abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166801184
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 14:10 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op FNC: https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

15k, b-project, 2jr, weinig overige schulden
Dit zou hij makkelijk moeten kunnen opbrengen. Onbewust denk ik dan weer aan de steigerbouwer, moet ik misschien niet doen, maar toch. Het gevaar schuilt bij die eenpitters in een klein hoekje. Misschien slaat hij zich met een hamer op zijn duim en is hij ook lang uitgeschakeld.
Pecunia non olet
pi_166801480
Ik vind de laatste zin wel enigszins intrigerend:
"Tot 2013 had de ondernemer er tevens een andere onderneming naast, sinds 2013 richt de ondernemer zich volledig op zijn klusbedrijf."
Is er iets dat we moeten weten over dat vorige bedrijf? ;)
Het betrof trouwens een snackbar in Delft.
pi_166802795
Geldvoorelkaar ‏@geldvoorelkaar
Voor de overname van Uitzendbureau Action Works wordt ¤ 165.000,- gezocht! Class 5 | 48 maand | 8% rente
http://ow.ly/cM9k306nxOA
  maandag 21 november 2016 @ 16:06:26 #54
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_166802866
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 16:03 schreef marathon2000 het volgende:
Geldvoorelkaar ‏@geldvoorelkaar
Voor de overname van Uitzendbureau Action Works wordt ¤ 165.000,- gezocht! Class 5 | 48 maand | 8% rente
http://ow.ly/cM9k306nxOA
quote:
Waarom vraagt u de lening aan via Geldvoorelkaar.nl?
Financieren via de bank geeft geen betrokkenheid met de investering. Dit in tegenstelling tot het financieren via investeerders. Er is gekozen voor crowdfunding om zo meer investeerders aan de onderneming te binden.
Wat is dit altijd voor vage reden? Alsof alle investeerders over de vloer komen. Betekent dit niet gewoon dat de bank 'nee' heeft gezegd?
  maandag 21 november 2016 @ 16:15:14 #55
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_166803046
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 16:06 schreef xzaz het volgende:

[..]

[..]

Wat is dit altijd voor vage reden? Alsof alle investeerders over de vloer komen. Betekent dit niet gewoon dat de bank 'nee' heeft gezegd?
viel mij ook al op, volgens mij zit een bank er juist bovenop met een accountmanager. Ik twijfel over dit project.
pi_166807018
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 16:15 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

viel mij ook al op, volgens mij zit een bank er juist bovenop met een accountmanager. Ik twijfel over dit project.
Wim van Groningen : quote website flexadvies;
Met mijn tijd ga ik flexibel om. Ik ben zes dagen per week beschikbaar en als het nodig is ook ’s morgens vroeg en/of in de avonduren. Hierdoor kan ik opdrachtgevers snel van dienst zijn en ben ik goed bereikbaar. De zondag is een bijzondere dag waarop ik mij laat inspireren door de God van de Bijbel. Op zondag werk ik niet. Telefoon en e-mail berichten beantwoord ik op maandagochtend.

is maar dat we het weten, ondanks de inspiratie ......... , laat ik deze ook aan mij voorbij gaan.

Mij te dun allemaal, ook de creditsafe rapp wordt ik niet 'vrolijk' van. Ben je 21 jaar ondernemer, is dit wat je in de holding hebt zitten. Dhr van Groningen heeft een goede loopbaan gehad bij AB, dit is gestopt, waarom dan ook, en toen was het echt ondernemer zijn, in zijn flexadvies )consultant( , en nu doet zich deze úitgelezen' kans voor om een uitzendburo te verkrijgen. Ik snap het, ik begrijp het. Benieuwd waar de eigen inbreng vandaan komt. Zie ook de div data van oprichting, en het feit dat er nog geen deponering is over 2015, plus krediet op onderpand. Sorry... te dun.

[ Bericht 9% gewijzigd door peterc op 21-11-2016 19:38:09 ]
pi_166808201
Wat ik ook niet helemaal kan volgen bij de overname van het uitzendbureau is dat er een vordering wordt meegefinancierd op de vorige eigenaar. Het lijkt op een overname van de aandelen, maar ook op een activa/passiva transactie. Beetje schimmig. Normaal gesproken zou zo'n vordering vanuit de BV op de vorige eigenaar, afgetrokken moeten worden van de overnamesom. Ik kan geen enkele reden bedenken om die vordering mee te willen financieren. Geen idee of dit geld ooit nog terugkomt. Ik vrees van niet :)

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 21-11-2016 20:04:07 ]
Pecunia non olet
pi_166808454
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 19:57 schreef obligataire het volgende:
Wat ik ook niet helemaal kan volgen bij de overname van het uitzendbureau is dat er een vordering wordt meegefinancierd op de vorige eigenaar. Het lijkt op een overname van de aandelen, maar ook op een activa/passiva transactie. Beetje schimmig. Normaal gesproken zou zo'n vordering vanuit de BV op de vorige eigenaar, afgetrokken moeten worden van de overnamesom. Ik kan geen enkele reden bedenken om dit te willen financieren. Geen idee of dit geld ooit nog terugkomt. Ik vrees van niet :)
Correct, en wat en waarom moet ie mee, hoe hard is de garantie?
[i]Daarnaast heeft de onderneming nog een vordering op de vorige aandeelhouder van ¤ 46.000,-, die volledig is afgedekt met een garantie maar wel meegefinancierd dient te worden[/i]
Overigens, zonder ons, maar met mogelijke inspiratie van....., loopt de pitch vol . case closed

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 21-11-2016 20:13:36 ]
pi_166808669
quote:
12s.gif Op maandag 21 november 2016 20:05 schreef peterc het volgende:

[..]

Correct, en wat en waarom moet ie mee, hoe hard is de garantie?
[i]Daarnaast heeft de onderneming nog een vordering op de vorige aandeelhouder van ¤ 46.000,-, die volledig is afgedekt met een garantie maar wel meegefinancierd dient te worden[/i]
Hmm, ik wil op zich nog wel geloven dat de garantie hard is (al is niet duidelijk wie zich garant stelt en hoe lang), maar het is wel dood kapitaal dat niet ten goede komt aan de bedrijfsvoering en misschien zelfs renteloos is. Misschien is het eigenlijk goodwill maar mag het niet zo heten om belastingtechnische redenen :)
Pecunia non olet
pi_166808750
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 20:12 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hmm, ik wil op zich nog wel geloven dat de garantie hard is (al is niet duidelijk wie zich garant stelt en hoe lang), maar het is wel dood kapitaal dat niet ten goede komt aan de bedrijfsvoering en misschien zelfs renteloos is. Misschien is het eigenlijk goodwill maar mag het niet zo heten om belastingtechnische redenen :)
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 20:12 schreef obligataire het volgende:

[..]

Overigens, zonder ons, maar met mogelijke inspiratie van....., loopt de pitch vol . case closed wonderen bestaan...

[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 21-11-2016 23:03:47 ]
pi_166817272
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt niet heel slecht maar heb er toch zo mijn vraagtekens bij:
- hoe ga je met twee mensen leven van 80k omzet als je nagaat dat de belastingen, rentebetalingen/aflossingen en de reguliere bedrijfskosten er nog af moeten?
- ik ben een beetje wantrouwig als ze melden dat de hypotheek lager is dan de woz-waarde...hoe groot is dat verschil dan? Of is de woz-waarde veel te hoog ingeschat en staat het huis eigenlijk gewoon onder water
- Tot slot lijkt administratie mij niet echt een groeimarkt ivm automatisering

[ Bericht 43% gewijzigd door Mynheer007 op 22-11-2016 00:41:14 ]
pi_166818812
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 00:32 schreef Mynheer007 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt niet heel slecht maar heb er toch zo mijn vraagtekens bij:
- hoe ga je met twee mensen leven van 80k omzet als je nagaat dat de belastingen, rentebetalingen/aflossingen en de reguliere bedrijfskosten er nog af moeten?
- ik ben een beetje wantrouwig als ze melden dat de hypotheek lager is dan de woz-waarde...hoe groot is dat verschil dan? Of is de woz-waarde veel te hoog ingeschat en staat het huis eigenlijk gewoon onder water
- Tot slot lijkt administratie mij niet echt een groeimarkt ivm automatisering
De trukendoos bij Collin wordt weer opengetrokken

SPOILER
pi_166819108
Deze mijnheer heeft hoogst waarschijnlijk de Rabobank door reorganisatie verlaten.
Bankemployees zijn vaak niet de meest ondernemende types...

Maar goed, hoewel een omzet van 80K is te overzien, zie ik ook niet veel muziek in de boekhoud markt (oa. lage segment van particuliere IB aangiften a 60EURO).

Deze komt zonder mij met gemak vol.
pi_166819500
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 00:32 schreef Mynheer007 het volgende:
SPOILER
Even verder schrijven ze:

De hypothecaire schuld is ongeveer gelijk aan de WOZ-waarde van de woning.

Lekker tegenstrijdig ;)
pi_166819564
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:13 schreef Red_arrow het volgende:

[..]

Even verder schrijven ze:

De hypothecaire schuld is ongeveer gelijk aan de WOZ-waarde van de woning.

Lekker tegenstrijdig ;)
Als A ongeveer gelijk is aan B, kan A natuurlijk nog wel (iets) lager zijn dan B. Dat is niet perse tegenstrijdig, wel verwarrend en creatief.
pi_166819702
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:39 schreef marathon2000 het volgende:
Deze mijnheer heeft hoogst waarschijnlijk de Rabobank door reorganisatie verlaten.
Bankemployees zijn vaak niet de meest ondernemende types...

Maar goed, hoewel een omzet van 80K is te overzien, zie ik ook niet veel muziek in de boekhoud markt (oa. lage segment van particuliere IB aangiften a 60EURO).

Deze ko
mt zonder mij met gemak vol.
Het kan, er blijft altijd wel een markt bestaan van kleine ondernemers, ze kunnen ook denken aan admi VvE beheer, en admi van verenigingen. Nog nooit van Kubus gehoord, weet niet hoe org is.
Als investeerder moet je altijd vertrouwen hebben dat er in de toekomst betere pitches voorbij komen, en dat vertrouwen heb ik. Niet investeren omdat het moet, maar omdat het kan. Deze komt vanzelf vol, ook zonder mij
pi_166819811
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:18 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Als A ongeveer gelijk is aan B, kan A natuurlijk nog wel (iets) lager zijn dan B. Dat is niet perse tegenstrijdig, wel verwarrend en creatief.
Dat klopt, maar dat is precies wat Mynheer007 zegt, geef dan aan wat de overwaarde is, maar als ze aangeven dat het bijna gelijk is dan is dat dus niet noemenswaardig lijkt mij. Het wordt allemaal zo vaag gehouden. Geef dan gewoon aan dat er 10.000 euro overwaarde is ofzo.
pi_166819827
Mailserver van http://crowdfundmailer.nl/ was gecrasht :o
జ్ఞ‌ా
pi_166819834
Dus misschien komen er wat oude mails binnen, excuus.
జ్ఞ‌ా
pi_166819839
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:29 schreef peterc het volgende:

[..]

Het kan, er blijft altijd wel een markt bestaan van kleine ondernemers, ze kunnen ook denken aan admi VvE beheer, en admi van verenigingen. Nog nooit van Kubus gehoord, weet niet hoe org is.
Als investeerder moet je altijd vertrouwen hebben dat er in de toekomst betere pitches voorbij komen, en dat vertrouwen heb ik. Niet investeren omdat het moet, maar omdat het kan. Deze komt vanzelf vol, ook zonder mij
Met de huidige omzet kunnen ze de lasten waaronder de annuïteit blijkbaar al opbrengen. Ik kan me voorstellen dat de oude eigenaar niet veel meer aan acquisitie deed dus als ze daar op gaan inzetten is een stijging van de omzet best wel reëel lijkt me. Die extra omzet is dan puur extra want omzet dienstverlening. In de ondernemers heb ik wel vertrouwen. Lijken me harde werkers en falen is verlies aanzien in de eigen gemeenschap dus die zullen er 100% voor gaan. Zit er daarom toch heel serieus over te denken. Jammer dat er geen zekerheden zijn, maar het schuldbedrag is te overzien.
Pecunia non olet
pi_166819845
119 agd
120 ccf
78 fnc
259 gve
146 kom

Subscriber counts.
జ్ఞ‌ా
pi_166820026
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:38 schreef µ het volgende:
119 agd
120 ccf
78 fnc
259 gve
146 kom

Subscriber counts.
Is fnc weer opnieuw ingesteld?
pi_166820062
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:38 schreef obligataire het volgende:

[..]

Met de huidige omzet kunnen ze de lasten waaronder de annuïteit blijkbaar al opbrengen. Ik kan me voorstellen dat de oude eigenaar niet veel meer aan acquisitie deed dus als ze daar op gaan inzetten is een stijging van de omzet best wel reëel lijkt me. Die extra omzet is dan puur extra want omzet dienstverlening. In de ondernemers heb ik wel vertrouwen. Lijken me harde werkers en falen is verlies aanzien in de eigen gemeenschap dus die zullen er 100% voor gaan. Zit er daarom toch heel serieus over te denken. Jammer dat er geen zekerheden zijn, maar het schuldbedrag is te overzien.
Ik zit ook een beetje te twijfelen. Jammer dat de rente eigenlijk te laag is voor het risico. Verder geen andere leningen, leen bedrag te overzien en er zouden zo maar eens wat klanten vanuit de eigen gemeenschap bij kunnen komen maar om die zelfde reden kunnen er natuurlijk ook klanten vertrekken. Er is overigens wel h.a. en dat is beter dan niets. Twijfel, twijfel....
pi_166820104
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:38 schreef µ het volgende:
119 agd
120 ccf
78 fnc
259 gve
146 kom

Subscriber counts.
Wel erg jammer maar AgD kan je wel schrappen...
Ik zag volgens mij dat er geen sponsors meer waren. Als er momenteel geld bij moet is het misschien tijd voor een nieuwe oproep?
pi_166820235
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:54 schreef djh77 het volgende:

[..]

Is fnc weer opnieuw ingesteld?
Hmm oude lijst. Subscribers heb ik nog, maar die mailt niet meer volgens mij inderdaad ;).
జ్ఞ‌ా
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')