abonnement Unibet Coolblue
pi_166709892
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 10:48 schreef Lingue het volgende:
Soms lijkt het mij wel heel erg leuk om een eigen zaak op te zetten (met een gelijkgestemde partner). Dus dat is wel iets om verder uit te zoeken.
Met dat idee zit ik zelf ook al een paar jaar, maar het is een aardige stap. In welke richting wil je dan aan de slag?
Ja doei.
pi_166709912
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 10:47 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Hoewel ik snap dat sommige mensen een beetje moedeloos worden van zijn gezeur snap ik ook het gezeik niet zo. Alsof een mens geen eisen mag stellen aan zijn baan. Niemand zit er op te wachten om twee uur te reizen voor een baan. Zo is het ook niet raar om een baan te willen in het vakgebied en niveau waarvoor je gestudeerd hebt. Ik vind het een beetje tenenkrommend om te lezen hoe sommige mensen hier beweren dat hij genoegen moet nemen met elk simpel baantje of vrijwilligerswerk. ( :') !!)

Goed, hij had wat meer moeite kunnen doen voor zijn CV. Maar mensen vergeten wel dat hij een HBO studie heeft afgerond met daarbij horende (ervaring)stages. Dus zet hem nou ook niet neer als iemand van mbo niveau 1.
En: voor een baan op niveau wil ik dolgraag 2 uur per dag (4 uur totaal) reizen. Alleen staat een werkgever daar niet om te springen. Een baantje dichtbij is gewoon puur tijdelijk, voor het geld en omdat ik flexibel blijf. Als ik volgende maand een uitkering heb is dat ook geen walhalla: je zit nog steeds het grootste gedeelte doelloos thuis en daar wordt niemand beter van.
  donderdag 17 november 2016 @ 10:51:55 #53
416020 K44S
The bearded man
pi_166709919
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 10:47 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Hoewel ik snap dat sommige mensen een beetje moedeloos worden van zijn gezeur snap ik ook het gezeik niet zo. Alsof een mens geen eisen mag stellen aan zijn baan. Niemand zit er op te wachten om twee uur te reizen voor een baan. Zo is het ook niet raar om een baan te willen in het vakgebied en niveau waarvoor je gestudeerd hebt. Ik vind het een beetje tenenkrommend om te lezen hoe sommige mensen hier beweren dat hij genoegen moet nemen met elk simpel baantje of vrijwilligerswerk. ( :') !!)

Goed, hij had wat meer moeite kunnen doen voor zijn CV. Maar mensen vergeten wel dat hij een HBO studie heeft afgerond met daarbij horende (ervaring)stages. Dus zet hem nou ook niet neer als iemand van mbo niveau 1.
Gedraagt hij zich wel naar, vandaar het commentaar.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 10:48 schreef Lingue het volgende:
Stukje achtergrond hier.
Per 1 maart officieel geen baan meer. Per nu ben ik al niet meer werkzaam. Deze maand zing ik nog even uit met beetje bijkomen van veel hectiek en vanaf december wil ik sowieso weer actief aan de slag met solliciteren. Nu hou ik de meest interessante functies in de gaten.

10jr werkervaring, goed CV en kan redelijk makkelijk wel weer aan een baan komen. Maar veel van de functies die passen bij mijn CV zitten op meer dan 1,5u rijden (excl file). Vanaf december ga ik ook een outplacement/loopbaancoach traject volgen en eens nog beter onder de loep nemen waar mijn kwaliteiten zich bevinden en hoe ik mijn 10jr werkervaring daar voor kan inzetten.

Soms lijkt het mij wel heel erg leuk om een eigen zaak op te zetten (met een gelijkgestemde partner). Dus dat is wel iets om verder uit te zoeken.
Welke sector?
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_166709953
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 10:51 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
je zit nog steeds het grootste gedeelte doelloos thuis en daar wordt niemand beter van.
Niet als je jezelf nuttig maakt 8-)
Ja doei.
pi_166709980
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 10:50 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Met dat idee zit ik zelf ook al een paar jaar, maar het is een aardige stap. In welke richting wil je dan aan de slag?
Ik ben vooral iemand die heel goed op de achtergrond kan werken. Organisatorisch en managen/coachen van mensen. Meenemen van mensen in de ontwikkeling en uitdaging.
Ik ben in zoverre geen commercieel talent dat ik zomaar op iedereen af stap op 'iets' te verkopen. Maar ik ben wel iemand die heel goed bestaande relaties kan onderhouden. Ik heb veel ervaring binnen HR en Project Management.

Precies de reden waarom ZZP dus eigenlijk niet echt bij mij past want eigen acquisitie vind ik lastig. Daarom ook liever met een gelijkgestemde partner.
  donderdag 17 november 2016 @ 10:56:18 #56
177108 lf2
Iedereen liegt behalve ik
pi_166709986
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 10:44 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik wil het liefst natuurlijk iets waar ik voor gestudeerd heb, maar die luxe is er nu niet. Dus reageer ik ook op baantjes ver onder mijn niveau (waar je niet voor geleerd hoeft te hebben). Ik wil wel werken, maar je krijgt de meest vage redenen als afwijzing. Meestal ben je gewoon te duur en omdat ik in een studentenstad woon hebben ze waarschijnlijk keuze zat.
Dat kan ik begrijpen. Ik heb het geluk om in een sector te zitten waar ik eigenlijk doe wat ik altijd wilde doen (IT) maar dat even terzijde. Ik voel wel mee met mensen die zwaar moeten solliciteren /zoeken naar een baan.

Genoeg vrienden/familie leden die dit dagelijks ervaren en jaren lang met allerlei domme smoesjes worden geweigerd. Vaak worden idd studenten gebruikt voor winkels etc.

Maar ja als je merkt dat het moeilijk is moet je echt op de details gaan letten....

Maar die afwijzingen :r :r heb ze vaak gelezen en het gaat echt vaak nergens over. Template afwijzing. |:( dan denk ik neem dan tenminste de moeite voor een persoon want het blijft een persoon.

Het meest schandalige vindt ik bedrijven die nep-vacatures hebben om te laten zien dat ze groeien etc.
pi_166709998
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 10:51 schreef K44S het volgende:

[..]

Welke sector?
Ik heb altijd heel veel affiiniteit met de zorgsector gehad maar helaas nooit echt in kunnen werken.
Ik heb veel affiniteit met techniek (zowel ICT als elektro). FCMG vind ik ook een interessante branche.
pi_166710005
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 10:50 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Met dat idee zit ik zelf ook al een paar jaar, maar het is een aardige stap. In welke richting wil je dan aan de slag?
Wat heeft jou tegengehouden behalve die grote stap?
In welke sector zit jij?
  donderdag 17 november 2016 @ 10:59:56 #59
177108 lf2
Iedereen liegt behalve ik
pi_166710028
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 10:48 schreef Lingue het volgende:
Stukje achtergrond hier.
Per 1 maart officieel geen baan meer. Per nu ben ik al niet meer werkzaam. Deze maand zing ik nog even uit met beetje bijkomen van veel hectiek en vanaf december wil ik sowieso weer actief aan de slag met solliciteren. Nu hou ik de meest interessante functies in de gaten.

10jr werkervaring, goed CV en kan redelijk makkelijk wel weer aan een baan komen. Maar veel van de functies die passen bij mijn CV zitten op meer dan 1,5u rijden (excl file). Vanaf december ga ik ook een outplacement/loopbaancoach traject volgen en eens nog beter onder de loep nemen waar mijn kwaliteiten zich bevinden en hoe ik mijn 10jr werkervaring daar voor kan inzetten.

Soms lijkt het mij wel heel erg leuk om een eigen zaak op te zetten (met een gelijkgestemde partner). Dus dat is wel iets om verder uit te zoeken.
Ik kan je echt aanraden om naar meetups in de buurt te gaan: meetup.com
Daar zal je veel gelijkgestemde vinden die graag iets willen beginnen en zo bouw je ook snel je netwerk op.

Wat ik echt aan het leren ben (wat ik voorheen nooit dacht) is dat netwerk veel veel veel belangrijker is dan skills. Je zal op een gegeven moment op een niveau komen waar iedereen skills heeft. De enige die echt vooruit zullen komen zijn de mensen met een netwerk.

En dat kan echt overal betekenen...ik lees dat jij daar goed in bent dus zal jij bij netwerk bijeenkomsten echt snel vrienden maken...al ga je naar een bordspellen meetup bij wijze van :D daar zijn ook weer mensen met contacten etc....
pi_166710076
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 10:59 schreef lf2 het volgende:

[..]

Ik kan je echt aanraden om naar meetups in de buurt te gaan: meetup.com
Daar zal je veel gelijkgestemde vinden die graag iets willen beginnen en zo bouw je ook snel je netwerk op.

Wat ik echt aan het leren ben (wat ik voorheen nooit dacht) is dat netwerk veel veel veel belangrijker is dan skills. Je zal op een gegeven moment op een niveau komen waar iedereen skills heeft. De enige die echt vooruit zullen komen zijn de mensen met een netwerk.

En dat kan echt overal betekenen...ik lees dat jij daar goed in bent dus zal jij bij netwerk bijeenkomsten echt snel vrienden maken...al ga je naar een bordspellen meetup bij wijze van :D daar zijn ook weer mensen met contacten etc....
Dankjewel!
Netwerk is idd belangrijk. Bij mij is die in zoverre prima op orde binnen de 10jr ervaring die ik heb met het 'gewone' werken.
Maar echt meer mijn ambitie/passie volgen in waar ik blij van word mag nog even aan gewerkt worden. In 10jr tijd ben ik toch wel een bepaalt hokje in gegroeid, daar moet ik langzaam uit gaan komen.

Ik ga eens de website bekijken.
pi_166710082
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 10:56 schreef Lingue het volgende:

[..]

Ik ben vooral iemand die heel goed op de achtergrond kan werken. Organisatorisch en managen/coachen van mensen. Meenemen van mensen in de ontwikkeling en uitdaging.
Ik ben in zoverre geen commercieel talent dat ik zomaar op iedereen af stap op 'iets' te verkopen. Maar ik ben wel iemand die heel goed bestaande relaties kan onderhouden. Ik heb veel ervaring binnen HR en Project Management.

Precies de reden waarom ZZP dus eigenlijk niet echt bij mij past want eigen acquisitie vind ik lastig. Daarom ook liever met een gelijkgestemde partner.
Er zijn geloof ik wel wat netwerksites waar je business partners kunt vinden, iig hier in het VK, maar ik zou dat niet zo snel durven omdat je niet weet wie/wat er zit qua oplichters, en zou het eerder zoeken met mensen die ik op evenementen tegenkom. Jezelf verkopen is lastig, ik weet 't, ben er onlangs een beetje mee aan de slag gegaan, maar zolang je gelijkgestemden tegenkomt op evenementen en dergelijken is de drempel al een stuk lager dan wanneer je gaat 'cold callen'.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 10:58 schreef Lingue het volgende:

[..]

Wat heeft jou tegengehouden behalve die grote stap?
In welke sector zit jij?
Ik ben op het moment bezig met het afronden van mijn Ph.D. en zit nu as we speak aan de (op één na?) laatste versie van m'n proefschrift te knutselen (met een intens verkouden en ziek hoofd ;( maarja, het verbetert zichzelf niet). De 'beste' optie die ik heb is in het onderzoek blijven. Mijn interesse, kennis en ervaring liggen bij kwalitatief politiek beleidsonderzoek. Voor mijn promotie heb ik onderzoek gedaan naar werkzoekenden (de ironie! :D ) en ik schrijf over hoe moeilijk het is voor bepaalde groepen in bepaalde gemeenschappen om om te gaan met de huidige manier van solliciteren, de huidige arbeidsmarkt, en huidige neoliberale denkwijzen.

Als ik voor mezelf zou beginnen zou ik op basis van m'n onderzoek en kennis een alternatief (NGO-achtig) proberen op te zetten. En heb wat contacten gelegd in die richting onlangs, maar dat zou wrsch nog steeds beter werken via een onderzoekspositie aangezien er dan financiele ondersteuning is als je het framed als een odnerzoeksproject ;)
Ja doei.
pi_166710220
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 11:04 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Er zijn geloof ik wel wat netwerksites waar je business partners kunt vinden, iig hier in het VK, maar ik zou dat niet zo snel durven omdat je niet weet wie/wat er zit qua oplichters, en zou het eerder zoeken met mensen die ik op evenementen tegenkom. Jezelf verkopen is lastig, ik weet 't, ben er onlangs een beetje mee aan de slag gegaan, maar zolang je gelijkgestemden tegenkomt op evenementen en dergelijken is de drempel al een stuk lager dan wanneer je gaat 'cold callen'.

Wat voor soort evenementen ga je af?
Hier in NL zijn de werkzoekende evenementen vooral gericht op de starters. Ik ben 2jr geleden wel eens geweest maar naast dat het zo massaal is (vind ik echt verschrikkelijk) is het ook voornamelijk op net afgestudeerden gericht. Beetje jammer dat er voor de ervaren werk zoekers minder daarin te verkrijgen is (ik voel een idee opborrelen :') :P )

quote:
[..]

Ik ben op het moment bezig met het afronden van mijn Ph.D. en zit nu as we speak aan de (op één na?) laatste versie van m'n proefschrift te knutselen (met een intens verkouden en ziek hoofd ;( maarja, het verbetert zichzelf niet). De 'beste' optie die ik heb is in het onderzoek blijven. Mijn interesse, kennis en ervaring liggen bij kwalitatief politiek beleidsonderzoek. Voor mijn promotie heb ik onderzoek gedaan naar werkzoekenden (de ironie! :D ) en ik schrijf over hoe moeilijk het is voor bepaalde groepen in bepaalde gemeenschappen om om te gaan met de huidige manier van solliciteren, de huidige arbeidsmarkt, en huidige neoliberale denkwijzen.

Als ik voor mezelf zou beginnen zou ik op basis van m'n onderzoek en kennis een alternatief (NGO-achtig) proberen op te zetten. En heb wat contacten gelegd in die richting onlangs, maar dat zou wrsch nog steeds beter werken via een onderzoekspositie aangezien er dan financiele ondersteuning is als je het framed als een odnerzoeksproject ;)
Oh wauw! Klinkt interessant! En volgens mij is daar ook veel nog te onderzoeken en delen qua informatie over dat onderwerp. Maar volgens mij is het ook wel een beetje een taboe onderwerp?

Zo te horen zit je iig op de goede weg met het bijna afronden en goed gelegde contacten!
pi_166710886
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 10:59 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Als ik een mail krijg met een standaard onderwerp of 'beste sollicitant' als aanhef, weet ik al hoe laat het is. Ook even geen moeite doen om het persoonlijk over te laten komen of weghalen dat een HR-stagiaire bent... ;(
Waarom zou een HR stagiair jou in hemelsnaam geen afwijzing mogen sturen? Is dat een taak voor de HR directeur? Zie je nu al een tijdje in deze reeks posten en ik snap niet waarom je zo neer kijkt op anderen..
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 11:14 schreef Lingue het volgende:

[..]

Wat voor soort evenementen ga je af?
Hier in NL zijn de werkzoekende evenementen vooral gericht op de starters. Ik ben 2jr geleden wel eens geweest maar naast dat het zo massaal is (vind ik echt verschrikkelijk) is het ook voornamelijk op net afgestudeerden gericht. Beetje jammer dat er voor de ervaren werk zoekers minder daarin te verkrijgen is (ik voel een idee opborrelen :') :P )

[..]

Ik denk niet dat je het van de evenementen voor werkzoekenden moet hebben, maar gewoon de plaatselijke netwerkborrels voor businesses en ondernemers. Ik ben zelf afgelopen jaar naar veel van dit soort borrels en evenementen geweest, en heb er veel van geleerd. Niet iedereen die daar rondloopt is even interessant, en je zal zeker niet op de eerste de beste borrel je nieuwe partner tegenkomen, maar je kan wel honderd keer je verhaal doen tegen mensen waarbij het helemaal niet uitmaakt dat het er niet helemaal vloeiend of lekker uit komt, omdat ze toch niet heel relevant zijn. En bij de mensen die wel relevant zijn kan je gelijk een beetje sparren en ideeën op doen.

In welke regio zit je? Misschien kan ik je even wat goede tips dm'en
pi_166710903
Overigens, wat een positiviteit verder hier! Goed om jullie stappen te zien maken K44s, motorbloempje en anderen! :)
  donderdag 17 november 2016 @ 12:02:26 #65
416020 K44S
The bearded man
pi_166710988
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 11:58 schreef Lean_Machine het volgende:
Overigens, wat een positiviteit verder hier! Goed om jullie stappen te zien maken K44s, motorbloempje en anderen! :)
Thx :).
Elke stap is er 1 :)
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_166713216
Krijg tijdens de wekelijkse meetup met de gemeente te horen waarom ik op 'zulke baantjes' als werken in een winkel reageer terwijl je toch nagenoeg kansloos bent. Ja uhh... omdat ik moet?! Van een afwijzing, hoe verwacht ook, wordt niemand blij maar toch blijven proberen. En vorige week zeiden ze nog maakt niet uit waar je op reageert: werk hebben is prioriteit nummer 1 en je moet rekening houden met dat het totaal niet is waar je voor gestudeerd hebt of je leuk lijkt dus overal op reageren en alles aanpakken indien mogelijk. En reageer ik op een inhoudelijke vacature zoals servicedesk medewerker, mis ik weer werkervaring. |:(
  donderdag 17 november 2016 @ 15:07:27 #67
416020 K44S
The bearded man
pi_166714085
Kogel is door de kerk, ik ga aan de gang als jr accountmanager bij een direct sales bedrijf.

Voordelen heb ik al bij D opgenoemd
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_166714089
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:07 schreef K44S het volgende:
Kogel is door de kerk, ik ga aan de gang als jr accountmanager bij een direct sales bedrijf.

Voordelen heb ik al bij D opgenoemd
Gefeliciteerd! ^O^
Ja doei.
pi_166714098
Een zowaar positief bericht!! :) Na drie afwijzingen vandaag per mail (1 zelfs binnen een half uur...) krijg ik zojuist een uitnodiging voor een gesprek! A.s. maandag, vakinhoudelijk maar wél met dagelijks 2 uur (4 uur totaal) reistijd... Reiskosten voor het gesprek krijg ik volledig vergoed, da's erg netjes zeker het twee uur verderop is :) Moet een opdracht maken vóór het gesprek... dat is nieuw (geen vragenlijst, maar echt vakinhoudelijk). Alleen even kijken (mocht ik daar in het positiefst gaan werken) hoe ik dat met die reistijd doe, maar dat wist ik vooraf natuurlijk. Deels in de trein werken kan al wel iig.
  donderdag 17 november 2016 @ 15:10:26 #70
416020 K44S
The bearded man
pi_166714146
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! ^O^
Dankje.
Morgen even aanvoelen hoe en wat qua uren.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_166714168
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:08 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Een zowaar positief bericht!! :) Na drie afwijzingen vandaag per mail (1 zelfs binnen een half uur...) krijg ik zojuist een uitnodiging voor een gesprek! A.s. maandag, vakinhoudelijk maar wél met dagelijks 2 uur (4 uur totaal) reistijd... Reiskosten voor het gesprek krijg ik volledig vergoed, da's erg netjes zeker het twee uur verderop is :) Moet een opdracht maken vóór het gesprek... dat is nieuw (geen vragenlijst, maar echt vakinhoudelijk). Alleen even kijken (mocht ik daar in het positiefst gaan werken) hoe ik dat met die reistijd doe, maar dat wist ik vooraf natuurlijk. Deels in de trein werken kan al wel iig.
4 uur per dag :o Van hoe laat tot hoe laat moet je dan op 'kantoor' zijn?
pi_166714291
quote:
4s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:12 schreef Leonos het volgende:

[..]

4 uur per dag :o Van hoe laat tot hoe laat moet je dan op 'kantoor' zijn?
Ze hanteren flexibele werktijden (7 tot 19) maar daar heb ik niet zoveel aan met twee uur enkele reistijd :P.
Ik zie het vooral als investering, want het kost mij 4 uur per dag en het treintraject is storingsgevoelig. Reiskostenvergoeding voor de baan zelf is even afwachten, maar mochten ze OV niet volledig vergoeden krijg ik tot 2400 euro per jaar vergoed, maar jaarabbo trein ben ik al meer kwijt, mogelijk kan ik dat nog via de Belasting terugkrijgen. En mogelijk zelfs nog huur en zorgtoeslag kwijt, dus zowel qua tijd als geld een behoorlijke investering. Maar ik doe dan iig iets wat echt bij mij past en ik doe wat zinnigs met mijn tijd :)

Maar goed, dat wist ik vooraf en het is dat ik net 1 maand op mezelf woon dus verhuizen nu is geen optie mocht ik de baan krijgen...

Ik ga er maandag heen, doe mijn best en moet vooral de financiële punten niet mee laten tellen. In het ergste geval kan ik alleen rondkomen en ben ik helemaal uitgeput na een week werken.. maar ik voel me dan wel voldaan hoop ik :P
pi_166714557
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:07 schreef K44S het volgende:
Kogel is door de kerk, ik ga aan de gang als jr accountmanager bij een direct sales bedrijf.

Voordelen heb ik al bij D opgenoemd
Gefeliciteerd!
  donderdag 17 november 2016 @ 16:21:57 #74
416020 K44S
The bearded man
pi_166715482
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:37 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Thx, nu heb ik alle tijd en rust om mezelf ver te ontwikkelen.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_166716136
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:07 schreef K44S het volgende:
Kogel is door de kerk, ik ga aan de gang als jr accountmanager bij een direct sales bedrijf.

Voordelen heb ik al bij D opgenoemd
Gefeliciteerd!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')