weet is geen schande.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:45 schreef AwayTL het volgende:
Ik denk dat ik hier ook 'hoor'. De dingen die jullie zeggen, de zaken waar jullie kinderen tegenaan lopen en de dingen waar jullie zelf tegenaan lopen zijn heel herkenbaar.
Fijne posts, veel goede tips en de post van xeno is voor mij echt heel waardevol. Ik zou er nooit aan hebben gedacht hem te leren om terug te trekken en rust te creeren in een prikkelvolle omgeving.
Zijn jullie nooit bang het fout te doen? Ik ben vooral de laatste weken heel bang om grote fouten te maken waardoor mijn kinderen geen fijne jeugd hebben. Dit komt voort uit het feit dat mijn broer gelijke kenmerken heeft (en gediagnostiseerde ADD) en nooit goed gehoord is door mn ouders waardoor hij in een gigantische depressie is geschoten. Ikzelf heb daardoor alles zelf moeten doen. Niet erg, gedane zaken nemen geen keer, maar ik ben met elke vezel van mn lichaam bang dat die geschiedenis zich zal herhalen.
Ook ben ik bang dat ik hem ga labelen zonder dat dat nodig is. Die angst nemen jullie wel wat weg, want ik zie dat het gewoon goed en normaal kan blijven als wij hem handvatten geven en de wereld waarin hij nu zit veilig en op de hoogte houden. Bedankt voor dat inzicht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Xenofiel op 23-11-2016 23:15:46 ]Vreemdeling. Wie je bent is een vraag. Nu nog onbekenden voor elkaar. Maar niet voor lang, ik ontmoet je graag.
quote:Op woensdag 23 november 2016 22:18 schreef Twinkly het volgende:
Je kan het kind het meeste liefhebben, door zijn (voor)ouders lief te hebben.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geniet van de nieuwe cadans in je leven. Geef het gevoel voort.![]()
[ Bericht 2% gewijzigd door Xenofiel op 24-11-2016 05:01:08 ]Vreemdeling. Wie je bent is een vraag. Nu nog onbekenden voor elkaar. Maar niet voor lang, ik ontmoet je graag.
Mijn oudste (6) heeft dit ook o.a. met fietsen. Ze lijkt zich overbewust van elk hobbeltje, wiebeltje en mogelijke valkans. Ze durft echt niet zonder zijwieltjes en zelfs kinderen van twee jaar jonger gaan haar nu voorbij... Wat heeft jouw zoon geholpen om over de drempel heen te komen?quote:Op donderdag 24 november 2016 11:32 schreef Twinkly het volgende:
Ja, helemaal mee eens dat je moet laten zien dat iets wel veilig is, inderdaad. Hier steeds enorme drempels waar hij vaak hulp bij nodig heeft om overheen te komen, maar als het dan lukt is hij heel trots en opgelucht (zwemmen, leren fietsen, etc). Hij denkt zoveel na over alle gevaren dat het verlamd.
Wij hebben een fietsvestje gekocht, daar zit een handvat aan. En toen mochten we hem absoluut niet loslaten, ondanks dat hij gewoon fietste als we hem heel losjes met één pink vasthieldenquote:Op donderdag 24 november 2016 14:14 schreef Cantare het volgende:
[..]
Mijn oudste (6) heeft dit ook o.a. met fietsen. Ze lijkt zich overbewust van elk hobbeltje, wiebeltje en mogelijke valkans. Ze durft echt niet zonder zijwieltjes en zelfs kinderen van twee jaar jonger gaan haar nu voorbij... Wat heeft jouw zoon geholpen om over de drempel heen te komen?
quote:Op woensdag 23 november 2016 21:17 schreef Xenofiel het volgende:
Gekke gedachte sprong..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 23 november 2016 21:17 schreef Xenofiel het volgende:
Gekke gedachte sprong..Drugs en hsp..ervaring.. wat wil je weten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks! Herkenbaar wat je vertelt: het (echt zo gevoelde) drama, niks willen aannemen. We hebben het hu een tijd laten rusten, ze hoeft niet per sé te fietsen. Het vervelende voor dochter zelf is alleen dat ze bij vlagen ècht wil, maar ze eenmaal op de fiets toch bijna gelijk in paniek raak. Ik vind het soms ook lastig waar ik goed aan doe. Ze heeft de tijd en ruimte nodig om het op haar manier te doen, maar ik wil haar tegelijk ook laten ervaren dat ze meer kan dan ze zelf denkt. Anyway, ik ga eens naar het vestje kijken!quote:Op donderdag 24 november 2016 14:31 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Wij hebben een fietsvestje gekocht, daar zit een handvat aan. En toen mochten we hem absoluut niet loslaten, ondanks dat hij gewoon fietste als we hem heel losjes met één pink vasthieldenUitleggen hielp niks.
Uiteindelijk heb ik hem, met het risico zijn vertrouwen in mij te schaden, losgelaten. Het hielp wel, want toen had hij door dat hij het écht wel kon en écht niet meteen omviel. Daarna nog wel drama met vaart maken en dan opstappen gehad. Hij is er dan zo van overtuigd dat hij het niet kan dat hij niet naar tips wil luisteren of naar je kijken als je het voordoet. Maar toen het eenmaal lukte vond hij fietsen heel leuk, gelukkigWij fietsen bijna alles omdat we geen auto hebben.
Dat hebben wij in eerste instantie ook geprobeerd, herinner ik me nu. Maar dat was inderdaad toch nog te wiebelig ofzo voor hem, hij vertrouwde het absoluut niet.quote:Op donderdag 24 november 2016 18:52 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik gebruikte een sjaal: onder de oksels door en dan op de rug stijf vastknijpen, heb je een beetje hetzelfde idee, alleen misschien niet vertrouwd genoeg....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |