Dan doe je toch gewoon afspoelen met koud water, dan sopje en dan steriliseren? Dan zit je sowieso goed.quote:Op donderdag 24 november 2016 13:51 schreef Unihipili het volgende:
Hmmja ik wil een voorraadje aanleggen in de vriezer, als het binnen paar uur op gaat geloof ik het idd ook allemaal wel.
Ah neequote:
Even vragen of er in het restaurant/café een rustig plekje voor is?quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:23 schreef Mies_poes het volgende:
Ik ga volgende week voor het eerst weer met een vriendin uit eten en daarna wat drinken, weet alleen niet zo goed waar ik dan moet kolven (niet om te bewaren maar voor ploftieten). Wat doen jullie?
Hoe lang ben je in totaal weg?quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:23 schreef Mies_poes het volgende:
Ik ga volgende week voor het eerst weer met een vriendin uit eten en daarna wat drinken, weet alleen niet zo goed waar ik dan moet kolven (niet om te bewaren maar voor ploftieten). Wat doen jullie?
Dat is echt heel persoonlijk he. Ik kon de eerste 8 maanden or so echt geen 5u zonder kolven.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hoe lang ben je in totaal weg?
Ik zou persoonlijk er voor kiezen om vlak voor vertrek even goed leeg te kolven en direct bij thuiskomst weer. Het is niet ideaal maar een uurtje of zes moet je wel door kunnen zonder scheuren. Want je wil echt niet in het voorraadhok zitten met je handkolf
Uiteraard. Ik zal mijn post wel even nuanceren.quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:36 schreef WupWup het volgende:
[..]
Dat is echt heel persoonlijk he. Ik kon de eerste 8 maanden or so echt geen 5u zonder kolven.
Vanaf een uur of 15 tot ik geen zij meer hebquote:Op vrijdag 25 november 2016 15:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hoe lang ben je in totaal weg?
Ik zou persoonlijk er voor kiezen (indien mogelijk) om vlak voor vertrek even goed leeg te kolven en direct bij thuiskomst weer.
Je hebt echt je best gedaan en al heel veel goeds meegegeven. Ik hoop dat je snel rust zult vinden bij dit besluit.quote:Op vrijdag 25 november 2016 18:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
Vannacht een pak Nutrilon opengemaakt.Ik had nooit gedacht dat het "mislukken" van de borstvoeding zó veel pijn zou doen. Van tevoren stond ik er heel nuchter in, had bewust geen doelen gesteld, al zou ze alleen de eerste week wat binnenkrijgen was dat al mooi meegenomen. Als grens had ik "niet ten koste van alles", maar die ben ik volgens mijn omgeving wel voorbij inmiddels.
Ik herkende heel veel in je verhaal van het voeden bij mijn eerste en ik vond al dat je zo dapper doorging. Het is zo zwaar als het niet gaat, in mijn beleving, en stoppen tegen je zin in doet zo veel pijn. Maar op gegeven moment was ik gewoon op en ik trok de pijn echt niet meer. Huilend heb ik nog een laatste keer gevoed zodat mijn vriend er wat foto's van kon maken, maar het heeft echt veel tijd nodig gehad om het een plekje te geven. Ik heb zelfs na een tijd nog geprobeerd weer op te starten, maar de eerste voeding kreeg ik meteen weer kloven.quote:Op vrijdag 25 november 2016 18:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
Vannacht een pak Nutrilon opengemaakt.Ik had nooit gedacht dat het "mislukken" van de borstvoeding zó veel pijn zou doen. Van tevoren stond ik er heel nuchter in, had bewust geen doelen gesteld, al zou ze alleen de eerste week wat binnenkrijgen was dat al mooi meegenomen. Als grens had ik "niet ten koste van alles", maar die ben ik volgens mijn omgeving wel voorbij inmiddels.
quote:Op vrijdag 25 november 2016 18:30 schreef ViviRAWRS het volgende: Als grens had ik "niet ten koste van alles", maar die ben ik volgens mijn omgeving wel voorbij inmiddels.
Omgeving ben ik in dit geval vooralquote:Op vrijdag 25 november 2016 19:40 schreef Unihipili het volgende:
Je hebt er wel echt alles aan gedaan idd Vivimaar desondanks dank is het niet niks natuurlijk. Geef jezelf de tijd eraan te wennen
.
Ben je zelf ook mee eens dat het ten koste van alles ging? Gewoon even dubbel check hoor dat je wel iets doet waar je achter staat ipv waar omgeving misschien druk achter zet.
[..]
Hier kom ik even voor uit lurkstand.quote:Op vrijdag 25 november 2016 18:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
Hebben een draagzak waar we vanaf morgen mee gaan oefenenquote:Op vrijdag 25 november 2016 23:20 schreef LadyBlack het volgende:
Ik sluit me aan bij de posts hierboven en wil nog even de draagdoek promoten als perfect slaapmiddel voor wakkere kleintjes, waardoor er ook daarna efficiënter gedronken wordt.
Geeft geen mogelijkheid tot bijslapen (tenzij de papa draagt), maar wel bijvoorbeeld 3 uur rust voor je borsten. En mogelijkheid om naar buiten te gaan voor een wandeling en je kop leeg te maken / door de stad te slenteren
Nee, ik neem mezelf niks kwalijk. Ik vind het gewoon heel erg jammer dat het (ondanks alle inspanningen) niet gaat zoals gehoopt.quote:Op vrijdag 25 november 2016 23:02 schreef Yashaaaaa het volgende:
Lieve Vivi, ik hoop echt vanuit de grond van mijn hart dat de pijn die je nu voelt niet komt omdat je jezelf dingen kwalijk neemt. Jij hebt er namelijk alles aan gedaan om het te laten slagen. Daar ben ik zelf getuige van geweest en daar heb ik enorm veel respect voor.![]()
Normaal ben ik zo rationeel als de neten, maar dit zit kennelijk heel diep. Nog nooit zo veel gehuild als in de laatste weken, Kyran kent me niet terug.quote:Op vrijdag 25 november 2016 18:34 schreef Burdie het volgende:
Je hebt er volgens mij alles aan gedaan om het te laten slagen en je hebt haar mooi wel een aantal weken bv kunnen geven. En KV is geen slechte voeding hè, het is gewoon een prima alternatief. En dat weet je vast rationeel ook wel, maar gevoelens gaan hun eigen gang natuurlijk.
Ja, ik heb het besloten toen ik 's avonds na het kolven niet genoeg had voor de volgende voeding, en dus een kwartier pauze zou nemen en dan weer een kwartier kolven. Een half uur extra slaap voor mij was toen echt de betere keuze, ik was doodmoe.quote:Op vrijdag 25 november 2016 19:40 schreef Unihipili het volgende:
Ben je zelf ook mee eens dat het ten koste van alles ging? Gewoon even dubbel check hoor dat je wel iets doet waar je achter staat ipv waar omgeving misschien druk achter zet.
We hebben sinds een paar dagen een emeibaby in huis, maar nog niet de rust/tijd gevonden om ermee te oefenen. Het zal veel schelen, behalve voor het kolven.quote:Op vrijdag 25 november 2016 23:20 schreef LadyBlack het volgende:
Ik sluit me aan bij de posts hierboven en wil nog even de draagdoek promoten als perfect slaapmiddel voor wakkere kleintjes, waardoor er ook daarna efficiënter gedronken wordt.
Mijn productie houdt haar vraag wel bij, maar ik kom overdag (als ik alleen thuis ben en zij vaak wil drinken en weinig slaapt) niet altijd aan het kolven toe. Het is dus de timing, ik kan eerst een tekort hebben en vervolgens 2 voedingen in 1 sessie kolven.quote:Op vrijdag 25 november 2016 22:49 schreef Unihipili het volgende:
Ander idee dat nog in me opkomt is domperidon om productie te verhogen zodat de vraag beter bij te houden is.
Hahaquote:Op zondag 27 november 2016 00:04 schreef Soof-87 het volgende:
ViviIk vind het knap. Je doet het echt goed.
Yashaaaa, neem aan dat je Vivi kent? Anders neem ik je hulp wat betreft de huishouding graag aan.
Geen ervaring mee maar het klinkt als een beter idee dan pannenkoeken bakkenquote:Op zondag 27 november 2016 10:02 schreef Miezziej het volgende:
Vivijullie doen het echt goed!
Ik heb een ander 'probleem'. De vriezer begint nogal vol te raken en ik weet niet zo goed wat ik ermee kan doen. Ik dacht misschien aan doneren, heeft iemand daar ervaring mee?
Ik hoef inderdaad niet nu al alles in de vriezer te hebben voor de rest van mijn werkende carrièrequote:Op zondag 27 november 2016 10:15 schreef Vosje6 het volgende:
Nectarientje, waarom zou alleen in het weekend en probleem zijn? Voor voorraad kolfde ik incidenteel na een ochtenvoeding of als baby eens weinig gedronken had. Je hebt geen liters nodig he? In principe is een aantal voedingen genoeg
quote:Op zondag 27 november 2016 10:19 schreef nectarientje het volgende:
[..]
Ik hoef inderdaad niet nu al alles in de vriezer te hebben voor de rest van mijn werkende carrière
Zoals ik nu hebquote:Op zondag 27 november 2016 10:19 schreef nectarientje het volgende:
[..]
Ik hoef inderdaad niet nu al alles in de vriezer te hebben voor de rest van mijn werkende carrière
Ik heb via het moedermelknetwerk gedoneerd.quote:Op zondag 27 november 2016 10:02 schreef Miezziej het volgende:
Vivijullie doen het echt goed!
Ik heb een ander 'probleem'. De vriezer begint nogal vol te raken en ik weet niet zo goed wat ik ermee kan doen. Ik dacht misschien aan doneren, heeft iemand daar ervaring mee?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat naar Chanty.quote:Op dinsdag 29 november 2016 18:12 schreef Chanty het volgende:
Mijn productie lijkt in te stortenzit erover te denken een lk te consulteren maar geen idee of die iets kan doen. Kolfopbrengst wordt steeds minder, stuwing heb ik nooit (ook niet na een nacht niet voeden of lange tijd overdag niet kunnen kolven) en gisteren had Amélie nog honger na de voeding
weet niet of ik veel kan doen om de productie op te hogen zonder dat het me bakken met tijd kost die ik niet heb
Ongesteld worden? Drink je genoeg?quote:Op dinsdag 29 november 2016 18:12 schreef Chanty het volgende:
Mijn productie lijkt in te stortenzit erover te denken een lk te consulteren maar geen idee of die iets kan doen. Kolfopbrengst wordt steeds minder, stuwing heb ik nooit (ook niet na een nacht niet voeden of lange tijd overdag niet kunnen kolven) en gisteren had Amélie nog honger na de voeding
weet niet of ik veel kan doen om de productie op te hogen zonder dat het me bakken met tijd kost die ik niet heb
Heb een spiraaltje en al drie maanden bloedverlies daardoor maar nog geen cyclus. Verder gewoon gezond en eet en drink normaal.quote:Op dinsdag 29 november 2016 18:53 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ongesteld worden? Drink je genoeg?
Grieperig?
Je kunt ook prima even met iemand van La Leche League bellen hiervoor he, gewoon even sparren.quote:Op dinsdag 29 november 2016 19:18 schreef Chanty het volgende:
[..]
Heb een spiraaltje en al drie maanden bloedverlies daardoor maar nog geen cyclus. Verder gewoon gezond en eet en drink normaal.
Komt volgens mij echt doordat ik weer werk. Drie keer kolven lukt echt niet, twee keer is al gedoe en doe het in mijn eigen tijd omdat ik het anders niet red qua werk. Vandaag twee keer een half uur gekolfd en met neusspray en een hoop moeite 220 bij elkaar gesprokkeldze drinkt 400 maar dat red ik niet eens. Kolf al een hele tijd s avonds en op vrije dagen bij. Terwijl ik me had voorgenomen dat niet te doen maarja... Schuif die grens steeds verder op omdat ik haar iig die zes maanden volledig bv wil geven. Sowieso wil ik het jaar halen.
Oh ja dat is ook een goed idee!quote:Op dinsdag 29 november 2016 20:03 schreef WupWup het volgende:
[..]
Je kunt ook prima even met iemand van La Leche League bellen hiervoor he, gewoon even sparren.
Dus je ging niet extra aanleggen ofzo? Op werk meer kolven gaat eigenlijk niet en als ik thuis ben laat ik haar wel regelmatig drinken, maar ze drinkt dan soms niet lang genoeg voor een tsr of laat los als er een tsr komt. In het openbaar voeden is al helemaal niet meer te doen zonder iedereen mee te laten genietenquote:Op woensdag 30 november 2016 08:21 schreef Vosje6 het volgende:
Borstweigeren door doorkomende tandjes, oorontsteking, afleiding, vanwege menstruatie-heb het allemaal al diverse keren meegemaakt. De syntocinon spray hielp vaak wel als kind honger had maar door bovengenoemde het geduld niet had om een TSR op te wekken. Ook heb ik me bij beide kinders weleens zorgen gemaakt over terugloop productie terwijl ze simpelweg minder gingen drinken omdat het andere voedsel toenam
quote:Op zondag 27 november 2016 11:36 schreef Aerenia het volgende:
[..]
Ik heb via het moedermelknetwerk gedoneerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wisselt per persoon. Bij mij is de dip vooral de dagen voor mijn menstruatie; als het eenmaal doorzet en het bloeden begint stijgt mn productie ook meteen weer...quote:Op woensdag 30 november 2016 14:45 schreef Chanty het volgende:
Dat vind ik best asociaal dat mensen hun afspraken niet nakomen.
Hier misschien toch ongesteld. Voel heel lichte krampjes en bloedverlies is ook wat meer dan de afgelopen maand. Eens kijken hoe zich dat ontwikkelt. Als de productiedip daardoor komt, herstelt het zich toch weer? En zeker pas na de menstruatie of kan dat ook al na een paar dagen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |