Er is er nu wel eentje te zien op de Facebook pagina van Jessica Villerius maar ik weet niet hoe ik moet linken. Vanavond gaat het er ook over bij RTL late night, mocht iemand interesse hebben.quote:Op dinsdag 15 november 2016 22:58 schreef Mishu het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, alleen eentje op TV.
Sensatie? Zo kan ik het echt niet zien, vraag me af waarom je zoiets sensatie tv vindt. Oh oh cherso is sensatie tv.quote:Op maandag 21 november 2016 22:40 schreef BasEnAad het volgende:
Heftig, het is toch een soort van sensatie-tv
Zo is het niet bedoeld natuurlijk, maar zo kijk ik er wel naar, als een soort shock-doc.quote:Op maandag 21 november 2016 23:03 schreef Uitgezonderd het volgende:
[..]
Sensatie? Zo kan ik het echt niet zien, vraag me af waarom je zoiets sensatie tv vindt. Oh oh cherso is sensatie tv.
Ah oké. Ik ga (hopelijk) meer informatie en inzicht krijgen in het ziektebeeld (of stoornis, ik weet nooit hoe je het moet noemen). Meestal gaat het om het uithongeren en dergelijke, maar nu dus ook over het feit dat je op een gegeven moment je lichaam zo kapot maakt dat je lichaam alles afstoot en je dus langzaamaan sterft.quote:Op maandag 21 november 2016 23:05 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Zo is het niet bedoeld natuurlijk, maar zo kijk ik er wel naar, als een soort shock-doc.
Ja is ook wel zo, ik ben ook wel nieuwsgierig hoe het kan dat je niet eet, zelfs als je weet dat je dan doodgaat. En al helemaal als je zo graag wil leven.quote:Op maandag 21 november 2016 23:08 schreef Uitgezonderd het volgende:
[..]
Ah oké. Ik ga (hopelijk) meer informatie en inzicht krijgen in het ziektebeeld (of stoornis, ik weet nooit hoe je het moet noemen). Meestal gaat het om het uithongeren en dergelijke, maar nu dus ook over het feit dat je op een gegeven moment je lichaam zo kapot maakt dat je lichaam alles afstoot en je dus langzaamaan sterft.
Maar ik vind documentairs van Jessica Valerius altijd kut en krijg er nooit goede informatie uit![]()
dus hopen dat deze docu wel goed is.
Dat heeft ermee te maken dat bepaalde functies in je lichaam het niet meer doen als je jezelf dusdanig hebt uitgehongerd. En je dus, ook al heb je (op de een of andere manier) een switch gemaakt dat je beter wil worden in je hoofd, het kan dat je lichaam simpelweg al niet meer goed functioneert. Bijvoorbeeld geen voeding meer kan opnemen. Je maakt je lichaam kapot door jarenlange uithongering. En dan kan je dus doodgaan.quote:Op maandag 21 november 2016 23:11 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja is ook wel zo, ik ben ook wel nieuwsgierig hoe het kan dat je niet eet, zelfs als je weet dat je dan doodgaat. En al helemaal als je zo graag wil leven.
Ik hoop inderdaad ook op een beetje inhoud.
Een anorexia-patiënt wilt NIET dood. De meesten willen dolgraag beter worden, alleen lukt het ze niet, soms zelfs niet met hulp. Zoals Emma dusquote:Op dinsdag 22 november 2016 12:51 schreef xzaz het volgende:
We kunnen dan wel stellen dat die 7 (?) jaar intensieve zorg voor zulke meiden geen nut heeft gehad. Ik hoop dat ze ook kritisch naar zichzelf kunnen kijken.
Overigens vind ik de titel van de documentaire een beetje scheef. Emma wilt niet leven Emma wilt dood.
Je organen houden er op een gegeven moment mee op.quote:Op dinsdag 22 november 2016 18:42 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik heb er weinig verstand van, maar wat wordt er van binnen dan zo beschadigt dat ze - bijv Emma - eraan overlijdt, ondanks hulp?
Iemand die mij dat goed uit kan leggen?
Maar hoe komt dat dan precies?quote:Op dinsdag 22 november 2016 19:08 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Je organen houden er op een gegeven moment mee op.
Dat zullen ze wel uitleggen in de documentaire.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:00 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Maar hoe komt dat dan precies?
Hoe het precies gaat in je lichaam durf ik niet te zeggen (ben geen dokter), maar te snel afvallen (weinig voedingsstoffen) zorgt vaak al voor huidproblemen, haaruitval etc. Als je helemaal geen voedingsstoffen binnenkrijgt of opneemt hebben je organen ook niks te doen en daarvoor zijn ze niet gemaakt. Je hebt wel een bepaald aantal kcal en voedingsstoffen nodig om in leven te blijven en te zorgen dat je lichaam 'werkt' zeg maar, zelfs als je alleen in bed ligt.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:00 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Maar hoe komt dat dan precies?
Het kan onder andere ook komen doordat de vetlagen rond bepaalde organen worden aangetast/ afnemen denk aan maag, darmen, nieren met infectiegevaar en eventueel uitval als gevolg. Plus je spieren worden zwakker, dus niet alleen die in je been waardoor je wat minder hart loopt ofzo maar alles gaat trager functioneren, zo ook het hart.....zoiets dus.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:09 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Hoe het precies gaat in je lichaam durf ik niet te zeggen (ben geen dokter), maar te snel afvallen (weinig voedingsstoffen) zorgt vaak al voor huidproblemen, haaruitval etc. Als je helemaal geen voedingsstoffen binnenkrijgt of opneemt hebben je organen ook niks te doen en daarvoor zijn ze niet gemaakt. Je hebt wel een bepaald aantal kcal en voedingsstoffen nodig om in leven te blijven en te zorgen dat je lichaam 'werkt' zeg maar, zelfs als je alleen in bed ligt.
Er zijn vrouwen die anorexia overwonnen hebben en nu nog steeds niet ongesteld worden. Dat is gewoon kapot gemaakt door onbalans in het lichaam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |