Herkenning... ik krijg de indruk dat ze op zo'n moment heel klein wordt.quote:Op zondag 8 januari 2017 09:10 schreef Loj het volgende:
Nou zal ik dan meteen ff weer on topic gaan?
Ow (die ik absoluut niet wil labelen, maar wel een handleiding heeft, die jullie het beste snappen) wordt echt intens verdrietig als ik hem ergens op aan spreek. Dan praat ik bijna altijd over gebeurtenissen waar ik hem echt op moet aanspreken (oversteken zonder kijken, een krukje pakken om bij het gasfornuis te spelen of zijn broertje slaan).
Ik spreek hem rustig aan, leg hem uit waarom iets niet mag en geef de gebeurtenis juist weinig aandacht.
Maar juist dan wordt hij zo verdrietig. Hij trekt zich terug, duikt in mijn armen en is zo een half uur van slag. Hij heeft het er vervolgens nog de hele dag over en kan weer verdrietig worden als hij erover begint.
Het voelt zo rot om hem zo intens verdrietig te zien, maar niet aanspreken is geen optie vind ik.
Jullie misschien herkenning of ideeën?
Is het een idee om het negatieve ('dit mag niet') weg te laten en het anders in te steken? 'Kijk Ow, daar rijden auto's en het is gevaarlijk als je zonder te kijken oversteekt. Zullen we volgende keer samen kijken of het veilig is om over te steken?'quote:Op zondag 8 januari 2017 09:10 schreef Loj het volgende:
Nou zal ik dan meteen ff weer on topic gaan?
Ow (die ik absoluut niet wil labelen, maar wel een handleiding heeft, die jullie het beste snappen) wordt echt intens verdrietig als ik hem ergens op aan spreek. Dan praat ik bijna altijd over gebeurtenissen waar ik hem echt op moet aanspreken (oversteken zonder kijken, een krukje pakken om bij het gasfornuis te spelen of zijn broertje slaan).
Ik spreek hem rustig aan, leg hem uit waarom iets niet mag en geef de gebeurtenis juist weinig aandacht.
Maar juist dan wordt hij zo verdrietig. Hij trekt zich terug, duikt in mijn armen en is zo een half uur van slag. Hij heeft het er vervolgens nog de hele dag over en kan weer verdrietig worden als hij erover begint.
Het voelt zo rot om hem zo intens verdrietig te zien, maar niet aanspreken is geen optie vind ik.
Jullie misschien herkenning of ideeën?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat het normaal kindergedrag is dat weet ik en daar heb ik het ook niet over. Ik heb het over het gedrag van de leerkrachten.quote:Op maandag 23 januari 2017 22:56 schreef Spanky78 het volgende:
Twinkly, heel normaal kindergedrag dat je beschrijft. Veel kinderen zijn bang om hun hoofd onder water te doen. Mijn oudste dochter heeft er even voor nodig gehad om koppie onder te gaan. Het 'gat' is berucht bij zwemles.
En ook het niet helemaal snappen van spelletjes inclusief de regels over starten en stoppen klinkt heel gewoon een iets dat mijn kinderen ook hebben soms.
Ik zie eigenlijk niets bijzonders behalve dat het leven van een kind best pittig is soms. Een gefrustreerde juf omdat hij niet doet wat gezegd wordt een op school blijkbaar ook, ben geen voorstander van geschreeuw. Is hij wel gewend zich aan stricte regels te houden of ben je los in de opvoeding ? Iets dat op school voor meer moeite met aanpassen kan zorgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb trouwens de juffen van Ow uitgelegd dat hij het niet fijn vindt om in de aandacht te staan of bijvoorbeeld op schoot te worden genomen. En ze een tip gegeven om hem in "vreemde" situaties te koppelen aan een ander kindje dat net iets ouder is.
Ik vind dat er echt een duidelijk verschil zit tussen een kind streng en eventueel 'intimiderend' toespreken en een kind daarbij ook aanraken. Zoals ik het lees, heeft de zwemjuf hem bij de kin en de wangen gepakt. Dat is een fysieke intimidatie waarvan ik vind (als docent) dat die een (ontoelaatbare) grens overgaat en waar ik als ouder iets van zou zeggen. Uiteraard op een nette manier en door eerst vragen te stellen. Als een ouder gaat schelden of ruzie zoeken, houdt het natuurlijk ook op.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 10:00 schreef Loj het volgende:
Mag ik het "een soort van" opnemen voor de juffen.
Ben ik het helemaal mee eens, Maar ik bedoelde meer te zeggen... ga open het gesprek in.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 11:08 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ik vind dat er echt een duidelijk verschil zit tussen een kind streng en eventueel 'intimiderend' toespreken en een kind daarbij ook aanraken. Zoals ik het lees, heeft de zwemjuf hem bij de kin en de wangen gepakt. Dat is een fysieke intimidatie waarvan ik vind (als docent) dat die een (ontoelaatbare) grens overgaat en waar ik als ouder iets van zou zeggen. Uiteraard op een nette manier en door eerst vragen te stellen. Als een ouder gaat schelden of ruzie zoeken, houdt het natuurlijk ook op.
Ja, dit dus. Precies! Het ging niet over het incident daarvoor, dat was voor de duidelijkheid en om aan te geven dat zijn grote rechtvaardigheidsgevoel hem in de weg zat en dan daaroverheen dus nog dat de juf zijn grens niet respecteert.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 11:20 schreef Nijna het volgende:
Bij het gymmen, lees ik dat N heeft aangegeven dat hij niet op schoot wilde om getroost te worden en dat N. aangaf dit niet te willen en zij doorging.
Juf had vast goede bedoelingen, maar hij geeft een grens aan en zij gaat er overheen, ik snap wel dat hij dan nog bozer wordt. Misschien goed om het eens met juf over te hebben. Of misschien samen met juf en N over te hebben over hoe hij wel getroost wil/kan worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |