Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een rond gat waterpas heb geboord.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:34 schreef gateway het volgende:
of je boort het gat iets te klein en de doos klemt vanzelf (die nieuwe dozen van ABB kunnen dat, meen dat je dan 80mm boort?)
of gewoon iets grotere gaten (=minder exact te hoeven boren want je hebt iets ruimte om alles waterpas te krijgen) en dan met gips vastzetten
Gat op maat boren, doos er recht in doen en geen gedoe met gips o.i.d. aan de achterkant.quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:17 schreef blomke het volgende:
Niets aan toe te voegen. Rum gat, klodder gips tegen de achterkant, doos erin zodat het gps langs de randen eruit puilt en afsmeren.
Alles wat jij opnoemt is alleen maar om de doos op plek te houden tot het afsmeren.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:30 schreef Glider76 het volgende:
Bezig met verbouwen en hoop nieuwe elektra aangelegd.
Wat is een goede manier om de dozen vast te zetten zodat ze later niet los komen als je een paar keen een stekker lostrekt?
Ik kan geen kegjes of wigjes hiervoor vinden. Dacht dat die wel bestonden.
Heb wel kleine kegjes gevonden om de buizen vast te klemmen in de muur.
Dat truucje met een stucje flexbuis platknijpen en er tussen friemelen werkt prima maar is inderdaad een heel gefriemel.
Dan trek je 'm los met de steker. Dus met gips monteren.quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:50 schreef hottentot het volgende:
Gat op maat boren, doos er recht in doen en geen gedoe met gips o.i.d. aan de achterkant.
Met al die zelfklemmende dozen van tegenwoordig die amper een cent extra kosten zie ik daar de noodzaak niet van in.quote:Op vrijdag 18 november 2016 11:06 schreef blomke het volgende:
[..]
Dan trek je 'm los met de steker. Dus met gips monteren.
ik bedoelde natuurlijk ook dat als je die klemdozen neemt dat je als je 2 of meer dozen naast of onder elkaar hebt je dat dan wel exact moet boren en aftekenen.quote:Op vrijdag 18 november 2016 01:17 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een rond gat waterpas heb geboord.
Maar op zich wel een goed idee om weer serieus te doen, gips is niet direct droog dus heb je zat tijd om het netjes en recht op z'n plek te zetten.
Dat zou ik dan weer niet doen, geleidende metalen zijn niet toegestaan in een inbouwdoos.quote:Op vrijdag 18 november 2016 04:05 schreef TheThirdMark het volgende:
En als je een dikke muur hebt, en bang bent, vastzetten met een plug/carrosserie-ring en schroef.
Dat is nog steeds het meest betrouwbarequote:Op vrijdag 18 november 2016 10:17 schreef blomke het volgende:
Niets aan toe te voegen. Rum gat, klodder gips tegen de achterkant, doos erin zodat het gps langs de randen eruit puilt en afsmeren.
Als het tocht wel, pur is niet geschikt voor montage.quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:59 schreef machtpen het volgende:
Beetje pistoolpur doet ook wonderen.
Pcies, en dan past het niet; dus hakken we het gat op maat met als gevolg dat je als nog een klemvaste doos met knauf vast kunt gaan zettenquote:Op zondag 27 november 2016 14:19 schreef john2406 het volgende:
Ziet toch ook niet uit als de hoek uit het lood is, dan zet men de dozen toch ook uit het lood of niet?
Zonder voor te branden?quote:Op maandag 28 november 2016 22:21 schreef Mathijs1988 het volgende:
Roodband erachter en vast drukken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |