motorbloempje | dinsdag 15 november 2016 @ 11:01 |
![]() Komende zondag wordt de Grand Prix van Brazilië verreden. Zoals gebruikelijk vindt de race plaats in de miljoenenstad Sao Paolo, op een circuit dat nog altijd het meeste bekend is onder diens vroegere naam: het Autódromo Interlagos. Het complex werd echter reeds in 1985 omgedoopt tot José Carlos Pace, als eerbetoon naar de in Sao Paolo geboren racecoureur. De relatief onbekende Pace - ook meervoudige kampioenen Emerson Fittipaldi en Ayrton Senna werden geboren in Sao Paolo - wint in zijn loopbaan slechts één Grand Prix, maar doet dat uitgerekend op Interlagos (1975). Twee jaar na Pace’s bejubelde zege komt de Hollywoodfilm Bobby Deerfield uit. De titelrol in de racefilm wordt gespeeld door Al Pacino maar de racescenes neemt Pace voor zijn rekening. Enkele maanden na de opnames vliegt de coureur als passagier mee met een klein vliegtuig. Het toestel raakt in de problemen door zwaar weer, de piloot verliest de controle, en het vliegtuig slaat te pletter tegen een heuvelwand. De populaire Carlos Pace sterft op 32-jarige leeftijd. Het Autódromo Interlagos wordt in 1940 geopend maar het zal nog tot 1972 duren voordat de Formule 1 het circuit voor het eerst aan doet. Brabham-coureur Carlos Reutemann wint vóór Ronnie Peterson en thuisfavoriet Wilson Fittipaldi de niet voor het WK meetellende race. Een aantal jaren later maakt het grondeffect zijn opkomst in de Formule 1. Het is een techniek waarbij neerwaartse druk wordt gegenereerd door gebruik te maken van de luchtstroming onder de wagens. Interlagos is daar echter volkomen ongeschikt voor door het veel te hobbelige asfalt. De wagens zijn nauwelijks te controleren, het gevaar neemt toe, en dus verkast de Braziliaanse GP mede daardoor naar het circuit van Jacarepaguá in Rio de Janeiro. Interlagos wordt ondertussen grondig verbouwd waarbij de baan bijna wordt gehalveerd. In 1990 komt de Formule 1 na tien jaar afwezigheid eindelijk weer terug in Sao Paolo om er vervolgens nooit meer weg te gaan. Het Autódromo José Carlos Pace is in diens huidige vorm 4,3 kilometer lang en kent de nodige hoogteverschillen. Meest opvallende aan het circuit is dat de coureurs tegen de klok in rijden, terwijl veruit de meeste circuits juist met de klok mee gaan. Dit houdt in dat de 71-ronden durende race een zware belasting is voor de nekspieren van de coureurs. De meeste van de in totaal vijftien bochten zitten in de middelste en langzaamste sector van de baan. Inhalen is op het circuit niet eenvoudig, de beste plek hiervoor is de ‘Senna S’ die aan het einde van het langste rechte stuk zit. In de loop der jaren lieten landgenoten de lokale bevolking flink juichen. Los van de zege van naamgever Pace, wisten Emerson Fittipaldi, Ayrton Senna en Felipe Massa ieder tweemaal te winnen. Laatstgenoemde bracht in 2008 miljoenen Brazilianen in vervoering toen hij zegevierend over de finish kwam. Ongeveer een halve minuut lang dacht Massa dat hij zojuist wereldkampioen was geworden, maar Lewis Hamilton gooide tijdens de laatste kilometer van het jaar nog roet in het eten. Ook dit jaar kan de wereldtitelstrijd beslist worden in Brazilië. Ditmaal zal het echter Hamilton zijn die in dat geval aan het kortste eind zal trekken. Wanneer zijn teamgenoot Nico Rosberg wint zal hij zich immers voor de eerste maal in zijn loopbaan ‘Wereldkampioen Formule 1’ mogen noemen. De Duitser met de Finse roots zal vertrouwen putten uit het feit dat hij de afgelopen twee jaar in Brazilië wist te winnen, terwijl Hamilton hier nog nooit won. De Britse titelverdediger zal er dan ook alles aan gelegen zijn om die negatieve reeks met een klinkende zege te doorbreken om zo zijn titelaspiraties in leven te houden. Wie eventueel nog roet in het Mercedeseten kunnen gooien zijn de mannen van Red Bull. Max Verstappen en Daniel Ricciardo lijken iedere wedstrijd dichterbij te komen en zijn mogelijk in staat om belangrijke punten van één van beide titelkandidaten af te snoepen. Speciale aandacht gaat uit naar Felipe Massa. De elfvoudig Grand Prix-winnaar gaat aan het einde van het seizoen met pensioen en zal nog één keer willen vlammen op de baan waar hij zijn mooiste successen vierde. ![]() ![]() FIA Grand Prix van Brazilië Informatie Banden: ![]() ![]() Stand Coureurs: Stand Constructeurs: ![]() ![]() ![]() Actueel Weer in Sao Paulo | |
bloodymary1 | dinsdag 15 november 2016 @ 11:02 |
Oh dat heb ik ook vaak zoiets. Die kun je gewoon blokkeren. | |
motorbloempje | dinsdag 15 november 2016 @ 11:04 |
Nou ja, hij volgt maar ![]() ![]() ![]() | |
bloodymary1 | dinsdag 15 november 2016 @ 11:05 |
Zat ooit bij hem in de skilift. Weet trouwens niet of het Tim of Tom was. Wij heel de weg angstvallig zwijgen, zodat hij niet dacht dat we Nederlanders waren... | |
Nattekat | dinsdag 15 november 2016 @ 11:07 |
Ze niet uit elkaar kunnen houden ![]() | |
Jane | dinsdag 15 november 2016 @ 11:07 |
Misschien Ocon? Ik vond hem goed afgelopen zondag. Kijk, hij rijdt natuurlijk in die shit Manor, dus je kunt niet al te veel verwachten qua uitslag, maar toch waren er momenten waarop hij nmm liet zien geen 'pannenkoek' te zijn (om met Olav te spreken ![]() Nou ja, hij was natuurlijk 2 jaar geleden al de grootste concurrent van Max in F3, dus hopen dat hij het nu ook een beetje kan gaan laten zien in F1. Hopelijk weet FI volgend jaar ook een beetje goeie auto af te leveren. | |
bloodymary1 | dinsdag 15 november 2016 @ 11:08 |
Naast elkaar wel, maar niet als ze apart zijn. Heb me er ook niet echt in verdiept. | |
Nattekat | dinsdag 15 november 2016 @ 11:09 |
Ook apart. | |
Jane | dinsdag 15 november 2016 @ 11:10 |
Is dat nu dé test geworden om de ware F1-kenner te onderscheiden van het plebs? Dat je Tim en Tom uit elkaar kunt houden? ![]() | |
Wereldgozer | dinsdag 15 november 2016 @ 11:10 |
Doei! Doei! | |
Nattekat | dinsdag 15 november 2016 @ 11:11 |
![]() Zeker na zondag moet je het weten nu. | |
Nattekat | dinsdag 15 november 2016 @ 11:12 |
Tim of Tom? Mijn foto ![]() | |
Jane | dinsdag 15 november 2016 @ 11:12 |
Maar... maar... ik heb wel eens gekart bij Tom! Dat is toch wel iets? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 15 november 2016 @ 11:14 |
| |
Nattekat | dinsdag 15 november 2016 @ 11:16 |
![]() | |
sasquatsch | dinsdag 15 november 2016 @ 11:16 |
Tim heeft een dikkere kop dan Tom. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 15 november 2016 @ 11:17 |
Moet zeggen dat ik het pas kon zien toen je de kleine versie van die foto ninja'de naar de high-res ![]() | |
Nattekat | dinsdag 15 november 2016 @ 11:18 |
Ik merkte op eens dat ik het wel heel moeilijk had gemaakt ![]() | |
BadderHaring | dinsdag 15 november 2016 @ 11:28 |
Als ze Max volgend jaar in een Mercedes zetten dan wordt hij eenvoudig wereldkampioen. Max is de enige coureur in het huidige veld die ik in staat acht om als rijder het verschil te dichten tussen de beste auto en een iets mindere auto. Voor hem geldt het 'de beste auto wint' niet zo vanzelfsprekend als voor de rest. Natuurlijk kan hij ook geen enorme gaten dichten, maar ik heb wel sterk het vermoeden dat hij de beste coureur in het veld is. Daarbij heeft hij nu al de naam dat hij verschrikkelijk goed is in het doorontwikkelen van de auto en het vinden van de juiste afstellingen. Dat is bijzonder knap en daarin zal hij waarschijnlijk met de jaren alleen nog maar beter worden. Ik zal wel weer voor nationalist uitgemaakt worden, maar Verstappen verdient volgend jaar een auto waarmee hij wereldkampioen kan worden. En wij als volgers van de sport verdienen het dat die auto serieuze concurrentie heeft, zodat de beste coureur wereldkampioen wordt en niet de coureur die in de beste auto rijdt en als teamgenoot een zak hooi heeft. | |
Monolith | dinsdag 15 november 2016 @ 11:45 |
Dat lijkt me wel wat voorbarig. Kijk je naar dit seizoen, dan heeft Verstappen sinds de overstap 31 punten minder behaald dan Ricciardo. Er zit nog wel degelijk hier en daar wat jeugdige onbezonnenheid in het racen van Verstappen, al speelt een overstap terwijl het seizoen al bezig is natuurlijk ook mee. WK worden in de F1 is helaas nog wel steeds vooral een kwestie van een zakelijke, constante prestatie neerzetten. | |
Sunri5e | dinsdag 15 november 2016 @ 11:46 |
Als Renault flink hun best gaan doen op de nieuwe motor dan moet dat lukken. De RB auto is gewoon prima. | |
Greys | dinsdag 15 november 2016 @ 11:59 |
Onder een artikel dat gaat over "Max wordt vergeleken met Schumacher en Senna, is dat terecht" reageren mensen serieus dat dat TE VEEL EER IS VOOR SENNA EN SCHUMACHER. En die mensen heten allemaal Piet de Vries of Jannie de Boer. Kromme tenen galore. ![]() | |
THEFXR | dinsdag 15 november 2016 @ 12:02 |
ik zit eigenlijk te wachten tot iemand bij Ferrari wakker wordt en jankbal Vettel eruit schopt. | |
fathank | dinsdag 15 november 2016 @ 12:02 |
Je bent ervan op de hoogte dat de regels mbt aero en banden flink op de schop gaan? Dus het is maar afwachten hoe de auto's van volgend jaar uit de verf komen. Het is geen 'eenvoudige' doorontwikkeling van de huidige wagens. Dat geldt voor ieder team. Dan lees je het niet. | |
Greys | dinsdag 15 november 2016 @ 12:06 |
Oh. Oké. Ja. Dank voor deze gouden tip! | |
fathank | dinsdag 15 november 2016 @ 12:11 |
Je kan ook hier komen klagen als je je daardoor beter voelt. | |
Greys | dinsdag 15 november 2016 @ 12:16 |
Het ging hier toch net met meerdere mensen over wat voor rare dingen er op FB worden geroepen door mensen die nu ineens zogenaamd verstand hebben van F1 sinds ze naar Max kijken? En als ik daar een voorbeeld van noem heb ik het ineens gedaan? ![]() Oke. Prima hoor. Ik snap er geen fuck van. Maar als jij hier blij van wordt dan kusje! ![]() | |
Nattekat | dinsdag 15 november 2016 @ 12:19 |
België (18) en VS (15). | |
fathank | dinsdag 15 november 2016 @ 12:26 |
Het is dat ik jou quote, maar ik vind de algehele consensus hier nogal verheven. "Oh kijk wat Ria over mijn F1 zegt terwijl ze er geen fuck vanaf weet!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Beach | dinsdag 15 november 2016 @ 12:29 |
Als je dit wil moet je maar een klasse gaan kijken waar het materiaal 100% gelijk is. doei | |
ESF1Gamer | dinsdag 15 november 2016 @ 12:32 |
A1 gp, maar die bestaat niet meer | |
BadderHaring | dinsdag 15 november 2016 @ 12:39 |
Als je die races sinds Verstappen RBR rijdt gaat analyseren, dan zie je dat je ondanks die 31 punten verschil, best kunt concluderen dat Verstappen de betere coureur is van die 2. Die punten verschil heeft weinig te maken met jeugdige onbezonnenheid, dat zit hem veel meer in teamtactiek. Zo kreeg Ricciardo o.a. eerder de beschikking over de nieuwe motor. Verstappen heeft Ricciardo een paar keer op pure klasse afgetroefd, andersom is dat veel minder het geval. Overigens, ook bij RBR zijn ze er van overtuigd dat Verstappen sneller gaat zijn dan Ricciardo. Ik denk dat dat nu al het geval is en de laatste races tonen dat ook. | |
daNpy | dinsdag 15 november 2016 @ 12:40 |
Dit ja. Al die fans die zichzelf beter vinden omdat ze al jaaaaaren kijken. Alsof anderen dan geen rechten hebben ![]() Voel je vooral beter als iemand anders, daar heb je ze echt mee ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 15 november 2016 @ 12:42 |
Denk dat de grootste ergernis naar de scheldende tokkies gaat die en masse social media volplempen met beledigingen aan het adres van een RIC en SAI ![]() | |
Greys | dinsdag 15 november 2016 @ 12:42 |
Oké, maar dan heb je denk ik mijn post gemist waarin ik juist zeg dat ik er zelf geen fuck vanaf weet? ![]() ![]() "Dan lees je dat toch niet". Nee. Oké. Maar we mogen er hier best even over klagen. Pluh! | |
opreis | dinsdag 15 november 2016 @ 12:48 |
meid hou op schei uit | |
motorbloempje | dinsdag 15 november 2016 @ 12:49 |
Is ook. | |
Greys | dinsdag 15 november 2016 @ 12:50 |
GEWOON JULLIE BEK HOUWE JA JULLIE WETEN ER NIKS VAN | |
motorbloempje | dinsdag 15 november 2016 @ 12:50 |
JIJ MAG DE SCHOENEN VAN OPREIS NOG NIET EENS POETSEN MAN. | |
Peterselieman | dinsdag 15 november 2016 @ 12:54 |
ik zit eigenlijk te wachten tot iemand bij Ferrari wakker wordt en het team eindelijk eens zo gaat structureren dat het geen Italiaanse bende meer is en dat risico nemen beloond wordt | |
opreis | dinsdag 15 november 2016 @ 12:59 |
Alsof er zo veel coureurs beter zijn dan Vettel. Ik denk dat het eerder aan Vettel is of hij blijft of niet. Aangezien Kimi ook tegen het einde van zn carriere aanloopt moeten ze dan opeens met 2 nieuwe courreurs zien te vinden. Dat wordt dan iets als Rosberg en Perez/bottas/grojean en misschien Sainz voor 2018. Niet echte een spectaculaire line up voor een team als ferrari | |
Greys | dinsdag 15 november 2016 @ 13:02 |
*nacho gooit* | |
BadderHaring | dinsdag 15 november 2016 @ 13:02 |
Ik heb zelf ook jaaaaaaren gekeken. Alle races, jarenlang. Wekkers zetten midden in de nacht, of erger nog, zuipen tot de race begon en tot uren daarna. Ik ben afgehaakt toen de F1 te veel een optocht werd, ook in de jaren dat er wel Nederlanders meereden kon het me niet bekoren. Maar met de komst van Verstappen is er wel iets veranderd. Eigenlijk al iets daarvoor. Maar met de komst van Verstappen ben ik weer echt enthousiast geworden. Is dat chauvinisme? Zeker ja, maar als we ineens een top schansspringer in Nederland krijgen dan ga ik die sport toch echt niet volgen. | |
motorbloempje | dinsdag 15 november 2016 @ 13:02 |
Vettel reed dan op zich verder ook niet slecht afgelopen zondag. | |
loveli | dinsdag 15 november 2016 @ 13:05 |
Vettel heeft gewoon even een factory-reset nodig waarbij z'n chagrijn op nul wordt gezet. En dan weer lekker racen. | |
BadderHaring | dinsdag 15 november 2016 @ 13:06 |
En dan is het een prima coureur voor een top 3 team. Gewoon een degelijke rijder, maar ook niets meer dan dat. | |
Greys | dinsdag 15 november 2016 @ 13:08 |
Eens. Als hij dat gepiep en gepruil afleert is er niks mis mee. | |
Monolith | dinsdag 15 november 2016 @ 13:16 |
Dat VES een groter talent is dan RIC betwist ik ook niet, maar als je naar dit seizoen kijkt dan zijn er gewoon punten waarop Max het zelf qua constantheid laat liggen. Hij is ook echt wel een aantal keren afgetroefd door RIC hoor, niet alleen in de Q, maar ook gewoon in de races. Van z'n twee DNFs is Monaco en ook wel deels de VS hem aan te rekenen en die tellen heel zwaar in de race om de punten aan de top. Als je bij een team als Mercedes zit waarbij je vrij standaard één en twee wordt, dan betekent één DNF dat je vier keer eerste moet worden om dat weer te compenseren. Je ziet het aan HAM vs ROS. Wordt dat weer één en twee in die volgorde, dan heeft HAM meer eerste plekken en gemiddeld genomen gewoon hoger geëindigd, alleen nekt de DNF in Maleisië hem dan. Kan VES WK worden met een goede auto? Absoluut, maar stellen dat hij eenvoudig WK gaat worden is veel te voorbarig. | |
BadderHaring | dinsdag 15 november 2016 @ 14:06 |
Het punt is natuurlijk wel dat Verstappen rijdt zoals hij rijdt omdat hij niet bij Mercedes rijdt. Hij pusht harder dan een Mercedes rijder en daar komt af en toe een slippertje bij kijken. Ricciardo rijdt eigenlijk vrijwel altijd alsof hij tevreden is met zijn positie. Het is allemaal een beetje gezapig en risicoloos. De enige die hij als concurrent lijkt te zien is Verstappen. En dat geeft hij ook gewoon toe door te zeggen dat hij sinds de komst van Verstappen harder gepusht wordt om beter te worden. En dan krijg je het genante verschil zoals dat te zien was in Brazilië. Verstappen die alles en iedereen voorbij rijdt met dezelfde auto als waarmee Ricciardo lekker achter de bups blijft hangen. | |
Evenstar | dinsdag 15 november 2016 @ 14:08 |
Ricciardo is een leukere versie van Rosberg en Verstappen is eerder te vergelijken met Hamilton eigenlijk. | |
BadderHaring | dinsdag 15 november 2016 @ 14:11 |
Hamilton kreeg in zijn eerste jaren ook veel shit over zich heen omdat hij zo 'gewaagd' reed. Dus in dat opzicht klopt dat wel. Het zou mooi zijn als Hamilton en Verstappen bij concurrerende teams, maar vergelijkbare auto's reden. | |
#ANONIEM | dinsdag 15 november 2016 @ 14:14 |
Mag ik ook een kusje? | |
THEFXR | dinsdag 15 november 2016 @ 14:31 |
hij kan veel beter rijden als hij zich volledig op racen concentreert ipv als rijdende baancommissaris. | |
Monolith | dinsdag 15 november 2016 @ 14:32 |
Regenrijden is een vak apart, dat zou ik niet direct als representatief voor de gemiddelde prestatie willen nemen. Daarbij zul je ook bij een Mercedes in situaties komen waarbij je je positie moet slikken en consolideren in plaats van over de grens te gaan pushen. Beide Mercs hebben dit seizoen toch wel een keer of zes genoegen moeten nemen met een plek 3 of lager, afgezien van de DNFs. De druk is ook anders. In zo'n race als gisteren kan je eigenlijk alleen maar dingen goed doen als coureur, als je echt strijd om de WK titel dan kun je eigenlijk hoofdzakelijk dingen fout doen. Ik blijf het veel te voorbarig vinden om te stellen dat VES zonder problemen WK gaat worden in een goede auto. | |
BadderHaring | dinsdag 15 november 2016 @ 14:37 |
Als hij dit jaar het stoeltje van Rosberg had gehad, was hij fluitend WK geworden. Daar ben ik heilig van overtuigd. Ik denk dat VES en HAM op dit moment de beste coureurs zijn. Rijden ze beide in een competitieve auto, dan denk ik dat dat een fantastisch gevecht kan worden. Dus je hebt denk ik wel gelijk, echt eenvoudig kampioen worden zal het niet zijn, maar ik schat hem toch in als beste coureur in het hele gezelschap. Max heeft bovendien in andere klassen laten zien dat hij ook heel goed weet hoe hij om een kampioenschap/overwinning moet rijden. | |
opreis | dinsdag 15 november 2016 @ 14:42 |
Wat een kletspraar weer. Ricciardo staat juist bekend om zn do or die divebombs die zo goed als altijd zonder brokken eindigen, die blijft vaak niet lang achter iemand rijden zonder een paar pogingen te wagen, als je dat dit jaar niet gezien heb je niet op zitten letten. | |
Monolith | dinsdag 15 november 2016 @ 14:42 |
Ik hoop dat hij volgend jaar een competitieve auto heeft, dan gaan we het zien. Het is hem van harte gegund natuurlijk, al zou het fantastisch zijn als er weer eens een seizoen kwam met bijvoorbeeld vier serieuze titelkandidaten. | |
ShaoliN | dinsdag 15 november 2016 @ 14:43 |
Vettel kan hier over meepraten ![]() | |
Nober | dinsdag 15 november 2016 @ 15:39 |
![]() Veel Nederlanders online. | |
Nia | dinsdag 15 november 2016 @ 15:46 |
Bij de laatste races staat VES in de vrije trainingen zo ineens op pole position en ook in Q1 en Q2 zit hij er regelmatig heel dicht tegen aan. Je ziet dat hij per race steeds dichter op HAM en ROS zit. | |
motorbloempje | dinsdag 15 november 2016 @ 15:55 |
Op de FB van FI! Er zijn ook braziliaanse gekkies ![]()
| |
ESF1Gamer | dinsdag 15 november 2016 @ 16:04 |
Herhaling bij ziggo (wel een samenvatting) | |
daNpy | dinsdag 15 november 2016 @ 16:17 |
Is me inderdaad niet opgevallen ![]() De laatste races wel dat hij niet inhaalt. Maar ric is vorig jaar keurig achter kvyat geëindigd (8e uit mn hoofd), dus hij doet het dit seizoen al een heel stuk beter. | |
daNpy | dinsdag 15 november 2016 @ 16:18 |
Ja Jos heeft de race gekocht ![]() | |
lord_bono | dinsdag 15 november 2016 @ 16:29 |
Veel Nederlanders natuurlijk, maar denk maar niet dat alleen Nederlanders er voor zorgen dat Max als DotD verkozen word. Daarnaast is het grotendeel van zijn DotD overwinningen ook gewoon terecht. | |
Jane | dinsdag 15 november 2016 @ 16:36 |
Natuurlijk. Er zijn overal gekkies. En Tokkies. En mensen die eigenlijk niet van sport houden, maar ineens wel de behoefte voelen om hun nationalisme of whatever op internet te uiten. Wat mezelf betreft... ik geef grif toe dat ik de F1 jarenlang op een laag pitje had staan, zoals voor velen ook hier gold. Maar ik ben wel echt sportfan. Alleen ben ik meer een generalist dan een specialist, waarmee ik bedoel dat ik geen enkele sport tot op amateurniveau o.i.d. volg. Ik ben meer iemand die van veel sporten de topwedstrijden en grote toernooien volgt. Maakt me dat een successupporter of een chauvinist? Nee, dat ook weer niet, want ik kijk ook naar sporten waarbij geen Nederlander ooit een deuk in een pakje boter heeft geslagen. Zoals bijv. snooker, een van mijn favoriete sporten. Maar zelfs daarbij is The Embassy het enige toernooi waar ik dagen achter elkaar urenlang kijk. Elke sport is leuker als er iets (of beter: iemand) is waardoor het interessant/spannend wordt om te kijken. Snooker is leuker als Ronnie O'Sullivan speelt, F1 is leuker als Max Verstappen meedoet. Niet alleen omdat hij een Nederlander is, maar vooral ook omdat hij degene is die op dit moment de boel opschudt en voor de verrassingen zorgt. Ik moet zeggen dat ik het nu wel weer echt leuk vind om de F1 te volgen en me er weer meer in te verdiepen. Kan ook niet wachten op volgend seizoen. Ik hoop echt dat het een paar teams lukt om met een concurrerende auto te komen zodat het WDC ook weer kan gaan tussen een paar coureurs uit verschillende teams. En natuurlijk hoop ik dat Max daar dan bij is. Maar ik hoop ook dat Ocon de kans krijgt om bij FI een beetje vooraan mee te rijden. ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 15 november 2016 @ 16:43 |
Jatochnietdan. | |
Greys | dinsdag 15 november 2016 @ 16:47 |
Net als dat Jos een stoeltje voor max heeft gekocht ![]() ![]() | |
Leandra | dinsdag 15 november 2016 @ 16:48 |
Mensen die dat beweren hebben wel hele onrealistische ideeën van het vermogen van Jos ![]() | |
Jane | dinsdag 15 november 2016 @ 16:55 |
Ricciardo is volgens mij de enige coureur die dit seizoen alle races heeft uitgereden (en ook alle races is gestart). Dat is heel goed natuurlijk, maar is misschien ook een teken dat hij soms idd een beetje behoudend rijdt. (?) Nou ja, dat wilde ik ook zeggen. Jos zal best wel wat binnengeharkt hebben tijdens zijn carriere, maar ik verwacht niet dat hij zo een paar miljoen in z'n achterzak heeft zitten om ergens tegenaan te gooien. ![]() Natuurlijk heeft Jos geld gestoken in de kart-carriere van Max, maar hij heeft er toch vooral veel tijd en sleutelwerk in de werkplaats in geïnvesteerd, als ik de verhalen mag geloven. -edit- Zou Max inmiddels niet rijker zijn dan z'n Pa? Het zou me niks verbazen. | |
Geralt | dinsdag 15 november 2016 @ 16:59 |
Ik gok zomaar dat Jos zo een beetje bijna al zijn spaargeld in Max gepompt heeft. ![]() En inmiddels kan hij tevreden achterover leunen en trots zijn op zijn werk. ![]() Ik denk dat het enige wat we kunnen doen is Jos enorm dankbaar zijn en ons petje heel diep voor hem afnemen. Zonder Jos was Max nu niet op dit niveau aan het gooien en smijten met die auto op de manier waarop hij dat nu doet. ![]() ![]() | |
Floriz87 | dinsdag 15 november 2016 @ 16:59 |
Uitgebreide en mooie analyse: https://www.jamesallenonf(...)tegy-for-verstappen/ ![]() Op de y-as de onderlinge afstand van coureurs in seconden (klopt niet helemaal zoals ik het zeg, eigenlijk de afstand tot de #1, maar dan haalt Hamilton af en toe zichzelf in ![]() Op de x-as de ronde. Oftewel, Hamilton was de beste in de regen, kort daarop gevolgd door Max (even versimpelde analyse). [ Bericht 24% gewijzigd door Floriz87 op 15-11-2016 17:12:15 ] | |
franklop | dinsdag 15 november 2016 @ 16:59 |
Ricciardo heeft ook wel wat pech gehad met falende strategieën, falende pitstop, aantal lekke banden etc. Hij rijdt zeker niet behoudend, zie ook zijn acties op Vettel in bijv Spanje en Mexico. Alles finishen betekent niet direct dat je berekenend of behoudend rijdt | |
Greys | dinsdag 15 november 2016 @ 17:21 |
Ik zag er een flink aantal op Twitter. Allen ervan overtuigd dat 'daddy's boy Max' op een door z'n vader gekocht stoeltje zit. Verbaasde me hoeveel dat toch denken. | |
Jane | dinsdag 15 november 2016 @ 17:51 |
Dat zijn zure mensen die niet beter weten. Laten waaien die lui! ![]() Het kost natuurlijk best veel geld om je kind op een hoog niveau mee te laten draaien, maar ik denk dat Max vooral heel veel gehad heeft aan de ervaring en de begeleiding van z'n vader. Ik denk dat dat meer heeft bijgedragen dan welk geld dan ook. Het stukje aan het einde van dit clipje is wel tekenend, denk ik: De 12-jarige Max vertelt daar over het contract dat hij net getekend heeft bij het Italiaanse CRG. Die gaan de spullen betalen, maar ze (lees: Jos) hebben wel bedongen dat ze verder alles zelf mogen doen. Jos blijft zelf aan de kart sleutelen en ze hoeven niet in de CRG-tent te zitten. M.a.w., Jos heeft met zijn ervaring denk ik vooral de weg naar goede sponsoren weten te vinden en daar ook goede voorwaarden kunnen bedingen, maar dat was natuurlijk niet mogelijk geweest als Max niet ook toen al uitzonderlijk talent had laten zien. | |
Yashaaaaa | dinsdag 15 november 2016 @ 18:03 |
Dat moment dat ie zegt 'ja dat is best wel leuk, ja' dat is precies hoe die nu ook nog kijkt bij interviews ![]() | |
XL | dinsdag 15 november 2016 @ 18:10 |
Het is natuurlijk wel makkelijker als kind uit een miljonairs familie met racing miljoenen een race carriere te starten als uit een bijstand gezin. Verstappen Rosberg Sainz Magnussen | |
Yashaaaaa | dinsdag 15 november 2016 @ 18:15 |
Denk niet dat Jos miljoenen had? Moest die ook niet zijn eigen stoel betalen? | |
Jane | dinsdag 15 november 2016 @ 18:22 |
Er ligt ook nog wel een hele wereld tussen miljonair zijn en in de bijstand zitten. Over Magnussen lees ik ook dit: Er is n.m.m. geen twijfel dat dit een dure sport is om je kind op enig niveau van jongs af aan te laten meedraaien. Toen Max begon was Jos zelf nog actief en kon hij het zich zeker veroorloven, maar dat is wat anders dan dat hij de F1-stoel voor Max gekocht heeft. Anyway, ik durf wel met enige zekerheid te stellen dat Jos hoe dan ook nooit miljardair is geweest, zoals de vader van Lance Stroll. Volgend jaar gaan we zien hoe ver je daarmee precies komt. ![]() | |
Greys | dinsdag 15 november 2016 @ 18:22 |
Oh dat zal zeker zo zijn. Geloof ik direct dat het makkelijk is als je ouders je dure karthobby kunnen betalen waarna je verder kunt groeien ![]() Maar het is toch niet zo dat Jos met zoveel miljoen heeft staan wapperen om z'n zoon daadwerkelijk in die F1 stoel te krijgen zoals nu bv wel gebeurt met hoeheetieookalweer, die nieuwe jongste coureur die er nu aan komt met z'n miljardairsvader die zelf bakken geld aan het team geeft? Edit: Stroll ja, die bedoel ik. | |
Jane | dinsdag 15 november 2016 @ 18:23 |
Ja ja, Lance Stroll dus, daar had ik het ook al over. ![]() | |
Greys | dinsdag 15 november 2016 @ 18:25 |
Toen was ik nog aan het mobiel typen, ik ben niet zo vlot. | |
XL | dinsdag 15 november 2016 @ 18:27 |
Ik denk dat je hem over de drempel helpt. In het begin investeer je en hoop je op talent en als hij dat heeft kun je cashen. Mijn ouders hadden geen geld voor die initiele investering, dus ik weet niet of ik beter ben dan max. | |
Jane | dinsdag 15 november 2016 @ 18:29 |
Ja, was geen kritiek, maar GMTA enzo. ![]() Het is nu eenmaal (helaas) zo dat dit zo'n dure sport is dat het bij de mindere teams mogelijk is om met een zak geld binnen te komen, maar om echt goed vooraan mee te kunnen doen en exceptionele dingen te laten zien heb je er toch meer aan dat je vader je goeie genen en goede begeleiding geeft. Naast het geld om er überhaupt aan te kunnen beginnen. | |
daNpy | dinsdag 15 november 2016 @ 18:30 |
2 acties ![]() Niet om het een of ander maar Max haalt er per wedstrijd meer én sneller in dan Ric. En dat begint steeds meer op te vallen. | |
franklop | dinsdag 15 november 2016 @ 18:32 |
Hij heeft er wel meer gedaan ![]() | |
daNpy | dinsdag 15 november 2016 @ 18:33 |
Jos heeft niet per sé met geld staan wapperen om Max in de F1 te krijgen, maar hij is er 15 jaar lang dag en nacht mee bezig geweest. Inzet, pure inzet om die jongen overal de baan op te krijgen en zoveel mogelijk te laten rijden. Vrijdags na school in de bus, zaterdag en zondag racen, waar dan ook in Europa, maandagochtend weer naar school. Daar zat geen momentje rust tussen. Ookal heb je geld als water, je moet maar de tijd nemen om die begeleiding te geven ![]() | |
daNpy | dinsdag 15 november 2016 @ 18:34 |
Ik vind Ric ook echt geen slechte coureur hoor, maar het is niet zo dat ie de hele tijd in beeld is.... ![]() | |
Jane | dinsdag 15 november 2016 @ 18:34 |
Nou ja, precies dit dus. Zou de vader van Lance Stroll ooit aan zijn kart hebben staan sleutelen? ![]() | |
franklop | dinsdag 15 november 2016 @ 18:35 |
Nee maar daar mag je de regie voor bedanken ![]() ![]() ![]() | |
BadderHaring | dinsdag 15 november 2016 @ 18:35 |
De familie Verstappen neerzetten als race-miljonairs. ![]() Natuurlijk kan Jos geen stoeltje betalen voor zijn zoon. | |
Nattekat | dinsdag 15 november 2016 @ 18:43 |
Opa verstappen heeft een ijssalon ![]() | |
tja77 | dinsdag 15 november 2016 @ 18:45 |
Dit dus, Jos heeft bakken met kritiek over zich heen gekregen vanwege zijn gedrag op en naast de baan. Tis een temperamentvol limburgs manneke, maar racen kon hij wel. Wat hij met Max heeft geflikt verdient alleen maar hulde. Mensen die denken en zeggen dat hij voor Max z'n F1 stoeltje gekocht heeft, snappen er geen kut van. Ja gedurende je kartcarriere helpt geld je enigszins, maar zonder talent, doorzettingsvermogen, mentaliteit en toewijding bereik je geen fuck. | |
XL | dinsdag 15 november 2016 @ 18:48 |
LWat denk jij, dat hij zelf apennootjes verdiende toen zijn sponsors stoeltjes voor hem kochten? | |
#ANONIEM | dinsdag 15 november 2016 @ 18:50 |
Er is een verschil tussen er financieel goed bij zitten of een paar miljoen over hebben voor de hobby. Verstappen heeft geen geld gebrek. Maar stinkend rijk is hij allerminst. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2016 18:52:42 ] | |
Monolith | dinsdag 15 november 2016 @ 18:54 |
Volgens mij hebben ze Max ook al op opgebruikelijk jonge leeftijd in een kart gezet. Dat helpt natuurlijk wel bij de ontwikkeling, al zal er ook een gezonde dosis talent bij komen kijken. Het is gewoon overduidelijk dat die jongen enorm goed kan racen. Mensen die serieus denken dat zo iemand een stoeltje moet kopen snappen er niet heel veel van. Dat is toch meer iets voor de mindere goden. | |
Jane | dinsdag 15 november 2016 @ 18:54 |
De moeder van Max werkt ook gewoon bij het OCMW, zeg maar de Sociale Dienst in België. http://www.f1journaal.be/(...)-werkt-bij-het-ocmw/ | |
XL | dinsdag 15 november 2016 @ 18:56 |
Volgens Google 6 miljoen in 2010 + zijn hele netwerk in de F1 Ik geef ook aan dat Max dit op eigen kracht doet, maar dat het is natuurlijk gewoon een sport waar je vroeg in je carriere als rijkeluiskindje of bij racing ouders een voordeel hebt. Getuige ook de vier racingkindjes die afgelopen zondag aan de start stonden. | |
Snowsquall | dinsdag 15 november 2016 @ 18:56 |
I couldn't agree more ![]() | |
Jane | dinsdag 15 november 2016 @ 18:57 |
Leuk stukje uit het bericht achter de link hierboven. De moeder van Max over haar zoon:
![]() [ Bericht 56% gewijzigd door Jane op 15-11-2016 19:03:12 ] | |
Peterselieman | dinsdag 15 november 2016 @ 18:57 |
Max wilde zelf graag al vroeg karten. Pa en ma hebben hem hierbij echt niet gepusht. Sterker nog, Jos wilde wachten tot Max zes was voordat hij kennis zou maken met een kart, maar Max was met 4,5 jaar al niet meer te houden. | |
AMDB | dinsdag 15 november 2016 @ 18:58 |
Wat vragen van een niet-kenner voor de echte die-hards: Alle begeleiding en tips van Jos daargelaten, in hoeverre denken jullie dat het een verschil maakt dat Max (met Jos) veel zelf aan de kart heeft gesleuteld? Kan mij voorstellen dat precies weten hoe je voertuig werkt je een groot voordeel kan geven. Je kunt bij de engineers beter aangeven wat je wil, waar eventuele fouten mogelijk vandaan komen etc. Of heeft elke coureur dat altijd gedaan? Daarnaast, hoeveel F1 coureurs komen er uit het karten? Kan me ook hier voorstellen dat het beheersen van een kart voordeel op kan leveren aangezien je de baan en beweging veel beter 'voelt' dan in een grotere auto. | |
Geralt | dinsdag 15 november 2016 @ 19:02 |
Volgens mij hebben zowat alle huidige F1 coureurs wel een achtergrond in de karts, maar niemand was daarin zo goed en zo dominant als Verstappen. | |
Monolith | dinsdag 15 november 2016 @ 19:09 |
Ik zeg ook niet dat hij gepusht is. ![]() Ik haal het meer aan omdat het feit dat hij zo jong is begonnen ook bijdraagt aan het feit dat hij nu al zo goed is. | |
Tango5Romeo | dinsdag 15 november 2016 @ 19:10 |
Er was ooit ene Schumacher, die kon het ook wel 'aardig'. ![]() | |
Evenstar | dinsdag 15 november 2016 @ 19:15 |
Vroeger had je tijdens off-season altijd van die kart races met grote namen. Kan me nog herinneren dat Schumi hier ook vaak aan meedeed met andere grote namen. Gewoon een grote show, volgens mij voor een goed doel zelfs. Werd altijd op Europoort uitgezonden. Dit bestaat zeker niet meer? Volgens mij werd het Paris Bercy Kart Masters ofzo genoemd. Edit:Zie dat ze in 2001 gestopt zijn. Ik word oud.. | |
Dimauro | dinsdag 15 november 2016 @ 19:18 |
of race of champions ook wel grappig | |
Peterselieman | dinsdag 15 november 2016 @ 19:19 |
Race of Champions http://www.raceofchampions.com/ Komend jaar op 21 en 22 januari in Miami | |
franklop | dinsdag 15 november 2016 @ 19:19 |
https://en.wikipedia.org/wiki/Masters_Karting_Paris_Bercy tot 2001 | |
BadderHaring | dinsdag 15 november 2016 @ 19:20 |
Dit inderdaad. Natuurlijk waren alle voorwaarden voor Max aanwezig dankzij de carriere van zijn pa. Op dat niveau karten is niet voor iedereen weggelegd, dan is een netwerk, kennis van die karretjes en wat geld wel erg handig. Maar natuurlijk heeft Jos hem niet de F1 ingesponsord. | |
sasquatsch | dinsdag 15 november 2016 @ 19:24 |
Hoorde gisteren dat een seizoen op niveau karten ca 25.000 tot 35.000 euro kost. (Van een collega die in zijn vrije tijd aan karts sleutelt.). | |
Peterselieman | dinsdag 15 november 2016 @ 19:24 |
Rijders die in ieder geval meedoen aan de Race of Champions: - Felipe Massa - Scott Speed - Sebastian Vettel - Ryan Hunter-Reay - Travis Pastrana - Kurt Busch - Tony Kanaan - Juan Pablo Montoya - Petter Solberg - Tom Kristensen - Alexander Rossi | |
Coelho | dinsdag 15 november 2016 @ 19:25 |
Wordt je daar voor uitgenodigd? Lijkt me wel iets voor ene Max Verstappen. Schijnt een talentje te zijn... | |
H0D3NPYL | dinsdag 15 november 2016 @ 19:29 |
Vettel uitnodigen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 15 november 2016 @ 19:30 |
Hij was de winnaar van vorig jaar, dus dan kun je lastig om hem heen | |
franklop | dinsdag 15 november 2016 @ 19:31 |
Plus dat hij buiten de baan (momenteel) iemand is die je er goed bij kan hebben. | |
Peterselieman | dinsdag 15 november 2016 @ 19:39 |
Honestly, the walls are too close to the track | |
Marcoss | dinsdag 15 november 2016 @ 19:41 |
Niks mis met Vettel ![]() (en Ricciardo wordt ook flink onderschat hier, heb ik het idee) | |
tralalala | dinsdag 15 november 2016 @ 19:42 |
In het weekend van Abu Dhabi zijn alle Ziggo zenders gratis te bekijken las ik in het Ziggo topic. ![]() Vrijdag zal er ook wel onder vallen. | |
Sinister-D- | dinsdag 15 november 2016 @ 19:48 |
21-22 januari. Is wel heel laat tov voorgaande edities ![]() | |
buzz1291 | dinsdag 15 november 2016 @ 19:53 |
Kart carriere van Max is door opa Kumpen gefinancierd PUNT! | |
Meike26 | dinsdag 15 november 2016 @ 19:54 |
De tijd van de grote kartrace in Parijs Berci, dat was zo veel leuker ![]() | |
marcodej | dinsdag 15 november 2016 @ 19:57 |
Pleun2011 | dinsdag 15 november 2016 @ 20:17 |
Dat iedereen nu zo hysterisch doet over Max laat een beetje zien dat we in dit land een groot tekort aan helden hebben. Dat je als autosportliefhebber lyrisch wordt van de GP van Verstappen is logisch, maar ook mensen die je nooit hoort over de Formule 1 doen ineens of Jezus is opgestaan. ![]() | |
buzz1291 | dinsdag 15 november 2016 @ 20:18 |
Ook bij KPN? Al ben ik eigenlijk na de installatie van de ACE s.t.r.e.a.m. op KODI wel tevreden met het Sky Sport commentaar. | |
#ANONIEM | dinsdag 15 november 2016 @ 20:22 |
Is altijd als een sporter voor even populair is. Komen dan massa's successupporters (voor even) bij. Sven Kramer (schaatsen), Epke Zonderland (rekstok), Dafne Schippers (hardlopen), etc. Allemaal sporters in disciplines die normaal niet meer dan een paar honderduizend kijkers trekken, maar toen ze "in" waren zaten er miljoenen Nederlanders naar te kijken en juichen ![]() Nederlands elftal hoor je nu ook amper wat over, terwijl ze een paar jaar geleden niet van de buis te krijgen waren (ook tijdens oefenwedstrijden) na een paar goede wedstrijden. Zelfs F1 versloeg ze nu kwa kijkcijfers ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2016 20:24:50 ] | |
Scrutinizer | dinsdag 15 november 2016 @ 20:37 |
| |
daNpy | dinsdag 15 november 2016 @ 20:54 |
Aangezien Nico voor de start de instellingen van Lewis overnam kun je zelf wel raden wat hij van de techniek weet ![]() | |
admiraal_anaal | dinsdag 15 november 2016 @ 20:58 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Nattekat | dinsdag 15 november 2016 @ 21:04 |
![]() Bottas is thuis | |
Peterselieman | dinsdag 15 november 2016 @ 21:06 |
Grand Hotel Hairpin | |
Jane | dinsdag 15 november 2016 @ 21:27 |
Volgens Pirelli had de snelheid van Verstappen tijdens de slotfase afgelopen zondag weinig met zijn nieuwere banden te maken. https://www.formule1.nl/n(...)hil-voor-verstappen/
| |
portie | dinsdag 15 november 2016 @ 21:34 |
Slecht voorbeeld. Goed, ze overdrijft als een gek. Maar dat doet ze dan al wel al 2 volle jaren met overtuiging. | |
Sinister-D- | dinsdag 15 november 2016 @ 21:39 |
niet waar jong, das Loews! | |
Monolith | dinsdag 15 november 2016 @ 21:39 |
Dat kon je in mijn ogen ook wel zien aan het verschil tussen RIC en VES. Die reden beiden op vergelijkbare banden. De RB is natuurlijk wel superieur aan de meeste andere auto's, maar aan het verschil tussen de beide teamgenoten kun je wel afleiden dat het grotendeels op het conto van VES te schrijven was. | |
Evenstar | dinsdag 15 november 2016 @ 22:06 |
Mooi man ![]() | |
Yashaaaaa | dinsdag 15 november 2016 @ 22:53 |
https://www.facebook.com/DeGazzetta/videos/1816976001851731/![]() ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 15 november 2016 @ 22:56 |
BrandX tagde me net in die post of een die m'm deelde. Wat slecht.! ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 15 november 2016 @ 22:59 |
sfeertje!!! ![]() Hadden wij toen ook op Silverstone toen hij ROS inhaalde. ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 15 november 2016 @ 23:07 |
Die comments op de low down van RIC op de RB Facebook ![]() "je zegt niets over onze Max!!! Zie je wel, je bent bang van m en wordt terecht de grond in gedouwd ![]() ![]() | |
VacaLoca | dinsdag 15 november 2016 @ 23:18 |
Op 2 of 3 races na waren ze dikverdiend. Tig races dit seizoen waarin hij als enige spectakel bood. Maar goed, enige wat voor Max telt is het wereldkampioenschap. Die is voor Max als Red Bull een streepje voor heeft op Mercedes en de rest volgend jaar. Want hij is Ricciardo toch duidelijk de baas. Rijd 'm weg in Silverstone en Brazilië en was meeste races zo'n twee a drie tienden per rondje sneller. Kwalificatie gaat ie nu ook vaak sneller... Kan niet wachten tot het maart is (zijn we ook van dit grafweer af hopelijk) | |
Jane | dinsdag 15 november 2016 @ 23:27 |
Zie video in tweet. | |
H0D3NPYL | dinsdag 15 november 2016 @ 23:41 |
Haha vet | |
Nattekat | dinsdag 15 november 2016 @ 23:47 |
Ja, nu heb ik het ook opgezocht ![]() Godverdomme... | |
Nattekat | dinsdag 15 november 2016 @ 23:51 |
Red Bull is blijkbaar zeker van een tweede plek inmiddels ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 15 november 2016 @ 23:53 |
klopt, maar die plek kon hun ook al bijna niet meer ontgaan voorafgaand aan de race in Brazilië en al helemaal niet meer na het uitvallen van Kimi en een niet al te hoge klassering van Vettel. | |
Nattekat | dinsdag 15 november 2016 @ 23:54 |
Ja, maar nu staat het vast ![]() Dat Mercedes eerste zou worden kon je ook wel raden na twee races. | |
Peterselieman | dinsdag 15 november 2016 @ 23:55 |
ja, dat stond het zondag al, niet nu pas ![]() | |
Nattekat | dinsdag 15 november 2016 @ 23:55 |
Ik kom er nu pas achter ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 15 november 2016 @ 23:56 |
dit. | |
motorbloempje | dinsdag 15 november 2016 @ 23:57 |
best knus, onder die steen? ![]() | |
Nattekat | dinsdag 15 november 2016 @ 23:57 |
Best veel ruimte eigenlijk. | |
Peterselieman | woensdag 16 november 2016 @ 00:02 |
Hunebed | |
Evenstar | woensdag 16 november 2016 @ 00:04 |
Vet ![]() Geen reactie op Rosberg zegt ook genoeg he ![]() | |
matig | woensdag 16 november 2016 @ 00:14 |
Wow idd 0,0 voor Rosberg. Het valt me trouwens nu op hoe Jos en Sophie hun kinderen hebben genoemd: Max (Maximaal) en Victoria (Overwinning). Zal vast niet per ongeluk zijn ![]() | |
matig | woensdag 16 november 2016 @ 00:16 |
Mooie plek om te zitten trouwens, je hebt gewoon zicht op een stuk of 8 bochten. ![]() | |
motorbloempje | woensdag 16 november 2016 @ 00:32 |
![]() | |
AnneX | woensdag 16 november 2016 @ 09:31 |
En toen kwam ik deze ook nog tegen op yt. Tja ik kan er geen genoeg van krijgen. En ook tóen al klonk max zo volwassen en zag je óok de kinderlijke lol. | |
ondeugend | woensdag 16 november 2016 @ 10:24 |
Even napraten op Sky over Max http://www.skysports.com/(...)brazilian-grand-prix 2 verschillende meningen | |
Floriz87 | woensdag 16 november 2016 @ 10:27 |
Dafuq? Ik zie hier gewoon een kort showbizz filmpje met een blij ventje in een kart. Net als dat je duizenden jongetjes hebt die iets voor een camera kunnen zeggen met een bal onder hun arm en dat ze net zo goed als CR willen worden. Ergo, je overdrijft. [ Bericht 0% gewijzigd door Floriz87 op 16-11-2016 11:33:08 ] | |
Afhaalchinees | woensdag 16 november 2016 @ 11:04 |
ach, vrouwen 😒 | |
Jane | woensdag 16 november 2016 @ 11:09 |
Hier valt het mee, maar her en der lijken mensen alleen nog maar in extremen over Max te kunnen praten. Van 'dangerous dickhead' tot 'OMG, het beste wat we ooit gezien hebben!!!!' en op beide valt natuurlijk nog wel het nodige af te dingen. Ik vond deze blog daarom wel verfrissend: http://blog.axisofoverste(...)sed-formula-one.html Er wordt niets afgedaan aan de prestatie van Max, maar er wordt ook gezegd dat de rest blijkbaar zo is gaan vertrouwen op bepaalde dingen, dat ze lijken te zijn vergeten hoe ze moeten racen in de regen. Ik ben zelf geen racer, dus ik weet niet in hoeverre het allemaal klopt, maar ik vond het op zich wel een interessante manier om er naar te kijken. | |
motorbloempje | woensdag 16 november 2016 @ 11:12 |
Dit. | |
opgebaarde | woensdag 16 november 2016 @ 11:27 |
Nice, zet zijn "vernedering van de rest van het veld" in een ander, geloofwaardig, perspectief | |
Beach | woensdag 16 november 2016 @ 12:01 |
Ik denk dat Max naar Max Biaggi is vernoemd. | |
bloodymary1 | woensdag 16 november 2016 @ 12:09 |
![]() | |
loveli | woensdag 16 november 2016 @ 12:14 |
Als twee druppels. Het is alleen nog wachten op de gezichtsbeharing. | |
TagForce | woensdag 16 november 2016 @ 12:28 |
Ik denk dat dat zeker wel meespeelt. Als je ziet hoe oncompetatief de F1 geweest is, was er niemand die het nodig vond om andere lijnen te zoeken in de regen. Iedereen was min of meer tevreden met waar hij rondreed. En dat was met de auto's van een paar jaar terug eigenlijk ook niet nodig. Dat is echter niet het enige. Max is wel echt heel goed in de regen, net als alle Nederlanders die begonnen zijn als broekie op een kart. Max' antwoord op de vraag "Waarom was je zoveel beter dan de rest?" met "Ik ben een Nederlander" komt niet helemaal uit de lucht vallen. De junioren karts (tot 12 jaar geloof ik) in Nederland rijden ALTIJD op slicks, ongeacht wat voor een weer het is. Nederland is daarin het enige land in Europa. In de tijd dat Max begon op de karts heeft ie dus regelmatig in de regen met slicks gereden en daar al geleerd waar er wel en geen grip is op de baan. In dat opzicht stijgt Max dus daadwerkelijk wel boven de rest uit. Hamilton komt dan op een stevige 2e plaats. Maar inderdaad, ik denk dat de rest van het veld een beetje in slaap gesukkeld is. Net zoals je kon zien aan Schumacher, die toen ie een aantal keer WK was geworden en zichzelf ineens niet meer aan de leiding van elke race zag rare dingen ging doen alsof ie alleen nog maar kon hard rijden, en niet meer racen. Hetzelfde zie je een beetje met Vettel... Moet nu ineens knokken voor elk plekje, en dat gaat hem geenszins gemakkelijk af. Max daarentegen heeft alleen nog maar gekart en F3 gedaan, met daarin redelijk wat close battles. Dus die heeft nog wel dat inzicht. Over een jaar of wat als hij 3 jaar achter elkaar WK is geworden zul je dit bij hem waarschijnlijk ook wel zien. Max doet echter ook aan Simracen, en dat helpt zijn racecraft wel. Doet niets af aan de enorme prestatie die hij geleverd heeft. Inderdaad vergelijkbaar met Senna (die bewust op karts in de regen met slicks reed om grip te leren vinden). | |
#ANONIEM | woensdag 16 november 2016 @ 12:55 |
Hamilton was toch sneller dan Max, of vergis ik me? Die reed iig nog weg van Verstappen nadat die Rosberg had ingehaald. Dat was meen ik ook de reden dat Verstappen naar inters ging, omdat hij tijd verloor op Hamilton. In de laatste stint was Verstappen misschien wel sneller, maar ook geen bedreiging voor Hamilton, dus die zal ook niet meer risico genomen hebben dan nodig. | |
opgebaarde | woensdag 16 november 2016 @ 13:06 |
Zeker, onder andere vanwege Hamilton zette ik mijn opmerking tussen aanhalingstekens, Max kwam even dichterbij, maar nadat het gat gekrompen was tot een seconden gaf Hamilton gas. Tevens maakt het veel uit welke auto je rijdt en welke mogelijkheden de coureur heeft. Ik denk dat Hamilton de race sowieso gewonnen had, ook als Max geen overstap had gemaakt op intermediates. Hamilton werd niet bedreigd en heeft rustig de race uitgereden. En die laatste opmerking van je, dat lijken een aantal journalisten te vergeten. Want zo roemt men/Sky de dominantie van Hamilton tov Rosberg, maar wordt vergeten dat Rosberg rijdt met verstand. Rosberg hoeft geen risico's te nemen om wereldkampioen te worden, behalve de finish halen als nr 2 of 3. Natuurlijk was Hamilton deze race sneller, maar het aantal seconden waar hij Rosberg op heeft gereden, geeft een verkeerd beeld | |
KingRadler | woensdag 16 november 2016 @ 13:06 |
ben er wel voor dat ze de F1 regels gaan resetten. Het word tijd dat racen weer terug komt. | |
opgebaarde | woensdag 16 november 2016 @ 13:09 |
Aan welke regels denk je ? | |
Evenstar | woensdag 16 november 2016 @ 13:16 |
Laten we beginnen met de Max-regel ![]() | |
KingRadler | woensdag 16 november 2016 @ 13:17 |
alle regels Ecclestone wil volledig opnieuw beginnen met Formule 1-regels: http://www.nu.nl/formule-(...)ormule-1-regels.html | |
Swetsenegger | woensdag 16 november 2016 @ 13:18 |
Hij verloor geen tijd op HAM, maar won ook niet genoeg. En HAM had natuurlijk het voordeel van totaal geen spray. Had wel eens willen zien hoe het na een herstart was gegaan als hij op P2 op wets achter HAM stond. | |
Meike26 | woensdag 16 november 2016 @ 13:24 |
1 van de nieuwe regels ; Elke bocht met uitloopstrook krijgt een marker/paaltje waar coureurs omheen moeten rijden om weer terug de baan op te gaan, voorbeeld zoals Monza en Montreal. Doe je dit niet = DriveThrough Unsafe releases in pitstraat worden niet meer toegekend aan rijder maar aan team = x aantal punten aftrek in constructeurs kampioenschap Een rijder mag/kan pas een melding doen van dangerous driving als zijn concurrent hem duidelijk heeft benadeeld, zoals tot vierkant geremde banden of x aantal seconden tot de benadeelde coureur weer op de baan is gekomen. De rijder die dan een melding aan zijn broek krijgt mag vrezen voor een straf in de pitstraat, drivethrough of stop&go. Zoals bij Vettel afgelopen race zit hij binnen 2 seconden weer op de baan, dus ik denk dan eerder aan een seconde of 10. Anders ga je het als benadeelde coureur snel faken om je concurrent een hak te zetten. | |
Evenstar | woensdag 16 november 2016 @ 13:28 |
Al die regels voor de zogenaamde veiligheid Mogen weg van mij. Die mensen zijn niet dom, ze gaan echt niet voor de lol met 300km/h vol bij iemand in de zijkant rijden. Iedereen heeft hersens, iedereen denkt na, dus al die regels die zogenaamd de veiligheid moeten verbeteren zijn eigenlijk "handcuffs" voor het echte racen. Laat die mannen gewoon racen. Ik zeg niet dat er geen regels moeten zijn, maar dat het een stuk minder kan is toch wel een feit. Dat je niet 3x van je lijn moet wisselen tijdens het aanremmen snap ik, maar dat het nu niet eens 1x mag vind ik al bullshit. Als jij dat netjes kan uitvoeren moet je dat vooral doen. De actie van Vettel was niks mis mee, maar omdat juist hij zo hard heeft lopen zeuren kwam die regel er bijvoorbeeld. Elkaar beetje uitdagen, grenzen opzoeken, dat moet de F1 zijn. Niet de optocht dat het nu is. | |
Meike26 | woensdag 16 november 2016 @ 13:29 |
Maar zoals in Japan, waardoor de regel is gekomen met Lewis en Max, was de actie van Max totaal niet gevaarlijk, daar zat nog een wagenruimte tussen. Dat moving under braking is in mijn ogen vrij makkelijk uit te dagen als aanvaller en dat je dan wat later remt en gelijk gaat miepen op de radio. Je rijdt nog? Mooi. Geen vierkante bandjes en moestuintjes in je sidepods? Klaag dan ook niet en trappen met dat hok. | |
Meike26 | woensdag 16 november 2016 @ 13:31 |
Ja eens ![]() | |
sasquatsch | woensdag 16 november 2016 @ 13:31 |
Regels zoals beschreven in de sporting regulations en appendix l is niets mis mee. Het is juist de interpretatie van de stewards waar het aan schort. Laten we beginnen met een vast panel van stewards (ervaren racers) die elke race de situatie beoordelen. | |
sasquatsch | woensdag 16 november 2016 @ 13:33 |
Dat is geen regel maar een verduidelijking van een bestaande regel waar niets mis mee is. Dat deze interpretatie weg mag ben ik het mee eens. | |
trein2000 | woensdag 16 november 2016 @ 16:10 |
Mee eens, een eenduidige interpretatie (wat alleen bereikt kan worden met vaste stewards) scheelt al een hele hoop. | |
ESF1Gamer | woensdag 16 november 2016 @ 16:21 |
sjaak villeune heeft ook al gereageerd: http://www.gpblog.nl/1185(...)aten-we-overdrijven/ | |
DeeBee | woensdag 16 november 2016 @ 16:31 |
Waarvan akte. | |
nils7 | woensdag 16 november 2016 @ 17:19 |
Gewoon de uitloopstrook verkorten naar een maximaal breedte en dan gewoon weer een gravel trap. | |
motorbloempje | woensdag 16 november 2016 @ 17:22 |
Goed objectief stukje ook wel. Alsof het van de FP komt. | |
bloodymary1 | woensdag 16 november 2016 @ 17:23 |
Leuk stuk door "Jacob". Wie is Jacob, is het waar? Lekker alle internetberichtjes voor waar aan nemen! | |
Greys | woensdag 16 november 2016 @ 17:41 |
En zelfs al zou Sjak het echt gezegd hebben heeft ie gewoon gelijk. Hij zeikt Max niet af maar vindt gewoon dat men niet moet overdrijven met dat Sennagejubel. Niks mis mee. | |
daNpy | woensdag 16 november 2016 @ 17:42 |
Dit ja, en idem met Kimi. Als Max' verdedigende actie gevaarlijk is omdat hij zo laat nog beweegt, is de schuld net zo goed bij Kimi omdat hij al veeeeeeel eerder een aanvallende kant kon kiezen (Max mocht dan immers niet meer (geheel) terug naar de racelijn). En laten we niet doen of Kimi iemand is die net komt kijken. Hij weet prima hoe Max rijdt, wat de regels zijn en hoe hij het zichzelf heel makkelijk had kunnen maken. Achteraf niet janken dus. Het jammere aan dit seizoen is dat iedereen meteen erop duikt als Max iets vermeend fouts doet. Rijders, ex-coureurs en teams. Zij die zonder zonden zijn, werpe de eerste steen zou ik zeggen. En hij heeft ze zondag even goed op hun nummer gezet. | |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 16 november 2016 @ 17:45 |
Volgens mij wordt inhalen met moving under Braking praktisch onmogelijk. | |
daNpy | woensdag 16 november 2016 @ 17:46 |
"In Monaco stond er meer water op de baan". Heb je daar een meetrapport van? ![]() Of zit ie gewoon weer onzin uit te kramen. Banden waren toen ook slechter. Auto's gaan nu harder. Allemaal lood om oud ijzer, hij had ook kunnen zeggen "fantastische prestatie, niemand heeft hem dat nagedaan". Van mij hoeft de vergelijking ook niet zo hoor, maar Sjak kan alleen maar negatief zijn over Max, en nu heeft ie toch 2 dagen héél hard na zitten denken om iets te zoeken. En dan komt ie met dit. | |
H0D3NPYL | woensdag 16 november 2016 @ 17:50 |
Is trouwens ergens de GP van Spanje nog volledig terug te kijken? | |
Sjemmert | woensdag 16 november 2016 @ 17:54 |
Haters gonna hate. | |
daNpy | woensdag 16 november 2016 @ 17:55 |
Ze zijn bang ![]() | |
AMDB | woensdag 16 november 2016 @ 17:58 |
Wat is er negatief aan zeggen dat de vergelijkingen met Senna overtrokken zijn? Zegt Jacques ergens dat Max geen goede prestatie heeft geleverd? Je interpretatievermogen is nogal gekleurd. | |
KillerBee4ever | woensdag 16 november 2016 @ 18:20 |
'Sjak' kan ook gewoon eens zeggen dat Max een prima race heeft gereden, je hoort hem namelijk alleen (en uitbundig!) over Max in het negatieve, de aanleiding hoeft maar heel klein te zijn en Sjak is er als de kippen bij om zijn ongezouten mening te geven. Hij hoeft Max echt niet met Senna te vergelijken of hem de hemel in te prijzen, maar een klein complimentje voor afgelopen zondag zit er bij hem zelfs al niet in. Sjak is een jaloerse zuurpruim, die m.i. geen podium verdiend voor zijn BS. | |
#ANONIEM | woensdag 16 november 2016 @ 18:24 |
Best kans dat 'ie dat gewoon gezegd heeft, maar dat dat niet in het artikel terecht gekomen is. [ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2016 18:24:29 ] | |
Tocadisco | woensdag 16 november 2016 @ 18:33 |
Als ie het daadwerkelijk gezegd heeft doet men wel heel erg goed zijn best om dat te verstoppen. Je ziet het althans nergens terug, zelfs niet bij het bronartikel in Autosprint. | |
motorbloempje | woensdag 16 november 2016 @ 18:36 |
Het 'artikel' ( ![]() | |
KillerBee4ever | woensdag 16 november 2016 @ 18:52 |
I know, ik doel zelf ook niet zozeer op dit specifieke artikel, maar eerder in het algemeen, hoe 'Sjak' zich over Max uit in de media. Het wordt een beetje zielig... | |
BadderHaring | woensdag 16 november 2016 @ 18:56 |
Dit inderdaad. Laat Max maar eens een paar titels binnenhalen met deze rijstijl. Dan kunnen we over 20 jaar van een jong talent zeggen:"so, dat is de nieuwe Verstappen." En dan kan Vettel daar zure columns over schrijven. | |
Sjemmert | woensdag 16 november 2016 @ 18:57 |
![]() | |
Monolith | woensdag 16 november 2016 @ 19:20 |
Als hij nou had geclaimd dat het allemaal niets voorstelt dan had hij zichzelf weer belachelijk gemaakt, maar zeggen dat vergelijkingen met Senna nog wat voorbarig zijn lijkt me gewoon een terechte opmerking. | |
Greys | woensdag 16 november 2016 @ 19:33 |
Dat bedoel ik idd. En misschien heeft ie wel ergens gezegd dat ie verder prima heeft gereden maar in een 'artikel' dat gaat over notoir azijnzeiker Jacques past dat natuurlijk niet. Mooie uitdaging voor Max om zo vaak goed te rijden dat zelfs hij met een welgemeend compliment moet komen. | |
Geralt | woensdag 16 november 2016 @ 19:36 |
Na de laatste GP had Sjaak alle redenen om een welgemeend compliment te maken. ![]() | |
Bonobo11 | woensdag 16 november 2016 @ 19:37 |
Op mijn computer en de piratenbaai zeker. Misschien youtube ergens? Hmm geloof het niet, wel '86 en '88 Je zult een torrentje oid moeten doen | |
Fopje | woensdag 16 november 2016 @ 19:42 |
Heb het ook wel eens gevraagd. Ben bereid er 10 euro voor te betalen als iemand mij die race kan toesturen. Met olav mol ![]() Heb hem op TV nog nooit gezien. Ja, op YouTube sommige gare stukjes. | |
Sjemmert | woensdag 16 november 2016 @ 19:47 |
Gewoon als torrent downloaden. | |
Fopje | woensdag 16 november 2016 @ 19:50 |
Geen idee hoe dat allemaal werkt joh ![]() | |
LWD-Godius | woensdag 16 november 2016 @ 19:53 |
hier | |
Sinister-D- | woensdag 16 november 2016 @ 20:04 |
, . , 2 ... | |
Geralt | woensdag 16 november 2016 @ 20:06 |
http://www.binsearch.info(...)20Race_20160515_1354 Lukt dat wel of heb je daar ook geen idee van? ![]() De 720p versie staat er niet meer op zie ik; die was 4,3 gieg. Ik heb die race ergens op mijn computer staan, maar ik heb geen enkel idee waar. Ergo: ik kan hem niet vinden ![]() | |
Peterselieman | woensdag 16 november 2016 @ 20:09 |
Al in het mapje pr0n gekeken? | |
Geralt | woensdag 16 november 2016 @ 20:10 |
Waarom zou ik een F1 race in een porno map verzamelen? ![]() | |
BeamofLight | woensdag 16 november 2016 @ 20:12 |
bij mij staat alles in Jackass2.5 dus.... | |
Geralt | woensdag 16 november 2016 @ 20:13 |
Ik heb gewoon teveel data over al mijn verschillende schijven. En een chronisch gebrek aan schijfruimte ook nog eens, dus dan schuif je links en rechts eens wat en voor je het weet kan je het niet meer vinden ![]() | |
tja77 | woensdag 16 november 2016 @ 20:13 |
Precies, andersom zou logischer zijn. | |
BeamofLight | woensdag 16 november 2016 @ 20:14 |
kijk snap t nu al niet meer, dus gewoon p0rn in een mapje | |
Geralt | woensdag 16 november 2016 @ 20:15 |
Ik zou niet weten waarom ik mijn porno in een andere map op zou moeten slaan eerlijk gezegd. Als je vriendin danwel vrouw er een probleem van maakt dat je porno kijkt dan heb je de verkeerde uitgekozen wat mij betreft. Maargoed, ipv porno, laten we het weer over F1 hebben ![]() Las dat Barrichello komend jaar de 24 uur van Le Mans gaat doen samen met Lammers en de baas van Max zn sponsor ![]() | |
Geralt | woensdag 16 november 2016 @ 20:15 |
Daar heb ik er meerdere van; dat past allemaal niet op 1 schijf ![]() | |
Peterselieman | woensdag 16 november 2016 @ 20:35 |
Omdat die race een groot hoogtepunt is | |
#ANONIEM | woensdag 16 november 2016 @ 20:53 |
Verstappen nominated for FIA Action of the Year awardMax zijn drift langs Rosberg van zondag is dus genomineerd (als F1 inzending) voor de FIA action of the year Award. ![]() Voten (op Max, of niet op Max) kan hier enzo Hoe baas die move van Max ook was trouwens, mijn vote gaat naar Kevin Eriksson ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2016 21:00:02 ] | |
Ferry_76 | woensdag 16 november 2016 @ 21:03 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 16 november 2016 @ 21:08 |
Die van die andere Eriksson in de Formule 3 mag er ook zijn | |
Nattekat | woensdag 16 november 2016 @ 21:08 |
Woopidooo ![]() | |
vannelle | woensdag 16 november 2016 @ 21:12 |
Hoho, eerst 2016 ff afmaken. ![]() Maar ik heb er ook zin an! ![]() | |
Tango5Romeo | woensdag 16 november 2016 @ 21:15 |
En hoeveel stelt een vergelijking met Senna nou helemaal voor? Hij kon leuk rijden en heeft 3 titels binnengehaald. Er zijn nog tien andere coureurs in de geschiedenis van de F1 die dat ook hebben gedaan, waarvan 4 meer dan 3 titels. Dat ze in Brazilie een beetje gagagoogoo gingen na het uitvallen van Massa en 6 uur op de tribune, snap ik wel. Tis toch een land van opgewonden standjes. Vooralsnog rijdt Max als Max en na zijn F1 carriere gaan mensen coureurs met hem vergelijken en niet met Senna. | |
tja77 | woensdag 16 november 2016 @ 21:26 |
![]() | |
H0D3NPYL | woensdag 16 november 2016 @ 21:49 |
Nice!!! | |
Fopje | woensdag 16 november 2016 @ 21:52 |
Een drift? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 16 november 2016 @ 22:08 |
Zie positie van zijn achterkant. Hij was enkele momenten toch echt aan het glijden met de achterwielen. ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2016 22:09:39 ] | |
Fopje | woensdag 16 november 2016 @ 22:25 |
Misschien een heeeel klein momentje dan, met "er voorbij driften" heb ik toch heel wat anders voor me ![]() | |
Snowsquall | woensdag 16 november 2016 @ 23:41 |
Ik ook :-) Meer zoiets | |
Afhaalchinees | donderdag 17 november 2016 @ 00:24 |
Kevin Eriksson ![]() | |
Nattekat | donderdag 17 november 2016 @ 00:28 |
Sow ![]() Vol in de slip raken en gewoon iedereen voorbij ![]() | |
TagForce | donderdag 17 november 2016 @ 09:29 |
Hoe graag ik Max ook alle awards van de wereld gun, deze moet inderdaad naar Kevin Eriksson gaan. Daar heb ik dan ook op gestemd. Wàt een actie! | |
motorbloempje | donderdag 17 november 2016 @ 09:34 |
Dit ![]() Wel even stemmen, want paddock passes zouden wel tof zijn ![]() | |
lord_bono | donderdag 17 november 2016 @ 09:42 |
Eriksson zou hier moeten winnen ja ![]() | |
sasquatsch | donderdag 17 november 2016 @ 10:23 |
Gestemd! Op Eriksson Sowieso heb ik mooiere acties van Max gezien dit jaar (en deze race). | |
_-_ratjetoe_-_ | donderdag 17 november 2016 @ 10:27 |
Nu maar hopen dat Olav geen oproep doet op Max te stemmen. | |
Marcoss | donderdag 17 november 2016 @ 10:30 |
Vond de inhaalactie op Silverstone ook mooier eigenlijk | |
motorbloempje | donderdag 17 november 2016 @ 10:30 |
Ik snap ook eigenlijk niet helemáál wat die actie in dat rijtje doet ![]() ![]() | |
motorbloempje | donderdag 17 november 2016 @ 10:30 |
![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | donderdag 17 november 2016 @ 10:32 |
Het gaat er ook om dat hij een Mercedes inhaalt, wat als vrij uniek wordt gezien. Onterecht, want in die omstandigheden is de Mercedes niet per se een superieure auto. | |
ondeugend | donderdag 17 november 2016 @ 12:43 |
Was deze al gepost? | |
Jane | donderdag 17 november 2016 @ 12:58 |
Vettel achter die Manors. ![]() Ik weet ook niet of deze al gepost was. Sorry als het dubbel is. | |
Klummie | donderdag 17 november 2016 @ 13:01 |
Kan je wel vanaf een uploadsite( wetransfer of zo )downloaden? Dan wil ik 'm gerust een keer voor je uploaden. | |
Fopje | donderdag 17 november 2016 @ 13:18 |
Wetransfer heb ik wel eens gedaan ja. Dat ging goed. Ik ben een totale noob met die dingen ![]() Zit er dan ook een voorbeschouwing en podium presentatie bij? Zeg maar wat je er voor moet hebben ![]() | |
Klummie | donderdag 17 november 2016 @ 13:51 |
Ik hoef er niets voor te hebben hoor, kost mij ook niets. Voorbeschouwing heb ik wel maar is een apart bestand dus dan zul je er 2 moeten downloaden. Race kan in HD (13,4 GB) of 720p (4,5 GB) Zeg maar welke je wilt. Voorbeschouwing is 3,5 GB. Pm even een mailadres dan zal ik vannacht de boel uploaden. | |
Fopje | donderdag 17 november 2016 @ 14:18 |
Bohh nice! Dan het liefst de HD met Olav ![]() Ik zal je vanmiddag mn email pmen. Alvast bedankt! | |
heywoodu | donderdag 17 november 2016 @ 14:19 |
Zou best gaaf zijn als Verstappen voor de derde keer op rij die Action of the Year Award wint ![]() | |
motorbloempje | donderdag 17 november 2016 @ 14:22 |
Ook onverdiend. | |
Nattekat | donderdag 17 november 2016 @ 14:24 |
Derde? ![]() | |
H0D3NPYL | donderdag 17 november 2016 @ 14:24 |
Gelijk even gestemd | |
heywoodu | donderdag 17 november 2016 @ 14:25 |
Dat wel ![]() Ik moet de rest nog even kijken om te weten waar ik op stem, maar Verstappen valt ook bij mij wel af in vergelijking met K Eriksson. | |
heywoodu | donderdag 17 november 2016 @ 14:26 |
In 2014 won hij hem voor die briljante inhaalactie op Giovinazzi in Imola, een metertje of anderhalf voor de finish, waardoor hij de race won. In 2015 won hij hem voor die actie buitenom bij Nasr in Spa. | |
franklop | donderdag 17 november 2016 @ 14:28 |
Publieksprijs toch? Dan weten we de winnaar wel.. | |
Floriz87 | donderdag 17 november 2016 @ 15:09 |
Hij werd 2e (in de race bedoel ik). | |
opgebaarde | donderdag 17 november 2016 @ 15:13 |
Ik ben een n00b maar waarom was die inhaalactie zo speciaal? Omdat hij als dertiende startte? | |
motorbloempje | donderdag 17 november 2016 @ 15:14 |
2e ja. Er zijn ook echt alleen maar crappy beelden van. | |
motorbloempje | donderdag 17 november 2016 @ 15:18 |
Godverdomme ![]() wtf ![]() | |
franklop | donderdag 17 november 2016 @ 15:19 |
Ging specifiek om het moment dat hij nog tweede werd. Dat was op laatste rechte stuk, precies op s/f | |
opgebaarde | donderdag 17 november 2016 @ 15:35 |
X aantal dagen na de race, wordt ergens videootjs geplaatst van de top tien acties van een race. Ik weet niet meer waar en ik kan op formul1.com of skysports nog niks vinden, moeten deze video's nog geplaatst worden? | |
motorbloempje | donderdag 17 november 2016 @ 15:35 |
Meestal op formula1.com ja. | |
motorbloempje | donderdag 17 november 2016 @ 15:36 |
Ladinkje onboards? http://www.formula1.com/e(...)est-sector-2016.html | |
motorbloempje | donderdag 17 november 2016 @ 15:41 |
Ook wel tof: http://www.formula1.com/en/video/2016/11/Verstappen's_wet_weather_masterclass_-_one_of_the_greatest_ever_.html | |
_-_ratjetoe_-_ | donderdag 17 november 2016 @ 15:48 |
Dat is toch een redelijk gangbare Nederlandse uitdrukking? | |
opreis | donderdag 17 november 2016 @ 15:50 |
Ik ga op Max stemmen voor overtake of the year. | |
Geralt | donderdag 17 november 2016 @ 15:56 |
Het was inderdaad erg speciaal en dergelijke dingen komen echt niet vaak voor op deze manier. Wel mooi om te zien dat de internationale pers het daar ook gewoon over eens is en dat dit dus niets te maken heeft met een oranje bril ernaar kijken, maar gewoon echt heel erg goed was ![]() | |
tralalala | donderdag 17 november 2016 @ 15:58 |
https://vimeo.com/191868632 Nog meer onboard plezier (18:50 inhaalactie op Ricciardo onboard bij Verstappen) ![]() [ Bericht 38% gewijzigd door tralalala op 17-11-2016 16:08:00 ] | |
Peterselieman | donderdag 17 november 2016 @ 16:27 |
je ziet duidelijk dat Verstappen hele andere lijnen rijdt dan de rest van de coureurs die voornamelijk de normale droogweer racelijn volgen. Die hebben na zondag hun lesje wel geleerd denk ik ![]() | |
sasquatsch | donderdag 17 november 2016 @ 17:46 |
Dat denk ik niet. Andere lijnen volgen is niet voor iedereen weggelegd. Dat doen alleen de erkende regenrijders. Dat heeft de geschiedenis wel uitgewezen. ![]() | |
Jane | donderdag 17 november 2016 @ 18:15 |
Precies. Die Senna-vergelijkingen kwamen ook niet per se van Nederlanders of de Nederlandse pers. Ik heb ook heel veel reacties van buitenlanders gezien met de strekking dat Max hun interesse in F1 (opnieuw) aangewakkerd heeft. Da's toch mooi? ![]() De reden dat ik hem persoonlijk niet met Senna wil vergelijken is dat ik Max een lang en gelukkig leven toewens, zodat hij als pak-em-beet 100-jarige zijn achterkleinkind (m/v) ook nog in de F1 kan zien racen. Ik zal het dan zelf niet meer meemaken, maar ik vind het een mooie, geruststellende gedachte. ![]() En skieën moet 'ie ook maar lekker op de Playstation doen. ![]() | |
Geralt | donderdag 17 november 2016 @ 18:56 |
Dat dus. Ik begreep dat men in Nederland in de karts als het regent louter slicks mag gebruiken en dat in andere landen je gewoon regenbanden onder je kart mag kiepen. Hier mag dat niet. Dat zou ook bijdragen aan zijn regenkunsten. ![]() | |
Sjemmert | donderdag 17 november 2016 @ 19:20 |
Ja dat vertelde Giedo, tot 12 jaar ofzo, maar ik vraag mij af of dat klopt. | |
Geralt | donderdag 17 november 2016 @ 19:39 |
Giedo weet toch waar die het over heeft? Die is wereldkampioen karten geweest. Overigens met een kart geprepareerd door Jos; althans de motor. Dus ik neem wel aan dat dat klopt. ![]() | |
Jane | donderdag 17 november 2016 @ 22:50 |
Filmpje staat in de onderste tweet. En de save van Max vanuit het publiek gefilmd. [ Bericht 11% gewijzigd door Jane op 17-11-2016 23:06:56 ] | |
Montelly | vrijdag 18 november 2016 @ 00:08 |
Jongens hebben jullie dit filmpje al gezien, niet normaal lijkt wedstrijd van NL elftal wel ![]() | |
Pagan | vrijdag 18 november 2016 @ 00:10 |
Misschien is hij al voorbij gekomen. Zo niet, hierbij dertien rondjes onboard met Max. http://www.dumpert.nl/med(...)_brasil_onboard.html | |
Nattekat | vrijdag 18 november 2016 @ 00:17 |
Geweldig ![]() | |
Geralt | vrijdag 18 november 2016 @ 05:58 |
Duurt niet lang meer en opa Verstappen heeft een grotere zaal nodig ![]() | |
Crazy-M | vrijdag 18 november 2016 @ 07:52 |
http://www.formula1.com/en/video/2016/11/Director's_Cut__Brazil_2016.html# Mooie samenvatting Ook mooi de reactie van de RB crew als Verstappen mensen inhaalt. | |
Greys | vrijdag 18 november 2016 @ 11:47 |
Oh dat is wel een héél toffe samenvatting ja! ![]() ![]() Gaaf gemaakt. Lekker intens. Je krijgt het er zelf bijna benauwd van als je door die natte vizieren kijkt op die snelheid. En op een gegeven moment lijkt het wel echt een Max-promofilm ![]() | |
Beach | vrijdag 18 november 2016 @ 11:53 |
Dit weekend Macau. Formule 3 Superbikes en GT. ![]() | |
motorbloempje | vrijdag 18 november 2016 @ 11:54 |
Wat me opviel aan het podium dit keer is dat HAM écht lol leek te hebben met VES, waar hij normaal ook als hij wint een beetje staat te aandachtshoeren. Maar mooie cut. Massa ![]() ![]() | |
Greys | vrijdag 18 november 2016 @ 11:55 |
Ja, en dat geklooi en gegniffel samen van die twee tijdens de persconferentie idd. Ham leek zowaar vriendelijk en toegankelijk. | |
Peterselieman | vrijdag 18 november 2016 @ 12:03 |
Hamilton kon dan ook niet geloven dat Max op een gegeven moment zestiende lag ![]() | |
Beach | vrijdag 18 november 2016 @ 12:04 |
Ik kan niet wachten totdat Rosberg kampioen is en de Hamilton fans gaan huilen dat hij de betere racer is en Rosberg het niet verdient. | |
BeamofLight | vrijdag 18 november 2016 @ 12:06 |
een week en 2 dagen | |
THEFXR | vrijdag 18 november 2016 @ 12:19 |
30 min onboard clip van Brasil. https://vimeo.com/191868632 | |
TagForce | vrijdag 18 november 2016 @ 12:26 |
http://www.chrono.nl/nk-2-takt/mini-junior-2/ Ja, dat klopt. | |
motorbloempje | vrijdag 18 november 2016 @ 12:36 |
Vriend van me zit altijd te kankeren op Max (Hamilton fan) maar zei dat hij 'm nu "eindelijk had overtuigd" afgelopen weekend..... "maar hij rijdt echt nog eens iemand dood" ![]() | |
daNpy | vrijdag 18 november 2016 @ 12:40 |
Heet ie Jack toevallig? ![]() | |
BeamofLight | vrijdag 18 november 2016 @ 12:41 |
inderdaad. Bijna, de luxe meer Franse variant. | |
sasquatsch | vrijdag 18 november 2016 @ 13:26 |
De eerste open source F1 wagen die voldoet aan de 2017 regels.![]() http://m.gpupdate.net/en/f1-news/347064/ | |
BadderHaring | vrijdag 18 november 2016 @ 13:26 |
Ik lach me dood als Hamilton kampioen wordt. Verdient het ook, want is de betere coureur. Ik snap echt, oprecht, niet dat er mensen zijn die warm worden van het rijden van Rosberg en hem meer een titel gunnen dan Hamilton. Als je de sport een warm hart toedraagt is dat gewoon niet te verdedigen. | |
motorbloempje | vrijdag 18 november 2016 @ 13:27 |
Is wel OK om weer 's een andere WC te hebben. | |
BadderHaring | vrijdag 18 november 2016 @ 13:30 |
Dat is toch gewoon een kut-argument? | |
motorbloempje | vrijdag 18 november 2016 @ 13:31 |
net zo goed als het 'HAM verdient het'. Dan moet hij 't maar gewoon winnen, als 'ie 't zo verdient. | |
sasquatsch | vrijdag 18 november 2016 @ 13:31 |
Er zijn er wel meer geweest in het verleden die een titel wonnen doordat ze minder pech hadden dan hun concurrenten. Het is inherent aan een mechanische sport dat er wel eens wat mis gaat, waardoor je de titel niet wint en je 'mindere' tegenstander wel wint omdat deze over het gehele seizoen constanter presteert. En daarom verdient Rosberg het ook als hij wint. Over het gehele seizoen was de combinatie Rosberg/Mercedes beter dan Hamilton/Mercedes. | |
BadderHaring | vrijdag 18 november 2016 @ 13:33 |
Prima, ben ik het mee eens. Maar dat is iets anders dan blij zijn dat de Hamilton fans moeten huilen etc. etc. |