Nou, dit. Die van mij zou ongeveer 600 ml per dag drinken (150 x lichaamsgewicht in kilo's), dus ik vond (vanwege het voorschrift van 8-12 voedingen per dag) flessen van 100 ml meer dan genoeg. Ze bleef echter hongersignalen geven na vrijwel elke fles. Wij dachten dat ze geen verzadigd gevoel kreeg omdat de flessen vrij snel leeg gaan, maar nu we 120 ml aanbieden is ze echt tevreden.quote:
Klopt!quote:Op donderdag 24 november 2016 06:26 schreef Sylver_ het volgende:
Ik zou denken dat nakolven niet perse hoeft, sproetjes. Als hij nu elke 2 uur komt ipv elke 4 uur bijvoorbeeld, dan lijkt me dat prima manier om je productie op pijl te houden, ookal drinkt hij nu minder lang (correct me if I'm wrong!).
ja precies zo deed ik het ook. Ik had wel een dubbel setje schelpen/membranen zodat ik er ook wel een keer geen zin in kon hebben. Het was niet mijn hobbyquote:Op donderdag 24 november 2016 10:52 schreef Vosje6 het volgende:
Kolfspullen schoonmaken: ik spoel koud en maak droog tussen kolfbeurten op het werk. Thuis alles in warm sopje en daarna uitkoken om te steriliseren.
Die krampjes kunnen er ook mee te maken hebben inderdaad. Je kunt je productie minderen door te blokvoeden, maar ik ben er wel voorstander van om dat in samenspraak met een lactatiekundige te doen en niet op eigen houtje. Want als je toch niet écht een overproductie hebt, creëer je ander een probleem. En als je te lang doorgaat met blokvoeden, hou je een onderproductie over.quote:Op donderdag 24 november 2016 10:35 schreef Roomsnoes het volgende:
Ja hij heeft er echt last van. Is ook echt uitgeput na een flinke spuugbui, dan slaapt hij langer. Ook heeft hij veel last van krampjes. Ik weet het eerder aan de speen maar nu weet ik dat zo net nog niet. hij is morgen 1 maand. Ik kolf ook niet dus het is alleen de baby die "vraagt".
Heb ik ook maar dan moet ik alsnog het daadwerkelijke "kolfdeel" elke dag schoonmaken want daar heb ik er maar 1 van.quote:Op donderdag 24 november 2016 10:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja precies zo deed ik het ook. Ik had wel een dubbel setje schelpen/membranen zodat ik er ook wel een keer geen zin in kon hebben. Het was niet mijn hobby
Oh ja bij mij is dat 1 geheel (Ardo kolf).quote:Op donderdag 24 november 2016 11:58 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Heb ik ook maar dan moet ik alsnog het daadwerkelijke "kolfdeel" elke dag schoonmaken want daar heb ik er maar 1 van.
Elke dag steriliseren lijkt me niet nodig, las ergens richtlijn dat vaatwasser ook genoeg is bij a terme baby die goed aankomt etc. Maar vaatwasser gaat niet elke dag aan...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |