Een ander stopcontact binnen dezelfde groep gaat dus wel fout. Pas als ik hem naar een andere groep en daarmee een andere aardlekschakelaar breng gaat het pas goed. Vervelende is dus dat het niet een continue fout is maar af en toe. Volgens mij als de CV een bepaalde actie gaat uitvoeren die dus sporadisch nodig is.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:45 schreef devlinmr het volgende:
gezien het feit dat ie niet uitschakelt in een ander stopcontact, lijkt het me niet aan je CV ketel liggen
Werk jij soms bij de woningbouw?quote:Op donderdag 17 november 2016 15:53 schreef Ivo1985 het volgende:
Bekend probleem dat die intergas meuk een beetje lekstroom heeft.
Minstens de helft van de aardlek storingen van de lokale woningbouwvereniging kwam door die ketels.
Hoog tijd dat de desbetreffende woningbouw de E installaties van hun woningen laat controleren....quote:Op donderdag 17 november 2016 15:53 schreef Ivo1985 het volgende:
Bekend probleem dat die intergas meuk een beetje lekstroom heeft.
Minstens de helft van de aardlek storingen van de lokale woningbouwvereniging kwam door die ketels.
Heb wel eens gehoord dat als je de stekker van de cv ketel omdraait in het stopcontact het zomaar opgelost kan zijn.quote:Op donderdag 17 november 2016 19:45 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Hoog tijd dat de desbetreffende woningbouw de E installaties van hun woningen laat controleren....
Lijkt mij een broodje aap.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:23 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Heb wel eens gehoord dat als je de stekker van de cv ketel omdraait in het stopcontact het zomaar opgelost kan zijn.
Broodje aap ? Of waarheid ?
Er bestonden (en misschien bestaan die nog wel, maar ik ben er te lang "uit") diverse toestellen van diverse fabrikanten (vooral Italiaans en Frans) die fase gevoelig waren, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat het een probleem veroorzaakte zoals TS omschrijft.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:23 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Heb wel eens gehoord dat als je de stekker van de cv ketel omdraait in het stopcontact het zomaar opgelost kan zijn.
Broodje aap ? Of waarheid ?
Zelfs van nederlandse makelij zijn er boilers fasegevoelig (AO Smith)quote:Op donderdag 17 november 2016 21:15 schreef Juup© het volgende:
[..]
Er bestonden (en misschien bestaan die nog wel, maar ik ben er te lang "uit") diverse toestellen van diverse fabrikanten (vooral Italiaans en Frans) die fase gevoelig waren, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat het een probleem veroorzaakte zoals TS omschrijft.
Heb ik eerlijk gezegd nooit meegemaakt, maar ik ben er dan ook al een behoorlijk aantal jaar "uit" door omstandighedenquote:Op donderdag 17 november 2016 21:29 schreef densmee het volgende:
[..]
Zelfs van nederlandse makelij zijn er boilers fasegevoelig (AO Smith)
quote:Op donderdag 17 november 2016 21:10 schreef hottentot het volgende:
Aan de andere kant, na decennia storinglopen weet ik dat je zeker van electronica alles kunt verwachten wat niet logisch lijkt
Ja, echt.quote:
Hoe gaat dat de lekstroom in een cv ketel oplossen.quote:Op donderdag 17 november 2016 19:45 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Hoog tijd dat de desbetreffende woningbouw de E installaties van hun woningen laat controleren....
De ketel is niet het probleem. De optelsom van alle lekkages is het probleem.quote:Op vrijdag 18 november 2016 16:55 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Hoe gaat dat de lekstroom in een cv ketel oplossen.
Als de ketel ruim boven 20mA lekstroom heeft, kun je mijns inziens niet stellen dat de ketel niet het een belangrijke veroorzaker van het probleem is.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:00 schreef hottentot het volgende:
[..]
De ketel is niet het probleem. De optelsom van alle lekkages is het probleem.
En misschien heeft de ketel nu maar 4mA lekstroom terwijl vriezer en koelkast al 3 jaar lang ieders 14mA lekstroom hebben.quote:Op zaterdag 19 november 2016 20:16 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als de ketel ruim boven 20mA lekstroom heeft, kun je mijns inziens niet stellen dat de ketel niet het een belangrijke veroorzaker van het probleem is.
Klopt enige conclusie die ik mag trekken is dat met de CV erbij het totaal van de lekstroom overschreden wordt.quote:Op zaterdag 19 november 2016 21:03 schreef hottentot het volgende:
[..]
Aan de hand van de hier gegeven info is de grootste lekstroom veroorzaker niet te achterhalen en is beweren dat het aan de ketel moet liggen een aanname en nu nog geen feit.
Als een aardlekschakelaar niet meer in te zetten is zijn er drie mogelijke oorzaken.quote:Op zondag 20 november 2016 14:05 schreef Xajorkith het volgende:
[..]
Klopt enige conclusie die ik mag trekken is dat met de CV erbij het totaal van de lekstroom overschreden wordt.
Sinds vandaag een wat vervelende nieuwe ontwikkeling erbij. Vanochtend weer een aardlek activatie. Aardlek weer omgezet, werkte even en toen klapte aardlek en 1 groep eruit. Bij het opnieuw aanzetten zit er op alle groepen die met deze aardlekschakelaar zijn verbonden geen stroom meer. Met geen mogelijkheid meer op te krijgen wat ik ook wel of niet in geschakeld laat. Test knop van de aardlekschakelaar veroorzaakt ook geen uitschakeling meer. Alle belangrijke apparaten nu omgezet naar andere groepen via verlengsnoeren en morgenochtend per direct bellen om elektricien er naar te laten kijken. Aardlekschakelaar staat nu uit.
Vergeet de hoofdzekering nietquote:Op zondag 20 november 2016 14:08 schreef Fer het volgende:
Denk dat ie kapot is. Tenminste, als ie met alle groepen uit ook niet aan wil.
Je hoofdschakelaar zit in de meterkast helemaal links onderaan; die drie automaten onder je kilowatt uur meter zijn je hoofdzekeringenquote:Op zondag 20 november 2016 16:15 schreef Xajorkith het volgende:
Ik dacht dat de hoofdschakelaar in de meterkast zat en die deed niks. Met de tip van XanderH heb ik de echte hoofdschakelaar gevonden. 1 van de drie fases was omgegaan. Nu hersteld en alles werkt weer. Mijn vrouw wist nu ook te vertellen dat ze een andere groep vanmorgen had omgezet en daarna een knal hoorde. Dat was van mijn buitenverlichting die ik buitenwerking had gesteld omdat ik ermee bezig was( die zit op zo een combi van aardlek en groep ). Die heeft dus kortsluiting gehad en denk ik de hoofdschakelaar omgegooid.
Voor de geïnteresseerden nog mijn meterkast. Weer niet of daar die "automaten" inzitten die XanderH benoemd.
[ afbeelding ]
Groep 14 is de buitenverlichting. Oranje groep had dus het probleem.[ afbeelding ]
Hiervan was de meest rechter omgegaan.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |