abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166853890
Huh, wegen om te zien of hij niet te veel drinkt? Heeft de ostheopaat je ook uitgelegd hoe onbetrouwbaar dat is? Over het algemeen is het zo dat als een baby vaker drinkt, hij per voeding minder in zn maag heeft en vaak ook minder last van reflux. Maar, zijn groei lijkt me dan een betere leidraad, vaak zie je dat refluxkindjes vaker willen drinken omdat het drinken verzacht en groeien ze explosief.
Wat is er op tegen om nu, nu hij last heeft, wel wat vaker te voeden? Kun je meteen zien of dat voor hem.werkt of niet.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 23 november 2016 @ 19:32:08 #152
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166854370
Wegen zegt niks. Niks. Ter vergelijking: ik stond gisteren zelf op de weegschaal, ging plassen, woog mezelf daarna nog een keer een was na het plassen 0,3 kilo zwaarder.
KuikenGuppy
pi_166854851
Wat naar Sproetjes dat het nu even weer tegenvalt. Zeg ik iets raars als ik denk aan regeldagen? Dan kunnen die kleintjes ook echt superverdrietig lijken omdat ze eigenlijk het liefste continu een slokje willen nemen. Ik kan me zo voorstellen dat je gezien je eerdere ervaringen niet te pas en te onpas de borst aanbiedt maar misschien helpt dat nu juist wel? Als ik 6x95-110 hoor klinkt dat als niet overdreven veel, maar je hebt natuurlijk nog een minimini. Mijn mannetje dronk op het hoogtepunt (4-7 mnd) geschat 1.2L. Niet gewogen maar aan de hand van kolfopbrengst toen hij vanwege dubbele oorontsteking bijna 24 uur de borst weigerde. Natuurlijk zeggen getallen niet alles: kindjes verschillen in efficientie van melk omzetten in kind en ook de voedingswaarde kan van mama tot mama schelen.
pi_166855121
Wegen voor/na de voeding wordt bij ons in het ziekenhuis ook als niet betrouwbaar gezien bij een vochtbalans bij die ukkies.
Ik ben ook elke keer weer verbaasd als ik het zie staan dat het geadviseerd wordt.
  woensdag 23 november 2016 @ 20:16:56 #155
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166855798
@morretje: helemaal niks op tegen juist, ik bedoel ermee ik volg hem in wat hij aangeeft, nu ie niet lekker is indd weer vaker (totaal geen probleem mee) maar ik zag ook niet in wat er mis was met em volgen toen ie lekker in zn vel zat en aangaf aan 6 voedingen voldoende te hebben.

@vosje: ik leg ook aan wanneer hij erom vraagt, ik doe niet aan rekken enz. Nooit gedaan ook :) regeldagen gingen in t verleden niet gepaard met krijsen van de pijn iig...

@blue En burdie: ik weet niet beter, in onze ziekenhuisweek moesten we obssesief wegen om te kijken wat ie binnenkreeg. ookal leek t mij zelf ook niet echt betrouwbaar. Het ging er nu meer om dat ie dus na 15-20 min inmiddels ook genoeg kan drinken en niet door hoeft te drinken (wat ie eerst zelf deed) omdat dat echt teveel wordt en zn maag irriteerde.

Het maakt mij niet uit al komt ie elk uur voor drie slokken, maar ik snapte niet helemaal waarom ik aangevallen werd op die groep omdat ik hem (snachts) niet wek na twee uur als hij tevreden ligt te slapen om te drinken. Dan gaat voor mijn gevoel het hele voeden op zijn verzoek toch weg? (Daarbij dus dat ie tevreden was/goed poepte en plaste)

[ Bericht 0% gewijzigd door sproetjes op 23-11-2016 20:26:15 ]
pi_166856298
Ik denk dat dat aanvallen vooral komt doordat mensen aannemen dat gemiddelden en richtlijnen voor iedere situatie gelden. Je leest immers overal dat kleine beetjes vaker zo goed is en doorslapen eigenlijk onnatuurlijk etc etc. Ik ken verschillende verhalen van kindjes die met borstvoeding al snel doorsliepen (niet die van mij) en ook weinig keren per dag om een voeding vroegen en het er prima op doen. Babies lezen geen voorschriften ^O^
pi_166856435
Het bewijs der bewijzen dat het goed gaat is toch vooral een goed groeiend, plassend, ontwikkelend beebje. Hopelijk is de jouwe weer snel van de ellende af. Als er iets je moederhart breekt is het toch wel een kleintje met pijn/ongemak en niets zo ellendigs als niet weten hoe je het kan verlichten :*
  woensdag 23 november 2016 @ 20:43:19 #158
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166856613
Nee goed dat leek mij ook dus maar iedereen roept iets anders en daar wordt je als "first time mom" vrij onzeker van als zo'n kleintje indd zo hart verscheurend huilt en niks lijkt te werken.

Ik heb hem nu al twee keer na 10/12 min losgekoppeld en met de pink wat gesust, vooralsnog lijkt ie iets rustiger te zijn. Dan liever (tijdelijk wrs tot zn rot krampen weg zijn) om de twee uur, want toen melde ie zich weer, 10 minuutjes drinken en zn maagje wat rust gunnen. Ga ik hem daarna wel weer volgen als ie aangeeft meer te willen/kunnen.

Alleen qua productie is nakolven dan misschien handig? Aangezien hij nu 15-5 dronk (borst 1 en 2 zegmaar) en ik geen dip wil (want t tussendoor kolven gaat al minder goed de laatste week: als in ipv 50/60cc kolven in 5 min aan een kant ineens maar 20 eruit weten te persen)
  Manager PR/Moderator woensdag 23 november 2016 @ 21:28:40 #159
269689 crew  Viv
pi_166857944
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 20:32 schreef Vosje6 het volgende:
Babies lezen geen voorschriften ^O^
Nou, dit. Die van mij zou ongeveer 600 ml per dag drinken (150 x lichaamsgewicht in kilo's), dus ik vond (vanwege het voorschrift van 8-12 voedingen per dag) flessen van 100 ml meer dan genoeg. Ze bleef echter hongersignalen geven na vrijwel elke fles. Wij dachten dat ze geen verzadigd gevoel kreeg omdat de flessen vrij snel leeg gaan, maar nu we 120 ml aanbieden is ze echt tevreden. 8)7
pi_166860011
Tevreden babies zijn O+
Sproetjes, nakolven zou ik lekker doen als je dat een fijn idee vindt (wel opletten dat je geen overproductie stimuleert). Gewoon lekker opportunistisch doen: als het je uitkomt en niet teveel kruim kost. Nakolven na een voeding als vraag en productie op elkaar afgestemd zijn kan soms weleens frustrerend zijn. Maar een paar druppels kolven bijvoorbeeld, dat wordt op den duur dan steeds iets meer.
pi_166860874
Begin december begin ik met afbouwen. Ik laat elke week een voeding vallen en dan geef ik dus de fles.

Nu de vraag: wat zal ik in de fles doen in eerste instantie? Ik heb nog afgekolfde melk in de vriezer liggen. Eerst dat opmaken? Of dat mixen met Nutrilon zodat de overgang minder groot is?
:)
  donderdag 24 november 2016 @ 06:26:20 #162
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166863459
Ik zou denken dat nakolven niet perse hoeft, sproetjes. Als hij nu elke 2 uur komt ipv elke 4 uur bijvoorbeeld, dan lijkt me dat prima manier om je productie op pijl te houden, ookal drinkt hij nu minder lang (correct me if I'm wrong!).
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_166863743
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 06:26 schreef Sylver_ het volgende:
Ik zou denken dat nakolven niet perse hoeft, sproetjes. Als hij nu elke 2 uur komt ipv elke 4 uur bijvoorbeeld, dan lijkt me dat prima manier om je productie op pijl te houden, ookal drinkt hij nu minder lang (correct me if I'm wrong!).
Klopt!
pi_166864727
Ik ben bang dat ik een overproductie heb.

S drinkt goed en komt goed aan, dus dat zit goed. Maar mijn borsten zijn nooit leeg te noemen, en ik lek als een malle (heb ik bij O niet gehad). Daarbij zie ik een grote zuigbehoefte bij S, en als ik hem niet voortijdig stop, komt de melk in grote golven weer terug.
Dat gebeurt alleen als ik hem 2x aanleg (2x zelfde borst, zodat het niet hard in zijn mond spuit terwijl hij al half vol zit). Toen er vannacht 4 uur tussen de voedingen zat, gaf ik hem 2x, en man, wat gaf hij een boel over :'( :r

Stuwing heb ik geen last van, dus ik laat de melk die ik voor mijn gevoel te veel maak gewoon weglekken in een kompres. Wat kan ik doen om het spugen te minderen (meer speen geven?) en mijn productie te laten dimmen?
pi_166865099
Is het enige probleem het spugen? En heeft je baby er last van? (Hoe oud nu?)
pi_166865288
Mijn baby heeft geen mega spuugexplosies meer gehad sinds ik ben gestopt met koemelk. Maar ik ben nog niet helemaal zeker of dat wel daardoor komt of dat het gewoon toeval was, en 'gewoon' door het vele drinken kwam.
pi_166865292
Ja hij heeft er echt last van. Is ook echt uitgeput na een flinke spuugbui, dan slaapt hij langer. Ook heeft hij veel last van krampjes. Ik weet het eerder aan de speen maar nu weet ik dat zo net nog niet. hij is morgen 1 maand. Ik kolf ook niet dus het is alleen de baby die "vraagt".
pi_166865423
Oja nu kom ik zelf met een kolfspullenschoonmaakvraag. In kraamperiode had ik geen energie om me ergens druk over te maken dus deed maar wat. Maar nu vraag ik me af, als ik kolf kolf ik 1x per dag. Daarna spoel ik de spullen om met koud water en laat het aan de lucht drogen. Kan ik het dan volgende dag weer gebruiken of is 'de bedoeling' elke dag een sopje? Of om de dag? En dan na een week in de vaatwasser ofzo?
  donderdag 24 november 2016 @ 10:47:10 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_166865466
Toen ik nog kolfde steriliseerde ik het dagelijks na een heet sopje. Geen idee of het zo "hoort" of dat je ook met minder uit kan. Ik heb iig nooit spruw gehad :+
disclaimer
  donderdag 24 november 2016 @ 10:47:48 #170
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166865477
Ik deed ze elke dag in de vaatwasser, maar heb geen idee hoe het "hoort".
KuikenGuppy
pi_166865508
Room heb je borstvoeding.com al gecheckt? https://www.borstvoeding.com/problemen/vproductie/veel1.html
pi_166865525
Ik doe het na elk gebruik met een sopje en 1 keer per dag in de magnetronsterilisator. Maar ik gebruik de kolf ook vaker :P

Nouja "sopje", ik spoel af met koud water, en maak hem dan met mijn handen schoon met wat afwasmiddel :+ En dan weer naspoelen met warm water.
pi_166865544
Kolfspullen schoonmaken: ik spoel koud en maak droog tussen kolfbeurten op het werk. Thuis alles in warm sopje en daarna uitkoken om te steriliseren. Ik hoor van sommigen dat ze dat steriliseren na 6 mnd nog maar 1 keer in de week deden.
  donderdag 24 november 2016 @ 10:57:51 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_166865614
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 10:52 schreef Vosje6 het volgende:
Kolfspullen schoonmaken: ik spoel koud en maak droog tussen kolfbeurten op het werk. Thuis alles in warm sopje en daarna uitkoken om te steriliseren.
ja precies zo deed ik het ook. Ik had wel een dubbel setje schelpen/membranen zodat ik er ook wel een keer geen zin in kon hebben. Het was niet mijn hobby :')
disclaimer
pi_166865731
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 10:35 schreef Roomsnoes het volgende:
Ja hij heeft er echt last van. Is ook echt uitgeput na een flinke spuugbui, dan slaapt hij langer. Ook heeft hij veel last van krampjes. Ik weet het eerder aan de speen maar nu weet ik dat zo net nog niet. hij is morgen 1 maand. Ik kolf ook niet dus het is alleen de baby die "vraagt".
Die krampjes kunnen er ook mee te maken hebben inderdaad. Je kunt je productie minderen door te blokvoeden, maar ik ben er wel voorstander van om dat in samenspraak met een lactatiekundige te doen en niet op eigen houtje. Want als je toch niet écht een overproductie hebt, creëer je ander een probleem. En als je te lang doorgaat met blokvoeden, hou je een onderproductie over.
Het principe van blokvoeden is dat je de uren van de dag indeelt in blokken, bijvoorbeeld van 3 of 4 uur en dan gedurende zo'n blok voedt op verzoek, maar wel alleen aan 1 kant. En na dat blok wissel je van borst. Zo worden je borsten minder intensief gestimuleerd én komt je kind aan de vettere achtermelk, wat beter is tegen krampjes.
pi_166866632
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 10:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja precies zo deed ik het ook. Ik had wel een dubbel setje schelpen/membranen zodat ik er ook wel een keer geen zin in kon hebben. Het was niet mijn hobby :')
Heb ik ook maar dan moet ik alsnog het daadwerkelijke "kolfdeel" elke dag schoonmaken want daar heb ik er maar 1 van.
Elke dag steriliseren lijkt me niet nodig, las ergens richtlijn dat vaatwasser ook genoeg is bij a terme baby die goed aankomt etc. Maar vaatwasser gaat niet elke dag aan...
  donderdag 24 november 2016 @ 12:01:07 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_166866673
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 11:58 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Heb ik ook maar dan moet ik alsnog het daadwerkelijke "kolfdeel" elke dag schoonmaken want daar heb ik er maar 1 van.
Elke dag steriliseren lijkt me niet nodig, las ergens richtlijn dat vaatwasser ook genoeg is bij a terme baby die goed aankomt etc. Maar vaatwasser gaat niet elke dag aan...
Oh ja bij mij is dat 1 geheel (Ardo kolf).
Ik denk dat gewoon goed heet uitspoelen in principe voldoende moet zijn hoor. Ik denk ook niet dat ik er bij deze baby net zo mee om ga.
Mijn dochter heeft sommige spenen al anderhalf jaar in gebruik en de laatste keer dat ik iets heb gesteriliseerd is denk ik de nazomer van 2015 geweest :')
disclaimer
pi_166866694
Hoe gaat de vaatwasser niet elke dag aan? Bij ons staat ie soms 2x per dag aan :')

Maar ik spoel op m'n werk af met warm water en thuis gaat het de vaatwasser in. Steriliseren heb ik eigenlijk nog nooit gedaan sinds ik weer werk.

Wij gaan 5 dec weer wegen op het cb. Ben erg benieuwd hoe haar lijntje gaat zijn, want ze drinkt echt zo slecht. Als ik geluk heb heeft ze het geduld een tsr op te wekken die ze vervolgens half weg drinkt en half in m'n shirt laat lopen over het algemeen. Ik voed nu regelmatig op haar slaapkamer met het licht uit maar bij elk geluidje moet ze weer even rondkijken.
pi_166867560
Borstontsteking nummer 4 :'( bweeeee
♥ J & S
pi_166867607
Neee, hoe kan dat nou toch steeds?? Beterschap :*

Wup, dank voor je antwoorden. Ik heb net even alles afgekolfd en hem daarna aangelegd. Hij lijkt nu een stuk verzadigder, na die vette melk. Ik ga eens kijken hoe het gaat de komende dagen end an evt een lk inschakelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')