Domheid is toch ook niet te genezen met een pilletje? Je hebt duidelijk de documentaire niet gekeken.quote:Op maandag 28 november 2016 14:21 schreef ikmoetdrieten het volgende:
voor alle soorten fobieen bestaan er tegenwoordig therapie`s om je er van af te helpen, angststoornis, spinnen fobie, waarom helpt dat wel?en kun je iemand niet zo makkelijk van een eetstoornis afhelpen?
Ik heb de documentaire wel bekeken, maar ik vind de hulpverleners soms gewoon te zacht,maar je hebt wel gelijk niet iedereen is te helpen, al vind ik dat wel moeilijk met een meisje van 18 die normaal ``gezond `` zou zijn, en tijdelijk antidepressiva geven dan, of wordt dat al gegeven?quote:Op maandag 28 november 2016 14:42 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Domheid is toch ook niet te genezen met een pilletje? Je hebt duidelijk de documentaire niet gekeken.
Net als je niet alle gokverslaafden, drankverslaafden, drugsverslaafden, etc. kunt helpen met een pilletje of therapie.
Ze heeft alle mogelijke opties gehad, waaronder dwang. Dwang werkt maar in hele beperkte mate, als het al helpt. De wurmen simpelweg de slangetjes eruit of gaan nog harder afvallen na de dwang.quote:Op maandag 28 november 2016 14:45 schreef ikmoetdrieten het volgende:
[..]
Ik heb de documentaire wel bekeken, maar ik vind de hulpverleners soms gewoon te zacht,maar je hebt wel gelijk niet iedereen is te helpen, al vind ik dat wel moeilijk met een meisje van 18 die normaal ``gezond `` zou zijn
Ja , Ik heb ernaar gekeken, met in mijn achterhoofd, wat als mijn dochter van 15 die ziekte had, en dan wordt je niet blij van die rotziekte,quote:Op maandag 28 november 2016 14:47 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Ze heeft alle mogelijke opties gehad, waaronder dwang. Dwang werkt maar in hele beperkte mate, als het al helpt. De wurmen simpelweg de slangetjes eruit of gaan nog harder afvallen na de dwang.
Je kan het alleen maar oplossen door de ziekte te doorbreken, en dat lukt helaas niet bij allemaal. Ik denk dat het grootste deel van de mensen met anorexia er wel overheen komt, maar een klein deel zoals Emma haalt het helaas niet.
Dat is hard, maar het is niet anders.
En wat zou je doen? Dwangvoeren?quote:Op maandag 28 november 2016 14:51 schreef ikmoetdrieten het volgende:
[..]
Ja , Ik heb ernaar gekeken, met in mijn achterhoofd, wat als mijn dochter van 15 die ziekte had, en dan wordt je niet blij van die rotziekte,
ik snap uit de documentaire , en uit verdere documentatie dat dat niet helpt,maar om even een tijdje respijt te hebben , en om niet dood te gaan zou ik dat wel doen.Ik zou mijn kind niet laten doodgaan .Er zou toch ergens iets moeten zijn wat de doorbraak in die rotziekte zou kunnen zijn,quote:Op maandag 28 november 2016 14:53 schreef Coritchando het volgende:
[..]
En wat zou je doen? Dwangvoeren?
Zo ja, hoe zie je dat voor je?
Als je 6 jaar bezig bent geweest, dan blijft er weinig over.quote:Op maandag 28 november 2016 14:56 schreef ikmoetdrieten het volgende:
[..]
ik snap uit de documentaire , en uit verdere documentatie dat dat niet helpt,maar om even een tijdje respijt te hebben , en om niet dood te gaan zou ik dat wel doen.Ik zou mijn kind niet laten doodgaan .Er zou toch ergens iets moeten zijn wat de doorbraak in die rotziekte zou kunnen zijn,
maar ik vraag mij af, waar een alcoholist als hij opgenomen is zo vrijwillig kan weglopen in Nederland,en iemand die zich vrijwillig laat opnemen omdat hij stemmen hoort,en ook na een week kan zeggen ik ga weer uit de kliniek, omdat verplicht opnemen in nederland bijna niet te doen is, of er in nederland wel genoeg dwangmiddelen worden en kunnen gebruikt worden.quote:Op maandag 28 november 2016 15:00 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Als je 6 jaar bezig bent geweest, dan blijft er weinig over.
Die ouders vertelden dat ze ook met via een gerechtelijke maatregel gedwongen is opgenomen. Dat gebeurt ook wel met mensen met een psychose e.d. dat kan als iemand overduidelijk een gevaar is voor zichzelf of anderen.quote:Op maandag 28 november 2016 15:05 schreef ikmoetdrieten het volgende:
[..]
maar ik vraag mij af, waar een alcoholist als hij opgenomen is zo vrijwillig kan weglopen in Nederland,en iemand die zich vrijwillig laat opnemen omdat hij stemmen hoort,en ook na een week kan zeggen ik ga weer uit de kliniek, omdat verplicht opnemen in nederland bijna niet te doen is, of er in nederland wel genoeg dwangmiddelen worden en kunnen gebruikt worden.
Wat was er mee? Heb dat interview niet meer gezien, alleen de docu.quote:Op dinsdag 29 november 2016 15:35 schreef viceversa het volgende:
Dat interview door Sophie Hilbrand met de behandelaren en oudersDeed ze niet goed.
Heftige docu.
Ik kon dat van Portugal juist wel erg goed begrijpen. In een nieuwe omgeving met nieuwe is het makkelijker om bepaalde patronen te doorbreken. Verder kan het een soort druk van haar afhalen door niet de zorgen van haar ouders om zich heen te hebben. Die zorgen zijn aan de ene kant goed, maar aan de andere kant ook stressvol en extra belastend. Haar manier om met stress om te gaan = niet eten = controle. Dus dan blijft ze in dat copingmechanisme hangen.quote:Op dinsdag 29 november 2016 15:42 schreef Njosnavelin het volgende:
Wat ik trouwens erg aangrijpend vond aan de docu is het feit dat ze daar is overleden zonder haar ouders en zusjes erbij.
Vraag me af of die keuze om naar Portugal de juiste was. Wat we er van zagen wekte niet de indruk dat er daar daadwerkelijk een behandeling plaatsvond. Maar misschien was het ook vooral bedoeld als een palliatieve behandeling, om het einde voor ouders ook minder zwaar te maken?
Vond haar vragen en de manier van vragen stellen vervelend. Heb zo niet een voorbeeld, maar ik vind haar geen goede interviewster.quote:Op dinsdag 29 november 2016 15:40 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Wat was er mee? Heb dat interview niet meer gezien, alleen de docu.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |